پروژه دستگاه برداشت هندوانه

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: word کد فایل: 4088
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت قدیم:۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۳,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه دستگاه برداشت هندوانه

    هندوانه : هندوانه بذری مبدا آن شهرستان سبزوار و کشت آن بیشتر در این منطقه به صورت دیم و آبی کشت می شود . هندوانه این منطقه معروف به تخم ژاپنی می باشد .

     

    کاشت هندوانه در شرایط دیم : کاشت هندوانه در شرایط دیم استان خراسان به علت اینکه از لحاظ آب و هوایی در منطقه نیمه خشک واقع شده است . کشت هندوانه بذری در استان خراسان از اواخر اردیبهشت ماه صورت می گیرد . بدین ترتیب که زمین شخم خورده و سپس با چند کارگر ماهر به روش سنتی بذر پاشی می شود . ( در شرایط دیم ) . بذر مصرف شده در کشت دیم حدود هکتاری 5 کیلو گرم . داشت محصول فقط خاکدهی پای بوته و وجین علف هرز می باشد .

     

    برداشت محصول : زمان برداشت در اواخر شهریور صورت می گیرد و زمانی که تقریباً همه هندوانه های بذری از لحاظ رسیدگی تخم به حد خوب و عالی رسیده باشد برداشت شروع می شود .

    برداشت سنتی : در این روش جمع آوری هندوانه توسط کارگر بود . به این صورت که هندوانه چیده شد . در یک محل جمع آوری و کارگران با دستها تخم را از هندوانه جدا می کنند و از معایب آن هزینه کارگر زیاد و برداشت کم ممحصول و در مقیاس زیاد توصیه نمی شود . و همچنین از لحاظ بهداشتی در سطح بسیار پایینی قرار دارد . در روش سنتی در سطح بزرگ به علت تاخیر زیاد در برداشت تخم ، تخم هندوانه سبز شد . و گاهی مواقع تلخی می گیرد .

    برداشت به روش ماشینی : در این روش با استفاده از دستگاه می توان با سرعت عمل بالا و نیاز به کارگر کمتری و همچنین تخم برداشت شد . تمیز به صورت استاندارد و بو جاری شده می باشد . این دستگاه در 8 ساعت کار روز مره معادل 5/2 تن برداشت دارد و همچنین با تعبیه دو عدد پرژکتور در عقب دستگاه می توان با تعویض کارگران در شبها نیز کار و تعداد تناژ برداشتی را بالا برد .

    برداشت به این ترتیب که هندوانه برداشت شده در چند داخل زمین به چند ردیف در آورده و با استفاده از دو عدد تریلی اتصال به تراکتور هندوانه را به سمت دستگاه هدایت می کنیم . 

  • فهرست و منابع پروژه دستگاه برداشت هندوانه

    فهرست:

    تاریخچه هندوانه

    کشت هندوانه در شرایط دیم

    زمان برداشت

    برداشت به روش سنتی و معایب

    روش ماشینی ( معایب و مزایا آن )

    معرفی دستگاه

    توصیه اقتصادی و قیمت محصول 

     

    منبع:

    ندارد

پروپوزال در مورد پروژه دستگاه برداشت هندوانه , گزارش سمینار در مورد پروژه دستگاه برداشت هندوانه , تز دکترا در مورد پروژه دستگاه برداشت هندوانه , رساله در مورد پروژه دستگاه برداشت هندوانه , پایان نامه در مورد پروژه دستگاه برداشت هندوانه , تحقیق در مورد پروژه دستگاه برداشت هندوانه , مقاله در مورد پروژه دستگاه برداشت هندوانه , پروژه دانشجویی در مورد پروژه دستگاه برداشت هندوانه , تحقیق دانشجویی در مورد پروژه دستگاه برداشت هندوانه , مقاله دانشجویی در مورد پروژه دستگاه برداشت هندوانه , پروژه دانشجویی درباره پروژه دستگاه برداشت هندوانه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت