پروپوزال مقایسه باور های فراشناختی و تعلل ورزی در بین بیماران مبتلا به صرع و میگرن

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 4065
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانپزشکی
قیمت قدیم:۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۳,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروپوزال مقایسه باور های فراشناختی و تعلل ورزی در بین بیماران مبتلا به صرع و میگرن

    کلمات کلیدی: باور های فراشناختی – تعلل ورزی- صرع - میگرن

     

    پرسش اصلی پژوهش : آیا در باورهای فراشناختی و تعلل ورزی در بین بیماران صرع و میگرن تفاوت وجود دارد؟

    بیان مسئله:میگرن یک اختلال سردرد گهگاهی است که با علایم مختلف نورلوژیک ، گوارشی و تغییرات سیستم اعصاب خودکار مشخص می شود که تشخیص آن براساس همین مشخصات و علایم همراه می باشد . نتایج معاینات بالینی همانند آزمونهای آزمایشگاهی، اغلب طبیعی است. شیوع میگرن حدود 15 درصد در زنان و 7 درصد در مردان می باشد میگرن در هر سنی می تواند شروع شود، اگرچه شیوع بیشتر در زمان بلوغ و میانسالی است (راسکین هی 1997).

    حدود 12 درصد جمعیت بزرگسال آمریکا از سردرد میگرن رنج می برند که منجر به اختلال در کیفیت زندگی و کارایی فرد می شود (کنتری منیت و همکاران 2005).

     

     (الیس وکنوس، 1979). تعلل ورزی را به عنوان نبود عملکرد خود تنظیمی و گرایش رفتاری در به تاخیر انداختن آن چه برای رسیدن به هدف ضروری است می دانند.

    پژوهش ها نشان دهنده دو گونه تعلل ورزی هستند (میلگرام وتن، 2000). تعلل ورزی رفتاری به معنای تاخیر آگاهانه در تصمیم گیری در چارچوب زمانی معین می باشد (ایفرت و فراری، 1989). بررسی ها نشان داده اند که تعلل ورزی نه تنها یک مشکل مدیریت زمانی، بلکه فرایند پیچیده ای است که شامل مولفه های هیجانی، شناختی و رفتاری است (فی و تانگی، 2000). نظریه های گوناگون در زمینه تعلل ورزی موجود است نظریه های رفتاری، تعلل ورزی را برحسب نظریه تقویت تبیین می کنند، یعنی به تعویق انداختن کار برای فرد اثر تقویتی بیشتری از انجام آن دارد (بریودی، 1980، به نقل از بالکیس و دیوریو، 2007).

    رویکرد روان تحلیل گری، تعلل ورزی را به عنوان یک رفتار مساله دار که نشان دهنده هیجان های روانی زیربنایی است و بیشتر در برگیرنده احساس هایی نسبت به خانواده فرد می باشند، شناسایی می کند. رویکردهای شناختی نیز بر نقش باورهای غیرمنطقی و چشم داشت های غیرواقع بینانه در تعلل ورزی تاکید می کنند (بالکیس و دیوریو، 2007).

    پیشینه پژوهش  (در بیان مختصر پیشینه پژوهش  دانشجو باید به کلیه مراجع ذکرشده در بخش فهرست مراجع اشاره کند رجوع به مراجع باید براساس شماره مرجع یا حروف اول نام نویسندگان  باشد بدیهی است که در صورت استفاده از هریک از حالت های فوق، مراجع معرفی شده در بخش فهرست مراجع نیز باید برحسب شماره مرجع یا حروف اول نام نویسندگان مرتب شده باشد):

    1- پیشینه های مربوط به باورهای فراشناختی صرع و میگرن: گلدشتاین و همکاران رفتار درمان شناختی را بروی مبتلایان به حملات صرع مزمن و با کنترل پذیری کم همراه با مشکلات روانپزشکی و مسائل روانی اجتماعی به کار گرفتند (گلدشتاین و همکارانش 2003). در پایان پژوهش بیماران گزارش کردند که مسائل مرتبط با صرع و مشکلات روان شناختی کمتر از سابق بر زندگی آنان تاثیر گذاشته است. نمرات افسردگی کاهش و نمرات کیفیت زندگی و مهارت های حل مسئله افزایش یافته است. مارتینو در یک مطالعه به بررسی نوجوانان مبتلا به صرع پرداخت. 15 بیمار نوجوان در یک مداخله شناختی، رفتاری قرار گرفتند. نتایج نشان داد که در مقایسه با گروه کنترل، علایم افسردگی در گروه درمان به میزان معنی داری کاهش و نمرات کلی کیفیت زندگی به طور معنی داری افزایش یافته بود که با بهبود خلق همبستگی داشتند (مارتینو یس زی و همکارانش 2006)

    در پژوهش بروی بیماران مبتلا به صرع لوب گیجگاهی، دریافتند که نمرات کیفیت زندگی در این بیماران عمیقاً تحت تاثیر وجود علائم افسردگی و در درجه دوم اضطراب است. به همین دلیل محققان پیشنهاد می کنند که استفاده از یک رویکرد زیستی، روانی و اجتماعی (Bio pscho social)  در درمان این بیماران حائز اهمیت است. (بی شاپ می، آلن سی 2003).

    هالروید و پنزین (1994) نیز هدف مداخله های شناختی- رفتاری را 1) شناسایی موقعیت های استرس زایی که سردرد را ایجاد یا تشدید می کند و به کارگیری راهبردهای موثرتر برای مقابله با این استرس ها 2) رویارویی موثرتر با درد و آشفتگی های همراه با حملات سردرد و 3) کاهش پیامدهای روانشناختی منفی سردرد، مانند افسردگی و ناتوانی دانسته است.

    فرضیه ها:

    1- باورهای فراشناختی در میان افراد مبتلا به صرع و میگرن متفاوت است.

    2- تعلل ورزی در بین افراد مبتلا به صرع و میگرن متفاوت است.

    اهداف پژوهش: هدف کلی، مقایسه باورهای فراشناختی و تعلل ورزی در بین بیماران صرع و میگرن

    1- مقایسه فراشناخت بین بیماران صرع و میگرن

    2- مقایسه تعلل ورزی در بین بیماران صرع و میگرن

     

    پایان نامه این پروپوزال در سایت موجود نیست 

  • فهرست و منابع پروپوزال مقایسه باور های فراشناختی و تعلل ورزی در بین بیماران مبتلا به صرع و میگرن

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پروپوزال در مورد پروپوزال مقایسه باور های فراشناختی و تعلل ورزی در بین بیماران مبتلا به صرع و میگرن, گزارش سمینار در مورد پروپوزال مقایسه باور های فراشناختی و تعلل ورزی در بین بیماران مبتلا به صرع و میگرن, تز دکترا در مورد پروپوزال مقایسه باور های فراشناختی و تعلل ورزی در بین بیماران مبتلا به صرع و میگرن, رساله در مورد پروپوزال مقایسه باور های فراشناختی و تعلل ورزی در بین بیماران مبتلا به صرع و میگرن, پایان نامه در مورد پروپوزال مقایسه باور های فراشناختی و تعلل ورزی در بین بیماران مبتلا به صرع و میگرن, تحقیق در مورد پروپوزال مقایسه باور های فراشناختی و تعلل ورزی در بین بیماران مبتلا به صرع و میگرن, مقاله در مورد پروپوزال مقایسه باور های فراشناختی و تعلل ورزی در بین بیماران مبتلا به صرع و میگرن, پروژه دانشجویی در مورد پروپوزال مقایسه باور های فراشناختی و تعلل ورزی در بین بیماران مبتلا به صرع و میگرن, تحقیق دانشجویی در مورد پروپوزال مقایسه باور های فراشناختی و تعلل ورزی در بین بیماران مبتلا به صرع و میگرن, مقاله دانشجویی در مورد پروپوزال مقایسه باور های فراشناختی و تعلل ورزی در بین بیماران مبتلا به صرع و میگرن, پروژه دانشجویی درباره پروپوزال مقایسه باور های فراشناختی و تعلل ورزی در بین بیماران مبتلا به صرع و میگرن
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت