پایان نامه بررسی نقش فناوری اطلاعات در بهره وری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اردبیل

تعداد صفحات: 134 فرمت فایل: word کد فایل: 2367
سال: 1393 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۳۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۲۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی نقش فناوری اطلاعات در بهره وری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اردبیل

    پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد «M.A»

    مدیریت دولتی

    گرایش: منابع انسانی

    چکیده

    هدف پژوهش حاضر بررسی نقش فناوری اطلاعات دربهره وری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اردبیل می باشد. برای دستیابی به این هدف از روش پیمایشی و ابزار پرسشنامه در سطح کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اردبیل به شیوه نمونه‌گیری دردسترس بر روی 196 نفر اطلاعات لازم گرداوری و نتیجه با نرم‌افزار SPSS19 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد بین فن‌آوری اطلاعات و بهره وری کارکنان (79/0=r) همبستگی مثبت و معنی دار وجود دارد. همچنین بین فناوری اطلاعات و افزایش توانایی کارکنان (73/0=r)، بین فناوری اطلاعات و افزایش درک و شناخت کارکنان (811/0=r)، بین فناوری اطلاعات و افزایش حمایت سازمانی کارکنان (74/0=r)، بین فناوری اطلاعات و ایجاد و افزایش انگیزش کارکنان (74/0=r)، بین فناوری اطلاعات و بازخورد در کارکنان (81/0=r)، بین فناوری اطلاعات و افزایش اعتبار کارکنان (823/0=r)، بین فناوری اطلاعات و افزایش سازگاری کارکنان (266/0=r)، رابطه مثبت و معنی‌داری وجود دارد. در واقع فناوری اطلاعات نقش مثبت و معنی‌داری در بهره وری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اردبیل دارد.

     

    کلمات کلیدی: فناوری اطلاعات، بهره‌وری کارکنان، منابع انسانی، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

    مقدمه

    امروزه اهمیت اطلاعات، هم به عنوان یک منبع مهم تاکتیکی و استراتژیکی در سازمان مطرح می باشد. و هم به عنوان یک منبع عمده برای ارزش افزوده شناخته شده است. اطلاعات همیشه در محیط کسب و کار به عنوان یک مزیت رقابتی مطرح بوده است. اما نکته مهم این است که تغییرات واقعی که می تواند ارزش بلقوه اطلاعات را افزایش دهد، توانایی سازمان‌ها در استفاده از این منبع مهم از طریق کاربرد فناوری جدید است. فناوری اطلاعات با ویژگی ذخیره سازی، پردازش، بازیابی و انتقال اطلاعات می‌تواند مدیران را در بهبود عملکرد سازمان‌هایشان یاری نماید. از طرفی اهمیت بهره‌وری و لزوم بررسی آن، با توجه به گسترش سطوح رقابت، پیچیدگی تکنولوژی، تنوع سلیقه‌ها، کمبود منابع و سرعت تبادل اطلاعات بر کسی پوشیده نیست. (ایمانی و همکاران، 1390)

    تاثیر فناوری اطلاعات بر بهره‌وری نیروی کار از موضوعات مورد بحث در اقتصاد از دهه 1990 به بعد بوده است. از بعد نظری و تجربی، مطالعات زیادی در کشورهای توسعه یافته و کشورهای در حال توسعه انجام یافته است. با وجود اینکه بیشتر مطالعات بر تاثیر مثبت فناوری اطلاعات بر بهره‌وری نیروی کار تاکید دارند، ولی در برخی نتایج مطابق با انتظار نبوده و شک و تردید در زمینه پارادوکس بهره‌وری وجود دارد. (محمود زاده و اسدی، 1386).

    باتوجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در زمینه فناوری اطلاعات سرمایه‌ گذاری کرده و این تکنولوژی را به‌نسبت گذشته در این دانشگاه به‌روز کرده است از این رو تحقیق حاضر به این امر پرداخته و در صدد بررسی نقش فناوری اطلاعات بر روی بهره‌وری کارکنان این دانشگاه می باشد.

    فصل اول

    کلیات تحقیق

    1- بیان مسأله

    امروزه پیشرفت روزافزون فناوری، ادغام و یکی شدن شرکت ها، تغییرات سریع اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و نیز میدان رقابتی بی حد و مرز از مهمترین ویژگی های محیط سازمان های امروزی است از این رو سازمان ها و شرکت ها ناگزیرند برای حفظ بقا و کسب مزیت رقابتی سازمانی خلاق و نوآور باشند که در این جهت بکار گیری ایده های نوین، پذیرش و پرورش استعدادهای خلاق و نوآور از اهمیت بالایی برخوردار است. سازمان های امروزی در جهت حفظ فاصله خود نسبت به رقبا ناچارند در مقاطع زمانی مختلف محصولات یا خدمات جدید به بازار عرضه کنند که لازمه این امر نیز استفاده از ایده های خلاق و نوآور می باشد. در نتیجه مقوله نوآوری در سازمان های امروزی ضرورت و لازمه ای است برای حفظ پویایی و توان سازمان جهت پیشبرد اهداف مدنظر. (مصلح و همکاران، 1392).

    در پاسخ به این امر که چرا برخی از سازمان ها در ارایه محصولات و خدمات جدید و نوآورانه بسیار موفق عملکرده ولی برخی از آنها با وجود تلاش فراوان به این موفقیت دست نمی یابند؟ بدون تردید دلیل آن تنها میزان هزینه ای که سازمان ها برای تحقیق و توسعه صرف می کنند نیست، جاروزلسکی و همکاران در پژوهشی که بر روی 1000 شرکت بسیار موفق در امر نوآوری انجام دادند مشخص شد که رابطه معناداری بین هزینه صرف شده در زمینه تحقیق و توسعه و موفقیت شرکت در تلاش برای نوآوری وجود ندارد بلکه رمز موفقیت این سازمان ها یک سری قابلیت های نوآوری خاصی است که متناسب با استراتژی نوآوری خود بر روی آن تاکید می کنند و از این طریق به نوآوری پایدار و اثربخش می رسند (جاروزلسکی[1] و همکاران، 2010)

    از سوی دیگر در محیط های کسب و کار و در حال تغییر کنونی، دسترسی به اطلاعات صحیح به موقع و مرتبط، نقش بسیار مهمی را ایفا میکند. به طوری که بسیاری از فعالیتهای سازمان ها، مانند: تصمیم گیری، پیش بینی و تحلیلهای تجاری به این اطلاعات بستگی دارد. فناوری اطلاعات ابزاری است که قادر خواهد بود، نیازهای اطلاعاتی سازمان ها را برآورده کرده و آنها را در رسیدن به اهداف یاری کند. در واقع، فناوری اطلاعات تلفیقی از دستاوردهای مخابراتی، روش ها و راه کارهای حل مسأله و توانایی راهبری با استفاده از دانش نرم افزاری و سخت افزاری و شامل موضوعات مربوط به مباحث پیش رفته علوم، فناوری و طراحی کامپیوتری، پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی و کاربردهای آن است (مانیان و همکاران، 1388). از سویی در ادبیات علمی بهره‌وری به معنای سودمندی و سو دآوری پربار است و در واقع، به عنوان رابطه ای بین خروجی و ورودی و نتایج حاصل شده و فداکاری کارکنان تعریف شده است و یا در بعضی موارد آن را مترادف با خروجی گرفته اند (سینگ و موهانتی[2]، 2012) که نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و جنبه های گسترده زندگی اجتماعی موجب شده است، تا سازمان ها بیشتر تلاش کنند که فراگیران قابلیت استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات را فرا گیرند (چناری و صائمیان، 1389) تا به سودآوری مورد نظر دست یابند. فناوری اطلاعات و انقلاب رایانه ای در چند سال اخیر تغییرات وسیع و سریعی را در جنبه های مختلف زندگی جوامع گوناگون پدید آورده اند و اطلاعات به روز و به هنگام، به عنوان کارآمدترین ابزار تصمیم گیری و برنامه ریزی می تواند، نقش مهمی در پی ریزی اصولی و منظم و مؤثر برای بهره مندی بهینه از منابع انسانی و غیر انسانی ایفا نماید (رسولی آذر، 1382).

    عصر کنونی به دلیل تغییر و تحولات سریع و نوآوری های بسیار در حوزه های مختلف علوم، «عصر اطلاعات و ارتباطات » نامیده شده است. اکنون در این عصر، فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) بر جنبه های گوناگون زندگی اعم از فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تأثیر گذاشته است (غفاری و همکاران، 1390) اهمیت استفاده از این تکنولوژیها و لزوم شناخت عوامل و پدیده های تأثیرگذار بر میزان استفاده از این ابزارها تا جایی پیش رفته است که امروزه، یکی از مهم ترین نگرش ها در مسیر کاهش فقر در سطح جهانی، توسعه و ترویج پذیرش تکنولوژی های جدید در مناطق کمتر توسعه یافته است. در این راستا، اگر چه فرآیند جهانی شدن خواهد توانست، به دسترسی این گونه کشورها به تکنولوژیهای جدید کمک فراوانی کند، اما شدت و اندازه این پذیرش است که مشخص خواهد کرد، کشور مذکور چگونه از این فرآیند سود واقعی خواهد برد (زاهو[3]، 2005). با گسترش پدیده جهانی سازی در اواخر دهه 1970، برخی سازمانها بر استفاده از فناوری اطلاعات برای تغییر در روش های مدیریت کسب و کار خود تأکید کردند. این تغییرات، ساختار قدرت در صنعت و بازیگران آن ؛یعنی، مشتریان، تأمین کنندگان و رقبا را تحت تأثیر قرار داد. به کارگیری فناوری اطلاعات بر جایگاه رقابتی این سازمان ها تأثیر به سزایی گذاشت و به عنوان اسلحه ای راهبردی به منظور بهبود جایگاه رقابتی آنها مطرح شد (وارد و پیارد[4]، 2007).

    چنان که تحقیقات نیز نشان می دهند که یکی از مهمترین دلایل تمایز سازمان ها از یکدیگر، درجه به کارگیری فناوری اطلاعات توسط آنها در فعالیت های سازمانی است. به این ترتیب، سازمان هایی که از فناوری اطلاعات به طور گسترده و بهینه استفاده کرده اند، دارای مزیت رقابتی پایدار هستند و از دیدگاه ذینفعان نسبت به سایر سازمان ها از تمایز بیشتری برخوردارند (تسیکناکیس و کوروبالی، 2009).

    فناوری اطلاعات با تعدیل فرآیندهای کاری، بهبود بهره وری و کیفیت خدمات و نیز حفظ بانک اطلاعاتی جامع در مورد مشتریان، عرضه کنندگان، کارمندان و فرآیندها و پروژه ها، توسعه و پیشرفت سازمان را سبب خواهد شد. این فناوری، با فراهم آوردن را ه حل منطقی برای مدیریت همراه با کاهش هزینه ها و زمان، سعی در کنترل و نظارت بر همه امور از یک نقطه مرکزی دارد (دهنینگ[5]، 2007). بررسی تأثیر واقعی فناوری اطلاعات در سازمان ها بیش از سه دهه مورد مطالعه محققان ودانشگاهیان بوده است. در این بررسیها نشان داد که این موضوع برای همه سازمان ها مهم و حیاتی است. هم چنین مطالعات متعدد اخیر یک رابطه مثبت و معناداری بین فناوری اطلاعات و بهره وری در سطح شرکت ها را گزارش داده اند. (کودبی و دوین[6]، 2002).

    بدیهی است که فناوری اطلاعات به طور فزاینده، نقشی قابل توجه در سازمان ها دارد. اعتقاد بر این است که فناوری اطلاعات میتواند، قابلیتهای سازمان ها را افزایش دهد در حالی که به طور هم زمان با کاهش هزینه ها همراه باشد (بناماتی[7]، 2008). آموزش فناوری اطلاعات به عنوان وسیله ای برای بهبود بهره‌وری، به ویژه در بخش دولتی محسوب می شود. برینجولسون و هیت (1996) دریافتند که استقرار سیستم های اطلاعاتی سهم قابل توجه و مثبتی در بهره وری و فناوری اطلاعات داشته و سرمایه گذاری در این بخش نیز تقریباً 81 درصد افزایش داشته است. در حالی که سرمایه گذاری در بخش غیر از فناوری اطلاعات تقریباً 6 درصد است، همچنین نشان دادند که سرمایه گذاری در امر فناوری اطلاعات، تأثیر مثبتی بر بهره وری داشته است. شائو و لین[8] (2001) نشان دادند که فناوری تأثیر مثبتی بر کارآیی فنی در فرآیند تولید یک عامل خاص دارد. احمد (2010) دریافت که ورودی فناوری اطلاعات و ارتباطات به ازای هر واحد سرمایه، عامل مهم بهره وری سرمایه در پنج کشور شرق آسیا است. یوهان و پارک (2010) اظهار داشتند که فناوری اطلاعات بر رشد بهره‌وری و تبدیل به اقتصاد پایدار تأثیر می گذارد.

    با توجه به ادبیات و پیشینه ذکر شده تحقیق حاضر با طرح این سؤال اصلی مبنی بر این که، آیا فناوری اطلاعات بر بهره وری کارکنان تأثیر دارد؟ به بررسی تأثیر فناوری اطلاعات بر بهره وری کارکنان در دانشگاه  برخواهد آمد.

    1-2- اهمیت و ضرورت تحقیق

    بهره وری چه اهمیتی دارد؟ اسم اعظم، اکسیر  وکیمیای جامعه مدرن توسعه است. مهمترین
     وظیفه ای که دولت های ملی به ویژه بعد از جنگ جهانی دوم به عهده گرفته اند ایجاد توسعه است توسعه یک هدف ملی است که در زمان ما ظاهراً همه آن را پذیرفته اند از جابلقا تا جابلسا همه جا در جستجوی آنند  برایش مدل ها و تئوریهای گوناگون طرح و تدوین می کند اما براهل علم پوشیده نیست که توسعه هر چه که باشد خوب یا بد ، زهر یا تریاق تنها سوار بر یک مرکب می توان به آن رسید و آن مرکب ، سازمان است که چندان هم رهوار نیست. از این جاست که بهره وری اهمیت می یابد و ارزش کوشش و ایثار ملتی را به دست می آورد بدون سازمان رسیدن به توسعه محال است و بدون بهره وری سازمان قاتل جان است نه قاتق نان. به بیان دیگر صرفه جویی در مصرف منابع، قیمت تمام شده را کاهش می دهد افزایش تقاضا سود موسسه را بالا  می برد و سود بیشتر و مصرف بیشتر سطح زندگی را ارتقا می‌دهد. (گروهی از اساتید مدیریت، 1375).

    در چند سال گذشته مقوله بهره وری در جای جای میهن اسلامی با به شکل هایی گوناگون مطرح بوده است برنامه های رادیو و تلویزیونی به تیین مفهوم بهره وری اهتمام ورزیده اند. دانشگاه ها در کنار مراکز آموزش مدیریت برای انتقال معنی و کاربرد روش های بهره وری دوره هایی ترتیب داده اند اخیراً بعضی مراکز دوره کارشناسی ارشد بهره وری را پر کرده اند. در همین سالها کتاب ها و مقوله هایی که مستقیم یا غیر مستقیم به بهره وری مربوط می شوند ترجمه، تالیف و منتشر شده است به علاوه پوستر ها و تراکت هایی برای القای ارزش بهره وری در کنار خیابان ها در معرض دید عموم قرار گرفته است. (کرباسیان، 1375)

    Abstract

           The purpose of this study is the survey of plans, IT and staff productivity in the university of medical science, Ardabil. To achieve this objective the survey and questionnaire was used in the medical science university. In this way, the method of sampling of 196 data were collected results and analysed with SPSS19 software. Result showed a positive and significant correlation between IT and staff productivity (r=0.79). Also there is a positive correlation between IT and the increasing of employees ability (r=0.73), IT and increasing of staff understanding (r=0.811), IT and organizational support for staff (r=0.74). IT and creating and increasing of employee motivation (r=0.74), IT and staff feedback (r=0.81), IT and increasing of compatibility (r=0.823) and increasing of compatibility between IT and staff (r=0.266). In fact IT has a significant and positive effect on employee productivity in the University of Medical Science, Ardabil.

     

    Keywords: IT, staff productivity, human Resource, Ardabil University of medical science. 

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی نقش فناوری اطلاعات در بهره وری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اردبیل

    فهرست:

    چکیده 1

    مقدمه. 2

     

    فصل اول: کلیات تحقیق

    1-1- بیان مسأله. 4

    1-2- اهمیت و ضرورت تحقیق. 7

    1-3- اهداف تحقیق. 8

    1-4- فرضیه‌های تحقیق. 8

    1-5- مدل مفهومی تحقیق. 9

    1-6- روش تحقیق. 9

    1-7- جامعه آماری، حجم نمونه و روش نمونه‌گیری. 10

    1-8- روش گردآوری اطلاعات.. 10

    1-9- ابزار گردآوری اطلاعات.. 10

    1-10- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 10

    1-11- تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای تحقیق. 10

    1-11-1- تعاریف نظری. 10

    1-11-2- تعاریف عملیاتی. 11

     

    فصل دوم: ادبیات نظری و پیشینه تحقیق. 12

    2-1- فناوری اطلاعات.. 13

    2-1-1- تاریخچه فناوری اطلاعات.. 13

    2-1-2- تعاریف فناوری اطلاعات.. 16

    2-1-3- بکارگیری فناوری اطلاعات.. 19

    2-1-4- پیاده سازی فناوری اطلاعات در سازمان‌ها 20

    2-1-5- کاربردهای فناوری اطلاعات در سازمان‌ها 21

    2-1-6- تأثیر تغییرات فناوری اطلاعات.. 24

    2-1-7- تأثیرات فناوری اطلاعات بر جامعه. 25

    2-1-8- تأثیرات فناوری اطلاعات بر افراد 28

    2-1-9- تأثیرات فناوری اطلاعات بر سازمانها 29

    2-1-10- تأثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی. 32

    2-2-بهره وری. 35

    2-2-1-تعریف بهره وری. 35

    2-2-2-پیشینه ومفهوم بهره وری. 41

    2-2-3- عوامل موثر بر افزایش بهره وری. 46

    2-2-3-1- عوامل داخلی. 47

    2-2-3-2- عوامل خارجی. 49

    2-2-4- بهره وری نیروی انسانی. 50

    2-2-4-1- اهمیت نیروی انسانی در بهره وری. 51

    2-2-4-2- نقش و اهمیت بهره وری نیروی انسانی. 52

    2-2-4-3- عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی. 53

    2-2-4-4-عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی از دیدگاه سازمان بین المللی کار. 57

    2-2-4-5-قطعنامه سازمان ملی بهره وری در ایران. 57

    2-3- فناوری اطلاعات و نقش آن در افزایش بهره وری سازمانی. 60

    2-3-1- ضرورت استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات.. 61

    2-3-2- کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان. 61

    2-3-3- نقش IT در فرآیندهای سازمان. 62

    2-3-4- مدیران وفناوری اطلاعات.. 63

    2-3-5- نقش بهره وری در سازمان ها 64

    2-3-6- طرح ریزی تکنولوژی اطلاعات در بهره وری سازمان. 65

    2-3-7- تأثیر فناوری اطلاعات بر بهره وری. 67

    2-4- اطلاعاتی درباره دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اردبیل. 68

    2-4-1- معرفی دانشگاه 68

    2-4-2- اهداف راهبردی. 69

    2-4-3- بخش های دانشگاه 70

    2-4-4- نرم افزار های مورد استفاده در سیستم اداری دانشگاه: 70

    2-5- پیشینه تحقیق. 71

     

    فصل سوم: روش شناسی تحقیق

    3-1- مقدمه. 75

    3-2- روش تحقیق. 75

    3-3- قلمرو تحقیق. 75

    3-3-1- قلمرو موضوعی تحقیق. 75

    3-3-2- قلمرو مکانی تحقیق. 76

    3-3-3- قلمرو زمانی تحقیق. 76

    3-3-4- جامعه آماری. 76

    3-3-5- نحوه انتخاب نمونه و حجم نمونه. 76

    3-4- روش و ابزار گردآوری اطلاعات.. 77

    3-5- تحلیل پرسشنامه. 77

    3-6- تعیین روایی و پایایی پرسشنامه. 78

    3-6-1 روایی (اعتبار) ابزار سنجش... 78

    3-6-2 پایایی ابزار سنجش(اعتماد پذیری) 79

    3-7- روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات وآزمون فرضیه‌ها 79

     

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

    4-1- مقدمه. 81

    4-2- توصیف متغیرهای تحقیق. 82

    4-2-1- توصیف ویژگی‌های جمعیت شناختی پاسخگویان. 82

    4-2-2- آمار توصیفی سوالات مورد بررسی. 86

    4-3- آزمون فرضیات تحقیق. 88

    4-4-  تحلیل داده‌ها 89

     

    فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادها

    5-1- مقدمه. 100

    5-2- نتایج آمار توصیفی. 100

    5-3- نتیجه گیری از فرضیه ها 100

    5-3-1- نتایج بررسی فرضیه ی اصلی تحقیق. 100

    5-3-2- نتایج بررسی فرضیه های فرعی تحقیق. 101

    5-4- بحث.. 103

    5-5- پیشنهادها 104

    5-6- پیشنهادات برای تحقیقات آتی. 105

    5-7- محدودیت های تحقیق. 105

    پیوست‌ها 106

    منابع و مآخذ. 115

    منابع فارسی. 116

    منابع غیر فارسی. 120

    چکیده انگلیسی. 123

    .

    منبع:

    منابع فارسی

    ابراهیمی، غ. 1381. بررسی عوامل موثر بهره وری نیروی انسانی در کارخانه سیمان کرمان و محاسبه آن از طریق ارزش افزوده. پایان نامه کارشناسی ارشد مرکز آموزش مدیریتی دولتی احمدی

    ابطحی، س. ح. کاظمی ب. 1382. بهره وری، موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.

    احمد، ق. 1389. مقدمه ای بر روش تحقیق ، تهران : انتشارات گویا.

    احمدی، پ.1381. طراحی مدل بهبود بهره وری نیروی انسانی با نگرش مدیریت بهره وری. رساله دکتر دانشگاه تربیت مدرس.

    احمدی، م. 1381. بررسی تأثیر فناوری اطلاعات (IT) ، سیستمهای اطلاعاتی (IS)، بر سهم بازار،دسترسی به منابع وزمان انجام کارها،پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه تربیت مدرس،دانشکده علوم انسانی،تهران.

    اسلامی، ع. و فیضی، م. 1386. اطلاعات و ارتباطات ، تهران : انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

    اسلایت، ا. 1382. تکنولوژی اطلاعات (IT) ، ترجمه محمد منتظری ، تهران : انتشارات ساراگل.

    اسلایت، ا. 1381. فن آوری اطلاعات، انتشارات قدیانی، تهران

    اسماعیلی، ن. 1385. آموزش مجازی . دانشگاههای الکترونیکی رو به رشد در دنیای غرب ، تهران: دفتر برنامه های                         

    اعرابی، م و ایزدی پناه، د. 1379 برنامه ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، تهران:

    اقدسی، م. 1375. بیماری نرم افزاری و فنون انسان افزاری ارتقای بهره وری. تهران: مجموعه مقالات بهره وری از کتاب شیوه های ارتقای عملی بهره وری. نیروی انسانی و مرکز آموزش و مدیریت دولتی چاپ اول.

    الای، د. گرایشهای نوین در تکنولوژی آموزشی. ترجمه فاطمه فقیهی، تهران : انتشارات         

    ایمانی، م. شریفی، ا. وفامنش، ف. 1390. بررسی رابطه بین استفاده کارکنان از فناوری اطلاعات با بهره وری آنان، فصلنامه مدیریت توسعه و تحول، سال 7، 58-49

    آزاد میرزا‌‌رحیم‌لو، م. 1391. تبیین جایگاه فناوری اطلاعات در افزایش بهره‌وری سازمانی، مجله دانش و فناوری، سال 4.

    بیات، ر. 1375. بهره وری خانه داری واشتغال زن در خانواده و جامعه. تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی چاپ اول.

     پور آقاسی، ح. 1375. حکایت های بهره وری یا درس های زندگی. تهران: انتشارات نیزار.

    پورخردمند، ر. 1381. استقرار چرخه مدیریت بهره وری در دستگاه های دولتی با استفاده از روش کایزن عملیاتی. کرمان: انتشارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان.

    تقی‌زاده، ج. و تاری، ق. 1386. مقدمات تکنولوژی آموزشی، تهران : انتشارات بشری.

    توفیق، ع. ا. 1372. خصوصی سازی صنایع و نقش آن در افزایش بهره وری. در اولین کنگره ملی مهندسی صنایع بهره وری مجموعه مقالات ارائه شده تهران: مرکز تحقیقات مهندسی صنایع و بهره وری نشر بصیر.

    توکلی، سجاد. 1383. سیستم های اطلاعاتی، نشر خاتم النبیاء.

    چناری، ر. و صائمیان، م. 1389. توسعه فناوری های نوین ، تهران : ستاد ویژه توسعه انتشارات رویدادها ایران نانو.   

    حافظ نیا، م. 1382. مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی ، انتشارات سمت ، چاپ هشتم، تهران .

    حجتی، ح. و ارمون، آ.  1389. نقش تکنولوژی اطلاعات در بهسازی آموزش ، مجموعه مقالات باشگاه

    حیاتی، ع. 1391. کیفیت و ارزیابی آن در آموزش عالی ، فصلنامه رهیافت ، شماره 11.

    حیدری‏، غ. 1383. صد سخن درباره بهره وری در مدیریت. تهران، ‌انتشارات ساوالان.

    خاکی، غ. 1379. روش تحقیق در مدیریت، تهران، مرکز انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی، چاپ اول.

    دانایی فرد، م. 1383. پیشرفت های بین المللی در خصوص ارزیابی کیفیت در آموزش عالی، فصلنامه رهیافت ، شماره 18.

    رحمان سرشت، ‌ح. 1375. حداقل شرط های لازم برای نتیجه بخش تر شدن کاربرد روشهای نوین بهره وری. تهران : مرکز آموزش مدیریت دولتی

    رسول اف، ر. نعمتی، ف. 1386. مجموعه مقالات همایش علمی ، پژوهشی ارتباطات وتوسعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم.

    زرگر ، پ. جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش عالی ، مجموعه مقالات همایش منطقه ای مولفه‌های کیفیت در آموزش عالی دانشگاه رودهن ، 1383 .

    زرگر ، م. 1382. اصول و مفاهیم فن آوری اطلاعات، انتشارات بهینه، تهران.

    زرگر،م. 1382. فناوری اطلاعات، مهندسی مجدد منابع انسانی، ماهنامه تدبیر، شماره 94 انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.

    سازمان برنامه و بودجه. 1379. چرا آموزش مجازی، موسسه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه شیراز .

    ساعتچی،‌ م. 1380. ‌روانشناسی بهره وری. تهران: نشر ویرایش .

    سرفرازی، م. 1382. بررسی اثر بخشی سبک تصمیم گیری مدیران سازگار در مقایسه با مدیران نوآور ، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان ،دانشکده مدیریت .

    سرمد، ز. بازرگان، ع. حجازی، ا. 1379. روش های تحقیق در علوم رفتاری، انتشارات آگاه، چاپ سوم، تهران

    سعادت، ا. 1376. مدیریت منابع انسانی ، چاپ دوم ،انتشارات سمت .

    شاه بیگی، م. 1375. بررسی راههای ارتقای بهره وری در شرکت زمزم گرگان. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی.

    شاهنگیان، ا. 1384. فناوری اطلاعات در سازمان، ماهنامه تدبیر، شماره 124، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، تهران

    شاهنگیان، س. م. 1384. مدیریت اطلاعات و اطلاع رسانی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی .

    صرافی زاده ، ا. 1383. فن آوری اطلاعات در سازمان IT مفاهیم و کاربردها، انتشارات میر.

    صرافی زاده، ن. 1383. فناوری اطلاعات در سازمان، ماهنامه مدیریت، شماره 55.

    طاهری، ش. 1383. بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمانها، نشر هستان، تهران.

    طوسی، م. 1372. بهره وری و کیفیت، مرکز آموزش مدیریت دولتی.

    عزتی، س. 1376. برنامه ریزی آموزشی بسوی چشم انداز کیفی ، تهران : انشارات اطلاعاتی.

     علیدوستی، م. 1384. نقش برنامه ریزی استراتژیک در توسعه علمی آموزش، همایش باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اراک.

    غفاری، خلیل. 1390. طراحی الگوی برنامه درسی فن آوری اطلاعات و ارتباطات و آن بر عملکرد شناختی، عاطفی و مهارتی دان شآموزان دوره متوسطه شهر تهران. پژوهش در برنامه ریزی درسی، 1و2 (2)، 25-16.

    فاریابی، س. ع. و تجویدی، ن. 1383. ده درس برای آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات ، نشریه تکنولوژی آموزشی شماره 2.

    فرهنگی، ز و صفرزاده ز. 1385. فن آوری اطلاعات برای انتقال تکنولوژی ، مجموعه مقالات همایش باشگاه پژوهشگران اراک.

    قاسمی، م. 1385. جایگاه و نقش حمایتی حوزه معاونت فناوری وزارت علو م، تحقیقات و فناوری در ارتقای سطح فناوری در بنگاه های کوچک و متوسط ایران ، سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، 1385.

    قایی، س. م. 1388. ظاهر تکنولوژی آموزشی باطن پوشیده آن. مرکز تربیت معلم سنندج

    قربانی، ع. ا. 1384. توسعه فناوری اطلاعات را در سازمان ، اینترنت.

    کاوسی، ا. 1389. تاثیر فناوری اطلاعات IT در آموزش ، مجموعه مقالات باشگاه پژوهشگران در همایش IT .

    کرباسیان، ف. 1375. پیاده سازی فناوری اطلاعات در سازمانها ، اینترنت.

    کسائیان. م. 1381. ارزیابی عملکرد و راهکارهای بهبود به روش DEN. مجموعه مقالات دومین همایش کیفیت و بهره وری در صنعت برق تهران.

    گروهی از اساتید مدیریت .1375. شیوه های عملی ارتقای بهره وری نیروی انسانی. تهران : ناشر موسسه عالی آموزش و پژوهش.

    مانیان، ا. موسی خانی، م. و جام پرازمی، م. 1388. بررسی رابطه بین همراستایی فن آوری اطلاعات و کسب وکار با عملکرد سازمانی در شرکت های فعال در زمینه فن آوری اطلاعات با استفاده از مدل معادلات ساختاری. فصلنامه مدیریت فن آوری اطلاعات، 3 (1)، 106-89.

    محمود زاده، ح. اسدی، ق. 1386. فن آوری اطلاعات دگرگونی عظیمی در تبادل اطلاعات ایجاد کرده است ، نشریه ابرار اقتصادی ، 1386

    مدیریت بهره وری بنیاد .1379. مقدمه ای بر اندازه گیری بهره وری در بخش خدمات تهران. انتشارات بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی چاپ دوم.

    مصلح، ع. و ضیایی، ع. 1391. نقش فناوری اطلاعات در نوآوری، چهارمین کنفراسن ملی مهندسی و مدیریت نوآوری ایران، سال چهارم، شماره 18.

    موسوی، م. 1372. تجزیه و تحلیل بهره وری آموزشی و پرورشی  دانشگاه تربیت مدرس. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت. دانشگاه تربیت مدرس.

    موسوی،ر. 1386. نقش فناوری اطلاعات دربهره وری،اولین همایش سراسری مدیریت،باشگاه پژوهشگران جوان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه.

    مولوی ا. 1386. نقش فناوری اطلاعات در بهره وری،اولین همایش سراسری مدیریت ،باشگاه پژوهشگران جوان،دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه

    نادری، ع. و سیف نراقی، م. 1384. روشهای تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی. تهران: انتشارات بدر چاپ سیزدهم.

    نادریان، دیوید. 1386. دانشگاه آینده مبتنی بر فناوری اطلاعات، مرکز اطلاعات و مدارک علمی.

    ناصری، ح. 1388. فناوری اطلاعات در سازمان (IT) تهران: انتشارات میر.

    نظری، ع. 1389. مبانی نظری جامع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش، اینترنت.

    نویدی، ز. 1381. روش تحقیق در علوم رفتاری ، تهران: انتشارات آگاه.

    منابع غیر فارسی

    Adam Smith, 2004, the design, implementation and monitoring of a CRM programme: a Case study, Marketing Intelligence & Planning, Vol. 22, No. 2.

    Agri Cola. Communication by means of reflected power Proceedings of the IRE, pp 1196-1204, October 1948.

    benamati, (1996). the new world of work. pamphlet, british-north american committee, london.

    brough & R and Corbett, B. “Enhancing Commitment Through Work Empowerment”, Engineering Construction and Architectural Management, 14/ 6, pp.568-580, 2007.

    Castells, C, “Information Technology and Worker Composition: Determinants of Productivity in the Life Insurance Industry”, MIS Quarterly, 1998.

    Connel, Julia and Hannif, Zeenobiyah, “Call Centers, Quality of Work Life and HRM Practices”, Employee Relations, 31/4, 2009, pp. 363-381, 2009.

    Davis, J (1991), Firm Resources and sustained competitive advantage, Journal of management, Vol 17.

    Dehning b (2010), finding competitive advantagein adversity, Harvard business review, November, pp: 102-108.

    Fabricant Solomon . "Productivity Measurment and Analysis" , J.P.C.1984.

    Frank, C.A. (2005). Building competitive advantage through people. Sloan Management Review, 43(2). 34-41.

    Frank, P and lillaian G. (2013). Internet Banking Adoption countryAn Empirical Study International Journal of Services and Operations Management, Volume 14, Number 1, November 2013 , pp. 54-66(13).

    Fredrick. W. Taylor, RFID tags become hacker target, CNET NEWS. COM, July 28, 2004, http://news. com. com/RFID+tags+become+hacker+target/2100-1029_3-5287912. html.

    Gold, J. (2001). On becoming a strategic partner: the role of human resource in gaining competitive advantage. Human Resource Management, 37. 31-46

    Heeks, J. (1995). HRM: still marching on or marching out?, Human Resource Management: A critical text, 3-32.

    Jarozlski, a. (2010) relationship of mental health and illness in substance abuse patients.journal of personality and individual differences،volume 49.issue 8.december 2010.pp 880_884.

    Jean Fouraste, 2007, Business Process reengineering: critical success factors in higher education, Business Process Management Journal, Vol.13, No.3, pp 451-469.

    Kendrick H. & Creamer, G. (2012). Religion, Spirituality and Mental Health in the west and the Middle East. Asian Journal of Psychiatry, 5, 2, 180-182.

    Kodbi S.and devin, P. (2000, july 21). retaining your most valuable assets. infoworld.

    Lank, G.S. (2005). Acculturarative stress of missionaries: Does Religious Orientation affect religious coping and adjustment ? International Journal Of Intercultural Relations.

    P.O.Steiner "Role of Productivity in Economic Growthe Tokyo: Apo ,1970.

    Paul Hersey and Gold Smith, 2007, Customer Loyalty Research Can Customer loyalty programs really build loyalty? , Jönköping University, Bachelor thesis.

    Paul, K. and ingham, J. (1998), Global marketing Management, 6th edition, Prentice- Hall, INC.

    poti. j. (1999, october 18). telecommuting continues to rise. computerworlk, marion.

    Remon Bar. Trovan, Electronic Identification Systems, http://www. trovan. com/company. htm (last visited May 17, 2006).

    Sejgel, p.(2001). the essential drucker. oxford, uk:butterworh-heinemann. drucker, p.(1993). post-capitalist society. new york: harper business.

    Sharma, L and Jaih, L. (2006), Knowledge management and the competitive strategy of the firm. The learning organization vol. 13. No 4.

    shill, key and Others, “Employee Perception of Empowerment”, Employee Relations, pp. 354- 368, 2005.

    Shimon Dolan, Use of Implanted Patient-Data Chips Stirs Debate on Medicine vs. Privacy, WASH. POST, Mar. 15, 2006, at A1.

    Sink, P. and Mohanti, O. (2007), sustainable competition and resource – Based view.

    Sumanth, g.(1995, april 1). the future of contingent work. Workforce

    Sumanth, R. RFID: a key to automating everything. Scientific America 290:56-65, 2004.

    Ward, S and peppare, D. “Predictors of Quality of Work and Poor Health Among Primary Health-care Personnel in Catalonia”, International Journal of Health Care, 21/2, 2008, pp.203- 218, 2008.

    .

پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی نقش فناوری اطلاعات در بهره وری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اردبیل, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی نقش فناوری اطلاعات در بهره وری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اردبیل, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی نقش فناوری اطلاعات در بهره وری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اردبیل, رساله در مورد پایان نامه بررسی نقش فناوری اطلاعات در بهره وری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اردبیل, پایان نامه در مورد پایان نامه بررسی نقش فناوری اطلاعات در بهره وری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اردبیل, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی نقش فناوری اطلاعات در بهره وری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اردبیل, مقاله در مورد پایان نامه بررسی نقش فناوری اطلاعات در بهره وری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اردبیل, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی نقش فناوری اطلاعات در بهره وری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اردبیل, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی نقش فناوری اطلاعات در بهره وری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اردبیل, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی نقش فناوری اطلاعات در بهره وری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اردبیل, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه بررسی نقش فناوری اطلاعات در بهره وری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اردبیل
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت