روش تحقیق علل کاهش ثبت نام دانش آموزان طراحی دوخت در هنرستان ولایت و رابطه آن با میزان شناخت و علاقه به این رشته

تعداد صفحات: 19 فرمت فایل: word کد فایل: 3094
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تربیتی
قیمت قدیم:۷,۲۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه روش تحقیق علل کاهش ثبت نام دانش آموزان طراحی دوخت در هنرستان ولایت و رابطه آن با میزان شناخت و علاقه به این رشته

     

    فصل اول
     طرح تحقیق

     

     
    عنوان تحقیق
    بررسی علل کاهش ثبت نام دانش آموزان طراحی دوخت در هنرستان ولایت و رابطه آن با میزان شناخت و علاقه به این رشته.

     

    مقدمه یا تاریخچه مختصری از موضوع تحقیق:

     

    تعریف تحقیق : در این زمینه صورت نگرفته است با توجه به اینکه در چند سال اخیر سیاست ها بیشتر معطوف جذب دانش آموزان به رشته های فنی است، لذا ضروری به نظر می رسد که علل کاهش ثبت نام در این گونه رشته ها که شخص را از مدرن گرایی صرف بازداشته و به جای حفظ یکسری مطالب و محفوظات، که غبار زمان به زودی روی آن می نشیند و باعث فراموشی آنها می شود. علاوه بر بالا بردن اطلاعات عمومی     دانش آموزان در زمینه های مختلف علمی حرفه ای نیز به آنها آموزش داده شود تا در صورت ادامه تحصیل یا عدم ادامه تحصیل در هر حال حرفه ای آموخته باشند که برای آینده آنها مفید است.
    تعریف تحقیق: این تحقیق به این دلیل برگزیده شد که محققان: زهرا امیری در هنرستان ولایت تدریس نموده و خانم فاطمه امینی در امر این تحقیق با هم همکاری نموده تا در امر علل کاهش تعداد ثبت نام کنندگان احتمال انحلال رشته طراحی و دوخت این هنرستان ولایت بنابراین با همکاری هم خواستیم دلیل این کاهش را دریابیم.

     

    هدف یا هدفهای علمی و آرمانی تحقیق: در این تحقیق سعی بر آن است که دانش آموز با دیدی بازتر و نگرش عمیق تر در مورد نحوه انتخاب رشته خود که مطابق با سلائق و علائق و استعدادهای اوست اقدام به رشته نماید و تنها نام و عنوان رشته برای او مهم نباشد در واقع در این تحقیق سعی شده است نگرش جامعه را نسبت به رشته های فنی و بخصوص طراحی دوخت که موضوع مورد بخث است بهبود بخشد و ابتکار را باید از نسل جوان و دیدگاهای این نسل شروع کرد

     

     

    فرض ویژه تحقیق:
    کاهش ثبت نام دانش آموزان طراحی دوخت
    در هنرستان ولایت با میزان شناخت و علاقه آنان به این رشته ارتباط مستقیم دارد.

     

     

    روش انجام تحقیق:
    در این تحقیق ما از روش همبستگی برای بررسی موضوع استفاده نمودیم زیرا هرگاه بخواهیم میزان رابطه و همبستگی 2 یا چند متغیر را با یکدیگر یا با متغیر دیگر بسنجیم. یکی از روشهای مفید در این زمینه روش همبستگی است. در این تحقیق ما را به جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده کردیم که در این مورد به تفصیل در فصل دوم توضیح داده شده است . همچنین نوع نمونه گیری از روش تصادفی بوده و نیز جامعه آماری تا مقطع دبیرستان بوده نمونه آماری نیز دانش آموزان سال اول دبیرستان از سه دبیرستان ثانی ، صدور و انقلاب بودند . 
      

     

    اهمیت و ارزش تحقیق 
    اهمیت این موضوع به طور خاص بررسی علل کاهش ثبت نام دانش آموزان در هنرستان ولایت است که اگر این روند کاهش ادامه یابد موجب انحلال این رشته در هنرستان خواهد شد . در حالی که بسیاری از وسایل و امکانات این رشته در هنرستان موجود است که می توان با آنها افراد بی شماری را در راه صفت به خود و جامعه به ابزار علم و هنر تجهیز نمود _ پس چرا نباید از این امکانات به نحو احسن استفاده نکرد ؟
    یکی از دلایل تحقق این تحقیق همانا افزایش گرایش جوانان به رشته های فنی و در نتیجه کاهش درصد بیکاری و ایجاد اشتغال در سطح جامعه میباشد .

     

     

    محدودیتهای تحقیق
    این محدودیتها شامل دو گروه ذیل میباشد 
    1_محدودیتهای در اختیار پژوهشگر 
    الف_عدم آگاهی کافی مدیر مدرسه در مورد رشته طراحی دوخت 
    ب_زیرا این عدم آگاهی کافی باعث میشود که این مدیر نسبت به این رشته بی اهمیت بوده و اطلاعات کافی را به دانش آموزان هنگام مراجعه کننده برای ثبت نام ندهد و در نتیجه دانش آموزان نیز گرایش به سوی این رشته پیدا نکنند.
    ج- تأثیر این محدودیت این است که دانش آموزان مورد پژوهش در زمینه پاسخ به پرسشها، علاقه یا اطلاعی در مورد این رشته ابراز نمی کنند.
    2) محدودیت های خارج از کنترل پژوهشگر
    الف- دیدگاه منفی جامعه نسبت به این رشته 
    ب- باعث می شود که دانش آموزان هم دیدگاه مثبتی ابراز نکنند.
    ج- زیرا یک یا دو محقق به تنهایی نمی توانند نظر کلی جامعه را تغییر دهد و با تبلیغات فراوان و صرف وقت و هزینه زیاد شاید بتوانند تنها درصد بسیار کمی از این دیدگاه منفی را زائل کند.
    د- هزینه بالای رشته طراحی دوخت
    این تغییر باعث گرایش کمتر دانش آموزان به این رشته می شود
    ج- زیرا این هزینه ها از سوی محقق قابل تأمین نیست.
     
    خلاصه ای از سایر فصلها:
    خلاصه فصل دوم: در این فصل به روش تحقیق جامعه و نمونه آماری نحوه       نمونه گیری و نیز روش روش جمع آوری اطلاعات اشاره شده است.
    خلاصه فصل سوم: در این فصل به میزان ضریب همبستگی و جهت مثبت یا منفی بودن آن اشاره شده و نیز عنوان شده که این ضریب چه معنا و مفهومی دارد.
    خلاصه فصل چهارم: در این فصل بصورت اجمالی که مطالب تحقیق و فعالیت های انجام شده در ضمن آن اشاره شده و پیشنهادهایی که برای رفع مشکل و مفصل به نظر می رسد، عنوان گردیده است.
    در آخر نیز، پرسشنامه استفاده شده در این تحقیق به پیوست ارائه گردیده است.

     

     

    فصل دوم
    روش تحقیق

     

     
    روش تحقیق: ما در این پژوهش از روش همبستگی بهره گرفتیم زیرا به نظر می رسد برای بررسی میزان رابطه و همبستگی 2 یا چند متغیر یکی از مفیدترین و کارآمدترین روشها، روش همبستگی است. بنابراین ما این روش ار برگزیدیم.
    آزمودنی ها و چگونگی روش گزینش آنان.
    در این تحقیق، ما از دانش آموزان سال اول دبیرستان که در سه مدرسه صدر، ثانی و انقلاب کرج تحصیل می نمودند بهره گرفتیم. که تعداد آنان 55 نفر بود. مناسبت این افراد با موضوع تحقیق این است که چون دانش آموزان سال اول هنوز انتخاب رشته ننموده اند، لذا می توان با بررسی نظرات و علائق آنان بخصوص در ارتباط با رشته طراحی و دوخت دلایل افت نام نویسی در این رشته را در هنرستان ولایت که آن نیز واقع در کرج می باشد، بررسی کرد. زیرا این افراد، کسانی هستند که اگر تمایل به انتخاب رشته طراحی دوخت داشته باشند. ناگزیر فقط و فقط در هنرستان ولایت که تنها هنرستان دارای این رشته است، ثبت نام می کنند پس اگر بررسی کنیم که میزان علاقه و اطلاعات این دانش آموزان در رشته طراحی دوخت تا چه قدر است، می توانیم به میزان همبستگی یا عدم همبستگی میان علاقه و اطلاعات با درصد نام نویسی در رشته طراحی و دوخت هنرستان ولایت پی ببریم.
    در این تحقیق، ما از روش تصادفی برای گزینش دانش آموزان استفاده نمودیم به این نحو که در سه دبیرستان صدر، ثانی و انقلاب تعداد دانش آموزان سال اول دبیرستان بدین شرح می باشد. دبیرستان صدر: 3 کلاس 45 نفره، دبیرستان ثانی: 3 کلاس 40،42 و 47 نفره، دبیرستان انقلاب: 3 کلاس 40-32 و 38 نفره برای نمونه گیری تصادفی با از جدول صفحه 168 کتاب روشهای تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی بهره گرفتیم.
  • فهرست و منابع روش تحقیق علل کاهش ثبت نام دانش آموزان طراحی دوخت در هنرستان ولایت و رابطه آن با میزان شناخت و علاقه به این رشته

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

پروپوزال در مورد روش تحقیق علل کاهش ثبت نام دانش آموزان طراحی دوخت در هنرستان ولایت و رابطه آن با میزان شناخت و علاقه به این رشته, گزارش سمینار در مورد روش تحقیق علل کاهش ثبت نام دانش آموزان طراحی دوخت در هنرستان ولایت و رابطه آن با میزان شناخت و علاقه به این رشته, تز دکترا در مورد روش تحقیق علل کاهش ثبت نام دانش آموزان طراحی دوخت در هنرستان ولایت و رابطه آن با میزان شناخت و علاقه به این رشته, رساله در مورد روش تحقیق علل کاهش ثبت نام دانش آموزان طراحی دوخت در هنرستان ولایت و رابطه آن با میزان شناخت و علاقه به این رشته, پایان نامه در مورد روش تحقیق علل کاهش ثبت نام دانش آموزان طراحی دوخت در هنرستان ولایت و رابطه آن با میزان شناخت و علاقه به این رشته, تحقیق در مورد روش تحقیق علل کاهش ثبت نام دانش آموزان طراحی دوخت در هنرستان ولایت و رابطه آن با میزان شناخت و علاقه به این رشته, مقاله در مورد روش تحقیق علل کاهش ثبت نام دانش آموزان طراحی دوخت در هنرستان ولایت و رابطه آن با میزان شناخت و علاقه به این رشته, پروژه دانشجویی در مورد روش تحقیق علل کاهش ثبت نام دانش آموزان طراحی دوخت در هنرستان ولایت و رابطه آن با میزان شناخت و علاقه به این رشته, تحقیق دانشجویی در مورد روش تحقیق علل کاهش ثبت نام دانش آموزان طراحی دوخت در هنرستان ولایت و رابطه آن با میزان شناخت و علاقه به این رشته, مقاله دانشجویی در مورد روش تحقیق علل کاهش ثبت نام دانش آموزان طراحی دوخت در هنرستان ولایت و رابطه آن با میزان شناخت و علاقه به این رشته, پروژه دانشجویی درباره روش تحقیق علل کاهش ثبت نام دانش آموزان طراحی دوخت در هنرستان ولایت و رابطه آن با میزان شناخت و علاقه به این رشته
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت