روش تحقیق برنامه ریزی آموزشی

تعداد صفحات: 18 فرمت فایل: word کد فایل: 2830
سال: مشخص نشده مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: علوم تربیتی
قیمت قدیم:۷,۲۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه روش تحقیق برنامه ریزی آموزشی

    مقدمه

    با توجه به نقش و اهمیت آموزش و پروش بخصوص تربیت نونهالان این مرزوبوم لازم است که همه کار های متصدیان این امر مهم هم با تدبیر و اندیشه خاصی صورت گیرد تا همه ابعاد تربیت و آموزش توجه شود و برای رسیدن به اهداف تعیین شده از طرف مسئولین زیربط و دست اندرکاران امر تعلیم وتربیت داشتن برنامه مهمترین پایه و اساس کار است. برنامه عبارتست از تصمیمات و پیشگوئیهایی که مارا به هدف سازمانی خود می رساند هیچ کاری بدون برنامه پیش نمی رود اگر هم پیش رود حتماً با نقص زیادی همراه خواهد بود و با وجود نقص های زیاد پیش برد کار بسیار با زحمت خواهد بود لذا وجود برنامه در راه رسیدن به اهداف امری انکار ناپذیر و صددرصد ضروری است.

     یکی از وظایف مهم مدیریت برنامه ریزی دقیق و کامل است که زیرمجموعه خود با استفاده از آن برنامه بسوی اهداف تعیین شده سازمانی خود هدایت می شوند.

     انواع برنامه ریزی:

    برنامه کوتاه مدت مانند برنامه یکساله

    برنامه بلند مدت چند ساله

    اهداف برنامه ریزی:

    اهداف غایی یا نهایی

    اهداف درسی: این اهداف برعهده مؤلفین است ولی معلمان نیز باید این اهداف را بدانند.

     هدفهای رفتاری

    : دستیابی

    با توجه به ارزیابی وضعیت موجود و با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا نواقص موجود را برطرف کنیم و از بین مشکلات موجود اولویت را به مشکلاتی خوهیم داد که مستقیماً با  آموزش دانش آموزان ارتباط دارد بعنوان مثال تجهیز آزمایشگاه و کارگاه و در صورت امکان تغییر وضعیت آزمایشگاه به و کارگاه بصورت استاندارد و قابل استفاهده با روش تدریس جدید در اولویت اول و در رأس امور است توجه به دانش آموزان ضعیف و مستعد و بالابردن کیفیت آموزش و توجه ویژه به تربیت نونهالان عزیز نیز در راستای کارهای مختلف آموزشگاه پیش خواهد رفت. تصمیم داریم جلسات جداگانه ای با اولیاء دانش آموزان ضعیف داشته باشیم و آموزش این گروه را بطور جدی پیگیری نمائیم.

    : عمده ترین مسائل و تنگناها

    برای اجرای برنامه های آموزشگاهی دستگیری و حمایت اولیاء دانش آموزان ضرورری و صددرصد موردنیاز است با توجه به وضعیت منطقه و محرومیت مالی بیشتر دانش آموزان و کم سوادبودن اولیاء الزاماً باید به برنامه ریزی بیندیشیم که با وضع موجود قابل اجرا باشد بطور خلاصه می توان گفت که روی کمک اولیاء نباید حسابی بازکنیم این امر مدرسه را در یک تنگنای جدی قرار داده است بعنوان مثال حدود 100 متر ا ز خیابان منتهی به مدرسه نیاز به آسفالت دارد در طول سالهای متمادی پیگیری های زیادی از طرف مدرسه صورت گرفته ولی چون ا زجانب اولیاء حمایت نشده و با پیگیر های لازم از جانب اولیاء صورت نگرفته این مسئله عملی نشده است.

    : تعیین هدف

     از مهمترین اهداف مدرسه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

    توجه به فرهنگ و سیره و روش پیامبرا کرم(ص) در سا ل پیامبر

    تعمق وتقویت امور تربیتی و دینی در آموزشگاه بخصوص موضوع نماز و قرآن

     کیفیت بخشی و فرآیند یاددهی و یادگیری

    فرهنگ سازی، در جهت جلب مشارکت های مردمی

    تعمیق فرهنگ تحقیق و پژوهش در دانش آموزان و آموزگاران

    توجه به بهداشت عمومی آموزشگاه

    توجه به نظم و انضباط در بین دانش آموزان

     

    ه: مبنای هدف گذاری

    با توجه به هدفهای عالی نظام آموزش و پرورش در سال پیامبر اعظم اهداف یادشده برای هم سویی با سازمان ذیربط تعیین گردیده و در اولویت قرار گرفته است.

     و: راههای رسیدن به هدف

    با همت همکاران محترم و عنایت پروردگار و رهنمودهای اداره متبوع از تمام امکانات

    بصیرت 2: شاخص های 86-85

    تعداد دانش آموزان 245

    تعداد کلاس 8

    جمعیت 3 ساله 234

    جمعیت 11 ساله 106

    جمعیت 11تا 14 ساله 245 نفر

    تراکم مدرسه 625/30 

  • فهرست و منابع روش تحقیق برنامه ریزی آموزشی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

پروپوزال در مورد روش تحقیق برنامه ریزی آموزشی, گزارش سمینار در مورد روش تحقیق برنامه ریزی آموزشی, تز دکترا در مورد روش تحقیق برنامه ریزی آموزشی, رساله در مورد روش تحقیق برنامه ریزی آموزشی, پایان نامه در مورد روش تحقیق برنامه ریزی آموزشی, تحقیق در مورد روش تحقیق برنامه ریزی آموزشی, مقاله در مورد روش تحقیق برنامه ریزی آموزشی, پروژه دانشجویی در مورد روش تحقیق برنامه ریزی آموزشی, تحقیق دانشجویی در مورد روش تحقیق برنامه ریزی آموزشی, مقاله دانشجویی در مورد روش تحقیق برنامه ریزی آموزشی, پروژه دانشجویی درباره روش تحقیق برنامه ریزی آموزشی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت