پروژه فنر های کششی و کاربرد آن

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 4539
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی مکانیک
قیمت قدیم:۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۳,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه فنر های کششی و کاربرد آن

     

    فنرها

    فَنَر ابزاری مکانیکی است که برای ذخیره انرژی مکانیکی بکار می‌رود و داراى نیروی ارتجاعى است.

    کسی که بتواند با استفاده از دستگاه و ابزارهای مورد نیاز فنرهای مختلف با اندازه‌های مختلف را تولید کند «فنرپیچ مکانیکی» نام دارد.

    فنر ها اجزایی از ماشین هستند که در اثر نیروی وارده ضمن تغییر شکل یافتن ،

    انرژی مکانیکی زیادی به صورت انرژی پتانسیل را جذب می کنند و همین انرژی ذخیره شده باعث بازگشت به حالت اول ان می گردد که ممکن است از آن برای انجام کار مانند فنر ساعت و یا کنترل حرکت مانند کلاچ و یا گرفتن ضربه مانند فنر اتومبیل استفاده کرد.

     

    انواع فنرها

     فنر ها از نظر شکل به انواع استوانه ای ، مخروطی ، صفحه ای ، حلقه ای ، و میله ای و از نظر نحوه و چگونگی وارد شدن نیرو به انها به انواع کششی ، فشاری خمشی و پیچشی نیز طبقه بندی می کنند.

     1.    فنر های کششی مارپیچی

    2.    فنر های فشاری مارپیچی

    3.    فنرهای فشاری مخروطی

    4.    فنرهای پیچیشی مارپیچی

    5.    فنرهای صفحه ای فشاری ( بشقابی)

    6.    فنرهای حلقه ای فشاری

    7.    فنرهای بلوکی

    8.    فنرهای میله ای پیچشی

    9.    فنرهای حلزونی پیچشی

    10.فنرهای برگی خمشی (تخت)

    11. فنرهای شاخه ای خمشی چند لایه

    12. فنرهای حرارتی

     

    فنرهای کششی
    این فنرها به وسیله ی قلاب هایی که در یک یا دو سر آن وجود دارد به قطعات متصل می گردد گام حلقه های این نوع فنر ها مساوی با قطر آنها است.فنرهای کششی مارپیچی طوری ساخته شده وگام انها به نحوی انتخاب گردیده که بتوانند با نیروهای قابل ملاحظه کار کنند.این فنر ها در نیروسنجها و نگهدارنده ورق در گیوتینها مورد استفاده قرار می گیرد. و در انواع مختلف و مفتولی می باشد با ضخامتهای 0.15 میلیمتر تا 40 میلیمتر و قطر خارجی 1.5 میلیمتر تا 650 میلیمتر و طول 1.5 میلیمتر تا اندازه دلخواه نسبت به کارایی آن در اشکال مختلف تولید شود. موارد استفاده آن بیشتر در صنایع پزشکی ، آزمایشگاهی و خودرویی می باشد.

     

    فنرهای کششی مارپیچی

    این فنرها به وسیله ی قلاب هایی که در یک یا دو سر آن وجود دارد به قطعات متصل می گردد گام حلقه های این نوع فنر ها مساوی با قطر آنها است.

    فنر های کششی مارپیچی طوری ساخته شده وگام انها به نحوی انتخاب گردیده که بتوانند با نیروهای قابل ملاحظه کار کنند.این فنر ها در نیروسنجها و نگهدارنده

    ورق در گیوتینها مورد استفاده قرار می گیرد.

     

    فنرهای فشاری مارپیچی

    این نوع فنر ها از فولاد های مخصوص با مقطع گرد مربع یا مستطیل به شکل مارپیچ تهییه می گردند.

    چون طول ازاد این فنرها تحت تاثیر نیروی محوری کم می شود. ای نفنر ها را فنرهای فشاری می گویند.گام فنر در موقع خروج فنر از کارخانه بیشتر از قطر مفتول آن است. مقداری که طول فنر کم می گردد«فلش(خیز)فنر» نامیده می شود.و تابع نیروی محوری است حداکثر فلش خیز در اثر فشار ماکزیمم ایجاد می گردد که در این حالت حلقه های فنر به هم می رسند.و مقدار گام فنر به حداقل خود کاهش می یابد . حلقه اخر را به وسیله سنگ سنباده صاف می کنندکه بهتر روی تکیه گاهش بنشیند، برای اینکه در موقع جمع شدن فنر کج نشود ممکن است داخل فنر یک میله ای قرار دهند و یا اینکه فنر را در یک لوله استوانه ای محافظ بگذارند. از طرفی برای اینکه فنر خوب کار کند باید تکیه گاههایش (بالاوپایین فنر) کانلاً صاف و موازی باشند.برای این منظور از قطعه ای به نام لشقاب فنر استفاده می شود . مفتول سر فنر را نازک می کنند. و پای مارپیچ فنر را قدری کوچکتر می گیرند به طوری که سطح  کف فنر عمود بر محور بر آن گردد.

    برای جلوگیری از افزایش طول فنر و اجتناب از بکار بردن فنرهای طویل چندین

    فنر دوتایییا سه تایی هم محور به کار می برند که تحت تاثیر یک نیرو قرار می گیرند

    مورد استعمال فنر های فشاری مارپیچی در سوپاپ موتور ها می باشد.
     

  • فهرست و منابع پروژه فنر های کششی و کاربرد آن

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پروپوزال در مورد پروژه فنر های کششی و کاربرد آن, گزارش سمینار در مورد پروژه فنر های کششی و کاربرد آن, تز دکترا در مورد پروژه فنر های کششی و کاربرد آن, رساله در مورد پروژه فنر های کششی و کاربرد آن, پایان نامه در مورد پروژه فنر های کششی و کاربرد آن, تحقیق در مورد پروژه فنر های کششی و کاربرد آن, مقاله در مورد پروژه فنر های کششی و کاربرد آن, پروژه دانشجویی در مورد پروژه فنر های کششی و کاربرد آن, تحقیق دانشجویی در مورد پروژه فنر های کششی و کاربرد آن, مقاله دانشجویی در مورد پروژه فنر های کششی و کاربرد آن, پروژه دانشجویی درباره پروژه فنر های کششی و کاربرد آن
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت