فهرست و منابع پایان نامه ارائه چارچوب  معماری سازمانی سرویس گرا    مبتنی بر چارچوب زکمن  
                                        فهرست:
            چکیده ...................................................................................................................................................1 
                               مقدمه...................................................................................................................................................2 
فصل اول .............................................................................................................................................4 
مقدمه......................................................................................................................................5 
تجزیه سیستمها و رویکرد معماری سرویس گرا.......................................................................6 
تعریف مسئله :........................................................................................................................8 
سابقه تحقیق:...........................................................................................................................9 
محدوده تحقیق......................................................................................................................10 
ساختار پایان نامه...................................................................................................................11 
فصل دوم-آشنایی با ادبیات معماری سرویس گرا ................................................................................12 ادبیات پایان نامه....................................................................................................................13 
سازمان :................................................................................................................................13 
معماری سازمانی:...................................................................................................................13 
چارچوب معماری سازمانی :..................................................................................................15 
چارچوب معماری سازمانی زکمن :...........................................................16 
تاریخچه تکامل روشهای تجزیه در نرم افزار :........................................................................18 معماری کاربردی محور : .......................................................................................................18 
مشکلات معماری برنامه کاربردی محور :..................................................19 
معماری سرویس گرا و تفاوت آن با معماریهای کاربرد محور..................................................21 
              2-3--                معماری سرویس گرا :.............................................................................................................23
اصول سرویس گرایی: ..........................................................................................................25
امز یای سرویس گرایی :.........................................................................................................27
اجزای اصلی معماری سرویس گرا :.......................................................................................28 
خلاصه..................................................................................................................................32 
فصل سوم- معماری سازمانی سرویس گرا ..........................................................................................33 
لزوم بکارگیری معماری سرویس گرا در سطح سازمان............................................................34 
مفاهیم اصلی معماری سازمانی سرویس گرا :.........................................................................35 
سازمان ..................................................................................................................................36 
مدل کسب و کار :.................................................................................................................37 
مدل داده معنایی : ..................................................................................................................37 
فرآیندهای کسب و کار :........................................................................................................39 
مدلسازی فرآیند کسب و کار :...................................................................40 
قواعد کسب و کار .................................................................................................................41 
مستندات :.............................................................................................................................42 
اطلاعات : .............................................................................................................................42 
سرویس دسترسی داده: .............................................................................42 
سرویسهای اطلاعاتی :...............................................................................43 
مدل اطلاعاتی سرویس:.............................................................................43 
سرویسها : .............................................................................................................................44 
مدلسازی سرویسهای کسب و کار :...........................................................44 
نقش سرویس در سطوح تجرید معماری سازمانی :.................................................................45 لایه سرویس کاربردی :..........................................................................................................46 
سرویسهای یکپارچه سازی: .........................................................................473-3-1-2-            سرویسهای سودمندی:...............................................................................48
سرویسهای پوشه : ....................................................................................48
سرویس مرکب :..........................................................................................48
لایه سرویس کسب و کار : ....................................................................................................49 
سرویس کسب وکار وظیفه-محور :..............................................................49 
سرویس کسب و کار موجودیت- محور: .......................................................50 
لایه سرویس همنوایی ............................................................................................................51 
معماری سازمانی سرویس گرای لایه بندی شده :.....................................................................51 
مدل سازمان سرویس گرا :.....................................................................................................53 
گذرگاه سرویس سازمان...............................................................................54 
سرویسهای تعاملی  :.................................................................................55 
بلوک های سازنده مدلسازی کسب و کار سازمان سرویس گرا :..............................................55 
فعالیت :
  56...............................................................................................................................
سرویس : ..............................................................................................................................57 
فرآیند....................................................................................................................................59 
گذرگاه سرویس کسب و کار :...............................................................................................61 
طبقه بندی سرویسها :............................................................................................................61 
خلاصه..................................................................................................................................64 
فصل چهارم- چارچوب سازمانی برای معماری سرویس گرا ...............................................................66 بازبینی چارچوب زکمن با رویکرد معماری سازمانی سرویس گرا :.........................................67 
ثتا یررویکرد معماری سرویس گرا در سطرها : ........................................................................67 
ثتا یر رویکرد معماری سرویس گرا در ستون ها:......................................................................69 
ستون چه چیزی یا داده ................................................................................70 
ستون چگونه یا کارکرد .............................................................................71  4-1-2-3-            ستون کجا یا شبکه ....................................................................................72
ستون چه کسی یا افراد..............................................................................73
ستون چه وقت یا زمان..............................................................................74
ستون چرا یا انگیزه....................................................................................75 
خلاصه :................................................................................................................................76 
فصل پنجم- کار موردی .....................................................................................................................80 آشنایی با سازمان مورد مطالعه................................................................................................81 
سطر اول ...............................................................................................................................82 
                    5-2-1-           مدلهای سطر دوم:..................................................................................................................84 
                    5-3-1-           سطر سوم ..............................................................................................................................91 
خلاصه :................................................................................................................................93 
فصل ششم-  خلاصه و نتیجه گیری ...................................................................................................97 نتیجه گیری :.........................................................................................................................98 آیا سرویسهای شناسایی شده ، پشتی       نبا ی کننده چابکی و تعامل پذیری در سازمان می باشند؟....99 
چابکی :....................................................................................................99 
تعامل پذیری...........................................................................................102 
آیا چارچوب ارائه شده از جامعیت برخوردار می باشد؟........................................................103 
ویژگیها و نواقص :..............................................................................................................105 
دستاوردها و فرصتهای آینده :..............................................................................................108 
                            پیوستها : ..........................................................................................................................................110 
                            فهرست منابع....................................................................................................................................125 
      فهرست نامها ....................................................................................................................................129           خلاصه انگلیسی ...............................................................................................................................134  
 
منبع:
فتح الهی ، علی ، گزارش پایان نامه کارشناسی ارشد: بررسی UML از نظر قابلیت پوشش به چارچوبزکمن دانشگاه شهید بهشتی ، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر ، تهران ، ایران خرداد ماه 1383 
فتح الهی ، علی ، گزارش سمینار کارشناسی ارشد: انطباق چارچوب معماری سازمانی فدرال با نرم افزار
System Architect ، دانشگاه شهید بهشتی ، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر ، تهران ، ایران اسفند ماه 1381 
 
[2]        Dragos Manolescu and Boris Lublinsky : SOA Enterprise Patterns—Services,
Orchestration and Beyond , Service oriented Architecture Defined Chapter 2 to be published by Morgan- Kaufmann Publishers in 2007
 
[3]        Thomas Erl : Service Oriented Architecture : Concepts, Technology, and Design ,
ISBN: 0-13-185858-0 Publisher: Prentice Hall PTR , Pub Date: August 04, 2005
 
[4]        Fatma Dandashi , Huei-Wan Ang : Tailoring DoDAF For Service Oriented Architectures , A Recommended Guide , 2006 The MITRE Corporation. 
 
 
[5]        C. Matthew MacKenzie, Ken Laskey, Francis McCabe, Fujitsu Limited, Peter F Brown, Rebekah Metz, Booz Allen Hamilton : OASIS Reference Model for service Oriented Architecture 1.0 , Public Review Draft 2,31 may 2006
 
[6]        Steve Jones and Mike Morris : A METHODOLOGY FOR SERVICE
ARCHITECTURES OASIS Draft , Approved for release 26th October 2005
 
 
[7]        http://www.zapthink.com/report.html?id=ZAPFLASH-2006615
 
[8]        Henk Jonkers, Marc Lankhorst, René van Buuren, Stijn Hoppenbrouwers, Marcello Bonsangue, Marcello Bonsangue,Leendert van der Torre : Concepts for Modelling
Enterprise Architecture , University of Nijmegen, Nijmegen, the Netherlands,2005
 
 
[9]        J. Schekkerman  : What you all need to know about Services Orientation!!
Structuring the Enterprise around Services The Differences between Hype, Hope and Reality? 
http://www.enterprise-architecture.info , Copyright, IFEAD, 2001 – 2006
 
 
[10]   Building an Enterprise Architecture
The Popkin Process Version 1.0 System Architect 2001Popkin Software
 
فتح الهی ، علی ، گزارش سمینار کارشناسی ارشد: انطباق چارچوب معماری سازمانی فدرال با نرم افزار
System Architect ، دانشگاه شهید بهشتی ، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر ، تهران ، ایران اسفند ماه 1381 
 
J.F Sowa, J.A Zachman : Extending and formalizing the framework for information systems architecture
 
Mike Rosen Boris Lublinsky. Service Oriented Integration: Aligning SOA with Enterprise Integration ,Copyright 2005 AZORA Technologies
 
 
Rasmus knippel : Service Oriented enterprise Architecture-censored edition Master thesis at IT-University of Copenhagen ,November 2005
 
[16]http://www.ibm.com/developerworks/webservices/library/ws-migratesoa/
 
Dirk Krafzig, Karl Banke, Dirk Slama : Enterprise SOA: Service-Oriented Architecture Best Practices , Publisher: Prentice Hall PTR SBN: : 0-13-146575-9 ,  Pub Date: November 09, 2004
 
Thomas Erl : Service-Oriented Architecture A Field Guide to Integrating XML  and Web Services , Publishing as Prentice Hall PTR,ISBN 0-13-142898-5 , Copyright 2004
 
Ian Graham : Business Rules Management and Service Oriented Architecture: A
Pattern Language , ISBN-10: 0470027215 , Publisher: Wiley (January 16, 2007)
 
Journal1: Microsoft Architects Journal January 2004
 
Stedphan Brodsky Senior Technical Staff Member, Marcia Stockton Senior Technical Staff Member,IBM : SOA programming model for implementing Web services,
Part 2: Simplified data access using Service Data Objects -IBM  , 28 Jun 2005
 
 
Chris Lawrence : Business process architecture and the Workflow Reference Model , 2006
 
Jonathan Stephenson : Web Services Roadmap , 2003
P. Niblett , S. Graham : Events and service-oriented architecture The OASIS Web
Services Notification specifications , IBM SYSTEMS JOURNAL, VOL 44, NO 4, 2005
 
Concepts for Architectural Description , ArchiMate Deliverable 2.2.1 v4.0 / 21-12-2004
 
Duane Nickull . Service Oriented Architecture White Paper , 2005 Adobe Systems Incorporation
 
Thimo Langbehn : Introduction to the concepts of Service Oriented Architecture (SOA) , Seminar System Modeling 2006
 
Yee Wai Sim (Co-Investigator), Chu Wang (Co-Investigator), Lester Gilbert
(Technical Manager), Gary Wills (Project Manager) : An Overview of Service-Oriented Architecture ,1 July 2005
 
David A. Kelly, ebizQ Analyst : What You Need to Know About Transitioning to SOA
Cyrille Thilloy : SOA in the Enterprise A Survey of the Technical Landscape , SOA Magazine Issue , Published: August 28, 2006 
M.W.A. Steen, P. Strating, M.M. Lankhorst, H. ter Doest, M.-E. Iacob:Service-
Oriented Enterprise Architecture , Telematica Instituut, the Netherlands,2006
Bertland Potier IT Architecture IBM, Frank Brudinsky Eclipse EMF Project Lead IBM : Introduction to Service Data Object , 28 Sep 2004