پایان نامه موقعیت استراتژیکی حسابداری مدیریت

تعداد صفحات: 89 فرمت فایل: word کد فایل: 1405
سال: 1389 مقطع: کارشناسی دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۲۶,۴۰۰ تومان
قیمت: ۲۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه موقعیت استراتژیکی حسابداری مدیریت

    پایان نامه دوره کارشناسی ناپیوسته حسابداری

    چکیده

    هدف این پایان نامه بکارگیری حسابداری مدیریتی در متن استراتژیک می باشد. کاربرد حسابداری مدیریت به منظورتاکید بر جنبه های استراتژیکی در یک روند تکاملی با بهره گیری از مطالعه موردی کیفی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت. یک کمپانی دارویی جهانی که آینده تعدادی از محصولات محلی اش راارزیابی نموده بود ، هدف مطالعه قلمداد گردید.در این راستا، چارچوب نظری بر مبنای حسابداری مدیریت استراتژی (SMA) توسعه یافته است. در جریان کاربرد حسابداری مدیریت به منظور ارزیابی جنبه های استراتژیک ، تحقیق هنجاری پیشین و مطالعات عملی، انگیزه لازم برای شناسایی پنج دیدگاه غالب ایجاد نمود ( خارجی، درازمدت، مشترک ، ترقی (پیشرفت) و انتخابی یا برگزیننده).  با استفاده از این چارچوب نظری به سبک قیاسی استقرایی ، این چنین استنباط گردید که در بعضی از شرایط از روش حسابداری مدیریتی برای تاکید بر جنبه های استراتژیک استفاده می شد. با استفاده از دیدگاههای خارجی، دراز مدت و مشترک و سازگاری با شیوه های حسابداری مدیریت سنتی، بر جنبه های استراتژیک تاکید گردید. در مورد گزارش جنبه های استراتژیک در سلسه مراتب سازمانی ، از اطلاعات حسابداری مدیریتی استفاده گردید. همچنین این گونه استنباط گردید که جنبه های استراتژیکی در بعضی از شرایط بدون استفاده از تحلیل حسابداری رسمی ارزیابی گردید، آنگاه راجع به جنبه های استراتژیک به طور مجزا  بحث گردید.با این وجود، در بعضی از مواقع ، از حسابداری مدیریت ،  در بحث های استراتژیکی استفاده گردید.

    واژگان کلیدی: مطالعه موردی، محرومیت (بی بهره سازی) ، ارزیابی، حسابداری مدیریت، به کار گیری، صنعت دارویی، SMA ، جنبه های استراتژیکی

    فصل اول

    - مقدمه

    در سال 2009، AstraZeneca آخرین مورد از چهار محرومیت متوالی عناوین تجاری دارویی محلی را متوقف نمود، بیشتر این محرومیت ها در هیئت پزشکی خانوار متوسط سوئدی، مثلاً Alvedon1 بود. بیشتر محصولات محروم شده بیش از 50 سال در بازار حضوری فعال تجربه کرده بودند. با این وجود، خدمات داخلی و خارجی همواره این سئوال را مطرح می کنند که چرا AstraZeneca محصولاتی با گردش ثابت وجوه نقدی را محروم نمود، به ویژه زمانی که کمپانی به زودی با انقضای جواز دیگر محصولات مهمش رو برو می شد. در پاسخ به این انتقاد، این گونه استدلال گردید که ارزیابی استراتژیک نشان داده بود که آینده این محصولات در AstraZeneca به موازات استراتژی شرکتی قرار نداشت.

    این قبیل محصولات نه با جواز تحت حفاظت قرار گرفته نه مثل محصولات اصلی AstraZeneca، پیشگام و جلودار توسعه دارویی بودند. این فرایند ارزیابی را می توان استراتژیک تلقی نمود زیرا پاسخی به تغییر شرایط استراتژیک داخلی و خارجی به شمار می رفت. در این مقاله ، استعمال حسابداری مدیریت در این فرایند ارزیابی بررسی شده است. " سیموند"  بر کاربرد حسابداری مدیریت در زمینه استراتژیک به عنوان یک موضوع تحقیقاتی جالب توجه در سال 1980 تاکید نمود در این سال او حسابداری مدیریت استراتژیک (SMA) را معرفی نمود(لانگفیلد- اسمیت، 2008). این فکر و تصور حاکی از آن است که حسابداری مدیریت باید اطلاعات وابسته به زمینه های استراتژیک را لحاظ نماید.

    از آنجایی که فرایند ارزیابی از نوع استراتژیک بود، در نتیجه مطالعه و بررسی نحوه به کارگیری حسابداری مدیریت در آن فرایند جالب توجه می باشد. بنابراین، هدف این پایان نامه شناخت و آگاهی از نحوه استفاده و به کارگیری حسابداری  مدیریت در زمینه استراتژیک می باشد. برای نیل به این مهم، سئوالات تحقیق زیر مطرح گردید:

    کاربرد حسابداری مدیریت برای تاکید بر جنبه های استراتژیک در فرایند ارزیابی AstraZeneca ؟

    در سالهای اخیر رشته SMA در جمع جامعه آکادمیک توجه زیادی را به طرف خود جلب کرده است. این علاقه از طریق تحقیق هنجاری اولیه و سپس مطالعات تجربی تجلی یافته است. بیشتر تحقیقات تجربی بر کاربرد تکنیک های حسابداری و شرایط استعمال آنها تاکید کرده است (" تیلمن و گودارد"، 2008). از قابلیت کاربرد عملی SMA انتقاد شده و SMA افسانه و اختراع تخیل آکادمیک نامیده شده است (لورد،1996). در این راستا به این نکته اشاره شده است که تحقیق آتی باید به مطالعه اصول زمینه تکنیک های SMA بپردازد نه کاربرد عملی آنها.("لانگفیلد- اسمیت"، 2008؛ "تیلمن و گودارد"،2008). در این پایان نامه از روش مطالعه موردی بر اساس شیوه قیاسی استقرایی استفاده می شود. در این شیوه ، داده ها و اطلاعات لازم از طریق مصاحبه های دقیق و عمیق جمع آوری و در تعامل با نظریه مربوط به اصول SMA و جهت نیل به نتایج مطلوب ، از مطالعات سند استفاده شده است. بنابراین نقش اصلی این پایان نامه توصیف نحوه انتشارعملی اصول SMA در حسابداری مدیریت می باشد.

    این پایان نامه به شرح ذیل سازمان دهی شده است. در بخش اول ، چارچوب نظری بر مبنای اصول پایه SMA توسعه یافته است. این چارچوب در صورت کاربرد حسابداری مدیریتی به منظور ارزیابی جنبه های استراتژیک،  پنج رویکرد یا دیدگاه اصلی را لحاظ می کند (خارجی، درازمدت، اشتراکی، پیشرفت(ترقی) و انتخابی).در بخش بعدی، روش و متدولوژی به کار رفته به همراه محدودیت های مطالعه مطرح شده است. سپس ، مورد اصلی توصیف و کاربرد حسابداری مدیریت به منظور تاکید بر جنبه های استراتژیک مورد تحلیل قرار گرفته است.در بخش بعدی، این تحلیل به شیوه موضوعی ادامه یافته و بدین طریق یافته های موردی مطرح می شود. در نهایت، راجع به نتایج و موضوعات تحقیق آتی بحث شده است.

  • فهرست و منابع پایان نامه موقعیت استراتژیکی حسابداری مدیریت

    فهرست:

    چکیده. 1

    1- مقدمه. 1

    2- بازنگری متن.. 4

    1-2- رویکرد خارجی.. 7

    2-2- رویکرد دراز مدت... 12

    3-2- رویکرد مشارکتی.. 14

    4-2- رویکرد ترقی و پیشرفت... 15

    5-2- رویکرد انتخابی.. 18

    6-2- چکیده بازنگری متن.. 20

    3- روش... 22

    1-3- ظهور مطالعه کیفی.. 24

    2-3- شیوه تحقیق قیاسی استقرایی.. 25

    3-3- روش مطالعه موردی.. 28

    4-3- تعمیم پذیری مطالعه. 30

    5-3- تعیین حدود. 32

    6-3- جمع آوری و تحلیل داده. 33

    4- توصیف موردی.. 37

    1-4- آغاز ارزیابی.. 40

    2-4- ارزیابی کاهش هزینه. 42

    3-4- ارزیابی اختیارات آتی.. 44

    4-4- ارزیابی نهایی اختیار و حق محرومیت... 49

    5-4- خلاصه توصیف موردی.. 53

    5- یافته های موردی.. 56

    1-5- رویکرد خارجی.. 57

    2-5- رویکرد دراز مدت... 58

    3-5- رویکرد مشارکتی.. 59

    4-5- نقش تحلیل حسابداری رسمی.. 60

    5-5- استفاده نامشخص و نامشهود از حسابداری مدیریت... 63

    6-5- چکیده یافته های موردی.. 66

    6- نتیجه‌گیری و بحث... 68

    1-6- نتیجه گیری.. 69

    2-6- محدودیت ها 70

    3-6-پیشنهاداتی برای تحقیق آتی.. 72

    پیوست‌ها 74

    پیوست A: لیست مصاحبه‌ها 74

    پیوست B: لیست منابع مکتوب... 74

    پیوست C: چارت سازمانی.. 75

    منابع. 67

    .

    منبع:

    ندارد.

پروپوزال در مورد پایان نامه موقعیت استراتژیکی حسابداری مدیریت, گزارش سمینار در مورد پایان نامه موقعیت استراتژیکی حسابداری مدیریت, تز دکترا در مورد پایان نامه موقعیت استراتژیکی حسابداری مدیریت, رساله در مورد پایان نامه موقعیت استراتژیکی حسابداری مدیریت, پایان نامه در مورد پایان نامه موقعیت استراتژیکی حسابداری مدیریت, تحقیق در مورد پایان نامه موقعیت استراتژیکی حسابداری مدیریت, مقاله در مورد پایان نامه موقعیت استراتژیکی حسابداری مدیریت, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه موقعیت استراتژیکی حسابداری مدیریت, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه موقعیت استراتژیکی حسابداری مدیریت, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه موقعیت استراتژیکی حسابداری مدیریت, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه موقعیت استراتژیکی حسابداری مدیریت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت