پایان نامه توسعه متدلوژی مکان یابی تابلوهای پیام رسان بزرگراهی (VMS) در مناطق شهری

تعداد صفحات: 139 فرمت فایل: word کد فایل: 2071
سال: 1386 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت قدیم:۳۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۲۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه توسعه متدلوژی مکان یابی تابلوهای پیام رسان بزرگراهی (VMS) در مناطق شهری

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“

     مهندسی عمران – برنامه ریزی حمل و نقل 

    چکیده :

    در این پایان نامه روش وفرآیندی برای مکان یابی تابلوهای پیام رسان در بزرگراه های شهری ارائه شده است . در ابتدا به معرفی تابلوهای پیام رسان پرداخته  وسپس انواع پیام های قابل نمایش ، کاربردهای تابلو و جایگاه آن در سامانه های هوشمند حمل و نقل بررسی شده است . بعد از شناخت مشخصه های محلی مربو ط به نصب این تابلوها و پارامترهای مؤثر در مکان یابی تابلوهای پیام رسان ،رو ش و فرآیندی برای مکان یابی تابلوهای پیام رسان بر اساس پارامترهای موثر در مکان یابی ارائه می گردد ، سپس توسط نرم افزارطراحی شده  فرآیند مکان یابی انجام شده و در ادامه با استفاده از نرم افزار اطلاعات جغرافیایی Arc view GIS خروجی های برنامه نمایش داده شده است .

    رو ش ارائه شده در این فرآیند بر اساس یک امتیازدهی حذفی استوار بوده ،به این صورت که امتیازهای داده شده در مرحله اول در مراحل بعدی بهنگام می شود و عناصر مشترک و تکراری حذف می شوند. یکی از مزایای این فرآیند این است که تعداد تابلوهای

    VMS مورد نیاز را فرآیند تعیین می کند ، البته با تغییر دادن عوامل مؤثر در این فرآیند همانند افزایش یا کاهش فاصله قابل اطمینان اطلاع رسانی ، تعداد اولویت ها نیز متعاقبا تغییر می کنند. نرم افزار مکان یابی ارائه شده قابلیت استفاده در تمام بزرگراهها و خیابان ها شریانی را دارد.

    مقدمه :

    توسعه و پیشرفت فناوری های موجود در زمینه الکترونیک و ارتباطات مهندسین حمل و نقل و ترافیک را بر آن داشته است که بجای استفاده از رو ش های سنتی و قدیمی از فناوری های نو در جهت حل مشکلات مربو ط به حمل و نقل و ترافیک بپردازند. ترکی ب این سیستم های جدید و علم مهندسی ترافیک ، حمل و نقل هوشمند (ITS) را بوجود آورده است .یکی از پر کاربردترین سیستم های هوشمند که سابقه استفاده از آن در کشورهای پیشرفته بیش از کشورهای در حال توسعه می باشد تابلوهای پیام رسان بزرگراهی (VMS) می باشد.محل نصب مناسب و به تبع آن کارکرد بهینه و موثر اینگونه تابلوها، مساله ای است که در فصل های آینده به آن پرداخته می شود.

    فصل اول

    کلیات

     

    در این فصل ابتدا به تبیین هدف از انجام مطالعه و  کمبودهایی که در این زمینه وجود دارد پرداخته می شود.در ادامه کلیات رو ش انجام کار تو ضیح داده می شود.

     

    ۱-۱ هدف :

    یکی از پیش نیازهای اساسی توسعه و افزایش سطح رفاه اجتماعی هر کشور، وجود سیستم حمل و نقل روان و ایمن است . یکی از نهادهای ارزیابی کیفیت زندگی شهروندان یک کشور، و ضعیت حمل و نقل آن است . امروزه مسائلی چون آلودگی های زیست محیطی ، اتلا ف منابع انرژی محدود و تجدید ناپذیر، خسارات مادی و معنوی ناشی از سوانح و تصادفات ، زمانهای تلف شده به دلیل ازدحام و شلوغی جاده و خیابان ، مشکلات جدی سیستم های حمل و نقل فعلی هستند.

    از طرفی افزایش تسهیلات زیربنایی حمل و نقل به دلیل نیاز به سرمایه گذاری های کلان و زمان طولانی اجراء همواره با محدودیت های گسترده ای روبرو است . بنابراین به منظور غلبه بر مشکلات فوق و با توجه به اینکه رو ش های سنتی مانند افزایش تسهیلات زیر بنایی بسیار پرهزینه بوده و کارایی چندانی ندارد. همراه با پیشرفت های حاصل در فن آوری های ارتباطات و الکترونیک ، از سال های پیش توسعه سیستم های حمل و نقل هوشمند (ITS) به عنوان یک سیاست کلی حمل و نقلی در کشورهای توسعه یافته و

     ٣پیشرفته مطرح گردیده و دنبال می شد.

    البته کشورهای در حال توسعه نیز به بهره گیری از این سیستم ها روی آورده اند به حدی که هم اکنون بیش از ۸۰ کشور جهان ، توسعه سیستم های حمل و نقل هوشمند را به صورت جدی در برنامه خود قرار داده اند. [۱]

    ITS مجموعه ای از راه حل ها و سیستم های جدید و غیر سنتی است که با استفاده از فن آوری های ارتباطات اطلاعات ، کنترل ، الکترونیک و تصمیم گیری باعث ارتقاء کمی و کیفی و کمی سطح خدمات ، تحول در چگونگی و اثربخشی مدیریت حمل و نقل و کنترل آثار منفی زیست محیطی آن می گردد. از نگاه دیگر می توان گفت که سیستم های هوشمند حمل و نقل ارتباطات بین انسان ، وسیله نقلیه و راه را از شکل سنتی آن خارج نموده و بستر مناسبی برای تحول در صنعت حمل و نقل فراهم می نماید.

    یکی از سیستم های هوشمند حمل و نقل که برای اطلاع رسانی به هنگام به کاربران راه استفاده می شود و به دلیل کارایی و جاذبه های نمایشی آن ، کاربرد فراوانی در اکثر کشورهایی که از سیستم های هوشمند بهره می برند داراست ، تابلوهای پیام رسان

    (VMS) می باشد. این تابلوها که از وسایل کنترل ترافیک محسوب می گردد به منظور اطلاع رسانی به رانندگان در محل و به صورت به هنگام مورد استفاده قرار می گیرند.

    تابلوهای بیان متغیر و بصورت دروازه ای یا بر روی دکل در شانه راه و یا بصورت بازودار بر روی مسیر نصب می شوند و اطلاعات مختلف و متنوعی در مورد تراکم ترافیک ، وقوع تصادفات ، عملیات عمرانی و تعمیر و نگهداری ، شرایط سخت جوی ، و ضعیت جاده ای ، وقایع و مناسبت های برنامه ریزی شده و دیگر حالت های ممکن و

     ۴همچنین تسهیلات جاده ای مانند پل های متحر ک ، باجه های عوارض ، ایستگاه وزن کشی و ... به نمایش درمی آورند. کنترل و ارسال این اطلاعات از یک مرکز و یا بصورت محلی انجام می شود. با این او صاف می توان گفت تابلوهای پیام رسان برای تاثیر گذاری بر روی رفتار رانندگان و اصلاح جریان ترافیک و عملکرد آن طراحی شده اند.

    کاربرد تابلوهای پیام رسان می بایست بر اساس نیازهای واقعی موجود شبکه حمل و نقل با شریکی از مواردی که در افزایش کارایی این تابلوها جهت برآورد نیازهای اطلاع رسانی به رانندگان نقش بسزایی دارد. مکان یابی صحیح و بهینه آنها و نصب این تابلوها در محل هایی است که بتوان حداکثر اطلاعات مکانی و لازم را در تعیین موقعیت با توجه به حمل پارامترهایی که می بایست در مورد آن اطلاع رسانی شود، نمایش داد.

    در این پایان نامه سعی شده است تا با شناسایی عوامل و پارامترهای اطلاعاتی که در مکان یابی این تابلوها مؤثر هستند، رو ش و فرآیندی برای مکان یابی بهینه آنها در بزرگراه های شهری ارائه شود، سپس این فرآیند بصورت نرم افزار درآمده و برای یکی از بزرگراه های تهران این مکان یابی صورت می گیرد.

     

    ۱-۲ رو ش انجام کار:

    پیدا کردن مکانی که اطلاعات لازم و ضروری را در بهترین موقعیت مکانی در اختیار استفاده کنندگان راه قرار دهد مستلزم بکارکیری یک رو ش حل مناسب و قابل اطمینان می باشد.رو ش نکان یابی ارائه شده در این پایان نامه یک فرآیند ریاضی بر مبنای عوامل و پارامترهای ترافیکی می باشد.پارامترهای ترافیکی موثر  در مکان یابی در

     حقیقت اطلاعاتی می باشند که تابلو های پیام رسان بزرگراهی وظیفه نمایش آنها را برعهده دارند.

    رو ش کار با به این صورت می باشد که مسیری از بزرگراه یا شاهراه که قرار است در آن تابلوی پیام رسان نصب شود مشخص کرده ، آنرا به قطعات مختلف تقسیم می کنیم ( تقسیم بندی قطعات بر اساس قرار گرفتن بین خروجی ها و یا ورودی های مهم ویا وجود داشتن پارامترهای موثر در مکان یابی در آن قطعه انجام میشود.) بعد از مشخص کردن قطعات ،به هر قطعه پارامترهای ترافیکی (در صورت وجود) مورد نظر اختصاص داده می شود. سپس فرآیند پیشنهادی وظیفه امتیازدهی و مشخص کردن قطعات اولویت دار را بر عهده می گیرد.

    در ابتدا پس از ورود اطلاعات مربو ط به قطعات ،پارامترهای اختصاص یافته به قطعات بطور متوالی به قطعات قبلی انتقال پیدا کرده و به آنها اختصاص پیدا می کند.سپس در هنگام امتیاز دهی هر قطعه که بیشترین پارامتر را دریافت کرده باشد امتیاز بیشتری را دریافت می کند.البته در این قسمت شرط مهمی وجود دارد و آن این است که فواصل انتقال پارامترها درامتیاز دهی موثر می باشد، بدیهی است که در فواصل دور امتیاز ها به سمت صفر میل خواهد کرد.

    در مرحله بعد پارامترهای مربو ط به قطعات اولویت دار به دلیل آنکه اطلاع رسانی لازم درباره آنها صورت گرفته است میبایست از تمامی قطعات باقی مانده حذف شود

    و عملیات امتیاز دهی به منظور پیدا کردن قطعه اولویت دار بعدی مجددا اجرا شود(بهنگام سازی ). در این مرحله شرط اساسی در حذف پارامترهای مشتر ک ، کمتر

    بودن فاصله انتقال پارامتر از حد مجاز می باشد. در صورت افزایش فاصله انتقال از حد مجاز ( همانطور که در قبل اشاره شد در فواصل دور امتیاز ها به سمت صفر میل میکنند) ، پارامتر ترافیکی مورد نظر با یک اطلاع رسانی ضعیف حذف می شود و به همین دلیل با اعمال این شرط فرصت اطلاع رسانی بهتر را به پارامتر مورد نظر در قطعات بعدی داده می شود.

    عملیات امتیازدهی و در پی آن حذف پارامترهای اطلاع رسانی تا آنجا که قطعات اولویت دار مشخص و امتیاز تمام قطعات صفر شود ادامه می دهیم . تعداد قطعات اولویت دار در این رو ش می تواند باتنظیم نوع امتیازها و پیش فرصهای مسئله که در فصل سوم بطور کامل به آن اشاره شده است ، متغیر باشد.

    فصل دوم

    معرفی تابلوهای پیام رسان

    در این فصل به بررسی تابلوهای پیام رسان و کاربردهای آنها پرداخته می شود.

    در ادامه نقش این تابلوهادر حمل و نقل هوشمند ، تاریخچه استفاده از این نوع تابلوها در کشورهای خارجی وایران ،تاثیر استفاده از این تابلوها  واستانداردهای موجود تبیین شده است . 

     

    Abstract

     

    In this thesis a process and procedure for locating of the variable message

    signs(VMS) in urban high ways, major routs and streets will be represented. At the

    beginning there will be a focus on the introduction of message signs and different

    visual and displayable messages, signs usage and its position in the transportation

    intelligent devices. After introducing local specifications related to the installation of

    these signs and effective elements in locating message signs, process and procedure

    for locating for them depends on effective elements in locating will be presented and

    then with the designed software process of locating will be done. In the following

    steps with the use of The Geographic Information ( Arc View GIS) software the

    outputs will be displayed.

    This presented procedure in this process is based upon an omissive ranking system in

    the way that the given initial ranks in the first step will be updated in the following

    steps. One of the advantages of this process is to determine the number of necessary

    VMS signs by itself, meanwhile with changing of effective elements in this process

    like increasing or decreasing of the safe information distance, the number of

    priorities will be changed as well respectively. This locating software has the

    potential of functioning in all highways and major streets and arteries. 

  • فهرست و منابع پایان نامه توسعه متدلوژی مکان یابی تابلوهای پیام رسان بزرگراهی (VMS) در مناطق شهری

    فهرست:

    چکیده .................................................................................................................................................................................... ۱

    مقدمه ................................................................................................................................................................................... ۳

     

    فصل اول : کلیات

    ۱-۱ هد ف ............................................................................................................................................................................ ۳

    ۱-۲  رو ش انجام کار........................................................................................................................................................ ۵

     

    فصل دوم : معرفی تابلوهای پیام رسان

    ۲- ۱ مقدمه ........................................................................................................................................................................ ۸

    ۲-۲ کاربردهای تابلوهای پیام رسان ...........................................................................................................................۱۰

    ۲-۳  نقش تابلوهای پیام رسان شهری در حمل و نقل هوشمند ..............................................................................۱۲

    ۲-۴  تاریخچه استفاده از تابلوهای پیام رسان ..........................................................................................................۱۵

    ۲-۴-۱ تاریخچه ی استفاده از تابلوهای پیام رسان در آمریکار شمالی ..................................................................۱۵

    ۲-۴-۲ تاریخچه استفاده از تابلوهای پیام رسان در اروپای غربی .........................................................................۱۸

    ۲-۴-۳- استفاده از تابلوهای پیام رسان در ایران .....................................................................................................۲۲

    ۲-۵ تاثیر استفاده از تابلوهای پیام رسان به همراه سیستم اطلاع رسانی .............................................................۲۳

    ۲-۶ انواع تقسیم بندی تابلوهای پیام رسان ................................................................................................................۲۴

    ۲- ۷ معیارهای قابل رویت و خوانایی در تابلوهای پیام رسان ...............................................................................۲۶

    ۲-۷-۱- حاشیه ها ..........................................................................................................................................................۲۸

    ۲-۷-۲ نسبت تضاد (روشنایی ) ....................................................................................................................................۲۹

    ۲-۷-۳ قرار گرفتن خورشید پشت تابلو ......................................................................................................................۳۰

    ۲-۷-۴ قرار گرفتن خورشید در مقابل تابلو ................................................................................................................۳۱

     

    ۲-۷-۵ روشنایی تابلوها در شب برای تابلوهای با منبع نورانی ..............................................................................۳۲

    ۲-۷-۶ پرتو افکن .............................................................................................................................................................۳۳

    ۲-۸- مولفه های پیام .......................................................................................................................................................۳۴

    ۲-۸-۱- زمانبندی ...........................................................................................................................................................۳۴

    ۲-۸-۲ محدودیت صفحات .............................................................................................................................................۳۶

    ۲-۸-۳- طول پیام ...........................................................................................................................................................۳۶

    ۲-۸-۴ واحد پیام .............................................................................................................................................................۳۷

    ۲-۸-۵ نمایش فارسی در استفاده از تابلوها...............................................................................................................۳۷

    ۲-۹ تعیین ابعاد تابلوهای پیام رسان ...........................................................................................................................۳۹

    ۲-۱۰ تحلیل هزینه های تابلوهای پیام رسان ..............................................................................................................۴۰

    ۲-۱۱ انتخاب یک تابلو پیام رسان مناسب ...................................................................................................................۴۲

    ۲-۱۲- نرم افزار تابلو پیام رسان .................................................................................................................................۴۳

    ۲-۱۳- استانداردهای مرتبط با تابلوهای پیام رسان .................................................................................................۴۵

    ۲-۱۳-۱ استاندارد ۱۲۹۶۶ EN....................................................................................................................................۴۵

    ۲-۱۳-۲- استاندارد ۱۲۰۳ NTCIP ..........................................................................................................................۴۶

    ۲-۱۳-۳- استاندارد MUTCD....................................................................................................................................۴۹

     

    فصل سوم : معرفی پارامترهای موثردر مکان یابی تابلوهای پیام رسان بزرگراهی

    ۳-۱- پارامترهای محلی ................................................................................................................................................۶۱

    ۳-۱-۱- برآورده شدن فاصله دید تابلو......................................................................................................................۶۱

    ۳-۱-۲- برآورده شدن فاصله خوانایی متن تابلو......................................................................................................۶۲

    ۳-۱-۲-۱- فاصله عمودی .............................................................................................................................................۶۳

    ۲-۱-۲-۲- فاصله جانبی : ..............................................................................................................................................۶۵

     ۲-۱-۲-۲-۱- قسمت مستقیم جاده : .............................................................................................................................۶۵

    ۲-۱-۲-۲-۲- قو س های افقی .......................................................................................................................................۶۹

    ۳-۱-۳- هماهنگی نسبت به علائم موجود ...................................................................................................................۷۳

    ۳-۱-۴- برآورده شدن پارامترهای روشنایی ............................................................................................................۷۴

    ۳-۱-۴-۱- نسبت تضاد (روشنایی ).............................................................................................................................۷۵

    ۳-۱-۴-۲- قرار گرفتن خورشید پشت تابلو ...............................................................................................................۷۶

    ۳-۱-۴-۳- قرار گرفتن خورشید در مقابل تابلو.........................................................................................................۷۷

    ۳-۱-۴-۴- روشنایی تابلوها در شب برای تابلوهای با منبع نورانی ......................................................................۷۸

    ۳-۱-۵- قابلیت دسترسی وسایل نقلیه و تعمیر و نگهداری ......................................................................................۷۸

    ۳-۱-۶- دسترسی به منبع انرژی (برق ) و ارتباطات مخابراتی لازم .......................................................................۷۸

    ۳-۲-پارامترهای وابسته به پیام تابلو..........................................................................................................................۷۹

    ۳-۲-۱- محل های وقوع ترافیک ...................................................................................................................................۷۹

    ۳-۲-۱-۱- اطلاع رسانی در مورد وضعیت ترافیک قبل از رسیدن به محل ازدحام .............................................۸۰

    ۳-۲-۱-۲- اطلاع رسانی در مورد محل پایان ترافیک در محل ازدحام ..................................................................۸۱

    ۳-۲-۱-۳- پیشنهاد مسیر جایگزین .............................................................................................................................۸۲

    ۳-۲-۲- محل های حادثه خیز.......................................................................................................................................۸۳

    ۳-۲-۲-۱- اطلاع رسانی وقوع حادثه و باندهای مسدود .........................................................................................۸۳

    ۳-۲-۲-۲- پیشنهاد مسیر جایگزین .............................................................................................................................۸۴

    ۳-۲-۳- محل های ویژه با نوسانات زیاد در میزان جذب سفر ...............................................................................۸۴

    ۳-۲-۳-۱- ورزشگاه ها و نمایشگاه های بزر گ ........................................................................................................۸۵

    ۳-۲-۳-۲- ورودی های شهر .......................................................................................................................................۸۵

    ۳-۲-۳-۳- محل های دارای مقررات موقت ترافیکی ..................................................................................................۸۶

    ۳-۲-۳-۴- محل های یخ زدگی جاده ...........................................................................................................................۸۶

    ۳-۲-۴- اطلاع رسانی سرعت مجاز.............................................................................................................................۸۷

     

    فصل چهارم : متدلوژی تحقیق

    ۴-۱ اصول کلی موجود در متدلوژی مورد نظر .........................................................................................................۸۹

    ۴-۲ روند موجود در متدلوژی ......................................................................................................................................۹۰

    ۴-۳ بسط متدلوژی مکان یابی ......................................................................................................................................۹۲

     

    فصل پنجم : الگوریتم مکان یابی تابلوهای پیام رسان در بزرگراهی شهری

    ۵-۱معرفی الگوریتم ........................................................................................................................................................۹۳

    ۵-۲ تعریفات ....................................................................................................................................................................۹۴

    ۵-۳مفروضات الگوریتم .................................................................................................................................................۹۶

    ۵- ۴روند اجرای الگوریتم ..............................................................................................................................................۹۸

    ۵-۵ اجرای نرم افزار مکان یابی تابلوهای پیام رسان ............................................................................................ ۱۰۳

     

    فصل ششم : مکان یابی تابلو های پیام رسان ر در بزرگراه مدرس و چمران

    ۶-۱ اطلاعات ورودی ................................................................................................................................................... ۱۱۱

    ۶-۲ اجرای برنامه ....................................................................................................................................................... ۱۱۶

    ۶-۳- نمایش اطلاعات توسط نرم افزار ARC VIEW GIS................................................................................. ۱۱۹

    ۶-۳-۱-لزوم استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی .......................................................................................... ۱۱۹

    ۶-۳-۲- مؤلفه های سیتسم اطلاعات جغرافیایی ..................................................................................................... ۱۲۱

    ۶-۳-۲-۱- ورودی داده ها ......................................................................................................................................... ۱۲۱

    ۶-۳-۲-۲- مدیریت داده ها ........................................................................................................................................ ۱۲۱

    ۶-۳-۲-۳- تجزیه و تحلیل و کار با داده ها ............................................................................................................. ۱۲۲

     

    ۶-۳-۲-۴- خروجی داده ها ........................................................................................................................................ ۱۲۲

    ۶-۳-۳- نمایش خروجی برنامه توسط Arc GIS .................................................................................................. ۱۲۳

     

    فصل هفتم : نتیجه گیری ، جمع بندی ، و ارائه پیشنهادهای مربوط به مطالعات آینده ................................. ۱۲۷

    پیوست ......................................................................................................................................................................... ۱۳۰

    منابع و ماخذ ................................................................................................................................................................ ۱۳۶

     

    منبع:

     

     [۱] عیسایی ،م "سیستم های هوشمند حمل و نقل ""، انتشارات آذر

     [۲]  فرببرز ف و صدر زاده ژ."شناسایی انواع رایج تابلوهای پیام متغیر و تاثیر آنها بر در جریان

    ترافیک "، پژوهشکده حمل و نقل  وزارت راه و ترابری ۱۳۸۴

     [۳] بهبهانی ،ح . "مهندسی ترافیک توری و کاربرد" سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران ،۱۳۷۳

    [۴] صدرزاده یگانه ،ژ" کنترل بزرگراهها – تابلوهای متغیر خبری "،شرکت کنترل ترافیک تهران - بخش مهندسی ترافیک ، شهریور ۱۳۷۸

    [۵] اقبالیان ،ع . "مطالب مرتبط با تابلوهای پیام متغیر در استاندارد  MUTCD

     

    [۶] اقبالیان ،ع " معرفی استادارد ۱۲۰۳   NTCIPدر مورد تابلوهای پیام متغیر" موجود در سایت

    کمیته فناوری اطلاعات وزارت راه و ترابری  www.ittransport.ir

    [۷]  سایت سیستم های هوشمند حمل و نقل ایران  www.itsiran.ir

    [۸]  سایت مرکز کنترل ترافیک شیراز  stcc.shirazcity.org..http:

    [۹] سعیدی کما،ج "بهینه سازی سیستم های حمل و نقل بی وقفه "،پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه علم و صنعت ایران ،۱۳۸۲

    [۱۰] سایت کتاب اول شهرداری تهران  www.ketabeavval.ir

    [۱۱] زنگی آبادی ،م . "لزوم استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی " ، موجود در سایت کمیته فناوری

     ارتباطات وزارت راه و ترابری www.ittransport.ir

    [۱۲] زنگی آبادی ،م . " مولفه های سیستم اطلاعات جغرافیایی " ، موجود در سایت کمیته فناوری ارتباطات وزارت راه و ترابری www.ittransport.ir

    [۱۳] شاهی ،ج " عوامل اصلی ترافیک " جزوه درسی دانشگاه علم و صنعت ایران ،۱۳۷۸

     

    [۱] “ Guideline on the use of changeable message signs”,fhwa.ts -91-002,1991

    [۲] Nouvier,j.”Some specific of VMS, such as legal and institutional issue”

    [۳] “ Best ITS Management Practices and Technologies for Ohio” KHA of

    Ohio ,july

    2001

    [۴] “Guidelines on the Selection & Desin of Message for Changeable Message

     Signs” ,FHWA,1992

    [۵]  “CDOT  Guidelines  On  Variable  Message  Signs(VMS)”’Colorado

    Department of

    Transportation VMS committee, October 2003

    [۶] “Guidelines for the Operation of Variable Message Signs on State

    Highways”,

    Oregon Department of Transportation, March 2002

    [۷] “Incident Management Changeable Message Sign Deployment

    Guidelines”,NDOR-Nebraska Dep. Of Road, December 1999

    [۸] “Traffic Manual in ITS”, Idaho Transportation Department

    [۹] “Manual on Uniform Traffic Control Devices for Streets  and Highways”,

    US

    Department of Transportation- Federal Highway Administration .2003 edition

    [۱۰] “Intelligent Transportation Systems(ITS) –Design Manual”, Wisconsin

    Department of Transportation, Chapter 6- Variable Message Sign 

پروپوزال در مورد پایان نامه توسعه متدلوژی مکان یابی تابلوهای پیام رسان بزرگراهی (VMS) در مناطق شهری , گزارش سمینار در مورد پایان نامه توسعه متدلوژی مکان یابی تابلوهای پیام رسان بزرگراهی (VMS) در مناطق شهری , تز دکترا در مورد پایان نامه توسعه متدلوژی مکان یابی تابلوهای پیام رسان بزرگراهی (VMS) در مناطق شهری , رساله در مورد پایان نامه توسعه متدلوژی مکان یابی تابلوهای پیام رسان بزرگراهی (VMS) در مناطق شهری , پایان نامه در مورد پایان نامه توسعه متدلوژی مکان یابی تابلوهای پیام رسان بزرگراهی (VMS) در مناطق شهری , تحقیق در مورد پایان نامه توسعه متدلوژی مکان یابی تابلوهای پیام رسان بزرگراهی (VMS) در مناطق شهری , مقاله در مورد پایان نامه توسعه متدلوژی مکان یابی تابلوهای پیام رسان بزرگراهی (VMS) در مناطق شهری , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه توسعه متدلوژی مکان یابی تابلوهای پیام رسان بزرگراهی (VMS) در مناطق شهری , تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه توسعه متدلوژی مکان یابی تابلوهای پیام رسان بزرگراهی (VMS) در مناطق شهری , مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه توسعه متدلوژی مکان یابی تابلوهای پیام رسان بزرگراهی (VMS) در مناطق شهری , پروژه دانشجویی درباره پایان نامه توسعه متدلوژی مکان یابی تابلوهای پیام رسان بزرگراهی (VMS) در مناطق شهری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت