پروژه بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس 

تعداد صفحات: 69 فرمت فایل: word کد فایل: 4585
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۲۱,۶۰۰ تومان
قیمت: ۱۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس 

    مقدمه

    ظهور کامپیوتر انقلابی در اجتماع امروز پدید آورده است که برخی اهمیت آن را به مراتب بیش از انقلاب صنعتی که در قرن هجدهم میلادی در اروپا آغاز گردیده می دانند. زیرا اختراع ماشین بخار و سایر ماشین هایی که به دست بشر ساخته شده و بوسیله او به خدمت گرفته شده اند جایگزین کار بدنی  یا به عبارتی مکمل نیروی بازوان انسان شده اند، درحالیکه کامپیوتر به مدد مغزانسان شتافته است.امروزه کامپیوترها اعمالی را انجام میدهند که در گذشته فقط مغز از عهده انجام آنها بر میآمد.

    دراینکه مغز به عنوان کنترل کننده وفرمانده کلیه حرکات انسان دارای اهمیت فوق العاده زیادی میباشد ،هیچ شکی  نیست وهمین امر یعنی متکامل بودن مغز است که انسان را اشرف مخلوقات کرده است.

    لذا اهمیت ماشینی که بتواند بخشی از کار مغز را انجام دهد، آشکار میگردد و از اینروست که غالبا کامپیوتر را مغز الکترونیکی نامیده اند.

    صرف نظر از اینکه اصطلاح مغز الکترونیکی تا چه اندازه صحیح و دقیق است، می توان در هر صورت جنبه هایی از حقیقت را در آن یافت، زیرا انسان و کامپیتر هر دو روی اطلاعات عملیات وپردازش انجام می دهند. درست است که انسان در مواردی همچون درک، تفسیر، ساختن مفاهیم جدید قضاوت و انجام عملیات با مدریت انعطاف پذیر به کامپیوتر برتری دارد ولی این ماشین نیز به نوبه خود  از امتیازات و ویژگیهای خاصی همچون دقت، سرعت ذخیره سازی حجم زیادی از اطلاعات و خستگی ناپذیری برخوردار است که در چنین مواردی از انسان پیشی می گیرد.

    کامپیوتر در طول چند دهه ای که از عمرش می گذرد چنان آثار اجتماعی وفرهنگی گسترده وعمیقی در جوامع بشری بر جای گزارده است که این امر خود موجب پیدایش خبرهای تازه در تاریخ بشر شده است. این جنبه از تمدن را به نام های گوناگون از جمله تمدن انفورماتیک خوانده اند و این بدان معناست که کامپیوتر به همراه تکنولوژی های پیشرفته دیگر، راه را برای تکوین جامعه جدید باز کرده است که بیش از هر چیز می توان آنرا  "جامعه اطلاعاتی " نامید.

    اهمیت کامپیوتر در دنیای امروز و همچنین پیش بینی اهمیت آن در جوامع آینده بر کسی پوشیده نیست. به جرأت می توان گفت که بسیاری از موفقیت های حاصله در سال های اخیر در زمینه های مختلف علمی بدون یاری کامپیوتر هرگز میسر نمی گردید .

    امروزه کامپیوترها حرکت فضاپیماها را در اعماق کهکشان کنترل می نمایند. بر ترافیک شهر ها نظارت داشته  کارهای بانک داری انبار داری آماری و ... را انجام می دهند و بدین ترتیب گره گشای تحقیقات فضایی، پزشکی، هوا شناسی و ... می باشند .

    امروزه همزمان با شخصی که درمحلی ویا اداره ای مشغول به کار است، صد ها امور دیگر از قبیل صدور صورتحساب آب، برق، گاز، تلفن، گرداندن امور جاری کتابخانه ها، هتل ها، شرکت های بیمه، امور انتظامی، خبرگذاری ها، کارخانجات و... برعهده کامپیوتر ها است که در هر یک از آنها به خوبی به عنوان یک وسیله بسیار موثر و تعیین کننده ایفای نقش می کند .

    یکی از محل هایی که کامپیوتر در آن مورد استفاده  قرار می گیرد، در بنگاه های معاملات ملکی می باشد. به این صورت که اطلاعات املاک مشتریان از قبیل نوع ملک، متراژ آن، قیمت هر متر، مربع یا قیمت پیش پرداخت وپرداخت ماهیانه، آدرس آن وفیلم یا عکس مربوط به ملک و سایر اطلاعات مربوط به آن در کامپیوتر ذخیره می شود و با مراجعه مشتری دیگری می توان با سرعت و دقت بسیار بالا مورد مناسبی برای او یافت و در اختیار مشتری نهاد.

    از این رو بنده تصمیم گرفتم که پروژه نهایی خود را "مکانیزه کردن سیستم یک بنگاه معاملات ملکی" قرار داده تا بتوانم قدمی هر چند کوچک در بهبود وارتقاء این امر برداشته باشم.

    برای این کار از بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس، جهت نگهداری اطلاعات و از زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک 6 ،جهت  برنامه سازی و کنترل برنامه وساخت اینترفیس های مناسب استفاده شده است . اینکه چرا از این نرم افزارها استفاده شده است خود داستانی طولانی است . در اینجا فقط به بعضی از دلایل بسنده میکنم. مایکروسافت اکسس در بین سایر بانک های اطلاعاتی مانند SQLserver2000,Oracle دارای پیاده سازی آسان تر و همچنین نگهداری ساده تر میباشد . همچنین برنامه هایی که بانک اطلاعاتی آنها اکسس میباشد، دیگر نیازی به نصب نرم افزار اکسس ندارند.

     زبان ویژوال بیسیک 6 که آن نیز محصول غول نرم افزاری جهان یعنی مایکروسافت است نیز بدلیل سازگاری مناسب با اکسس و در عین سادگی دارای قدرت بالا در اداره بانک های اطلاعاتی میباشد که آنرا در رده  مناسب ترین زبان های برنامه سازی بانک اطلاعاتی قرار داده است . به همین خاطر این کتاب را در 3 قسمت تقدیم خوانندگان آن می نمایم .

    ابتدا کمی درباره کار با بانک اطلاعاتی اکسس صحبت خواهیم کرد، سپس در مورد رابطه ویژوال بیسیک و اکسس وچگونگی دستیابی داده های اکسس در ویژوال بیسیک وکار با آنها صحبت می کنیم و در انتها مروری بر پروژه خواهیم داشت . امیدوارم که از بنده بپذیرید .

    با امید به یاری خداوند متعال و با سعی و تلاش وهمچنین با بهره گیری از کمک ها و راهنمایی های ارزش مند اساتید بزرگوارم، قدم در این راه می گذارم

     

    بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس

     

    بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس

     

    الف ‌- تعریف داده Data :
    هرگونه اطلاعات لازم و کاربردی درباره یک موجودیت را یک داده می‌گویند.
    ب‌- تعریف Fild :
    به هر ستون یک جدول که در بر گیرنده کلیه اطلاعات مربوط به آن ستون می‌باشد و بخشی از یک موجودیت را تشکیل میدهد فیلد گفته می‌شود.
    ت‌- تعریف Rcord :
    به هر سطر یک جدول که اطلاعات مربوط به یک موجودیت را نشان می‌دهد ، رکورد گویند.
    ث‌- تعریف پایگاه داده‌ای ارتباطی:
    پایگاه داده‌های ارتباطی، مجموعه‌ای از جدول‌های داده است که یک فیلد مشترک در هر یک از جدولهای موجود دارد و از طریق آن می‌توان داده‌ها را بهم ربط داد.به این مدل از پایگاه داده‌ها ، پایگاه داده‌های ارتباطی RelationShip می‌گویند.

     

     

     
    به دو صورت زیر می‌توان یک پایگاه داده رابطه‌ای ایجاد نمود:
    Database :
    1. Blank database
    2. Database Wizard

     

          Blank DataBase

     

    در صورت انتخاب  Blankکلیه اشیائ اکسس شامل Table ,……… قابل طراحی توسط کاربر می‌باشد. برای ایجاد پایگاه داده ابتدا باید نام ومسیر Data Base را تعیین نمود.
    گزینه‌های زیر در اجزا Table, Query,Form مشترک میباشد
     
    1. Open(نمای ورود داده)       2. Design(نمای طراحی)     3. New(ایجاد شئ جدید)
    Macros ,modules دارای گزینه‌های زیر می‌باشند:
    1. Run(اجرا)                            2. Design                                 3. New
     
    Report شامل:
    1. Preview(پیش نمایش)
    2. Design
    3. New

     

     

     

    Yes/No

    فرمت آن به صورت زیر می‌باشد

     

     
    • Input Mask :
    این خصوصیت نحوه ورود داده‌ها را از لحاظ قالبندی کنترل می‌کند.داده‌های از نوع Text , Number , Date/Time , Currency دارای این خصوصیت می‌باشند ، گزینه‌ها و علائم مطرح در Input Mask به شرح زیر می‌باشد:
    1. 0 : احتیاج به عدد است
    2. 9 : عدد یا فاصله خالی می‌تواند وارد شود اما الزامی نیست
    3. #:عدد،علامت مثبت ، علامت منفی و فاصله خالی می‌تواند وارد شود اما الزامی نیست
    4. L :احتیاج به حرف است
    5. ? :حرف می‌تواند وارد شود اما الزامی نیست
    6. A :احتیاج به حرف یا عدد است
    7. : a حرف یا عدد می‌تواند وارد شود اما الزامی نیست
    8. & :احتیاج به حرف یا فاصله خالی است
    9. C :هر کارکتر یا فاصله خالی می‌تواند وارد شود اما الزامی نیست
    10. < : کارکترهایی که بعد از آن وارد می‌شود را به حروف کوچک تبدیل می‌کند
    11. > : کارکترهایی که بعد از آن وارد می‌شود را به حروف بزرگ تبدیل می‌کند
    12. ! :باعث می‌گردد کارکترها از راست به چپ وارد شوند
    13. \ :کارکترهای که به دنبال آن می‌آیند به جای اینکه به عنوان کد خوانده شود به صورت تحت الفظی نمایش می‌یابد.
    • Caption :
    عنوان و برچسبی برای فیلد طراحی شده می‌باشد.در این قسمت قابلیت فارسی نویسی داریم.
    • Default Value :
    ازقابلیت این خصوصیت برای فیلد طراحی شده تعیین یک مقدار به صورت پیش فرض می‌باشد.
    • Validatin Rule :
    خصوصیتی است که امکان کنترل ورود داده ها را دارا می‌باشد، به عبارتی دیگر با تعیین مقدار در این خصوصیت کاربر را ملزم به وارد کردن مقادیر تعیین شده می‌نمایید.

     

  • فهرست و منابع پروژه بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس 

    فهرست:

    مقدمه                                                                                                               2

    بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس                                                                            7

    دستیابی داده در ویژوال بیسیک 6                                                                       

       پروژه                                                                                           

    منبع:

    ندارد.

پروپوزال در مورد پروژه بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس , گزارش سمینار در مورد پروژه بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس , تز دکترا در مورد پروژه بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس , رساله در مورد پروژه بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس , پایان نامه در مورد پروژه بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس , تحقیق در مورد پروژه بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس , مقاله در مورد پروژه بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس , پروژه دانشجویی در مورد پروژه بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس , تحقیق دانشجویی در مورد پروژه بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس , مقاله دانشجویی در مورد پروژه بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس , پروژه دانشجویی درباره پروژه بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس 
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت