پایان نامه شبیه سازی عددی الگوی جریان و توزیع فشار آب در پرتاب کننده های جامی شکل ( FLIP BUCKETS )

تعداد صفحات: 142 فرمت فایل: word کد فایل: 2074
سال: 1389 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت قدیم:۳۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۲۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه شبیه سازی عددی الگوی جریان و توزیع فشار آب در پرتاب کننده های جامی شکل ( FLIP BUCKETS )

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

    مهندسی عمران - سازه های هیدرولیکی 

    چکیده :

    پرتاب کننده های جامی شکل یکی از انواع مهم مستهلک کننده ها می باشند و نقش استهلاک انرژی جریان در سرریز ها را به عهده دارند و در صورتی که نتوانند وظیفه خود را به نحو درست انجام دهند، خسارات غیر قابل جبرانی ممکن است به بار بیاید. برای طراحی درست این پرتاب کننده ها لازم است که پارامتر های مختلف از جمله سرعت ، فشار وغیره به درستی روی آن شناسایی و تحلیل شوند.

    در این پروژه بعد از معرفی نقش و عملکرد سازه های پرتاب کننده جامی شکل در استهلاک انرژی جریان روی سرریزها، خصوصیات هیدرولیکی و هندسی آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و با توجه به اینکه ساخت مدل های فیزیکی این پرتاب کننده ها برای پیش بینی وتحلیل نحوه عملکرد واقعی آن، وقت گیر و پرهزینه است ، این مدل سازی به صورت عددی و توسط نرم افزار  3D-Flow که یک نرم افزار محاسباتی دینامیک سیالات است ، انجام شده است و تمامی خصوصیات هندسی و هیدرولیکی سازه به مدل کامپیوتری وارد گردیده است تا در زمان کمتر و با صرف هزینه کمتری نتایج مشابه بدست بیاید. مدل سازی ابتدا برای سرریز و پرتاب کننده سد جره انجام داده شده و با در دست داشتن اطلاعات موجود مربوط به مدل فیزیکی ، نتایج حاصل از مدل سازی کامپیوتری با آن مقایسه شده و نتایج ما با آن تطابق بسیار خوبی داشته است و این اصل اثبات شده است که می توان به جای مدل سازی فیزیکی از این پس از مدل سازی کامپیوتری برای تحلیل وضعیت فشار و عمق وسرعت روی پرتاب کننده استفاده کرد.

    در مرحله بعد، مدل سازی برای شعاع های مختلفی از پرتاب کننده انجام شد. این مدل سازی ها به صورت دو بعدی و  سه بعدی تکرار شدند و برای نقاط مختلف موجود روی پرتاب کننده نمودارهایی بدست آمد که حاصل از تست تحلیل حساسیت بوده و نشان دهنده نسبت فشار بدست آمده از تحلیل سه بعدی به فشار بدست آمده از تحلیل دو بعدی مربوط به همان نقطه مورد بررسی می باشند. این نسبت ها ضریب ٢.٥ بعدی نامیده شده اند.

    همچنین نمودار ها و روابطی با توجه به نسبت های بدون بعد هندسی برای ایجاد رابطه بین نتایج مدل سازی دو بعدی با سه بعدی ارائه شده اند.

    در مرحله آخر نیز با توجه به اندازه های بدست آمده مربوط به توزیع فشار روی مدل دو بعدی و سه بعدی ، توسط نرم افزار MATLAB  و برنامه شبکه عصبی رابطه ای بین این داده ها برقرار شد و با استفاده از هر شعاع دلخواه از پرتاب کننده جامی و هرمقطع مورد نظر روی جام و همچنین مقدار فشار حاصل از مدلسازی دو بعدی آن می توان نتایج دقیق مربوط به مدلسازی سه بعدی را به کمک فرمول بدست آمده و ارائه شده بدست آورد.

    در نتیجه این تحقیق می تواند کمک زیادی در این زمینه نمایند که به جای انجام مدل سازی سه بعدی و صرف وقت چندین برابر مدل سازی دوبعدی ، از این پس مدل سازی کامپیوتری را به صورت دو بعدی انجام دهیم و با توجه به نقاط مورد نظر روی پرتابه و پارامتر های بررسی شده متناسب ، از نمودار یا روابط مربوطه استفاده کرده و با ضریب اصلاحی بدست آمده یا فرمول ارائه شده نتیجه دو بعدی را به نتیجه تحلیل سه بعدی و دقیق تر نزدیک بنماییم .

    کلمات کلیدی : پرتاب کننده های جامی ، مستهلک کننده انرژی ، توزیع فشار، دینامیک سیالات ،شبکه عصبی ،

    مقدمه :

    در سال های اخیر با افزایش روند روبه رشد احداث سدهای بلند و بالا رفتن استاندارد ایمنی سدها، علاقه عمومی مهندسین هیدرولیک نسبت به طراحی یک سیستم استهلاک انرژی اقتصادی و مطمئن در پایانه مجاری اصلی تخلیه سیلاب سدهای بلند، افزایش یافته است .

    سازه های مستهلک کننده انرژی ، سازه هایی هستند که در انتهای سرریز سدها برای استهلاک انرژی جریان آب

    قرار میگیرند. از انواع سازه های مستهلک کننده انرژی سه نوع آنها که کاربرد فراوانی در سدها دارند عبارتند از:

    حوضچه های آرامش با پرش هیدرولیکی ، مستهلک کننده های غلطانی و مستهلک کننده های جامی شکل .

     استفاده از جت های پرتابی آزاد در سازه های پرتاب کننده جامی (همراه با حوضچه استغراق وابسته ) در صورت برقراری شرایط زمین شناسی و توپوگرافی مناسب ، مزایای اقتصادی و ایمنی قابل ملاحظه ای در مقایسه با سایر انواع سازه های استهلاک انرژی دارد. پرتاب کننده جامی در سدهای بلند، با بهره گیری از سرعت زیاد جریان ورودی به جام ، قادر است جریان سیلاب خروجی از سرریز را به صورت یک جت پرتابی آزاد به نحوی منحرف نماید که در فاصله مطمئنی دور از سرریز و سد، در حوضچه استفراق و یا بستر رودخانه فرو افتد.

    طراحی بهینه  یک سازه پرتاب کننده جامی ، علاوه بر جانمایی ، شکل هندسی و ابعاد مناسب نیازمند مطالعه گسترده آبشستگی و نیز بررسی راندمان استهلاک انرژی مازاد جریان می باشد. بدین منظور نیاز به محاسبه و تحلیل متغیرهای جریان شامل : توزیع فشار، سرعت و عمق جریان و غیره می باشد، زیرا اگر طراحی سازه پرتاب کننده بدون توجه به تحلیل های درست پارامترهای فوق صورت بگیرد ممکن است در این سازه آسیبی وارد شود و در نهایت منجربه ایجاد صدمات جبران ناپذیری برای تنداب و خود سد گردد.

     فصل اول

    کلیات تحقیق و ساختار پایان نامه

    ١-١ : کلیات

    در سال های اخیر با افزایش روند روبه رشد احداث سدهای بلند و بالا رفتن استاندارد ایمنی سدها، علاقه عمومی مهندسین هیدرولیک نسبت به طراحی یک سیستم استهلاک انرژی اقتصادی و مطمئن در پایانه مجاری اصلی تخلیه سیلاب سدهای بلند، افزایش یافته است .

    سازه های مستهلک کننده انرژی ١، سازه هایی هستند که در انتهای سرریز سدها برای استهلاک انرژی جریان آب

    قرار میگیرند. از انواع سازه های مستهلک کننده انرژی سه نوع آنها که کاربرد فراوانی در سدها دارند عبارتند از:

    حوضچه های آرامش با پرش هیدرولیکی ٢، مستهلک کننده های غلطانی ٣ و مستهلک کننده های جامی شکل .

     استفاده از جت های پرتابی آزاد در سازه های پرتاب کننده جامی ٤ (همراه با حوضچه استغراق وابسته ) در صورت برقراری شرایط زمین شناسی و توپوگرافی مناسب ، مزایای اقتصادی و ایمنی قابل ملاحظه ای در مقایسه با سایر انواع سازه های استهلاک انرژی دارد. پرتاب کننده جامی در سدهای بلند، با بهره گیری از سرعت زیاد جریان ورودی به جام ، قادر است جریان سیلاب خروجی از سرریز را به صورت یک جت پرتابی آزاد به نحوی منحرف نماید که در فاصله مطمئنی دور از سرریز و سد، در حوضچه استفراق و یا بستر رودخانه فرو افتد.

    طراحی بهینه  یک سازه پرتاب کننده جامی ، علاوه بر جانمایی ، شکل هندسی و ابعاد مناسب نیازمند مطالعه گسترده آبشستگی و نیز بررسی راندمان استهلاک انرژی مازاد جریان می باشد. بدین منظور نیاز به محاسبه و تحلیل متغیرهای جریان شامل : توزیع فشار، سرعت و عمق جریان و غیره می باشد، زیرا اگر طراحی سازه پرتاب کننده بدون توجه به تحلیل های درست پارامترهای فوق صورت بگیرد ممکن است در این سازه آسیبی وارد شود و در نهایت منجربه ایجاد صدمات جبران ناپذیری برای تنداب و خود سد گردد.

    ١-٢ : ساختار پایان نامه

    ساختار این پایان نامه به شرح زیر میباشد:

    در فصل دوم مروری بر تحقیقات انجام شده در زمینه مستهلک کننده های انرژی ، سیستم های پرتاب کننده جامی و شبیه سازی های عددی صورت گرفته و مسائلی که توسط محققین مختلف در این زمینه مطرح گردیده است مورد بررسی قرار خواهند گرفت . در فصل سوم مستهلک کننده های انرژی و مخصوصاً پرتاب کننده های جامی شکل تعریف و به طور مفصل تشریح خواهند شد و در باره مشخصات هیدرولیکی و هندسی آن بحث خواهد شد.

    در فصل چهارم به معرفی نرم افزار Flow3D، نحوه استفاده ، معادلات حاکم و کاربردهای آن پرداخته خواهد شد. در قسمت اول فصل پنجم ، به شبیه سازی پرتاب کننده جامی شکل با استفاده از نرم افزار Flow3D پرداخته شده است . در قسمت دوم ، نتایج بدست آمده از مدل شبیه سازی شده با نتایج حاصل از مدل فیزیکی مقایسه شده و نتیجه آن بررسی شده است . سپس مدل های دو و سه بعدی از پرتاب کننده های با شعاع های مختلف طراحی شده و توزیع فشار در نقاط مشخصی در هر دو مدل با هم مقایسه شده اند و با توجه به تغییر پارامتر های هندسی موجود روی پرتابه و تاثیر آن ها در روابط موجود بین نتایج حاصل از مدل سازی دو بعدی با سه بعدی ، نمودار ها و روابطی ارائه شده است که نتایج توزیع فشار حاصل از مدل سازی دو بعدی را به نتایج حاصل از مدل سازی سه بعدی را مرتبط نموده است و در نهایت توسط نرم افزار MATLAB و روش شبکه عصبی با توجه به داده های موجود مربوط به توزیع فشار که از مدلسازی های انجام شده بدست آمد و با توجه به پارامتر های موثر در نتایج ، رابطه ای بین نتایج دو بعدی و سه بعدی بدست آمده است . در نهایت در فصل ششم به نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات برای انجام تحقیقات آتی مبادرت ورزیده شده است .

    هدف از این پایان نامه نشان دادن تطابق بین نتایج حاصل از مدلسازی عددی تنداب و پرتاب کننده، به وسیله نرم افزار فوق الذکر با نتایج موجود مربوط به مدلسازی فیزیکی و همچنین ارائه ارتباطی بین داده های مربوط به توزیع فشار حاصل از مدلسازی عددی به صورت سه بعدی با مدلسازی عددی به صورت دو بعدی روی پرتاب کننده جامی شکل ، در شرایطی که شعاع متغیر است ، می باشد.

    فصل دوم

    مروری بر مطالعات انجام شده در ارتباط با موضوع تحقیق

     

    ١-٢: مقدمه :

    تاکنون مطالعات و تحقیقات گسترده ای بر روی انواع مختلف سرریزها و پرتاب کننده های انتهای آنها انجام پذیرفته است . مطالعات اولیه روی آنها عمدتاً بررسی آزمایشگاهی رفتارشان بوده است که منجر به روابط و نمودارهایی جهت طراحی  آنها گردید. در سال های اخیر بخش عمده ای از تحقیقات و مطالعات به بررسی عددی رفتار سرریزها و مستهلک کننده ها پرداخته است ، اگر چه مطالعات آزمایشگاهی نیز انجام گرفته است .

    ضمن آنکه این بین تعدادی از محققین نیز به بررسی تحلیلی رفتار سرریزها پرداخته اند. بر روی مستهلک - کننده های از نوع پرتابه مطالعات آزمایشگاهی فراوان صورت گرفته و روابطی نیز برای آن پیش بینی شده است .

    ضمن آنکه به صورت موردی نیز بر روی آنها تحقیقاتی انجام شده است . اما بررسی عددی رفتار پرتاب کننده ها بسیار محدود و نادر میباشد. بر این اساس در این فصل سعی گردیده است اشاره ای به تاریخچه مطالعات آزمایشگاهی و بررسی عددی شود و از آنجا که در این تحقیق از نرم افزار 3D-Flow برای مدل سازی عددی استفاده شده است ، به تاریخچه کاربردهای این نرم افزار برای مدل سازی نیز اشاره خواهد شد.

     

    Abstract:

     

    Flip buckets are one of the most important types of dissipaters and have the

    responsibility of dissipating the energy of flows and as we know if they don’t

    function well, it may cause destructive tolls.

    For the best design of them, it's necessary to analyze and know their major

    parameters like velocity, pressure distribution and etc.

    In this project, after introducing  job and function of the flip buckets in energy

    dissipating  of  spillways  flow,  we  identified  the  hydraulic  and  geometric

    characteristics of them and as constructing the physical models  of  flip bucket 's

    take too much time and cost too much money ,its economical to do the numerical

    modeling ,hence we did it with Flow-3D , that is a CFD (Computational Fluid

    Dynamics) software and we adopted k-ε turbulence model, and transferred all

    geometric and hydraulic characteristic of the model to the computational model to

    conclude to the same results, in less time and less cost. Our first modeling was due

    to the flip bucket of Jarreh Dam's spillway, that with having the output results of

    the physical model's analysis , we could evaluate and compare the output results of

    our computational modeling,, with those of a physical one, and conclude that there

    is a very good  compatibility between them and then come to the good conclusion

    to do computational modeling besides physical modeling , in order to analyze the

    fluid depth , velocity or pressure distribution of flip buckets.

    After all, do the modeling with the buckets of different radius , we do it for both

    3D and 2D models ,and for the various point of  the bucket we get the  diagrams

    that are the result of dividing the 3D modeling result of pressure distribution ,to the

    2D modeling result ,that we call it ,2.5D ratio, and this helps us to ,instead of doing

    3D-modeling and spend  time, much more than doing 2D forms, do the

    computational modeling in 2D form and according to the radius of bucket and the

    point of it that we mention, choose the appropriate diagram and find the ratio on it

    and turns the 2D result to 3D result and have the more precise result. At last with

    matlab software and with neural network program, a precise formula was obtained

    that identified the relation between 2D result of  modeling with 3D results and the

    parameters are the distance from the beginning of the bucket, the radius of the

    bucket and the 2D result.

    Keywords: flip buckets, energy dissipaters, pressure distribution, fluid dynamics,

    flow-3d 

      

  • فهرست و منابع پایان نامه شبیه سازی عددی الگوی جریان و توزیع فشار آب در پرتاب کننده های جامی شکل ( FLIP BUCKETS )

    فهرست:

    فهرست

    فصل اول ..............................................................................................٤

    کلیات تحقیق و ساختار پایان نامه ................................................................٤

     1-1               : کلیات.......................................................................................... ٥

    ١-٢ : ساختار پایان نامه .................................................................................. ٦

    فصل دوم ..............................................................................................٨

    مروری بر مطالعات انجام شده در ارتباط با موضوع تحقیق ...................................٨

    ١-٢: مقدمه : .............................................................................................. ٩

    ٢-٢: تاریخچه مطالعات .................................................................................. ٩

    ١-٢-٢: مطالعات آزمایشگاهی ....................................................................... ٩

    ٢-٢-٢: مطالعات تحلیلی ........................................................................... ١١

    ٣-٢-٢: تحقیقات عددی ............................................................................ ١٢

    فصل سوم ...........................................................................................٢٨

    زمینه های علمی تحقیق ..........................................................................٢٨

    ١-٣-مقدمه ............................................................................................. ٢٩

    ٢-٣- روش های استهلاک انرژی در سد های بلند .................................................. ٢٩

    ٣-٣- روش های استهلاک انرژی متمرکز جریان آب ............................................... ٣٠

    ١-٣-٣- استهلاک انرژی به کمک پخش جت : ...................................................... ٣١

    ٢-٣-٣- انواع سیستم های استهلاک انرژی از دیدگاه استاندارد اداره مهندسی ارتش

    آمریکا[٣١] : ......................................................................................... ٣٢

    ٣-٣-٣ تقسیم بندی انواع مستهلک کننده ها ی انرژی از دیدگاه گریشین [٢٨]: .......... ٣٢

    ٤-٣-٣-تقسیم بندی مستهلک کننده های انرژی از دیدگاه میسون [٣٧] : ................. ٣٤

    ٤-٣- محدودیت استهلاک انرژی ..................................................................... ٣٥

    ٥-٣- پرتاب کننده جامی : ............................................................................. ٣٧

    ٦-٣- جام یا قاشقک  پرش اسکی .................................................................... ٣٩

    ١-٦-٣- انواع جام ................................................................................... ٣٩

    ٣-٦-٢- هندسه و خصوصیات هیدرولیکی جام .................................................. ٤١

    ٣-٧-رفتار جت در اتمسفر: ............................................................................ ٥٠

    ٣-٧-١- ورود هوا به جریان روی تنداب تا لبه جام [١٦-٣٩] :................................. ٥٤

    ٣-٧-٢- ورود هوا به جت خروجی از جام :....................................................... ٥٥

    فصل ٤ ............................................................................................... ٥٩

    تحلیل عددی با نرم افزار 3D-FLOW ................................................................... ٥٩

    ١-٤- مقدمه .............................................................................................٦٠

    ٢-٤-تاریخچه ...........................................................................................٦٠

    ٣-٤-معادلات حاکم .....................................................................................٦١

    ١-٣-٤-سیستم های مختصات ......................................................................٦١

    ٢-٣-٤-معادله پیوستگی جرم ......................................................................٦٢

    ٣-٣-٤-معادلات مومنتوم ...........................................................................٦٣

    ٤-٣-٤- تنش های روی دیواره : .....................................................................٦٥

    ٥-٣-٤- افت اغتشاشی جریان ......................................................................٦٥

    ٦-٣-٤- سطوح مشترک و سطوح آزاد .............................................................٦٦

    ٧-٣-٤- معادله انرژی سیال ........................................................................٦٧

    ٨-٣-٤-مدلهای آشفتگی ..........................................................................٦٧

    ٩-٣-٤- ویسکوزیته آشفتگی .......................................................................٦٨

    ١٠-٣-٤- معادله انرژی جنبشی آشفتگی .........................................................٦٩

    ١١-٣-٤- مدل رسوب .............................................................................. ٧٠

    ٤-٤-کلیات نرم افزار 3D-FLOW ....................................................................... ٧٠

    ١-٤-٤-استفاده از روش Lagrangain VOF Advection –Semi  [٢٦] ............................ ٧٠

    ٥-٤-استفاده از سیستم شبکه بندی چندگانه ....................................................... ٧٢

    ٦-٤-روش کسر مساحت – حجم مانع : .............................................................. ٧٢

    ٧-٤-تقریبات عددی ................................................................................... ٧٣

    ٨-٤-شرح روش حل عددی ........................................................................... ٧٥

    ٩-٤- مدلسازی ورود هوا در نرم افزار 3D-FLOW ...................................................... ٧٥

    ١٠-٤- خصوصیات خاص و منحصر به فرد نرم افزار 3D-FLOW...................................... ٧٧

    ١١-٤ موارد کاربرد صنعتی نرم افزار 3D-FLOW ....................................................... ٧٨

    ١٢-٤ مدل سازی : ...................................................................................... ٧٩

    ١-١٢-٤  هدایت گر: ................................................................................ ٧٩

    ٢-١٢-٤- نصب مدل: ............................................................................... ٧٩

    ٣-١٢-٤-شبیه سازی : ............................................................................. ٨٥

    ٤-١٢-٤-تحلیل : ....................................................................................٨٦

    ٥-١٢-٤- نمایشگر .................................................................................. ٨٧

    فصل ٥............................................................................................... ٨٨

    مدل سازی عددی و کالیبراسیون .............................................................. ٨٨

    ١-٥-مقدمه ............................................................................................. ٨٩

    ٢-٥-مشخصات سازه مورد مطالعه : ................................................................... ٨٩

    ١-٢-٥- مشخصات سازه ای سرریز ............................................................... ٩٠

    ٢-٢-٥-خصوصیات هیدرولوژیکی سد مورد مطالعه ما به شرح زیر می باشد : ............... ٩١

    ٣-٥-مدل فیزیکی ................................................................................... ٩١

    ١-٣-٥- مشخصات پرتاب کننده در مدل فیزیکی: .............................................. ٩٤

    ٢-٣-٥-معرفی مقاطع اندازه گیری عمق آب و سرعت .......................................... ٩٥

    ٤-٥- مدل سازی در نرم افزار:......................................................................... ٩٨

    ١-٤-٥- ارائه گام های زمانی بر اساس اندازه شبکه های مش بندی برای حصول به

    پایداری :............................................................................................... ٩٩

    ١-١-٤-٥- معادله انفصال برای وضعیت دو بعدی .............................................................................. ٩٩

    ٢-١-٤-٥- معادله انفصال برای سه بعدی ..................................................................................... ١٠١

    ٣-١-٤-٥- حل معادلات جبری ................................................................................................ ١٠٢

    ٥-٥-اتمام مدل سازی ................................................................................١٠٦

    ٦-٥-تست تحلیل حساسیت :.........................................................................١١١

    ٧-٥-بکارگیری شبکه عصبی در ارزیابی فشار روی پرتاب کننده در حالت سه بعدی ...........١٢٤

    ١-٧-٥-مقدمه : ........................................................................................١٢٤

    ٢-٧-٥-داده های ورودی و هدف ....................................................................١٢٤

    ٣-٧-٥-روش کار در شبکه عصبی ...................................................................١٢٤

    فصل ششم ........................................................................................ ١٢٨

    نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات برای تحقیقات آتی ........................................ ١٢٨

    ١-٦ : جمع بندی و نتایج تحقیق .....................................................................١٢٩

    ٢-٦ : ارائه پیشنهاد برای تحقیقات آتی ..............................................................١٣٢

    منابع و مراجع .................................................................................... ١٣٣

    منابع و مراجع ..........................................................................................١٣٤

     140............................................................................................ ABSTRACT:

     

    منبع:

     

    [١]  ابریشمی،ج . ،حسینی ،م. ،"هیدرولیک کانال های باز" ، دانشگاه امام رضا مشهد،(١٣٨٥).

    [٢]     امیراصلانی ،ش .، پیرستانی ،م.ر. ، صالحی نیشابوری ،س .ع .ا. ،" بررسی عددی اثر زاویه اصطکاک داخلی

    رسوبات بر روی ابعاد چاله آبشستگی ناشی از جت ریزشی آزاد " دومین کنفرانس ملی نیروگاههای آبی کشور(١٣٨٧).

    [٣]     بارانی ، غ . ،عباسی ، ی. ، " بهینه سازی پرتاب کننده جامی شکل مسطح با استفاده از روش آنالیز

    ابعادی " ، پنجمین کنفرانس هیدرولیک ایران ،دانشکده مهندسی دانشگاه شهید باهنر کرمان ، ١٧ لغایت ١٩ آبانماه (١٣٨٤).

    [٤]     بیرامی ، م.ک . ، "سازه های انتقال آب" ، نشردانشگاه صنعتی اصفهان ، (١٣٨٢)

    [٥]     حسینی سهی ، م . ،" شبیه سازی هیدرولیکی جریان در حوضچه آرامش با استفاده از نرم افزار -Flow

     3D " ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، مهندسی عمران آب – تربیت مدرس (١٣٨٤).

    [٦]     خراسانی زاده ، ع. ، و همکاران ، "گزارش نهایی مطالعات مدل هیدرولیکی سیستم تخلیه سیلاب سد

    مخزنی آزاد." ، مرکز تحقیقات آب . بخش سازه های هیدرولیکی  . (١٣٨٧).

    [٧]  خراسانی زاده ، ع. ، و همکاران ، "گزارش نهایی مطالعات مدل هیدرولیکی سیستم تخلیه سیلاب سد

    مخزنی جره ." ، مرکز تحقیقات آب . بخش سازه های هیدرولیکی  . (١٣٨٧).

    [٨]  عالمی ، م.، "بررسی عددی رفتار هیدرولیکی سرریز نیلوفری با هندسه ناقص به کمک برنامه کامپیوتری

    3D-Flow"، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران آب، (١٣٨٧)

    [٩]     عظیمیان ،ا. ،" دینامیک سیالات محاسباتی برای مهندسان " جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی اصفهان .

    [١٠]     گلزاری ،ف .،"بررسی عملکرد هیدرولیکی پرتاب کننده جامی در پایانه سازه های تخلیه سیلاب سد های

    بلند به کمک مدل های فیزیکی " کنفرانس بین المللی سازه های هیدرولیکی کرمان ،١٢ و ١٣ اردیبهشت (١٣٨٠).

    [١١]  گلزاری ،ف. ، "بررسی پارامترهای موثر بر هندسه جت پرتابی خروجی از پرتاب کنند ه های جامی . "

    پایان نامه کارشناسی ارشد.دانشگاه صنعتی شریف . (١٣٧٥).

    [١٢]     مقیمان ،م .، " محاسبه عددی -کامپیوتری انتقال حرارت و حرکت سیالات ." تالیف پاتانکار، س.و.

    انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد. (١٣٨٢) .

    [١٣]     مطلبی زاده ،م .ر. ،"تحلیل جریان  دو بعدی روی سرریز های آزاد" پایان نامه کارشناسی ارشد، مهندسی

    عمران -آب-تربیت مدرس ،(١٣٨٠).

    [١٤]     نادری راد،ا. ، نیک سرشت ،ا.ح . ، " مقایسه استهلاک انرژی در سرریز پلکانی با سرریز اوجی (صاف )

    بوسیله روش عددی "(١٣٨٥).

    [١٥]     وطن دوست ،ح. ، "بررسی ضرایب نوسانات فشار در پرتاب کننده جامی شکل " ، پایان نامه کارشناسی

    ارشد سازه های آبی ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات ،(١٣٨٥).

    [16]    "Air-Water Flow in Hydraulic Structures", USBR, P81-83, (1980).

    [17]    Bhajantri, M. R., Eldho, T. I., Deolalikar, P. B., "Modeling Hydrodynamic Flow

    Over Spillway Using Weakly Compressible Flow Equations", Journal of

    Hydraulic Research, Volume 45, Issue 6, pages 844 – 852., November 2007.

    [18]    Cassidy, J.J.,"Irrotational Flow over Spillways of Finite Height." J. Engrg

    .Mech. div., ASCE, (1965).

    [19]    Chanel  ,P.J.  ,Doering,J.C.,  "An  Evaluation  Of  Computational  Fluid

    Dynamics For Spillway Modeling"  16th Australasian Fluid Mechanics

    Conference,(2007)

    [20] Cheng, A.H-D. , Liggett, J.A., and Lin, p.L-f. "Boundary calculation of Sluice

    and Spillway Flows". Journal of Hydraulics Division, American Society of

    Civil Engineers. (1981).

    [21]    Choi1, W., Hwan Kim, M., " Free-Surface Fluid Flows over Spillway",

    Chicago, IL 60606, U.S.A. (2001).

    [22]    David,  H.,  Boyes,  K.,"Numerical  Flow  Analysis  for  Spillways"43

    ANCOLD Conference, Hobart, Tasmania, 24-29 October (2003).

    [23]    Detetto, A .Lares. ,Rossi,R., Idelsohn,S. R. ,"On The Validation Of The

    Particle Finite Elements Method (PFEM) For Complex Engineering Fluid

    Flow   Problems",    European    Conference    On    Computational    Fluid

    Dynamics,Delft,Netherland, (2006).

    [24] Diersch, H.J, Schirmerr, A., and Busch, K.F. "Analysis of Flows with Initial

    Unknown Discharge." Journal of Hydraulics Division, American Society of

    Civil Engineers, 103(3), 213-232. (1977).

    [25]    Dong Bao, Sh., Liu Shan, J.,"The Test Research For Energy Dissipation

    Structure of Y-Flaring Pier Stilling Dissipation Structure of Y-Flaring Pier S

    Stilling Basin in Saige Hydropower Station ", Jilin Water Resources, March

    (2008).

    [26]    Falvey, H.T., & Ervine, D.A.,"Aeration in jets and High Velocity Flows",

    Model Prototype Correlation. (1988).

    [27]    Flow-3D User's Manual, Version 8 and Version 9.

    [28]    Griffith, A.R., James, P.E."Stability Review of the Wanapum Spillway

    Using CFD Analysis." Fall (2007).

    [29]    Grishin , M.M. , "Hydraulic Structures"

    [30]    Hirt, C., W., Nichols, B., D., "Volume of Fluid (Vof) Method for the

    Dynamics of Free Boundaries", Journal of Computers and Structures, No.39,

    201.  (1981).

    [31]    Hirt ,C., W., Sicilian,J.M., "A Porosity Technique For The Definition Of

    Obstacle In Rectangular Cell Meshes", Fourth International Conference

    Hydrology., National Academy Of Science, Washington, (1985).

    [32]    Howard, D., Mark, B., "Neural Network Toolbox for Use with MATLAB",

    User’s Guide, (2006).

     ١٣

    [33]    "Hydraulic Design Criteria" , Department Of The Army,Office of the Chief

    of  Engineering's US Corps of  Engineers,Washington,D.C. ,(1965)

    [34]    Johnson, M., Savage, M.B.," Flow Over Ogee Spillway: Physical and

    Numerical Model Case Study", Journal of Hydraulic Engineering . August

    (2001).

    [35]    Johnson  ,M. ,Savage ,M.B .,"Physical and Numerical Comparison of Flow

    over Ogee Spillway  in  the Presence  of  Tailwater"  Journal Of Hydraulic

    Engineering © Asce . December (2006).

    [36]    Larese ,A.,Rossi, R. , Onate, E. , Idelshon ,S. R. , " Validation Of The

    Particle Finite Element Method (Pfem) For Simulation Of Free Surface

    Flows " , Journal Of  Engineering Computations ,(2009).

    [37]    Li Nai-Wen, Xu Wei-Lin ,Zhang Fa-Xing ,Tian Zhong ,Zhao Tao , " Study

    On Numerical Simulation Of 3-D Flow Formed By Flaring Gate Pierson

    Surface Spillways In High Arch Dams " Journal Of Sichuan University ,

    Engineering Science Edition ,(2008).

    [38]    Linsley, R. K. & Franzini, J. B. & Freyberg, D. L. "water  Resources

    Engineering", Mc Graw Hill Book Company, (1992).

    [39]    Mason, P.J.,"practical Guide Lines for the Design of Flipbuckets & Plung

    Pools", Water Power & Dam Construction, September-October (1993).

    [40]    Mermei, T.W., "Major Dams  of the World", Water Power & Dam

    Construction (1982).

    [41]    Novak,P.,"Developments in Hydraulic Engineering." , vol.2 , Elsevier

    Publication , (1984)

    [42]    Novak, P., "Models In Hydraulic Engineering", Pitman, London, (1981).

    [43]    Parvishi,A.,Shafae Bajestan,M.,Musavi Jahromi,S.H. ,"Impact Of lip Angle

    Of Flip Bucket Energy Dissipater On Scour Hole" ,3rd Iasme . Wseas Int.

    Conf. On Water Resources, Hydraulics & Hydrology (Whh '08), University

    Of Cambridge, UK, Feb. 23-25, (2008).

    [44]    Peterka,A.J.  ,  "Hydraulic  Design  Of  Stilling    Basins  And  Energy

    Dissipators",U.S. Department Of  Interior , Bureau Of  Reclamation,

    Nomograph  No.25,(1984)

    [45]    Pinder, G.F., Gary, W.G., "Is There A Difference in the Finite Difference

    Method ", Water Resource.Res12 (1), Page 105-107, (1976)

    [46]    Shafae Bajetan,M. ,Parvishi,A. ,Musavi Jahromi,S.H. ," Impact Of Lip

    Angle Of Flip Bucket Energy Dissipater On Scour Hole", 3rd Iasme . Wseas

    Int. Conf. On Water Resources, Hydraulics & Hydrology (Whh '08),

    University Of Cambridge, UK, Feb. 23-25, (2008).

    [47]    Shnitter, Nicholas. J., "a History of Dams, The useful Pyramids", A. A.

    Balkema, Rotterdam, (1994).

    [48]    Sungyul Yoo,Hongand ,K.,"A 3-Dimentional  Numerical Study Of Flow

    Patterns Around A Multipurpose Dam",Fifth International Conference On

    Hydroinformatics,Cardiff,U.K.(2002).

    [49]    U.S. Army Corp of Engineers (USACE)."Hydraulic Design Of Spillways",

    Engineer's Manual, No.1110-2-1603, Chapter 7 .Energy Dissipaters,  (1990).

    [50]    Vischer, D.L. , And Hager,W.H., "Energy Dissipaters" , hydraulic Structures

    Design     Manual,     IAHR,     A.A.    Balkema,Rotterdam,(1995).,chap.2,9-

    23,chap.7, 111-151.

    [51]    Wittaker, G. J., Schleiss, A., "Scour Related To Energy Dissipators for High

    Head Structures", Nr73Mitteilingen Der Versuchsansalt Fur Wasserban,

    Hydrologie.

    [52]    Yakhut, V., Orszag, S.A., "Renormalization Group Analysis of Turbulence",

    Journal of Scientific Computing, Page 1-51, (1986)

    [53]    Zhang Ting ,Mai Dong-Ling , " Study On Dynamic Characteristics Of Water

    Jet In  Hybrid  Type  Flip  Bucket", Journal Of Fuzhou University (Natural

    Science Edition) ,march (2008).

    [54]    Zhang Xiao, L. Y., Xiao, C., "Study Test on Combined Energy Dissipator of

    Flaring Pier and Flip Bucket", Journal of Fuzhou University, (2009). 

پروپوزال در مورد پایان نامه شبیه سازی عددی الگوی جریان و توزیع فشار آب در پرتاب کننده های جامی شکل ( FLIP BUCKETS ) , گزارش سمینار در مورد پایان نامه شبیه سازی عددی الگوی جریان و توزیع فشار آب در پرتاب کننده های جامی شکل ( FLIP BUCKETS ) , تز دکترا در مورد پایان نامه شبیه سازی عددی الگوی جریان و توزیع فشار آب در پرتاب کننده های جامی شکل ( FLIP BUCKETS ) , رساله در مورد پایان نامه شبیه سازی عددی الگوی جریان و توزیع فشار آب در پرتاب کننده های جامی شکل ( FLIP BUCKETS ) , پایان نامه در مورد پایان نامه شبیه سازی عددی الگوی جریان و توزیع فشار آب در پرتاب کننده های جامی شکل ( FLIP BUCKETS ) , تحقیق در مورد پایان نامه شبیه سازی عددی الگوی جریان و توزیع فشار آب در پرتاب کننده های جامی شکل ( FLIP BUCKETS ) , مقاله در مورد پایان نامه شبیه سازی عددی الگوی جریان و توزیع فشار آب در پرتاب کننده های جامی شکل ( FLIP BUCKETS ) , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه شبیه سازی عددی الگوی جریان و توزیع فشار آب در پرتاب کننده های جامی شکل ( FLIP BUCKETS ) , تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه شبیه سازی عددی الگوی جریان و توزیع فشار آب در پرتاب کننده های جامی شکل ( FLIP BUCKETS ) , مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه شبیه سازی عددی الگوی جریان و توزیع فشار آب در پرتاب کننده های جامی شکل ( FLIP BUCKETS ) , پروژه دانشجویی درباره پایان نامه شبیه سازی عددی الگوی جریان و توزیع فشار آب در پرتاب کننده های جامی شکل ( FLIP BUCKETS )
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت