گزارش سمینار کاربرد منطق فازی در انتخاب ، ارزیابی و ترکیب سرویس ها در معماری سرویس گرا

تعداد صفحات: 181 فرمت فایل: word کد فایل: 2034
سال: 1389 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۳۸,۴۰۰ تومان
قیمت: ۳۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش سمینار کاربرد منطق فازی در انتخاب ، ارزیابی و ترکیب سرویس ها در معماری سرویس گرا

    گزارش سمینار کارشناسی ارشد

    رشته مهندسی نرم افزار

    چکیده

    امروزه معماری سرویس گرا به عنوان یک راه حل امید بخش و موثر برای ساخت برنامه های کاربردی سازمان شناخته میشود که از عملیات کسب و کار به عنوان یک مجموعه سرویس خوش تعریف پشتیبانی میکند.  انتخاب ، ارزیابی و ترکیب سرویس ها، از جمله فعالیت های کلیدی هستند که در فازهای مختلفی در چرخه حیات معماری سرویس گرا انجام می شوند.  انتخاب سرویس های ارزشمند به علت وجود سرویس های زیاد و همچنین داشتن ضوابط گوناگون در فرآیند انتخاب کار مشکلی است که نیاز به تصمیم گیریهای چند معیاره و استفاده از روش هایی برای غلبه بر عدم قطعیت را دوچندان می کند. ارزیابی سرویس یکی از کلیدیترین فعالیت ها در پیاده سازی یک پروژه سرویس گرای موفق است . در این فعالیت یک سرویس از جنبه های مختلف مانند قابلیت استفاده مجدد، قابلیت نگهداشت ، قابلیت اطمینان و ... در سطوح مختلف مانند تحلیل ، طراحی و پیاده سازی مورد ارزیابی قرار میگیرد. در اغلب موارد یک سرویس اتمیک قابلیت پاسخگویی به تقاضای پیچیده کاربران را ندارد، بنابراین ترکیب سرویس ها برای فراهم نمودن سرویس های مرکبی که به خواسته کاربر نزدیک باشد امری اجتناب ناپذیر است .

    منطق فازی یکی از روش هایی است که برای به عهده گرفتن عدم دقت و عدم قطعیت بر اساس ویژگیها و ضوابط چندگانه کیفی و کمی استفاده میشود. کاربرد منطق فازی در زمینه معماری سرویس گرا در چند سال اخیرا رشد چشمگیری داشته است . سهم علمی این پژوهش بررسی کاربرد منطق فازی در فرآیند انتخاب ، ارزیابی و ترکیب سرویس ها در معماری سرویس گرا است . از نتایج بدست آمده در این پژوهش میتوان برای انتخاب یک مجموعه سرویس متناسب با اهداف سازمان ، در گام شناسایی سرویس ها استفاده کرد.

    در این تحقیق بدنبال این هستیم که چگونه از منطق فازی برای انتخاب از بین یک مجموعه سرویس پیشنهادی استفاده کنیم . بنابراین چگونگی استفاده از منطق فازی در ارزیابی سطح مناسب بودن سرویس ، انتخاب سیستم مبتنی بر قاعده مناسب ، تعریف قواعد و توابع عضویت فازی از جمله مواردی هستند که این تحقیق به آنها پاسخ روشن خواهد داد.

    کلمات کلیدی: منطق فازی، معماری سرویس گرا، انتخاب سرویس ، ارزیابی سرویس ، ترکیب سرویس .

    فصل اول :مقدمه

    ١-١ تعریف مساله

    با پیشرفت سریع معماری سرویس گرا، سرویس ها به عنوان مولفه هایی با قابلیت اتصال سست برای توسعه انواع گوناگون کاربردها بکار گرفته میشوند. در این راستا مجموعه ای از نیازهای غیر وظیفه مندی مثل QoS برای ارزیابی، انتخاب و ترکیب سرویس ها اهمیت زیادی پیدا کرده است . طبیعت سه محور اصلی این تحقیق یعنی ارزیابی، انتخاب و ترکیب سرویس ها مبتنی بر ویژگی های کیفی،  می تواند بصورت یک مسئله تصمیم گیری چند معیاره (MCDM1) در نظر گرفته شود. به عنوان مثال در ارزیابی یک سرویس اصل کلی بر این است که سرویس ها تا حد ممکن دانه درشت ٢ باشند، به این دلیل که از تعاملات زیاد جلوگیری شود. به هر حال ، سرویس های دانه درشت به دلیل اینکه محدوده وسیعی از وظیفه مندی را در بر می گیرند، اغلب دارای انسجام کمی هستند. از این رو سطح مناسب بودن یک سرویس در فرآیند ارزیابی می تواند بصورت یک مسئله تصمیم گیری چند معیاره فرموله بندی شود. منطق فازی راهی برای حالت غیردقیق استدلال ها فراهم می کند بطوریکه این استدلال ها نقش اساسی در توانایی انسان ها در  تصمیم گیری های منطقی در یک محیط غیردقیق و مبهم ایفا می کنند. انگیزه انتخاب منطق فازی برای ارزیابی، انتخاب و ترکیب سرویس ها این است که اطلاعات مربوط به ویژگی های کیفی نامشخص ، مبهم ، یا متضاد هستند و بوسیله قضاوت های انسانی اندازه گیری میشوند، از این رو به نظر می رسد که استفاده از منطق فازی در این زمینه ها بسیار راه گشا خواهد بود.

    ١-٢ اهداف تحقیق

    هدف از انجام این تحقیق بررسی کاربرد منطق فازی در فرآیند ارزیابی، انتخاب و ترکیب سرویس در معماری سرویس گرا می باشد. این سرویس ها می توانند سرویس های کسب و کار، سرویس های نرم افزاری و سرویس های وب باشند. میزان اهمیت ویژگی های کیفی در برآورده کردن اهداف کسب و کار سازمان در سطوح مختلفی تعریف می شود.

    این بدان دلیل است که ممکن است سرویس ها با دانه بندی درشت برای یک سازمان بسیار مطلوب باشند، از این جهت که برای این سازمان چابکی مهمترین هدف است ، اما برای سازمان دیگر با توجه به اهداف کسب و کارش ، انسجام بالاتر

     

    عمده ترین ویژگی کیفی در نظر گرفته شود. این گونه دانش ها را می توان با استفاده از تکنیک هایی در منطق فازی رمزگذاری کرد. بنابراین می توان هدف اصلی این تحقیق را چگونگی استفاده از منطق فازی در سه محور بحث شده ذکر کرد.

    ١-٣ مشخص کردن حوزه تحقیق

    بطور کلی محدوده این تحقیق به بررسی استفاده از منطق فازی در فرآیند ارزیابی، انتخاب و ترکیب سرویس ها مربوط است . سرویس های مورد بحث شامل سرویس های سطح تحلیل ، طراحی و پیاده سازی است . همچنین این سرویس ها می توانند سرویس های نرم افزاری، سرویس های کسب وکار و یا سرویس های وب باشند. ذکر این نکته ضروری است که شاخص های موجود در تصمیم گیری چندمعیاره مبتنی بر منطق فازی، همان ویژگی های کیفی سرویس ها هستند. این ویژگی ها می توانند در سطوح تحلیل و طراحی یا پیاده سازی مورد توجه قرار گیرند. به عبارت دیگر متغیرهای فازی که به عنوان معیاری هایی برای تصمیم گیری در سه محور بحث شده در بالا تعریف می شوند، ویژگی های کیفی یا نیازهای غیروظیفه مندی هستند که برای یک سرویس متصور است .

    ١- ٤ ساختار تحقیق

    ساختار تحقیق به شرح زیر است :

    فصل دوم - در فصل دوم به بررسی مفاهیم بنیادی و ادبیات موضوع خواهیم پرداخت . مفهوم سرویس ، معماری سرویس گرا،  ویژگی های سرویس ،  ارزیابی ، انتخاب و ترکیب سرویس ، معیارهای کیفی سرویس ، منطق فازی  و در نهایت کاربرد منطق فازی در معماری سرویس گرا در این فصل بحث میشوند.

    فصل سوم – در این فصل روش های انجام شده با استفاده از منطق فازی را در سه محور ارزیابی، انتخاب و ترکیب سرویس ها بررسی کرده و این روش ها را با یکدیگر مقایسه می کنیم .

    فصل چهارم - در این فصل ابتدا به استفاده از منطق فازی در مرحله شناسایی سرویس ها خواهیم پرداخت . سپس مشکلات روش های گذشته را بررسی کرده که اهمیت منطق فازی در این مرحله را بیشتر روشن می کند. در ادامه

    تعریف دقیق تری از صورت مسئله ارائه می شود. بیان ویژگی های راه حل مورد انتظار و نحوه ارزشیابی آن به ترتیب عناوین دیگر بخش های فصل چهارم را تشکیل می دهند.

    فصل پنجم : در این فصل به جمع بندی مطالب گفته شده در فصول قبل تحت عنوان خلاصه سمینار خواهیم پرداخت و همچنین کارهای آینده و زمانبندی کارها بیان می شود.

     

    فصل دوم :مفاهیم بنیادی

    مقدمه

    معماری سرویس گرا (SOA) که به عنوان یک پدیده  نوظهور شناخته می شود، یک راه حل موثر برای مواجه شدن با تغییرات سریع در محیط های کسب و کار سازمان ها است [١]. مهمترین عنصر معماری در معماری سرویس گرا مفهوم سرویس است . یک سرویس یک وظیفه مندی کسب وکار خودشمول ٤ و بدون حالت ٥ است که یک یا چند درخواست را می پذیرد و یک یا بیشتر پاسخ را از میان یک رابط ٦ استاندارد و خوش تعریف بر می گرداند [٢]. ساخت سیستم هایی که اهداف و ماموریت های کسب وکار فعلی و آینده را ارضاء کنند برای موفقیت یک کسب وکار یا سازمان اساسی است . معماری نرم افزار پلی بین اهداف . ماموریت های کسب وکار و سیستم های بشدت نرم افزاری ٧ است [٣].

    ویژگی های کیفی بعنوان پیشران های معماری نرم افزار تعریف می شوند. بنابراین استفاده از سرویس هایی که از نظر ویژگی های کیفی در سطح مناسبی قرار داشته باشند برای موفقیت یک راه حل سرویس گرا حائز اهمیت است . ویژگی های کیفی می توانند در دو سطح تحلیل . طراحی و پیاده سازی.اجرا در نظر گرفته شوند. در هر سطح ، یک سرویس باید ویژگیهای کیفی گوناگونی را برآورده کند. میزان اهمیت این ویژگی ها به منظور برآورده کردن اهداف کسب وکار بسیار متفاوت است . بنابراین میزان مناسب بودن یک سرویس را می توان به بصورت یک متغیر فازی تعریف کرد.

    در این فصل به منظور جلوگیری از بروز ابهام ، برای هر یک از مفاهیم موجود در محدوده این تحقیق ، تعریف روشن و شفافی ارائه خواهد شد. همچنین برخی از مهم ترین ویژگی های کیفی سرویس ها بیان خواهد شد.

    ٢-١ معماری سرویس گرا

    به علت دامنه وسیع معماری سرویس گرا، ذینفعان مختلف با توجه به جایگاه خود تصاویر مختلفی از این مفهوم دارند. به عنوان مثال معماری سرویس گرا از دید تحلیل گر حرفه مجموعه ای از سرویس هاست که سازمان قصد دارد آنها را به مشتریان خود ارائه کند، از دید معمار فناوری اطلاعات یک شیوه معماری است که به معرفی فراهم کننده سرویس ، مصرف کننده سرویس و تعریف سرویس نیازدارد

    برای معماری سرویس گرا تعاریف متنوع و بعضا مختلفی ارائه شده که هر کدام از نگاهی به تبیین خصوصیات آن

    پرداخته اند که با بررسی کلی  آنها می توان موارد زیر را به عنوان فصل مشترک این تعاریف استنباط کرد [٤]:

    - هم راستای کسب و کار سازمان است .

     - هم موضوعی فنی است و هم نوعی سبک تفکر است .

    - مبتنی بر اتصال سست  است و از پیام رسانی استفاده می کند.

     - قادر به ساخت سیستم های ترکیبی است .

     - مهمترین دستاورد آن انعطاف پذیری ٩ و چابکی ٠  فناوری اطلاعات در برابر تغییرات کسب وکار است .

     - منجر به تعامل پذیری سامانه ها.سازمانها می گردد.

     - امکان ارائه یک سرویس با واسطه های متنوع را محقق می سازد.

     - زیرساخت ارتباطی برای این معماری می بایست مستقل از پروتکل های لایه های زیرین باشد.

    به طور کلی معماری سرویس گرا مجموعه ای از قواعد، الگوها و معیارها در حیطه تولید و توسعه نرم افزار و فرآیندهای سازمان است که باعث حصول واحدمندی ١٢، قابلیت استفاده مجدد١٣، مستقل از سکو بودن ١٤ و اتصال سست در محصول می گردد.

  • فهرست و منابع گزارش سمینار کاربرد منطق فازی در انتخاب ، ارزیابی و ترکیب سرویس ها در معماری سرویس گرا

    فهرست:

    چکیده ............................................................................................................................ ٨

    فصل اول :مقدمه .........................................................................................................٩

    ١-١ تعریف مساله ............................................................................................................. ١٠

    ١-٢ اهداف تحقیق ........................................................................................................... ١٠

    ١-٣ مشخص کردن حوزه تحقیق ......................................................................................... ١١

    ١- ٤ ساختار تحقیق ......................................................................................................... ١١

    فصل دوم :مفاهیم بنیادی ............................................................................................ ١٣

    مقدمه ............................................................................................................................١٤

    ٢-١ معماری سرویس گرا ...................................................................................................١٤

    ٢-٢ تعریف سرویس .........................................................................................................١٦

    ٢-٢ تحلیل و طراحی سرویس گرا (SOAD ).........................................................................١٦

    ٢-٣ معماری و مدلسازی سرویس گرا (SOMA ) ...................................................................١٦

    ٢-٤ ارزیابی ، انتخاب و ترکیب سرویس ها.............................................................................١٧

    ٢-٤-١ ارزیابی .......................................................................................................................١٧

    ٢-٤-٢ انتخاب ......................................................................................................................١٧

    ٢-٤-٣ ترکیب سرویس  ها ......................................................................................................١٨

    ٢-٥ معیارهای کیفی سرویس ............................................................................................ ١٨

     

    ٢-٥-١ معیاری های طراحی ...................................................................................................... ١٩

    ٢-٥-١-١ قابلیت استفاده مجدد ................................................................................................١٩

    ٢-٥-١-٢ اتصال سست ...........................................................................................................٢٠

    ٢-٥-١-٣ انسجام .................................................................................................................٢١

    ٢-٥-١-٤ خودمختاری ...........................................................................................................٢٢

    ٢-٥-١-٥ نداشتن وضعیت .......................................................................................................٢٤

    ٢-٥-١-٦ قابلیت کشف ..........................................................................................................٢٥

    ٢-٥-١-٧ قابلیت ترکیب .........................................................................................................٢٥

    ٢-٥-١-٨ پیمانه ای بودن سرویس .............................................................................................٢٦

    ٢-٥-٢ معیاری های پیاده سازی و اجرا...................................................................................... ٢٦

    ٢-٥-٢-١ قابلیت اطمینان .......................................................................................................٢٧

    ٢-٥-٢-٢ دسترسی پذیری ......................................................................................................٢٧

    ٢-٥-٢-٣ قابل استفاده بودن ....................................................................................................٢٨

    ٢-٥-٢-٤ امنیت ..................................................................................................................٢٨

    ٢-٥-٢-٥ کارایی ..................................................................................................................٢٩

    ٢-٥-٢-٦ مقیاس پذیری .........................................................................................................٣٠

    ٢-٥-٢-٧ آزمون پذیری ..........................................................................................................٣٠

    ٢-٥-٢-٨ قابلیت حمل ...........................................................................................................٣١

    ٢-٦ منطق فازی ..............................................................................................................٣١

    ٢-٦-١ پیشینه تاریخی ............................................................................................................٣١

    ٢-٦-٢ تعریف و مفهوم منطق فازی ........................................................................................... ٣٢

    ٢-٦-٤ عملیات بر روی مجموعه های فازی................................................................................. ٣٥

    ٢-٦-٤-١ عملگر مکمل ...........................................................................................................٣٥

     4

     

     

     

    ٢-٦-٤-٢ عملگر اجتماع .........................................................................................................٣٥

    ٢-٦-٤-٣ عملگر اشتراک .........................................................................................................٣٦

    ٢-٦-٥ رابطه بین مجموعه های فازی ........................................................................................ ٣٦

    ٢-٦-٦ ترکیب روابط فازی ...................................................................................................... ٣٧

    ٢-٦-٧ اتصال دهنده ها ......................................................................................................... ٣٧

    ٢-٦-٨ رابطه ایجاب .............................................................................................................. ٣٧

    ٢-٦-٩ استنتاج ....................................................................................................................٣٨

    ٢-٦-١٠ سیستم های مبتنی بر قاعده فازی FRBS ......................................................................٣٨

    ٢-٦-١٠-١ سیستم مبتنی بر قاعده فازی ممدانی ............................................................................٣٩

    ٢-٦-١٠-٢ مثال ..................................................................................................................٤٢

    ٢-٧ کاربرد منطق فازی در معماری سرویس گرا.................................................................... ٤٦

    ٢-٨ نتیجه گیری ............................................................................................................ ٤٦

    فصل سوم : کاربرد منطق فازی درانتخاب ، ارزیابی و ترکیب سرویس ها................................ ٤٧

    مقدمه ........................................................................................................................... ٤٨

    ٣-١ ارزیابی سرویس ....................................................................................................... ٤٨

    ٣-١-١  کاربرد منطق فازی در روش های ارزیابی سرویس .............................................................. ٤٩

    ٣-١-١-١ روش YUE و LAU.....................................................................................................49

    ٣-١-١-٢ روش Chen و دیگران ................................................................................................٥١

    ٣-١-١-٣ روش Mikhailov و Tsvetinov .....................................................................................٥٤

    ٣-١-١-٤ روش ارائه شده توسط Arun Sharma .............................................................................٥٥

    ٣-١-١  مقایسه روش های ارزیابی سرویس .................................................................................. ٦٠

     5

     

     

     

    ٣-٢ انتخاب سرویس ........................................................................................................٦١

    ٣-٢-١  کاربرد منطق فازی در روشهای انتخاب سرویس ................................................................. ٦١

    ٣-٢-١-١ روش Sora.............................................................................................................61

    ٣-٢-١-٢ روش دوم Avram.....................................................................................................63

    ٣-٢-١  مقایسه روش های انتخاب سرویس ................................................................................. ٦٨

    ٣-٣ ترکیب سرویس ....................................................................................................... ٦٩

    ٣-٣-١  کاربرد منطق فازی در روشهای ترکیب سرویس ................................................................ ٦٩

    ٣-٣-١-١ روش Bakhshi ........................................................................................................٦٩

    ٣-٣-٢  مقایسه روش های ترکیب سرویس ................................................................................ ٧٦

    ٣-٤ نتیجه گیری ............................................................................................................ ٧٦

    فصل چهارم : ویژگیهای راه حل مورد انتظار................................................................... ٧٧

    مقدمه ...........................................................................................................................٧٨

    ٤-١ استفاده از منطق فازی در مرحله شناسایی سرویس ها.....................................................٧٨

    ٤-٢ مشکلات روش های مطرح شده موجود ......................................................................... ٨٠

    ٤-٣ اهمیت ارزیابی سرویس در فاز شناسایی سرویس ها ....................................................... ٨٠

    ٤-٤ تعریف دقیق تری از صورت مسئله .............................................................................. ٨١

    ٤-٥ ویژگی های راه حل مورد نظر......................................................................................٨٥

    ٤-٦ نحوه ارزیابی روش مورد انتظار .................................................................................... ٨٦

    ٤-٧ نتیجه گیری ............................................................................................................٨٧

     

    منبع:

     

    [1] O. Zimmermann, N. Schlimm, G. Waller, and M. Pestel., "Analysis and Design Techniques for

    Service oriented Development and Integration." 2005.

    [2] http:..www.soaglossary.com.service_composition.php. www.soaglossary.com. [Online] 2010.

    [3] Erl, T., Service-Oriented Architecture Concepts, Technology, and Design. s.l. : Prentice Hall PTR,

    2005.

    [4] M. Rosen, B. Lublinsky, K. T. Smith, M. J. Balcer., Applied SOA: Service-Oriented Architecture and

    Design Strategies. s.l. : Wiley Publishing, Inc, 2008.

    [5] Pettersson, A., Service-Oriented Architecture (SOA) quality attributes. s.l. : University of Lund, 2006.

    [6] S. Schmidt, R. Steele, T. Dillon, and E. Chang., "Fuzzy Service Quality Review in Service Oriented

    Architectures." s.l. : IEEE, 2006. IEEE International Conference on Fuzzy Systems.

    [7] M. Perepletchikov, C. Ryan, and Z. Tari., "The Impact of Service Cohesion on the Analyzability of

    Service-Oriented Software." IEEE TRANSACTIONS ON SERVICES COMPUTING, s.l. : IEEE,

    2010, Issue 2, Vol. 3.

    [8] E.A. Marks, M. Bell., Executive’s Guide to Service-Oriented Architecture. Canada : John Wiley &

    Sons, Inc., Hoboken, New Jersey, 2006.

    [9] L. O’Brien, P. Merson, and L. Bass., "Quality Attributes for Service-Oriented Architectures." s.l. :

    IEEE, 2007. International Workshop on Systems Development in SOA Environments (SDSOA'07).

    [10] Thro, F. M. McNeill and E., FUZZY LOGIC A PRACTICAL APPROACH. s.l. : Academic Press,

    1994.

    [11] O. Cordon, F. Herrera, F. Hoffmann, and L. Magdalena., GENETIC FUZZY SYSTEMS. s.l. : World

    Scientific, 2001.

    [12] K.K.F. YUEN, and H.C.W. LAU., "A Distributed Fuzzy Qualitative Evaluation System." s.l. :

    IEEE.WIC.ACM, 2006. International Conference on Intelligent Agent Technology (IAT'06).

    [13] L. Chen, W. Ha, and G. Zhang., "A new Web Service Evaluation Model with Fuzzy C-Means

    Artificial Immune Network Memory Classifier." s.l. : IEEE, 2009. International Conference on

    Computational Intelligence and Security.

    [14] Tsvetinov, L. Mikhailov and P., "Evaluation of services using a fuzzy analytic hierarchy process."

    s.l. : Applied Soft Computing, 2004, pp. 23-33.

    [15] A. Sharma, R. Kumar, and P. S. Grover., "Predicting Maintainability of Component-based Systems

    by using Fuzzy-Logic." Communications in Computer and Information Science, Springer Berlin

    Heidelberg, 2009, Issue 11, Vol. 40, pp. 581-593.

    [16] I. Sora, G. Lazar and S. Lung., "Mapping a Fuzzy Logic Approach for QoS-aware Service Selection

    on Current Web Service Standards." s.l. : IEEE, 2010.

    [17] I. Sora, D. Todinca, and C. Avram., "Translating User Preferences into Fuzzy Rules for the

    Automatic Selection of Services." s.l. : IEEE, 2009. 5th International Symposium on Applied

    Computational Intelligence and Informatics.

    [18] M. Bakhshi, F. Mardukhi, and N. Nematbakhsh., "A Fuzzy-Based Approach for Selecting the

    Optimal Composition of Services According to User Preferences." s.l. : IEEE, 2010.

    [19] M. Kim, S. Kim., "Service Identification Using Goal and Scenario in Service Oriented Architecture."

    2008. pp. 419-426.

    [20] Josuttis, N. M., SOA in Practice. First Edition. s.l. : O’Reilly, 2007.

    [21] , Iran’s Information Architecture committee. www.esoa.ir. [Online] 2010.

     92

     

     

     

    [22] R. Ukor, and A. Carpenter., "Goal-Oriented Service Selection in Business Processes." s.l. : IEEE,

    2009. Fourth International Conference on Software Engineering Advances.

    [23] N. Zhou, Y. Zhu, and H. Wang., "Evaluating Service Identification with Design Metrics on Business

    Process Decomposition." s.l. : IEEE Computer Society, October, 2009. 

پروپوزال در مورد گزارش سمینار کاربرد منطق فازی در انتخاب ، ارزیابی و ترکیب سرویس ها در معماری سرویس گرا , گزارش سمینار در مورد گزارش سمینار کاربرد منطق فازی در انتخاب ، ارزیابی و ترکیب سرویس ها در معماری سرویس گرا , تز دکترا در مورد گزارش سمینار کاربرد منطق فازی در انتخاب ، ارزیابی و ترکیب سرویس ها در معماری سرویس گرا , رساله در مورد گزارش سمینار کاربرد منطق فازی در انتخاب ، ارزیابی و ترکیب سرویس ها در معماری سرویس گرا , پایان نامه در مورد گزارش سمینار کاربرد منطق فازی در انتخاب ، ارزیابی و ترکیب سرویس ها در معماری سرویس گرا , تحقیق در مورد گزارش سمینار کاربرد منطق فازی در انتخاب ، ارزیابی و ترکیب سرویس ها در معماری سرویس گرا , مقاله در مورد گزارش سمینار کاربرد منطق فازی در انتخاب ، ارزیابی و ترکیب سرویس ها در معماری سرویس گرا , پروژه دانشجویی در مورد گزارش سمینار کاربرد منطق فازی در انتخاب ، ارزیابی و ترکیب سرویس ها در معماری سرویس گرا , تحقیق دانشجویی در مورد گزارش سمینار کاربرد منطق فازی در انتخاب ، ارزیابی و ترکیب سرویس ها در معماری سرویس گرا , مقاله دانشجویی در مورد گزارش سمینار کاربرد منطق فازی در انتخاب ، ارزیابی و ترکیب سرویس ها در معماری سرویس گرا , پروژه دانشجویی درباره گزارش سمینار کاربرد منطق فازی در انتخاب ، ارزیابی و ترکیب سرویس ها در معماری سرویس گرا
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت