پایان نامه گردشگری

تعداد صفحات: 197 فرمت فایل: word کد فایل: 1616
سال: مشخص نشده مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: گردشگری و توریسم
قیمت قدیم:۳۸,۴۰۰ تومان
قیمت: ۳۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه گردشگری

    فصل اول

    کلیات پژوهش

    11 بیان مسأله:

    با رشد بیش از پیش شهرنشینی و زندگی ماشینی، برای گریز از زندگی مدرن و یافتن زمان فراغت انسان بر آن شد تا سفر را به عنوان امری واقع تجربه کند. در این میان پیشرفت چشمگیر صنعت حمل و نقل و ارتباطات امر سفر را در چارچوب وسیله‌ی نقلیه‌ی ایمن و شبکه‌ی راه‌های وسیع و گسترده آسان نمود.

    بدین ترتیب صنعتی شدن جوامع همراه با افزایش درآمد مردم از یک سو و مهیا شدن اوقات فراغت برای تجدید نیرو وگسترش نوآوری‌های تکنولوژیکی از سوی دیگر زمینه را برای سفر به نقاط دور و نزدیک با هدف استفاده مطلوب از زمان فراغت، کنجکاوی در مورد طبیعت،شناخت فرهنگ و تاریخ ملت‌ها فراهم آورد. در نتیجه گردشگری به طور گسترده بر بستری از فن آوری های ارتباطی  شکل گرفت.

    صنعت گردشگری در پنجاه سال گذشته رشد روزافزون و مستمری داشته است. اکنون نیز شتابان به سمت آینده در حرکت است.این جابجایی عظیم گردشگران بر روی کره‌ی زمین یکی از منابع مهم درآمدی جهان به حساب می‌آید همچنین به عنوان گسترده‌ترین صنعت خدماتی جهان حائز جایگاه ویژه‌ای است؛ این صنعت با تأسیس امکانات و زیرساختهای ویژه فرصت‌های شغلی بیشماری را برای کشور میزبان بوجود می‌آورد.

    بدین ترتیب گردشگری که در ابتدا بعنوان یک پدیده‌ی فرهنگی- اجتماعی مطرح شده بود کم‌کم بعنوان عاملی مهم در رشد و توسعه‌ی اقتصادی شناخته شد. صلح، امنیت، دموکراسی، آزادی   وپیشرفت‌های فرهنگی  اجتماعی نیز از دیگر پیامدهای مثبت این صنعت عظیم به شمار می‌آیند.

    وجود این همه آثار و منافع موجب شد تا گردشگری مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته، با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری های کلان سود سرشاری را نصیب خود نمایند و برای کسب عواید بیشتر در رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر قرار گیرند. اسپانیا، آمریکا، فرانسه، چین وایتالیا از کشورهای صاحب نام در این صنعت هستند.

    ((جهانگردی پدیده‌ای است چند بعدی که عوامل مختلفی چون شرایط عمومی کشور، ثبات اقتصادی و اجتماعی، امنیت داخلی، تقویت و گسترش زمینه های مختلف خدماتی از قبیل سیستم حمل و نقل، توسعه‌ی هتل‌ها، مراکز تفریحی و... در موفقیت آن سهم بسزایی دارند.)) (رستمی،1377)

    اما در کنار این عوامل، بازاریابی و تبلیغات از شاخص‌های اصلی و مهم در رشد و گسترش گردشگری هستند.تبلیغات یکی از شیوه‌های مهم و مؤثر در اطلاع رسانی می‌باشد و میلیون‌ها نفر را به خود جذب کرده است. در تحولات عمومی جهان، در همه‌ی امور جاری فعالیت‌های بشری و در تمام تار و پود زندگی انسان رخنه کرده است. نه تنها معرفی کالاها و خدمات بلکه رقابت‌های تجاری نیز بدون تبلیغات مؤثر و گسترده میسر نیست.

    در واقع تبلیغات ابزار مهمی برای ارتباط با بازار و جامعه و نفوذ در دل و فکر مخاطبان به منظور تأثیرگذاری و تغییردر تصمیم و رفتار آنان است. تبلیغ وسیله‌ای است برای تأثیر و تغییر. تغییری که تبلیغ ایجاد می‌کند، تغییر در نگرش، بینش، دانش، روش و رفتارهای انواع مخاطبان است. (روستا، 1381) ارقام سرسام آوری که در این زمینه هزینه می‌شود، به واقع اعجاب‌انگیز است و نشانه‌ی اهمیت اقتصادی این امر می‌باشد.

    ضرورت وجود تبلیغات در صنعت گردشگری نیز همچون دیگر صنایع به خوبی احساس می‌شود. تبلیغات مستقیم و غیرمستقیم به عنوان بخش عمده‌ای از فرایند ارتباطات جهانی نقش اساسی در ایجاد شناخت و گسترش جهانگردی در میان ملت‌ها ایفا خواهد کرد.

    تبلیغات با استفاده از ابزار مناسب انگیزه‌ی انسان برای سفرو تغییر در محیط زندگی را فراهم می‌آورد. تبلیغات زمینه‌ی شناخت و اطلاع‌رسانی کمی و کیفی گردشگران از مقاصد گردشگری، جاذبه‌ها و خصوصیات ملل مختلف، خدمات موجود و ترغیب به مسافرت را برای گردشگران فراهم می‌سازد.(رستمی،1377 )

    رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجله، تبلیغات محیطی، اینترنت، شبکه‌های ماهواره‌ای و... از جمله رسانه‌ها و ابزار مهم تبلیغاتی محسوب می‌شوند اما در این میان ظهور و گسترش شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای و اطلاع‌رسانی جهانی همچون اینترنت تأثیر شگرفی بر گردشگری گذاشته است این تکنولوژی ها  مردم را قادر ساختند تا به شکلی مستقیم، بی‌واسطه و سریع با آداب و رسوم، سنت‌ها، شرایط اجتماعی و  خدمات موجود در کشورهای دیگر آشنا شوند.

    ایران به علت برخورداری از شرایط متنوع آب و هوایی، تاریخ و تمدن کهن، آثار باستانی، چشم‌اندازهای زیبا، هنر اصیل و صدها امتیاز فرهنگی و... طبق اعلام سازمان یونسکو جزء یکی از ده کشور اول جهان از نظر ظرفیت‌های گردشگری به شمار می‌رود. با این حال کشور ما هنوز نتوانسته جایگاه مناسبی را در صنعت گردشگری بین‌المللی از آن خود کند براستی چه عواملی موجب شده تا ایران نتواند آنگونه که شایسته است در عرصه‌ی توریسم بین‌المللی بدرخشد؟

    نتایج حاصل از تجارب کشورهای صاحب‌نام در این صنعت نشان می دهد که یکی از عوامل اساسی رکود گردشگری در ایران عدم اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب در عرصه‌ی بین‌المللی است. فقدان تبلیغات مناسب موجب شده تا کشور ایران علیرغم دارا بودن توانمندی‌های بسیار برای جهانیان ناشناخته بماند. از این روی دغدغه‌ی پژوهشگر بر این است تا به بررسی تأثیر تبلیغات در جذب گردشگران خارجی به ایران بپردازد و شیوه‌ها و ابزار مناسب در این زمینه را شناسایی نماید. امید است نتایج حاصل از این پژوهش موجب ایجاد تحول، رشد و شکوفایی صنعت گردشگری و در نتیجه توسعه‌ی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور عزیزمان ایران گردد.

     

    1-2 اهمیت موضوع:

    صنعت گردشگری در هزاره‌ی سوم یکی از بزرگ‌ترین فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دنیا به شمار می‌رود. این صنعت در شش دهه‌ی گذشته رشدی مداوم و متنوع را تجربه کرده تا به یکی از پردرآمدترین و بزرگ‌ترین بخش‌های اقتصادی در حال رشد در جهان تبدیل شده است همچنین به عنوان صنعت بدون دودتوجه بسیاری از کشورها را به خود جلب کرده است. گردشگری بین‌المللی بخشی از صنعت گردشگری است که مربوط به تجارت‌ها، خدمات و درآمدهای حاصل از گردشگرانی است که از کشورهای دیگر خارج از محل اقامت خود بازدید می‌کنند. خاستگاه اصلی گردشگری، کشورهای صنعتی پیشرفته می‌باشد به طوری که بیشترین تعداد گردشگران بین‌المللی و درآمد ایجاد شده مربوط به هفت کشور بزرگ صنعتی دنیا می‌باشد.

    «برطبق آمار سازمان جهانی گردشگری[1] کل گردشگران دنیا در سال 1950 میلادی بیست و پنج میلیون نفر و در سال 2008 میلادی حدود نهصد و بیست و دو میلیون نفر برآورد شده است همچنین درآمدهای حاصل از گردشگری در سال 1980 بالغ بر صد و پنج میلیارد دلار بوده که این رقم در سال 2008 میلادی به نهصد و چهل و چهار میلیارد دلار آمریکا ( 624 میلیارد یورو) رسیده است.

    گردشگری امروزه یکی از عمده‌ترین دسته‌های تجارت بین‌المللی می‌باشد. مجموع درآمد حاصل از صادرات گردشگری بین‌المللی با احتساب مسافران گذری در سال 2008، بالغ بر 1/1 تریلیون دلار آمریکا بوده است ؛ یعنی سه میلیارد دلار آمریکا در هر روز. صادرات گردشگری 30 درصد از صادرات خدمات تجاری و 6 درصد از کل صادرات کالاها و خدمات را به خود اختصاص داده است. در بعد جهانی صنعت گردشگری بعد از صنایع سوخت، مواد شیمیایی و محصولات خودروسازی رتبه‌ی چهارم رابه خود اختصاص داده است.») گزارش هایلایت 2009 سازمان جهانی گردشگری (این اعداد و ارقام نشان ‌دهنده ی اهمیت فراوان اقتصادی و اجتماعی بزرگ‌ترین  جابجایی بشری است.در حقیقت گردشگری کلید توسعه ی اقتصادی در قلمرو ملی وبین المللی است. کسب ارز خارجی،افزایش تولید ناخالص ملی، ایجادفرصت های شغلی بسیاروکمک به سرعت گردش پول از عواید اقتصادی این صنعت می باشد هچنین زمانی که سود فعالیت های دیگر بخش های اقتصادی در حال کاهش باشد،گردشگری جایگزین مناسبی برای آنها و راهبردی برای توسعه است.

    این پدیده در کشورهای در حال توسعه یا کمتر توسعه یافته نیز که غالباً متکی به اقتصاد تک محصولی هستند از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که روند توسعه‌ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این کشورها را تسهیل نموده، موجبات اشتغالزایی و افزایش درآمد مردم، کاهش فقر و افزایش رفاه اجتماعی را برای مردم فراهم می آورد. این صنعت از لحاظ فرهنگی نیز حائز اهمیت است. گردشگری آسان‌ترین و مؤثرترین راه برای گفتگوی فرهنگ‌ها است و نیز بعنوان عاملی مهم برای ایجاد تفاهم میان ملت‌ها و گسترش صلح و امنیت بین‌المللی به شمار می‌رود. افزایش سطح دانش، فرهنگ و آگاهی مردم کشور میزبان نیز از دیگر آثار مثبت گردشگری است.

    درآمد سرشار حاصل از آن به همراه عواید بی شماردیگر این صنعت بسیاری از کشورهای جهان را برآن داشته تا باتوجه به توانمندی‌های بالقوه و بالفعل خود سعی نمایند از این فعالیت بین‌المللی بهره‌ی هرچه بیشتری ببرند و در صحنه‌ی ژئوپولیتیک سرمایه بایکدیگربه جدال مسالمت‌آمیز بپردازند لذا با  سرمایه‌گذاری‌های کلان، برنامه‌ریزی‌های بلندمدت، برقراری روابط با همه‌ی کشورها و  ایجاد زیرساخت‌ها ی مناسب سعی می‌کنند تا جریان سرمایه را به سوی خود هدایت نمایند و مقام بالاتری در این ماراتن همگانی بدست آورند.

    اما در این میان  ایران  علیرغم استعداد والایی که در زمینه‌ی جاذبه‌های گردشگری دارد، سهم بسیار ناچیزی از درآمد گردشگری جهانی را به خود اختصاص داده است.

    توجه به صنعت گردشگری برای کشوری چون ایران از چند نقطه نظر حائز اهمیت است:

    1- ایران از جمله کشورهایی است که با اقتصاد تک محصولی به درآمدهای حاصل از صادرات نفت خام اتکاء شدیدی داشته و دارد.  این شرایط باعث شده تا با تغییر قیمت نفت جهانی  سایر متغیرهای کلان اقتصادی نیز دچار نوسانات شدیدی بشود اما برای رهایی از وابستگی و تنوع بخشی به اقتصاد ملی گردشگری می‌تواند یک فعالیت اقتصادی جایگزین و پرسود باشد.

    2- این ثروت خدادادی (نفت) همچون دیگر منابع کم‌کم روبه پایان است چندی دیگر برنامه سازان اقتصادی کشورهای تک محصولی ادامه‌ی روند فعلی اقتصاد منهای نفت را به صورت تحمیلی خواهند پذیرفت .کشور ما ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست بنابراین باید بدنبال منابع مالی دیگری برای رسیدن به توسعه اقتصادی باشیم.

    3- باتوجه به جوان بودن جمعیت کشور ما و نرخ بالای بیکاری (بخصوص قشر تحصیلکرده) اقتصاد ایران به شدت نیازمند ایجاد فرصت‌های جدید شغلی است که صنعت گردشگری این امکان را به خوبی فراهم می‌کند.

    4- صنعت و کشاورزی به عنوان دو عامل مهم تأمین کننده‌ی اقتصاد کشورها همیشه مورد توجه قرار دارند و کشورهای صنعتی همواره از این دو بازوی اقتصادی بهره‌های فراوان برده‌اند اما هرکدام از این صنایع محاسن و معایبی را به دنبال دارد. در دنیای رقابتی آینده کشوری موفقتر خواهد بود که بتواند از صنعتی با کمترین درجه‌ی معایب و بالاترین درجه‌ی محاسن برای رشد همه جانبه‌ی کشور خود استفاده کند. گردشگری به عنوان صنعتی با معایب کمتر و محسنات بیشمار، توجه بسیاری از کشورها را برای توسعه‌ی اقتصادی به خود جلب کرده است.

    5-کشور ایران بعنوان سرچشمه‌ی تمدن و غنای فرهنگی در این صنعت نقش کمرنگی را در سطح جهان داراست که متأسفانه با ایجاد تصویر غلط در ذهن جهانیان چهره واقعی کشور ایران با این همه غنای فرهنگی مخدوش شده است. در اینجا با توسل به صنعت گردشگری و جذب گردشگر می‌توان میراث فرهنگی، اجتماعی و هنری کشور را  به جهانیان معرفی کرد.

    6- گسترش این صنعت در ایران می‌تواند بار مالی عظیمی که بر دوش دولت می‌باشد را کاسته و برای مردم مناطق توریستی ایجاد درآمد کرده  موجب رشد و فعالیت واحدهای خدماتی مانند مراکز اقامتی، رستوران‌ها، مراکز تفریحی شده  و در نتیجه‌ی دریافت عوارض یا مالیات‌هاو  عواید مراکزی مانند موزه‌ها، تفریحگاه‌ها و سایر محل‌ها منجر به افزایش درآمد عمومی دولت می گردد.

    برای دستیابی به اهداف توسعه  توجه به گردشگری ضروری است.  دو عامل بازاریابی و تبلیغات نیز در رشد گردشگری نقش کلیدی و اساسی رادارا هستند. ارتباط میان تبلیغات و گردشگری ارتباطی ناگسستنی و پیچیده است تبلیغات موجب گسترش و ارتقاء سطح کمی و کیفی گردشگری می‌شود.

    پر واضح است که ایران نیز برای اینکه از عواید سرشار گردشگری بی‌نصیب نماند باید به تبلیغ فراملی توانمندی‌های بالقوه و بالفعل خود بپردازد.

    جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، طبیعت متنوع، امکانات رفاهی، تسهیلات حمل و نقل، غذاها و رستوران‌ها مهم‌ترین زمینه‌های این نوع تبلیغات هستند.

    امروزه با گسترش روزافزون ارتباطات رسانه‌ای می‌توان از رسانه‌ها بخصوص رسانه‌های نوین در ابعاد گسترده برای توسعه‌ی صنعت گردشگری یاری جست. رسانه‌ها باتوجه به قدرت، اهمیت و توان خود به معرفی، شناسایی و ترغیب گردشگران برای سفر به مناطق خاص می‌پردازند.

    لازمه اثرگذاری تبلیغات جهانی گردشگری آشنایی با ملل مختلف، فرهنگ، ارزشهاوباورها، اعتقادات، قوانین اخلاقی و رفتاری آنان است نیز برای دستیابی به اهداف توسعه گردشگری فراملی لازم است تا تبلیغات در زمینه‌ی گردشگری به شکلی علمی و  حرفه ای نهادینه شود.

     

    1-3 ضرورت تحقیق:

    « نگاهی به تاریخ گسترش جهانگردی در قرن بیستم نشان می‌دهد که پس از جنگ جهانی دوم جهانگردی به ویژه در اروپا از رشد صعودی و مداوم برخوردار شده است. از دید اقتصاددانان این رشد و تداوم که از مسافرت و انتقال بخشی از قدرت خرید مردم کشورهای مختلف به یکدیگر و به ویژه انتقال قدرت خرید از کشورهای مرفه به کشورهای فقیرتر ناشی می‌شود، به عنوان منبعی برای درآمد پدیدار شده است که می‌توان از آن به سود اقتصاد ملی کشورهای میزبان بهره گرفت. براساس این دیدگاه گسترش صنعت گردشگری در هر کشور  بخشی از گسترش ظرفیت‌های اقتصادی و افزایش کمی و کیفی موقعیت‌های شغلی و صنعتی است. بنابراین سهم آن را در توسعه‌ی ملی نمی‌توان نادیده انگاشت. این صنعت توان آن  را دارد که همواره با جلب جهانگردان بدون نیاز اساسی اولیه به سرمایه‌گذاری‌های کلان درآمد ایجاد کند و سودآور باشد.» (رستمی، 1377)

    درآمدهای ناشی از آن در بسیاری از کشورها به ویژه کشورهایی که متکی به اقتصاد تک محصولی هستند مانند ایران  نقطه‌ی امیدی برای بهبود وضعیت ارزی، افزایش درآمد و ایجاد زمینه‌های مختلف اشتغال به شمار می‌رود.

    با عنایت به این موارد در سال‌های اخیر  بسیاری از کشورها از جمله اسپانیا، ترکیه، چین،  اندونزی، مالزی و تونس با استفاده مناسب از صنعت گردشگری، توانسته‌اند موقعیت اقتصادی خود را بهبود بخشند و در پرتو تحقیقات و رفع کاستی‌ها فرایند توسعه را تسهیل کنند.

    برای کشور ایران که پس از پشت سرگذاشتن جنگ تحمیلی هشت ساله و با توجه به زیان‌های بیشمار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حاصل از آن گام‌هایی در راه توسعه‌ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه در قالب برنامه‌های اقتصادی پنج ساله برداشته است، توجه به صنعت گردشگری برای رسیدن  به اهداف توسعه ضروری است چرا که گردشگری یکی از زمینه‌های توسعه‌ی اقتصادی کشور می‌باشد. توجه به این بخش از فرایند توسعه و تأثیر درآمدهای صنعت جهانگردی و نیز افزایش ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغال  منجر به توسعه‌ای می‌شود که ما امروزه به دنبال آن هستیم.

    «تاریخ گردشگری ایران نشان می دهد که بعد از انقلاب تا سال 1370، این صنعت در کشور ما با نوعی رکود مواجه بوده است اما به تدریج بر تعداد گردشگران خارجی افزوده شد.»( جهانگردی و توسعه، مرکز تحقیقات و مطالعات سیاحتی وزارت ارشاد،186)

    از آن سال تاکنون گردشگری در ایران با افت و خیزهایی همراه بود  به طوریکه هنوز هم ایران نتوانسته موجودیت خود را در عرصه‌ی  گردشگری بین المللی به نحو شایسته‌ای اعلام نماید. عوامل متعددی در این زمینه مؤثر هستندمانند: مخدوش سازی چهره‌ی انقلاب و ایران در خارج از کشور، عدم انطباق جهانگردان برخی کشورها با فرهنگ اسلامی‌ما، کمبود امکانات مالی برای توسعه و تجهیز تأسیسات مورد نیاز گردشگری، عدم تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب در خارج از کشور و... اما در این میان بازاریابی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی از ضروریات گردشگری است و این ضرورت از آنجا ناشی می‌شود که امروزه تبلیغات در جهان حرف اول را می‌زند. هیچیک از مؤسسات و سازمان‌های تولیدی و خدماتی در جهان حتی با برخورداری از مزیت‌های نسبی بسیار نمی‌توانند در عرصه‌ی تجارت جهانی به موفقیت‌های در خور دست یابند مگر با تبلیغات مناسب. تبلیغات  نوعی سرمایه‌گذاری است که اگر به خوبی تهیه و اجرا شود دستاوردهای ارزشمندی به همراه خواهد داشت. تحولات و تغییرات مستمر در بازارهای جهانی گردشگری نشان می‌دهد کشورهایی در این بازار ارتقاء می‌یابند که از هرگونه فرصتی برای تبلغیات مناسب، علمی و اثرگذار استفاده نموده و توانائی‌های خود را به گوش جهانیان برسانند در غیر این صورت جایگاه خود را به تدریج از دست می‌دهند و محکوم به انزوای اقتصادی اجتماعی می‌شوند.

  • فهرست و منابع پایان نامه گردشگری

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    منابع فارسی

     

    اربابی، علی محمد، "تبیلغات تجاری"، 1350، انتشارات دانشکده ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران، چاپ اول

    اکرامی، محمود، " مردم شناسی تبلیغات "، 1386، مشهد، نشرایوار، چاب دوم

    الوانی، سید مهدی و زهره دهدشتی شاهرخ " اصول و مبانی جهانگردی "، 1373، تهران، انتشارات معاونت برنامه ریزی سازمان گردشگری

    بونی فیس، پریسیلا، "مدیریت گردشگری فرهنگی"، 1380،ترجمه محمود عبدالله زاده، چاپ اول، تهران، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی

    بوهالیس، دیمیتریوس، " گردشگری الکترونیکی"، 1386، ترجمه ی گروهی از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته ی مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبائی، تحت نظارت حنفی زاده، جباری و شادمهر، چاپ دوم، تهران، انتشارات پندار پارس

    بینگر، اتولر،" ارتباطات اقناعی"،   1376، ترجمه ی علی رستمی، انتشارات مرکز مطالعات و سنجش برنامه ای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

    پاپلی یزدی، محمد حسین و مهدی سقایی، "گردشگری ( ماهیت و مفاهیم)"، 1385، چاپ اول، تهران، انتشارات سمت

    پراتکانس، آنتونی و الیوت آرونسون، " عصر تبیلیغات  ؛ استفاده و سوء استفاده ی روزمره از اقناع "، 1379، ترجمه ی کاووس سید امامی و محمد صادق عباسی، انتشارات سروش 

    تقی زاده انصاری، حسن، " جهانگردی در ایران : سیاستها، برنامه های توسعه با رویکرد به جاذبه های طبیعی و گردشگری "، 1383، تهران، ناشر اندیشه پویا، چاپ اول

    جی تلیس، جرارد، " بهترین روش ها در تبلیغات موثر برای موفقیت در اهداف "، 1386، ترجمه ی دکتر محمد رضا صالحی، اصفهان، انتشارات فرهنگ مردم

    دلاور، علی، " مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی "، 1376، تهران، انتشارات رشد

    رضوانی، علی اصغر، " جغرافیا و صنعت توریسم "، 1374، تهران، مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه پیام نور

    رهبر، محمد تقی، "پژوهش در تبلیغ"، 1371، تهران، مرکز چاپ و نشر سازمان تبلیغات اسلامی

    روستا، احمد و همکاران،" مدیریت بازار یابی تبلیغات "،1378، انتشارات سمت، چاپ دوم

    روی گتی، ویتالیانو و لوچانومرلو، " علوم جهانگردی "، 1375، ترجمه ی محمود دباغ، تهران، موسسه فرهنگی انتشاراتی ثامن

    زورق، محمد حسن، " مبانی تبلیغ "، 1368، انتشارات سروش

    ساترلند، ماکس، " روان شناسی تبلیغات تجاری و ذهن مصرف کننده: آنچه عمل می کند، آنچه عمل نمی کند  و چرایی آن "، 1380، ترجمه ی سیناقربانلو، تهران، انتشارات مبلغان

    سرمد، زهره و عباس بازرگان، " روش های تحقیق  در علوم اجتماعی "،1376، تهران، انتشارات آگاه

    سورین، ورنر و تانکارد، جیمز، " کاربرد نظریه های ارتباطات"، 1381، ترجمه ی علیرضا دهقان، انتشارات دانشگاه تهران

    سورین، ورنر و تانکارد، جیمز، " کاربرد نظریه های ارتباطات"،1384، ترجمه ی علیرضا دهقان، انتشارات دانشگاه تهران

    سورین، ورنر و تانکارد، جیمز، " کاربرد نظریه های ارتباطات "، 1385، ترجمه ی علیرضا دهقان، انتشارات دانشگاه تهران

    ضیائی، محمود، " واژگان تخصصی (فراغت، گردشگری، هتلداری)"،1385، تهران، انتشارات سمت

    فروز فر، علی، " اصول و مبانی تبلیغات بازرگانی "، 1382، تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور مطبوعاتی و تبلیغاتی

    فروز فر، علی، " اصول و فنون تبلیغات بازرگانی "، 1386، تهران، انتشارات جهاد دانشگاهی

    کاتلر، فیلیپ و آرمسترانگ،گری، " اصول بازاریابی "، 1380، ترجمه علی پارساییان، انتشارات آیلار

    کاستلز، مانوئل، " عصر اطلاعات: اقتصاد، جامعه و فرهنگ ( ظهور جامعه شبکه ای )"، 1380، ترجمه احد علیقلیان، افشین خاکباز و حسن چاوشیان، جلد اول، تهران، انتشارات طرح نو

    کاظمی، مهدی، " مدیریت گردشگری "، 1385، تهران، سمت

    کاکو، میچیو، "چشم اندازها(انقلاب های علمی در قرن بیست و یکم)"، 1381، ترجمه یوسف اردبیلی، انتشارات ققنوس

    کرلینجر، فرد . ان، " مبانی پژوهش در علوم رفتاری "، 1377، ترجمه ی حسن پاشا شریفی و جعفر زند، چاپ دوم، تهران، انتشارات آوای نور

    کریمی، یوسف، " روانشناسی اجتماعی "، 1376، چاپ سوم، تهران، نشر ارسباران

    کوپر، کریس و جان فلچر، دیوید گیلبرت و استفان ون هیل،" اصول و مبانی جهانگردی "، 1380، ترجمه ی اکبر غمخوار، تهران، انتشارات فراماد

    کیا، محمد، " تبلیغات بازرگانی و بخش مخصوص : علائم و آثار تجاری "، 1349، تهران، انتشارات ابن سینا، چاپ دوم

    کیانی، افشین " تبلیغات تجاری در اینترنت "، 1380، انتشارات تحقیق و توسعه صدا

    گلچین فر، شادی و بختایی، امیر،" اینترنت ابزاری کار آمد در خدمت تبلیغات "،1384،تهران،انتشارات مقدم، چاپ اول

    لومسدن، لس، " بازاریابی گردشگری "، 1380، ترجمه ی محمد ابراهیم گوهریان، چاپ اول، تهران، انتشارات پژوهش های فرهنگی

    لی، جان، " گردشگری و توسعه در جهان سوم "،1378، ترجمه عبدالرضا رکن الدین افتخاری و معصومه السادات صالحی امین، تهران، شرکت چاپ و نشر بازرگانی

    محسنی، منوچهر، " جامعه شناسی جامعه اطلاعاتی "، 1380، چاپ اول، تهران انتشارات دیدار

    محمدیان، محمود، " مدیریت تبلیغات از دید بازاریابی "، 1379، نشر حروفیه، چاپ اول

    محمدیان، محمود،" مدیریت تبلیغات از دید بازایابی "، 1382،نشر حروفیه، چاپ دوم

    محمدیان، محمود، " مدیریت تبلیغات از دید بازاریابی "1385، نشر حروفیه، چاپ سوم

    محی الدین بناب، مهدی، " روان شناسی انگیزش و هیجان "، 1374، تهران، نشر دانا

    معتمد نژاد، کاظم،" وسایل ارتباط جمعی "، 1386، جلد اول، چاپ سوم، زیر نظر معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی تهران

    مک کوایل، دنیس، "در آمدی بر نظریه ارتباطات جمعی"، 1385، ترجمه ی پرویز اجلالی، تهران : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر مطالعات و توسعه رسانه ها

    مهرداد، هرمز، " مقدمه ای بر نظریات و مفاهیم ارتباط جمعی"،1380، چاپ اول، تهران، انتشارات موسسه فرهنگی پژوهشی فاران

    مهرداد، هرمز، " مقدمه ای بر نظریات و مفاهیم ارتباط جمعی"،1385، چاپ دوم، تهران، انتشارات موسسه فرهنگی پژوهشی فاران

    وای، گی، چاک، " جهانگردی در چشم اندازی جامع "، 1377، ترجمه ی علی پارساییان و سید محمد اعرابی، تهران، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی 

    ولا، فرانسوا و بیچریل، پونل، " گردشگری بین المللی "، 1384، ترجمه ی محمد ابراهیم گوهریان و محمد مهدی کتابچی، نشر امیر کبیر

    ولز، ویلیام و برنت، جان و موریارتی، ساندرا، " تبلیغات تجاری، اصول و شیوه های عمل"، 1383، ترجمه  ی سینا قربانلو، چاپ اول، تهران، انتشارات مبلغان

    ویندال، سون و دیگران، " کاربرد نظریه های ارتباطات"، 1376، ترجمه علیرضا دهقان، انتشارات مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه

    ویندال، سون و دیگران، " کاربرد نضریه های ارتباطات "، 1387، ترجمه علیرضا دهقان، ] ویرایش دوم [، تهران، انتشارات جامعه شناسان

     

     

    مقالات

    الوانی، مهدی، "جهانگردی، اثرپذیری یا اثرگذاری فرهنگی"، 1376، مجموعه مقالات نخستین همایش جهانگردی و جمهوری اسلامی ایران، جلد دوم

    بنادرویش، فاطمه، "مدیریت نظام اطلاعات جهانگردی و نقش آن در تسهیل و کارامد سازی هماهنگی ها"،1382، مجموعه مقالات سمینار بررسی سیاست ها و برنامه های توسعه جهانگردی، دانشگاه علامه طباطبایی

    پدریان، مرتضی،"اثرات اقتصادی و فرهنگی توریسم"، 1374، مقالات برگزیده سمینار اصفهان و جاذبه های ایران گردی و جهانگردی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصفهان

    پوریا، پیروز، "مقدمه ای بر برنامه ریزی جهانگردی"، 1373"، ماهنامه اطلاعات سیاسی-اقتصادی، شماره 45

    حکیم آرا، محمد علی،"تبلیغ کوششی برای متقاعد سازی "،1379، فصلنامه ی رسانه، شماره دوم

    رستمی، علی، " نقش تبلیغات بازرگانی در گسترش صنعت گردشگری و جهانگردی "، مجموعه مقالات اولین همایش صنعت تبلیغات ایران، 1379، انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    رسولی، محمد رضا، " مخاطب شناسی تلویزیون های ماهواره ای "، 1381، فصلنامه رسانه، سال سیزدهم، شماره 4

    روستا، احمد، " تبلیغات برای صادرات، هشدار ها و راهکارها  "، مجموعه مقالات اولین همایش صنعت تبلیغات ایران، 1379، انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    روستا، احمد، " تبلیغات آینده وآینده تبلیغات ایران "، مجموعه مقالات دومین همایش صنعت تبلیغات ایران، 1381، انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    زاهدی، شمس السادات، "تحلیلی بر انواع توریسم و ارتباط ان ها با یکدیگر"، 1382، فصلنامه مطالعات جهانگردی، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی

    زمانی، احمد، "آثار درآمدی و اشتغال زایی جهانگردی و ایرانگردی"، مجموعه مقالات جهانگردی و توسعه، مرکز تحقیقات مطالعات سیاحتی وزارت ارشاد

    سلطانی، محمدعلی،"اهمیت توسعه توریسم در جهان سوم"،1374،مقالات برگزیده سمینار اصفهان و جاذبه های ایرانگردی و جهانگردی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان

    شاهدوست، داوود، " تأثیر تبلیغات بر تولید، تبدیل و مصرف محصولات "، 1379، مجموعه مقالات اولین همایش صنعت تبلیغات

    شعاع، اصغر، 1379، انتشارات سروش، سال 22

    ضرغام، حمید، "راهکارهای توسعه جهانگردی در جمهوری اسلامی ایران"، مجموعه مقالات نخستین همایش جهانگردی و جمهوری اسلامی ایران، جلد اول

    طالع ماسوله، ایرج، "ابزار تبلیغات جهانگردی "، 1381، فصلنامه ی هنر هشتم، شماره ی 28

    فقیهی، ابوالحسن و مهدی کاظمی، " زمینه های فرهنگی توسعه جهانگردی پایدار در ایران"، 1382، مجموعه مقالات بررسی سیاست ها و برنامه های توسعه جهانگردی در جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه علامه طباطبایی

    قاسمی، فرید،" پیشینه و انواع آگهی ، (سال نمای وقایع آگهی در ایران)"، 1377، مجله ی رسانه، سال نهم، شماره 4

    محبی، سیده فاطمه، " تبلیغات بازرگانی در تلویزیون، شیوه ها، تکنیک ها، باید ها و نباید ها "، 1381، فصلنامه ی پژوهش و سنجش، سال نهم، شماره 29

    محسنیان راد، مهدی، " مباحث درس جامعه شناسی، تبلیغات دوره کارشناسی ارشد علوم ارتباطات "، دانشکده ی صدا و سیما، 1380

    مساری، پال، "نقش تصویر در تبلیغ : متقاعد سازی دیداری "، 1379، ترجمه ی محمد علی حکیم آرا، مجله ی رسانه، سال یازدهم، شماره سوم

    ناجی، مرتضی                     

     

     

    پایان نامه ها

    انصاف، مرجانه، "بررسی نقش اطلاع رسانی بر توسعه صنعت گردشگری در ایران( ازدیدگاه جهانگردان ژاپنی، آلمانی و فرانسوی)"،رساله کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، 1382

    حبیبی، محسن، "مطالعه آثاربهبود سیستم اطلاعات جهانگردی برمیزان جذب توریست"رساله کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، 1377

    حیدری، اصغر، "بررسی نقش رسانه ها در شناسایی مقاصد گردشگران ایرانی و خارجی"رساله کارشناسی ارشد، دانشگاه ازاد واحد تهران مرکزی،1383

    سیفی، مهدی،" سنجش تطبیقی دیدگاه گردشگران برون مرزی و کارشناسان بازاریابی دفاتر خدماتی مسافرتی در مورد اثرگذاری رسانه های تبلیغی" ،رساله کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، 1387

    طاهریان، مریم،" بررسی نقش روزنامه در توسعه صنعت توریسم(ایرانگردی و جهانگردی)، تحلیل محتوای چهار روزنامه ایران، همشهری، اطلاعات و کیهان در سال 1381"، رساله کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی، 1382

    کروبی، مهدی، "بررسی نقش ارتباطات انسانی(میان فردی) در توسعه صنعت جهانگردی ایران"، رساله دکتری، دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران، 1382

    کیانی منش، کامران،" بررسی اثر بخشی تبلیغات بازرگانی تلویزیونی ما بین شهروندان تهرانی"، رساله کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، 1385

    لطفی، ابوالفضل، " ترفند های تبلیغات تجاری و چگونگی اثر بخشی بر روی مخاطبان "، رساله ی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، 1379

    وطن خواه،محبوبه، "بررسی مشکلات وموانع صنعت جهانگردی در ایران"، رساله کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، 1381

    "تبلیغات نامرئی"، 1387، روزنامه اطلاعات، شماره ی 24266

     

    "تبلیغات نامرئی"، 1387، روزنامه اطلاعات، شماره ی 24266

    .

پروپوزال در مورد پایان نامه گردشگری, گزارش سمینار در مورد پایان نامه گردشگری, تز دکترا در مورد پایان نامه گردشگری, رساله در مورد پایان نامه گردشگری, پایان نامه در مورد پایان نامه گردشگری, تحقیق در مورد پایان نامه گردشگری, مقاله در مورد پایان نامه گردشگری, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه گردشگری, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه گردشگری, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه گردشگری, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه گردشگری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت