پروژه ورزش در بیرستان دخترانه کوثر شهرستان ایذه

تعداد صفحات: 18 فرمت فایل: word کد فایل: 3388
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: آمار
قیمت قدیم:۷,۲۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه ورزش در بیرستان دخترانه کوثر شهرستان ایذه

    چکیده :

     

    آمار به عنوان یک موضوع علمی، امروزه شامل مفاهیم و روشهائی است که در تمام پژوهشهایی که مستلزم جمع آوری داده ها به وسیله یک فرآیند آزمایش و مشاهده، و انجام استنباط و نتیجه گیری به وسیله تجزیه و تحلیل این داده ها هستند، اهمیت بسیار دارند. آمار هنر و علم جمع آوری، تعبیر و تجزیه و تحلیل داده ها و استخراج تعمیمهای منطقی در مورد پدیده های تحت بررسی است. معادل کلمه آمار در زبان انگلیسی Statistics است که از لحاظ تاریخی، از کلمه لاتین status مشتق شده و یکی از معانی کلمه اخیر، دولت است. در طول چندین دهه، آمار فقط با بیان اطلاعات و مقادیر عددی درباره اقتصاد، جمعیت شناسی و اوضاع سیاسی حاکم در یک کشور، سر و کار داشت.       

    حتی امروز، ‌بسیاری از نشریات و گزارشهای دولتی که توده ای از آمار و ارقام را در بر دارند و تحت عناوینی از قبیل « آمار تولید مزارع» و «آمار کارگران» منتشر می شوند، معنی اولیه کلمه آمار را در ذهن زنده می کنند.        

    اکثر افراد معمولی هنوز این تصور غلط را درباره آمار دارند که آن را منحصر به ستونهای عددی سرگیجه آور و گاهی یک سری شکلهای مبهوت کننده می‌دانند. بنابراین، یادآوری این نکته ضروری است که نظریه و روشهای جدید آماری، از حد ساختن جدولهای اعداد و نمودارها بسیار فراتر رفته اند. نمایشهای عددی به صورت جنبه ای فرعی از آمار درآمده اند.

     

     

    مقدمه :

    هدف پروژه بررسی اهمیت ورزش در بین دانش آموزان دبیرستان دخترانه کوثر  می باشد که آیا ورزش امری مهم در زندگی و ساعات روزانه آنهاست و.... هدف انتخاب این موضوع این است که امروزه ورزش امری بسیاری مهم و ضروری در سراسر جهان شمرده می شود و مشخص شده که قبل از درس خواندن ورزش کردن ورزش کردن برای تقویت حافظه و یادگیری مفید است و سرعت عقل انسان در انجام بسیاری از کارها از کارها رابالا می برد و ورزش کردن بیشتر به دانش آموزان توصیه می شود در لسیت رابطه جمع آوری داده ها و تجزیه آنها محاسبات آماری و نمودار و جداول استفاده می گردد .

     

    تاریخچه

    سرآغاز اولیه آمار را باید در شمارش های آماری حوالی آغاز قرن اول میلادی یافت. اما ،تنها در قرن هجدهم بود که این علم ، با به کار رفتن در توصیف جنبه هایی که شرایط یک وضعیت را مشخص میکردند ، به عنوان رشته ای علمی و مستقل شروع به مطرح شدن کرد.

    مفهوم از کلمه لاتینی ،به معنی شرط ، استخراج شده است. مدت های مدید ، این علم ، محدود به کار در این حوزه بود ، و تنها در دهه های اخیر از این انحصاری جدا شدو ، و به کمک نظریه احتمال ،شروع به بررسی روش های تحلیل داده های آماری و اثبات فرض های آماری کرد.

    روش های این آمار ریاضی با آشکار کردن قوانین جدید ، به ابزاری موثر در علوم طبیعی و تکنولوژی تبدیل شد.

     

     

    بیان مسئله

    در این تحقیق ، محقق در صدد است که مقایسه عملکرد ورزشی دانش آموزان دختر دبیرستاندخترانه شهرستان ایذه فرهنگی از طریق پرسش شوندگان مورد تجزیه و تحلیل و ارزیابی قرار دهد و از روش اسناد ومدارک موجود مشخص نماید که بین دانش آموزان دختر چه تفاوتی با دانش آموزانی که ورزش روزانه دارند و دانش آموزانی که به طور کلی ورزش نمی کنند یا به ندرت ورزش می کنند .

    بین دانش اموزان دختر ورزش کار و دانش آموزان دختر که ورزش نمی کنند چه تفاوت هایی وجود دارد .

    بین دانش اموزان دخنر وزشکار و غیر ورزش کار چه روند تحصیلی وجود دارد . .

    بین دختران ورزشکار و دختران غیرورزشکاراز نظر هوش عاطفی و روانشناسی چه تفاوت های عمده ای وجود دارد .  .

    اهمیت مسئله

    این تحقیق صرفاً در رابطه با مسائل آموزش و پرورش و نظام آموزش و پرورش کشور ( حیطه ورزش) می باشد  و با توجه به بررسیها وتحقیقاتی که در این زمینه می شود می توان   مشخص نمود که چه عواملی  می توانند در نظام آموزش و پرورش در بحث ورزش در دبیرستانها دخترانه شهرستان می تواند مفید و چه عواملی می تواند غیر مفید واقع گردد. لذا از این مجموعه آمار که ارائه شده می توان زمان کلاس های ورزش و کلاس های نرمش در این دبیرستان های دخترانه شهرستان به طور تخصصی تر و واقع بیانه تری رقم زد .

    بررسی نمودن این عوامل  و تحقیق و کار کردن  بر روی آنها  می توان علل پیشرفت تحصیل و روحیه شاداب دانش آموزا و از نظر عاطفی و دوست یابی در این دانش آموزان بررسی و تحلیل کرد .

    و از آنجائیکه تعلیم و تربیت  امریست پیوسته  ،مستمر و همه  جانبه  ، تاثیر فاکتورهای چون  شرایط کلاس و میزان تحرک دانش اموز  و آگاهی مربی ورزش و خود دانش آموز    و مجموعه شرایط  محیط آموزش  بر یکدیگرو نتیجتاًدر تعلیم و تربیت امری است اجتناب ناپذیر ، لذا مطالعه هر یک  بدون در نظر گرفتن  تاثیر و تاثر  شرایط دیگر امریست دشوار  با این پیش فرض  ما برای تاثیر میزان  تحصیلات  و آگاهی  مربی ورزش    در عملکرد  ورزشی ،تحصیلی  دانش آموزان   را مورد بررسی قرار داده ایم .

    جامعه و نمونه

    جامعه یک بررسی آماری دارای مشاهده ها یا آزمایش هایی تحت شرایطی یکسان ، به عنوان عنصرهای خود است. هر یک از این عنصرها را میتوان نسبت به مشخصه های متفاوتی بررسی کرد ، که می توانند به عنوان متغیرهای تصادفی و .... در نظر گرفته شوند.

    اگر مشخصه تحت بررسی ، دارای تابع توزیع  در جامعه مربوط باشد ، آنگاه گفته می شود که جامعه مورد بحث دارای توزیع  نسبت به مشخصه  است. در بررسی های آماری همواره زیر مجموعه ای متناهی از عناصر جامعه مورد تحقیق قرار می گیرد.این زیر مجموعه به نمونه موسوم است ، و ، تعداد عناصر موجود در آن ، اندازه نمونه نامیده می شود.

     

    جمع آوری داده ها

    به دلیل مشکلاتی که در جمع آوری داده ها در بررسی این مسیر وجود داشت جامعه کوچکی را در نظر می گیریم در یک دبیرستان دخترانه با قرعه کشی یک کلاس اول و کلاس سوم انتخاب گردید و از بین دانش آموزان این کلاسها  20 نفر حاصل شد این با ماشین حساب بدست آمد بدین صورت که پس از روشن کردن ماشین حساب ابتدا دکمه SHIFT  را فشار داده سپس دکمه RAN را فشار می دهیم پس از عمل این عدد اعشاری در صحفه ماشین حساب ظاهر می شود حال اگر عدد بدست آمده را در اندازه جامعی که می خواهیم از آن نمونه گیری کنیم ضرب شود اعضای نمونه بدست می آید مثلاً مجموع دانش آموزان 2 کلاس 40 نفر بوده اگر عدد اعشاری ظاهر شود مثلاً 273 باشد با ضرب این دو عدد عدد اعشاری بدست می آید قسمت اعشاری عدد را حذف کرده و یک واحد به آن اضاف می کنیم .

    11 یکی از اعدادی است که از بین اعداد 1 تا 40 انتخاب شده است با تکرار مراحل فوق  بصورت تصادفی حاصل می شود .جمع آوری داده ها می توانست از دو طریق مصاحبه و پرسشنامه انجام شود از طریق مصاحبه ممکن بود بعضی از دانش آموزان پاسخ درستی به سوال 4 ندهد و یا اینکه زمان زیادی برای مصاحبه صرف شود به سبب وجود چنین مشکلاتی به نظر پرسشنامه مناسب تر می آید .

    در پرسشنامه 5 سوال در مورد ورزش و نقش آن آورده شده است.

     

    بسمه تعالی

    موضوع مورد مطالعه : بررسی نقش ورزش در دبیرستان های دخترانه شهرستان ایذه «کوثر»

    جامعه : تربیت بدنی مدارس دخترانه   

    نمونه : انتخاب تصادفی  دانش آموزان دختر دبیرستان دخترانه کوثر.  

  • فهرست و منابع پروژه ورزش در بیرستان دخترانه کوثر شهرستان ایذه

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

پروپوزال در مورد پروژه ورزش در بیرستان دخترانه کوثر شهرستان ایذه, گزارش سمینار در مورد پروژه ورزش در بیرستان دخترانه کوثر شهرستان ایذه, تز دکترا در مورد پروژه ورزش در بیرستان دخترانه کوثر شهرستان ایذه, رساله در مورد پروژه ورزش در بیرستان دخترانه کوثر شهرستان ایذه, پایان نامه در مورد پروژه ورزش در بیرستان دخترانه کوثر شهرستان ایذه, تحقیق در مورد پروژه ورزش در بیرستان دخترانه کوثر شهرستان ایذه, مقاله در مورد پروژه ورزش در بیرستان دخترانه کوثر شهرستان ایذه, پروژه دانشجویی در مورد پروژه ورزش در بیرستان دخترانه کوثر شهرستان ایذه, تحقیق دانشجویی در مورد پروژه ورزش در بیرستان دخترانه کوثر شهرستان ایذه, مقاله دانشجویی در مورد پروژه ورزش در بیرستان دخترانه کوثر شهرستان ایذه, پروژه دانشجویی درباره پروژه ورزش در بیرستان دخترانه کوثر شهرستان ایذه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت