پایان نامه تحلیل مقایسه ای رفتارهای غیر کلامی در دو فیلم آژانس شیشه ای و مارمولک (با تأکید بر بازیگر نقش اول و دوم)

تعداد صفحات: 296 فرمت فایل: word کد فایل: 1493
سال: 1387 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت قدیم:۳۸,۴۰۰ تومان
قیمت: ۳۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه تحلیل مقایسه ای رفتارهای غیر کلامی در دو فیلم آژانس شیشه ای و مارمولک (با تأکید بر بازیگر نقش اول و دوم)

    پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A)

    گرایش : تحقیق در ارتباطات اجتماعی 

    چکیده

    تحقیق حاضر که در پنج فصل تدوین گردیده است، به منظور بررسی نقش و عملکرد رفتارهای غیرکلامی در ایفای نقش بازیگر نقش اول در دو فیلم آژانش شیشه ای و مارمولک آقای               «پرویز پرستویی» به اجرا درآمده است.

    ارتباطات غیرکلامی یکی از مباحث مهم در حوزه ارتباطات می باشد و پژوهش های فراوانی در نقش و اهمیت آن در حوزه های مختلف زندگی خصوصی و شغلی انجام شده است که از جمله  می توان به اهمیت ارتباطات غیرکلامی در روابط فردی،‌ خانوادگی، شغلی و در حوزه نمایش اشاره نمود که پژوهش حاضر نیز به اهمیت ارتباطات غیرکلامی در سینما و مقوله بازیگری پرداخته است.

    با توجه به اینکه در ایران و در حوزه مطالعات ارتباطی، رسانه سینما کمتر مورد تحلیل و ارزیابی  قرار گرفته است و همچنین با توجه به نقش اساسی ارتباطات غیرکلامی در سینما و بازیگری، تحقیق بیشتر در این زمینه، به ویژه با رویکرد ارتباطی، ضروری به نظر می رسد و از نظر محقق بازیگری مقوله ای پراهمیت در ساختار هر فیلم است. بازیگری روان و قوی، تاثیر محتوای فیلم بر مخاطب را افزایش می دهد. در این میان بهره گیری بازیگران از ارتباطات غیرکلامی در ایفای نقش موجب غنای اثر هنری مورد نظر می گردد.

    روش تحقیق پژوهش حاضر از نوع تحلیل محتوا و ابزار جمع آوری اطلاعات آن پرسشنامه معکوس می باشد که توسط محقق ساخته شده و اعتبار آن از طریق آزمون های موازی و گاتمن سنجیده شد.

    فرضیات تحقیق که رابطه بین : انتقال پیام های غیرکلامی و بهره گیری از عناصر ارتباطی، بیان چهره ای و نحوه بروز عواطف و احساسات، تماس چشمی و نشانه های سر و دست و نوع لبخند، تماس چشمی و حالات چهره و نوع حرکات دست، نشانه های سر و دست و نوع نگاه، نقش متقابل و حالت تکیه را در خصوص بازیگر نقش اول مورد بررسی قرار می دهد، با استفاده از ابزارها و  شاخص های آماری نظیر تحلیل های آماری مجذور خی و مدل خطی لگاریتم و v کرامر مورد آزمون قرار گرفت و در این راه از نرم افزار spss به عنوان ابزار تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد.

    جامعه آماری شامل دو فیلم آژانس شیشه ای و مارمولک می باشد که صحنه هایی از دو فیلم به عنوان جامعه نمونه مورد بررسی قرار گرفته است. سپس در دو بخش به توصیف و تحلیل اطلاعات و یافته ها پرداخته شد. پس از تجزیه و تحلیل داده ها، خلاصه یافته های تحقیق ارائه شده است.

    مهمترین نتیجه به دست آمده این است که بازیگر نقش اول در دو فیلم آژانس شیشه ای و مارمولک یعنی آقای پرویز پرستویی در ایفای نقش های خود از ارتباطات غیرکلامی به صورت موثر استفاده کرده است.

    مهمترین پیشنهاد تحقیق حاضر گنجاندن درس «ارتباطات غیرکلامی» در سرفصل های آموزشی دانشکده ها و آموزشگاه های بازیگری و آشنا کردن دانشجویان با اهمیت ارتباطات غیرکلامی در ایفای نقش و انتقال پیام به مخاطبان است.

    فصل اول

    کلیات تحقیق

    مقدمه

    مطالعات ارتباطی، یکی از شاخه های جوان علوم اجتماعی معاصر جهان به شمار می رود که در ایران نیز بسیار جوان است. این مطالعات پس از جنگ جهانی دوم رو به رشد گذاشته و هنوز شالوده های نظری و ابزار های روش شناسی خود را نیافته است. در حدود نیم قرن اخیر، مطالعات ارتباطی، در زمینه های گوناگون از مبانی نظری و شیوه های روش شناسی رشته های علمی دیگر کمک گرفته است. (معتمد نژاد، 1380 :19)

    ارتباط نقش بسیار مهمی در زندگی انسان ها دارد وسبب می شود که انسان درباره ی نیاز ها  و شرایط محیط زندگی خودش، اطلاعات لازم را بدست آورد.

    ارتباط از طریق پیام های خود، مجراهای نفوذ بر محیط را نیز آماده می کند و متقابلاً از طریق بازخورد پیام ها، اطلاعات مربوط به عکس العمل محیط و نیاز های متغیر را به سیستم می رساند. (محسنیان راد،1380 : 28)

    یکی از مهمترین انواع ارتباط، ارتباط غیر کلامی است، چرا که تحقیق نشان داده است که حدود 80 درصد از اطلاعات ما از طریق چشم، 10 درصد از طریق گوش و باقی اطلاعات از طریق سایر حواس ما کسب می شوند. به این مفهوم که در هنگام ارائه مطالب کتبی اگر مطالب شفاهی شما به مطالب مکتوب ارتباطی نداشته باشد، میزان اطلاعات شفاهی که جذب می شود ممکن است تا ده درصد کاهش پیدا کند. ( لوئیس، 1384:222)

    ارتباطات غیرکلامی در ارتباطات انسانی بویژه در هنگام آشنایی های اولیه نقش مهمی ایفامی کند. اولین برخورد ما با افراد دیگر مهم است، یعنی ما قبل از این که ارتباط چشمی داشته باشیم، به بدن افراد نگاه می کنیم. استثناء هایی ممکن است وجود داشته باشد، اما اغلب این گونه است. این بدین معناست که اولین چیزهایی که ما معمولاً می بینیم، لباس هایی که دیگران می پوشند و ... موجب قضاوت های خاصی از دیگران می شود. (وینرایت، گوردن،1386 :132)

    امروزه هنگامی که از مدیران ارشد سازمان های موفق سوال می شود که در شرایط مساوی، چه کسی شانس بیشتری برای استخدام دارد ؟ پاسخ همه یکسان است: «فردی که دارای مهارت های قوی تر ارتباطی باشد».

    انسان در دنیای دیرپای امروز که در آن نیازمند رقابت و سرعت بیشتری است، برای رسیدن به موفقیت های شغلی و اجتماعی می تواند از گفتار بی صدا به عنوان یک ابزار بسیار خوب استفاده کند. او می تواند با کسب مهارت در گفتار بی صدا علائم دریافتی خود را دقیقاً مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد و علائمی را که به دیگران منتقل می کند کنترل کند. توانایی در درک صحیح گفتار بیصدای بدن به دیگران کمک می کند تا در موقعیت هایی که نمی دانید چه کار باید بکنید، از دو راهی ها نجات پیدا کنید. بدانید که آیا باید فشار روانی، اضطراب، فریب کاری، حیله گری و دو دلی خود را پنهان کنید یا با طرف مقابل آشکار ا به خصومت بپردازید.
    ( لوئیس، دیوید، 1384 :3)

    البته ذکر این نکته ضروری است که ارتباطات غیرکلامی فقط در ارتباطات میان فردی حائز اهمیت نیست بلکه در ارتباطات جمعی و بویژه در رسانه ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. خصوصاً در قرن 21 که به عصر رسانه ها و جامعه اطلاعات مشهور است.

    رسانه ها، وسایل فیزیکی یا مکانیکی تبدیل پیام ها به علائم و انتقال آنان از مجاری یا              کانال های ارتباطی هستند. (اولسون، 1377 :5)

    رسانه­های جمعی شبکه­ی پیچیده­ای از نشانه­های اعتقادی را درون محیط­های چندگانه (محیط رسانه­های گروهی مولّد، محیط اعتقادی مولّد گسترده و محیط اجتماعی اقتصادی مولّد) به وجود  می­آورند که هر یک ویژگی­های خود را دارا است. با این تعبیر، تلویزیون خُرده کیهانی الکترونیکی را تشکیل می­دهد که دگرگویی محدود را بازتاب می­دهد و بازپخش می­کند و تحریف و تقویت می­نماید. (استم، 1383: 360)

    مهم ترین رسانه های جمعی عبارتند از : سینما، رادیو، تلویزیون و مطبوعات که البته تمایزها و نقاط اشتراکی نیز با هم دارند.

    برخی از مهمترین تفاوت های این سه رسانه تصویری دراماتیک _ تئاتر، سینما، تلویزیون_ از حالت ها و وضعیت های گوناگون تماشای آن ها ناشی می شود. در این زمینه، سینما و تئاتر زنده، برخلاف تلویزیون، یک ویژگی مشترک و مهم دارند؛ اینکه تماشاگران در جایی تاریک و درردیف های منظم به تماشای فرآورده آن ها می نشینند. در تئاتر، تماشاگر رو در روی پدید آورندگان ارتباط - بازیگران- می نشیند؛ و این، فرآیند پیچیده ای از بازخوردها را میان تماشاگران و بازیگران و نیز میان خود تماشاگران به کار می اندازد. در سینما، بازخورد میان تماشاگران و بازیگران وجود ندارد ولی فهم تماشاگر از واکنش خودش بسیار نیرومند است. در درام تلویزیونی، این واکنش  گروه - روان شناختی هیچ وجود ندارد. تماشاگران تلویزیون نه تنها گروهی را گرد خود ندارند بلکه از گیروبندهای کسانی که در جایی تاریک و شلوغ نشسته اند و کمابیش ناگریزند که نمایش را تا پایان تماشا کنند نیز آزادند. در سینما و تئاتر، تماشاگر جزو یک گروه است و بنابراین زیر تأثیر روان شناسی گروه جای می گیرد، ولی در همان حال فردیت و گستره فرهنگی و دلبستگی ها و دل مشغولی های خودش را حفظ می کند. تلویزیون که پیوسته دم دست تماشاگر است، برای او همچون رشته پیوسته ای از سرگرمی هاست. بنابراین هر برنامه یا موضوع، از آنجا که پیش یا پس از برنامه ای دیگر جای می گیرد، معانی افزوده و ناخواسته ای را به دست می آورد. (اسلین، 1375 : 96)

    تماشاگران امروز، مستقیم تر از پیش، زیر تأثیر و حالت دهی و برنامه دهی درام قرار می گیرند. درام به یکی از ابزارهای عمده اطلاع رسانی، یکی از شیوه های مسلط «تفکر» درباره زندگی و موقعیت های آن تبدیل شده است.

    پیش از این، درام صحنه ای یعنی تئاتر زنده تنها روش ارائه نمایش دراماتیک بود ولی امروزه نمایش دراماتیک به شیوه های متعدد در دسترس تماشاگران قرار می گیرد: سینما، تلویزیون، نوار ویدئو، رادیو، نوار کاست. در نتیجه، در مقایسه با گذشته نه تنها تعداد تماشاگران درام با ارقام نجومی افزایش یافته بلکه شمار نمایش های دراماتیک نیز به همین نسبت فزونی پیدا کرده است. (همان،7)

    دستاوردهای فنی که وضوح تصویر را می افزاید و صفحه های تلویزیون را هر روز بزرگتر می سازد، بر آن است تا درام تلویزیونی را به سینما نزدیکتر کند. پیش از این، که صفحه تلویزیون کوچک و شمار خط های آن کمتر بود، محتوای نماهای دور به خوبی دیده نمی شد، بنابراین درام تلویزیونی بر نماهای متوسط و کامل استوار بود. پخش نوار ویدئویی فیلم ها، جنبه تازه ای از درآمیزی گام به گام درام سینمایی و تلویزیونی را شکل می دهد. با نوار ویدئو، تماشاگرانی اندک فیلم های سینمایی را بر صفحه کوچک تلویزیون و در شرایطی سوای سالن نمایش تماشا می کنند. از این رو، جنبه مهمی از معنا آفرینی که در سینما وجود دارد، در اینجا از دست می رود. از سوی دیگر، فیلم بدون دردسر آگهی های بازرگانی بر صفحه تلویزیون به نمایش در می آید و تماشای فیلم - اگر خریده یا کرایه شده باشد- بیشتر همانند سینما رفتن است تا نمایشی که به گونه ای اتفاقی بر صفحه تلویزیون دیده شود. (همان، 98)

    اگر چه امروز با بزرگ ساختن لامپ تصویر تلویزیون ها و بالا بردن وضوح تصویر، سعی می کنند تا تلویزیون را به سینما نزدیک سازند ولی توانایی تماشاگران نمایشنامه یا فیلم یا تلویزیون برای درک آنچه می بینند با هم تفاوت دارد و وابسته است به «توان» آنان، یعنی آشنائیشان با قواعد و فرض های ضمنی و زبان دنیای تخیلی آن نمایش. تماشاگر باید «قواعد» زبان شناختی و رفتاری آن جهان ویژه را بداند. افزون بر این، تماشاگر باید با فنون عرضه آن جهان ویژه در درام آشنا باشد. بنابراین، تماشاگر باید پایه «قواعد» دراماتیک یا سینمایی آن رسانه ویژه دراماتیک را نیز بداند. از این رو، به این نتیجه می رسیم که «قواعدی» که نمایش را  بر می سازد و «توان» تماشاگر را برای فهم و «رمزگشایی» نشانه های درون آن بر می انگیزد، در دو دسته یکسر جدای از هم جای می گیرد :

    قواعد ویژه فرهنگ یا تمدن یا جامعه بازیگران و تماشاگران: یعنی قواعد فرهنگی و رفتاری یا ایدئولوژیک.

    قواعد چیره بر اجرای نمایش دراماتیک: یعنی قواعد دراماتیک یا نمایشی.

    قواعد کلی فرهنگی که در نمایش دراماتیک به گونه ای شمایلی به تصویر در می آید، گستره کامل زندگی و رفتارهای آن فرهنگ را در بر می گیرد؛ یعنی زبان، رفتارها، معیارهای اخلاقی، آیین ها، سلیقه ها، ایدئولوژی ها، شوخی ها، خرافات، باورهای دینی و همه گنجینه اندیشه ها و مفاهیم آن فرهنگ.

    برای فهم کامل متن هر نمایش دراماتیک، باید توان فهم «قواعد زیر فرهنگی» ویژه هر جامعه را داشت. ریشه این قواعد را می توان در نکته های باریک کردار و رفتار هر گستره اجتماعی ویژه یا در آگاهی  از معانی ضمنی واژه ها، بویژه نام های خاص، یافت. (اسلین، 1375 : 139)

  • فهرست و منابع پایان نامه تحلیل مقایسه ای رفتارهای غیر کلامی در دو فیلم آژانس شیشه ای و مارمولک (با تأکید بر بازیگر نقش اول و دوم)

    فهرست:

     

    چکیده ..........................................................................................  ی

     

    فصل اول : کلیات تحقیق

    مقدمه ..........................................................................................  2

    1- 1  بیان مسئله ............................................................................  8

    1- 2  اهداف تحقیق......................................................................... 10

    1- 3  اهمیت موضوع...................................................................... 10

    1- 4  سوالات تحقیق .......................................................................  15

    1- 5  فرضیه های تحقیق .................................................................  16  

    1- 6  تعریف عملیاتی متغیرهای مستقل و وابسته فرضیه های تحقیق ..............  16

     

    فصل دوم : ادبیات تحقیق

    مقدمه ..........................................................................................  19 

    2- 1  بخش اول : ارتباطات غیرکلامی .................................................  20

    2-1- 1  تعریف مفهوم ارتباط غیرکلامی ...............................................  20  

    2-1- 2  زبان بدن و ارتباط غیرکلامی................................................... 21 

    2-1- 3  کانال های عمده ارتباطات غیرکلامی .........................................  22 

    2-1- 4  انواع ارتباطات غیرکلامی .....................................................  22

    2-1- 5  کارکردهای ارتباطات غیرکلامی ..............................................  23

    2-1- 6  انواع ارتباطات غیرکلامی .....................................................  27  

    2-1- 7  اصول ارتباط غیرکلامی ........................................................  34

    2- 2 بخش دوم : گفتار بی صدا ..........................................................  36

    2-2-1 الفبای بی صدا ......................................................................  36

    2-2- 2  انواع رفتارهای غیرکلامی .....................................................  36

    2-2- 3  نکات موثر بر نمایش های قدرت و گفتار بی صدا ..........................  41

    2-2- 4  عوامل موثر در ارسال و درک علائم غیرکلامی .............................  42

    2-2- 5  خاستگاه های نشانه های غیرکلامی ...........................................  44

    2-2- 6  تفاوت های فرهنگی در پیام رسانی بدن ......................................  49

    2-2- 7  تعریف و مفهوم ارتباط از نظر مولانا ........................................  51

    2-2- 8  ارتباط غیرکلامی در مثنوی معنوی ...........................................  57

    2- 3  بخش سوم : نمایش و سینما ........................................................  66

    2-3- 1 نمایش درام ........................................................................  66

    2-3- 2  فیلم های سینمایی ................................................................  76

    2-3- 3  سبک های فیلم .....................................................................  85

    2- 4  بخش چهارم : نشانه شناسی .......................................................  89

    2- 5  بخش پنجم : بدن ....................................................................  99

    2-5- 1 ژست ها و سایر حرکات بدنی ..................................................  99

    2-5- 2  بعضی از حرکات اساسی و منشاء آن ها .....................................  105

    2-5- 3  عوامل موثر در تعبیر و تفسیر کردن .........................................  106

    2-5- 4  استفاده از زبان اندام .............................................................  107

    2- 6  بخش ششم : فاصله .................................................................  120

    2-6- 1  تعریف فاصله ....................................................................  120

    2-6- 2  قلمروی پاتوق ....................................................................  122

    2-6- 3  انواع فاصله ......................................................................  123

    2- 7 بخش هفتم : محدوده حریم ..........................................................  127

    2-7- 1 بهره گیری عملی از اندازه حریم ها ............................................  127

    2-7- 2 آیین تعیین حدود و حریم (فضایابی) ............................................  128

    2-7- 3 تاثیر عوامل فرهنی بر شعاع حریم ها .........................................  128

    2-7- 4 حریم شهری در قیاس با حریم روستایی .......................................  129

    2- 8 بخش هشتم : قلمرو و مالکیت ......................................................  130

    2- 9 بخش نهم : دیدگاههای هال در مورد فضا شناسی ................................  131

    2- 10 بخش دهم : حرکات سر ...........................................................  135

    2- 11 بخش یازدهم : چشم ها ............................................................  139

    2-11- 1 ارتباط چشمی یا نگاه ...........................................................  139

    2-11- 2 انواع نگاه  .......................................................................  145

    2-11- 3 عواطف مرتبط با چشم ها .....................................................  147

    2-11- 4 جهت قطع کردن نگاه ..........................................................  148

    2-11- 5 طرز برقراری ارتباط چشمی موثر ..........................................  149

    2- 12 بخش دوازدهم : چهره .............................................................  151

    2- 12- 1 مفهوم خنده ها ..................................................................  156

    2- 12- 2 جهش ابرو ......................................................................  158

    2- 13 بخش سیزدهم : تن صدا ...........................................................  160

    2- 14 بخش چهاردهم : لمس کردن ......................................................  162

    2- 15 بخش پانزدهم : حرکات دست و بازو ...........................................  174

    2- 16 بخش شانزدهم : پا .................................................................  187

    2- 17 بخش هفدهم : چهارچوب نظری .................................................  190

    2- 17- 1 نظام های رمز غیرکلامی بورگن ............................................  190

    2- 17- 2 الگوی سه بعدی موریس ......................................................  191

    2-17- 3 نظریه بردویس در مورد حرکت شناسی .....................................  192

    2-17- 4 نظریه اکمن و فریسن در مورد حرکت شناسی .............................  193

    2- 18 پیشینه تحقیق .......................................................................  194

     

    فصل سوم : روش شناسی تحقیق

    3- 1 روش و تکنیک تحقیق ................................................................  199

    3-1- 2 تحلیل محتوا و تحلیل اسنادی ....................................................  205

    3-1- 3 واحد ضبط و واحد متن ..........................................................  207

    3-1- 4 قواعد شمارش .....................................................................  208

    3-1- 5 مقوله بندی (تعریف، مراحل، خصوصیات) ..................................  209

    3-1- 6 انواع تحلیل محتوا ................................................................  210

    3-1- 7 مراحل تحلیل محتوا ..............................................................  228

    3-1- 8 مشاهده آزاد ........................................................................  232

    3-1- 9 پرسشنامه معکوس ................................................................  233

    3-1- 10 نحوه پژوهش در زمینه پیام رسانی غیرکلامی .............................  236

    3-1- 11 تاریخچه کاربرد تحلیل محتوا در فیلم های سینمایی ........................  242

    3-1- 12 مفهوم تحلیل محتوا و کاربرد آن در سینما ...................................  242

    3-1- 13 نظرات تحلیل محتوا در سینما ................................................  244

    3-1- 14 فرآیند علمی روش تحلیل محتوا برای فیلم های سینمایی ..................  246

    3-1- 15 نقاط قوت و ضعف کاربرد تحلیل محتوا در سینما .........................  247

    3-2-  ابزار گردآوری اطلاعات ..........................................................  249

    3- 3  جامعه و حجم نمونه .................................................................  249

    3- 4  نحوه پردازش و تجزیه و تحلیل داده ها ..........................................  249

    3- 5  محدودیت های تحقیق ...............................................................  250

    3- 6  تعریف نظری و عملیاتی داده ها ..................................................  251

    3- 7  نحوه کدگذاری .......................................................................  254

    3- 8  واحد تحقیق ..........................................................................  257

    3- 9  واحد ثبت .............................................................................  258

    3- 10 تعیین اعتبار ........................................................................  258

     

    فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

    4-1 بخش اول : آمار توصیفی ............................................................  260

    4-1-1 فیلم آژانس شیشه ای ...............................................................  260

    4-1-2 فیلم مارمولک ........................................................................  280

    4-2 بخش دوم : آمار استنباطی ...........................................................  302

    4-2-1 فیلم آژانس شیشه ای ...............................................................  302

    4-2-2 فیلم مارمولک ........................................................................  306

    4-3 بخش سوم : مقایسه دو فیلم ...........................................................  310

    فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

    مقدمه ..........................................................................................  323

    5-1نتیجه گیری .............................................................................  324

    5-1-1 فرضیه های پژوهش ..............................................................  324

    5-2 پیشنهادات ..............................................................................  327

    ضمائم .........................................................................................  328 

    منابع و مآخذ     333 .

    منبع:

     

     

    الف- کتاب ها

    آسابرگر، آرتور (1379)، روش های تحلیل رسانه ها، ترجمه پرویز اجلالی، تهران : مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها.

    آسابرگر، آرتور (1380)، روایت در فرهنگ عامیانه رسانه روزمره، ترجمه محمد رضا لیراوی،  تهران: انتشارات سروش

    آرژیل، مایکل (1378)، روانشناسی ارتباطات و حرکات بدن، ترجمه مرجان فرجی، تهران: نشر مهتاب.

    اسلین، مارتین (1375)، ‌دنیای درام، ترجمه محمد شهبا، تهران: انتشارات بنیاد سینمایی فارابی.

    استم، رابرت (1383)، مقدمه ای بر نظریه فیلم، ترجمه احسان نوروزی و دیگران، تهران: انتشارات سوره مهر.

    اولسون، دیوید (1377)،‌ رسانه ها و نمادها، ترجمه محبوبه مهاجر، تهران: انتشارات سروش

    برکو، ری.ام و دیگران (1382)، مدیریت ارتباطات، ترجمه سید محمد اعرابی و داود ایزدی، تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی.

    باردن، لورنس (1375)، تحلیل محتوا، ترجمه ملیحه آشتیانی و محمد سمینی دوزی سرخابی، تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.

    پیرز، آلن (1384)، زبان بدن راهنمای تعبیر حرکات بدن، ترجمه سعیده زنگنه، تهران : نشر جانان.

    تی وود، جولیا (1379)، ارتباطات میان فردی، ترجمه مهرداد فیروزبخت، تهران : انتشارات مهتاب

    دادگران، سید محمد (1382)، مبانی ارتباطات جمعی، تهران: انتشارات فیروزه.

    دلاور، علی (1380)، مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی،‌ تهران : نشر رشد.

    دیوید، فرد.آر(1384)، مدیریت استراتژیک، ترجمه علی پارساییان و سید محمد اعرابی، تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی.

    ساروخانی، باقر (1380)، جامعه شناسی ارتباطات، تهران : انتشارات اطلاعات.

    ساروخانی، باقر (1383)، روش های تحقیق در علوم اجتماعی جلد 1، تهران : انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.

    سولمان، لایل و دیپ، سام (1376)، ‌تجربه ارتباطات در روابط انسانی، ترجمه حبیب الله دعایی، مشهد: انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.

    ساندرز، کریستین و دیکسون، دیوید (1384)، مهارت های اجتماعی در ارتباطات میان فردی، ترجمه خشایار بیگی و مهرداد فیروز بخت، تهران : نشر رشد.

    فرهنگی، علی اکبر،1382، ارتباطات انسانی، تهرانی: انتشارات رسا.

    کرتینر، رابرت و کینیکی، آنجلر، 1384، مدیریت رفتار سازمانی، ترجمه علی اکبر فرهنگی و حسین صفرزاده، تهران: نشر پریش.

    کریپندورف، کلوس، 1383، تحلیل محتوا، مبانی روش شناسی، ترجمه هوشنگ نایبی، تهران: نشر نی.

    کریمی، یوسف، 1382، روانشناسی اجتماعی، تهران: انتشارات ارسباران.

     کیا، علی اصغر و سعیدی، رحمان، 1383،مبانی ارتباط، تبلیغ و اقناع، تهران: موسسه انتشاراتی روزنامه ایران.

    گیل، دیوید و آدامز، بربجت، 1384، الفبای ارتباطات، ترجمه رامین کریمیان و دیگران، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها.

    لربنیگر، اتو، 1376، ارتباطات اقناعی، ترجمه علی رستمی، تهران: مرکز تحقیقات و مطالعات و سنجش برنامه ای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.

    لوتئیس، دیوید، 1384، زبان بدن راز موفقیت، ترجمه جالینوس کرمی، مشهد: انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.

    لتیل جان، استیفن، 1384، نظریه های ارتباطات، ترجمه سید مرتضی نوربخش و سیداکبر میرحسینی، تهران: نشر جنگل.

    مایرز، گیل. ای و مایرز، میشل تی، 1383، پویایی ارتباطات انسانی، ترجمه حوا صابرآملی، تهران: انتشارات دانشکده صدا و سیما.

    میرسفید قاضی، علی، 1385، تئوری و عمل در روابط عمومی و ارتباطات، تهران: نشر مبتکران.

    مهرداد، هرمز، 1380، مقدمه ای بر نظریات و مفاهیم ارتباطات جمعی، تهران: نشر فاران.

    محسنیان راد، مهدی، 1380، ارتباط شناسی، تهران: انتشارات سروش.

    وزیرنیا، سیما، 1379، زبان شناخت، تهران: نشر قطره.

    ویهزایت، گوردون، 1386، زبان بدن،‌ترجمه رامین کریمی و دیگران، تهران: انتشارات ثلاک.

    وولن، پیتر (1384)، نشانه های و معنا در سینما، ترجمه عبدالله تربیت و بهمن طاهری، تهران : انتشارات سروش.

    هولستی، اُل.آر (1380)،‌ تحلیل محتوا در علوم اجتماعی و انسانی، ترجمه نادر سالار زاده امیری، تهران : انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی.

     

    ب- مقالات و جزوه ها

    آذری، غلامرضا (1377)، کاربرد تحلیل محتوا در سینما، فصلنامه رسانه، شماره 34.

    آذری، غلامرضا (1385)، جامعه شناسی سینما

    فلاحی، کیومرث (1383)، زبان بی زبانی در مثنوی، فصلنامه گفتگو، سال سوم، شماره 9، فروردین و اردیبهشت 1383.

     

    ج- پایان نامه

    1- آذری،‌ غلامرضا (1382)، نشانه شناسی ارتباطات غیرکلامی در بین کمدین های سینمای کلاسیک صامت هالیوود (1950-1920)، پایان نامه دکتری ارتباطات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.

    .

پروپوزال در مورد پایان نامه تحلیل مقایسه ای رفتارهای غیر کلامی در دو فیلم آژانس شیشه ای و مارمولک (با تأکید بر بازیگر نقش اول و دوم), گزارش سمینار در مورد پایان نامه تحلیل مقایسه ای رفتارهای غیر کلامی در دو فیلم آژانس شیشه ای و مارمولک (با تأکید بر بازیگر نقش اول و دوم), تز دکترا در مورد پایان نامه تحلیل مقایسه ای رفتارهای غیر کلامی در دو فیلم آژانس شیشه ای و مارمولک (با تأکید بر بازیگر نقش اول و دوم), رساله در مورد پایان نامه تحلیل مقایسه ای رفتارهای غیر کلامی در دو فیلم آژانس شیشه ای و مارمولک (با تأکید بر بازیگر نقش اول و دوم), پایان نامه در مورد پایان نامه تحلیل مقایسه ای رفتارهای غیر کلامی در دو فیلم آژانس شیشه ای و مارمولک (با تأکید بر بازیگر نقش اول و دوم), تحقیق در مورد پایان نامه تحلیل مقایسه ای رفتارهای غیر کلامی در دو فیلم آژانس شیشه ای و مارمولک (با تأکید بر بازیگر نقش اول و دوم), مقاله در مورد پایان نامه تحلیل مقایسه ای رفتارهای غیر کلامی در دو فیلم آژانس شیشه ای و مارمولک (با تأکید بر بازیگر نقش اول و دوم), پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تحلیل مقایسه ای رفتارهای غیر کلامی در دو فیلم آژانس شیشه ای و مارمولک (با تأکید بر بازیگر نقش اول و دوم), تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه تحلیل مقایسه ای رفتارهای غیر کلامی در دو فیلم آژانس شیشه ای و مارمولک (با تأکید بر بازیگر نقش اول و دوم), مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه تحلیل مقایسه ای رفتارهای غیر کلامی در دو فیلم آژانس شیشه ای و مارمولک (با تأکید بر بازیگر نقش اول و دوم), پروژه دانشجویی درباره پایان نامه تحلیل مقایسه ای رفتارهای غیر کلامی در دو فیلم آژانس شیشه ای و مارمولک (با تأکید بر بازیگر نقش اول و دوم)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت