پایان نامه بررسی تاثیر ارزش نام و نشان تجاری فرش بر وفاداری مشتریان در شهرستان اردبیل

تعداد صفحات: 15 فرمت فایل: word کد فایل: 2539
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۷,۲۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی تاثیر ارزش نام و نشان تجاری فرش بر وفاداری مشتریان در شهرستان اردبیل

    عنوان تحقیق به فارسی: بررسی تاثیر ارزش نام ونشان تجاری فرش بر وفاداری مشتریان در شهرستان اردبیل.

     

    عنوان تحقیق به انگلیسی:

     Assess the impact of brand equity carpet on customer loyalty in city Ardabil

    پرسش اصلی پژوهش:

    آیا بین ارزش نام و نشان تجاری و وفاداری مشتریان رابطه معناداری وجود دارد؟

     

      بیان مسئله: بیان مسأله اساسی تحقیق به طور کلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبه‏های مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از تحقیق به صورت مستند) :

     یکی از مهم ترین مسائلی که در استراتژی محصول بایستی مورد توجه قرار گیرد نام و نشان تجاری است. متمایزترین هنر بازاریاب های حرفه ای این است که بتوانند نام و نشان تجاری را خلق، نگهداری، حمایت و سرانجام آن را تقویت کنند )کاتلر،2003). موفقیت در برند سازی ضمن توسعه بازار های صادراتی به اعتبار بین المللی کشورها نیزمی افزاید و در آینده موجب خواهد گردید که درآمد حاصل از واگذاری برند به شرکت های علاقمند در خارج بر درآمد ناشی از صدور مستقیم کالا پیشی گیرد (اسلام،1382). ودر شرایط پر رقابت بازارهای کنونی به دست آوردن جایگاه مناسب در ذهن مصرف کننده به گونه ای که مصرف کننده وفادار شرکت باشد ، از اهمیت بسزایی برخوردار است و از جمله عواملی که در رسیدن به چنین جایگاهی در ذهن مشتریان موثر است ، ارزش ویژه نام و نشان تجاری شرکت می باشد(آکر ،1991).برند بخشی از ویژگی های عملیاتی و هیجانی است که مشتری به یک کالا یا خدمات نسبت می دهد و یک ابزار یاری رسان به مشتریان برای تصمیم گیری و خرید می باشد(مدنی و روستا، 1389). اگر سازمانی برند را تنها در حد یک نام در نظر بگیرد کاربرد عمیقی را که برند میتواند در بازاریابی داشته باشد درک نخواهد کرد. تصویر برند بر ادراک مشتریان از کیفیت محصولات و خدمات تأثیر دارد و اعتبار سازمان بر روی ادراک مشتری و وفاداری او مؤثر است (میر ویسی، 1388).بارزترین مهارت بازاریاب حرفه ای شاید این باشد که بتواند برند تجاری قدرتمندی به وجود آورد، از آن پاسداری کند مصونش بدارد و آن را تقویت نماید. امروزه هدف از بازاریابی مدیریت تقاضا از طریق رشد دادن و سوق دادن مشتری تا حد بلوغ در نردبان وفاداری به سازمان هاست. در این پارادایم هدف برقراری روابط بلندمدت و متقابل گروه های ذینفع و مهمتر از همه مشتری است به طوری که مشتریان بیشتری را حفظ نموده و مشتریان کمتری را از دست بدهد و به این ترتیب در بلند مدت منافعی حاصل شود که در نتیجه سهم بازار و سودآوری شرکت افزایش یابد (نوئل کاپفرر، 1385 ).کلر نیز ارزش ویژه  نام ونشان تجاری رابه صورت"اثر متفاوت دانش برند بر پاسخ مشتریان به فعالیتهای بازاریابی برند "تعریف میکند .در تعریف دیگر، ارزش ویژه برند عبارت است ازقدرتی که به وسیله آن یک برند ممکن است به وسیله نام ،نماد،یا لوگو به بازار مسلط شود. نام تجاری تصویری از محصولات در بازار است،افرادی که با نام تجاری سر و کار دارند، در پی کیفیت یا خصوصیات خاصی هستند که آن را ویژه یا منحصر به فرد می نماید(رایز،1381).امروزه شرکتها با ایجاد و استفاده ازنام ونشانهای تجاری قوی واردعرصه های گوناگون رقابتی شده اند. برندها در سبک زندگی و فرهنگ تأثیر داشته و حتی گاهی اوقات معرف آنها هستند. برندها در حال نفوذ به زندگی شخصی افراد هستند و ممکن است ارزش ها و اعتقادات، سیاست ها و حتی روح افراد را تحت تاثیر قرار دهند. نام تجاری موجب شناسایی فروشنده یا سازنده می شود. همچنین سازمان ها راقادر میسازد تا علاوه بر حفظ سهم بازار خود ،منفع بیشتری را نیز در ازای برندشان از مشتریان مطالبه کنند. هدف از این تحقیق بررسی رابطه ارزش نام ونشان تجاری فرش بروفاداری مشتریان میباشد که به روش توصیفی انجام خواهد شد. همچنین پرسش اصلی تحقیق این است که چه رابطه ای بین ارزش نام ونشان تجاری و وفاداری مشتریان وجود دارد؟که به آن جواب داده خواهد شد.

     اهمیت و ضرورت انجام تحقیق (شامل اختلاف نظرها و خلاءهای تحقیقاتی موجود، میزان نیاز به موضوع، فواید احتمالی نظری و عملی آن و همچنین مواد، روش و یا فرآیند تحقیقی احتمالاً جدیدی که در این تحقیق مورد استفاده قرار می‏گیرد):

    دلایل متعددی برای رشد و تقویت برند در صنایع امروزی بیان شده است. از نظر مشتری کاهش ریسک و هزینه های تحقیق از منافع کلیدی هستند. از نظر صاحبان،  برند موضوع کلیدی توانایی ارائه قیمتهای مناسبتر نسبت به رقیب، توانایی کسب سهم بازار بیشتر، توانایی حفظ مشتریان از طریق ایجاد وفاداری به برند و کاهش هزینه های بازاریابی بخش خدمات، تبلیغات و در نظر گرفتن جنبه های آن موضعی جدید در مفهوم بازاریابی خدمات در مقایسه با بازاریابی محصول است که می بایست مورد توجه بیشتر قرار گیرد (چن، 2010). یک نام تجاری خوب انتخاب مصرف کنندگان را جهت می دهد، به طوری که در فضای یک بازار بسیار پیچیده، نا م های تجاری یکسان میانبری را در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. نام تجاری بر وفاداری مشتریان می افزاید. از آنجایی که مشتریان اکثرا نام هایی را انتخاب می کنندکه می شناسند استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با نام تجاری مورد تأیید بیشتر است. نام تجاری قوی ورود به بازار جدید را ممکن می سازد احتمالاً شرکت های دارای نام های تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق تر هستند(راج، 2000).این مردم هستند که به نام های تجاری زندگی می بخشند نه شرکت ها؛ نام های تجاری را نباید در کارخانه ها و استودیو ها جستجو نمود، همچنین نباید در تراز نامه ها در جستجوی آنها بود بلکه ذهن مشتری، کارمند، تولید کننده و سایر ذینفعان جایگاه نام های تجاری هستند. چنانچه پال فلدویک می گوید: نام تجاری مجموعه ای از تصویرها و برداشت ها در ذهن مصرف کننده است. در این راستا، استفان کینگ بیان می کند: کالا چیزی است که در یک کارخانه ساخته می شود، اما نام تجاری چیزی است که به وسیله مشتری خریداری می شود (الیور، 1997). وفاداری به نام تجاری به خصوص میتواند از برخی از نام های تجاری ملی فراتر رود. علاوه بر این، محیط کنونی برای افزایش رقابت و ورود محصولات و خدمات جدید مشتریان را برای انتخاب گزینه خود در میان گروهی از فرصت های موجود هدایت می کند، به این دلیل تمرکز بر تمایز محصول نسبت به رقبا برای شرکت و تولید کنندگی مهم است. بنابراین توجه به نام های تجاری و تقویت آنها موجب پیشرفت دانش و تجربه بازاریابان و افراد سازنده این نام های تجاری میشود زیرا آنها برای طراحی نام های تجاری به تحقیق و بررسی و مطالعه زیادی نیاز دارند،علاوه بر این نام های تجاری برتر موجب رفاه و انگیزش بیشتر افرادجامعه به خرید  بیشتر و وفاداری آنها میشوند .

    پیشینه پژوهش  (در بیان مختصر پیشینه پژوهش  دانشجو باید به کلیه مراجع ذکرشده در بخش فهرست مراجع اشاره کند رجوع به مراجع باید براساس شماره مرجع یا حروف اول نام نویسندگان  باشد بدیهی است که در صورت استفاده از هریک از حالت های فوق، مراجع معرفی شده در بخش فهرست مراجع نیز باید برحسب شماره مرجع یا حروف اول نام نویسندگان مرتب شده باشد):

    هرچند پژوهشهای زیادی درزمینه ارزش نام ونشان تجاری صورت گرفته است اما پژوهشهای انجام شده دررابطه با تاثیر مارک تجاری بر وفاداری مشتری اندک می باشد. به طورکلی روند پژوهشهای انجام شده درزمینه ارزش نام ونشان تجاری و وفاداری مشتری عبارت است از: جنیفرآکردرسال 1997با پژوهشی گسترده وجامع به بررسی نحوه ی طبقه بندی صفات شخصیتی نام ونشانهای گوناگون پرداخت،  ویژگی های مشتریانی را بررسی نموده که هر کدام درجات متفاوتی از وفاداری به خدمت را از خود بروز می دهند. (بتمن ، شییلا،  1988) مفهوم شخصیت نام ونشان تجاری، (شانکار وهمکارانش 2003)و رانگاسوامی (2003) رضایت مشتری ازنام ونشان تجاری(اولیور1999)، پریچارد و همکارانش(1998)، بلومر و همکارانش(1999) تعهد مشتری رامطرح کرده اند. شعبان الهی (1384) مدیریت خدمات مشتری،  اسماعیل محمدی(1382) مدیریت ارتباط با مشتری را بیان کرده اند.همچنین منیجه بحر امینی زاده در سال 1385 تحقیقی تحت عنوان "مدلی برای ارزش گذاری علایم تجاری از دیدگاه مصرف کننده (رساله دکترا) در دانشگاه علامه طباطبایی تهران ارائه کرده بود. راحیل شفیع ها در سال 1386 به بررسی عوامل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند گوشی موبایل از دیدگاه مصرف کننده با استفاده از مدل آکر در دانشگاه مدیریت علوم تحقیقات پرداخته بود.و موتمنی و شاهرخی) 1998) پس از مرور رویکردهای بازاریابی و مالی، اولین کسانی بودند که به ارائه مدل ترکیبی ارزش ویژه جهانی برند پرداختند. همانگونه  که اشاره شد پژوهش های اندکی به خصوص در داخل کشور درزمینه تاثیر ارزش نام ونشان تجاری بر وفاداری صورت گرفته ،در این تحقیق سعی شده است تاثیر نام ونشان تجاری رابر وفاداری مشتری مورد بررسی قرارگیرد.

    پایان نامه مربوط به این پروپوزال در سایت وجود ندارد.

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی تاثیر ارزش نام و نشان تجاری فرش بر وفاداری مشتریان در شهرستان اردبیل

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    خاکی،غلامرضا،روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی،چاپ اول ،انتشارات درایت ،تهران ،1378.

    زهره سرمد عباس بازرگان الهه حجازی روش تحقیق درعلوم رفتاری چاپ هشتم انتشارات آگاه تهران 1383.

    کاتلر، فیلیپ و گری آرمسترانگ ، اصول بازاریابی، ترجمه علی پارساییان، نشر ادبستان ،تهران،1383.

    مجله اقتصادی ،برند وتاثیر آن بروفاداری مشتری ،شماره های 9،10 ،آذرو دی 1392 ،صفحات80-65.

    مجله پژوهش های مدیریت ،بررسی اهمیت ارزش ویژه نام و نشان تجاری در دستیابی به مشتریان وفادار برای تولید کنندگان ماشین آلات صنایع غذایی و آشامیدنی ایران ،شماره88-بهار1390.

    منصور مومنی،تحلیل های آماری با استفاده از نرم افزار spss،چاپ اول،انتشارات کتاب نو،تهران،1386.

    Aaker, D.A. (1991).“Managing Brand Equity: Conceptualizing on the Value of a Brand Name”. New York , USA , Free Press , Cop. PP. 35-68.

    Aaker, D.A. (1996). “Building Strong Brands “. New York , The Free Press , A Division of Simon & Schuster Inc , 5th Ed , PP. 72-115.

    Aaker, D.A. (1998). “Strategic Market Management”. New York , John Wiley & Sons , Inc , 5th Ed , PP. 30-87.

    Aaker, J . (1997). “ Dimensions of Brand Personality “ , Journal of Marketing Research , Vol XXXIV , PP.347-356.

    Agarwal, M. K., & Rao, V.R. (1996). An empirical comparison of consumer-based measures of brand equity. Marketing Letters,7(3), 237-47.

    Ashill, N.J. & Sinha, A. (2004). An exploratory study into the impact of components of brand equity and country of origin effects on purchase intention. Journal of Asia-Pacific Business, 5(3): 27-43.

    Bravo, R., Fraj, E. & Martínez, E. (2007). Family as a source of consumer-based brand equity. The Journal of Product and Brand Management, 16(3): 188-99.

    Keller, K. L. 2001. Building customer-based brand equity: A blueprint for creating strong brands. Marketing Management (July/August) 15-19.

    Keller, K. L. 2002. Branding and brand equity. Bart Weitz and Robin Wensley, eds. Handbook of Marketing, Sage Publications, London, 151-178.

    Keller, K. L. 2003. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, 2d ed. Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ.

    Keller, K. L., D. A. Aaker. 1992. The effects of sequential introduction of brand extensions. J. Marketing Res. 29(May) 35-50.

    Keller, K. L., D. A. Aaker. 1998. Corporate-level marketing: The impact of credibility on a company’s brand extensions. Corp. Reputation Rev. 1(August) 356-378.

    Keller, K. L., D. R. Lehmann. 2003. The brand value chain: Optimizing strategic and financial brand performance. Marketing Management (May/June) 26-31.

    Oliver, R. L. (1997), Satisfaction; A Behavioral Perspective on the consumer, Mc Graw- Hill,New York, P. 17.

پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ارزش نام و نشان تجاری فرش بر وفاداری مشتریان در شهرستان اردبیل, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ارزش نام و نشان تجاری فرش بر وفاداری مشتریان در شهرستان اردبیل, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ارزش نام و نشان تجاری فرش بر وفاداری مشتریان در شهرستان اردبیل, رساله در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ارزش نام و نشان تجاری فرش بر وفاداری مشتریان در شهرستان اردبیل, پایان نامه در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ارزش نام و نشان تجاری فرش بر وفاداری مشتریان در شهرستان اردبیل, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ارزش نام و نشان تجاری فرش بر وفاداری مشتریان در شهرستان اردبیل, مقاله در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ارزش نام و نشان تجاری فرش بر وفاداری مشتریان در شهرستان اردبیل, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ارزش نام و نشان تجاری فرش بر وفاداری مشتریان در شهرستان اردبیل, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ارزش نام و نشان تجاری فرش بر وفاداری مشتریان در شهرستان اردبیل, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ارزش نام و نشان تجاری فرش بر وفاداری مشتریان در شهرستان اردبیل, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر ارزش نام و نشان تجاری فرش بر وفاداری مشتریان در شهرستان اردبیل
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت