پروژه فروشگاه الکترونیکی

تعداد صفحات: 119 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 4536
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۳۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۲۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه فروشگاه الکترونیکی

    مقدمه

    مطمئن  هستیم که حتماً در باره اینترنت شنیده اید اما براستی اینترنت چه می باشد؟ بطور بسیار ساده اینترنت مجموعه ای از کامپیوترهای جهان می باشد که تمام آنها به یکدیگر متصل هستند. بطور نمونه بعضی از مردم در دانشگاهها و شرکتهای بزرگ هستند که 24 ساعت به اینترنت متصل می باشند. در صورتیکه دیگران با استفاده از یک مودم، کامپیوتر خانگی خود را در مدت زمان مخصوصی در روز به این شبکه متصل می کنند. بدون توجه به نوع اتصال، هنگامیکه شما متصل باشید، شما و کامپیوترتان یک جزئی از اینترنت شده و با تمامی دیگر کامپیوترهایی که در آن لحظه متصل می باشند ارتباط برقرار کرده اید.

    World Wide Web در جای خود بسیار لطیفتر و زیباتر است، بطوریکه شامل مجموعه ای از صدها میلیون سند که همیشه بطور سریع قابل تغییر می باشند است که همه آنها در محلی از اینترنت بصورت HTML، PHP، ASP، و بلاخره ASP.Net قرار می گیرند.

    ASP.Net آخرین نسخه «صفحات فعال سرور» -- Active Server Pages-- تکنولوژی پیشرفته ای از مایکروسافت است که برای ساخت وب سایتهای پویا و مبتنی بر بانک اطلاعاتی ابداع شده است.

    صفحات فعال سرور یا همان ASP یکی از رایج ترین زبانها برای ساخت وب سایتهای ارتقاء پذیر و تعاملی است. بسیاری از شلوغ ترین و پربیننده ترین سایتهای وب در اینترنت از ASP استفاده می کنند. به عنوان نمونه ای از این نوع سایتها می توان به وب سایت شرکت های Dell، Barnes and Nobel، 1-800-Flowers، و خود سایت مایکروسافت اشاره کرد.

     

    ASP.NET و فریم ورک دات نت

    ASP.Net بخشی از فریم ورک سراسری دات نت مایکروسافت است، که حاوی مجموعه ای عظیم از کلاسهای برنامه نویسی است که برای پاسخ به هر گونه نیاز معقول برنامه نویسان تدارک دیده شده است.

     

    تجارت الکترونیکی

     

    برای تجارت الکترونیک تعاریف زیادی وجود دارد. بر خلاف مباحثی چون تحقیق در عملیات یا کنترل پروژه که دوران رشد و تغییر و تحول خود را طی کرده اند اینترنت و مباحث زاییده ی آن هنوز در حال تغییر هستند و بنا بر این تعاریف آنها نیز در این سیر تحولی در هر دوره از زمان دستخوش دگرگونی می شود. در بین تعاریف موجود از تجارت الکترونیک کاملترین آنها عبارت است از: خرید فروش و تبادل هرگونه کالا خدمات و یا اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری از جمله اینترنت. این تعریف همانگونه که ملاحظه می کنید بسیار جامع و فراگیر است به گونه ای که مباحثی چون :e-learning ,e-medicine ، e-government و... را نیز تحت پوشش قرار می دهد. و تنها اینترنت را به عنوان ابزار معرفی نمی کند بلکه این عمل را از طریق هر گونه شبکه ی کامپیوتری ممکن می داند.

    شاید کمتر کسی تصور می کرد که اختراع رایانه چنان تحولی در زندگی بشر ایجاد کند که تمام ابعاد زندگی وی را تحت تاثیر خود قرار دهد. اولین ثمره‌ی این انقلاب تکنولوژیکی، اینترنت – پدیده‌ای که ایده‌ی شکل‌گیری آن از جنگ جهانی دوم شکل گرفت - بود.شبکه‌های اولیه (آپارنت) دارای host نبودند و تمامی کامپیوترها نقش میزبان را ایفا می‌کردند و در عین‌ حال می توانستند به حافظه ی یکدیگر دسترسی یابند . با رشد اینترنت و ایجاد شبکه های پیشرفته ی امروزی ، موضوع تکنولوژی اطلاعات یا IT مطرح شد و به‌تدریج تمام مسائل را تحت تاثیر خود قرار داد IT. در مدیریت سازمانی  ، تکنولوژی اطلاعات در ساخت ، آموزش از راه دور ، تجارت الکترونیکی ، پیشرفتهای سخت افزاری و.. .از جمله موضوعات مطرح در زمینه‌ی این فن‌آوری جدید می‌باشند.

    همانطور که ذکر شد تجارت الکترونیک نیز از جمله ابداعات نوین بشری است که در دهه اخیر، نقش تعیین‌کننده‌ای در تمامی انواع تجارت و معاملات بازی کرده‌است. تجارت الکترونیک در واقع به معنای فروش کالا و خدمات بصورت Online و از طریق اینترنت می‌باشد. به بیان دیگر تجارت الکترونیک، از قابلیت‌های اینترنت برای ارتقا و بهبود فرآیندهای تجاری استفاده می‌کند.

    انواع مدلهای این شکل جدید تجارت شامل G2G, G2C, B2B, C2C, B2C و...،تمامی اجزای یک جامعه اعم از افراد عادی تا ارگان‌های بزرگ دولتی را به یکدیگر پیوند داده است. C  نمایانگر خریدار, Bنمایانگر شرکت‌های خصوصی وG نشان‌دهنده ارگان‌های دولتی است. مدل C2C در واقع همان مزایده Online است که قابلیت مبادله کردن هر نوع کالای مورد توافق طرفین را دارد.طرفین این معامله هر دو از افراد عادی هستند. مدلهای B2B , B2C نیز قابلیت ارائه هر نوع محصولی را بر وب دارا هستند. در مدل B2B دو شرکت به مبادله تجاری با یکدیگر می پردازند و مدل B2C امکان تجارت الکترونیک را بین یک شرکت و یک مشتری را فراهم میکند. با توجه به دولتی بودن بیشتر خدمات در ایران و امکان ابتکار عمل بیشتر آنها ، پیاده سازی مدل G2G که تبادل کالا و خدمات میان نهادهای دولتی را امکان‌پذیر می‌سازد را محتمل‌تر می‌نماید.

    در تمامی سیستم‌های یاد شده اجزای مشترکی وجود دارد که تشکیل‌دهنده بدنه‌ی اصلی آنها هستند. ایجاد یک سایت به عنوان فروشگاه الکترونیکی بر روی اینترنت ، طراحی هدف و یک برنامه استراتژیک برای شروع و ادامه کار فروشگاه ،پیروی و استفاده از اصول و روشهای مناسب بازاریابی در اینترنت ، ایجاد زیرساخت‌های امنیتی برای محافظت سایت و ایمن سازی مراحل مبادله ی اطلاعات ، انتخاب شیوه ی مناسب پرداخت در اینترنت ، شیوه های جدید توزیع کالا ، انتخاب سرور و host مناسب و ... از ارکان جدا‌ ناشدنی این شیوه‌ی نوین تجارت می باشند که در مدل‌های ذکر شده به تناسب نقش پررنگ‌تر یا کمرنگ‌تری می‌یابند.

    اما در بعد دیگر پیاده‌سازی و استفاده از این فن‌آوری جدید نیازمند ایجاد بسترهای فکری و فرهنگی جهت پذیرش آن از طرف جامعه، رفع موانع حقوقی و قانونی و تامین پیش ‌نیازهای سخت‌ افزاری و نرم‌افزاری می باشد.. به عنوان مثال Server یا Network پشتیبانی‌کننده‌ی مناسب , سیستم پرداخت متناسب در کشور و همچنین سرعت بالای دسترسی به شبکه از ملزومات فنی یک تجارت الکترونیک محسوب میشوند.

    یک فروشگاه اینترنتی دارای امکانات ویژه ای است :

    بر خلاف فروشگاه‌های واقعی فردی به نام فروشنده در آن وجود ندارد.

    ساعات کار آن شبانه روزی و در تمام ایام هفته است.

    مشتری‌های آن از تمام نقاط دنیا و با فرهنگ‌ها و سلایق متفاوتی هستند.

    به علت ارتقاء قابلیت‌های فنی محیط (اینترنت) تولیدکنندگان می‌توانند به صورت کاراتر و موثرتر به معرفی و عرضه‌ی محصولات خود بپردازند.

    پست الکترونیکی یک شیوه‌ی کارا در بازاریابی مستقیم ( direct marketing ) به شمار می‌آید.

    از طریق گروه‌های خبری ( News  Groups ) و گروه‌های بحث و تبادل نظر( discussion groups ) امکان ایجاد رابطه‌ای تعاملی بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و جود دارد. ...

    بهره‌گیری از هریک از این امکانات نیازمند ایجاد ساختارهای فرهنگی لازم چه در میان مشتریان و چه در میان صاحبان بازار می‌باشد.

    یکی از بخشهای مهم تجارت الکترونیک سیستم پرداخت است. برای پرداختی به دور از اشکال بر شبکه جهانی وب, یک سیستم پرداخت می بایست علاوه بر دارا بودن امکانات تکنولوژیکی مناسب از قبیل کارت‌های هوشمند،کارت‌های اعتباری , چک‌های الکترونیکی ، پول‌های الکترونیکی و... باید از لحاظ امنیتی نیز قابل اطمینان باشد . استفاده از شیوه های مبهم سازی اطلاعات مبادله شده‌ی کارت‌های اعتباری ، استفاده از امضای الکترونیکی ، استفاده از پروتکل‌های SSL و SET ، استفاده از تکنیک‌های رمزگذاری ( Encryption ) ، استفاده از کیف‌های الکترونیکی دارای نگهبان و... از جمله روش‌های امنیتی مطرح در این زمینه می‌باشد. طراحی وب سایت مربوط با توجه به سلایق و نیازهای مشتریان از عوامل مهم در موفقیت یک تجارت الکترونیک است. بدیهی است که ابتکار فروشنده در بکار بردن راهکارهای مناسب برای متقاعد کردن بازدید کننده در خرید از طریق وب , بطور مثال وجود عکس و اطلاعات لازم در مورد محصول ضروری است. همچنین می‌بایست در مورد نحوه‌ی جذب و حفظ مشتریان با توجه به خصوصیات یک بازار رقابتی جهانی به راهکارهایی موثر و کارا اندیشید. استفاده از قلم‌های متناسب با موضوع فعالیت، انتخاب مناسب رنگ‌ها با توجه به خصوصیات فرهنگی، استفاده از فاکتورهای جذاب مانند گرافیک تصویری مناسب ، توزیع متناسب اطلاعات و عکس‌ها ، ایجاد محیط‌های تعاملی مانند گروه‌های بحث و تبادل افکار و بسیاری از نکات دیگرمی تواند در جذب و متقاعد کردن مشتری به خرید از سایت شما موثر باشد.

    ورود به یک بازار جهانی نیازمند برنامه‌ای دقیق و حساب شده است. همانطور که در قبل اشاره شد یکی از مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین مسائلی که باید در راه اندازی یک فروشگاه مبتنی بر وب مورد بررسی قرار گیرد، استراتژی‌های راه اندازی فروشگاه است. به طور کلی این استراتژی‌ها به دو دسته استراتژی‌های قبل از شروع فعالیت‌های تجاری در اینترنت و استراتژی‌های در حین فعالیت‌های تجاری تقسیم می شوند:

    استراتژی‌های قبل از شروع فعالیت‌های تجاری

    این بخش شامل کلیه راهکارها و تصمیماتی است که پیش از شروع فعالیت فروش ‌باید مدنظر قرار گیرد. این بخش در حکم پایه و ستون یک ساختمان است که پی و اساس مجموعه را تشکیل می‌دهد. بنابراین در صورت اهمال‌کاری و یا عدم صرف زمان و دقت کافی در این امر در آینده لطمات زیادی را به سیستم طراحی شده وارد خواهد آورد. این قسمت شامل دو بخش عمده‌ی توسعه‌ی محصول و توسعه‌ی سایت می‌باشند.

  • فهرست و منابع پروژه فروشگاه الکترونیکی

    فهرست:

    مقدمه -------------------------------  5

    Asp.net و فریم ورک دات نت ------------------ 6

    تجارت الکترونیکی   ------------------------- 7

    طراحی و پیاده سازی سیستم خرید اینترنتی محصولات --------- 11

    ویژگی های عمومی برنامه نویسی سیستم  --------------- 12

    بخش های مختلف  سایت  -----------------------13

    مدیریت سایت ----------------------------15

    مدیریت گروه ها ---------------------------16

    مدیریت محصولات -------------------------- 29

    مدیریت اخبار ---------------------------- 47

    مدیریت کارت های اعتباری   --------------------- 50

    بخش کاربران  ----------------------------52

    صفحه Master --------------------------53

    صفحه اصلی ----------------------------- 55

    محصولات ------------------------------ 57

    ورود اعضاء  ----------------------------- 65

    ثبت نام  ------------------------------- 67 

    فعال سازی عضویت ویژه  ----------------------- 72

    سبد خرید ------------------------------ 74

    درباره سایت ----------------------------- 

    منبع:

    ندارد

پروپوزال در مورد پروژه فروشگاه الکترونیکی, گزارش سمینار در مورد پروژه فروشگاه الکترونیکی, تز دکترا در مورد پروژه فروشگاه الکترونیکی, رساله در مورد پروژه فروشگاه الکترونیکی, پایان نامه در مورد پروژه فروشگاه الکترونیکی, تحقیق در مورد پروژه فروشگاه الکترونیکی, مقاله در مورد پروژه فروشگاه الکترونیکی, پروژه دانشجویی در مورد پروژه فروشگاه الکترونیکی, تحقیق دانشجویی در مورد پروژه فروشگاه الکترونیکی, مقاله دانشجویی در مورد پروژه فروشگاه الکترونیکی, پروژه دانشجویی درباره پروژه فروشگاه الکترونیکی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت