پایان نامه سازه های سبک فولادی

تعداد صفحات: 67 فرمت فایل: word کد فایل: 2959
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت قدیم:۲۱,۶۰۰ تومان
قیمت: ۱۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه سازه های سبک فولادی

    چکیده :

    در این پژوهش به بررسی سازه های سبک فولادی [1] پرداخته شده است ، سیستم سازههای فولادی سبک (LSS)، یک سیستم سازهای پیشرفته است که در انواع ساخت و سازها مانند ویلاها، خانه های ویلایی تک خانوار و چندخانوار ، ساختمانهای مسکونی، اداری و صنعتی یک، دو و سه طبقه، هتلها و هتل آپارتمانها، ساختمانهای مدارس و دانشگاهی، رستورانها و .... دارای کاربرد میباشد. سیستم سازه های فولادی سبک (LSS) یکی از مناسبترین سیستمهای ساختمانی است که امروزه در جهان مورداستفاده قرار میگیرد.

     

    مقدمه :

    اصلی ترین عامل در سازهای فولادی سبک، مقاطع فولادی جدار نازک (LGS) میباشد. مقاطع فولادی جدار نازک، مقاطع فلزی سرد نورد شدهای میباشند که با استفاده از ورقهای فولادی نازک و با استفاده از روش Roll Forming شکل دهی میشوند. داشتن ضخامت یکنواخت در عرض مقاطع و استفاده از روش  Roll Forming برای ساخت آنهاست که باعث میگردد، تولید مقاطع در حجم بسیار بالا و با کیفیت مناسب و یکنواخت انجام گیرد. مقاطع فولادی جدار نازک، سبک بوده و به راحتی قابل حمل میباشند. بخشهای مختلف ساختمان را به راحتی می توان با این مقاطع مونتاژ نمود. این عوامل باعث میگردد که عملیات ساخت با این سیستم بسیار سریع باشد.

    معرفی تکنولوژی سازه های پیش ساخته سبک در صنعت ساختمان

    صنعت ساختمان و پروژه­های عمرانی به گواهی آمار و ارقام، از لحاظ سرمایه و حجم نیروی انسانی درگیر، بزرگترین صنعت در کشور می­باشد. رشد سریع جمعیت و افزایش تقاضا، نیاز به کاهش زمان تحویل پروژه­های عمرانی و کاهش زمان برگشت سرمایه سرمایه­گذاران و عواملی از این قبیل باعث شده­اند تا ضرورت ایجاد تحول در شیوه­های سنتی صنعت ساختمان روزبه­روز بیشتر شود. روش­ “سازه­های پیش­ساخته سبک” که یکی از تکنولوژی­های نوپا در عرصه ساخت و ساز­های عمرانی در کشور است موضوع مصاحبه شبکه تحلیلگران تکنولوژی ایران با مهندس احمدی، معاونت اجرایی موسسه سازه­های پیش­ساخته سبک (SAP) است. در زیر نکات مهم آن ملاحظه می­گردد:

    صنعت ساختمان در جهان در حدود صد تا صدوده سال قدمت دارد و شروع آن به زمانی برمی­گردد که اولین تیرهای بتونی به صورت T شکل، تولید صنعتی شده و قطعات بتونی با اشکال مختلف در مقیاس صنعتی تولید شد.

    اگر تکنولوژی ساختمان را به معنی وارد شدن صنعت در ساختمان­سازی بگیریم، از حدود سال۴۷ تکنولوژی ساختمان وارد ایران شد و اوج آن زمانی بود که ساختمان­سازی به صورت شهرک­سازی در بعضی از شهرهای بزرگ مثل اصفهان(مجتمع ذوب آهن)، اهواز، تبریز، تهران و برخی دیگر از شهرها شروع شد. این صنعت بیشتر از کشورهای اروپایی مانند آلمان، هلند، انگلیس و فنلاند به ایران وارد شد.

     

    تکنولوژی سازه پیش ­ساخته سبک

    تنوع تکنولوژی­های ساختمان بسیار زیاد است و هر کدام ویژگی­ها و قاعدتاً محدودیت­های خاص خود را دارند. سیستم سازه­های پیش ساخته سبک را حدود ۳۴ سال پیش یک آمریکایی ابداع کرد. مرحله صنعتی شدن آن ۵ تا ۶ سال به طول انجامید. عمده­ترین شرکت­هایی که در دنیا این تکنولوژی را به کار می­گیرند، شرکت E.V.G اتریش و شرکت­های ۳D Panel و RAM در آمریکا می­باشند. توجه زیاد صنایع اروپایی به تکنولوژی سازه­های پیش­ساخته سبک به خاطر مشکلاتی بود که در سایر تکنولوژی­های پیش­ساخته وجود داشت. به طور مثال تکنولوژی Large Panel با وجود سرعت بالا و کارخانه­ای بودن آن، با مشکل ضعف اتصالات روبروست و همچنین وزن سنگین ساختمان یک معضل جدی در این تکنولوژی به شمار می­رود. حمل­ونقل قطعات سنگین بتونی، این فرآیندها را دشوار می­کند. در زلزله­ای که چند سال پیش در ترکیه اتفاق افتاد، ساختمان­های زیادی که در آنها از تکنولوژی Large Panel استفاده شده بود به دلیل ضعف اتصالات تخریب شدند.

    در تکنولوژی سازه­های پیش­ساخته سبک، اتصالات به صورت یکپارچه است (دیوار به دیوار، سقف به دیوار و دیوار به پی). بر خلاف روش Large Panel که اتصالات به صورت کام و زبانه است، در روش سازه­های پیش ساخته سبک، اتصالات به صورت جوش نقطه­ای است و به جای اینکه ابتدا قطعات سنگین بتن در کارخانه ساخته شده و بعد به هم متصل شوند، ابتدا سازه به صورت شبکه­های میلگردی که بین آنها(بین دو شبکه میلگرد) یک لایه فوم پلی­استایرن قرار می­گیرد ساخته می­شود و پانل­های سبک در محل احداث ساختمان به فنداسیون جوش داده می­شود و همچنین دیوارها و سقف به هم جوش داده می­شوند و ساختمان با پانل­های سبک برپا می­شود. سپس در همان محل دیوارها و سقف و محل، اتصالات به صورت همزمان بتن پاشی می­شوند. بتن از طریق پمپ، با فشار هوا به پانل­ها پاشیده می­شود که اصطلاحاً آن را “شات کریت” گویند.

    این روش باعث یکپارچگی در اتصالات شده، استحکام و پایداری ساختمان را در مقابل نیروهای دینامیکی حاصل از زلزله یا طوفان افزایش می­دهد.

    بنابراین دلیل انتخاب روش سازه­های پیش ساخته سبک استفاده از امتیازات برتر آن نسبت به سایر تکنولوژیهای پیش ساخته موجود است که هنوز هم از این مزایا برخوردار است.

    البته همانند صنایع دیگر، در این صنعت هم ممکن است نوآوری­هایی در دنیا دیده شود. اما با توجه به شرایط اقلیمی، فرهنگی و اجتماعی، روش سازه­های پیش­ساخته سبک، مناسبترین روش برای ایران تشخیص داده شده است. به طور مثال تکنولوژی­های جدید قیمت مسکن را خیلی بالا می­برند که این با نیاز اغلب مردم ما به خانه­های ارزان­قیمت سازگار نیست ولی روش سازه­های پیش­ساخته سبک قیمت را بالا نمی­برد.

     

    تاریخچه :

    1850  آغاز استفاده از ورق سبک در ساخت لوازم منزل .

    1950  استفاده در ساخت مجتمع های مسکونی  و تجاری .

    1990  به کار گیری گسترده با گران شدن چوب و مطرح شدن مسایل زیست محیطی  .

    1990  تصویب آئین نامه ها و استانداردهای مربوطه در این دهه .

    •شروع در آئین نامه های  IBC ,  UBCو  بعدا سایر آئین نامه ها

    •در نسخه جدید نرم افزار 2000/10 SAP در فصل دهم , این روش وارد شده است .

    •آئین نامه مورد استفاده در ایران IBC و استاندارد AISI می باشد که در قوانین ایران نیز پذیرفته شده است.

    •لازم به ذکر است که روش LSF  در دی ماه 1386 به تایید مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ایران رسیده است .

     

    الف –  تولید

    •   امکان تهیه مواد اولیه در کشورهای مختلف

    •   قابل حمل بودن خط تولید

    •   درصد مواد اولیه داخلی به خارجی 90%

    •   ظرفیت تولید یک خط در سال1800 واحد

    •   سطح زمین مورد نیاز خط تولید کم

     

    ب -  اجرا   (ساخت و نصب )

    •   سرعت ساخت                                    زیاد

    •   سرعت نصب                                       متوسط

    •   سهولت نصب و اجرا                               متوسط

    •   سبکی مصالح                                        زیاد

    •   دفعات حمل مصالح                                  کم

    •   ایجاد نخاله                                             خیلی کم

    •   نیاز به نیروی متخصص برای اجرا                   کم

     

    مراحل اجرای ساختمان های LSF :

    مرحله اول – فونداسیون  :

     فونداسیون بناهای ساخته شده با روش LSF بسیار سبک بوده و به علت سبکی زیاد این سازه از سادگی خاصی بر خودار است و براساس طراحی مهندسین محاسب می توان از شالوده های نواری یا رادیه  استفاده نمود ، همچنین در این نوع فونداسیون قابلیت اجرای محل چاه ارت – لوله فاضلاب وسایر موارد دیده شده است .

    مرحله دوم – اسکلت ساختمان (سازه های فولادی سبک )LSF:

     این نوع سازه ها از طریق روش رول فرمینگ (نورد سرد ) یا پرس ورق های بریده شده  تولید و ساخته می شوند . جنس این سازه ها از ورق گالوانیزه به ضخامت های مختلف 1ویا 2 میلیمتر بوده و یکی از شاخص های این نوع سازه  مقاومت در برابر اکسید شدن (زنگ زدگی ) می باشد. -سطح مقطع این سازه ها اکثراً به صورت UوC می باشدکه توسط پیچ و پرچ به یکدیگر متصل می گردنند. -کلیه سازه ها مونتاژ شده وبرش خورده به محل پروژه حمل می گردد ودر زمان بسیار کوتاه به یکدیگر متصل شده و آماده برای نصب پانلها و یا در اصطلاح سفت کاری  ساختمان می گردنند. -زمان اجراء استراکچر ساختمان ها با این روش بسیار کوتاه و حدوداً بین 7 الی 14  روز می باشد . -در این نوع ساختمان ها وزن آهن مصرفی در هر متر مربع معادل 30 تا 45 کیلوگرم محاسبه گردیده است . -قابلیت انعطاف پذیری و سازش با زمین های نا مساعد در سازه های فلزی نسبت به سازه های چوبی 21 برابر و نسبت به سازه های بتونی 10 برابر می باشد.  

    مرحله سوم – پوشش های خارجی وداخلی سقف – دیوار پوشش خارجی و داخلی  سقف :

     گزینه های مختلفی را می توان برای  پوشش سقف نام برد به طور مثال ساندویچ پانل – ورقهای گالوانیزه با  تنوع رنگی زیاد –پوشش های مثل فایبر سمند رنگی ، روف تایل ، آکرا و .....انتخاب پوشش سقف با توجه به شرایط اب و هوایی قابل تغییر و انتخاب می باشد. و برای پوشش داخلی سقف می توان از سقفهای کاذب( کناف ) – تایلهای گچی با روکش U.P.V.C  یا گچبرگ و یا تایلهای آرمسترانگ نام برد . پوشش دیوارهای داخلی و خارجی : برای پوشش دیواره های داخلی می توان از پانلهای گجی – پانلهای سیمانی یا دیوار پوش MDF  استفاده کرد که در طرح ها و ضخامتهای مختلف استفاده می گردد. این نوع پانلها به راحتی قابلیت نصب بر روی این نوع سازه را دارا می باشد .همچنین می توان  نمای داخلی را با استفاده از کاغذ دیواری – رنگ روغنی  یا پلاستیکی ، بلکا و دیوار کوب  های مختلف  پوشش داد . و جهت عایق نمودن دیوارها نیز می توان از پشم سنگ و یا فوم پلی استایرن در بین سازه ها استفاده نمود . پوشش دیوارهای خارجی را می توان با استفاده از پانلهای سیمانی یا سمند برد – پانلهای چوبی یا پلی وود ، پانلهای صنعتی ( ساندویچ پانل، پانل دکوراتیو ) پوششهای سنتی (سیمان – آجر نما   و یا غیره ..)به راحتی به سازه ها نصب کرد. پانلهای سیمانی در طرح ها ی ساده و چوبی و سنگی  با ضخامتهای بین 8 تا 12 میلیمتر در ابعاد متنوع تولید می گردد. این پانلها مقاوم در برابر شرایط جوی ناپایدار – ضربه پذیری و حمله موریانه ها بوده و از نظر زیبایی مانند چوب و از نظر مقاومت مانند سنگ در نمای بیرونی ساختمان جلوه می نماید. (مقاوم در برابر خش –سایش – غیر قابل پوسته شدن و ترک خوردن  )

    مرحله چهارم –تاسیسات الکتریکی  و مکانیکی   تاسیسات برقی شامل :

     ا سیم کشی  –کلید –پریز- تابلو برق –چاه ارت – خط تلفن –کابل تلویزیون که در این نوع ساختمانها به راحتی میسر می باشد. در این شیوه لوله های پلاستیکی از بالای سقف کاذب به میان فضای خالی دیوارها به محل قوطی ها که از پیش به وسیله پشت بند های مخصوص در محل مورد نصب شده اند کشیده می شوند . تاسیسات مکانیکی : قابلیت استفاده انواع لوله های تاسیساتی سرد و گرم  -فاضلاب –  – رادیاتورها – پکیج – ملزومات سرویس بهداشتی در انواع  مختلف – اساس لوله های تاسیساتی با استفاده از سوپر پایپ و پی وسی فشرده می باشد ،که در مقایسه با لوله های فلزی و چدنی از انعطاف و طول عمر بیشتری برخودار می باشند. برای سیستم تهویه مطبوع نیز می توان بسته به نظر کارفرما یا از پکیج یونیت و از سیستم تهویه مرکزی استفاده کرد .

    مرحله پنجم – درب و پنجره درب ها :

     استفاده از انواع درب ها از نوع MDF-HDF-UPVC - و آلومینیوم ضد حریق و ضد سرقت (چهارچوب درب ها از نوع فولاد با چوب می باشد.) پنجره : استفاده از انواع پنجره های UPVC و یا آلومینیومی با شیشه های تک جداره و دو جداره در ضخامت و ابعاد و اشکال مختلف )

    مرحله ششم – کفسازی و سایر :

     کفسازی – نقاشی و رنگ انواع سرامیک و کاشی –لمینت –پارکت – موزاییک و کف سیمانی در این نوع سیستم مورد استفاده قرار می گیرد .

    دستورالعمل ضوابط مورد قبول در تولید صنعتی مسکن و ساختمان

    به منظور استفاده بیشتر و بهتر از امکانات، منابع و توانایی های موجود در کشور و پرهیز از کاربرد روش های متداول ساختمان سازی که از نظر سرعت، نحوه‌ی اجرا، مدیریت و سازماندهی عملیات پاسخگوی طرح و برنامه های متناظر با نیازها نمی باشد، لزوم استفاده از تولید صنعتی ساختمان که موجب یک یا چند ویژگی از جمله افزایش سطح کیفی ساختمانها، افزایش ایمنی، کاهش وزن سازه، صرفه جویی اقتصادی و کاهش زمان ساخت و نیز بهینه شدن فرایند سرمایه گذاری در ساخت واحدهای مسکونی می گردد، را بیش از پیش الزامی می نماید.

    لذا دستورالعمل زیر در اجرای فصل چهارم آیین نامه اجرائی بند «د» تبصره 6 قانون بودجه سال 1386 کل کشور و به منظور ارائه روشهای مورد قبول در ساخت و سازها با روشهای تولید صنعتی یا فناوری های نوین ابلاغ می گردد.

    ماده ١ - سیستمهای کاملی که مورد تائید  مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن  قرار گرفته است شامل:

    ( LSF )  - سیستم سازه ای قاب فلزی سبک متشکل از مقاطع فولادی باربر سرد نورد شده مقاطع با ورق های فولادی سرد نورد شده به شکل (Stud) ; C و به شکل  (Runner); U به عنوان ستونک ها و تیرک ها

     -  ساختمانهای نیمه پیش ساخته صفحات ساندویچی سقف و دیوار) ; ( 3D ) سیستمی سازه ای که سقف ها و دیوارها به طور کامل

          از  3-D استفاده شده باشد.

     - ساختمانهای پیش ساخته با دیوار باربر متشکل از سقف و دیوارهای بتن آرمه پیش ساخته با بتن سبک سازه ای  (بتن با پوکه صنعتی)

     - ساختمانهای بتن آرمه متشکل از دیوار باربر و سقف های نیمه پیش ساخته با بتن درجا

     - ساختمانهای پیش ساخته متشکل از دیوارهای برشی بتن آرمه درجا و قاب خمشی ساده بتنی- فولادی با بتن درجا و غلافهای فولاد سرد نورد شده

    تبصره: علاوه بر سیستمهای فوق چنانچه سیستمهای دیگری به تائید مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن برسد به این فهرست اضافه خواهد شد.

     

    مزیتهای سیستم

    •    امکان اجرای همزمان چند بلوک                                              دارد

     •    امکان اجرا در زمان بارندگی شدید                                          متوسط

     •    امکان مدوله کردن قطعات                                                      دارد

      •    امکان اجرای قوس و شکستگی                                              دارد

     •    امکان ایجاد شیارهای افقی وعمودی در نما                                  دارد

     •    حداکثر تعداد طبقات                                                             6 طبقه

     •    تعداد طبقات مناسب                                                            5 طبقه

     •    عایق بودن در سرویس های بهداشتی                                        خوب

     •    قابلیت تطبیق با طرحهای معماری                                           خیلی زیاد

     •    امکان اجرای لوله تاسیسات در داخل دیوار                                 دارد

     •    امکان احداث داکت تاسیسات                                                  دارد

     •    امکان ساخت شفت زباله                                                       دارد

     •    عمر ساختمان در مناطق خشک                                               زیاد

     •    عمر ساختمان در مناطق مرطوب                                              زیاد

     •    عبور حیوانات موذی و حشرات                                                  کم

     •    کاهش آلودگی محیط زیست                                                     دارد

     •    انطباق با استانداردهای جهانی                                                   دارد

     •    سازگاری با محیط های مختلف                                              دارد

     

    ویژگی­های مهم روش سازه­های پیش ساخته سبک

    الف) مقاومت در برابر زلزله

    در مناطق زلزله­خیز مانند ایران، یکی از پارامترهای مهم در ساختمان­سازی کاهش وزن ساختمان است. چرا که نیروهای زلزله با وزن ساختمان نسبت مستقیم دارد. بنابراین تکنولوژی انتخاب شده باید دارای جهت­گیری کاهش وزن باشد. بر خلاف شیوه سازه­های پیش­ساخته سبک در سایر سیستم­های پیش­ساخته دیگر، اتصالاتشان اکثراً به صورت مفصلی و لولایی است و دارای وزن سنگین هستند. تنها در این روش است که با ۸ سانتیمتر بتن می­­توان نیروهای ساختمان ۴ طبقه را در طبقه همکف تحمل کرد. وزن نهایی ساختمان با این روش، نسبت به روش­های پیش­ساخته دیگر و همچنین ساختمان­های بتنی، ۲۵ درصد کاهش می­یابد؛ یعنی در هنگام زلزله ۲۵ درصد نیروی کمتر به ساختمان وارد می­شود. امروزه سبک­سازی ساختمان یکی از شعارهای اصلی در صنعت مسکن است.

    ب) انعطاف­پذیری در تولید و امکان حفظ جلوه­های معماری اسلامی و ایرانی

    مسأله مهم دیگر در صنعت ساختمان حفظ ملاک­­های فرهنگی و جلوه­های معماری اسلامی و ایرانی در طراحی و نماسازی ساختمان­هاست. انحناهای موجود در گنبدهای مساجد، نقش­­ و نگارهای ایرانی و اسلیمی و سایر موارد از نشانه­های معماری اسلامی و ایرانی است که در روش سازه­های پیش­ساخته سبک می­توان آنها را حفظ کرد. چرا که می­توان پانل­های سبک مورد استفاده را به هر طرح دلخواه درآورد و پس از نصب آنها در محل خود، بتن­پاشی روی آنها انجام داد. روش سازه­های پیش ساخته سبک، حتی ساخت گنبدهای بزرگ را که به دلیل زیادی وزن، دشوار است آسان­تر­ می­کند چرا که در این روش وزن سازه­ها بسیار کاهش می­یابد در حالی که مقاومت و استحکام­ آنها بالاتر می­رود.

    ج) ایمنی در ساختمان

    بحث ایمنی، از مهمترین مسائل صنعت ساختمان است چرا که با سلامتی انسان­ها سر و کار دارد. در ساختمانهای سنتی چون ستونها و اسکلت فلزی، قسمت اعظم بار ساختمان را تحمل می­کنند. با کنار رفتن یک تیر یا ستون، کل ساختمان به طور ناگهانی فرو می­ریزد. در روش سازه­های پیش­ساخته سبک چون به جای استفاده از اسکلت فلزی، از شبکه­های میلگردی که در تمام سطوح دیوارها توزیع شده­­­اند استفاده می­شود، فروریزی ناگهانی پیش نمی­آید. چرا که اتصالات و مواضع تحمل بار به صورت یکپارچه در تمام ساختمان وجود دارند.

     

    د) صرفه­جویی­های ملی و سایر مزایای ناشی از کاربرد روش سازه­ها پیش­ساخته سبک

    اگر به صرفه­جویی­هایی که کوچک به نظر می­رسند، در مقیاس ملی نگاه کنیم، به ارقام بالایی تبدیل می­شوند که می­تواند نقشی حیاتی در رشد و شکوفایی کشور ایفا کند. در زیر به مزایای ناشی از کاربرد تکنولوژی سازه­های پیش­ساخته سبک در صنعت ساختمان اشاره می­شود:

    ۱- کاهش متوسط میزان کاربرد میلگرد فولاد از ۳۸ کیلوگرم در ساختمان­هایLarge Panel و ساختمان سنتی به ۳۴ کیلوگرم در روش سازه­های پیش­ساخته سبک

    ۲- کاهش استفاده از سیمان در هزینه­های تمام شده ساختمان

    ۳- ده درصد کاهش در هزینه تمام­شده ساختمان

    ۴- کاهش وزن ساختمان ( بطور مثال فقط در بحث استفاده از فولاد ۱۲ کیلوگرم در هر متر مربع زیربنا، کاهش وزن دیده می­شود )

    ۵- کاهش زمان برگشت سرمایه از حدود ۲ سال در شیوه سنتی به ۵ الی ۶ ماه در روش سازه­های پیش­ساخته سبک

    ۶- کاهش ضایعات مواد اولیه و استفاده بهتر از منابع ملی

    ۷- صرفه­جویی در مصرف انرژی(به دلیل عایق بودن دیوارها، ناشی از کاربرد پل­استایرن در پانل­ها)

    ۸- افزایش عمر ساختمان و افزایش استحکام آن

    ۹- ایمنی بیشتر ساختمان در برابر زلزله

    ۱۰- کاهش میزان آلودگی­های صوتی محیط

    از محدودیت­های روش سازه­های پیش­ساخته سبک آن است که فعلاً این روش تنها تا ۴ طبقه در کشور قابل انجام است. البته در دنیا تا ۸ طبقه نیز از آن استفاده شده است.

  • فهرست و منابع پایان نامه سازه های سبک فولادی

    فهرست:

    چکیده :.................................................................................................................................................................................................................................................................................... 5

    مقدمه :...................................................................................................................................................................................................................................................................................... 5

    معرفی تکنولوژی سازه های پیش ساخته سبک در صنعت ساختمان.......................................................................................................................................... 6

    تکنولوژی سازههای پیشساخته سبک................................................................................................................................................................................................................ 7

    تاریخچه :................................................................................................................................................................................................................................................................................. 9

    الف –  تولید.......................................................................................................................................................................................................................................................................... 9

    ب -  اجرا   (ساخت و نصب )............................................................................................................................................................................................................................... 10

    مراحل اجرای ساختمان های LSF :................................................................................................................................................................................................................. 10

    مرحله اول – فونداسیون  :...................................................................................................................................................................................................................................... 10

    مرحله دوم – اسکلت ساختمان (سازه های فولادی سبک )LSF:................................................................................................................................................ 11

    مرحله سوم – پوشش های خارجی وداخلی سقف – دیوار پوشش خارجی و داخلی  سقف :................................................................................... 12

    مرحله چهارم –تاسیسات الکتریکی  و مکانیکی   تاسیسات برقی شامل :.............................................................................................................................. 13

    مرحله پنجم – درب و پنجره درب ها :.......................................................................................................................................................................................................... 14

    مرحله ششم – کفسازی و سایر :....................................................................................................................................................................................................................... 14

    دستورالعمل ضوابط مورد قبول در تولید صنعتی مسکن و ساختمان......................................................................................................................................... 15

    مزیتهای سیستم............................................................................................................................................................................................................................................................ 16

    ویژگیهای مهم روش سازههای پیش ساخته سبک.............................................................................................................................................................................. 17

    الف) مقاومت در برابر زلزله....................................................................................................................................................................................................................................... 17

    ب) انعطافپذیری در تولید و امکان حفظ جلوههای معماری اسلامی و ایرانی........................................................................................................................ 18

    ج) ایمنی در ساختمان.............................................................................................................................................................................................................................................. 19

    د) صرفهجوییهای ملی و سایر مزایای ناشی از کاربرد روش سازهها پیشساخته سبک................................................................................................. 20

    1-2- مزایای مقاطع فولادی جدار نازک...................................................................................................................................................................................................... 21

    2- بررسی سبکی و عدم وزن قابل توجه سازه‌های فولادی جدار نازک................................................................................................................................... 23

    3- بررسی دوام و گالوانیزاسیون سازه‌های فولادی جدار نازک...................................................................................................................................................... 23

    - پوشش گالوانیزه:........................................................................................................................................................................................................................................................ 24

    -پوشش galfan :......................................................................................................................................................................................................................................................... 24

    3-1- مشخصات وزنی و ضخامتی گالوانیزه................................................................................................................................................................................................. 24

    3-2- دوام مقاطع گالوانیزه شده........................................................................................................................................................................................................................ 26

    3-3- کارکرد ورقه‌های گالوانیزه در ساختمانهای شهری................................................................................................................................................................ 26

    3-4- خواص محافظتی روی................................................................................................................................................................................................................................ 26

    3-4-1-حفاظت فیزیکی روی.............................................................................................................................................................................................................................. 26

    3-4-2- حفاظت کاتدی......................................................................................................................................................................................................................................... 27

    3-4-1- فرآیند خوردگی....................................................................................................................................................................................................................................... 28

    3-4-2- تاثیر مصالح ساختمانی بر پوشش فلزی................................................................................................................................................................................... 28

    ملات :.................................................................................................................................................................................................................................................................................... 29

    چوب :.................................................................................................................................................................................................................................................................................... 29

    بتن :........................................................................................................................................................................................................................................................................................ 29

    مصالح فلزی :.................................................................................................................................................................................................................................................................... 29

    آهن      فولاد‌‌آبدیده  برنج  مس  سرب       نیکل آلومینیوم  3-5- طراحی.................................................................................................................... 30

    3-6- خرید کنترل کیفیت و استاندارد......................................................................................................................................................................................................... 31

    4- عملکرد صوتی و عملکرد در برابر آتش سازه‌های فولادی جدار نازک................................................................................................................................ 31

    4-1- مبانی انتقال صدا............................................................................................................................................................................................................................................. 33

    4-2- عوامل و پارامترهای مؤثر در عملکرد صوتی سازه‌های فولادی جدار نازک............................................................................................................. 34

    4-2-1- کنترل تراگسیل در دیوارهای فولادی جدار نازک با پوشش گچی....................................................................................................................... 34

    4-2-2- کنترل تراگسیل هوابرد و کوبه‌ای در کف‌های سازه‌های فولادی جدار نازک................................................................................................ 36

    برای کاهش تراگسیل هوابرد در کف می‌توان از روش‌های زیر استفاده نمود:...................................................................................................................... 37

    4-3- عملکرد سازه‌های فولادی جدار نازک در برابر آتش............................................................................................................................................................... 38

    4-4- مقررات و ضوابط عایق بندی و تنظیم صدا.................................................................................................................................................................................... 41

    4-5- ضوابط مربوط به مقاومت حداقل در برابر آتش........................................................................................................................................................................... 42

    5- آلترناتیوهای مختلف برای اجزای سیستم دیوارها، کف‌ها، سقف‌ها و در و پنجره.................................................................................................... 46

    5-1- پوشش کف ها:................................................................................................................................................................................................................................................. 46

    5-2-پوشش دیوارها:.................................................................................................................................................................................................................................................. 47

    5-3-در و پنجره‌ها:..................................................................................................................................................................................................................................................... 47

    5-4- پوشش سقفها:.................................................................................................................................................................................................................................................. 47

    سیستم ساختمانی قاب‌های سبک فولادی سردنورد شده(LSF).................................................................................................................................................. 48

    مزایای سازه های فولادی گالوانیزه سردنوردشده سبک:................................................................................................................................................................... 50

    مراحل ساخت خانه های پیش ساخته:........................................................................................................................................................................................................... 51

    چرا سازه های یبک فلزی ( LSF ) را توصیه می کنیم :.................................................................................................................................................................... 52

    عمر مفید بنا..................................................................................................................................................................................................................................................................... 52

    تبدیل و احیاء مجدد مصالح.................................................................................................................................................................................................................................... 52

    سقف طبقات..................................................................................................................................................................................................................................................................... 54

    ایزولاسیون رطوبتی....................................................................................................................................................................................................................................................... 55

    سیستم ساخت سریع................................................................................................................................................................................................................................................. 55

    سازه فولادی سرد نورد شده :............................................................................................................................................................................................................................... 56

    مزایای سازه های فولادی گالوانیزه سردنوردشده سبک:................................................................................................................................................................... 62

    مراحل ساخت:................................................................................................................................................................................................................................................................ 65

    منابع و ماخذ :................................................................................................................................................................................................................................................................. 67

    منابع فارسی :................................................................................................................................................................................................................................................................... 67

    منابع لاتین :...................................................................................................................................................................................................................................................................... 67

     

    منبع:

    1 – ماهنامه معماری و ساختمان              شماره 15 ، ص24       گردآورنده : حسین بهرامی – محقق و استاد دانشگاه صنعتی اصفهان            1388

    2 – فصلنامه سازه های نوین                 شماره 18، ص20       گردآورنده : رضا حسین زاده ، دانشگاه تهران                    1388

    مرکز اسناد و مدارک و اطلاعات علمی ایران

    Www.irandoc.ac.ir/persian/article

     

    منابع لاتین :

    ^ Light Steel Framing: Improving the Integral Design. http://www.era.lib.ed.ac.uk/handle/1842/1409 The spacing between studs is 16 inches on center for homes exterior and interior walls. In office suites the spacing is 24 inches on center for all walls except for elevator and stair wells

پروپوزال در مورد پایان نامه سازه های سبک فولادی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه سازه های سبک فولادی, تز دکترا در مورد پایان نامه سازه های سبک فولادی, رساله در مورد پایان نامه سازه های سبک فولادی, پایان نامه در مورد پایان نامه سازه های سبک فولادی, تحقیق در مورد پایان نامه سازه های سبک فولادی, مقاله در مورد پایان نامه سازه های سبک فولادی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه سازه های سبک فولادی, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه سازه های سبک فولادی, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه سازه های سبک فولادی, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه سازه های سبک فولادی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت