پایان نامه هنر تحقیقی پیرامون ‌استندهای گرافیکی

تعداد صفحات: 91 فرمت فایل: word کد فایل: 3832
سال: مشخص نشده مقطع: کاردانی دسته بندی: گرافیک
قیمت قدیم:۲۶,۴۰۰ تومان
قیمت: ۲۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه هنر تحقیقی پیرامون ‌استندهای گرافیکی

    پایان نامه

    جهت دریافت درجه کاردانی

    در رشته ارتباط تصویری (گرافیک) 

    چکیده

         هنر گرافیک همچون پوسته‌ای است که هسته حیاتی و فرهنگ ملی را به صورت زیبایی ارائه می‌نماید. هسته یا محتوای هنرگرافیک بر پایه فرهنگ ملی قراردارد.

         در این رساله سعی بر آن شده که از بحث وسیع و گسترده گرافیک ، که یکی از شاخه‌های این رشته ، استندهای تبلیغاتی است ، تعریف مختصری بیان شده است.

         قابل ذکر است که برای ایجاد ارتباط بین اجتماع و دادن اطلاعات به افراد احتیاج به تبلیغات قابل ذکر است که برای ایجاد ارتباط بین اجتماع و دادن اطلاعات به افراد احتیاج به تبلیغات داریم. تبلیغات جنبه‌های گوناگونی دارد. تبلیغات عمومی و تبلیغات بازرگانی ، که در همه این موارد گرافیک محیطی نقش بسیار فراوانی را در جامعه امروزی ایفاء می‌کند که خود نیز تقسیم‌بندی و انواع مختلفی را دارا می‌باشد.

     

         گرافیک محیطی شامل دو بخش است. گرافیک محیطی دوبعدی و گرافیک محیطی سه‌بعدی
    ( حجمی ) ، که حیطه عمل بسیار گسترده‌ای دارد. گرافیک محیطی می‌تواند جنبه اطلاع‌رسانی یا حالت تأکید نسبت به موضوعی را داشته باشد و یا جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی و در آخر جنبه‌های تبلیغاتی ، که همه این عوامل کیفیت و عناصر بصری را دربرمی‌گیرند.    

         در بخش گرافیک محیطی ، استندها یکی از موضوعاتی می‌باشند که در امر اطلاع‌رسانی و تبلیغات در جامعه امروزی کاربرد فراوانی دارند.

         به طور کلی استندها را می‌توان به دو شاخه تقسیم نمود :

         1- استندهایی که برای شناسائی یک مکان بکار می‌روند.

         2- استندهایی که برای تبلیغات هستند ، که در این شاخه ، استندهای تبلیغاتی مورد بررسی قرارگرفته است.

         استندهای تبلیغاتی طرحهایی هستند که طرح موضوع مورد نظر را بصورتی برنامه‌ریزی می‌کند که فرم نهایی به تنهایی و با امکانات ویژه در محل مناسب خود قرارگیرد و سوژه مورد نظر را به خوبی معرفی نماید. استندهای تبلیغاتی را نیز می‌توان به دو دسته تقسیم نمود :

         استندهایی که در فضای باز قرارمی‌گیرند و استندهایی که در فضای بسته کاربرد دارند و درباره هریک از این موارد توضیح داده شده است.

         قابل ذکر است این رساله در چهار فصل هنر گرافیک ، تبلیغات ، گرافیک محیطی و استند های تبلیغاتی مورد بررسی قرار گرفته است. 

    پیشگفتار

         شالوده دنیای امروز بر پایه علم بنا نهاده شده است و علم بصورتی طبقه بندی گردیده که توانسته‌اند تا حدود زیادی جوابگوی نیازهای بشری باشند به حدی که انسان امروز را وابسته به خود کرده‌اند. ارتباطات از جمله علومی است که ریشه‌ای دیرینه دارد و شاید بتوان گفت که از علوم مادر می‌باشد.

         امروزه وابستگی بشر به علم ارتباطات به حدی است که بدون آن زندگی برایش بسیار مشکل است ارتباطات مکمل تمام علوم است و چون رشته‌ای سایر دانش‌ها را به هم پیوند می‌زند ارتباطات چون درختی پر از شاخه‌های متعدد می‌باشد که تبلیغات یکی از شاخه‌های اصلی این درخت تنومند است.

         تبلیغات خود دارای شاخه‌های متعددی است ، چون تبلیغات سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و تجاری و غیره. که البته تمام این موارد بی‌تأثیر از تبلیغات فرهنگی نمی‌باشد. گرافیک از جمله علوم در حال پیشرفت و قابل تعمق و بررسی می‌باشد این هنر از قدیمی‌ترین علوم ارتباطی است که نقش بسزایی را در تمام زمینه‌های فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و تبلیغاتی دارد. بخصوص در مورد آخر می‌تواند با تکیه بر فرهنگ یک جامعه به تبلیغات تجاری آن جامعه جهت دهد پس با تکنیک گرافیک و با مطالعه جامعه‌شناسانه و روانکاوانه یک ملت و با نگرش به فرهنگ حاکمه بر آن جامعه می‌توان تبلیغات جامعه را به حد والای خود رسانید یا برعکس فرهنگ جامعه را به سقوط نزدیک کرد.

         امروزه ، تبلیغات یک کالا راههای بسیار متنوعی دارد. از تبلیغ تلویزیونی ، رادیویی و سینمایی

    گرفته تا استفاده از بیلبورد ها ( آگهی‌های دیواری ) پوسته‌ها و استندها ( در کنار پیاده‌روها ، سالن‌های نمایشگاهها ، موزه‌ها و ترمینالها ، استادیومهای ورزشی ) و نصب پوسترها بر بدنه اتوبوسهای شهری ، بخش تراکتهای تبلیغاتی و بخش انواع هدایای تبلیغاتی و مهمتر از همه در روزنامه‌ها و جملات البته رشته تبلیغات تنها به طراحان گرافیک مربوط نمی‌شود اما همانطور که گفتیم طراحان باتوجه به تخصیص و مطالعات مربوطه می‌توانند این تبلیغات را به سمت راه مثبت یا منفی جهت دهند. پس ابتدا به علم ارتباطات تصویری و تاریخچه آن می‌پردازیم سپس به بررسی گرافیک محیطی و تبلیغات خواهیم پرداخت و نوعی از تبلیغات ( بخش استند ) که در معرفی مکان یا یک کالا نقش بسزائی را دارد مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

    مقدمه

         گرافیک در دنیای پیچیده ارتباطات امروز ، نقش اساسی ایفا می‌کند و به سبب گستردحگی حیطه فعالیت ، به شاخه‌های تخصصی متعددی تقسیم می‌گردد. بدین سبب شناخت عرصه‌های مختلف این هنر بسیط ، برای متخصصین و نیز برای مخاطبین آن ضروری به نظر می‌رسد.

         براساس این ساختار ، این پایان نامه با هدف شناخت هرچه بیشتر از مفهوم گرافیکی محیطی در بخش تبلیغات و استند تدوین گردیده است.

         علت انتخاب این موضوع به این جهت بوده است که نقش استند در اطلاع رسانی شهری و مکانهای خاصی و همچنین تبلیغ کالاها جنبه کاربردی فراوانی دارد که البته در ایران استفاده از اسنتر هنوز به طور کامل جا نیافتاده است از لحاظ گردآوری مطالب در مورد بخش استند منبع زیادی در دسترس نداریم. به خصوص در مورد استندهای شهری در مکانهای عمومی.

         ابتدا اطلاعاتی از کتب مختلف در زمینه گرافیک محیطی گردآوری می‌شد و در زمینه موضوع اصلی پروژه در بخش استند از کتابخانه دانشگاه تهران مطالبی گردآوری گردید که مشکلات و همکاری نداشتن این کتابخانه را در بر داشت. این رساله در 4 فصل تنظیم گردیده شد و به ترتیب تاریخچه‌ای از گرافیک بخش تبلیغات سپس گرافیک محیطی و نهایتاً بخش استندها مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

  • فهرست و منابع پایان نامه هنر تحقیقی پیرامون ‌استندهای گرافیکی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    1- میر شمس‌الدین ادیب سلطانی ، راهنمای آماده ساختن کتاب ، چاپ دوم ، انتشارات فرانکلین.

         2- دونیس ادانیس ، مبادی سواد بصری ، ترجمه مسعود سپهر ، چاپ اول ،‌ تهران ،‌ انتشارات سروش ، 1352.

         3- کارل گوستاویونگ ، انسان و سمبولهایش ، ترجمه ابوطالب صادقی ، انتشارات امیرکبیر 1352.

         4- منصور علوی ، معماری داخلی ، تهران ، انتشارات نگارستان 1364.

         5- حسن فیاد ، تبلیغات و مردم ، چاپ چهارم ، تهران ، انتشارات جهاد دانشگاهی ، 1378.

         6- محمد کیا ، تبلیغات بازرگانی ، چاپ اول ، تهران ، انتشارات ناقوس ، 1367.

         7- اقتصاد و تبلیغات - صیون ماه گرفته ، چاپ پنجم ، تهران ، ابن سینا ، 1371.

         8- شهرناز مرتضوی ، روانشناسی محیط ، چاپ اول ، تهران ، دانشگاه شهید بهشتی 1368.

         9- مهدی محسنیان ، ارتباط شناسی ، انتشارات سروش 1378.

         10- جئورگی کپس ، زبان تصویر ، ترجمه فیروزه مهاجر ، انتشارات سروش ، 1368 ، ص 29.

         11- رویین پاکباز ، دایره المعارف هنر.

         12- عبدالعلی باقری ، گرافیک تلویزیون ، چاپ دوم ، تهران ، دانشگاه تربیت مدرس ، 1375.

         13- رویا امیریگانه ، ترجمه بخش هنرهای گرافیک از دایره‌المعارف هنری جهان ، پایان نامه کارشناسی ، تهران ، دانشگاه الزهرا ، 1372.

         14- رویین پاکباز ، دایره المعارف هنر.

    فهرست منابع و مأخذ لاتین

    1- Trademarks & symbpls of the world ²2².

          Edited by Jasboro Kuwayama, March 1992.

    2- Point of Purchases Design Annual 2

          Designed by : Bernard Schleifer 1993.

    3- Graphis pacaging ² walter Herdeg ²

    4- Environmental graphics

    5- Graphics corrporate identity 2

          Design by : B martin pedersen & greg simpson 1994

    6- basic visual Elements pictograms.

          Edited by roklport publishers 1992.

پروپوزال در مورد پایان نامه هنر تحقیقی پیرامون ‌استندهای گرافیکی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه هنر تحقیقی پیرامون ‌استندهای گرافیکی, تز دکترا در مورد پایان نامه هنر تحقیقی پیرامون ‌استندهای گرافیکی, رساله در مورد پایان نامه هنر تحقیقی پیرامون ‌استندهای گرافیکی, پایان نامه در مورد پایان نامه هنر تحقیقی پیرامون ‌استندهای گرافیکی, تحقیق در مورد پایان نامه هنر تحقیقی پیرامون ‌استندهای گرافیکی, مقاله در مورد پایان نامه هنر تحقیقی پیرامون ‌استندهای گرافیکی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه هنر تحقیقی پیرامون ‌استندهای گرافیکی, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه هنر تحقیقی پیرامون ‌استندهای گرافیکی, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه هنر تحقیقی پیرامون ‌استندهای گرافیکی, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه هنر تحقیقی پیرامون ‌استندهای گرافیکی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت