پایان نامه طراحی بهینه دور برگردان ها در بزرگراه های شهری

تعداد صفحات: 141 فرمت فایل: word کد فایل: 2110
سال: 1386 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت قدیم:۳۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۲۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه طراحی بهینه دور برگردان ها در بزرگراه های شهری

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.Sc" 

    مهندسی عمران - راه و ترابری  

    چکیده 

    دوربرگردان ها که به تازگی به عنوان یکی از المانهای مهم شبکه معابر شهری در کشور ایران معرفی واجرا شده اند ، کاربرد وسیعی در حذف چراغ راهنمایی از تقاطعات پیدا کرده اند. لذا با توجه بهخصوصیات اصلی خود یعنی کاهش حرکات تداخلی و حذف حرکات گردش به چپ ، باید درفواصلی مناسب از تقاطع قرار داشته باشند تا وسایل نقلیه ای که از آنها برای گردش به چپ وسپس حرکت مستقیم یا گردش به راست استفاده می کنند ، به راحتی در جریان ترافیک قراربگیرند و مشکلی پیدا نکنند. در این تحقیق روابطی خطی و با استفاده از نرم افزارSPSS  با توجهبه اطلاعات دقیق پارامترهای هندسی و ترافیکی  مربوط به هفت دوربرگردان اجرا شده در پنجبزرگراه اصلی و مهم شهر تهران ، روابطی خطی و جامع جهت تعیین فاصله دوربرگردان از تقاطع بادر نظر گرفتن پارامترهندسی عرض بزرگراه با واحد متر و پارامترهای ترافیکی زمان سفر با واحدثانیه ، سرعت متوسط حرکت با واحد کیلومتر بر ساعت و نسبت گردشهای چپ در محلدوربرگردان و گردشهای راست بعد از دوربرگردان به عنوان متغیرهای مستقل و پارامتر هندسیفاصله دروبرگردان از تقاطع با واحد متر به عنوان متغیر وابسته ، پیشنهاد شده است که می تواند درطراحیها مورد استفاده قرار گیرد . 

    مقدمه  

    این پایان نامه مشتمل بر شش فصل است که در فصل اول کلیاتی در مورد انواع دوربرگردان وکاربرد آنها آورده شده است. فصل دوم شامل مرور منابع و کاوش در متون مربوط به طراحی وعملکرد دوربرگردانهاست که در دو بخش فارسی و لاتین جمع آوری شده. در فصل سوم با عنوانمتدولوژی ، متغیرهای مهم مربوط به طراحی بهینه دوربرگردانها و روش کلی رگرسیون و آزمونهاینیکویی برازش اطلاعات شرح داده شده و در مورد برنامهSPSS  نیز توضیحاتی آورده شده است.

    در فصل چهارم نحوه جمع آوری اطلاعات و چگونگی آماربرداری پارامترهای مهم طراحی توضیحداده شده است. در فصل پنجم نحوه مدلسازی فاصله دوربرگردان از تقاطع با توجه به پارامترهایهندسی و ترافیکی به صورت کامل شرح داده شده و در فصل ششم نیز نتایج تحقیق و پیشنهاداتیجهت جایگزینی حرکات گردش به چپ ، به غیر از دوربرگردانها ، ارائه شده است . 

    اول

     

    فصل

    کلیات

    فصل اول : کلیات  

    با گسترش روزافزون زندگی شهری در مجامع انسانی و توسعه استفاده از وسایل نقلیه، امروزه مشکلات ترافیکی در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا سبب اتلاف وقت و هزینه فراوان  میشود. با ازدیاد روزمره تراکم ترافیک مدت زمان سفر افزایش می یابد. همچنین زیاد شدن تراکم ترافیک باعث افزایش مصرف سوخت، آلودگی محیط زیست، خستگی روحی و روانی افراد جامعه، احتمال بروز تصادف، آلودگی صوتی و غیره  میگردد.  

    تقاطعات به عنوان بخشی از پیکره شبکه معابر شهری نقش عمده ای در عملکرد و راندمان شبکه را بر عهده دارند. هدف اصلی در طراحی مناسب تقاطع، تأمین ظرفیت و گذردهی، کاهش احتمال برخورد وسایل نقلیه و عابران پیاده، تأمین راحتی و آرامش برای استفاده کنندگان از تقاطع و در نتیجه افزایش کارایی، ظرفیت و ایمنی شبکه ارتباطی است. نوع تقاطع از نظر همسطح یا غیرهمسطح بودن، چراغ دار یا بدون چراغ بودن و نیز نحوه زمان بندی چراغ با توجه به نوع دسترسی ها و مسیرهای تلاقی کننده و حجم وسایل نقلیه عبوری تعیین  میگردد.  

    در حال حاضر تقاطع های چراغ دار واقع در شریانی های با حجم تردد بالا، در ساعات اوج ترافیک دارای تراکم بالایی هستند که این امر موجب کاهش کارآیی جریان مستقیم شریانی می شود. بخش عمده ای از تأخیر در تقاطعات ناشی از انجام حرکات گردش به چپ است. حجم بالای گردش به چپ و سرعت بالای موردنیاز در  شریانها باعث استفاده از فازهای گردش به چپ محافظت شده می شود. فازهای محافظت شده باعث افزایش فازهای تقاطع، افزایش زمان از دست رفته بین فازها و کاهش زمان سبز برای حرکت مستقیم می گردد. این فرایند معمولاً با کاهش ظرفیت گذردهی مسیر مستقیم و نیز افزایش تأخیر مجموعه تقاطع همراه است. از سویی دیگر وجود تقاطع چراغ دار در بزرگراه های شهری موجب می شود روانی حرکت در بزرگراه از کیفیت قابل قبولی برخوردار نبوده

     

    و باعث کندی حرکت، افزایش زمان سفر و ایجاد بار روانی منفی ناشی از قطع جریان روان بزرگراهی در محل تقاطع،  میگردد.  

    در بیشتر شهرهای بزرگ به دلایلی نظیر عدم وجود شبکه  راههای منظم و مطابق با نیازهای دنیای امروز، در بافت کهنه و قدیمی، مشکلات ترافیکی پر رنگ تر می باشند. طرح هایی مانند ایجاد یا گسترش محدوده ممنوعیت عبور وسایل نقلیه بدون مجوز، افزایش بهای سوخت، افزایش بهای پارکینگ و گسترش حمل و نقل عمومی راه حل های عمده بهبود وضعیت ترافیک در شبکه راه های شهرهای بزرگ است. از سویی دیگر طرح های پرهزینه ای نظیر تعریض معابر موجود، احداث بزرگراه های جدید، ایجاد تقاطعات غیرهمسطح به علت نیاز به  بودجههای کلان عموماً به عنوان راه  حلهای اولیه مطرح  نمیگردد.  

    دوربرگردان به عنوان یکی از الم انهای شبکه معابر شهری در بسیاری از موارد برای ایجاد دسترسی بین کاربری ها و معابر دو سوی  یک مسیر شریانی با جدا کننده میانی نظیر بلوارها، بزرگراه ها به کار  میرود. کاربرد دیگری که با توجه به قابلیت دوربرگردان قابل طرح است حذف تقاطع و حرکات متقاطع آن و تأمین حرکات به وسیله  دوربرگردانهایی است که در  موقعیتهای قبل و یا بعد از تقاطع در فاصله ای مناسب طراحی و اجرا می گردند. در این حالات احداث  دوربرگردان دو هدف عمده دارد؛ هدف اول کاهش تأخیر حرکات مستقیم است. بدین ترتیب سرعت حرکت در راه های شریانی و  بزرگراهها که از ویژگی های این معابر می باشد، افزایش می یابد. هدف دوم کاهش تعداد نقاط برخورد است که موجب افزایش ایمنی می گردد.  

    خصوصیات دوربرگردان ها و تأثیر آنها بر پارامترهای ترافیکی نظیر سرعت، زمان سفر، زمان تأخیر، ظرفیت و ... تاکنون به طور دقیق مورد تحلیل و ارزیابی قرار نگرفته و مدل ها و روش های مشخص و مناسبی برای تحلیل عملکرد این سیستم به وجود نیامده است. در حالی که عملکرد تقاطع ها با توجه به ظرفیت و سطح سرویس آنها بررسی می گردد و  دستورالعملهای مختلفی نظیر HCM مدل ها و روش هایی برای تخمین ظرفیت و تأمین حرکات مختلف تقاطع های چراغ دار و بدون چراغ پیشنهاد داده اند، اما تاکنون آیین نامه معتبری در زمینه تخمین ظرفیت یا تأخیر حرکات دوربرگردان  در بازشدگی میانه وجود ندارد. بنابراین پژوهش برای یافتن روشی که بتواند عملکرد دوربرگردان را با توجه به معیار مناسب و پارامترهای مؤثر بررسی نماید، لازم  میباشد.  

    دوربرگردان که به صورت بازشدگی در میانه  راه ها و بزرگراه ها به وجود می آید در اکثر کشورهای دنیا برای تأمین  دسترسیهای موردنیاز و یا بالا بردن ایمنی تقاطع ها از طریق کاهش حرکات  تداخلی ایجاد می شوند. در کشور ایران علاوه بر موارد فوق برای کاهش تأخیر و بهبود وضعیت ترافیک در  تقاطعها و معابر شهری احداث دوربرگردان صورت می پذیرد. در واقع بیشتر دوربرگردان ها در موقعیت های قبل یا بعد از تقاطع به وجود می آیند. بنابراین حجم وسایل نقلیه چپگرد مسیر اصلی، حجم وسایل نقلیه چپگرد و مستقیم مسیر فرعی به سمت استفاده از دوربرگردان هدایت می شوند. در این حالت حجم دوربرگردان کننده که تغییر خط 2 تا 3 خط نیز باید انجام دهند مقادیر بسیار قابل ملاحظه ای می باشد. بنابراین تعیین موقعیت دوربرگردان یعنی فاصله بهینه دوربرگردان از محل تقاطع و ویژگی های هندسی برای فراهم آوردن امکان انباره حجم دوربرگردان کننده و گردش انواع وسایل نقلیه بسیار مهم است. از طرفی بررسی میزان کاهش زمان سفر و تأثیری که دوربرگردان بر روی جریان های عبوری و ترافیک تقاطع  می گذارد، بسیار حایز اهمیت می باشد. مطالعات محدودی که در زمینه احداث دوربرگردان موجود است با توجه به اختلافی که در کاربرد دوربرگردان بین کشور ایران و سایر نقاط جهان وجود دارد، برای ارزیابی عملکرد دوربرگردان در کشور ایران مناسب نیست.  

    میانه های غیرقابل عبور برای بالا بردن ایمنی، جدا کردن رویکردهای مخالف، هدایت حرکاتگردش به چپ، کاهش حرکات متداخل در  بزرگراهها و شریانی استفاده  میشوند. وجود این میانه ها دسترسی به معابر و کاربری های واقع در رویکرد مقابل را محدود می کند. از این رو در سال های اخیر برای تأمین دسترسی های راه بازشدگی برای حرکت دوربرگردان ایجاد می گردد. علاوه بر این برای حذف حرکات گردش به چپ در محل تقاطعات و تأمین حرکت گردش به چپ غیرمستقیم که به صورت گردش به راست به علاوه دوربرگردان جایگزین می شود، از بستن رفوژ میانی در محل تقاطع و ایجاد بازشدگی در موقعیت های قبل و بعد از تقاطع استفاده می شود. باوجود کاربرد روزافزونی که از دوربرگردان برای موارد فوق صورت می گیرد، تاکنون روشی و آیین نامه ای برای طراحی  دوربرگردانها ارایه نشده است 

      دوربرگردان؛ نوع تکمیل شده باز شدگی رفیوژ میانی[1] مسیرهای شریانی یا بزرگراهی می باشد که امکان دسترسی وسایل نقلیه در حال حرکت در یک مسیر را به مسیر مقابل فراهم می سازد. دور برگردانها را میتوان از لحاظ ساختاری به سه بخش تقسیم نمود: 

    دوربرگردانهای ساده(بریدگی رفیوژ میانی)

    دوربرگردانهای پیشرفته[2] یک جهته

    دوربرگردانهای پیشرفته دو جهته (پروانه ای)

           دوربرگردانهای ساده، در عمل همان بازشدگی یا بریدگی رفیوژ میانی مسیرهای اصلی می باشد که در اکثر موارد دورزدن در آنها با مشکل مواجه بوده و وسایل نقلیه در حالتی غیر ایمن گردش می نمایند.در این دوربرگردانها، وسیله نقیه گردش کننده پیش از ورود به مسیر پایین دست حتماً باید سرعت خود را به صفر رسانده و توقف نماید و پس از یافتن سرفاصله[3] مناسب، میانحرکت وسایل نقلیه آن مسیر اقدام به گردش نماید.از این حالت تنها برای ایجاد دسترسی های با حجم تقاضای کم و بسیار کم استفاده می شود و استفاده از آن در معابری پیشنهاد می شود که فضای لازم برای تعریض معبر موجود نبوده و یا حجم تردد وسایل نقلیه در مسیرهای بالادست و پایین دست به اندازه ای است که امکان گرفتن از عرض موجود مسیر سواره رو و اختصاص آن به محدوده دوربرگردان توسعه یافته میسر نباشد. البته در همه حال باید تقاضای گردش وسایل نقلیه در محل دوربرگردان تعیین شده و تأثیر احداث آن برترافیک عبوری مسیر های بالادست و پایین دست مطالعه و بررسی گردد. 

           دوربرگردانهای توسعه یافته یک جهته یا دو جهته از توسعه رفیوژ میانی موجود در محلی که اقدام به احداث دوربرگردان می گردد حاصل می شود. 

           در صورتی تأمین دوربرگردان بدون کاهش ایمنی و ظرفیت مسیر امکان پذیر است که خط مخصوص حرکت واگرد خروجی از مسیر بالادست تأمین گردد و این خط بتواند ترافیک دوربرگردان را نیز عبور دهد. امکان حرکت دوربرگردان برای انواع خودروها بدون نیاز به عقب و جلو کردن وجود داشته باشد و حرکت دوربرگردان وسایل نقلیه مستلزم عبور از میان جریان عابرین پیاده نباشد.

    وجود تقاطع و تأمین تمامی حرکات گردشی آن در شریانهای شهری موجب در نظر گرفتن تدابیر خاصی در طراحی دوربرگردانها شده است. 

            در برنامه  بینالملی مطالعاتی  بزرگراهها NCHRP[4]  بازشدگیها براساس معیارهای زیر دسته بندی  میشوند و سپس ایمنی و سایر  ویژگیها با یکدیگر مقایسه  میشوند.  

    a) شرایط هندسی  b) وجود دسترسی c) وجود خط گردش به چپ

    d) وجود لون[5] (تعریض برای دورزدن راحتتر وسایل نقلیه بزرگ )

    در این گزارش بازشدگی ها با توجه به شکل هندسی به دو نوع کامل یا معمولی[6] و جهتی[7] طبقه بندی  میگردند. بازشدگی های جهتی مسیر جداگانه ای برای گردش وسایل نقلیه در دو جهت مخالف فراهم می آورند. این دوربرگردان ها سطح ایمنی بالاتری نسبت به بازشدگی های کامل فراهم  میآورند و در  موقعیتهایی که حجم وسایل نقلیه دوربرگردان کننده بالا است، مناسب  میباشند.  

         در این تحقیق  بازشدگیها با توجه به تأمین دسترسی ها به سه دسته تقسیم می شوند.  

    1) بین تقاطعی [8]     2) تقاطعات سه راهی     3) تقاطعات چهارراهی   تأمین دسترسی به خیابان های فرعی و کاربری های واقع در سمت مقابل معابر جدا شده با رفوژ میانی از طریق ایجاد بازشدگی در  موقعیتهای بین تقاطعی صورت می گیرد.

     بازشدگیهایی که قبل از تقاطعات ایجاد  میشوند، موجب می شوند که حجم وسایل نقلیه ای که قصد انجام حرکت دوربرگردان را دارند، از تقاطع کاسته شده، همچنین مسافت سفر این وسایل نقلیه برای دورزدن کاهش می یابد. علاوه بر این وجود چهار نقطه برخورد موجب بالا رفتن شرایط ایمنی این بازشدگی ها  میگردد. در صورتی که گردش به چپ در تقاطعات ممنوع شود و یا تقاطع مسدود گردد، برای تأمین گردش به چپ یاعبور از عرض معبر، ایجاد بازشدگی بعد از تقاطع صورت  میپذیرد.  

    با توجه به وجود و یا عدم وجود خط گردش به چپ بازشدگی ها به سه دسته تقسیم می شوند. 

    بدون خط گردش به چپ                                                          

    با یک خط گردش به چپ

    با دو خط گردش به چپ  

    وجود خط گردش چپ احتمال برخورد بین وسایل نقلیه دوربرگردان کننده و خودروهای مسیر مستقیم را کاهش  میدهند. از طرفی وسایل نقلیه ای که برای انجام دوربرگردان منتظر می مانند، باید فضای مناسب و ایمن برای انبار شدن و توقف در اختیار داشته باشند؛ با اختصاص خط گردش به چپ برای حرکت دوربرگردان تجاوز وسایل نقلیه دوربرگردان کننده، به خطوط مجاور که مربوط به جریان مستقیم می باشد، کاهش می یابد. در این گزارش طراحی لون برای تأمین سواره روی عریض تر مطرح شده است. با وجود لون حرکت دوربرگردان وسایل نقلیه با طول زیاد مانند خودروهای کامیون ها باسرعت مناسب امکان پذیر می گردد.  

    با توجه به دستهبندی های فوق انواع    بازشدگیها در شکلهای زیر نشان داده شده اند . 

     (تصاویر و نمودار در فایل اصلی موجود است)

     ABSTRACT

     

    U-Turns have been recently used a lot to eliminate the traffic signal of intersections in Iran. With this cause and concerning to their main properties, which is reducing the weaving and eliminating direct left turns they should be located in optimal place to help the traffic flow and reduce delay.

    In this research, linear models presented to calculate the optimal distance of u-turns from intersections that can help the transportation engineers to design better u-turns in Iran.

  • فهرست و منابع پایان نامه طراحی بهینه دور برگردان ها در بزرگراه های شهری

    فهرست:

    چکیده .......................................................................................................................................................................8  مقدمه ........................................................................................................................................................................9  فصل اول : کلیات....................................................................................................................................................10 

    فصل دوم : کاوش در متون .....................................................................................................................................20  2 – 1 ) تاریخچه .............................................................................................................................................20 

    2 -  2 ) مراجع غیر فارسی..............................................................................................................................25 

    2 - 2 - 1 ) نشریات......................................................................................................................................25 

    – 2 - 2 ) مقالات ......................................................................................................................................37 

    2-3 ) مراجع فارسی........................................................................................................................................48 

    فصل سوم : متدولوژی.............................................................................................................................................59  3 – 1 ) مقدمه.................................................................................................................................................59 

    – 2 ) اطلاعات مورد نیاز جهت ساخت مدل ............................................................................................61 

    3 -2 - 1) وضعیت هندسی معبر...................................................................................................................61 

    3 - 2- 2) وضعیت ترافیکی معبر ...................................................................................................................66 

    3 – 3 ) رگرسیون ...........................................................................................................................................74 

    3 - 3 - 1) معیارهای ارزیابی مدل ................................................................................................................76 

    3 – 3 – 2 ) آزمونهای رگرسیون ..................................................................................................................77 

    3 – 3 – 3 ) نمودارهای مهم در رگرسیون....................................................................................................79 

    -  4 ) نقش کامپیوتر در فرآ           یند مدلسازی..................................................................................................81 

    فصل چهارم : گردآوری اطلاعات.............................................................................................................................83  4 – 1 ) دوربرگردانهای انتخاب شده جهت جمع آوری اطلاعات :.............................................................83  4 -  2  ) پارامترهای جمع آوری شده :.........................................................................................................90 

    -  3 ) نحوه آمارگیری و برداشت احجام حرکتی :.....................................................................................93 

    4 -  4 ) نحوه جمع آوری اطلاعات مربوط به زمان سفر و تاخیر :..............................................................97 

    -  5 ) نحوه محاسبه سرعت متوسط حرکت :.........................................................................................100 

    فصل پنجم : مدلسازی .........................................................................................................................................103  5 -  1 ) مقدمه ..............................................................................................................................................103 

    -  2 ) معرفی متغ           یرهای ورودی :.............................................................................................................103 

    5 -  3 ) فرآیند مدلسازی :...........................................................................................................................110 

    5 -  4 ) آنالیز حساسیت مدلها :..................................................................................................................116 

    5 -  5 ) اعتبارسنجی مدلها :........................................................................................................................116 

    5 - 5 -1  ) استفاده از اطلاعات جدید :.....................................................................................................116 

    5 - 5 - 2 ) آزمون F : ..............................................................................................................................120 

    5 - 5 - 3 ) آزمون 2X  :...........................................................................................................................120 

    - 5 - 4 ) نمودارهای احتمال نرمال و باق       یمانده ها .................................................................................121 

    فصل ششم : نتایج و پیشنهادات ..........................................................................................................................123  6 - 1 ) نتایج.................................................................................................................................................123 

    - 2 ) پیشنهادات.......................................................................................................................................126 

    6 - 3 ) پیوستها............................................................................................................................................127  فهرست منابع فارسی :.........................................................................................................................................135  فهرست منابع لاتین.............................................................................................................................................137  سایتهای اطلاع رسانی..........................................................................................................................................140 

      141..................................................................................................................................................................ABSTRACT

     

    منبع:

    امینی ، بهنام. بررسی و ارزیابی دوربرگردان های شهر تهران. دومین سمینار ساخت و سازدر پایتخت . 1 الی 3 خرداد 1385

    امینی ، بهنام. ارزیابی فنی و اقتصادی دوربرگردان. ماهنامه شهر و ساختمان. شمارهپانزده و شانزده . 1384

    امینی ، بهنام. نقدی بر پدیده دوربرگردان. مجله صنعت حمل و نقل شماره 252 .

    فروردین  1385

    بهبهانی ، حمید. نقش تقاطعات دارای دوربرگردان در کاهش مصرف سوخت و آلاینده.

    نشریه شمس شماره 13 و 14 . 1384

    شاهی ، جلیل و نادران ، علی. تاثیر دوربرگردان برایمنی تردد. نخستین کنفرانس بینالمللی حوادث رانندگی و جاده ای . 30 آذر و 1 دی ماه 1384 . دانشگاه تهران

    افندی زاده ، شهریار و گلشن ، رضا. بررسی شاخصهای جایگزینی تقاطعات چراغداربوسیله کاربرد دوربرگردان . هفتمین کنفرانس مهندسی ترافیک . 1386

    بوداقپور ، سیامک و جدیدی ، علیرضا. تاثیر احداث دوربرگردان بر شرایط زیست محیطیمنطقه . اولین همایش تخصصی محیط زیست . 1385

    آئین نامه طرح هندسی راهها . نشریه 161 سازمان مدیریت و برنامه ریزی . 1375

    تقاطعهای همسطح شهری . نشریه 145 سازمان مدیریت و برنامه ریزی . 1376

    پورمعلم ، ناصر و فرشچین ، امیدرضا . DTRU Method مدلی برای تخمین زمان تاخیر در میادین شهری بر اساس پارامترهای هندسی و ترافیکی. هفتمین کنفرانس بین المللیمهندسی عمران . 1385

    منجم ، محمدسعید . راهسازی . انتشارات انگیزه . 1382

    مونتگومری ، داگلاس و پک ، الیزابت. مقدمه ای بر تحلیل رگرسیون خطی. مترجم:

    رضوی پالیزی ، سید ابراهیم . انتشارات دانشگاه شهید باهنر کرمان . 1384

    رضایی ، عبدالمجید و سلطانی ، افشین. مقدمه ای بر تحلیل رگرسیون کاربردی. انتشارات دانشگاه صنعتی اصفهان . 1382

    اسماعیلیان ، مهدی . راهنمای جامع SPSS 14 . انتشارات مجتمع فنی تهران . 1385

     

    .51 Lu J . , Liu P . , Pirinccioglu F . , Determination Of The Offset Distance between Driveway Exist And Downstream U-Turn Location For Vehicles Making Right Turns Followed By U-Turns , University Of

    South Florida , Octobr 2005  

    .61 Zhou H . , Hsu P . And Lu J . , Optimal Location Of U-Turn Median

    Opening On Roadways , TRB 82th Annual Meeting , Jan 2003  

    .71 Synthesis Of The Median U-Turn Intersection Treatment , Safety And Operational Benefits , FHWA Publication : No FHWA-HRT-07-033 , 2007

    .81 Potts I . , Harwood D . , Torbic D . And Richard K . Safety Of U-Turns

    At Unsignalized Median Openings , NCHRP Report 542 ,

    Transportation Research Board , Washington DC , 2004

    .91 Potts I . , levinson H . , Harwood D . And Gluck J . Safety Of U-Turns At Unsignalized Median Openings On Urban And Subarban Arterials Midwest Research Institute , 2003 

    .02 Zhou H . , Lu J . And Williams K . , Operational Effects Of U-Turns As

    Alternatives To Direct Left Turns From Driveways , University Of South Florida , 2002

    .12 Lu J . , Pirinccioglu F . And Pernia J . , Safety Evaluation Of Right Turns Followed  By U-Turns At Signalized Intersection ( 6 or more lane Arterials ) As An Alternative     To Direct Left Turns – Conflict Analysis , University Of South Florida – December  2004

    .22 Lu J . , Pirinccioglu F . And Pernia J . , Operational Evaluation Of Right Turns      Followed By U-Turns At Signalized Intersection ( 6 or more lane Arterials ) As An    Alternative To Direct Left Turns , University Of South Florida , July 2004

    .32 Lu J . , Pirinccioglu F . And Pernia J . , Safety Evaluation Of Right Turns Followed  By U-Turns At Signalized Intersection ( 4 lane Arterials ) As An Alternative To Direct Left Turns – Conflict Analysis , University Of South Florida – March 2005

    .42  Lu J . , Pirinccioglu F . And Pernia J . , Operational Evaluation Of Right Turns      Followed By U-Turns At Signalized Intersection ( 4 lane Arterials ) As An Alternative To Direct Left Turns , University Of South

    Florida , March 2005

    .52 Lu J . , Williams K . Safety Evaluation Of Right Turns Followed By UTurns As An Alternative To Direct Left Turns – Conflict Analysis , University Of South Florida , August 2001

    .62  Lu J . , Williams K . Operational Evaluation Of  Right Turns Followed By U-Turns As An Alternative To Direct Left Turns , University Of South Florida , September 2001

    .72 Gluck J . , Levinson H.S . And Stover V.G , Impacts Of Access Mnagement   Techniques NCHRP 420 , Transportation Research Board National Research Council , Washington DC , 1999

    .82 Reid J.D , Brinckerhoff P . And Hummer J.E Analyzing System Travel Time In Arterial Corridors With Unconventional Designs Using Microscopic Simulation ,78th TRB Annual Meeting Washington DC , 1999

    .92 Dissanayak S . , Lu J And Castillo N . Safety Comparison Of Two Left Turn    Alternatives From Driveway Using Traffic Conflicts Analysis TRB Annual meeting, 2002

    .03 Thakkar J. , Reddy V. , Hadi M. , and Vergas F., A Methodology to Evaluate the Impacts of Prohibiting Median Opening Movements , Florida Department of Transportation , April 2000

    .13 Lu J . , Liu P . , Pirinccioglu F . , Operational Effects of U-Turns as Alternatives to Direct Left Turns from Driveways or Side Street , 85th Annual Meeting of Transportation Research Board , 2006

    .23 Lu J . , Liu P . , Pirinccioglu F . , Safety Evaluation Of Right Turns Followed by U-Turns as an Alternative to Direct Left Turn from

    Driveway on Four Lane Arterials , TRB Annual Meeting , 2006

    .33 Sisiopiku V., Aylsworth L., Application of Loons at Directional Crossovers , TRB Annual Meeting , 2003

              .43 Median    Handbook    Interim    Version    ,     Florida    Department    of

    Transportation , 2006

    .53 Daniel L., Carter E.I, Operational and Safety Impacts of U-Turns at Signalized Intersections , North Carolina State University , 2004

    .63 Hummer J., Reid J., Unconventional Leftturn Alternatives for Urban and

    Suburban Arterials , TRB Circular E-Co 19 : Urban Street Symposioum 

    .73 Bonneson J. , Mccoy P., Capacity and Opperational Effects of Midblock Left Turn Lanes , NCHRP Report 395 , Transportation Research Board , Washington DC., 1997

    .83 Oshea J., Machmehl R., and Rioux T., Design Guidelines for Provision of Median Accesss Principal Arterails , University of texas , 2000

    .93 AASHTO, A Policy of Geometric Design of Highways , Washington DC., 2001

    .04 Highway Capacity Mannual , Transportation Research Board , National Research Council , Washington DC., 2000

    .14 Signalized Intersections : Information Guide , FHWA Publication No . FHWA-HRT-04-091 , 2004

    .24 Safety of U-Turns at Unsignalized Median Openings , NCHRP Report 17-21 , Transportation Research Board , Washington DC., 2004

    .34 Median Intersection Design , NCHRP Report 375 , Transportation Research Board , 1995

    .44 Access Management Guidelinnes for Activity Centers , NCHRP Report 348 , Transportation Research Board , 1992

    .54 Shi Yu Juan , Analysis of Median Use on Beijing Urban Roadway , Beijing Univesity of Technology , TRB 2006

    .64 DelaVega G. ,  Analysis of Accidents in Urban Slots , Univesity of

    Philipins Diliman , 2006

     

    سایتهای اطلاع رسانی 

    WWW.TRB.ORG

    WWW.FHWA.DOT.GOV

    WWW.DOT.STATE.FL.US

    WWW.CIVILICA.COM 

پروپوزال در مورد پایان نامه طراحی بهینه دور برگردان ها در بزرگراه های شهری , گزارش سمینار در مورد پایان نامه طراحی بهینه دور برگردان ها در بزرگراه های شهری , تز دکترا در مورد پایان نامه طراحی بهینه دور برگردان ها در بزرگراه های شهری , رساله در مورد پایان نامه طراحی بهینه دور برگردان ها در بزرگراه های شهری , پایان نامه در مورد پایان نامه طراحی بهینه دور برگردان ها در بزرگراه های شهری , تحقیق در مورد پایان نامه طراحی بهینه دور برگردان ها در بزرگراه های شهری , مقاله در مورد پایان نامه طراحی بهینه دور برگردان ها در بزرگراه های شهری , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه طراحی بهینه دور برگردان ها در بزرگراه های شهری , تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه طراحی بهینه دور برگردان ها در بزرگراه های شهری , مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه طراحی بهینه دور برگردان ها در بزرگراه های شهری , پروژه دانشجویی درباره پایان نامه طراحی بهینه دور برگردان ها در بزرگراه های شهری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت