گزارش آزمایشگاه مدار منطقی

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 4531
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی برق
قیمت قدیم:۲,۴۰۰ تومان
قیمت: ۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش آزمایشگاه مدار منطقی

    هدف از آزمایش : آشنایی با گیت‌ NAND

    وسائل لازم :

    منبع تغذیه

    LED یا دیود نوری

    مقاومت

    آی‌ سی 7404

    آی‌سی 7408

    Board یا پایه مدار

    سیم و سیم‌چین

    تعاریف :

    آی‌سی یا مدار مجتمع : عبارت است از مدار الکترونیکی کاملی که بصورت مجتمع در تراشه‌ای نیمه‌هادی گردآوری شده و در قالبی چند پایه قرار گرفته باشد .

    آی‌سی 7404 : این آی‌سی شامل شش گیت NOT می‌باشد . از تمام این شش Invert می‌توان بصورت جداگانه استفاده کرد . در هر گیت Invert اگر ورودی صفر باشد خروجی یک خواهد بود و اگر ورودی یک شود خروجی صفر خواهد بود .

     

    آی‌سی 7408 : این آی‌سی شامل چهار گیت AND دو ورودی می‌باشد که در منطق مثبت بصورت جداگانه از آنها استفاده می‌شود در هر گیت اگر یکی از ورودی‌ها یا هر دو ورودی صفر باشد خروجی صفر خواهد بود و اگر هر دو ورودی یک شوند خروجی یک خواهد بود .

     

    مقاومت : بعنوان محدود کننده وبرای تقسیم جریان مورد استفاده قرار می‌گیرد .

    LED یا دیود نوری : دو پایه مثبت و منفی دارد و معمولاً پایه مثبت (آند) کمی بلندتر از پایه منفی (کاتد)  می‌باشد .

    با استفاده از وسائل موجود مدار زیر را طراحی می‌کنیم .

     

    ابتدا دو آی‌سی را روی پایه قرار می‌دهیم و با استفاده از سیم‌ها ارتباط‌هایی که در شکل فوق مشخص است را برقرار می‌کنیم سپس مقاومت وLED را روی پایه قرار می‌دهیم . بعد از اتمام کار پایه شماره 7 هر کدام از آی‌سی‌ها را به قسمت منفی منبع تغذیه و پایه شماره 14 را به قطب مثبت وصل می‌کنیم و با راهنمائی استاد منبع تغذیه را روشن می‌کنیم اگر مدار را درست بسته باشیم LED  روشن خواهد شد .

    سپس همین مدار را در حالیکه از 3 ورودی آی‌سی 7408 استفاده کنیم طراحی می‌کنیم برای این کار از دو گیت AND ، آی‌سی 7408 استفاده می‌کنیم . در این روش نیز مثل حالت قبلی تمام اتصالات را مطابق شکل زیر انجام می‌دهیم و مدار را آزمایش می‌کنیم . در این حالت اگر هر کدام از ورودی‌های آی‌سی 7408 منفی کنیم       LED ‌ خاموش خواهد شد .

  • فهرست و منابع گزارش آزمایشگاه مدار منطقی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پروپوزال در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی, گزارش سمینار در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی, تز دکترا در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی, رساله در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی, پایان نامه در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی, تحقیق در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی, مقاله در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی, پروژه دانشجویی در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی, تحقیق دانشجویی در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی, مقاله دانشجویی در مورد گزارش آزمایشگاه مدار منطقی, پروژه دانشجویی درباره گزارش آزمایشگاه مدار منطقی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت