پایان نامه سیستم های مدیریت محتوی (cms) معرفی نرم افزار postnuke

تعداد صفحات: 130 فرمت فایل: word کد فایل: 2571
سال: 1385 مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۳۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۲۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه سیستم های مدیریت محتوی (cms) معرفی نرم افزار postnuke

    پایان نامه دوره کارشناسی ناپیوسته

    کامپیوتر

    خلاصه پایان نامه:

    در این پروژه تحقیقاتی ابتدا با نگاهی گذرا و مختصر سیستم های مدیریت محتوی معرفی شده است سپس بر روی یک نمونه cms به نام postnuke تمرکز کرده و معرفی و تجزیه و تحلیل آن آمده است.

    ابتدا سعی شده که مراحل نصب را به صورت گام به گام و بصری ذکر گردد.

    همچنین تعدادی از ماژول ها و theme های آن معرفی شده که در بخش مستندات نمونه ای از کدهای برنامه نویسی ماژول هم آورده شده است ضمنا برای آشنایی بیشتر نکاتی راجع به توسعه ماژول و نحوه ماژول نویسی هم آمده است.  

    مقدمه:

    امروزه پیشرفت تکنولوژی روند رو به رشدی را به سرعت طی می‌کند و در این میان کامپیوتر و IT نقش اساسی را بر عهده دارند و دنیای بزرگ ما را به دهکده کوچک جهانی تبدیل کرده اند.

    اینترنت، فضای سایبر و سایت های وب همگی مسئول ارتباط ما با این دهکده جهانی اند، از طرفی کاربران برای انجام امور مختلف خود همیشه فاکتورهای خاصی را در نظر دارند از این رو دانشمندان IT همواره سعی کرده اند با خلق مفاهیم و تکنولوژی های جدید همه فاکتورهای اساسی کاربران ازجمله کارایی، سرعت، دقت، امنیت، آسانی و زیبایی و ... را تا حد مطلوب مورد توجه قرار دهند.

    سیستم های مدیریت محتوی یا cms یکی از این دستاوردها است که دراین مجال اندک سعی شده است تا حدودی به آن پرداخته شود و به عنوان نمونه روی سیستم مدیریت محتوی خاصی به نام postnuke تمرکز شده است.

     

     

    فصل اول

    سیستم های مدیریت محتوی (cms)

     

     

    دنیای امروز دنیای اطلاع رسانی است. در صحنه رقابت تنگاتنگی که امروزه بین شرکتها و موسسات وجود دارد، یکی از اصول اولیه برای بقا و پیشرفت اطلاع رسانی صحیح و لحظه به لحظه است. واضح است که اولین وسیله ارتباطی و اطلاعاتی در عصر حاضر شبکه جهانی اینترنت می‌باشد. تقریبا هیچ شرکت یا موسسه ای را در دنیا نمی‌توانید پیدا کنید که در زمینه کاری خود موفق باشد بدون اینکه از طریق وب سایت اینترنتی خود را به دیگران معرفی کرده باشد. با توجه به اهمیت بالایی که پایگاه های اینترنتی در دنیای تجارت دارند،‌معمولا مدیران ارشد شرکتها تمایل دارند خود شخصا بر محتویات آن نظارت داشته باشند این در حالی است که آنان معمولا فاقد دانش فنی در مورد نحوه طراحی و تولید و ایجاد تفکرات در یک سایت اینترنتی هستند. در این موارد سیستم مدیریت محتوا می‌تواند بهترین راه حل باشد. CMS چیست؟ این سیستم ها که امروزه در وب به نام CMS شناخته می‌شوند مخفف Content Management System می‌باشند که یک برنامه نرم افزاری روی سرور هستند و به مدیر سایت اجازه می‌دهند تا بدون نیاز به طراحی دوباره سایت محتوای سایت را تغییر دهد. سیستم مدیریت محتوای سایت این امکان را به شما می‌دهد خودتان سایت خود را تولید کرده و آن را به طور کامل مدیریت نمایید و برای این امر نیاز به دانش تخصصی در این زمینه ندارید. با استفاده از این نرم افزار بسیار ساده تر از آنچه تصور کنید می‌توانید بخشهای مختلف سایت خود را مدیریت کنید بخشهای جدید ایجاد کرده و به سایت خود اضافه کنید و یا محتویات آنها را تغییر دهید. برای این منظور حتی لازم نیست اطلاعات را مجددا بر روی وب سرور خود بارگذاری کنید. کلیه این تغییرات بلافاصله پس از آنکه دستور تغییر وارد می‌شود اعمال می‌شوند همه چیز بسیار ساده تر از آنچه شما تصور می‌کنید انجام خواهد شد. چرا شما یک CMS لازم دارید؟ اگر سایت شما هر چند وقت یکبار به روز می‌شود می‌توانید بجای اینکه هر بار به یک شرکت طراحی وب مراجعه کنید خودتان با استفاده از برنامه های مدیریت محتوا تغییراتتان را روی سایت اعمال کنید.

    مزایای سیستم های مدیرت محتوا

    چیست و چگونه می توان آنها را به طور موفق پیاده سازی کرد؟ برای روشن شدن معنای عبارت «مدیریت محتوا» باید گفت توصیف آن وابسته به نیازمندی های سازمان دارد و یا این که ارائه دهنده CMS چه امکاناتی را فراهم آورده است، در حال حاضر هدف و یا استاندارد مشخصی برای سیستم های مدیریت محتوا وجود ندارد که بتواند نیازهای متنوع مطرح شده موجود در صنعت IT مرتبط با سازمان ها را پوشش دهد.

    بنابر این عامل موفقیت در اجرا و پیاده سازی یک سیستم مدیریت محتوا می تواند راه‌اندازی و ارزیابی کامل یکی از کاربردهای مشخص تجاری سازمان با فرآیند های مشخص موجود سازمان باشد. به عنوان مثال می تواند گردش اسناد رسیدگی به درخواست های مشتریان یا فرایند پرداخت حقوق و مطالبات بیمه ای یا فرآیند گردش حساب های پرداختنی یا هر فرآیند شناخته شده دیگر سازمان باشد. یکی از این فرآیندها را بتوانید پیاده کنید می توانید راحتتر در مورد انتخاب سیستم مدیریت محتوا تصمیم بگیرید. تا سیستم پیاده شده نزدیکترین وضعیت را به فرایندها و کاربردهای سازمان داشته باشد. سرانجام باید گفت که اجرای موفق باید مزایای تجاری برای سازمان در برداشته باشد.

    آنهایی که توانسته اند سیستم های مدیریت محتوا را موفق اجرا کنند مزایای پایه ای این سیستم را چنین بیان می کنند:

    < >بهبود کارآیی تجاری  کاهش هزینه های عملیاتی و اجرایی سرعت بخشیدن به رسیدگی به اعتراضات و نارسائی ها ارائه وسیعتر کالا و خدمات کاهش میزان ریسکبنابر این با ارزیابی آگاهانه و دقیق و ارای راه حلی که نیازهای تجاری را پوشش دهد، سازمان خواهد توانست به افزایش تولید، رضایت مشتری و سود دهی مناسب دست یابد. ایا سیستم های مدیریت محتوای تحت وب برای سازمان های با توانایی مالی کم نیز وجود دارد؟ در مطرح کردن این سئوال قدری تامل کنید.

    شیوه‌های مختلف ارزیابی cms ها

    شیوه‌های مختلفی برای ارزیابی cmsها وجود دارد، هزینه ریالی اجرای سیستم‌ فقط یک وجه ارزیابی است. شما باید هزینه نبودن آن را نیز برطرف کنید. برای این منظور سوالات زیر را برای خود مطرح کنید و در پاسخ به آنها به این نکته توجه داشته باشید که، کل دانش سازمان از اطلاعات پایگاه داده گرفته تا آنچه کارمندان به عنوان دانش و مهارت می‌دانند، سرمایه و دانش فنی سازمان را تشکیل می‌دهد. در دسترس نبودن اطلاعات ذر سطوح مختلف سازمان چقدر هزینه، یا عدم سود دهی دارد؟ ریسک استفاده از اطلاعات قدیمی و نادقیق روی وب سایت و فرآیندهای در گردش سازمان چقدر است؟ هزینه بیمه شدن در مقابل این ریسک‌ها چقدر است؟ اگر مدیر IT یا مدیر سایت اینترنتی شما نباشد، چگونه می‌توانید اطلاعات قدیمی و نادقیق را تصحیح و جایگزین کنید.؟ با سرمایه‌گذاری نامناسب، همه این موضوع‌ها از طریق یک cms که موفق اجرا شود پوشش داده می‌شود.

    گرچه ممکن است هزینه اولیه آن بالا به نظر برسد ولی سریعاً جایگزین خواهد شد. امروزه راه‌اندازی و راهبردی سایت‌های وب درگیر شدن با کد HTML نیست. ابزارهای CMS همه فرایند را خودکار سازی می‌کنند و بدون دانستن تکنولوژی صفحات وب می‌توانید بدون در نگرانی و تاخیر همیشه اطلاعات بروز ارائه دهید.

    در نهایت، این تصویر شما است که افزایش سود‌دهی سازمان را در مقابل هزینه‌هایی که برای CMS می‌بینید تحقق خواهد بخشید. بنابراین با وجود آگاهی از این حقیقت که حجم و تعداد مستندات الکترونیک! افزایش روز افزون غیر قابل تصور دارند، CMS ها با هر تعریفی جزء ابزارهای مهم و کارآمد صنعت IT خواهند بود. می‌توانید با اطمینان در زمینه‌های CMS سرمایه‌گذاری کنید، چرا که میزان فروش سیستم‌های مدیریت محتوا در سطح دنیا در سالهای 2000 تا 2003 با 35 درصد افزایش ، 3 میلیارد دلار بوده است. استفاده از CMS به جای روش قدیمی صفحات ثابت از لحاظ تجاری و اقتصادی مزایای بسیار زیادی دارد از جمله:

    < >صرفه‌جویی در زمان برای ایجاد و بروزرسانی صفحات وب سازگاری و استحکام بیشتر راهبردی (navigation) پیشرفته کنترل نامتمرکز سایتامنیت بالاتر وب سایتکاهش ورود اطلاعات تکراری کاهش چشمگیر هزینه‌های نگهداریقابلیت‌های لازم برای یک CMS

    در زیر برخی قابلتیهایی که برای یک CMS لازم است و حتماً قبل از اتخاذ تصمیم نهایی برای استفاده از آن باید در نظر گرفته شود آمده است:

    < >چه سرویسها و خدماتی ارائه می‌کند، مثلاً برای تهیه backup مرتب از مطالبمحدودیتهای سخت‌افزاری و شبکه سیستم‌های عاملی که CMS با آنها سازگار است. از چه web- serverهایی پشتیبانی می‌کند؟ آیا بازدید کنندگان سایت شما، نزم‌افزار یا plug- in دیگری نیاز دارند؟ CMS از چه مرورگرهایی پشتیبانی می‌کند؟ امکان ورود و خروج اطلاعات  از سیستم به برنامه دیگر چگونه است؟ راهنما و document های ارائه شده چقدر نیاز شما را برای تماس با بخش پشتیبانی کاهش می‌دهد؟ آیا شرکت پشتیبانی 24 ساعته و موثر برای مشکلات احتمالی دارد؟ آیا قابلیت جستجوی مطابل برای بازدیدکننده وجود دارد؟ چه تضمینی برای امنیت مطالب شماو قابلت کنترل غیر متمرکز را دارد؟ امکان تغییر واسط کاربری با طرح گرافیکی به راحتی وجود دارد؟ آیا امکان ثبت سوابق وب سایتlogging وجود دارد؟ چرا شمایک CMS لازم دارید؟

    اگر سایت شما هر چند وقت یکبار (مثلاً هز دو هفته) به روز می‌شود می‌توانید به جای اینکه هر بار به یک شرکت طراحی وب مراجعه کنید، خودتان با نصب یکی از این برنامه‌های مدیریت محتوا، تغیراتتان را روی سایت اعمال کنید.

    اگر شما سایت خود را اصلاً بروز نمی‌کنید، باید کم کم به فکر بیافتید، چون بیننده‌های شما وقتی هیمشه با یک صفحه همیشگی روبه‌رو شوند کم کم شما را فراموش می‌کنند، چون چیز جدیدی برای عرضه ندارید.

    یک CMS چه امکاناتی دارد؟

    طیف وسیعی  از امکانات اکثراً CMS ها در ورژن‌های مختلف و با قابلیت‌های مختلف در بازار عرضه می‌شوند. البته قابلیت ‌بروز کردن اطلاعات در همه مشترک است اما قابلیتهای ویژه دیگری دارند که با قیمت‌های مختلف به شما پیشنهاد می‌دهند. از جمله:

    < >مدیریت اطلاعات فرستاده شده توسط کاربران و تایید اطلاعات چند زبانه بودن. ایجاد نقشه سایت داینامیکامکان ایجاد تجارت الکترونیک با فروشگاه مجازی ایجاد فرم برای دریافت اطلاعات کاربران بهینه سازی تصاویر آپولود شده ایجاد و بروز کردن متاتگ ها امکان جستجو در مطالب سایت. امنیت بیشتر گرایش آمار بازدید ازصفحات و ... CMSهای اطلاعاتی

    این سیستم‌ها معمولاً کار طراحی صفحات سایت است. امکاناتی که این سیستم‌ها دارند تقریباً به شرح زیر است:

    < >امکان فرستادن اطلاعات به سایت توسط چند کاربر . آرشیوبندی اتوماتیک اطلاعات بر اساس تاریخ و موضوع ایجاد امکان جستجو در اطلاعات قبلی ایجاد لینک دائم برای هر مطلب و متا تگ برای آن و امکانات جانبی دیگر مثلاً ایجاد یک صفحه به عنوان لینکستان و ...  

    مزایای سیستم های مدیرت محتوا

    چیست و چگونه می توان آنها را به طور موفق پیاده سازی کرد؟ برای روشن شدن معنای عبارت «مدیریت محتوا» باید گفت توصیف آن وابسته به نیازمندی های سازمان دارد و یا این که ارائه دهنده CMS چه امکاناتی را فراهم آورده است، در حال حاضر هدف و یا استاندارد مشخصی برای سیستم های مدیریت محتوا وجود ندارد که بتواند نیازهای متنوع مطرح شده موجود در صنعت IT مرتبط با سازمان ها را پوشش دهد.

    بنابر این عامل موفقیت در اجرا و پیاده سازی یک سیستم مدیریت محتوا می تواند راه‌اندازی و ارزیابی کامل یکی از کاربردهای مشخص تجاری سازمان با فرآیند های مشخص موجود سازمان باشد. به عنوان مثال می تواند گردش اسناد رسیدگی به درخواست های مشتریان یا فرایند پرداخت حقوق و مطالبات بیمه ای یا فرآیند گردش حساب های پرداختنی یا هر فرآیند شناخته شده دیگر سازمان باشد. یکی از این فرآیندها را بتوانید پیاده کنید می توانید راحتتر در مورد انتخاب سیستم مدیریت محتوا تصمیم بگیرید. تا سیستم پیاده شده نزدیکترین وضعیت را به فرایندها و کاربردهای سازمان داشته باشد. سرانجام باید گفت که اجرای موفق باید مزایای تجاری برای سازمان در برداشته باشد.

    آنهایی که توانسته اند سیستم های مدیریت محتوا را موفق اجرا کنند مزایای پایه ای این سیستم را چنین بیان می کنند:

  • فهرست و منابع پایان نامه سیستم های مدیریت محتوی (cms) معرفی نرم افزار postnuke

    فهرست:

    فهرست مطالب:

    مقدمه: 1

    فصل اول.. 2

    سیستم های مدیریت محتوی (cms) 2

    مزایای سیستم های مدیرت محتوا 4

    شیوه‌های مختلف ارزیابی cms ها 5

    قابلیت‌های لازم برای یک CMS. 7

    چرا شمایک CMS لازم دارید؟. 8

    یک CMS چه امکاناتی دارد؟. 8

    CMSهای اطلاعاتی.. 9

    فصل دوم: 16

    Postnuke. 16

    بخش اول: کلیات postnuke. 17

    معرفی postnuke. 17

    سابقه postnuke. 18

    مجوز postnuke. 19

    خصوصیات اصلی postnuke. 19

    بخش دوم: نصب postnuke. 22

    خطوط فرمان نمونه برای mysql: 25

    خطوط فرمان نمونه برای posthtresql: 25

    روش نصب دستی.. 36

    ارتقاء یا upgrade کردن.. 37

    خطاهای رایج نصب.. 42

    بخش سوم: مدیریت.. 43

    افزودن صفحات HTML یا php به سایت.. 43

    نحوه تغییر در منوی اصلی.. 44

    1-    حذف، اضافه و ویرایش آیتم های منو. 44

    2-    اضافه کردن آیتم ها 45

    3-    حذف کردن آیتم ها 46

    4-    جابه جا کردن آیتم ها 46

    حذف و اضافه پیام های مدیر. 47

    اضافه کردن پیام های مدیر. 47

    تغییر صفحه آغازین سایت.. 47

    افزودن آیتم به منوی شخصی.. 48

    نحوه جابه جایی postnuke. 48

    ایجاد قالب های متمایز. 49

    گذاشتن ماژول در postnuke. 52

    معرفی چند ماژول.. 53

    بخش چهارم: توسعه یک ماژول potnuke. 56

    معرفی.. 57

    گام های اساسی.. 58

    ساختار یک ماژول PN.. 59

    جزئیات: 61

    نصب و مقدار دهی اولیه ماژول.. 62

    توصیف تمام جداول sql موجود در فایل pntables. php. 62

    ایجاد یا حذف جداول aql داخل فایل "pnint. php'' 63

    آزمایش و بررسی صحت جداول sql پایگاه داده. 64

    واسط کاربر و مدیر. 65

    جدا سازی توابع خاص.... 65

    کلاس ها و توابع. 66

    توابع رسمی‌API. 66

    کتابخانه ADODB.. 67

    مدیریت استنثناها 67

    امنیبت و مجوزها 67

    اشیاء HTML.. 68

    ماژول های چند زباله. 69

    فصل سوم: 71

    مستندات.. 71

    فصل چهارم: 109

    ارزیابی و نتیجه گیری.. 109

    ارزیابی پروژه: 110

    نتیجه گیری: 111

    پیشنهاد در مورد ادامه کار. 111

    منابع: 113

    منبع:

     

    www. Postnuke. Com

    meds. Postnuke. Com

    support. Postnuke. Com

    Designs 4 Nuke. Com

    Manual. TxT

پروپوزال در مورد پایان نامه سیستم های مدیریت محتوی (cms) معرفی نرم افزار postnuke, گزارش سمینار در مورد پایان نامه سیستم های مدیریت محتوی (cms) معرفی نرم افزار postnuke, تز دکترا در مورد پایان نامه سیستم های مدیریت محتوی (cms) معرفی نرم افزار postnuke, رساله در مورد پایان نامه سیستم های مدیریت محتوی (cms) معرفی نرم افزار postnuke, پایان نامه در مورد پایان نامه سیستم های مدیریت محتوی (cms) معرفی نرم افزار postnuke, تحقیق در مورد پایان نامه سیستم های مدیریت محتوی (cms) معرفی نرم افزار postnuke, مقاله در مورد پایان نامه سیستم های مدیریت محتوی (cms) معرفی نرم افزار postnuke, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه سیستم های مدیریت محتوی (cms) معرفی نرم افزار postnuke, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه سیستم های مدیریت محتوی (cms) معرفی نرم افزار postnuke, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه سیستم های مدیریت محتوی (cms) معرفی نرم افزار postnuke, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه سیستم های مدیریت محتوی (cms) معرفی نرم افزار postnuke
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت