پایان نامه طرح هندسی راه و کنترل هوشمند ترافیک و تاثیر آن بر ایمنی و ظرفیت راه ها

تعداد صفحات: 395 فرمت فایل: word کد فایل: 2077
سال: 1386 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت قدیم:۳۸,۴۰۰ تومان
قیمت: ۳۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه طرح هندسی راه و کنترل هوشمند ترافیک و تاثیر آن بر ایمنی و ظرفیت راه ها

    پایان نامه برای دریافت کارشناسی ارشد"MSC"

    مهندسی عمران - راه وترابری 

    چکیده

    ارزیابی ومدل سازی تصادفات در خیابان های شهری و برون شهری یکی از پر جاذبه ترین مسائل برای مهندسان ترافیک می باشد.که این اهمیت به دلیل تعداد زیاد این تصادفات وجراحات وتراکم ترافیک و زیانهای اقتصادی ناشی از آنهاست .ومی توان این مدلهای تصادفات را برای شهرهای دیگر در سطح کشور تعمیم داد.ودرنتیجه یک مدل ترکیبی چند گانه برای کل کشور ایجاد نمود.در این تحقیق مطالعه جزئیات تصادفات مربوط به ٥١ قطعه راه برون شهری استان تهران که در طی سه سال جمع آوری شده وبا استفاده از داده های یک مدل ریاضی برای توصیف تصادفهای برون شهری بسط داده شده است .واین مدل ریاضی همان بسط مدلهای رگرسیون آماری است . نتایج نشان می دهد که مدلهای چندگانه بهترین قابلیت پیش بینی تصادفات را دارند. با توجه به مشکلات مزبور و نیز نارسایی سیستم های چراغ های زمان ثابت در عدم برآورد نیازهای ترافیکی شهرهای بزرگ همچون تهران در مواجهه با تغییرت شرایط ترافیکی ، استفاده از سیستم های هوشمند دیجیتالی ، ضرورت مطالعه سیستم های هوشمند سیستم های هوشمند چراغ های راهنمایی و ارزیابی عملکردشان به طور اختصار در کاهش تصادفات و افزایش ایمنی و ظرفیت بسیار حائر اهمیت می باشد. بهترین و سازگارترین سیستم هوشمند ترافیک در شهر تهران سیستم هوشمند (SCATS)

    می باشد. که این بررسی و نتیجه گیری براساس میزان تصادفات و حجم ترافیک قبل از نصب سیستم هوشمند و مقایسه آن با میزان تصادفات و حجم ترافیک بعد از نصب سیستم هوشمند به دست آمده است . در خصوص تأثیر برخی از پارامترهای هندسی راه بر تصادفات و ایمنی و ظرفیت و

     1همچنین بررسی مختصری بر تاثیر سیستم های هوشمند ترافیک بر ایمنی و ظرفیت ، به این نتیجه گیری خواهیم رسید که نرخ تصادفات با توجه به طرح هندسی راه های استان تهران و همچنین مرکزیت تهران به عنوان پایتخت بسیار بالا می باشد. که این نشانگر ضعف در اصلاح هندسی و پارامترهای مربوط به آن می باشد. و ایجاد یک مدل تصادفات برای هر یک از شهرهای کشورمان و همچنین یک مدل واحد برای کل کشور می باشد.

    مقدمه

     افزایش ایمنی در جاده های برون شهری مساله ای مهم در کشورهای مختلف می باشد. در سالهای اخیر در کشورمان بهبود ایمنی جاده های برون شهری به اندازه خیابانهای درون شهر به مقدار دو برابر رانندگان شهری، در معرض تصادفات مرگبار قرار می گیرند. مهارت رانندگان برون شهری نسبت به رانندگان درون شهری کمتر نمی باشد ، بلکه رانندگان در خارج از شهر، فواصل طولانی تر را طی نموده و در جاده هایی با کیفیت پایین تر رانندگی می کنند. با توجه به مطالب یاد شده در ایران طرح ایمنی جاده ای برای نواحی برون شهری در چند ساله اخیر تنظیم گردیده است .

    در نتیجه با توجه به اینکه راه انتخابی جهت تحقیق و پروژه اینجانب نیز راه دو خطه برون شهری می باشد. که محدوده مورد مطالعه یکی از جاده های دو خطه برون شهری در استان تهران می باشد. که مسیر راه مورد مطالعه دارای باند دو خطه و دارای قوسهای افقی که بررسی طرح هندسی راه و ایمنی راه با توجه به موضوع تحقیق مورد توجه می باشد. بطور کلی ویژگی های زیادی در طراحی یک معبر وجود دارند که بر رانندگان اثر می گذارند و یکی از وظایف اولیه مهندسی ترافیک القاء اطلاعات به صورت مناسب به راننده است تا بتواند در زمان کافی واکنش لازم را برای ایمنی انجام دهد. طرح هندسی معبر و متغییرهای زیاد طراحی همگی بر آنچه که استفاده کنندگان از جاده می بیند اثر میگذارد. در نتیجه با طراحی هندسی مناسب معبر علاوه بر کاهش هزینه های آتی اصلاح هندسی ، ایمنی و ظرفیت معبر نیز افزایش می یابد. برای اینکه بتوان به صورت موثر توسط امور مهندسی با مشکلات ایمنی ترافیک برخوردار نمود. لازم است که در مراحل مختلف در بهبود شبکه های معابر از معیارهای خاص استفاده شود. هر اقدامی که باعث ساده شدن وضعیت ایمنی ترافیک شود. به افزایش تردد وسایل نقلیه با  ایمنی ترافیک بیشتر کمک خواهد نمود. در نتیجه تفکیک استفاده کنندگان کندرو از خودروهای تندرو سودمند بوده و مواردی از قبیل خیابانهای مختص عابرین پیاده یا مسیر دوچرخه سواران و تفکیک خیابانها باعث افزایش ایمنی ترافیک می گردند. برنامه ریزی برمیزان ایمنی جاده اثر داشته و مخصوصاً می تواند در مورد تصادفات نقاط حادثه خیز نقش موثری را ایفا نماید. یکی دیگر از روشهای جهت بهبود ایمنی راه ها استفاده از سیستمهای کنترل هوشمند ترافیک می باشد که این سیستم در تقاطعهای شهری کاربرد زیادی دارد و در ایران با توجه به شرایط ترافیکی با کشور استرالیا از سیستم SCATS استفاده می گردد که تاثیر بسزائی در کاهش تصادفات و بهبود ایمنی جاده ها دارد. بررسی ایمنی معابر و تعیین نقاط حادثه خیز و بررسی تصادفات جاده ای هنوز بعنوان یک معضل برای بسیاری از دولتها می باشد. هنوز به علت مشکلات ایمنی شبکه معابر که کشورمان با آن روبرو است و نیاز مبرم به متخصصین حمل و نقل و راه ترابری جهت رفع مشکل ایمنی معابر بسیار حائز اهمیت می باشد. در کشورهایی که از پرسنل متخصص کمتر و سیستمهای برنامه ریزی اولیه تر و مراحل طراحی کمتر برخوردار می باشند .امکان کاهش تصادف توسط بررسیهای ایمنی می بایست بسیار دشوار باشد.

     فصل اول

     (تعریف مسئله )

    ١-١- (تعریف کلی مسئله )

    مهندسی ترافیک شاخه ای از مهندسی است که با برنامه ریزی، طراحی هندسی ، مدیریت و کنترل ترافیک در ارتباط بوده و روابط بین وسایل نقلیه و شبکه ارتباطی را جهت رسیدن به ترددهای راحت و کار آمد و توام با ایمنی کافی  برای افراد و کالا مورد مطالعه قرار می دهد. در این راستا هدف اساسی به کاربردن روش ها واقداماتی برای استفاده بهینه و حداکثر از امکانات و تاسیسات موجود و بهبود وضع ایمنی راهها واصلاح هندسی راه ها وافزایش ایمنی بدون آسیب رساندن به محیط زیست می باشد. افزایش ایمنی در جاده های برون شهری مساله ای مهم در کشورهای مختلف می باشد. در سالهای اخیر در کشورمان بهبود ایمنی جاده های برون شهری به اندازه خیابانهای درون شهر به مقدار دو برابر رانندگان شهری، در معرض تصادفات مرگبار قرار می گیرند.

    مهارت رانندگان برون شهری نسبت به رانندگان درون شهری کمتر نمی باشد ، بلکه رانندگان در خارج از شهر، فواصل طولانی تر را طی نموده و در جاده هایی با کیفیت پایین تر رانندگی می کنند.

    با توجه به مطالب یاد شده در ایران طرح ایمنی جاده ای برای نواحی برون شهری در چند ساله اخیر تنظیم گردیده است . در نتیجه با توجه به اینکه راه انتخابی جهت تحقیق و پروژه اینجانب نیز راه دو خطه برون شهری می باشد. که محدوده مورد مطالعه یکی از جاده های دو خطه برون شهری در استان تهران می باشد. که مسیر راه مورد مطالعه دارای باند دو خطه و دارای قوسهای افقی که بررسی طرح هندسی راه و ایمنی راه با توجه به موضوع تحقیق مورد توجه می باشد. بطور کلی ویژگی های زیادی در طراحی یک معبر وجود دارند که بر رانندگان اثر می گذارند و یکی از وظایف اولیه مهندسی ترافیک القاء اطلاعات به صورت مناسب به راننده است تا بتواند در زمان کافی واکنش لازم را برای ایمنی انجام دهد. طرح هندسی معبر و متغییرهای زیاد طراحی همگی بر آنچه که استفاده کنندگان از جاده می بیند اثر میگذارد. در نتیجه با طراحی هندسی مناسب معبر علاوه بر کاهش هزینه های آتی اصلاح هندسی ، ایمنی و ظرفیت معبر نیز افزایش می یابد. برای اینکه بتوان به صورت موثر توسط امور مهندسی با مشکلات ایمنی ترافیک برخوردار نمود. لازم است که در مراحل مختلف در بهبود شبکه های معابر از معیارهای خاص استفاده شود. هر اقدامی که باعث ساده شدن وضعیت ایمنی ترافیک شود. به افزایش تردد وسایل نقلیه با  ایمنی ترافیک بیشتر کمک خواهد نمود. در نتیجه تفکیک استفاده کنندگان کندرو از خودروهای تندرو سودمند بوده و مواردی از قبیل خیابانهای مختص عابرین پیاده یا مسیر دوچرخه سواران و تفکیک خیابانها باعث افزایش ایمنی ترافیک می گردند. برنامه ریزی برمیزان ایمنی جاده اثر داشته و مخصوصاً می تواند در مورد تصادفات نقاط حادثه خیز نقش موثری را ایفا نماید. برنامه ریزی صحیح نواحی مسکونی و شبکه های شریانی درون و برون شهری و بزرگ راهی می تواند ضامن ایمنی بیشتر در اینگونه معابر گردد.

    که می توان از اینگونه برنامه ریزی ها بکارگیری طرح های ایمنی در طراحی معابر و خیابانهای جدید و بهبود جنبه های ایمنی معابر موجود، جهت پرهیز از مشکلات آتی و بهبود وضعیت نقاط خطرناک در شبکه معابر و رفع آن را نام برد. و بعد از برنامه ریزی طراحی هندسی راه می باشد که نقش موثری در ایمنی راه دارد. طرح هندسی راه ضامن میزان ایمنی راه و رفاه برای رانندگان با توجه به محدودیتهای اقتصادی می باشد. یکی دیگر از روشهای جهت بهبود ایمنی راه ها استفاده از سیستمهای کنترل هوشمند ترافیک می باشد که این سیستم در تقاطعهای شهری کاربرد زیادی دارد و در ایران با توجه به شرایط ترافیکی با کشور استرالیا از سیستم SCATS استفاده می گردد که تاثیر بسزائی در کاهش تصادفات و بهبود ایمنی جاده ها دارد. بررسی ایمنی معابر و تعیین نقاط حادثه خیز و بررسی تصادفات جاده ای هنوز بعنوان یک معضل برای بسیاری از دولتها می باشد.

    هنوز به علت مشکلات ایمنی شبکه معابر که کشورمان با آن روبرو است و نیاز مبرم به متخصصین حمل و نقل و راه ترابری جهت رفع مشکل ایمنی معابر بسیار حائز اهمیت می باشد. در کشورهایی که از پرسنل متخصص کمتر و سیستمهای برنامه ریزی اولیه تر و مراحل طراحی کمتر برخوردار می باشند .امکان کاهش تصادف توسط بررسیهای ایمنی می بایست بسیار دشوار باشد.

     

    ١-٢- نیاز به مطالعه در مورد مسئله

    یکی از مهمترین مسائل در حال حاضر در کشورمان افزایش تصادفات در راههای برون شهری میباشد.باتوجه به افزایش نرخ تصادفات در راههای برون شهری استان تهران

    ورابطه آن باطرح هندسی راه و نیاز به مطالعه در مورداین مسئله رابطه بین اجزاء طرح هندسی راه بانرخ تصادفات به صورت مدلهای تصادف که بهترین شاخص برای کنترل تاثیرات اصلاح هندسی بر کاهش تصادفات میباشد. باتوجه به کثرت اجزاءطرح هندسی راه و همچنین اطلاعات ناکافی در خصوص تصادفات در سطح استان فقط چند جزءاز اجزاء طرح هندسی راه که تاثیرات بیشتری در نرخ تصادفات دارند.مورد بررسی قرار گرفته اند.که این مدلها به مدیران وبرنامه ریزان ترافیک وراه وترابری کمک شایانی در خصوص  حل مسئله اصلاح هندسی وکاهش نرخ تصادفات خواهد نمود.وهمچنین بابررسی مدلهای راههای موجود در سطح استان تهران میتوانند عملکرد تاثیرات اصلاح هندسی در هریک از مناطق رامورد تجزیه وتحلیل قرار داده وبا بدست آوردن مدل جدید راه مورد مطالعه ومقایسه آن بامدل قبلی همان راه میزان کاهش نرخ تصادفات را درسالهای آتی را بدست آورند.با توجه به اینکه دربرخی از کشورهای بسیار پیشرفته از جمله آمریکا فقط در برخی از ایالتها این گونه مدلها ارائه شده است وبسیارمعدود کشورها میباشند.که از مدلهای ارائه شده توسط مهندسین ترافیک در کاهش تصادفات استفاده نموده اند.در نتیجه با توجه به نیاز اساسی کشورمان در خصوص ارائه اینگونه مدلها اولین مدلهای تصادفات رابرای راههای استان تهران ارائه نموده ومیتوان برای هریک از استانهای کشورمان این گونه مدلهاراتعمیم داد.

     

    ١-٣-اثرات مهم مطالعه بر مسئله از نظر بهبودآن

    اطلاعات جمع آوری شده از سازمانها و ارگانهای مختلف در این مطالعه می توانند به منظور ارزیابی ایمنی خیابانهای شهری و برون شهری به کار روند. اطلاعات آماری به دست آمده از سازمانهای مورد نظر که به تشریح اعلام خواهد شد. بررسی تصادفات انجام می پذیرد. و نقاط حادثه خیز

     مشخص می گردد و بر اساس مشخص شدن نقاط حادثه خیز از نظر تعداد فراوانی و نرخ تصادفات و اصلاح هندسی معابر باعث ایمنی کامل تقاطعها و نقاط حادثه خیز موجود در جاده برون شهری دو خطه می گردد. و با توجه به افزایش ظرفیت جاده دو خطه مذکور، اصلاح باند از دو خطه به چهار خطه الزامی می باشد. که در حال حاضر با توجه به اهمیت این موضوع اداره راه و ترابری شهرستان کرج و ساوجبلاغ درصدد اصلاح هندسی تقاطعها وافزایش خط عبوری می باشند .که این مطالعه از نظر ایمنی و ظرفیت و از نظر اصلاح هندسی تقاطعهای مذکور بسیار حائز اهمیت می باشد . این تحقیق می تواند مورداستفاده اداره راه و ترابری و همچنین شهرداریهای کمال آباد و نظرآباد نیز قرار گیرد. با توجه به اینکه اداره راه و ترابری شهرستان ساوجبلاغ که شامل شهرهای هشتگرد و نظرآباد تا ابتدای حوزه استحفاظی ساوجبلاغ و انتهای حوزه استحفاظی شهرستان کرج ( شهر کمال شهر) می باشد. اداره راه و ترابری شهرستان ساوجبلاغ و کرج طرح مطالعه اصلاح هندسی تقاطعهای برون شهری دو خطه حد فاصل بین شهرهای مذکور را در دست اقدام دارد .و همچنین تعریض راه دو خطه برون شهری به چهار خطه برون شهری را در قسمتی از مسیر انجام نموده است . این تحقیق با توجه به کمک و همیاری اداره راه و ترابری می تواند کمک شایانی به اصلاح هندسی تقاطعهای برون شهری وبه بررسی ایمنی راه و تعیین علائم ترافیکی و تعیین موقعیت نقاط حادثه خیز و رابطه بین طرح هندسی راه و ایمنی و ظرفیت به اداره مذکور بنماید.و همچنین اینگونه مدلها می تواند اصلاح هندسی را از نظر اقتصادی توجیه نماید.

     

     ١-٤-اهداف وفرضیات

    اهداف اصلی مطالعه عبارتند از :

     *- بررسی طرح هندسی تقاطعها

     *- بررسی وضع موجود راه دو خطه برون شهری و اصلاحات هندسی

     *- بررسی طرح هندسی میادین موجود در راه دو خطه

     *- بررسی وضعیت ایمنی راه دو خطه

     *- بررسی ظرفیت دو خطه و تاثیر طرح هندسی راه بر ظرفیت و ایمنی راه

     *- بررسی کنترل هوشمند سیستم  SCATS در راه مذکور

     *-تعیین نقاط حادثه خیز و رفع مشکل ایمنی با اصلاح هندسی

     *- تاثیر سیستم کنترل هوشمند و اصلاح هندسی بر افزایش ظرفیت

     *-  تاثیر سیستم کنترل هوشمند و اصلاح هندسی بر افزایش ایمنی و کاهش تصادفات

     *-ارائه مدل تصادفات  راههای استان تهران

     

    ١-٥- دامنه اثرمسئله درجامعه علمی و اجتماع

    با توجه به توضیحات داده شده در مراحل مختلف اجرای تحقیقات ، با توجه به اینکه اداره راه و ترابری شهرستان ساوجبلاغ درصدد اصلاح طرح هندسی معابر و همچنین تعریض خطوط و افزایش باند تردد از دو خطه برون شهری به چهار خطه می باشد واین تحقیقات با توجه به اطلاعات جمع آوری شده می تواند کمک اندکی به اجرای طرح ملی نماید . طریقه اصلاح هندسی وایمنی معابر و طریقه تعریض معبر و همچنین میزان ظرفیت و تعیین نقاط حادثه خیز و بررسی علل تصادف در نقاط حادثه خیز باعث رفع مشکل تصادفات متعدد در نقاط حادثه خیز ( نقاط سیاه) و اجرای ایمنی در جاده و تقاطعها و همچنین طریقه نصب علائم ترافیکی در نقاط و مقاطع مذکور جاده دو خطه برون شهری می گردد.یکی از مهمترین نتایج این مطالعه با توجه به مدل ارائه شده نشان می دهد.که نرخ تصادف در جاده دو خطه برون شهری کرج به هشتگرد بسیار بالا میباشد. راه های دو خطه برون شهری دارای بیشترین نرخ تصادفات را دارا می باشند. خیابانهای با چهارخط عبوری دارای ریسک کمتری نسبت به خیابانهای دو خطه عبوری باشند. به طور میانگین نرخ تصادفات در راه های دو خطه تا ٦ خطه بین ١٠.٠٢٢ تا٧٧٩ . میلیون تصادف به وسیله نقلیه در هر کیلومتر متغیر می باشد. ودر صورت افزایش تعدادخطوط عبوری از دو خطه به چهار خطه - باعث کاهش ٣٠

    درصدی تصادفات می گردد.ویکی دیگر از نتایج این مطالعه تاثیر افزایش عرض خط عبوری راه دو خطه کرج-هشتگردمیباشدکه این نتایج مطالعات عبارتنداز:در جاده های دو خطه و چند خطه (مخصوصاً جاده های دو خطه ) تا عرض خط عبوری ٤.٤٠ نرخ تصادفات کاهش قابل ملاحظه ای دارد. و بعد از آن ناچیز تا ٤.٨٠ متر عرض عبوری می باشد و پس از آن نتیجه معکوس در نرخ تصادفات دارد. در عرض های خط عبوری ٢.٥ تا ٣.٥ متر و به ازای هر ٠.٥ متر افزایش خط عبوری نرخ تصادفات تا حدود ٣٢% کاهش می یابد. تعریض خط عبوری از ٢.٥ تا ٣ متر نسبت به تعریض آن از ٣ تا ٣.٥ متر باعث کاهش بیشتری در نرخ تصادفات می گردد. افزایش خط عبوری به بیش از ٤ متر تأثیر قابل توجهی در نرخ تصادفات ندارد. از لحاظ منطقی خطوط عبوری عریضتر باعث بهبود و ایمنی ترافیک می گردد. اما افزایش عرض خط عبوری به بیش از مقدار مورد نظر باعث ایجاد فاصله جانبی غیر ضروری می گردد. عامل عرض خط عبوری برای خیابانهای دو طرفه تفکیک نشده به وسیله میانه های جدا کننده نسبت به خیابانهای تفکیک شده اهمیت بیشتری دارد. معمولاً عرض خط عبوری که باعث کاهش تصادفات و ایجاد ایمنی بیشتر برای جاده های دو خطه و چند خطه می گردد.

  • فهرست و منابع پایان نامه طرح هندسی راه و کنترل هوشمند ترافیک و تاثیر آن بر ایمنی و ظرفیت راه ها

    فهرست:

                                                                                                                 شماره صفحه   

    چکیده

    مقدمه

    فصل اول : تعریف کلی مسئله                                                   ١

    ١-١- تعریف کلی مسئله                                                                         ٢

    ١-٢- نیاز به مطالعه در مورد مسئله                                                          ٣

    ١-٣- اثرات مهم مطالعه بر مسئله از نظر بهبود آن                                       ٤

    ١-٤-اهداف وفرضیات                                                                             ٥

    ١-٥- اثرمسئله درجامعه علمی و اجتماع                                                     ٦

    ١-٦- محدودیت ها و چهار چوب پروژه                                                        ٨

    ١-٧-پیشینه تحقیق                                                                                           ٩

    فصل دوم:  کاوش در متون                                                                ١٠         ٢-١- طبقه بندی و مقدمه واظهار بکر بودن متون                                               ١١

    ٢-٢- بررسی مقالات                                                                                          ١٣

    ٢-٣- بررسی تزها و پروژه ها                                                                              ٤٩

    ٢-٤-بررسی کتابها                                                                                  ٦٦

    ٢٢--٦٥--بسرروسلای ت کمنطفراحسشهدا ه ویافته ها  ا زمان  حاض ر                                             ٨٦٣٩

    6

     

     

    فصل سوم: روش تحقیق                                                                       ٨٥

    ٣-١-روش بکار گرفته شده ودلایل آن                                                               ٨٦

    ٣-٢-دستورالعمل جمع آوری اطلاعات وروش بکارگرفته شده                            ٩١

    ٣-٣-تعاریف ،اختصارات و نشانه های ریاضی                                                          ٩٥

    ٣-٤-بر نامه کامپیوتری استفاده شده                                                                 ١٠١

    ٣-٥-ارائه مباحث ضروری علمی                                                                         ١٠١

    فصل چهارم:جمع آوری  اطلاعات                                                            ١٠٧

    ٤-١-مقدمه                                                                                                             ١٠٨

    ٤-٢-موضوعات مورد نظر                                                                                        ١٠٨

    ٤-٣-اطلاعات لازم برای هر سوال از سوالات موضوع تحقیق                                   ١٠٩

    ٤-٣-١- طرح هندسی راهها                                                                                     ١٠٩

    ٤-٣-٢-سیستمهای هوشمند ترافیک                                                                       ١٥٦

    ٤-٣-٣-ظرفیت راه ها و سطح سرویس                                                             ٢٠٠

    ٤-٣-٤- مقدمه ای بر ایمنی راه                                                                               ٢١٧

                                                                          ٤-٤-مشکلات در جمع آوری اطلاعات                                                                      

    ٢٣٥ فصل پنجم  - تحلیل اطلاعات وارائه نتایج                                                       ٢٣٦

    ٥-١-تحلیل اطلاعات                                                                                                 ٢٣٧

    ٥-١-١-رابطه بین طراحی و ایمنی ( قوس های افقی )                                                  ٢٣٨

    ٥-١-٢- رابطه بین طراحی و ایمنی (قوسهای قائم )                                                     ٢٤٢

    ٥-١-٣- رابطه بین طراحی و ایمنی (ترکیب قوسهای افقی و قائم )                              ٢٤٤

     

    -١-٤- رابطه بین طراحی و ایمنی (تقاطع ها)                                                       ٢٤٥

    ٥-١-٥- رابطه بین طرح هندسی راه و ایمنی و ظرفیت (نتیجه گیری)                  ٢٥٧

    ٥-٢-١-مدل های تصادف استان تهران                                                               ٢٦٥

    ٥-٣-نتیجه گیری در مورد کل تحقیق :                                                                ٢٦٨

    ٥-٣-١-مدل بین نرخ تصادفات و عرض هر خط عبوری(RSA-LV)                            ٢٧١

    ٥-٣-٢-مدل بین نرخ تصادفات وحجم ترافیک( RSA-ADT)                                   ٢٧٧

    ٥-٣-٣-مدل بین نرخ تصادفات وساعت پیک وسرعت عملکردی                                    ٢٨٠

    ٥-٤-کاربردهای عملی وتئوری                                                                              ٢٨٢

    ٥-٤-١-محاسبه ضریب ساعت اوج (PHF)                                                              ٢٨٢

    ٥-٤-٢-محاسبه ظرفیت راه دو خطه برون شهری                                                   ٢٨٥

    ٥-٥-پیشنهادهای تحقیقاتی برای آینده                                                              ٢٩٨

    ٥-٦-خلاصه اطلاعات محاسبات مدل با استفاده از نرم افزار                                        ٢٩

    منابع وماخذ                                                                                                ٣٦١

    فهرست منابع فارسی                                                                                                      ٣٦٢

    فهرست منابع لاتین                                                                                                    ٣٧٠

     سایتهای اطلاع رسانی                                                                                                      ٣٧٥

    چکیده انگلیسی                                                                                              ٣٧٧

     

    منبع:

     

    ١- (راهسازی- طرح هندسی راه)، تألیف : دکتر حمید بهبهانی - چاپ یازدهم - دانشگاه تهران،

     1380

    ٢- (طرح هندسی راه )- تألیف : مهندس گرشاسب نریمانی - چاپ دوم، دانشگاه تهران، ١٣٨١

    ٣- (راهسازی- طرخ فرم هندسی مسیر، ترافیک و روسازی)- تألیف : دکتر سعید منجم - چاپ اول

     1379

    ٤- (طرح هندسی راه )- تألیف : محمدرضا زریونی - چاپ دوم- انتشارات دهخدا

    ٥- (معیار طرح هندسی راه های فرعی و اصلی )- دفتر تحقیقات و معیارهای فنی مدیریت و برنامه ریزی کشور

    ٦- انتشارات مهندسین مشاور BCEOM وزارت راه و ترابری

    ٧- مصوبات و بخشنامه های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

    ٨- انتشارات سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور

    ٩- مصوبات شورای عالی فنی راه ایران (شورای عالی فنی و امور زیر بنایی حمل و نقل )

    ١٠- (تقاطع همسطح شهری)- مبانی فنی - نشریه ٣-١٤٥- چاپ دوم مدیریت و برنامه ریزی

     1385

    ١١ (چکیده ای از معیارهای طرح هندسی راه ها و تقاطع ها)- نشریه ٨٨- سازمان مدیریت و برنامه ریزی ١٣٦٤

    ١٢- (تقاطع های همسطح شهری )- سوابق و مطالعات- نشریه ٣-١٤٥- چاپ دوم ١٣٨٥

    ١٣- (آئین نامه طراحی هندسی معابر)، تألیف : مهندس محمود صرّ افین - دانشگاه امام خمینی و شهرداری تهران

    ١٤- انتشارات سازمان حمل و نقل تهران حوزه معاونت (طرح هندسی راه) سال ١٣٧٢

    ١٥- (راهسازی از روی زمین تا زیر چرخ غلتان)، تألیف : مهندس احمد حامی - سال ١٣٧٤

    ١٦- (اصول برای طرح هندسی راه های برون شهری)، تألیف : دکتر جلیل شاهی - چاپ اول- دانشگاه علم و صنعت - سال ١٣٨١

    ١٧- (آئین نامه طرح هندسی راه های ایران)- نشریه ١٦١- سازمان مدیریت و برنامه ریزی سال

     1375

    ١٨- (مشخصات فنی و عمومی راه )- نشریه شماره ١٠١- سازمان مدیریت و برنامه ریزی ١٣٨٠

    ١٩- (راهسازی )- تألیف : دکتر مهیار عربانی - چاپ دوم- سال ١٣٨١

    ٢٠- (نقشه برداری مسیر و قوسها در راهسازی)، تألیف : مهندس علیرضا سلیمانی - چاپ سوم، سال

     1382

    ٢١- (طرح هندسی راه)، ترجمه : دکتر جلیل شاهی - مهندس مجید اقبالی زارچ- چاپ سوم- سال

     1383

    ٢٢- (راهسازی- طرح هندسی راه)، تألیف : دکتر حسین قاسم زاده طهرانی - چاپ اول- دانشگاه شاهرود- سال ١٣٨٢

    ٢٣- (راهسازی و طرح هندسی راه و زیر سازی)، تألیف : منوچهر احتشامی - دانشگاه آزاد اسلامی تهران- سال ١٣٧٥

    ٢٤- (زیر سازی)، تألیف : استاد مهندس ابوالحسن بهنیا- انتشارات دانشگاه تهران- سال ١٣٧٥

    ٢٥- (مهندس راه و تحلیل ترافیکی )، ترجمه : دکتر حسن قهرمانیان و مهندس حسینقلیان- چاپ اول- سال ١٣٨١

    ٢٦- مجموعه ١٢ بخشی آئین نامه طرح هندسی راه های درون شهری- وزارت مسکن و شهرسازی- سال ١٣٨٠

    ٢٧- (ارزیابی ضوابط پخی و هندسی راه از دیدگاه مهندسی راه و ترافیک)، تألیف : اصغر عمران ملا محمدی- مسکن و شهرسازی

    ٢٨- (شبکه ارتباطی در طراحی راههای شهری)، تألیف : دکتر فریدون قریب - دانشگاه تهران

    ٢٩- (آئین نامه طراحی راه های شهری)، بخش ٦- راه های شریانی درجه ٢- وزارت مسکن و شهرسازی

    ٣٠- (راهنمای طرح خیابانهای شهری)- تألیف و ترجمه : دکتر حمید بهبهانی و مهندس پیمان حامد- دانشگاه علم و صنعت - مؤسسه علمی دانش پژوهان ١٣٨١

    ٣١- (راه های دسترسی در مناطق برون شهری، آبراهه ها و زهکشی سطحی )، تألیف : مهندسی مجید علی محمد ملایری (انجمن راه و حمل و نقل آلمان)، چاپ اول- وزارت راه و ترابری

    ٣٢- جزوه درسی - (راهسازی و طرح هندسی راه)، مقطع کاردانی نقشه برداری دانشگاه فنی و انقلاب اسلامی تهران، نوشته : دکتر افشاری. سال ١٣٧٦

    ٣٣- جزوه درس (طرح هندسی راه)، مقطع کارشناسی - دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، نوشته : دکتر بهشتی سال ١٣٧٩

    ٣٤- جزوه درسی (طرح هندسی راه پیشرفته )، مقطع کارشناسی ارشد- دانشکده تحصیلات تکمیلی واحد جنوب تهران- دکتر حسن ذوقی سال ١٣٨٤

    ٣٥- مقاله (اصلاح هندسی راه)، تازه های ترافیک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سال چهارم- شماره نوزدهم - پاییز ١٣٨٢ (معاونت فنی سازمان حمل و نقل )

    ٣٦- مقاله (میزان بهره وری از گذرگاه های همسطح و غیر همسطح )، تازه های ترافیک سازمان حمل و نقل شهرداری تهران- سال اول- شماره سوم و چهارم- زمستان ١٣٧٨- نوشته : کامران نصرالهی

    ٣٧- مقاله (طبقه بندی راه ها)- تازه های ترافیک- سازمان کنترل ترافیک تهران- بهار و تابستان

    ١٣٨٣- شماره هفدهم

    ٣٨- مقاله ( تعریض راه و فنون تعریض راه ها)، مترجم : افشین ابراهیمی - مجله جهانی پیارک - شماره ششم - پاییز ١٣٨٣

    ٣٩- (سیستمهای هوشمند حمل و نقل )- تألیف : دکتر محمد تقی عیسائی - دانشگاه صنعتی شریف - چاپ اول ١٣٨٤

    ٤٠- (مطالعات حمل و نقل )- تألیف : دکتر حمید بهبهانی - دکتر محمود احمدی نژاد- دکتر ابوطالب اصفهانی - چاپ اول ١٣٨٤

    ٤١- (بررسی انواع روشهای کنترل تقاطع ها با چراغ راهنمایی )- پایان نامه کارشناسی ارشد- تألیف : بهزاد بیهقی - سال ١٣٧١

    ٤٢- (بررسی انواع روشهای کنترل تقاطع ها با چراغ راهنمایی )- پایان نامه کارشناسی ارشد- تألیف بهزاد بیهقی - علم و صنعت

    ٤٣- (ارزیابی مدهای هماهنگی چراغ راهنمایی در تقاطع شهری)- پایان نامه کارشناسی ارشد- دانشگاه صنعتی شریف ١٣٨٢

    ٤٤- (مهندسی ترافیک و تئوری و کاربرد)- تألیف : دکتر حمید بهبهانی - مهندس قهرمانی و مهندس محمود احمدی نژاد- سازمان حمل و نقل شهرداری تهران- چاپ اول ١٣٧٤- دانشگاه علم و صنعت .

    ٤٥- (سیستم کنترل مرکزی هوشمند ترافیک SCATS)- شرکت کنترل ترافیک تهران- سال: بهمن ١٣٧٧

    ٤٦- (آشنایی با سیستم های کنترل هوشمند)- بخش سیگنالیک- شرکت کنترل ترافیک تهران- سال: زمستان ١٣٧٥

    ٤٧- (امکان سنجی سیستم هوشمند کنترل ترافیک)- گزارش تحقیقی ٢٥ جلدی- جلد ٢- بخش تحقیقی و توسعه شرکت کنترل ترافیک تهران- ١٣٧٢

    ٤٨- (سیستم هوشمند کنترل ترافیکی C.E.G.U.R)- گزارش تحقیقی ، بخش توسعه و تحقیق شرکت کنترل ترافیک.

    ٩- (مروری بر اصول عملکرد و نحوه به کارگیری دتکتورها در سیستم های کنترل کامپیوتری ترافیک )- تألیف : مرکز کنترل ترافیک کامپیوتری تهران- تألیف : بهزاد بیهقی ١٣٧٣

    ٥٠- (روند تکامل ومزایای سیستم کنترل ترافیک شهری)- مرکز کنترل کامپیوتری ترافیک تهران- سال ١٣٧٣- تألیف : بهزاد بیهقی

    ٥١- (شناسگرهای مغناطیسی ترافیک)- قسمت ١، بخش تحقیق و توسعه - شرکت کنترل ترافیک تهران

    ٥٢- (سیستم پیشنهادی و مکانیزه کردن کنترل ترافیک شهر تهران)- شرکت سهامی خاص الکتریک سومیتومور، سازمان حمل و نقل ترافیک تهران

    ٥٣- (چگونه موج سبز ایجاد کنیم )- شرکت کنترل ترافیک تهران، تألیف : کریم عطرخانی ، سال

     1373

    ٥٤- (مقایسه سیستم تطبیقی SCATS با تکنیک های کنترل ترافیکی زمان ثابت )- بخش سیگنالینگ - شرکت کنترل ترافیک تهران، تألیف : مهندس فرخ سامانی

    ٥٥- (آشنایی با عملکرد سیستمهای هوشمند کنترل مرکزی ترافیک SCATS)- تألیف : نیوشا خداطلب ، سازمان حمل و نقل تهران- سال ١٣٧٨

    ٥٦- (کنترل هوشمند در ترافیک)- مجله کنترل و ایمنی ترافیک، ١٢، شرکت کنترل ترافیک تهران- سال ١٣٧٨

    ٥٧- (گزارش پیشنهادی سیستم SCATS)- (105-R-D)، بخش تحقیق و توسعه شرکت کنترل ترافیک تهران ١٣٧٩ و ١٣٧٣

    ٥٨- (جداول ارزیابی سیستم های کنترل ترافیک)، بخش تحقیق و توسعه شرکت کنترل و ترافیک تهران، ١٣٨٠ و ١٣٧٢

    ٥٩- (سیستم SCATS ترافیک تطبیقی هماهنگی در شهر سیدنی )- گروه کارشناسی مرکز کنترل کامپیوتری ترافیک تهران- تألیف : مهندس فرح سامانی

    - (طراحی چراغ های کنترل ترافیک)- کتاب اول- شرکت کنترل ترافیک تهران و کتاب دوم شرکت کنترل کامپیوتری ترافیک تهران) ١٣٧٩-١٣٧٣

    ٦١- کاتالوگهای معرفی و ارائه شده شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران و گرافها و جداول سیستم SCATS شرکت کنترل ترافیک کامپیوتری تهران

    ٦٢- (راهنمای ممیزی ایمنی راه)- برگرفته از تجربیات کشور کانادا، تألیف و ترجمه : مهندس مهران قربانی و محمد نوری امیری- واحد فناوری و ارتباط با سازمانهای تخصصی وزارت راه و ترابری

    ٦٣- (ایمنی راه و ترافیک در کشورهای در حال توسعه )- سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران، شرکت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک تهران- مجموعه فنی (مرکز تحقیقات جاده و حمل و نقل انگلستان TRRL)

    ٦٤- (مطالعات حمل و نقل )- بخش مطالعات وسایل کنترل ترافیک و تصادفات ترافیکی ، تألیف : دکتر حمید بهبهانی سال ١٣٨٤ (احمد نژاد و اصفهانی )

    ٦٥- (مهندسی ترافیک)، تألیف : دکتر جلیل شاهی - چاپ ششم سال ١٣٨٢، دانشگاه تهران

    ٦٦- (تصادفات جاده ای ایران )- تألیف : دکتر اسماعیل آیتی - سال ١٣٧١ و ١٣٨٢

    ٦٧- (مهندسی روشنایی )- تألیف : دکتر حسن کلهر سال ١٣٧٨ و ١٣٦٤

    ٦٨- (تجزیه و تحلیل مسائل ترافیک)- (مطالعات سرعت - ظرفیت میدانها- ظرفیت تقاطع های بدون چراغ)- (بررسی کنترل چراغهای کنترل ترافیک)- ترجمه و تدوین دکتر حمید بهبهانی - دانشگاه علم و صنعت سال ١٣٨٠

    ٦٩- مقاله (مدلهای پیش بینی تصادف راه های شهری) و مقاله (ایمنی و ظرفیت میدانهای جدید)- تدوین : سعد ابوالقدیس - ترجمه مقاله ای از مجله شماره ٣٠٩- مترجم : مهندس احسان قاسم زاده و محمد عابدینی - پیام پیارک

    ٧٠- مقاله (معرفی سیستم کنترل ترافیک شهری SCATS و قابلیت های آن- سازمان کنترل ترافیک تهران )- نوشته : داود صداقت شایگانی و دانیال معظمی - تازه های ترافیک- بهار ١٣٨٤

    ٧١- مقاله (کاربرد نسبت حجم به ظرفیت در مقایسه با تأخیر در طراحی تقاطع های چراغ دار)- نوشته امیر مسعود رحیمی - تازه های ترافیک

    ٧٢- (گزارش پیشنهادی سیستم SCATS و RD-LOS) بخش تحقیق و توسعه - شرکت کنترل ترافیک تهران سال ١٣٧٨

    ٧٣- مقاله (تابلوهای مورد نیاز معابر) و مقاله (اصلاح هندسی ) و مقاله (کاربرد GIS در ایمنی راه)- تازه های ترافیک، پاییز ١٣٨٢- سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران، نوشته : محمد مهدی کبیری

    ٧٤- مقاله (اثر رویه بر سرعت و سطح سرویس و ظرفیت )- تازه های ترافیک پاییز ٨١ سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، نویسنده: صفی ا... عبدی

    ٧٥- مقاله (بررسی وضعیت ایمنی عبور و مرور در کشور) و مقاله (کنترل سرعت و افزایش ایمنی در مناطق مسکونی ) و مقاله (آموزش ایمنی ترافیک)- تازه های ترافیک- فصل نامه علمی و کاربردی- نویسنده: حسین فرض پور- حمید فتوحی

    ٧٦- مقاله (مدل ریاضی جاده های دو خطه برون شهری)- راههای دو خطه - پژوهشنامه حمل و نقل وزارت راه و ترابری- نویسنده: دکتر محمود عامری- دکتر غلامعلی شفابخش - دکتر شمس نوبخت - دکتر محمود ملکوتی

    ٧٧- مقاله (سطح سرویس راه) و مقاله (سیستم های کنترل چراغ های راهنمایی )- نویسنده: کامران نصرالهی و نویسنده: محمدرضا فانی و سید جلال حسینی - تازه های ترافیک- پاییز ١٣٨١

    ٧٨- مقاله (مدلهای پیش بینی تصادفهای شهری) و مقاله (طبقه بندی انواع راه ها) و مقاله (بررسی اثر عوامل انسانی و محیطی بر تصادفات)- نویسنده ها: محمد رضا صدرالدینی مهرجردی- محمود عابدینی

    ٧٩- (مهندسی ترافیک )- تألیف : دکتر مهیار عربانی - عضور هیأت علمی دانشگاه گیلان سال ١٣٨٢

    ٨٠- (تئوری جریان ترافیک)- تألیف و ترجمه : دکتر جلیل شاهی - انتشارات دانشگاه علم و صنعت - چاپ اول ١٣٧١

    ٨١- (مهندسی و برنامه ریزی ترافیک)- ترجمه : محمدرضا قاضی حسامی و غلامرضا قاضی حسامی سال ١٣٦٤

    ٨٢- آیین نامه های ایمنی راهها- نشریه های ١-٢٦٧ (ایمنی راه و حریم راه)- نشریه ٢-٢٦٧ (ایمنی ابنیه فنی )- نشریه ٣-٢٦٧(علائم ایمنی راه)- نشریه ٤-٢٦٧ (تجهیزات ایمنی راه)، نشریه

    ٥-٢٦٧ (تأسیسات ایمنی راه)، نشریه ٦-٢٦٧ (ایمنی بهره برداری)، نشریه ٧-٢٦٧ (ایمنی در عملیات اجرایی )

    ٨٣- (مهندسی ترابری و ترافیک)- (جلد دوم ترافیک)- مترجم : دکتر محمود صفار زاده- دانشگاه تربیت مدس- چاپ اول ١٣٨١

    ٨٤- (آیین نامه علایم راه ها ایران)- معاونت راهداری و هماهنگی امور استانها- وزارت راه و ترابری

                         Abestrac

    1- AASHTO; Apolicy of Geometric of High ways washington, D.C,

     1994

     2- Traffic planning and Engineering, Volume 1, C. A. O. Flaherty

     3- Traffic planning and Engineering, F.D. Hobbs.

    4- Road and Traffic in urban Areas, The Institution of High ways

     Transportation with the Department of Transport 1987

     5- Highway Engineering, Hand book By. kenneth B. woods

    6- Route surveying and Design carl F. Meyer, worcester

     polytechnic Institute.

     7- Hand book of Highway Engineering By Robert F. Baker. Editor

    8- A Policy on Geometric Design of Highways and streets 1993.

     AASHTO

     9- Transportation Engineering Journal of ASCE Auy1989

     10- Geometric Design Projects for Highway J. Schoon (2000)

     11- Highway Engineering- C.H. oglesby (1980)

    12- Highway and Traffic Engineering in Developing Countries B.

     Thogesen (1996)

    13- American Association of state Highway and Transpotation

     officials (AASHTO)

    14- Highway Capacity Manual (HCM) , Transport Research

     Board (TRB)

    15- Conceptuol plan for on Interactive Highway safety Design

     Model [FHWA- RD- 93- 1229] February 2003

     16- Routes, Circ Lation Trace- Construction, Roger coquand

     17- World Road Association (PIARC)

     18- International Road Federation (IRF)

     19- Federal Highway Administration (FHWA)

    20- Highway Engineering Paul H. wright, Radnor J. Paquette.

     John wiley, sons, (U.S.A)

    21- Road Design Manual, 2000-2005 Minnesota Department of

     Transportation, August 21,2006

    22- Accident Models For Two- Lane Rural Road, segments and

     Intersections, FHWA- RD- 98-133- october 1998

    23- Speed Prediction for Two-Lane Rural Highways, Final Report

     FHWA- RD- 99- 171, August 2000

     24- “Guide lines For urban Major street Design” (ITE)

     25- “Toward safer Road in Developing Countries” (TRRL)

    26- Abo- Qudais, S.A. et Jaradat Y (2000) “Evaluation of

     Pavement Condition” India Jornal of Transportation Pun”

    27-Zegger C-V, ste wart R.-s., Council F, et Neuman  T.R (1994)

     “Roadway widths For low Traffic”

    28- Robert D. Layton” use of volume. capacity Ration ersus

    Delaay for Planning for Signalized Intersections” oregon state

    university, Department of civil, constructions an Engineering

     (1997)

    29- Mark R. Virkler, et OL., “A com parsion of the ItcM planning

    and operational Analysis procedures for signalized Intersection

     A paper presented at TRB, washington D.C, 1996

    30- Department of Transport pedestrian Facilities at Traffic

     signal Installations Advice London 1981

    31- F.V. webster and B.M. cobbe, Traffic signals, teach. Rap. Rd.

     Res. Bd 56 [HMSO], London 1996

    32- INSTITUTE of TRAFFIC AND TRANSPORTATION

    EnGinEERiNG, KHISTY, C,J (1979) “use of Behavior circuits for

     pedestrian safety”

    33- Almquist, S. and Hyden, C. (1994)- Methods for assessing

     traffic safety in developing countries, Building Lssues V6,N1

     [http..www.hdm.lth.se.bi.report.94N01.w%201-94.pdf]

    34- Gettman, D. and Head, I. (2003) Surrogate safety measures

    From traffic simulation models. Final report – FHWA- RD- 03-

     050

     [http..www.tfhrc.gov.safety.pubs.03050.03050..pdf]

    35- Parher. MR, and Zegeer. C.V (1988,1989)- Traffic conflict

    techniques for safety and operations- Engineers guide-

    observers Manual FHWA- IP- 88- 026→federal Highway

     Washengton DC

     FHWA- IP- 88- 027

    36- Sayed, T. and zein, S. (1999), Traffic conflict standard

    interse stions, in Transportation planning and Technology-

     VLLN4,PP.309-513

    37- Kanafani, A. , “Transportaation Demand Analysis” , MCGraw

     Hill, NewYork 1983

    38- Traffic signals Road research technical paper 56

     H.M.S.O.R.R.L.G.R. wells, Traffic Engineering Griffic- Co. Ltd

    39- H, Greenberg, An Analysis of Traffic flow, operation

     Research Vol7- washington D.C-pp, 79-80

    40- Department of Transport, welsh office, calculation of Road

     Traffic Noise, HMSO, London, 1988

     41- “SCATS operating Instruction”, (RTA. TC. 103)

    42- “SCATS. Sydny co. ordination Adaptive traffic system,

     (P.Rlorry)

     43- “Traffic signal operation” (RTA. TC. 173)

     44- “SCATS user Manual”, (RTA. TC. 115)

     45- “Timing is every thing”, Its world, may, 1998

    46- “Making the most of SVATS”, Rob. hirkham, AW traffic

     system LTD, Traffic Technology International. 1997

     47- Sam Yagar And Edwin Rowe “Traffic control methods 1989”

    48- TRANSPORTATION ReseARch BOARD, Highway- copacity

     Manual

     49- John Etyworth, “TRAffic MANAGEMENT” 1989

     389

    50-“Traffic signals. A Guide to the Design of Traffic signal

     Installations” Aust Road, sydney 1993

    51- C. Jotiny khisty- Kently, Transportation Engineering” USA

     1994

    52- R.J. Salter “Highway Traffic Analysis And Desiny” macmillan

    LTD 198

     فهرست سایتهای ایرانی و خارجی

    ١- (وب سایت ساتا)، اطلاع رسانی ترافیک تهران TTCH

     WWW.TTCC.COM

    ٢- وب سایت فناوری و ایمنی

     WWW.Fanavari-rahiran.ir

    ٣- وب سایت TRB

     www.TRB.org

    ٤- وب سایتهای ملحق TRB

     www.TCRP

     www.NCHRP

    ٥- وب سایت جهانی پیارک

     www.piarc.org

    ٦- وب سایتهای متصل به سایت فناوری داخلی و خارجی

     www.IRF.ir

     www.ITRD.com

     www.win.com

     www.ITIN.ir

    ٧- وب سایت مدیریت و برنامه ریزی کشور

     www.tec,mporg.ir

    ٨- وب سایت اداره راه و ترابری

     www.rahiran.ir

    ٩- وب سایتهای سیستم حمل و نقل هوشمند اروپا و آمریکا و استرالیا و کانادا

    (امریکا) www.Itsa.org

     391

    (اروپا)                                                                                     www.ertico.com

    (استرالیا)                                                                   www. ts-Australia.com.au

    (کانادا)                                                                                www. tscanada.ca

    ١٠- راهنمای استانداردها به صورت رایگان در وب سایت : (اداره راه های فدرال آمریکا)

     www.tFhrc.gov.saftty00-0671.PDf

    ١١- وب سایت کنترل ترافیک

     www.benefitcost.its

    ١٢- وب سایت سازمان ترافیک تهران

     www.Traffic-Tehran

پروپوزال در مورد پایان نامه طرح هندسی راه و کنترل هوشمند ترافیک و تاثیر آن بر ایمنی و ظرفیت راه ها , گزارش سمینار در مورد پایان نامه طرح هندسی راه و کنترل هوشمند ترافیک و تاثیر آن بر ایمنی و ظرفیت راه ها , تز دکترا در مورد پایان نامه طرح هندسی راه و کنترل هوشمند ترافیک و تاثیر آن بر ایمنی و ظرفیت راه ها , رساله در مورد پایان نامه طرح هندسی راه و کنترل هوشمند ترافیک و تاثیر آن بر ایمنی و ظرفیت راه ها , پایان نامه در مورد پایان نامه طرح هندسی راه و کنترل هوشمند ترافیک و تاثیر آن بر ایمنی و ظرفیت راه ها , تحقیق در مورد پایان نامه طرح هندسی راه و کنترل هوشمند ترافیک و تاثیر آن بر ایمنی و ظرفیت راه ها , مقاله در مورد پایان نامه طرح هندسی راه و کنترل هوشمند ترافیک و تاثیر آن بر ایمنی و ظرفیت راه ها , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه طرح هندسی راه و کنترل هوشمند ترافیک و تاثیر آن بر ایمنی و ظرفیت راه ها , تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه طرح هندسی راه و کنترل هوشمند ترافیک و تاثیر آن بر ایمنی و ظرفیت راه ها , مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه طرح هندسی راه و کنترل هوشمند ترافیک و تاثیر آن بر ایمنی و ظرفیت راه ها , پروژه دانشجویی درباره پایان نامه طرح هندسی راه و کنترل هوشمند ترافیک و تاثیر آن بر ایمنی و ظرفیت راه ها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت