گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت‌ NAND

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 4533
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی برق
قیمت قدیم:۲,۴۰۰ تومان
قیمت: ۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت‌ NAND

    هدف از آزمایش : آشنایی با گیت‌ NAND

    وسائل لازم :

    منبع تغذیه

    LED یا دیود نوری

    مقاومت

    آی‌سی 7400

    آی‌سی 7420

    آی‌سی 7404

    Board یا پایه مدار

    سیم و سیم‌چین

    تعاریف :

    آی‌ سی یا مدار مجتمع : عبارت است از مدار الکترونیکی کاملی که بصورت مجتمع در تراشه‌ای نیمه‌هادی گردآوری شده و در قالبی چند پایه قرار گرفته باشد .

    آی‌سی 7404 : این آی‌سی شامل شش گیت NOT می‌باشد . از تمام این شش Invert می‌توان بصورت جداگانه استفاده کرد . در هر گیت Invert اگر ورودی صفر باشد خروجی یک خواهد بود و اگر ورودی یک شود خروجی صفر خواهد بود .

     

    آی‌سی 7400 : این آی‌سی شامل چهار گیت NAND دو ورودی می‌باشد که در منطق مثبت بصورت جداگانه از آنها استفاده می‌شود . در هر گیت اگر یکی از ورودی‌ها صفر باشد خروجی یک خواهد بود و اگر هر دو ورودی یک شوند خروجی صفر خواهد بود .

     

     

    آی‌سی 7420 : این آی‌سی شامل دو گیت NAND چهار ورودی می‌باشد که در منطق مثبت بصورت جداگانه از آنها استفاده می‌شود . در هر گیت اگر یکی از ورودی‌ها صفر باشد ، خروجی یک خواهد شد و اگر تمامی ورودی‌ها یک شوند ، خروجی صفر خواهد شد .

     

     

    مقاومت : بعنوان محدود کننده وبرای تقسیم جریان مورد استفاده قرار می‌گیرد .

     

    LED یا دیود نوری : دو پایه مثبت و منفی دارد و معمولاً پایه مثبت (آند) کمی بلندتر از پایه منفی (کاتد)  می‌باشد .

    با استفاده از گیت NAND یک گیت NOT درست کنید .

     

     

    با استفاده از گیت NAND یک گیت OR درست کنید .

     

    « الف»

     

    « ب»

     

    با استفاده از گیت NAND یک گیت XOR درست کنید .

     

    طرح یک قفل دیجیتال که فقط برای ورودی‌های A=1 ، B=0 ، C=1 و D=0 ، LED1 روشن خواهد شد و برای بقیه حالات LED2 روشن خواهد شد .

    با استفاده از وسائل موجود مدار زیر را طراحی می‌کنیم .

    ابتدا هر چهار آی‌سی را روی پایه قرار می‌دهیم و با استفاده از سیم‌ها ارتباط‌هایی که در شکل فوق مشخص است را برقرار می‌کنیم سپس مقاومت‌ها وLED ها را روی پایه قرار می‌دهیم . بعد از اتمام کار پایه شماره 7 هر کدام از آی‌سی‌ها را به قسمت منفی منبع تغذیه و پایه شماره 14 را به قطب مثبت وصل می‌کنیم و با راهنمائی استاد منبع تغذیه را روشن می‌کنیم اگر مدار را درست بسته باشیم با صفر کردن ورودی‌های B و C LED1  روشن خواهد شد . در غیر اینصورت برای سایر ورودی‌ها LED2 روشن خواهد شد .

  • فهرست و منابع گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت‌ NAND

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پروپوزال در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت‌ NAND, گزارش سمینار در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت‌ NAND, تز دکترا در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت‌ NAND, رساله در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت‌ NAND, پایان نامه در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت‌ NAND, تحقیق در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت‌ NAND, مقاله در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت‌ NAND, پروژه دانشجویی در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت‌ NAND, تحقیق دانشجویی در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت‌ NAND, مقاله دانشجویی در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت‌ NAND, پروژه دانشجویی درباره گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت‌ NAND
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت