پایان نامه تأثیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران «در دو دوره آقای هاشمی و آقای خاتمی» بر گروه های مقاومت اسلامی فلسطین «جهاد اسلامی و حماس»

تعداد صفحات: 227 فرمت فایل: word کد فایل: 1522
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم سیاسی
قیمت قدیم:۳۸,۴۰۰ تومان
قیمت: ۳۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه تأثیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران «در دو دوره آقای هاشمی و آقای خاتمی» بر گروه های مقاومت اسلامی فلسطین «جهاد اسلامی و حماس»

    پایان نامه برای دریافت کارشناسی ارشد

    فصل اول

    کلیات
    مقدمه:

           بطور کلی در قالب طرح پژوهش که معرف روشی و ماهیت پژوهش می باشد, محقق و خواسته به محتوا و شکل پژوهش احاطه پیدا می کنند و در نتیجه ارزیابی و قضاوت در توفیق و بخش نتایج علمی تحقیق براساس هدف و روش اعلایی آسان می گردد. بنابراین لازم است در بخش مقدمه این تحقیق به منظور بیان بهتر و دقت موضوع موارد ذیل مورد بررسی قرار گیرد.

    بیان مساله و تفکیک آن , پیشینه موضوع، هدف و قلمرو پژوهش، بیان فرضیه, روش گردآوری داده ها و تجزیه و تحلیل آنها, سازماندهی پژوهش.

    بیان مسأله و تعریف آن

    انقلاب اسلامی ایران به عنوان یکی از رخدادهای مهم نیمه دوم قرن بیستم نه تنها تغییرات بنیادینی را در جغرافیای سیاسی ایران بوجود آورد، بلکه دامنه های آن بسی فراتر از یک کشور رفته و به ویژه در ساختار سیاسی و اجتماعی جوامع اسلامی اثر شگرفی گذاشته است. در این راستا سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و عملکردهای خارجی انقلاب اسلامی ایران بازتاب و جلوه‌هایی از این تاثیر قلمداد می گردد – از این رو، بررسی تاثیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران که خود برگرفته از آموزه ها و گفتمان انقلاب اسلامی به شمار می آید ما را در جهت فهم بیشتر و بهتر تاثیرات انقلاب اسلامی ایران رهنمود می سازد. یکی از این تاثیرات، بررسی تاثیر رفتارهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در شکل دهی و هدایت مقاومت اسلامی فلسطین است. بدون تردید با سقوط گفتمان ناصریسیم و عدم  موفقیت جریانهای چپگرایانه در خاورمیانه، و در جریان مساله فلسطین گرایشهای  اسلامی تاثیر یافته از انقلاب اسلامی ایران جایگزین آن گردید البته این موضوع به جایگاه خاصی مساله فلسطین در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برمی گردد، بدون شک مساله فلسطین یکی از موضوعات بسیار مهم و نهادینه شده, در مناسبات خارجی جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید, که بخش قابل توجهی از ظرفیتهای نظام جمهوری اسلامی ایران را به خود اختصاص داده است.

    پژوهش حاضر سعی دارد ضمن بررسی تاثیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر جریانهای اسلام گرای فلسطینی, تفاوتهای این عملکرد و تاثیر آن را در دو دوه حکومت هاشمی و خاتمی نشان دهد، بدون تردید حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت اسلام فلسطین جایگاه اسلام گرایان را در معادلات داخلی سرزمین های اشغالی و نیز منطقه ای و بین المللی ارتقاء بخشیده و در نهایت به دلیل مقاومت آنها موجبات لازم برای عقب نشینی رژیم اشغالگر از نوار غزه را فراهم کرده است. و بدین ترتیب بنیادهای فکری اولیه صهیونیسم مبنی بر تعلق این سرزمین ها به یهودیان با چالش جدی روبرو گردیده است.

    بررسی سوابق و ادبیات موجود ((پیشینه موضوع))

    سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر گروههای جهادی اسلامی از بعد داخلی و خارجی بسیار وسیع و پر رنگ است، که در این زمینه می توان به تالیفات,

    مقالات و بیانات صاحبنظران بسیاری اشاره نمود.

    از جمله می توان به کتاب جهاد اسلامی (امام خمینی، شیدونی, مساله فلسطین) نوشته های دکتر فتحی شقاقی ترجمه آقای خسرو شاهی اشاره نماییم. که بیان نموده است، جهاد اسلامی از انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی سرچشمه گرفته است، وی که خود تئوریسین حرکت جهاد اسلامی نیز می‌باشد یکی از زمینه های شکل گیری جهاد اسلامی (سال 1980) و همچنین قدرت گرفتن گروههای مبارز فلسطین از جمله حماس، وقوع انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 و دیدگاههای انقلابی و اسلامی امام خمینی می داند.

    همچنین پایان نامه آقای اکبر بناساز، دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس ((137))- تاثیر مذاکرات صلح خاورمیانه بر تداوم تیرگی روابط ایران و آمریکا – که دیدگاههای ایران نسبت به مساله فلسطین و موضع ضد سازشی ایران و کمکهای ایران به گروههای مبارز را باعث تداوم و تیرگی روابط ایران و آمریکا می داند.

    و نیز پایان نامه دیگر به بررسی تکامل نهضت فلسطین با تکیه بر تحولات دهه 80 است که نوشته  آقای محمد فرازمند از دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه در سال ((1367)) است که انقلاب اسلامی ایران را باعث شکل گیری برخی از گروههای جهادی فلسطین و موجب روحیه گرفتن و تقویت گروههای مبارز فلسطین دانسته است.

    3-هدف پژوهش:

    سیر روابط خارجی و موفقیت عملکردهای خارجی را سیاست خارجی هر کشوری به عهده دارد. انقلاب اسلامی ایران بزرگترین انقلاب است که بر پایه دین مداری، در قرن بیستم رخ داده است، که توانسته است تاثیرات بسیاری در جهان و بخصوص منطقه رقم بزند، و روند موفقیت را در گروههای مبارز اسلامی بخصوص گروههای مبارز فلسطین قوت بخشد. و همچنین توانسته است در بوجود آمدن گروههای جهادی مانند: حماس و جهاد اسلامی فلسطین نیز موثر باشد. بویژه اینکه بوجود آمدن انقلاب اسلامی، حکومت جمهوری اسلامی ایران همواره پشتیبان و حامی گروههای مبارز اسلامی بخصوص گروههای مبارز فلسطین بوده است، حال باید ملاحظه شود که: اولاً جمهوری اسلامی ایران تا چه اندازه توانسته است به عنوان ام القرای کشورهای اسلامی در شکل گیری و تقویت گروههای مبارز اسلامی و بویژه مبارزین فلسطین علیه اشغالگران صهیونیستی نقش ایفا نماید.

    ثانیاً مهم است بدانیم سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تا چه اندازه توانسته است به صدور انقلاب و ارزشهای آن و انتقال آن بر گروههای مختلف، در جهت آزادی و مبارزه با ظلم گام بردارد.

    ثالثاً در نظر داشته باشیم اهمیت فلسطین در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ضرورت بررسی تاثیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را بر مقاومت فلسطینیان توجیه می نماید.

    پرسش اصلی پژوهش

    روند تحقیق و تلاش علمی و سازماندهی پژوهش به منظور پاسخگویی به سوال اصلی و فرعی ذیل صورت می گیرد.

    1)تاثیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره دولت هاشمی و خاتمی به مقاومت اسلامی فلسطین (گروههای جهاد اسلامی و حماسی) چه بوده است؟

    2)سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مقاومت اسلامی فلسطین (گروههای جهاد اسلامی و حماسی) در دوره آقای هاشمی و خاتمی چه تفاوت هایی با هم دارد؟

     

    فرضیه :

    سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره دولت هاشمی و خاتمی موجب تحکیم و تقویت مقاومت اسلامی فلسطین و ارتقاء جایگاه سیاسی – اجتماعی آنان در سطوح داخلی، منطقه ای و بین المللی گردیده است.

    فرضیه فرعی :

    در این دو دوره ایران با حمایت ضمنی از مقاومت اسلامی مساعدتهایی به آنها صورت گرفته است و از حمایت نظامی و سیاسی در دوره هاشمی به حمایتهای سیاسی در دوره خاتمی نوسان یافته است.

    تعاریف نظری و عملیاتی مفاهیم و متغیرها:

    متغیرهای مستقل و وابسته که در بخش های مختلف پژوهش حضور فعال دارند، در این پژوهش، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و مقاومت اسلامی فلسطین (جهاد اسلامی – حماس )    می باشد. که هر کدام بصورت موردی تعریف می گردند.

    1-سیاست خارجی: جمهوری آرزوها، آمال, اهداف و اولویت هایی است که هر کشور میل دارد در صحنه سیاست جهان بپیماید و دنبال کند.

    2-سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران: جمهوری اسلامی ایران، سیاست نسل بشر و عزت و خوشبختی و بهروزی امت واحده اسلام را به عنوان اهداف سیاست خارجی خود انتخاب نموده است.[1]

    3-مقاومت اسلامی فلسطین: شامل کلیه گروههایی است که در مقابل اشغالگری رژیم اسرائیل به مبارزه و مقاومت پرداختند.

    4-جهاد اسلامی، ((حرکه الجاهاد الاسلامی فی فلسطین)) جهاد اسلامی فلسطین یک انشعاب از اخوان المسلمین است، که بطور رسمی در سال ((1980)) در فلسطین تحت رهبری دکتر فتحی شقاقی تئوریسین جهاد فعالیت خود را آغاز کرد.

    5-حماس: جنبش مقاومت اسلامی حماس، مفتخر ((حرکه المقاومه الاسلامیه)) است، که در ژوئن ((1988)) با انتشار یک میثاق (منشور) 36 ماده ای به رهبری شیخ احمد یاسین اعلام موجودیت کرد.

    6-ارتقای جایگاه اجتماعی، سیاسی:

    الف) تن دادن اسرائیل به عقب نشینی از نوار غزه

    ب) پیروزی جهاد اسلامی در انتخابات.

    ج) طرف مذاکره قرار گرفتن با دولت خود گردان و اسرائیل

    روش تحقیق و گردآوری داده ها:

    در این تحقیق از توصیفی تحلیل استفاده شده است، که به میان روند شکل گیری گروههای مبارز جهاد اسلامی فلسطین و حماس، و شرایط و موقعیت فلسطین اشغالی، در دو دوره حکومت آقای رفسنجانی و آقای خاتمی مورد ارزیابی قرار گرفته است. و همچنین گردآوری داده ها به طور عمده از طریق روش های کتابخانه ای و اسنادی صورت پذیرفته است. که در این مورد اطلاعات بسیاری را از دفتر مطالعات فلسطین در تهران و دفتر جهاد اسلامی و حماس در تهران دریافت شده است، که حاوی مقالات متعدد، مصاحبه ها ویژه می باشد همچنین از کتابخانه تحقیق وزارت امور خارجه و دانشگاه حقوق علوم سیاسی در یک دانشکده های مربوط و سیاستهای مختلف نشر مطالبی جمع آوری شده است.

    در نهایت سعی شده، از روش مصاحبه با مسئولین سیاسی جهاد اسلامی و حماسی، در دفتر آنها در تهران مصاحبه های ارائه شود که در صورت امکان، و نداشتن منبع سیاسی امنیتی در تحقیق گنجانده خواهد شد.

    حدود قلمرو پژوهش:

    از نظر زمان: بحث پژوهش از زمان شروع دولت آقای رفسنجانی (یعنی سال 1368) در رابطه با تداوم شکل گیری جهاد اسلامی و تقویت حماسی صورت گرفته است. و نقش سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در رشد و ارتقاء جایگاه سیاسی، اجتماعی این دو گروه جهادی در فلسطین اشغالی با توجه به موقعیت حال منطقه و ام القری بودن ایران صورت پذیرفته است، که این سیر و روند تا پایان دولت آقای خاتمی (یعنی سال 1384) مورد ارزیابی قرار گرفته است. همچنین از نظر قلمرو مکان: منطقه جغرافیایی فلسطین اشغالی از نظر ژئوپولتیک و قبله اول مسلمین بحث می شود و مواد و ضرورتاً به جایگاه گذشته مسلمانان و پیشینه این سرزمین نیز اشاره خواهد شد.

    موانع، مشکلات و محدودیتهای تحقیق:

    یکی از عمده موانع و مشکلات این تحقیق فقر منابع فارسی، در مورد فلسطین اشغالی و گروههای مبارز فلسطین است که بسیاری از منابع دست اول به زبان بیگانه بخصوص عربی و پس از آن انگلیسی است، که با توجه به اهمیت موضوع و سیاست های مغرضانه حامیان حکومت اشغالی, که قدرتهای بزرگ و صاحبان قدر فتاوری اطلاعات و اخبار نیز می باشند، تفکیک مطالب مغرضانه از واقعیت، محقق را با مشکلات بسیاری مواجه نموده، که در این زمینه با مراجعه به منابع مرجع، اصل مصاحبه ها، سمت ها، سخنرانی های انجام شده، پیاده کردن آنها وقت زیادی را صرف نموده است.

    همچنین با توجه به ارتباط سیاسی و روابط مختلف میان جمهوری اسلامی ایران با گروههای جهاد اسلامی و حماس و محرمانه بودن این ارتباطات، در بسیاری موارد، محقق نتوانسته است آنطور که باید، موضوع را مورد بررسی قرار دهد. و تاثیرات شایسته و غیر قابل انکار را مستنداً ارائه دهد.

     

    سازماندهی پژوهش

    سازماندهی پژوهش که از چند بهر محتوائی و فصل تشکیل می شود که در فصل اول به کلیات تحقیق پرداخته شده است و در فصل دوم به مباحث تئوریک و نظرری پژوهش اشاره گردیده است و دو فصل بعدی در مورد داده ها و تجزیه و تحلیل موضوع پژوهش است و یک نتیجه گیری کلی نیز در آخر پژوهش آورده شده است.  

  • فهرست و منابع پایان نامه تأثیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران «در دو دوره آقای هاشمی و آقای خاتمی» بر گروه های مقاومت اسلامی فلسطین «جهاد اسلامی و حماس»

    فهرست:

    پیشگفتار

    1

    فصل اول (کلیات)

    3

    مقدمه

    4

    بیان مسئله و تعریف آن

    4

    بررسی سوابق و ادبیات موضوع «پیشینه موضوع»

    5

    هدف پژوهش

    6

    پرسش اصلی پژوهش

    7

    فرضیه ها

    8

    تعاریف نظری و عملیاتی مفاهیم و متغیرها

    8

    روش تحقیق و گردآوری داده ها

    9

    حدود قلمرو پژوهش

    10

    موانع، مشکلات و محدودیتهای تحقیق

    10

    سازماندهی پژوهش

    11

    فصل دوم: مباحث نظری و تئوریک تحقیق

    12

    سیاست

    13

    سیاست در معنای عام

    14

    سیاست در معنای خاص

    14

    سیاست از دیدگاه ریمون آرون

    14

    سیاست خارجی

    15

    سیاست خارجی از دیدگاه اسلام

    16

    سیاست خارجی ایران در بدو انقلاب

    16

    اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در بدو انقلاب «از دیدگاه امام خمینی»

    18

    سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران

    18

    اصول و مبانی سیاست خارجی، مواضع جهانی

    20

    اصول و مبانی سیاست خارجی، موانع منطقه ای

    22

    اصول و مبانی سیاست خارجی، مواضع نهضت های آزادی بخش

    22

    اصول و مبانی سیاست خارجی، مواضع گروههای مبارز فلسطین

    23

    دیدگاه امام خمینی در رابطه با اسرائیل

    24

    سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره حکومت آقای هاشمی رفسنجانی

    24

    تغییر الگوی رفتاری سیاست خارجی به مصالحه و همزیستی

    26

    سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره حکومت آقای خاتمی

    26

    تنش زدایی، اصول مطرح در سیاست خارجی

    27

    فصل سوم – بخش اول

    29

    تاریخچه فلسطین

    30

    قدمت فلسطین

    30

    مهاجرت یهودیان – طرح صهیونیست

    31

    کنگره استعماری 1907

    33

    جنگ جهانی اول

    36

    قیمومیت انگلیس بر فلسطین

    37

    جنبش اعراب و سرکوب انگلیس

    38

    کمیته فلسطین و طرح تقسیم

    40

    قطعنامه 181 مجمع عمومی

    41

    اعلام تشکیل دولت یهود و حمله اعراب

    43

    فصل سوم – بخش دوم

    46

    انگیزه ها و اهداف

    47

    اهداف

    47

    اساس نامه یا میثاق نامه حماس

    48

    روش های جنبش حماس برای دستیابی به هدفهای استراتژیک

    50

    وجوب جهان برای آزادی فلسطین

    57

    همبستگی اجتماعی حماس

    58

    جهان شمولی دایره مبارزات فلسطین از دیدگاه حماس

    60

    حمایت های حماس

    63

    طرح حماس برای اتحاد گروه ها

    63

    مساله اسراء هدف حماس

    64

    رد راه حل های سازش با صهیونیسم

    67

    آتش بس مشروط حماس «خروج اسرائیل از نوار غزه»

    68

    مواضع جدید حماس، پس از شهادت شیخ یاسین رهبر حماس

    69

    نابودی رژیم صهیونیستی از سرکوب حماس آسانتر است «خالد مشعل»

    73

    عدم ادغام حماس و دولت خودگردان

    74

    فصل سوم – بخش سوم

    76

    مخالفت شدید حماس با تشکیل دولت فلسطین

    77

    تشکیلات خودگردان و مواضع حماس

    79

    مواضع تشکیلات خودگردان و حماس در رابطه با گفتگو با اسرائیل

    80

    اقتدار حماس، انزوای عرفات

    83

    از شعار تا عمل (عقب نشینی گام به گام سازمان آزادیبخش فلسطین)

    84

    توطئه نقشه راه

    85

    جنبش های اسلامی و ملی فلسطین و موضع حماس

    86

    کنفرانس عقبه مخالفت حماس و فتح «عبدالعزیز رنتیسی»

    91

    فصل چهارم – بخش اول

     

    جهاد اسلامی فلسطین

    93

    از ظهور تا شهادت شیخ عزالدین قسام

    94

    قیام عزالدین قسام

    94

    اخوان المسلمین از جنبش جهاد اسلامی

    96

    زمینه های ظهور جنبش جهاد اسلامی

    97

    تأسیس جنبش جهاد اسلامی

    98

    رهبری و اعضای جنبش جهاد اسلامی

    101

    فعالیت های جنبش جهاد اسلامی

    104

    جهاد مصلحانه

    106

    فعالیت های شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی

    107

    تدابیر رژیم صهیونیستی برای مقابله با عملیات نظامی حماس

    110

    مواضع جهاد اسلامی فلسطین نسبت به مسئله صلح

    112

    فصل چهارم – بخش دوم

     

    جهاد اسلامی و گروههای فلسطین

    115

    جهاد اسلامی فلسطین و حماس

    116

    جهاد اسلامی و دولت مستقل فلسطین

    117

    جهاد اسلامی و سازمان آزادی بخش

    118

    اختلافات و دیدگاه جنبش اسلامی و سازمان آزادی بخش فلسطین

    119

    شهرت حماس بیش از جهاد اسلامی

    121

    فصل چهارم – بخش سوم

     

    انتفاضه

    123

    انتفاضه معنی و مفهوم

    124

    انتفاضه فلسطین

    125

    علل انتفاضه

    126

    واقعیت های انتفاضه از زبان آمار

    128

    اهداف انتفاضه

    129

    انقلاب اسلامی ایران مهمترین عامل موثر در شروع و استمرار انتفاضه

    130

    نقش جنبش مقاومت حماس و جهاد اسلامی در قیام فلسطینیان

    132

    نقش جهاد اسلامی در انتفاضه 1987

    135

    انتفاضه از دیدگاه رئیس دفتر سیاسی حماس خالد مشعل

    140

    انتفاضه از دیدگاه شیخ ابراهیم القوقا یکی از رهبران حماس

    145

    انتفاضه از دیدگاه دکتر حلمی محمد القاعوده نویسنده مصری

    146

    فصل پنجم – بخش اول

     

    تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر دو گروه جهاد اسلامی فلسطین و حماس

    147

    تأثیرپذیری گروههای اسلامی فلسطین از انقلاب اسلامی ایران

    148

    بازتاب انقلاب اسلامی ایران «شکل گیری جهاد اسلامی فلسطین»

    150

    پیروزی حزب ا... الگوی مبارزات فلسطین

    152

    ایران الگوی مبارزات جهاد اسلامی

    153

    ایران و دو حادثه شگفت انگیز برای مقاومت فلسطین

    156

    انتفاضه شیوه های مبارزاتی مردم ایران در زمان انقلاب

    157

    توانمندی نظامی ایران خطری برای اسرائیل

    159

    فصل پنجم بخش دوم

     

    رهبران ایران و مقاومت فلسطین

    164

    الف- سیاست تصمیم گیری رهبران ایران

    165

    ب-دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در رابطه با اسرائیل «امام خمینی، آیت الله خامنه ای …»

    166

    طرح روز جهانی قدس، احیای جنبشهای اسلامی و بسیج مسلمانان

    170

    آیت الله خامنه ای و حمایت از مقاومت فلسطین

    172

    آقای خاتمی و حمایت از مقاومت فلسطین

    174

    وحدت نظر جهاد اسلامی فلسطین و رهبران جمهوری اسلامی ایران «زوال اسرائیل»

    176

    جنبش جهاد اسلامی و تاثیر اندیشه های امام خمینی (ره)

    177

    رهبریت ایران و جنبش جهاد اسلامی فلسطین «دکتر رمضان عبدالله دبیر کل جنبش اسلامی فلسطین»

    179

    فصل پنجم بخش سوم

     

    حمایت ایران از مقاومت فلسطین حماس و جهاد اسلامی

    180

    ایران و حمایت از مقاومت فلسطین

    181

    ارتباط سازمان جهاد اسلامی فلسطین با جمهوری اسلامی ایران

    182

    حمایت های مالی، نظامی حماس و جهاد اسلامی

    185

    ایران یکی از منابع مالی جهاد اسلامی

    188

    آینده منازعه فلسطین و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران

    190

    فصل ششم بخش اول

     

    بازدارندگی ایران در روند صلح

    193

    واکنش ایران و دیگر کشورها در قبال توافقنامه اسلو «غزه-اریما»

    194

    انتفاضه و نقش بازدارندگی ایران در روند صلح

    195

    جهاد اسلامی فلسطین و نقش بازدارندگی ایران در روند صلح

    195

    حماس و نقش باز دارندگی ایران در روند صلح

    196

    فشار غرب و آمریکا بر ایران در پی حمایت از مقاومت فلسطین

    198

    فصل ششم – بخش دوم

     

    کنفرانس تهران

    200

    کنفرانس تهران در حمایت از انتفاضه فلسطین

    201

    تحریف واقعیت ها به وسیله یهودیان

    202

    دستاوردهای کنفرانس حمایت از انتفاضه در تهران

    203

    کنفرانس تهران و تشکیل دادگاه بین المللی جنایات جنگی

    205

    سازمان کنفرانس اسلامی ونقش بازدارندگی ایران در روند صلح

    205

    فصل ششم – بخش سوم

     

    پیروزی حماس در انتخابات

    208

    پیروزی جنبش حماس در انتخابات شهرداری ها «نوار غزه»

    209

    پیروزی حماس در انتخابات پارلمانی

    211

    بررسی علل پیروزی و آینده تشکیلات حماس

    213

    علل ناکامی فتح

    215

    علل پیروزی حماس

    217

    مسئولیتهای حماس

    219

    ورود خالد مشعل به تهران و حمایتهای رهبر انقلاب

    221

    کمک 250 میلیون دلاری ایران به حماس

    223

    نخست وزیر و رئیس مجلس جدید فلسطین

    224

    همه پرسی برای برسمیت شناخت اسرائیل

    225

    نتیجه گیری

    227

     

    .

    منبع:

    ندارد.

پروپوزال در مورد پایان نامه تأثیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران «در دو دوره آقای هاشمی و آقای خاتمی» بر گروه های مقاومت اسلامی فلسطین «جهاد اسلامی و حماس», گزارش سمینار در مورد پایان نامه تأثیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران «در دو دوره آقای هاشمی و آقای خاتمی» بر گروه های مقاومت اسلامی فلسطین «جهاد اسلامی و حماس», تز دکترا در مورد پایان نامه تأثیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران «در دو دوره آقای هاشمی و آقای خاتمی» بر گروه های مقاومت اسلامی فلسطین «جهاد اسلامی و حماس», رساله در مورد پایان نامه تأثیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران «در دو دوره آقای هاشمی و آقای خاتمی» بر گروه های مقاومت اسلامی فلسطین «جهاد اسلامی و حماس», پایان نامه در مورد پایان نامه تأثیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران «در دو دوره آقای هاشمی و آقای خاتمی» بر گروه های مقاومت اسلامی فلسطین «جهاد اسلامی و حماس», تحقیق در مورد پایان نامه تأثیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران «در دو دوره آقای هاشمی و آقای خاتمی» بر گروه های مقاومت اسلامی فلسطین «جهاد اسلامی و حماس», مقاله در مورد پایان نامه تأثیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران «در دو دوره آقای هاشمی و آقای خاتمی» بر گروه های مقاومت اسلامی فلسطین «جهاد اسلامی و حماس», پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تأثیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران «در دو دوره آقای هاشمی و آقای خاتمی» بر گروه های مقاومت اسلامی فلسطین «جهاد اسلامی و حماس», تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه تأثیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران «در دو دوره آقای هاشمی و آقای خاتمی» بر گروه های مقاومت اسلامی فلسطین «جهاد اسلامی و حماس», مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه تأثیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران «در دو دوره آقای هاشمی و آقای خاتمی» بر گروه های مقاومت اسلامی فلسطین «جهاد اسلامی و حماس», پروژه دانشجویی درباره پایان نامه تأثیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران «در دو دوره آقای هاشمی و آقای خاتمی» بر گروه های مقاومت اسلامی فلسطین «جهاد اسلامی و حماس»
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت