روش تحقیق تاثیر سواد والدین در پیشرفت تحصیلی و علمی دانش آموزان

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: word کد فایل: 4510
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تربیتی
قیمت قدیم:۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۳,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه روش تحقیق تاثیر سواد والدین در پیشرفت تحصیلی و علمی دانش آموزان

    مقدمه:

    ضمن تشکر از زحمات استاد گرانقدر در طول مدت برگزاری جلسات آموزش روشهای تحقیق در علوم رفتاری، مطالب زیر به اختصار ارائه می گردد.

    موضوع تحقیق: تاثیر سواد والدین در پیشرفت تحصیلی وعلمی دانش آموزان دبیرستان دخترانه انقلاب اسلامی ناحیه 3کرج

    روش عملیاتی:در این خصوص می بایست تعدادی از دانش آموزان دبیرستان فوق و بطور تفاوتی توسط پرسشنامه مورد سئوال قرار گرفته وپس از بررسی پرسشنامه ها نتیجه گیری و اعلام نظر گردد.

    فرضیه اول : سواد والدین در پیشرفت تحصیلی وعلمی دانش آموزان دبیرستان دخترانه انقلاب اسلامی ناحیه 3کرج تاثیر دارد.

    فرضیه صفر: سواد والدین در پیشرفت تحصیلی وعلمی دانش آموزان دبیرستان دخترانه انقلاب اسلامی ناحیه 3کرج تاثیر ند ارد.

    (متغیرمستقل: سوادوالدین)

    (متغیر وابسته: پیشرفت تحصیلی دانش آموزان)

    (ابزار تحقیق: پرسشنامه )

    (جامعه آماری:تعداد 30نفر از دانش آموزان دبیرستان دخترانه انقلاب اسلامی ناحیه 3کرج)

     

    ضرورت تحقیق:

    با توجه به آمارهای موجود در سال های اخیر در خصوص میزان باسوادی در کشور و تاثیرات احتمالی آن در ایجاد انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و نیز بررسی دقیق تر موضوع در این خصوص ،همچنین بررسی ارتباط بین میزان تحصیلات والدین با پیشرفت تحصیلی فرزندان آنها پرسشنامه ای تهیه و با طرح سوالهایی موضوع مورد بررسی قرار گرفت. امید است در آینده با دید بازتر و بنیه علمی قوی تر تحقیق های بهتر و پربارتری تقدیم حضور گردد.

     

    استنتاج

    با توجه به اینکه بیشتر از 70% والدین باسواد دانش آموزان علاقمند به رشد تحصیلی وعلمی فرزندان خود هستند لذا اثبات فرضیه اول  منتج می گردد.

     

    پیشنهاد

    پیشنهاد می شود والدین محترم دانش آموزان ضمن حمایت وپشتیبانی علمی و با در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش علمی فرزندان خودگام بردارند و از اعمال فشارهای روحی و روانی در این خصوص اجتناب کنند که در غیراینصورت نتیجه معکوس حاصل خواهد شد.

    در دوره های خاص می تواند تمایلات دانش آموزان را تحت تاثیر قرارداده و باعث ادامه تحصیل و یا ترک تحصیل آنها گردد همانطور که دوران انقلاب اسلامی و ایران نیز جنگ تحمیلی نمونه هایی بارز از موارد مذکور می باشند.

    1-آیا بین تغذیه سالم دانش آموزان دوره ابتدایی با پیشرفت تحصیلی آنان ارتباط وجود دارد؟

             : بین تغذیه سالم دانش آموزان دوره ابتدایی وپیشرفت تحصیلی آنان رابطه مستقیم ومثبت وجود دارد.

        : بین تغذیه سالم دانش آموزان دوره ابتدایی و پیشرفت تحصیلی آنان رابطه ارتباطی وجود ندارد.

  • فهرست و منابع روش تحقیق تاثیر سواد والدین در پیشرفت تحصیلی و علمی دانش آموزان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پروپوزال در مورد روش تحقیق تاثیر سواد والدین در پیشرفت تحصیلی و علمی دانش آموزان, گزارش سمینار در مورد روش تحقیق تاثیر سواد والدین در پیشرفت تحصیلی و علمی دانش آموزان, تز دکترا در مورد روش تحقیق تاثیر سواد والدین در پیشرفت تحصیلی و علمی دانش آموزان, رساله در مورد روش تحقیق تاثیر سواد والدین در پیشرفت تحصیلی و علمی دانش آموزان, پایان نامه در مورد روش تحقیق تاثیر سواد والدین در پیشرفت تحصیلی و علمی دانش آموزان, تحقیق در مورد روش تحقیق تاثیر سواد والدین در پیشرفت تحصیلی و علمی دانش آموزان, مقاله در مورد روش تحقیق تاثیر سواد والدین در پیشرفت تحصیلی و علمی دانش آموزان, پروژه دانشجویی در مورد روش تحقیق تاثیر سواد والدین در پیشرفت تحصیلی و علمی دانش آموزان, تحقیق دانشجویی در مورد روش تحقیق تاثیر سواد والدین در پیشرفت تحصیلی و علمی دانش آموزان, مقاله دانشجویی در مورد روش تحقیق تاثیر سواد والدین در پیشرفت تحصیلی و علمی دانش آموزان, پروژه دانشجویی درباره روش تحقیق تاثیر سواد والدین در پیشرفت تحصیلی و علمی دانش آموزان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت