فهرست و منابع پایان نامه جنسیت و زیبایی شناسی 
                                        فهرست:
چکیده ............................................................................................................... 1      
مقدمه................................................................................................................. 2
          چکیده و ساختار مطالب........................................................................... 2
          فمینیسم ................................................................................................. 13
          تاریخ هنر از منظر فمینیسم....................................................................... 17
1- هنرمندان و هنر: مختصری از تاریخ مفاهیم....................................................... 23
           مبانی مفهومی......................................................................................... 25
           ایده  هنرمند: اسلاف باستانی..................................................................... 31
          میمیس: توهم و واقعیت........................................................................... 35
           بحث از موزها در باب خلاقیت................................................................ 38
           هنرورزی: افراد و گروهها....................................................................... 44
               هنرهای زیبا و تصور مدرن از هنرمند...................................................... 48
          نبوغ....................................................................................................... 54
          نظریههای بیانگری در هنر........................................................................ 58
         خلاصه..................................................................................................... 62
 
2- لذات زیبایی شناسانه...................................................................................... 67
          زیبایی شناسی.......................................................................................... 67
          ذوق و زیبایی......................................................................................... 73
           آراء برک در باب زیبایی........................................................................ 76
           آراء کانت در باب احکام ذوقی.............................................................. 80
           ذوق چه کسی؟..................................................................................... 84
         نظریههای مربوط به نگرش زیبایی شناسانه................................................... 88
         نقدهای فمینیستی در مورد درک زیبایی شناسانه.......................................... 92
         خلاصه..................................................................................................... 103
3- آماتورها و حرفهایها..................................................................................... 106
          آموزش و پرورش: چه کسی میآموزد؟.................................................... 106
           موسیقی................................................................................................. 110
                        اجرا
                              سرایش
                              نبوغ و فردیت
           ادبیات................................................................................................... 123
                       نوشتن و فروختن          
                       دگربار فردیت
           نقاشی.................................................................................................... 131
                      دیدن          
                      پرسپکتیو خطی
           بازنگری گذشته..................................................................................... 142
           خلاصه.................................................................................................. 144
4- جنسیت عمیق: ذوق و خوراک........................................................................ 147
            حواس پنجگانه...................................................................................... 149
            لذات محسوس و زیبایی شناسی.............................................................. 155          ذهنیت و عینیت 161
            دفاعی از ذائقه....................................................................................... 166
            خوراک و / در/ به عنوان هنر................................................................ 171
                          آیا پخت و پز یک صورت هنری است؟                                                       
                          خوراک در هنر
                                  خوراک به عنوان رسانه هنری
            خلاصه................................................................................................. 178
5- چیست هنر؟ (هنر چیست؟)............................................................................ 181
           تعاریف و زمینههایشان........................................................................... 190
           هنر و ضد هنر....................................................................................... 196
           نظریه  نهادی........................................................................................... 199
           هنر به عنوان یک آیینه: آرتور دانتو........................................................ 201
           آثار فمینیستی و مفاهیم متغیر هنری........................................................ 204
                            رسانه و پیام
                            بدن هنرمندان
           خلاصه.................................................................................................. 222
6- لذات دشوار : والایی و اشمئزاز....................................................................... 225
ملاحظه  مجدد ذهن و جسم...................................................................... 228
بار دگر والایی...................................................................................... 231
لوسی ایریگاری: ذهنیت جنسیت مدار...................................................... 243
اشمئزاز به عنوان یک واکنش زیبایی شناسانه........................................... 250
اشمئزاز و فروافتادگی: جولیا کریستوا...................................................... 255
اشمئزاز: مضمون و ایهام......................................................................... 260
خلاصه.................................................................................................. 262
یادداشتها.......................................................................................................... 265
فهرست تصاویر................................................................................................... 285
واژه نامه............................................................................................................. 286
نمایه................................................................................................................... 291
منابع و مأخذ مقدمه............................................................................................. 295
Abstract     
 
منبع:
 
_ Battersby, Christine, Gender and Genius: Towards a Feminist Aesthetics, 1989
_ Encyclopedia of Aesthetics, by Michael Kelly, Oxford University Press, New York 1998, Oxford, (4 volumes)
_ Gouma Peterson, Thalia, and Patricia Mathews. The Feminist Critique of Art History, Art Bulletin, ( September 1987 )
_ Korsmeyer, Carolyn, “Perceptions, Pleasures, Arts”, Princeton, 1998.
_ Lippard, Lucy R. The Pink Glass Swan, New York, 1995.
_ Nochlin, Linda. “Why Are There No Great Women Artists”, Women, Art, and Power and other Essays, New York, 1988.
_ Parker, Rozsika & Pollock, Griselda. Old Mistresses: Woman, Art, and Ideology, New York, 1981.