پروژه بررسی رابطه بین افزایش بازده سهام با نوع تامین مالی در شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران

تعداد صفحات: 78 فرمت فایل: word کد فایل: 2233
سال: 1392 مقطع: کارشناسی دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۲۱,۶۰۰ تومان
قیمت: ۱۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه بررسی رابطه بین افزایش بازده سهام با نوع تامین مالی در شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران

    پروژه برای دریافت درجه کارشناسی

    رشته حسابداری

    چکیده

    افزایش ثروت سهامداران هدف نهایی موسسات غیر انتفاعی است بدست آوردن سود بیشتر ودر نتیجه افزایش ثروت سهامداران از طریق انتخاب روشهای مناسب ( تامین مالی) یکی از مواردی است که شرکتها به عنوان یک راهکار برای دستیابی به اهداف خود مد نظر قرار می دهند گروهی از متخصصین عقیده دارند که اخذ تصمیمات مدبرانه مدیریت  می تواند باعث افزایش بازده سهام و ارزش شرکت شود نه ساختار سرمایه ، اخذ تصمیمهای آگاهانه می تواند باعث سود بیشتر ودر نتیجه افزایش ثروت سهامداران می شود. هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر استفاده از روشهای مناسب از طریق افزایش سرمایه و وام بر بازده سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد .  بدین منظور از نسبت های بدهی های کوتاه مدت و بلند مدت به کل دارائیها ،درصد افزایش سرمایه و  بازده واقعی شرکتها را برای یک دوره مالی بین سالهای 1380الی 1382 مورد بررسی قرار گرفته ونمونه آماری این تحقیق عبارتست از شرکتهای(10 شرکتبرای هر روش) که فقط از افزایش سرمایه ویا وام استفاده نموده اند. و برای جمع آوری اطلاعات از روشهای کتابخانه ای (کتب و نشریات و مقالات حرفه ای و تخصصی ) و آزمون آماری مناسب شامل ضریب همبستگی پیرسون و با کمک نرم افزار s p s s  مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است به طورکلی یافته های تحقیق نشان می دهد که  شرکتهایی که از افزایش سرمایه استفاده نموده اند ، بر بازده واقعی سهام شرکتها تاثیر مثبت ندارد ولی شرکتهایی که از وام استفاده نموده اند ،بر بازده واقعی سهام شرکتها  تاثیر مثبت دارند .   

    فصل اول:

    کلیات تحقیق

    -1- مقدمه :

     گسترش  فزاینده وپیچیدگی فعالیت های اقتصادی و تحول سریع و روز افزون معاملات بازرگانی در دنیای امروز اعم از تجارت داخلی و یا بین المللی ونیاز شرکتهای تولیدی و بازرگانی برای حفظ ظرفیت با توسعه فعا لیتها و طرح ها،سرمایه گذاری در جهت حفظ یا افزایش قدرت رقابت ازعرصه های داخلی وجهانی نیاز این شرکتها را به منابع مالی را افزایش داده است وتوانائی شرکت در تعیین منابع مالی بالقوه برای تهیه سرمایه گذاریها و تهیه برنامه های مالی مناسب ، از عوامل اصلی رشد وپیشرفت شرکت به حساب می آید .از چنین شرایطی بهره گیری از تکنیک های مدیران مالی در اداره امور شرکتها بیشترازهرزمانی ضرورت دارد.[1]

    تهیه خط مشی صحیح مالی توان شرکت در نیل به هدفهای استراژیک را تقویت می کند.بدیهی است برای  شرکتها موفقیت دراز مدت مستلزم تولید کالاهایی با کیفیت بالاتر،هزینه کمتر وفروش باقیمت مناسب است که امر تولید خود مستلزم تأمین منابع مالی با هزینه قابل قبول است. دراغلب کشورهای دنیا بازار سرمایه به عنوان یکی ازمهمترین ابزارهای رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی در نظر گرفته می شود. ایران اگرچه کشوری با قابلیت های پیدا وپنهان بسیار است ولی اغلب شرکتهای ایران از کمبود سرمایه رنج می برند. علاوه براین ساختار بازار سرمایه کشور در رابطه با تجهیز و تخصیص منابع مالی ضعیف بوده وبه صورت مؤثر وکار آمد عمل نمی کند.با شکوفایی مجدد بورس اوراق بهادار تهران و گسترش بورس به سایر استانها و با استقبال عمومی از اوراق بهادار موضوع چگونگی تصمیم گیری سرمایه گذاران با توجه به میزان آگاهی عمومی نسبت به روشهای تأمین مالی و فرایند های تصمیم گیری مالی به موضوعی در خور اهمیت تبدیل شده است . عوامل متعددی باعث افزایش میزان سرمایه مورد نیاز شرکتها می باشند یکی از مهمترین عوامل اجرای پروژه ها و طرح های توسعه می باشد در صحنه رقابت شرکتهایی موفق اند که علاوه بر تداوم فعالیت و حفظ سرمایه خود از بازار ، در راستای رشد و پیشرفت نیز گام بردارند .

     عامل مهم افزایش سطح عمومی قیمتها یا به عبارت دیگر تورم است که باعث شده سرمایه مورد نیاز برای انجام فعالیتهای در حال حاضر چندین برابر سرمایه مورد نیاز در سالهای قبل باشد . از این رو مدیریت شرکت همواره با مشکل تأمین مالی روبرو است . تصمیمات تأمین مالی شرکت باعث خواهد شد ساختار مالی آن تغییر کند که بر بازده ریسک سهام شرکت در بازار اثر خواهد گذاشت . بطور قطع سرمایه گذاران در هنگام ارزیابی شرکت این مطلب را مدنظر قرار خواهند داد در نتیجه منابع سهام داران شرکت تحت تاثیر قرار خواهند گرفت . به این دلیل مدیریت در تصمیم گیری درباره تأمین مالی کوتاه مدت و تامین مالی بلند مدت باید با دقت آثار و نتایج هر کدام از روشهای تأمین مالی را در نظر بگیرد و از ابزارهای مالی شناخت دقیقی پیدا کند تا بتواند ابزار های مناسبی را در بازارهای مالی بکار گیرد و اقتصادی ترین شیوه تأمین مالی را که ریسک و بازده آن متناسب باشد را برگزیند.[2]

    1-2- بیان مسئله :

    با توجه با اینکه یکی از وظایف عمده و مهم شرکتها تصمیمات مالی است شرکتها در تامین منابع مالی مورد نیاز خود حق انتخاب دارند  که یا با پذیرش شرکای جدید و واگذاری قسمتی از مالکیت واحد تجاری و یا با استقراض اقدام به تامین مالی نمایند . و شرکتها در صدد هستند با اتخاذ تصمیمات مناسب و مقتضی در این رابطه با مناسب ترین ترکیب تامین مالی یا " ساختار مالی " دست یابند . چراکه در حال حاضر دستیابی به ساختار مالی بهینه به جهت اثر عمده آن بر روی ارزش شرکت و سایر جنبه ها از اهمیت خاصی برخوردار است.

    ساختار مالی یک شرکت به مجموعه مبالغی که از طریق استقراض ، سهام ممتاز ، سهام عادی و سود تقسیم نشده تامین شده است ، اشاره دارد مبالغی که از منابع مذکور تامین می گردد در جهت حفظ ظرفیت موجود و یا ظرفیت سازی جدید بکار گرفته می شود با توجه به اینکه منابع تامین مالی دارای هزینه و ریسک متفاوتی است لذا بکارگیری بهینه منابع سرمایه بسیار حائز اهمیت است ، تا از طریق انتخاب بهترین ساختار مالی با حداقل هزینه ، ارزش فعلی شرکت حداکثر گردد.

    تحقیقاتی که تا کنون در این زمینه انجام گرفته مؤید این مسئله است که بطور متوسط شرکتها وقتی اقدام به انتشار سهام می کنند ، قیمت سهام کاهش می یابد و ادامه روند افزایش سرمایه بدون کسب بازده مناسب و با هزینه سرمایه بالا بورس اوراق بهادار را با مخاطره مواجه خواهد ساخت .[3]

    از نظر مدیریت مالی ، تعیین رابطه بین هزینه سرمایه ، و ساختار سرمایه و ارزش کل شرکت بسیار اهمیت دارد زیرا می توان با استفاده از ساختار سرمایه بر ارزش کل شرکت تاثیر گذاشت لذا ما در این تحقیق در صدد آن هستیم تا به سوالی که در ذیل به آن اشاره می گردد پاسخ مناسبی داده باشیم:

    آیا نوع تامین مالی با افزایش بازده سهام  شرکت ها در ارتباط است یا خیر ؟

     

     

    1-3- اهمیت موضوع تحقیق :  

    به منظور سرمایه گذاری و تهیه برنامه های مالی ، مشخص ساختن منابع قابل استفاده اعم از داخلی یا خارجی برای تهیه سرمایه از اهمیت خاصی برخوردار است و مدیریت همواره با چنین تصمیماتی مواجه بوده و باید به هزینه و آثاری که بر ثروت سهامداران ، ارزش شرکت و قیمت سهام دارند این منابع را انتخاب کنند .[4]

    اگر هنگام تامین مالی  مورد نیاز چگونگی ترکیب منابع برای ایجاد ترکیب بهینه سرمایه مد نظر قرار نگیرد ممکن است تامین مالی منجر به ایجاد اهرم نامطلوب شود یا اینکه شرکت امکان افزایش سود از طریق اهرم مطلوب را از دست دهد که در هر شرایطی هدف اصلی که حداکثر کردن ثروت سهامداران است برآورده نشده است(جای جی ,‌1374,‌ص 265, 394).

    این تحقیق به دنبال آن که نحوه تامین مالی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران چگونه است و چه تاثیری بر روی ارزش شرکت دارند و در این رابطه اطلاعاتی جمع آوری نماید تا مدیران در جهت بهینه سازی تصمیمات مربوط به نحوه تامین مالی از آن استفاده نمایند .

     

    1-3-1- برخی از تحقیقات انجام شده در این زمینه:

    برخی ازتحقیقاتی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته است:

    1-بررسی تأثیر روشهای تأمین مالی بر روی نسبت بازدهی حقوق صاحبان سهام شرکتها در بورس اوراق بهادار تهران ، دلاوری، جواد، دانشگاه تربیت مدرس، 1377 .   

    2- بررسی تحلیلی تأثیر استفاده از اهرم مالی بر سود آوری شرکتهای پذیرفته شده در بورس بهادرار تهران ، مملکی پور، حمود، دانشگاه شهید بهشتی- 1375 . 

    3- افزایش سرمایه و تأثیر آن بر نرخ هزینه سرمایه و نرخ بازده شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، کاردان، بهزاد، دانشگاه تهران ، 1375.

    4- بررسی نقش افزایش سرمایه در تأمین بلند مدت شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ، میر الماسی، قاسم ، دانشگاه تهران ، 1374.

    5- تأثیر روشهای تأمین مالی (وامهای بلند مدت و انتشار سهام عادی ) بر روی قیمت سهام شرکتهای پذیرفته شده در بازار بورس تهران، رحمانی، محمد ،1374 .  

     

    1-4- فرضیه های تحقیق :

    1 -  تامین مالی از طریق افزایش سرمایه بر بازده سهام در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تاثیر مثبت دارد.

    2 – تامین مالی از طریق وام بر بازده سهام در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تاثیر مثبت دارد .

     

    1-5- اهداف تحقیق :

    برسی تاثیر وام بر روی بازده و ارزش سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار .

    بررسی تاثیر افزایش سرمایه بر روی بازده سهام شرکتهای پذیرفته دربورس اوراق بهادار.

    بررسی و مقایسه تاثیر روشهای تامین مالی یعنی اخذ وام و افزایش سرمایه بر روی ارزش شرکتهای پذیرفته شده  در بورس اوراق بهادار تهران و انتخاب بهترین روش از میان روشهای موجود جهت تامین مالی که در شرایط خود روش مناسبی باشد .

       

     

    1-6- کاربرد های متصور از تحقیق :

    جمع آوری اطلاعاتی که بتواند برای نحوه تامین مالی شرکتها مفید باشد و تا حدودی راهنمای مدیران مالی در تصمیمات مربوط به تامین مالی باشد .

    جمع آوری اطلاعاتی در ارتباط با این موضوع که آیا در بازار بورس اوراق بهادار تهران روشهای تامین مالی بر ارزش شرکت اثر دارد یا خیر ؟

    جمع آوری اطلاعاتی در ارتباط با راهنمائی سرمایه گذاری در امر تصمیم گیری خرید و فروش سهام.

     

    1-7- مراجع استفاده کننده از نتیجه تحقیق  :

          - موسسات تحقیقاتی.

          - کتابخانه ها.

          - دانشجویان

     

    1-8- روش تحقیق :

    این تحقیق در تقسیم بندی تحقیقات بر مبنای هدف در زمره تحقیقات کاربردی و توسعه قرار می گیرد زیرا هدف آن توسعه و بهبود بازده و ارزش شرکتها است . تقسیم بندی تحقیقات بر اساس ماهیت نیز به دلیل اینکه دنبال دانستن چگونگی متغیرهای تحقیق است ، جزء تحقیقات توصیفی می باشد و از نظر شیوه نگارش و پرداختن به مساله تحقیق جزء تحقیقات توصیفی تحلیلی محسوب می شود . یعنی نتایج حاصل از نمونه به کل جامعه تعمیم داده شده است  و در آن محقق به بررسی ضریب همبستگی بین متغیرها در صدد آزمون فرضیه های تحقیق می باشد.

     

    1-8-1- قلمرو تحقیق:

    قلمرو تحقیق بسته به ابعاد آن در سه حیطه متفاوت به شرح زیر مورد بررسی قرار گرفته است .

    1-8-2- قلمرو زمانی:

    محدوده زمانی تحقیق ، اطلاعات مالی مربوط به عملکرد سالهای مالی 1388 الی 1390 شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد .

    1-8-3- قلمرو موضوعی:

    محدوده موضوعی تحقیق ، بررسی رابطه بین افزایش بازده سهام با نوع تامین مالی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد .

     1-8-4- قلمرو مکانی:

    قلمرو مکانی تحقیق شامل شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد .

    1-8-5- روش جمع آوری اطلاعات :

    در این تحقیق برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز مباحث تئوری از روش کتابخانه ای  وپایان نامه های دانشگاهی  استفاده شده است و همجنین برای جمع آوری اطلاعات مالی در جهت آزمون فرضیه هااز اطلاعات و ارقام موجود در بورس و اوراق بهادار تهران  استفاده شده است . 

  • فهرست و منابع پروژه بررسی رابطه بین افزایش بازده سهام با نوع تامین مالی در شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران

    فهرست:

    چکیده 1

    فصل اول: 2

    کلیات تحقیق.. 2

    1-1- مقدمه : 3

    1-2- بیان مسئله : 4

    1-3- اهمیت موضوع تحقیق : 5

    1-3-1- برخی از تحقیقات انجام شده در این زمینه: 6

    1-4- فرضیه های تحقیق : 7

    1-5- اهداف تحقیق : 7

    1-6- کاربرد های متصور از تحقیق : 8

    1-7- مراجع استفاده کننده از نتیجه تحقیق  : 8

    1-8- روش تحقیق : 8

    1-8-1- قلمرو تحقیق: 9

    1-8-2- قلمرو زمانی: 9

    1-8-3- قلمرو موضوعی: 9

    1-8-5- روش جمع آوری اطلاعات : 9

    1-8-6- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات : 9

    1-9- جامعه آماری : 10

    1-10- محدودیت های تحقیق: 10

    1-11- واژگان : 10

    1-11-1-شیوه‌های‌تامین مالی: 10

    1-11-2- تأمین مالی: 11

    1-11-3-حاشیه سود: 11

    1-11-4- افزایش سرمایه: 11

    1-11-5-وام (استقراض) : 11

    1-11-6- تأمین مالی کوتاه مدت : 12

    1-11-7- تأمین مالی بلند مدت : 12

    1-11-8-  نرخ بازده سهام : 12

    1-11-9- وام بلند مدت : 12

    1-11-10- شرکتهای اهرمی و غیر اهرمی : 12

    1-11-11-نسبتهای سود آوری : 13

    1-11-12- ریسک : 13

    1-11-13 هزینه: 13

    1-11-14- سود سهمی : 13

    فصل دوم: 14

    ادبیات تحقیق.. 14

    2-1- شیوه های تامین مالی : 15

    2-1-1- بر اساس مدت : 15

    2-1-2- بر اساس منبع : 16

    2-2- روشهای متداول برای تأمین مالی.. 16

    2-2-1- منابع داخلی.. 17

    2-2-2- وام ( استقراض ) 17

    2-2-3- انتشار سهام ممتاز. 17

    2-2-4- انتشار سهام عادی.. 17

    2-3-تامین مالی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت... 18

    2-3-1- وامهای بلند مدت... 22

    2-3-1-1-ویژگیهای وامهای بلند مدت... 22

    2-3-1-2-سهام ممتاز : 22

    2-3-1-3- سهام عادی : 23

    2-3-1-4- اختیار خرید سهام : 24

    2-3-1-4-1- ویژگیهای اختیار خرید سهام عادی : 25

    2-3-1-4-2-سودهای توزیع‌نشده شرکت... 25

    2-3-1-5- سود انباشته: 26

    2-3-1-6- سود سهمی: 26

    2-4- روشهای متداول برای ارزیابی سهم  سودشرکت‌ها : 27

    2-5-هزینه های تامین مالی.. 28

    2-5-1-هزینه سرمایه : 28

    2-5-1-1-هزینه بدهی (هزینه اوراق قرضه ): 28

    2-5-1-2- هزینه سهام ممتاز : 29

    2-5-1-3-هزینه سهام عادی.. 29

    2-5-1-4-هزینه سود انباشته : 30

    2-5-2- نظریه های ساختار سرمایه. 30

    2-5-2-1-  مدل قیمت گذاری دارایی سرمایه ای (CAPM) 31

    2-5-2-2-مدل سود خالص.... 31

    2-5-2-3- مدل سود خالص عملیاتی.. 32

    2-5-3- رویکرد سنتی.. 33

    2-5-3-1- مدل مودیلیانی – میلار (M & M ) 33

    2-5-4- رویکرد نوین.. 35

    2-5-5- نظریه ارتباط سیاست تقسیم سود با ارزش شرکت : 36

    2-5-5-1- مدل گوردون و والتر. 36

    2-5-6- تئوری عدم اطمینان ( پرنده در دست ) 37

    2-5-7- عوامل موثر بر سیاست تقسیم سود. 38

    2-5-7-1- وضعیت نقدینگی.. 38

    2-5-7-2- دیون شرکت... 38

    2-5-7-3- توانایی شرکت در دستیابی به بازار های پول و سرمایه. 38

    2-5-7-4- علایق سهامداران. 38

    2-5-7-5- سود شرکت به عنوان منبع تأمین مالی.. 39

    2-5-7-6- محتوای اطلاعاتی تقسیم سود . 39

    2-5-7-7- هزینه انتشار. 39

    2-5-7-8- فرصت های سرمایه گذاری.. 39

    2-5-7-9- عدم اطمینان نسبت به آینده 39

    2-5-7-10- محدودیتهای قرار داد وام و اوراق قرضه. 39

    2-5-7-11-مالیات... 40

    2-5-7-12- ثبات سود آوری شرکت... 40

    2-5-7-13-کنترل اداره امور شرکت... 40

    2-5-7-14- محدودیت های قانونی.. 40

    2-5-7-15- منافع مدیریت ( هیات مدیره ) 40

    2-5-8- تاثیر روشهای تامین مالی بر روی ارزشهای شرکتها : 40

    2-5-9-تأثیر تأمین مالی از طریق بدهی بر روی ارزش شرکتها : 41

    2-6- تأثیر تأمین مالی از طریق سهام ممتاز بر روی ارزش شرکتها : 42

    2-6-1- تأثیر تأمین مالی از طریق سهام عادی بر روی ارزش شرکتها : 42

    2-6-2- اهرم مالی : 43

    2-6-3- سودآوری و ارزش شرکت: 44

    2-7-  تحقیقات انجام شده در خارج از ایران : 44

    2-8- تحقیقات انجام شده در داخل  ایران: 47

    فصل سوم : 48

    متدولوژی تحقیق.. 48

    مقدمه. 49

    3-1- روش تحقیق : 49

    3-2-فرضیه های تحقیق : 49

    3-2-1- فرضیه 1. 49

    3-2-2- فرضیه 2. 50

    3-3- جامعه آماری : 50

    3-4- نمونه آماری : 50

    3-5- قلمرو تحقیق: 54

    3-5-1- قلمرو زمانی.. 54

    3-5-2- قلمرو موضوعی.. 55

    3-5-3- قلمرو مکانی.. 55

    3-5-4-روش جمع آوری اطلاعات : 55

    3-6- روش آزمون داده ها و فرضیه های تحقیق : 55

    3-6-1- ضریب همبستگی پیرسون: 55

    3-6-2- روشهای آزمون معنی داری ضریب همبستگی : 56

    3-6-2-1-  استفاده از جدول معنی داری ضریب همبستگی.. 56

    تصمیم برای رد یا تایید فرضیه های تحقیق : 57

    فصل چهارم : 58

    تجزیه و تحلیل تحقیق.. 58

    مقدمه : 59

    4-1- آزمون فرضیه ها : 60

    4-1-1-فرضیه 1. 60

    4-1-2- فرضیه 2. 61

    فصل پنجم: 63

    نتیجه گیری و پیشنهادات... 63

    مقدمه : 64

    5-1- نتایج آزمون فرضیه های تحقیق : 65

    5-2- نتیجه گیری : 65

    5-3- پیشنهادات مبتنی بر نتایج آزمون فرضیه های تحقیق : 66

    5-4- پیشنهادات تحقیق : 67

    5-5- پیشنهادات آتی : 67

    5-6- محدودیتهای تحقیق : 67

    منابع و ماخذ: 68

    .

    منبع:

    الف) منابع فارسی

    1-آذر ، عادل، مومنی، منصور، آمار و کاربرد آن در مدیریت، جلد دوم، سمت، 1381 .

    2-آذر، عادل، مومنی، منصور، جعفری، سعید، آمار و احتمالات، انتشارات سنجش، 1381 .

    3- ابراهیمی،  ایرج ، صالحی صدقیانی، جمشید، آمار و کاربرد آن در مدیریت (1و2) ، تهران، نشر هستان ، 1378.

    4- اهدایی،  بهمن ، آمار تجربی عمومی،‌تهران،1384 .

    5- بیرگام، پوجین، ترجمه : عبدی تبریزی، حسین، مشیرزاده مویدی، پرویز، مدیریت مالی، تهران، انتشارات آگاه، 1384.

    6- پارسائیان، علی، جهانخانی، عل ، فرهنگ اصلاحات مالی، تهران، ‌موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، خرداد، 1375.

    7- پارساییان، علی، جهانخانی، ‌علی،‌ مدیریت مالی، جلد 2، ‌تهران، 1374.

    8- پاشا شریفی، حسن، نجفی زند، جعفر، روشهای آماری در علوم رفتاری انتشارات سخن، 1380.

    9- جان جی، همپتون،  مدیریت مالی، ترجمه و تألیف: وکیلی فر، حمید رضا، مسعود وکیلی فر، تهران، انتشارات ثمره، 1374.

    10- خلیلی شورینی، سیاوش، روشهای تحقیق در علوم انسانی، تهران، انتشارات یادواره کتاب، 1383.

    11- دلاور، علی، روشهای آماری در روانشناسی و علوم تربیتی، انتشارات دانشگاه پیام نور، 1380 .

    12- راد، محسن، آمار و احتمالات، نشر پرداز گران، 1380 .

    13- رهنمای رود پشتی، فریدون و فرزین اکرم ، کلیات مدیریت مالی، ‌تهران، ‌انتشارات جنگل، 1382 .

    14- رحیمیان، نظام الدین، تاملی در شیوه های تامین منابع مالی در واحد های اقتصادی، حسابدار 146 ، 1380 ، انتشارات انجمن حسابداران خبره ایران.

    15- شباهنگ، رضا،  مدیریت مالی، ‌جلد اول، تهران،‌ انتشارات سازمان حسابرسی، 1373.

    16- مصطفوی مقدم، علیرضا، مدیریت مالی، تهران، انتشارات مدرسه عالی بازرگانی،1373.

    17- مجتهدزاده، ویدا، تجدید ساختار مالی، حسابدار ، شماره126. 

    18-  Alanc.shapir ، استراتژی تامین مالی  بلند مدت شرکت ها، مترجم: جهانخانی، علی، تحقیقات مالی شماره 2، انتشارات دانشگاه تهران، بها ر1373.

    19- قالیباف اصل،‌حسن، مدیریت مالی،‌ تهران، ‌انتشارات پوران پژوهش، 1385 .

     

    منابع انگلیسی :

    1- Anderson, Goeden; “An Empirical Note on the In de pendence of the chanology and Financial stry cture”: Canadian Journal of Economic vol 23,Aug 1990.

    2- Franco chehab adham, “ Essays on the deverminates of capital structure(Debt, Financing)”, the sis of Ph. d, university of neworleans, 1995.

    3- I.M, Pandy; “ Elements of financial Management “, New Delhi, vikes Pub, House, 1993 pp.993-995

    4- Modigliani, Franco and metron Miller; “The cost of capital, covporation finance and Theory of Investment”  The American Review, yune 1958.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

    5- Margaret M.Fogarty, “ Corporate capital and equity market development in latin American” the sis of Ph. D, gearge town university, 1998.

    6- Nahid Mazhar, “ Factors related to corporate capital structure”, the sis DBA, united states international.

    7- Roger, clark and others; “ strategic Financial Management” , Tokyo, 1990, pp. 157-159.

    8- Remmers, L. and oters; “Industry and size Debt Ratio Determinants manu Facturing Internationality”, Financial Management, Vol 3 , Spring 1975.

    9- Scot & David F.And Jhen D. Martin; “ Evidence on the Important of financial stracture” , Financial Management, Vol 4, 1976.

    .

پروپوزال در مورد پروژه بررسی رابطه بین افزایش بازده سهام با نوع تامین مالی در شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران , گزارش سمینار در مورد پروژه بررسی رابطه بین افزایش بازده سهام با نوع تامین مالی در شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران , تز دکترا در مورد پروژه بررسی رابطه بین افزایش بازده سهام با نوع تامین مالی در شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران , رساله در مورد پروژه بررسی رابطه بین افزایش بازده سهام با نوع تامین مالی در شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران , پایان نامه در مورد پروژه بررسی رابطه بین افزایش بازده سهام با نوع تامین مالی در شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران , تحقیق در مورد پروژه بررسی رابطه بین افزایش بازده سهام با نوع تامین مالی در شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران , مقاله در مورد پروژه بررسی رابطه بین افزایش بازده سهام با نوع تامین مالی در شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران , پروژه دانشجویی در مورد پروژه بررسی رابطه بین افزایش بازده سهام با نوع تامین مالی در شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران , تحقیق دانشجویی در مورد پروژه بررسی رابطه بین افزایش بازده سهام با نوع تامین مالی در شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران , مقاله دانشجویی در مورد پروژه بررسی رابطه بین افزایش بازده سهام با نوع تامین مالی در شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران , پروژه دانشجویی درباره پروژه بررسی رابطه بین افزایش بازده سهام با نوع تامین مالی در شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت