پایان نامه بررسی تاثیرمواد نانویی برخواص بتن خود متراکم

تعداد صفحات: 152 فرمت فایل: word کد فایل: 2097
سال: 1385 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت قدیم:۳۸,۴۰۰ تومان
قیمت: ۳۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی تاثیرمواد نانویی برخواص بتن خود متراکم

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد"M.Sc"   

    مهندسی عمران - سازه   

    چکیده: 

    امروزه کاربرد گسترده بتن در پروژه های عمرانی لزوم بهره گیری از نوآوری ها و بتن های عصر نوین را صدچندان نموده است و رویکردی جامع گرا و سیستمی به پدیده سیستم بتن وشناخت زیر سیستم های آن و چگونگی ارتباط آنها با هم و بهره گیری از فنĤوری نانو در بتنمی تواند پدید آورنده بتن های نوین با عملکرد فوق العاده بالا بوده و درک دقیق و تازه ای ازاین پدیده را ارائه نماید.  

    با این نگرش در این تحقیق استفاده از مواد نانویی( نانو سیلیکا) در بتن خود متراکم که یکیاز بتن های با عملکرد بالا در عصر نوین می باشد مدنظرقرار گرفته و تاثیر آن بر خواص اینبتن مورد توجه قرار گرفته است، از طرف دیگر نگرشی نوین در سیستم سنگدانه ها با بهرهگیری از طرح نوین نسبت بندی سنگدانه ها مطابق ACI 302.1R که تا کنون تحقیقی در ایران در این زمینه صورت نگرفته بود مورد مطالعه و مقایسه قرار گرفت. همچنین نمونه های استوانهای و مکعبی از مخلوط تهیه گردید و در شرایط متمایز عمل آوری نگهداری شد تا مقایسه ایبر روند کسب مقاومت این نمونه ها صورت پذیرد. 

    در این تحقیق از دو روش در طرح اختلاط بتن خودمتراکم بهره گرفته شد که نانو سیلیس بهعنوان ماده افزایش دهنده ویسکوزیته و کربنات کلسیم به عنوان پودر در مخلوط استفادهگردید و در دو سیستم دانه بندی سنگدانه مطابق  باASTM C33  و ACI 302.1R طرحهایمتمایزی سا خته شد و در مجموع بعد از ساخت مقدماتی طرحهای مختلف بتنی و انجامآزمایشات مربوطه بر روی بتن تازه اختلاط و سخت شده، 5 طرح نهایی جهت کسب نتایجمورد نظر شایان توجه قرار گرفت که عبارتند از : 

    بتن معمولی با نسبت بندی سنگدانه های مطابق با  ( N A ). ASTM C33 

    بتن معمولی با نسبت بندی سنگدانه های مطابق با(N B ) . ASTM C302.1R  

    بتن خود متراکم (scc)  با نسبت بندی سنگدانه های مطابق با ASTM C 33   همراه با

    نانو سیلیس. (  ( S A

    بتن خود متراکم ((scc با نسبت بندی سنگدانه های مطابق با ASTM 302.1R همراه با

    نانو سیلیس.( SB )

    بتن خود متراکم (scc) با نسبت بندی سنگدانه های مطابق باASTM 302.1R   بدوننانو سیلیس .(  ( SC 

    بعد  از انجام آزمایشات کنترل کیفیت برروی بتن تازه اختلاط ( اسلامپ ، حباب هوا ، دمایبتن، وزن مخصوص)وآزمایشات خاص بتن خود متراکم (( GTM, J ring, Slump flow  نمونه هایی بالغ بر 120 نمونه مکعبی (15×15cm ) و 60 نمونه استوانه ای(15×30cm)  بنابر استاندارد ساخته شدو در دوشرایط عمل آوری متمایز استاندارد مطابق با ASTM C31 و دیگری در محلول آب مقطر و سولفات سدیم %5 نگهداری شدند و تا سن 90 روز موردبررسی و ارزیابی قرار گرفتند. 

    به ع نوان برخی از نتایج حاصله می توان به بهبود مقاومت فشاری نمونه های با نسبتبندی نوین  ACI 302.1Rمخصوصاً در شرایط عمل اوری سولفات سدیم و همچنین تاثیرفوق العاده نانو سیلیکا در کسب مقاومت فشاری بتن و در خواص بتن خود متراکم و مقایسه نتایج نمونه های مکعبی و استوانه ای و مقایسه شرایط مختلف عمل آوری ومقایسه بین بتن خود متراکم و بتن معمولی اشاره نمود. 

    مقدمه: 

    بتن خود  م تراکم یکی از انواع بتن با عملکرد بالا محسوب می شود که تقریباً  دو دهه از عمر آن         می گذرد و تحقیقات وسیعی در این دو دهه بر روی آن انجام گرفته است و در بسیاری از کشورها مورداستفاده قرار گرفته است، این بتن با ویژگی های خاص و استفاده از فوق روان کننده ها و مقدار پودربیشتر و طرح اختلاطی خاص، امکانات بدیهی را در اجرای سازه های بتنی به علت جریان پذیر بودنفراهم نموده است و مشکلات عدم تراکم مناسب در محل های با تراکم زیاد میلگردها از قبیل محلاتصال تیر و ستون را برطرف می نماید. 

    چنین بتنی بدون نیاز به هیچ لرزاننده ای تحت اثر وزن خود متراکم شده و از کارآیی بالایی برخورداراست و مزیتهای بسیاری در پیش ساختن و پیش تنیدگی و کاهش هزینه استقرار بتن دارد. از مزایای دیگر  استفاده  از  بتن  خود متراکم  که  با نامهای  ( Self – Compacting Concrete ) در اروپاوژاپن  ، (Self – Consolidating Concrete) در آمریکا نامیده می شود، می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

    افزایش سرعت اجرای سازه های بتنی 

    اطمینان از تراکم کافی در مناطق با تراکم بالای میلگرد

    کاهش آلودگی صوتی در اثر حذف ویبره نمودن بتن

    بهبود کیفیت و دوام بتن

    کاهش کارگران جهت استقرار بتن در کارگاه 

    از طرف دیگر بهره گیری از فناوری نانو در بتن نیز می تواند جهت تولید بتن های با دوام و با مقاومتبالا بطور فوق العاده ای حایز اهمیت باشد، همچنین سیستم مخلوط سنگدانه ها که در راستای تغییرالگوواره تکنولوژی بتن می باشد نیز چند سالی است مورد توجه وزارت راه و موسسه بین المللی بتنآمریکا قرار گرفته و در چندین کمیته تخصصی در این سازمانها بطور گسترده ای بر روی آن بحث  وبررسی انجام پذیرفته و در کف سازی و شاتکریت ازاین طرح نسبت بندی سنگدانه ها استفاده شدهاست. در این طرح ، سه ناحیه برای سنگدانه ها تعریف گردیده و طرح کلی بر اساس سیستم مخلوطسنگدانه ها (شن و ماسه) ارایه می گردد. 

    در این پایان نامه سعی گردیده است موارد یاد شده در پروژه گسترده ای و در جهت تحقیقات      جامع گرایانه به پدیده سیستم بتن برای اولین بار در ایران لحاظ گردد و بررسی و مقایسه ویژگی هایبتن خودمتراکم و بتن معمولی مورد مطالعه قرار گیرد. 

    فصل اول

    رویکردی جامع گرا   به  

     پدیده سیستم بتن

    1- 1 مقدمه: 

    پیرو مرکزیت قرار گرفتن دانش تئوری در جوامع پیشرفته بر اساس تغییر الگواره تکنولوژی و در راستایتحقق فرهنگ دانش مداری در جامعه و همچنین قرار گرفتن نیروهای دانش گرا در جایگاهی رفیع کهنوآوری و قدرت و توان انتخاب فوق العاده ای دارند، اکنون کاربردی نمودن دانش حاصله با تفکری  نواندیش و جامع گرا مدنظر قرار گرفته است در تحولات اخیر در جهان ، لزوم اغناء و توسعه  و  کاربردینمودن دانش بتن نیز احساس می گردد. این موقعیت تغییرات بنیادین و نگرش جدید به آیین نامه ها ورویکردی عمیق و سیستمی را در راستای حل معضلات و تامین آسایش بشریت مدنظر قرار م ی دهد  و بر آن پافشاری می نماید. 

    استفاده از تفکری خردگرا و نو اندیش در قالب نظامی جامع و بارهایی از استانداردهای دورانهای گذشتهجهت نیل به نظامندی و تعریف فضای نوآور و مستند دانش محور گامی بسوی اعتلای دانش و انسانیتاست. در مقطع کنونی در جهت همگام نمودن خود با تحولات سودمند و بهینه احتیاج مبرم به تغییررویکرد و شفافیت در تصمیم گیری و رسیدن به مفهوم دانش محوری احساس می گردد. تغییر رویکردلزوماً نفی عملکرد گذشته معنی نمی دهد بلکه تفاوت آن در همسو شدن با دیدگاهی گسترش یافته وسیستماتیک است. 

     

    1-2 نظام نوین سیستم "مقاومتی دوامی" 

    جهت رسیدن به اهداف عالی در فضای مشترک و مبتنی بر خردگرایی جمعی و با تکیه بر دانش فرآیندانجام کل کار و در گامی فراتر اکنون باید به کاربردی نمودن و رسیدن به نتایج عینی پای نهیم ونوآوری و توان انتخاب را تجربه نماییم، بازانگاری مفاهیم در دانش بتن با نگاهی سیستمی بر اجزاءتشکیل دهنده آن، استفاده از علوم دیگر مانند فنĤوری نانو در تکنولوژی بتن و نوآوری در آن راهکارهایمناسبی برای تعریف نوین پدیده ای به نام بتن می باشد که منجر به پیدایش نظام نوین سیستمی "مقاومتی دوامی " مبنی بر جامع نگری ( ( Plural approach  به سیستم تمامیت پدیده بتن

      .می گردد (Concrete Holistic  System Phenomena )

    در چند دهه اخیر مسئله دوام بتن بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و لزوم عملکرد بالای بتندر سازه های مختلف نیز حائز اهمیت بوده که پدید آورنده نظام سیستمی جامع گرایی است کهمرکزیت اصلی آن دانش دوام بتن در بستر ساختار نفوذپذیری بتن بوده و  به دوام بتن که مقاومت همدر آن جای دارد تکیه می کند. 

    با این نگرش سیستم سنگدانه ای نیز یکی از اصلی ترین سیستمهای تشکیل دهنده بتن می باشد کهتغییراتی اساسی درنظام نوین ذکر شده در آن مشاهده می گردد که یکی از محورهای این تحقیق را نیزتشکیل می دهد. 

     

    1-3 بتن های با عملکرد بالا و ویژه 

    1-3-1 بتن با عملکرد بالا 

    بتن با عملکرد بالا(HPC)  ساختار و خصوصیات متفاوتی نسبت به بتن های معمولی دارد. مصالحمعمولی و ویژه به همراه طراحی مخصوصی در اجزاء این نوع بتن ها مورد نیاز خواهد بود. اختلاط،استقرار و عملیات عمل آوری ویژه ای ممکن است در تولید و حمل بتن هایی با عملکرد بالا  مورد نیازباشد. این بتن ها در ابتدا در تونلها ، پلها و ساختمان های بلند جهت مقاومت ، دوام و مدول الاستیتهبالا مورد استفاده قرار گرفت همچنین از این بتن در بتن پاشی تعمیراتی لوله ها ، پارکینگها ودیگرموارد نیز استفاده گردید. 

    خصوصیات و کار برد بتن با عملکرد بالا در جهت اهداف خاص ، توسعه یافت که در ادامه برخی ازخصوصیاتی که مورد نیاز این نوع بتن ها می باشد عبارتند از: 

    مقاومت بالا 

    مقاومت زود رس

    مدول الاستیسیته بالا

    مقاومت در برابر سایش بالا

    دوام و طول عمر بالا در شرایط محیطی شدید ( سخت )

    نفوذ پذیری و انتشار پایین

    مقاومت در برابر حمله شیمیایی  

    مقاومت در برابر ضربه

    پایداری حجمی  

    سهولت استقرار

    تراکم بدون جدا شدگی  

    بتن های با عملکرد بالا با دقت در انتخاب اجزاء با کیفیت بالا و طراحی مخلوط بهینه ساخته می شود ومخلوط نمودن و استقرار و تراکم و عمل آوری آن با بالاترین استانداردها صورت می پذیرد. معمولاً اینبتن ها نسبت آب به مواد سیمانی پایین در حدود 0.20 تا 0.45 را دارا می باشند و از فوق روان کنندهها جهت جریان پذیری و کارپذیری این بتن ها استفاده می گردد. 

    بتن های با عملکرد بالا معمولاً از مقاومت بیشتری نسبت به بتن های معمولی برخوردارند اما مقاومتمعیار اولیه برای این بتن ها نمی باشد به عنوان نمونه بتن با مقاومت معمولی و دوام خیلی بالا ونفوذپذیری خیلی پایین می تواند خصوصیات بتن با عملکرد بالا را تشکیل دهد و بر اساس تجربیاتثابت شده است که بتن  پلهایی با مقاومت فشاری در حدود 2kg/cm 400 و با دوام مناسبی که  حاصلاز سیستم حباب هوا و مقاوم در برابر نفوذ کلراید می باشند و با صرفه اقتصادی مطلوب ساخته شده اند، از عملکرد بالایی بر خوردارند. 

    جدول( 1-1) لیست مصالحی که اغلب در بتن های با عملکرد بالا استفاده می شوند را مطرح نموده ودلیل بهره گیری از آنها نیز  در جدول(1-2) تشریح شده است. همه خصوصیات ذکر شده در بعضیمواقع به طور مشترک در بتنهای مذکور به دست نمی آید

    . جدول (1-3) نمونه ای از طرح اختلاط    بتن های با عملکرد بالا را در سازه های مختلف ارایه نموده است. 

     

     

    نقش اولیه/خصوصیات مورد نظر   مصالح  
    مواد سیمانی / دوام   سیمان پرتلند  
    مواد سیمانی / دوام / مقاومت بالا   سیمان آمیخته  
    مواد سیمانی / دوام   خاکستر بادی  
    مواد سیمانی / دوام   سرباره  
    مواد سیمانی / دوام   میکروسیلیس  
    مواد سیمانی / دوام   متاکائولین  
    مواد سیمانی / دوام   رس خشک شده  
    مواد سیمانی / دوام   شن خشک شده  
    قابلیت جریان پذیری   فوق روان کنندها  

     

     (جداول و نمودار در فایل اصلی  موجود است)

    ABSTRACT. There has been numerous researches done on Enhancing and improving durability of concrete structures around world and substantial knowledge base accumulated, and presently, for the first time an experimental research commenced in Iran, implementing plural approach to holistic system of concrete phenomena .

    In this study, the effect of proportional mix design of local aggregate as well as presence of Colloidal Nano Silica on behavior of concrete systems has been perused. Considering the fact that Self Consolidating Concrete has been an innovation in concrete technology for improving the concrete structures durability, the importance of this research will be more than before.

     In this paper, at first, aggregates are graded (according to ACI 302.1R instruction and ASTM C33) and then different properties of aggregate system are measured and compared. Then workability parameters for fresh concrete and compressive strength for hardened concrete at different ages are measured. 

    The effects of these systems as well as Colloidal Nano Silica on behavior of Self Consolidating Concrete are analyzed. Conclusions indicate the usage of the proportional mix design (according to ACI 302.1R) can improve measured parameters. Incidentally, it can have a positive effect on concrete performance in severe conditions. 

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی تاثیرمواد نانویی برخواص بتن خود متراکم

    فهرست:

     عنوان مطالب                                                                                     شماره صفحه 

     

    چکیده                                                                                                      16  مقدمه                                                                                                      18    * فصل اول      رویکرد جامع گرا به پدیده سیستم بتن........................................... 19 

    1 – 1 مقدمه                                                                                             20 

    1 – 2 نظام نوین سیستمی" مقاومتی دوامی"                                                     20 

    1 – 3 بتن های با عملکرد بالا و ویژه                                                                 21 

    * فصل دوم       معرفی خواص و کاربردهای بتن خود تراکم.................................... 30             

    2 – 1 تاریخچه                                                                                           31 

            2 – 2  ویژگیهای بتن خود متراکم تازه                                                              33 

    2 – 3 رئولوژی بتن خود متراکم                                                                      33 

    2 – 4 خصوصیات رئولوژیک بتن خودمتراکم                                                       36  

    2 -  4- 1 توانایی پر کنندگی                                                                    37 

    2-  4- 2 مقاومت در برابر جداشدگی                                                           39 

               2- 4- 3 توانایی عبور کنندگی                                                                  40 

    2 – 5 کنترل جداشدگی استاتیکی                                                                   43 

    2 – 6 کنترل جداشدگی دینامیکی                                                                   43 

    – 7 خصوصیات سازه ای بتن خود متراکم                                                        45 

    2-7-1 مقاومت فشاری                                                                           46   

    2-7-2 مقاومت کششی                                                                           46 

    2-7-3 مقاومت مهار کنندگی                                                                    46 

    2-7=4 مدل الاستیسیته                                                                          46  

    خزش                                                                                       46  

    جمع شدگی                                                                               46 

    ضریب انبساط حرارتی                                                                   47

    ۶

     

    8 ظرفیت نیروی برشی در محل اتصال لایه ها                                           47 

    2-7- 9 مقاومت در برابر آتش                                                                  47

    2-7-10 دوام                                                                                      47 

    2 – 8 مزایای کاربرد بتن خودمتراکم                                                                 48 

    2 – 9 نمونه هایی از طرح اختلاط بتن خود متراکم                                               49 

    2 – 10 بتن خود متراکم با عملکرد فوق العاده                                                     49 

    2- 11 نمونه هایی از طرح اختلاط بتن خود متراکم                                                53 

    * فصل سوم     نقش افزودنی ها در بتن خود متراکم.............................................  56             

    3 – 1 مروری بر تولید فوق روان کننده ها                                                          57 

    3 – 2 مروری بر استفاده از فوق روان کننده                                                        57 

    3 – 3 فوق روان کننده ها بر پایه پلی کربوکسیلات                                               58 

    3 – 4 فوق روان کننده های پلی کربوکسیلات اتر                                                 58 

    3 – 5 نقش افزودنی های اصلاح کننده ویسکوزیته                                                59 

         3 – 6 روانه شناسی ملات با و بدون  نانو سیلیکا                                                    61 

    3 – 7 فوق روان کننده های پلی کربوکسیلات و استفاده از نانو سیلیکا                        62 

          *  فصل چهارم      فناوری نانو                                                                                 64      

    4 – 1 مقدمه                                                                                              55 

    4 – 2 فناوری نانو                                                                                        66 

    4 – 3 برخی از کاربردهای فناوری نانو                                                               67 

    – 4 فناوری نانو ذرات ایجاد کننده خواصی برتر در بتن                                        69 

    4- 1-مقدمه                                                                                       69 

           4- 4- 2-خواص بهبود یافته بتن باکاربرد نانوسیلیس                                                ٧٠ 

    4- 4- 3 نوع مواد                                                                                       71 

     4- 4-4 پایداری محلول وآب آزاد صفر                                                            71 

    4- 4- 5 مقاومت اولیه بهینه                                                                          71 

    4- 4- 6 کاهش هزینه به دلیل کاربرد وذخیره آسان                                             72                     

         4- 4- 7 غلظت بسیاربالا ایجادکننده کارآیی بسیار مناسب                                      72 

        4- 4- 8 محلول سالم از لحاظ محیط زیستی                                                      72 

        4- 4- 9 منافع کاربردی                                                                               72  

          4-4-10 چگونگی کاربرد سیلیکای کلوئیدی                                                    73 

      

          *  فصل پنجم    طرح نسبت بندی نوین سیستم مخلوط سنگدانه ها.........................74 

    5 – 1 مقدمه                                                                                               75 

    5 – 2 تشریح طرح نسبت بندی نوین مخلوط سنگدانه ها                                          76 

    5 – 3 نمونه ای  از محاسبات دانه بندی مخلوط سنگدانه                                          79 

          *  فصل ششم    مشخصات مصالح مصرفی و تصحیح دانه بندی سنگدانه ها  ...........82 

    6 – 1 مصالح مصرفی                                                                                      83 

    6 – 1 – 1 سنگدانه ها                                                                              83 

    6 – 1 – 2 سایر مصالح                                                                              84 

    6 – 2 تصحیح دانه بندی سنگدانه ها                                                                   86 

    6 – 3 آزمایشات بر روی سنگدانه ها                                                                    89   

          *  فصل هفتم      طرح اختلاط....................................................................................... 90 

    7 – 1 مقدمه                                                                                                91 

    7 – 2 اصول طرح اختلاط بتن های خود تراکم                                                       94 

    7 – 3 پارامترهای مهم جهت موفقیت اختلاط بتن های خود تراکم                               95 

    7 – 4 طرح اختلاط نهایی بتن معمولی مورد استفاده                                                96  

    7 – 5 طرح اختلاط نهایی بتن خود تراکم با نانو سیلیکا                                            97 

    7 – 6 طرح اختلاط نهایی بتن خود تراکم بدون نانو سیلیکا                                        98 

    7 – 7 شرحی بر نحوه ترتیب اختلاط مصالح در مخلوط کن                                       99      

    * فصل هشتم      آزمایشات بتن تازه اختلاط و سخت شده.......................................100 

    8 – 1 آزمایشات بتن تازه اختلاط                                                                      101 

    8- 1- 1 آزمایشات بتن معمولی                                                                    101 

    8-  1-2 آزمایشات بتن خود متراکم                                                              101 

    8- 1- 2-1 آزمایشات جریان اسلامپ                                                        104 

    8 - 1-2-2 آزمایشات جعبه L                                                                105 

    8 - 1-2-3 آزمایش قیف V                                                                   107 

    8 - 1-2-4 آزمایش قیف U                                                                   110 

    8- 1-  2- 5 آزمایش ظرف پر کنندگی                                                      112 

    8- 1- 2- 6 آزمایش گذر شبکه عمودی                                                     113 

    8-  1-2- 7 آزمایش جداشدگی الک ( GTM )                                            113 

    8- 1- 2- 8 آزمایش Jring                                                                    113 

    8- 1- 2- 9 معیارهایی برای بررسی نتایج آزمایشات                                      113 

    8- 1- 2-9-1آزمایش اسلامپ                                                           114  

    8- 1- 2-9-2 آزمایش قیف V                                                           115  

    8- 1- 2-9-3 آزمایش جعبه L                                                           116 

    8- 1- 2-10 طبقه بندی استفاده شده بر اساس مشخصات بتن scc                   116 

    – 2 آزمایشات بتن سخت شده                                                                       119 

    8 – 2 – 1 مقاومت فشاری بتن                                                                   119 

    8 – 2-  1 – 1 آزمایش نمونه مکعبی                                                       121 

    8 – 2 – 1-  2 آزمایش نمونه استوانه ای                                                   122 

    8 – 2 – 2 شرایط عمل آوری نمونه ها                                                          122 

    8- 2- 2-1 عمل آوری استاندارد                                                              122    

    8- 2- 2-2 عمل آوری در سولفات سدیم                                                    123 

    8 – 2-  3 شکست نمونه های بتنی                                                               123 

    * فصل نهم       بررسی های آزمایشگاهی و ارزیابی نتایج................................... 126 

    – 1 مقدمه                                                                                          127 

    9 – 2 نتایج آزمایشات بتن تازه اختلاط                                                          127 

    9 – 3 نتایج آزمایشات بتن سخت شده                                                          130 

    9- 3- 1 آزمایش تعیین مقاومت فشاری و نتایج آن                                       131  

    9- 3- 2 آزمایش تعیین چگالی و نتایج آن                                                  131 

    فصل دهم      نتیجه گیری کلی و پیشنهاد جهت تحقیقات تکمیلی................... 145  10-1 نتیجه گیری کلی                                                                             146 

    10-2 راهکارهای پیشنهادی جهت تحقیقات تکمیلی                                          147   مراجع لاتین                                                                                           149  مراجع فارسی                                                                                         150  چکیده انگلیسی                                                                                       151 

     

    منبع:

     

     1. Okamura, H.and Ouchi, M., Self – Compacting Concrete, Jour.Advanced Concrete Technology, 2003, Vol.1, No.1, PP.5-15.

    Grube, H.and Rickert, J., Self Compacting Concrete – another Stage in the Development of the 5- Component System of Concrete. 2001.

    Kordts, S.and Grube, H., Controlling the Workability Properties of Self Compacting Concrete Used as ready mixed Concrete. 2005.  

    Ouchi, M. , Nakamura , S.A , Osterbery , T. , Hallbery , S.E.and Lwin, M. , Applications of Self – Compacting Concrete in Japan , Europe and the United states,2003.

    Wustholz, T., Fresh Properties of Self - Compacting Concrete (SCC), Jour.otto- Graf, 2003, Vol.14, PP.179-188.

    Alsamsam, E., Kerhkoff, B.and Famy, J., High per formance Concrete, Jour.Design. BUILD Date Line, Design – Build Institude of America, 2005, PP.30-37.

    Johansen, K.and Hammer, T.A., Drying Shirinkage of "Norwegian" Self Compacting Concrete, Sintefeiviland and Environmental Engineering, 2005.

    Dehn , F. , Holschemacher , K. and weibe , D., Self – Compacting Concrete (scc) Time Development of the Material Properties and Bond Behaviour , Lacer , 2000, No.5 ,PP.115 – 124.

    Petersson, O., Preliminary Mix Design, Swedish Cement of Concrete Research Institude, 1998, Brite Euram Contract No. BRPR – CT96 – 0366, 41.PP.

    CIP 37, Self Consolidating Concrete (SCC), National Ready Mixed Concrete Association (NRMCA), 2004.

    Noguchi, T. and Tomosawa, F., Rheological Approach To Passing Ability Be Tween Reinfocing Bars Of Self Compacting Concrete, 1999.

    The European Guidelines for Self Compacting Concrete, 2005, 68 PP, WWW.efnarc.org.

    An Introduction to Self – Consolidating Concrete (SCC), Technical Bulletin   TB – 1500, Pub. USA, 2005, 6PP. WWW.graceconstruction.com.

     

    Guide for Concrete Floor and Slab Construction, ACI 302.1R, ACI Committee Report, American Concrete Institute, 2006, 77PP.

    Harrisson, P.J, For the Ideal Slab On Ground Mixture, Jour. Concrete International, 2004 ,Vol, No. , PP.49-55.

    Shilstone, J.M, Performance – Based Concrete Mixtures and Specifications For Today, Jour. Concrete International, 2002, Vol., No. , PP80 – 83.

    Modot, Concrete Field Section 501, 2005, 18PP.

    18.Kosmatka , S.H. ,Kevkhoff , B. and Panarese , W.C , Design and Control Of Concrete Mixtures ,14 th edition , Portland Cement Association , 2002,358PP.

    ACI Manual of Concrete Inspection, SP – 2, American Concrete Institute, 2006, 209PP.

    Malhotra, V.M, Recent Advances in Concrete Technology, SP – 235, American Concrete Institute, 2006, PP. 1-12, 283-291.

    Paultve, P. , Khayat , K.H. , Cusson , D.and Trembly , S., Structural Performance Of Self – Consolidating Concrete Used in Confined Concrete Columns , Jour. , July – August, 2005,  PP.560 – 568.                                                                                              

    اس تیون ، اچ . ک .، ویلی ام ، سی.پ .، "طراحی و کنترل مخلوطه ای بتن ی "، ترجم ه خالو،ع.، ایراجیان،م.، ویرایش سیزدهم، تهران، 1382.

    احمدوند،م.، "200 پرسش و پاسخ در زمینه تکنولوژی بتن"، چاپ دوم، 1385.

    مقصودی،ع.ا.، هورنهاد،ه.،"طراحی ،ساخت و بررسی خواص مکانیکی"،پایان نامه کارشناسی ارشد،1384.

    ماهنامه فناوری نانو، سال پنجم، شماره 112و117، 1385.

پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تاثیرمواد نانویی برخواص بتن خود متراکم , گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تاثیرمواد نانویی برخواص بتن خود متراکم , تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیرمواد نانویی برخواص بتن خود متراکم , رساله در مورد پایان نامه بررسی تاثیرمواد نانویی برخواص بتن خود متراکم , پایان نامه در مورد پایان نامه بررسی تاثیرمواد نانویی برخواص بتن خود متراکم , تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تاثیرمواد نانویی برخواص بتن خود متراکم , مقاله در مورد پایان نامه بررسی تاثیرمواد نانویی برخواص بتن خود متراکم , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تاثیرمواد نانویی برخواص بتن خود متراکم , تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تاثیرمواد نانویی برخواص بتن خود متراکم , مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تاثیرمواد نانویی برخواص بتن خود متراکم , پروژه دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیرمواد نانویی برخواص بتن خود متراکم
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت