فهرست و منابع پایان نامه مطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه استان بوشهر
                                        فهرست:
35
پایایی و روایی پرسشنامهها ..................................................................................................................................................................................................................
72
 
351
پایایی و روایی آزمون خلاقیت .............................................................................................................................................................................
72
 
352
پایایی و روایی آزمون انگیزه پیشرفت ..............................................................................................................................................................
75
 
353
پایایی و روایی پرسشنامه محقق ساخته ...........................................................................................................................................................
75
3  6
شیوه نمرهگذاری آزمونها .....................................................................................................................................................................................................................
76
 
3-6-1
نمرهگذاری آزمون خلاقیت ....................................................................................................................................................................................
76
 
2-6-2
نمرهگذاری آزمون انگیزه پیشرفت ......................................................................................................................................................................
76
37
روش تجزیه و تحلیل دادهها ...............................................................................................................................................................................................................
76
فصل چهارم : یافتههای تحقیق
 
41
یافتههای توصیفی ......................................................................................................................................................................................................................................
78
42
یافتههای مربوط به فرضیههای تحقیق (آمار استنباطی) ........................................................................................................................................................
91
فصل پنجم : بحث و نتیجهگیری
 
51
بحث و نتیجهگیری ..................................................................................................................................................................................................................................
98
52
پیشنهاد نظری و علمی پژوهش .........................................................................................................................................................................................................
102
53
محدودیتهای پژوهش ..........................................................................................................................................................................................................................
105
منابع و مأخذ
 
 
منابع و مأخذ  ..............................................................................................................................................................................................................................................
107
پیوستها ...........................................................................................................................................................................................................................................................................
 
 
پرسشنامه شماره (1) پرسشنامه محقق ساخته ............................................................................................................................................................................
116
 
پرسشنامه شماره (2) آزمون انگیزه پیشرفت (ACMT) ........................................................................................................................................................
119
 
پرسشنامه شماره (3) آزمون خلاقیت جمال عابدی ...............................................................................................................................................................
125
 
.
منبع:
  آزادی ، محمد . (1376) . توصیف گذراندن اوقات فراغت دانشآموزان  پسر دوره متوسطه نظام جدید شهر کرمانشاه با تأکید بر تربیت بدنی و ورزش . شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش استان تهران .
       آقایی فیشانی ، تیمور . (1377) . خلاقیت و نوآوری در انسانها و سازمانها . تهران : انتشارات ترمه .
       آمابلی ، ترزا .(1381) . شکوفایی خلاقیت کودکان و بزرگسالان (ترجمه حسن قاسم زاده ، پروین عظیمی ). تهران : دنیای نو (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 1989).
       احمدی ، عبادالله . (1375) . نیاز سنجی اوقات فراغت دانشآموزان دوره متوسطه شهر اراک . پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده ، دانشگاه علامه طباطبایی .
       احمدی ، علی اصغر . (تابستان 1379) . نقش اولیا در گذراندن اوقات فراغت . ماهنامه پیوند. تهران : انتشارات انجمن اولیاء و مربیان .
       ادیب ، یوسف . (1376) . بررسی زمینه های خلاقیت در پرسشها و تکالیف کتب درسی جامعه شناسی (1) ، جامعه شناسی (2) ، روانشناسی ، دانش اجتماعی و آشنایی با برنامه ریزی تحصیلی ، شغلی نظام جدید آموزش متوسطه . شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی  .
       اسبورن ، الکس اس . (1382) . پرورش استعداد همگانی ابداع و خلاقیت (ترجمه حسن قاسم زاده ) . تهران : انتشارات نیلوفر (تاریخ انتشار به زبان اصلی ، 1966) .
        استانیش ، باب و ابرلی ، باب . (1384) . خلاقیت کاربردی نوجوانان و بزرگسالان (ترجمه حسن قاسم زاده ) . تهران: نشر دنیای نو .
       اسعدی ، مژگانالسادات . (1373) . بررسی رابطه میزان روشهای گوناگون تشویق و تنبیه خانواده با پیشرفت تحصیلی فرزندان میبدی . شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش استان یزد .
      امیر حسینی ، خسرو . (1384) . خلاقیت و نوآوری (مبانی ، اصول ، تکنیکها) . تهران : انتشارات عارف کامل .
       امینی ، سودابه . (1383 ). چگونه ترس از نوشتن در کودکان از میان میرود؟ رشد معلم 3،  دوره 23 .
       انجمن علمی آموزشی مدرسین تهران . (1383، 4 بهمن ) . کودک و بازی .
       برات،نگین . (1382، 29 مهر ).خلاقیت و یادگیری در کودکان . همشهری ، صفحه 19.
       برشان ، نوراله . (1374) . نقش کانونهای فرهنگی و تربیتی در پر کردن اوقات فراغت دانشآموزان مقطع راهنمایی و متوسطه استان سیستان و بلوچستان . شورای تحقیقات آموزشی استان سیستان و بلوچستان .
       بهروزی ، ناصر . ( 1375) . بررسی رابطه بین ویژگیهای شخصیتی با خلاقیت و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی در دانشجو معلمان مرد . پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده ، دانشگاه شهید چمران .
      بیوکی ، زهرا( 1376) . هنجار یابی آزمون تفکر خلاق تورنس برای دانشآموزان سالهای اول تا سوم دوره راهنمایی . پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده ، دانشگاه تربیت معلم .
      پوریان ، انور . (1373) . بررسی انگیزه و علایق  یادگیری ، ادامه تحصیل ، انتخاب شغل  دانشآموزان دوره متوسطه . اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام .
      پیر خایفی ، علیرضا .( 1376، 4 شهریور) . آیا خلاقیت را میتوان آموزش داد؟ همشهری .
      تدیّن ، مهدی . ( 1375) . بررسی رابطه مطالعه کتابهای غیر درسی دانشآموزان با پیشرفت آنان در دروس ادبیات فارسی . شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش خراسان .
      جاویدی کلاته جعفر آبادی ،طاهره . (1373) . بررسی رابطه جو عاطفی خانواده با خلاقیت کودکان . پایان نامه کارشناسی ارشد (ارائه شده به پایگاه علمی مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران). دانشگاه تربیت مدرس .
      چیرانی ، ابراهیم و مصطفی زاده ،حسین .(1375) . بررسی نظرات مدیران و معلمان مدرسهها در مورد تفکر خلاق دانشآموزان مقطع ابتدایی . آموزش و پرورش استان گیلان .
     خدا بخش ، افراسیاب .(1376) . بررسی راههای ایجاد انگیزه برای شرکت کارکنان اداره آموزش در دورههای آموزش ضمن خدمت کوتاه مدت . شورای تحقیقات اداره کل آموزش استان گیلان .
     دادستان ، پریرخ و دانش پژوه ،  زهرا . (1376) . روشهای تشویق و تنبیه در مدارس راهنمایی از دیدگاه معلمان و دانشآموزان وزارت آموزش و پرورش .
       دانش پژوه ، زهرا . (1374) . تشویق و تنبیه از دیدگاه متخصصان و نظزیه پردازان تعلیم و تربیت . شورای تحقیقات ادارهی کل آموزش و پرورش تهران .
      دائمی ، حمیدرضا . (1376) . هنجاریابی آزمون خلاقیت عابدی در مدارس متوسطه  شهر تهران . پایانامه  کارشناسی ارشد . تربیت معلم تهران .
     دشتبزرگی ، زهرا . (1381) . مقایسهی روشهای آموزش خلاقیت مبتنی بر کارکردهای نیم کرهی راست و هر دو نیمکرهی مغز . پایان نامهی کارشناسی ارشد چاپ نشده، دانشگاه الزهراء .
     رخ بخش زمین ، محمود . (1376) . رابطهی کار ضمن تحصیل با پیشرفت تحصیلی و خلاقیت دانشآموزان سال سوم متوسطه . شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش استان فارس .
     رستمی ، محمدعلی . (1379) . اصول برنامهریزی اوقات فراغت . تهران : انتشارات گویه.
     رشیدی ، احمد . (1374) . بررسی نگرش دانشآموزان دورهی راهنمایی در مورد انواع تشویق و تنبیه . شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران .
     رضائیان ، علی . (1374) . اصول مدیریت . تهران : سمت .
     رضایی ، حسین . (پاییز 1380) . تقویت انگیزهی کارکنان راهبردی مناسب برای شرکت فعالتر در کلاسهای کوتاه مدت ضمن خدمت .
     رضایی ، محمد . (1375) . بررسی رابطهی بین شیوههای فرزند پروری مادران  اقتدار منطقی  آزادگذاری ، استبدادی  با بلوغ اجتماعی دانشاموزان پایههای اول ، دوم و سوم مدارس راهنمایی ادارهی آموزش و پرورش منطقهی 6 تهران . پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده ، دانشگاه تربیت معلم .
     روح اللهی ، محمد . (1372) . شناسایی افراد خلاق در آموزش و پرورش
     روشن دل ، سیمین . (1376) . بررسی تأثیر آموزش نقاشی با روش  اتین  بر خلاقیت دانشآموزان دوره راهنمایی شهرستان شهر کرد . پایان نامه ارشد چاپ نشده ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان .
     زندی ، بهمن . (1378) . روش تدریس زبان فارسی در دورهی دبستان . تهران: سمت.
     زندی ، بهمن . (1381) . زبان آموزی . تهران : سمت
     ساکی ، رضا . (1376) . مشکلات درس انشاء در دورهی ابتدایی و روشهای مناسب آموزش آن . سازمان پژوهش و برنامهریزی .
      سرایداران ، محمد مهدی . (1376) . بررسی رابطهی خلاقیت با سبک مدیریت مدیران آموزش مدارس راهنمایی . پایان نامه ارشد چاپ نشده ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز .
     سلیمانی، افشین . (1381) . کلاس خلاقیت . تهران : انتشارات انجمن اولیاء و مربیان.
     سنگبری ، برات . (1373) . بررسی نقش آموزش یک ماهه پیش دبستانی در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه اول ابتدایی مناطق دوزبانهی سیستان و بلوچستان . شورای تحقیقات آموزش استان سیستان و بلوچستان .
     سولسو ، رابرت ال . (1381) . روانشناسی شناختی (ترجمه فرهاد ماهر) . ]ویرایش2[ . تهران انتشارات رشد (تاریخ انتشار به زبان اصلی ، 1933) . 
     سیف ، علی اکبر . (1379) . روانشناسی پرورشی ]روانشناسی یادگیری و آموزش[ . تهران . انتشارات آگاه .
     شعاع کاظمی ، مهرانگیز . (1384) . راههای پرورش خلاقیت (2) . فصلنامهی معرفت ، شماره92 .
     صادقنژاد  مریم . (1384) . نوشتن خلاق . مجلهی سبز در سبز ، شماره 20 ، صص20  18 .
     صحراکار ، فرشته . (1374) . بررسی تأثیر گذراندن اوقات فراغت بر نابهنجاریهای اجتماعی در بین دانشآموزان دختر مقطع راهنمایی شهرستان کرمانشاه . شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه .
     عابدی ، جمال . (1372) . خلاقیت و شیوهای نو در اندازهگیری آن . پژوهشهای روان شناختی 2 و 1 ، دورهی دوم .
      عطار ، زهرا . (1375) . ضرورت آموختن . رشد معلم ، دوره  بیست و سوم .
      عطاران ، محمد . (1375) . آرای مربیان بزرگ مسلمان دربارهی تربیت کودک. تهران : انتشارات سوره .
     غلام پور ، عباس . (بهار 1379) . خلاقیت و نوآوری در سازمانهای آموزشی. فصلنامهی مدیریت در آموزش و پرورش ، دورهی هفتم .
     فخرایی ، سیروس . (1375) . بررسی روشهای مؤثر در افزایش میزان مطالعهی دانشآموزان دورهی متوسطه در شهر تبریز . شورای تحقیقات ادارهی کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی .
     فرجزاده ، پروین . (1375) . مقایسهی انگیزهی پیشرفت و سازگاری فردی و اجتماعی دانشآموزان شبانهروزی و غیر شبانه روزی مدرسه راهنمایی . پایان نامهی کارشناسی ارشد چاپ نشده ، دانشگاه الزهراء .
      قاسمی ، علیرضا . (1376) . بررسی نحوهی آموزش انشاء و آزمایش روش فرآیند محور در کلاسهای آموزش انشای فارسی . پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد .
     کامرون ، جولیا . (1377) . راه هنرمند بازیابی خلاقیت (ترجمهی گیتی خوشدل) . تهران : نشر پیکان (تاریخ انتشار به زبان اصلی ، 1992)
     کانت ، امانوئل . (1363) . تعلیم و تربیت (ترجمهی غلامحسین شکوهی) انتشارات دانشگاه تهران .
      کریمی ، یوسف . (1383) . روانشانسی تربیتی . تهران : انتشارات ارسباران .
     کفایت ، محمد . (1373) . بررسی ارتباط شیوههای نگرشهای فرزند پروری با خلاقیت در رابطه متغیر با هوش ، پیشرفت تحصیلی و رفتارهای پیشرفت گرای دانشآموزان سال اول دبیرستانهای اهواز . شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان .
     کوه بنانی، م. (1382 ، 21 اسفند). قصهگویی خلاق و اهداف آموزشی . فکرنو .
      کیامنش ، علیرضا و شهرآراء ، مهرناز . (1378) . بررسی تطبیقی تکالیف و پرسشهای کتابهای درسی علوم تجربی . دورهی ابتدایی با عوامل خلاقیت گیلفود. همایش نقد و بررسی کتابهای درسی دورهی ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ، سازمان پژوهشی برنامهریزی آموزشی . تهران .
      لند ، جورج و جارمن ، بت . (1379) . آیندهی خلاقیت و خلاقیت آینده (ترجمهی حسن قاسمزاده) تهران : انتشارات ناهید . (تاریخ انتشار به زبان اصلی 1933) .
      مردانی نوکنده ، محمدحسین . (1383) . روشهای کاربردی پرورش خلاقیت در دانشآموزان، ماهنامهی تربیت ، سالم بیستم ، شمارهی 2 ، آبان 83 .
      مشکبید حقیقی ، محسن . (1376) . بررسی ویژگیهای دانشآموزان ممتاز و خلاق وراههای پرورش خلاقیت در آنان . شورای تحقیقات ادارهی کل آموزش و پرورش استان گیلان .
      مشکلانی ، پروانه . (1376) . بررسی تأثیر روش تدریس بحث گروهی بر خلاقیت دانشآموزان  سال دوم مدرسه راهنمایی . پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان .
      مطهری ، ابوالفضل . (1374) . بررسی میزان و نحوهی گذراندن اوقات فراغت دانشاموزان دبیرستانی قم . پایان نامهی کارشناسی  ارشد چاپ نشده ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم .
      مهرگان ، فرانک و پورصلامی ، بدیعه . (1373) . بررسی تأثیر گذارندن و نگذراندن دورهی پیش دبستانی ، ویژگیهای فردی ، خانوادگی و آموزش دانشآموزان بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان سال اول ابتدایی شهرستان اندیمشک . اداره آموزش و پرورش استان خورستان .
      میرزا آقایی،حمید . (1382 ، 25 شهریور). آرامش و خلاقیت . روزنامهی اعتماد ، شماره 364.
      میرزا آقایی ، حمید . (1381 ، 22 دی) خواندن و نوشتن با تفکر . روزنامه اعتماد ، ص7.
       میرزا آقایی ، حمید . (1381 ، 14 آبان) . درس انشاء دریچهای به سوی خلاقیت . روزنامهی اعتماد ، شماره 112 .
      میرزا آقایی ، حمید . (1382 ، 19 آذر) . نویسندگی و خلاقیت ، روزنامهی اعتماد.
      میکالکو ، مایکل . (1383) هشت راهبرد مورد استفاده ابرخلاقان . (ترجمه محمدرضا امینی) . باشگاه اندیشه . (تاریخ انتشار به زبان اصلی ، 2000)
      نادری ، ابوالفضل . (1376) . بررسی تأثیر درس هنر در افزایش خلاقیت دانشآموزان پایه سوم مدارس  ابتدایی ناحیه شهرستان اراک . پایان نامهی کارشناسی  ارشد چاپ نشده ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک .
      نظام دوست ، علیرضا . (1374) . بررسی دیدگاههای دانشآموزان و عوامل اجرایی مدارس متوسطه نظام جدید آموزش متوسطه استان مازندران در خصوص نحوهی گذارندن اوقات فراغت  درون آموزشگاهی و برآورد امکانات و تجهیزات مدارس مذکور به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانشآموزان . شورای تحقیقات ادارهی کل آموزش و پرورش استان مازندران .
      نعمتی ، محمود . (1376) . مطالعه و بررسی انواع روشهای تشویق و تنبیه دانشآموزان در دورهی ابتدایی از دیدگاه معلمان و دانشآموزان و اولیاء آنها و مقایسهی آن روش با روشهای اصولی تشویق و تنبیه . سازمان پژوهش و برنامه زیزی آموزشی .
      نیکجو ، کریم . (1376) . مطالعهی ارتباط خلاقیت و اثربخشی مدیران مدارس متوسطه . پایان نامهی کارشناسی  ارشد چاپ نشده ، مرکز آموزش مدیریت دولتی آذربایجان شرقی .
      ورناصری ، حشمت . (1375) . بررسی ربطهی بین عزت نفس ، خلاقیت ، جایگاه مهار خودیابی ، عملکرد تحصیلی دانشآموزان پسر سال دوم نظام جدید . پایان نامهی کارشناسی  ارشد چاپ نشده ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوزستان .
      وزین پور ، نادر . (1371) . بر سمند سخن . تهران: انتشارات فروغی .
      ونیتا ، کول . (1374) . برنامه آموزش و پرورش در دورهی پیش دبستانی و دبسنتان. (ترجمه فرخنده مفیدی) . تهران : سمت (تاریخ انتشار به زبان اصلی 1991) .
      یقینی ، فروغ الزمان . (1376) . بررسی نقش محتوای کتب زیست شناسی جانوری در ایجاد خلاقیت در دانشآموزان . پایان نامهی کارشناسی  ارشد چاپ نشده ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی .
     یلدایی ، سرخه دون . (1358) . کودک و بازی . تهران : انتشارات دانشکدهی تربیت بدنی علوم ورزشی .
     هرسی ، پال و بلانچارد ، کنت . (1384) . مدیریت رفتار سازمانی و کاربرد منابع .( ترجمه علی علاقه بند). تهران: موسسه انتشارت امیرکبیر.
.