پروژه بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداری مطالعه موردی هتلهای 4 و 5 ستاره گروه پارسیان در تهران

تعداد صفحات: 276 فرمت فایل: word کد فایل: 1826
سال: 1391 مقطع: کارشناسی دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۳۸,۴۰۰ تومان
قیمت: ۳۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداری مطالعه موردی هتلهای 4 و 5 ستاره گروه پارسیان در تهران

    پروژ نهایی جهت اخذ کارشناسی

    رشته: مدیریت هتلداری

    چکیده

    در دنیای رقابتی امروز ، مشتریان در کانون اصلی توجه هتلها قرار دارند و وفاداری آنان عامل اصلی کسب مزیت رقابتی هتلها است . هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی رابطه بین وفاداری مشتریان و یکی از متغیرهای کلیدی آن یعنی کیفیت خدمات بوده و متغیرهای اعتماد و رضایت مندی نیز به عنوان متغیرهای واسطه مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش حاضر از نظر نوع توصیفی است و برای سنجش اطلاعات از پرسشنامه با طیف لیکرت هفت گزینه ای استفاده شده است . جامعه آماری مهمانان هتلهای 4 و 5 ستاره گروه پارسیان در تهران بوده و حجم نمونه 67 برآورد شده که برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است . یافته پژوهش بیانگر وجود رابطه مثبت و معناداری میان کیفیت خدمات و وفاداری مشتری است . بعلاوه یافته های این پژوهش نشان می دهد ، متغیرهای اعتماد و رضایت مندی نقش میانجی را در رابطه کیفیت خدمات و وفاداری ایفا می کنند و خود نیز تاثیر مثبت و معناداری بر ایجاد وفاداری دارند.

    واژه های کلیدی :

    وفاداری ، کیفیت خدمات ، رضایت مندی مشتری ، اعتماد.

    فصل اول

    مقدمه

    صنعت میزبانی و هتلداری به عنوان یک صنعت نیاز به آموزش استانداردهای مهمان داری مهارت فنی ، دانش اصول خدمات دهی ، رعایت بهداشت ، توسعه منابع انسانی ، اهمیت روابط عمومی و حفظ کیفیت مطلوب غذا و نوشابه را دارد لازمه تحول بنیادین و ارتقاءهتلداری در ایران قبل الگوهای رفتاری خاص از سوی مدیران و پرسنل ، آموزش پرسنل و مدیران ستادی و میانه و انتقال الگوهای رفتاری به پرسنل تحت امر می باشد لذا رفتار پرسنل هتلها در برابر میهمانان و گردشگران از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوریکه جامعه و صنعت توریسم نیازمند آدمهای توسعه یافته می باشد .

    مشتری مداری و مدیریت مشتری مداری CRM یکی از رازهای موفقیت سازمانها است سازمانها در جهت تامین این موضوع به جنبه های مختلف فعالیتهای خود که یکی از آنها عرضه خدمات کیفی است بپردازد اصولاً در صنعت هتلداری خدمات دهی برتر با توجه به عوامل مختلفی حاصل می شود.

    عاملی دیگر که می تواند موجب افزایش خدمات دهی برتر گردد توجه به اصول کیفیت جامع است اصولاً در وضعیت هتلداری خدمات دهی برتر با توجه به عوامل مختلفی حاصل می شود واین عوامل شامل توسعه منابع انسانی ، روابط عمومی ، و TQM مدیریت جامع کیفیت است .

     شما امروزه بر اثر تغییرات سریع اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی در سطح جهان با تغییرات بنیادی در ساختارهای سازمانی شرکتهای سرمایه گذاری در کلیه مراحل تولید ، عرضه و عملیات بازاریابی مواجه هستید . رقابت های شدید بین المللی برای جذب مشتری و ارتقاء سطح رضایتمندی با توجه به تولید انبوه ، باعث ظهور پدیده جدیدی تحت عنوان « هوشیاری توده های مصرف کننده » شده است که قشر جدیدی را به عنوان « مصرف کنندگان حرفه ای » پدید آورده است . این مشتریان حرفه ای تقاضا و انتظارات آنان در هیچ یک از موقعیت ها و فرصتهای زمانی ثابت و کلیشه ای نیست . انتظارات قابل تغییر آنان نسبت به اطلاعات ارائه شده به آنها ، مقدار ، کیفیت ، قیمت در هر زمان ممکن است شما را دچار چالش کند و شرایط بازارداری و تاکتیکهای حفظ مشتری شما را با بحران روبرو نماید . اینجاست که در صنعت گردشگری نقش عامل انسانی دو چندان می شود و دیگر از توسعه فن آوری نوین و سایر عوامل دخیل در روند تولید خدمات کاری بر نمی آید .لذا این عامل انسانی متخصص و آموز ش دیده است که قادر خواهد بود خدمات و سرویسهایی را به مشتریان عرضه کند که از « تضمین کیفیت » برخوردار باشد . خدماتی که به مشتری تحت عنوان گردشگر یا مسافر به او ارائه می شود همزمان که توسط شما تولید می گردد ، او مصرف می کند .

     شما قادر نخواهید بود که خدمات تولیدی خود را از جریان مصرف خارج کنید . آنها را ذخیره سازید ، بازنگری کنید ، تولیدات ناقص خود را از روند پروژه  تولید حذف و یا اصلاح کنید و بعد به گردشگر ارائه نمایید .

      زمانی که یک آشپز در مقابل شما اقدام به پخت و عرضه محصول می نماید ، شما به عنوان یک گردشگر همان لحظه آن را مصرف می کنید . آیا فرد آشپز می تواند دو ساعت بعد به شما بگوید ، عذر می خواهم املتی که برای صبحانه شما تهیه کردم ممکن است فاسد باشد . لذا می بینید که در حوزه ارائه خدمات در صنعت گردشگری تنها مطلوبیت یا کیفیت خدمات شرط نیست ، بلکه شما با پدیده « تضمین کیفیت » در ارتباط هستید . بایستی یک مدیر خوب ، تولید و عرضه خدمات در واحد خود را « تضمین » کند و این یعنی مفهوم کیفیت در جهانگردی .

    پدیده کیفیت در صنعت گردشگری بویژه در حوزه هتلداری یعنی هر روز بهتر از قبل ، کیفیت در این حوزه و اصولاً کیفیت از نظر مشتری مرز نمی شناسد . امروزه استانداردها و شاخص های ارزیابی خدمات در صنعت گردشگری را مشتری ها تدوین می کنند . مشتری است که می گوید چه و در چه زمانی و به چه مقداری می خواهد . پاسخگویی به نیازهای او قدرت شما را در بازار صد در صد رقابتی گردشگری افزایش می دهد .

    ما در تحقیق خود راجع به رضایتمندی مشتری در هتلهای پارسیان به خصوص در قسمت رستوران فعالیت خودمان را آغاز نمودیم. و به این نتیجه رسیدیم که 90% مشتریان ما از خدمات ما راضی هستند. این مطلب ما را وادار نمود تا به علل رضایتمندی مشتریان بپردازیم. و از طرفی پیامدهای این رضایتمندی را مورد بررسی قرار دهیم که هدف اصلی تحقیق ما را نیز مشخص می کرد. برای نیل به این مقصود ما به معنای مشتری ، اهمیت و ضرورت مشتری ، علل افزایش مشتری و غیره احتیاج داشتیم. از طرفی وجهه سازمان نیز باید برایمان مشخص می شد تا بتوانیم به سوالات به درستی پاسخ دهیم.

    ما تئوری های مرتبط با موضوع را در مبحث مشتری مداری در دو جنبه مشتری های برون سازمانی و درون سازمانی مورد بررسی قرار دادیم و به فرضیه هایی دست پیدا کردیم.

    بیان مسئله

    هتلداری با مشتری مداری عجین است.

    امروزه ، تشدید رقابت در حوزه های تولیدی و خدماتی در سراسر دنیا مشاهده می شود . افزایش رقابت در حوزه خدمات ، در صنایعی چون هتلداری ، بانکداری ، بیمه و ... کاملاً مشهود است و این عامل حفظ مشتریان وافزایش وفاداری آنها را در این فضا روز به روز مشکل تر می کند. بنابراین تامین کیفیت خدمات  چالش اصلی و آتی شرکتهای فعال در این حوزه خواهد بود . با این وجود تامین رضایت مشتری به ویژه در حوزه خدمات درگرو ارائه خدمات با کیفیت است . بر اساس نتایج پژوهشگران در سازمانهای خدماتی ، کیفیت خدمات از مهمترین عوامل موثر در افزایش سطح رضایتمندی مشتریان و در نتیجه وفاداری مشتریان  است . در سالهای اخیر انواع بنگاههای اقتصادی ، از شرکتهای کوچک تازه تاسیس تا شرکتهای فراملیتی ،‌به اهمیت وفاداری مشتری پی برده اند. همگی آنها به خوبی درک کرده اند که حفظ مشتریان کنونی نسبت به جذب مشتریان جدید از سود آوری بیشتری برخوردار است ، در نتیجه واحدهای بازاریابی از صرف وقت و هزینه در تبلیغات بی هدف دست کشیده و به تکنیک های حفظ و نگهداری مشتری توجه خود را معطوف نموده اند.        

    اهمیت پژوهش و اهداف آن

     به طور کلی وفاداری مشتری از جنبه های مختلفی اهمیت دارد . مشتریان وفادار در تعیین جریان قابل پیش بینی فروش و افزایش سود به سازمان کمک می نمایند. بعلاوه ،‌مشتریانی که با نام تجاری سازمان آشنایی دارند ، به احتمال زیاد آن را به دوستان و نزدیکان خود نیز توصیه نموده و در چرخه بازار خور و ارزیابی محصول سازمان تاثیر می گذارند  و این موارد در محیط کسب و کارهای امروزی اهمیت حیاتی دارند.         

    به دلیل اهمیت وفاداری مشتری برای رشد سازمان ،‌شناخت مفاهیم و الگوی وفاداری بسیار اهمیت دارد ، نبودن چنین شناختی ،‌ممکن است باعث شود موسسات خدماتی شاخص های نادرستی را برای اندازه گیری وفاداری مشتری انتخاب نموده  و قادر به ارتباط دادن وفاداری مشتری به شاخص های عملکرد نباشد و در نتیجه در طراحی برنامه های وفاداری و شناخت رفتارهای درست مشتریان دچار اشتباه شوند. در این مقاله ابتدا به تعریف و تبیین مفاهیم و الگوهای مربوط به وفاداری پرداخت شده  و سپس رابطه بین وفاداری مشتریان و یکی از متغیرهای کلیدی آن یعنی کیفیت خدمات بررسی شده است. نقش متغیرهای واسطه ای اعتماد و رضایتمندی نیز در این رابطه مطالعه شده است.

    فرضیه های پژوهش

    این پژوهش هفت فرضیه اصلی دارد و تمامی آنها از ادبیات موضوع و پژوهش های گذشته آورده شده است .

    فرضیه اول : میان کیفیت خدمات ارائه شده و اعتماد مشتریان به ارائه کنندگان خدمات رابطه معناداری وجود دارد.                                    

    فرضیه دوم : ‌میان اعتماد مشتریان به ارائه کنندگان با رضایتمندی آنان رابطه معناداری وجود دارد .  

    فرضیه سوم : ‌میان رضایتمندی مشتریان و وفاداری شناختی آنان رابطه معناداری وجود دارد.          

    فرضیه چهارم : میان وفاداری شناختی مشتریان هتل ها و وفاداری عاطفی آنان رابطه معناداری وجود دارد.  فرضیه پنجم : میان وفاداری عاطفی مشتریان و وفاداری نیت آنان رابطه معناداری وجود دارد.    

     فرضیه ششم : میان وفاداری نیت مشتریان و وفاداری رفتار آنان رابطه معناداری وجود دارد.      

    فرضیه هفتم :‌ میان کیفیت خدمات ارائه شده و رضایتمندی مشتریان رابطه معناداری وجود دارد.       

     

     

     

     

     

     

    فصل دوم

     

     

     

     تاریخچه

    وفاداری مشتری

    رفتاری

     ظهور مفهوم به ابتدا دهه 1940 بر می گردد. این سازه بیانگر دو مفهوم جداگانه یعنی ترجیحات نام تجاری  که بعداً از آن بعنوان وفاداری نگرشی یاد شده و سهم بازار که وفاداری رفتاری نام گرفته است . سیر تکاملی وفاداری در نمودار 1 مشخص شده است 

  • فهرست و منابع پروژه بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداری مطالعه موردی هتلهای 4 و 5 ستاره گروه پارسیان در تهران

    فهرست:

    چکیده ‌ط

    فصل اول. ‌ی

    . ‌ی

    مقدمه. 1

    بیان مسئله. 3

    اهمیت پژوهش و اهداف آن. 3

    فرضیه های پژوهش... 4

    فصل دوم. 5

    تاریخچه. 6

    وفاداری مشتری.. 6

    کیفیت خدمات.. 6

    کیفیت خدمات و نظام. 7

    سطح تحلیل. 8

    رئوس رضایتمندی مشتری از نگاه مدیران هتل. 20

    تئوری های مرتبط با موضوع. 21

    نتیجه گیری.. 25

    مشتری مداری.. 27

    پیشینه تحقیق. 30

    خلاصه تاریخچه هتلهای بررسی شده 31

    هتل پارسیان استقلال. 31

    هتل آزادی.. 33

    هتل اوین.. 34

    هتل پارسیان انقلاب.. 36

    هتل کوثر. 37

    فصل سوم. 40

    روش پژوهش... 41

    متغیرهای پژوهش... 41

    ابزار جمع آوری داده ها 42

    تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 42

    فصل چهارم. 43

    بخش اول آمار توصیفی.. 44

    بخش دوم آمار استنباطی.. 47

    فصل پنجم. 50

    بحث  و نتیجه گیری.. 51

    پیشنهادها 53

    ضمائم و منابع. 54

    منابع   60.

    منبع:

    نشریه ارتباطات در مدیریت – 1380 / شرکت پیشبران کیفیت تهران

    رضایت مشتری – علی خوش دهان – انتشارات شرکت مشاورین کیفیت ساز – 1381

    اصول مشتری مداری – دکتر احمد یحیایی ایله ای – انتشارات جاجرمی – 1388

    رایت کارت (1384)‌. ارتباط با مشتری (مشتری مداری چیست ؟ ) ، ترجمه دکتر علی پارسائیان ، انتشارات ترمه ، چاپ اول ، تهران .

    کاتر فیلیپ ،‌گری آرمسترانگ (1376)‌. اصول بازاریابی ، ترجمه بهمن فروزنده ، اصفهان ، آترپات کتاب.

     

    Agustin , clara and Jagdip Singh (2005) Cuvilinear Effects of Customer Loyalty Determinant's in Relational Exchanges, Journal of Marketing Research , 42(1): 96-108

    www.hoteldari.com

    http://www.imi.ir/tadbir-170/article-170/4.asp

    Carolyn Folkman Cuasi, Karen Norman Kennedy (2002) From Prisoners to apostles, a typology of repeat buyers and loyal customers in service business, Journal of services marketing 16/4

    Cronin, Joseph .J.Jr , Michael A Brady , G Tomas M . Hult (2000) Assessing the Effects of Quality , Value , and Customer Satisfaction on Consumer Behavioral Internations in service Environments , Journal of Retailing , 76(2) 193-218

    Fullerton Gordon (2003) When Does Commitment Lead to Loyalty? Journal of Service Research , 5(May) , 333-344 Ganesh , Jaishankar, Mark J. Arnold , and Kristy E. Reynolds (2000) , Understanding the Base of service Providers An Examination of the Differences between Switchers and Stayers, Journal of Marketing , 64-80.

    Guest , L (1995) Brand loyality : twelve years later , Journal of applied Psychology , Vol 39 No 3: 405-408

    Harris , Lloyd C. and Mark M . H. Goode(2004) , the Four Levels of Loyalty and the Pivotal Role of Trust . A Study of Onling Service Dynamics , Journal of Retailing , 80: 139-158

    Hart, S , Smith , A ., Spark , L , Tzokas , N . (1999) Are Loyalty schemes a manifestation of relationship marketing ? Journal of marketing management , vol 15 : 541-562

    Henning – Thurau, Thorsten , Kevin P. Gwinner , and Dwayne D . Gremler (2002) Understanding Relationship Marketing Outcomes, Journal of Service Research , 4 (February) : 230-247

    James E Batlett , ll , Joe W . Kortrlik , Chwick C . Higgins (2001) Organizational Research . Determining Appropriate Sample Size in Survey Research Information Technology , and Performance Jornal, 19(1) : 44-46

    Jones , T and Taylor , S.F(2007) The conceptural domain of service loyalty , how many dimensions? Journal of services marketing 21(1): 36-51

    Morgan , Robert M . and Shelby D. Hunt (1994) , The Commitment – Trust Theory of Relationship Marketing , Journal of Marketing , 58: 20-38

    Oliver , Richard L . (1999) , Whence Consumer Loyalty? Journal of Marketing , Special Issue, 63: 33-44

    Peterson , P.E and Nysveen , H. (2001) Shopbot banking an exploratory study of customer loyalty effects , international journal of bank marketing , 19(4): 146-155

    Pritchard, Mark P , Mark E Havits , and Dennis R Howard (1999), Analyzing the Commitment – Loyalty Ling in a Service Context , Journal of the Academy of Marketing Science , 27 (Summer) , 333-348 . Salegna , Gary J and Stephen A Goodwin (2005) , Consumer loyalty to Service Providers : An Integrated Conceptural Model , Journal of Consumer Satisfaction , Dissatisfaction and Complaining Behavior , 18: 51-57

    Ross, l & Jowaheer, A (2003) . Service Quality and stor performance : some evidence from Geece, Management Service Quality , 15(1): 24-50

    Rundle- thiele, Sh. And Mackay , M.M(2001) Assessing the Performance of brand loyalty measures , journal of service marketing , 15(7) : 529-546   UIS V : advancing service quality : a global perspective , ISQA , New York , ny , pp. 171-181

    Salegna , Gary J and Stephen A . Goodwin (2005) , Consumer Loyalty to Service Providers  : An Integrated Conceptual Model , Journal of Consumer Satisfaction , Dissatisfaction and Complaining Behavior , 18: 51-67

    Susanna H . and Larsson , S (2004) Managing customer loyalty in the automotive industry , Master's Thesis , Departement of Business Administration and Social Sciences , Lulea University of Technology

    Yi,Y.(1989) A critical review of customer satisfaction , in Zeithhaml,V A. (Ed) , review of customer satisfaction , in Zeithhaml , V A . (Ed) , reviews of marketing , American marketing association , Chicago , IL , 68-123

    Xiaoyun Han , Rovert J . Kwortnik , Jr and Chunxiao Wang (2008). Service  Loyalty : An Integrative Model and Examination across Service Contexts Journal of Service Research 2008 ; 11 ; 22 originally published onling Jun 16

    www.iranhotelonlin.com

    .

پروپوزال در مورد پروژه بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداری مطالعه موردی هتلهای 4 و 5 ستاره گروه پارسیان در تهران, گزارش سمینار در مورد پروژه بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداری مطالعه موردی هتلهای 4 و 5 ستاره گروه پارسیان در تهران, تز دکترا در مورد پروژه بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداری مطالعه موردی هتلهای 4 و 5 ستاره گروه پارسیان در تهران, رساله در مورد پروژه بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداری مطالعه موردی هتلهای 4 و 5 ستاره گروه پارسیان در تهران, پایان نامه در مورد پروژه بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداری مطالعه موردی هتلهای 4 و 5 ستاره گروه پارسیان در تهران, تحقیق در مورد پروژه بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداری مطالعه موردی هتلهای 4 و 5 ستاره گروه پارسیان در تهران, مقاله در مورد پروژه بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداری مطالعه موردی هتلهای 4 و 5 ستاره گروه پارسیان در تهران, پروژه دانشجویی در مورد پروژه بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداری مطالعه موردی هتلهای 4 و 5 ستاره گروه پارسیان در تهران, تحقیق دانشجویی در مورد پروژه بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداری مطالعه موردی هتلهای 4 و 5 ستاره گروه پارسیان در تهران, مقاله دانشجویی در مورد پروژه بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداری مطالعه موردی هتلهای 4 و 5 ستاره گروه پارسیان در تهران, پروژه دانشجویی درباره پروژه بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداری مطالعه موردی هتلهای 4 و 5 ستاره گروه پارسیان در تهران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت