گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت های OR و NOT

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 4532
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی برق
قیمت قدیم:۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۳,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت های OR و NOT

    آزمایشگاه مدار منطقی

    جلسه دوّم

    هدف از آزمایش : آشنایی با گیت‌ های OR و NOT

    وسائل لازم :

    منبع تغذیه

    LED یا دیود نوری

    مقاومت

    آی‌سی 7404

    آی‌سی 7432

    Board یا پایه مدار

    سیم و سیم‌چین

    تعاریف :

    آی‌سی یا مدار مجتمع : عبارت است از مدار الکترونیکی کاملی که بصورت مجتمع در تراشه‌ای نیمه‌هادی گردآوری شده و در قالبی چند پایه قرار گرفته باشد .

    آی‌سی 7404 : این آی‌سی شامل شش گیت NOT می‌باشد . از تمام این شش Invert می‌توان بصورت جداگانه استفاده کرد . در هر گیت Invert اگر ورودی صفر باشد خروجی یک خواهد بود و اگر ورودی یک شود خروجی صفر خواهد بود .

     

    آی‌سی 7432 : این آی‌سی شامل چهار گیت OR دو ورودی می‌باشد که در منطق مثبت بصورت جداگانه از آنها استفاده می‌شود در هر گیت اگر یکی از ورودی‌ها یا هر دو ورودی یک باشد خروجی یک خواهد بود و اگر هر دو ورودی صفر شوند خروجی صفر خواهد بود .

     

     

    مقاومت : بعنوان محدود کننده وبرای تقسیم جریان مورد استفاده قرار می‌گیرد .

     

    LED یا دیود نوری : دو پایه مثبت و منفی دارد و معمولاً پایه مثبت (آند) کمی بلندتر از پایه منفی (کاتد)  می‌باشد .

    با استفاده از وسائل موجود مدار زیر را طراحی می‌کنیم .

     

    ابتدا دو آی‌ سی را روی پایه قرار می‌دهیم و با استفاده از سیم‌ها ارتباط‌هایی که در شکل فوق مشخص است را برقرار می‌کنیم سپس مقاومت وLED را روی پایه قرار می‌دهیم . بعد از اتمام کار پایه شماره 7 هر کدام از آی‌سی‌ها را به قسمت منفی منبع تغذیه و پایه شماره 14 را به قطب مثبت وصل می‌کنیم و با راهنمائی استاد منبع تغذیه را روشن می‌کنیم اگر مدار را درست بسته باشیم LED  روشن خواهد شد .

  • فهرست و منابع گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت های OR و NOT

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پروپوزال در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت های OR و NOT , گزارش سمینار در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت های OR و NOT , تز دکترا در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت های OR و NOT , رساله در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت های OR و NOT , پایان نامه در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت های OR و NOT , تحقیق در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت های OR و NOT , مقاله در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت های OR و NOT , پروژه دانشجویی در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت های OR و NOT , تحقیق دانشجویی در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت های OR و NOT , مقاله دانشجویی در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت های OR و NOT , پروژه دانشجویی درباره گزارش آزمایشگاه مدار منطقی - آشنایی با گیت های OR و NOT
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت