پایان نامه کنترل دور موتور dc

تعداد صفحات: 203 فرمت فایل: word کد فایل: 1171
سال: مشخص نشده مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: ادبیات فارسی
قیمت قدیم:۳۸,۴۰۰ تومان
قیمت: ۳۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه کنترل دور موتور dc

    در این پایان‌نامه که مشتمل چهار فصل است، کنترل دور موتور dc به طور جامع توضیح داده شده است.

    از آنجایی که برای شبیه‌سازی مدل‌ها از SimUlink و برای بخش‌های کنترلی از SimUlink Response Optimization استفاده شده است، در بخش مقدمه‌، توضیحی اجمالی بر این موضوعات داشته‌ایم.

    در فصل اول، در باره درایو‌های dc با استفاده از بلوک‌های SimUlink  ,simpower و بلوک‌  NCD  (با تغییر گشتاوربار و سرعت ) توضیح داده شده است.

    در فصل چهارم، کلیه بخش‌های استفاده شده در فصل سوم مدل‌سازی شده‌اند و کنترل دور موتور dc با استفاده از بلوک NCD  توضیح داده شده است.

    در پایان لازم است که از زحمات استاد گرامی ،جناب آقای دکتر سروی که در ارائه این پروژه مرا راهنمایی کردند،تشکر کنم.

     

    مقدمه‌ای بر SimUlink

    از آنجائی که در بخش‌های مختلف، برای مدل‌سازی وشبیه‌سازی، ما از SimUlink استفاده کرده‌ایم سعی می‌کنیم در این فصل به طور خلاصه درباره ایجاد مدل در Sim U link برخی بلوک‌های آن که در فصل‌های مختلف از آن استفاده شده است، توضیح می‌دهیم.

    چهار بلوک اصلی که در نمایش تمام سیستم‌های پیوسته خطی به کار می‌روند عباتند‌از : بلوک بهره، بلوک جمع ، بلوک مشتق ، بلوک انتگرال‌گیر.

    علاوه بر این چهار بلوک اصلی ، بلوک تابع تبدیل نیز اغلب در مدل سازی سیستم‌های فیزیکی و کنترل کننده استفاده می‌شود . بنابراین هر کدام از این بلوک‌ها را به اختصار توضیح می‌دهیم.

    1- 

    این بلوک در commonly used block   از simulink library     یافت می‌شود .

    2-

    این بلوک در   commonly used block از simulink library   یافت می‌شود.

    3-continuos simulink library

    4-continuos SimUlink library

    5-

    SimUlink دو بلوک برای پیاده سازی تابع تبدیل دارد .

    1)transfer Fcn continuos Sim U link libraryNumerator s

    ب-  Denominator شامل ضرایب مخرج با توان‌های کاهشی s

    2) Zero – Polecontinuos  SimUlink library

    الف – zero صفرهای تابع تبدیل

    ب - ‌ pole قطب‌های تابع تبدیل

    ج -  gain اندازه تابع تبدیل

    6-MATLAB Fcn:FcnMATLAB FcnFcnFcnFcnuser - definded functionSimUlink library

    7- constantsource library

    8-saturation (Upper limit)Lower limitUpper limitLower limitDiscontinutiessimUlink library

    9-Manual switchSwitchSwitchCommonly Used block

    10-(Ground)

    11-

    این دو بلوک در sim U link بسیار کاربرد دارند. بلوک To workspace، سیگنال ورودی خود را در ماتریس MATLAB ذخیره می‌کند. این سیگنال بعد از توقف شبیه‌سازی در فضای کاری MATLAB قابل دستیابی است. این بلوک در Sink از sim U link library یافت می‌شود.

    بلوک Clock نیز، سیگنالی متشکل از زمان فعلی شبیه‌سازی تولید می‌کند. این بلوک در Source یافت می‌شود.

    در واقع برای اینکه بعد از پایان شبیه‌سازی، سیگنالی را در Work space مشاهده کنیم از این دو بلوک استفاده می‌کنیم. سیگنالی را که می‌خواهیم مشاهده کنیم به یک بلوک To workspace وصل می‌کنیم و بلوک Clock را به یک بلوک To workspace دیگر وصل می‌کنیم. نکته بسیار مهم که باید به آن توجه کرد این است که در هر دو بلوک To workspace، باید Structure را به Array تغییر دهیم. اکنون با استفاده از دستور Plot که در Work space MATLAB تایپ می‌کنیم، می‌توانیم بعد از پایان شبیه‌سازی نمودار سیگنال مربوطه را بر حسب زمان مشاهده کنیم.

    12-OUTCommonly Used block

    13-INCommonly Used block

    14-ScopeScopeSimulation

    بلوک Scope تقلیدی از اسیلوسکوپ می‌باشد. این بلوک بخشی از سیگنال ورودی که می‌تواند برداری یا اسکالر باشد را نمایش می‌دهد. گستره عمودی (محور y) و گستره افقی (زمان روی محور x) را می‌توان با هر مقدار مورد نظر تنظیم نمود. محور افقی مقدار واقعی سیگنال ورودی را نمایش می‌دهد. درجه‌بندی محور افقی همواره از صفر شروع می‌شود و به مقدار مشخص شده با عنوان Time range خاتمه می‌یابد. بنابراین، مثلاً اگر گستره افقی 10 و زمان فعلی 100 باشد، داده ورودی برای دوره 90 تا 100 نمایش داده می‌شود؛ اگر چه عنوان محور افقی هنوز صفر تا 10 می‌باشد. اهداف اولیه بلوک Scope برای استفاده حین شبیه‌سازی می‌باشد، اما بلوک قابلیت ایجاد کپی پرینت شده‌ای از تصویر را نیز داراست. به علاوه بلوک Scope می‌تواند سیگنالی که ترسیم می‌کند را برای تحلیل اضافی و ترمیم، مثلاً با استفاده از دستور Plot یا دستور Simplot ، به کاری MATLAB ارسال نماید.

    بلوک Scope را می‌توانید بدون اتصال خط سیگنال به ورودی به آن و با پیکربندی آن به صورت بلوک Scope شناور در مدل قرار دهید. بلوک Scope شناور از هر خط سیگنالی که در حین اجرای شبیه‌سازی کلیک می‌کنید، به عنوان ورودی استفاده خواهد کرد.

     

    دکمه‌های بلوک Scope عبارتند از:

    1-ZoomZoom

    2-Zoom x

    3-Zoom yZoom y

  • فهرست و منابع پایان نامه کنترل دور موتور dc

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پروپوزال در مورد پایان نامه کنترل دور موتور dc, گزارش سمینار در مورد پایان نامه کنترل دور موتور dc, تز دکترا در مورد پایان نامه کنترل دور موتور dc, رساله در مورد پایان نامه کنترل دور موتور dc, پایان نامه در مورد پایان نامه کنترل دور موتور dc, تحقیق در مورد پایان نامه کنترل دور موتور dc, مقاله در مورد پایان نامه کنترل دور موتور dc, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه کنترل دور موتور dc, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه کنترل دور موتور dc, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه کنترل دور موتور dc, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه کنترل دور موتور dc
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت