پایان نامه بررسی عوامل موثر بر توانمندی اثربخش کارکنان (مطالعه موردی ستاد سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور)

تعداد صفحات: 138 فرمت فایل: word کد فایل: 2611
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۳۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۲۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی عوامل موثر بر توانمندی اثربخش کارکنان (مطالعه موردی ستاد سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور)

    کارشناسی‌ارشد و دکترای حرفه‌ای

    رشته : مدیریت بیمه

    فصل اول

    مقدمه

    وجه تمایز بشر با موجودات دیگر دین است یعنی تنها انسان ها هستند که در این کره ی خاکی می تواند قابلیت دریافت دین را داشته باشد و در سرتاسر عالم فقط انسان موجودی است دینی. در تاریخ چندین هزار ساله ای بشر هرگز حتی قبیله ای وجود نداشته است که نوعی از گرایشات بر دین را نداشته باشد.حتی بوترنشینان استرالیای مرکزی و سرخپوستان که دارای پست ترین صور موجود زندگی هستند. نیز نوعی از گرایشات دینی را داشته اند. آنها به عالم ارواح معتقد بوده اند. به پرستش آنها مشغول اند این امر از قدیمی ترین آثار باستان تمدن بشری است که بدست آمده و کاملا آشکار و واضح می باشد. دین خصیصه ای است واقعا برجسته که سرآمد تاریخ بشر می باشد. بشر واقعا معتقد است که در برابر گونه ای روابط خاص فوق بشری قرار دارد. که این روابط خارج از دسترس و تجربه بشر می باشد اما این روابط ناشناخته کمک های فوق بشری لازم را دریافت نموده و از این واقعا خرسند می باشد. دین بر انسان چیزی را می دهد که از هیچ منبع دیگری قابل دریافت نیست. یعنی اعتماد  به حاصل کوشش های بشری از طریق اتصال شخصی بر قدرت متعالی جهان از منظر روانشناختی دین تاحدی عقلی، تا حدی عاطفی و نیز تاحدی عملی می باشد. اما دین مسلماً چیزی بیش از یک تجربه ی صرفا درونی است و همواره اشاره به یک موضوع مورد پرستش  اشاره دارد(ا.هیوم، 1948).

    در مجموع می توان گفت که دین امری فطری است که در نهاد تمام انسانها بر ودیعه گذاشته شده است. که از پرستش ابتدایی ترین اشیایی که در دسترس بشر بوده است شروع شده و ادامه یافته است. که به دین اسلام که آخرین و کاملترین ادیان الهی بوده است. پایان یافته دین اسلام که بنیان گذار آن حضرت محمد(ص) بوده است دینی است برای همه جا و همه وقت و قابل دریافت برای هر بشری می باشد و دقیقاً مطابق با خواسته ها و نیازهای او تنظیم شده است. دینی است که برای سلامت و بهبود در روابط آنها در بعد جسمانی، روحی، روانی برنامه های منظم و بدون نقصی را ارائه می دهد . همیشه پیام آور آرامش و سلامت و بهزیستی بوده است. قطعاً اگر فردی اعتقاد کامل به دستورات دین را داشته باشد و به آنها عمل نماید، حاصل این اطاعت ها و سرسیردگی ها آرامش و آسایش در دنیا وآخرت می باشد. گرایش مذهبی آن اعتقاد و ایمان قلبی است که هر فردی می تواند نسبت به حقیقت و واقعیات تعلیمات دینی در خود ایجاد نماید که آثار این امر هم در بعد جسمانی و هم در بعد روانی قابل مشاهده خواهد بود. این گرایشات هم در رفتار و افکار فرد به طور مستقیم تأثیرات دارد و هم در هیجاناتی چون عشق و محبت، کینه و نفرت، غم و شادی و خشم و ترس که این هیجانات در زندگی فرد نقش مهم و بسزایی دارد و نه تنها در خوشبختی افراد موثرند بلکه بر سلامت حافظه و نیروی عقل و ادراک نیز تأثیر دارند بر تجربه های افراد معنا می بخشد و درباره ی داوری فرد در مورد هر مسئله ای دخالت دارد و در نحوه ی عملکرد فرد نیز نفوذ انکار ناپذیری دارد.(ریو، 1995، ترجمه ی سید محمدی، 1378).

    هیجاناتی که فرد احساس می کند می تواند ناشی از ارزیابی اطلاعات دانست که این ارزیابی شامل شناخت یا پردازش اطلاعات رسیده از محیط، بدن، و حافظه فرد و تمایل در پاسخگویی به شیوه ی خاص و ملاحظه ی نتایج اعمالی است که ممکن است از حالات هیجاناتی که فرد تجربه کرده باشد به دست آمده باشد. (شاکتر، سیتگر، 1992/ ترجمه محمد الدین بناب، 1375).در واقع هیجانات انرژی انگیزه ها را فراهم می کند(تام وکینز، 1981، ترجمه محی الدین بنات، 1375) زمانیکه هیجانات با شناخت تعامل یابند سبب افزایش آگاهی شخص می شوند. (باورا، 1981، ترجمه قاسم زاده، 1379) چگونگی تعامل انگیزش با هیجانات و تعامل با شناخت موضوع هوش هیجانی را مطرح می سازد. (مایرو سالودی، 1990/ ترجمه تهامی منفرد، 1380) افرادی که توانایی استفاده ی درست از هیجانات خود را دارند می توانند از دلهره و نگرانی و اضطراب که هر فردی در طول زندگی خود تجربه می کند بهتر و در زمان کمتری فائق آیند.(گلمن، 1995/ ترجمه پارسا،1381)وکسلر می گوید: هوش به عنوان ظرفیت کلی هر فرد برای رفتار هدفمند است تا بتواند منطقی فکر کند و به گونه ای موثر با محیط و اطرافیان خود رابطه ی مثبت و هدفمندی را برقرار نماید(افروز و هومن، 1379).

    با توضیحاتی که راجع به گرایشات مذهبی و هوش هیجانی ارائه شد بر خوبی واضح است که هوش هیجانی یکی از مسائلی است که خواه یا ناخواه با کشیده شدن افراد به سوی گرایشات مذهبی همراه است زیرا مذهب معتقد است که با اطاعت از دستورات دینی می توان به نحو مطلوب با محیط رابطه برقرار کرد و همچنین به گفته ی وکسلر هوش هیجانی نیز به دنبال این رابطه می باشد. چگونه ممکن است تعالیمی که برای رساندن انسان به حقیقت عالم و کمال انسان وضع شده است. با هوش هیجانی که یکی از مهم ترین شروط رسیدن به کمال است غافل باشد قرآن امنیت و آرامش و آسودگی را که فرد مومن تجربه می کند چنین توصیف می کند: آری آنها که ایمان آورده و ایمان خود را با شرکت نیامیختواند امنیت برای آنها باشد و آنها هدایت یافته اند(سوره ی مبارکه ی انعام، آیه ی 82). با توجه به مطالب ذکر شده می توان چنین استنباط نمود که اعتقادات مذهبی ریسمان محکم و مطمئنی جهت رهایی از تنش های فرد و زندگی شاد برای او هستند.

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی عوامل موثر بر توانمندی اثربخش کارکنان (مطالعه موردی ستاد سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور)

    فهرست:

     

    ندارد
     

    منبع:

    بهداشت روانی سعید  شاملو ، انتشارات رشد 1387

    بهداشت روانی ، بهروز میلانی فر ، 1374

     پایان نامه آرین ، 1379

    پایان نامه یزدانی ، حمید رضا 1383

    حکمت مبادلت  ، آیت الله جوادی آملی ، مرکز نشر اسراء 1381

    توحید  ،   شهید مر تضی مطهری ، انتشارات  صدرا 1374

    چکیده روان پزشکی بالینی ،  هاردلد کاپلان -  بنیامین ساروک ، ترجمه پورانگاری ، انتشارات آزاده

    وین و روان ویلیام جیمز 1961

    مارکسیم و مذهب ،  جعفر سبحانی 1358

    نبوت ، شهید مطهری ، انتشارات صدرا ، 1375

    عد ل الهی ، شهید مطهری ، انتشارات صدرا ، 1358

    عقاید و دستورات دینی ، علامه سید محمد حسین طباطبایی 1361

    رشد شخصیت . پاول هنری . ترجمه مهشید یاسائی- نشر مرکز 1380

    فروید ویونگ  ، مذهب غلامرضا محمودی. 1385

    روان شناسی رشد ، گورای برک ، ترجمه سید محمدی . انتشارات ارسبان 1383

     روان شناسی شخصیت ،  علی اصغر احمدی . انتشارات امیرکبیر ، تهران 1381

    نظریه های م شاوره و روان  درمانی ، عبدالله شفیع  آبادی مرکز نشر دانشگاهی 1384       

    واژه نامه  روان شناسی و زمینه  های وابسته ، انتشارات فرهنگ  معاصر 1381

    پایان نامه حقیقت پناه ، 1384

    پایان نامه سراجی 1380

    انگیزش و هیجان  رایرت فرلنکن نشرنی 1384

    سر مکتب روان شناسی فروید  ، اسکینر ، راجرز انتشارات  پارادا 1381

    عشق فرادیان  و عرفان اسلامی ایران نشر نیکان کتاب 1386

پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر توانمندی اثربخش کارکنان (مطالعه موردی ستاد سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور), گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر توانمندی اثربخش کارکنان (مطالعه موردی ستاد سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور), تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر توانمندی اثربخش کارکنان (مطالعه موردی ستاد سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور), رساله در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر توانمندی اثربخش کارکنان (مطالعه موردی ستاد سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور), پایان نامه در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر توانمندی اثربخش کارکنان (مطالعه موردی ستاد سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور), تحقیق در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر توانمندی اثربخش کارکنان (مطالعه موردی ستاد سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور), مقاله در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر توانمندی اثربخش کارکنان (مطالعه موردی ستاد سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور), پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر توانمندی اثربخش کارکنان (مطالعه موردی ستاد سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور), تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر توانمندی اثربخش کارکنان (مطالعه موردی ستاد سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور), مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر توانمندی اثربخش کارکنان (مطالعه موردی ستاد سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور), پروژه دانشجویی درباره پایان نامه بررسی عوامل موثر بر توانمندی اثربخش کارکنان (مطالعه موردی ستاد سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت