پایان نامه بررسی قابلیت گزارشگری مطلوب سیستم اطلاعات حسابداری شهرداری های استان اردبیل

تعداد صفحات: 142 فرمت فایل: word کد فایل: 1255
سال: 1387 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۳۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۲۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی قابلیت گزارشگری مطلوب سیستم اطلاعات حسابداری شهرداری های استان اردبیل

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد 

    چکیده :

    این پژوهش در مورد ارزیابی قابلیت گزارشگری مطلوب سامانه اطلاعات حسابداری شهرداری های استان اردبیل است که هدف از انجام این پژوهش بررسی میزان پاسخ گویی گزارشگری مالی از دیدگاه استفاده کنندگان بود تا میزان رضایت آنان از موجود یک گزارشگری مالی شفاف در شهرداری ها را بیان کند. چون استفاده کنندگان از راه گزارشگری شفاف مالی قادر خواهند بود که از چگونگی ارائه خدمات جمعی و نحوه مصارف منابع آگاه شوند مسئولیت پاسخگوئی دولتها را ملزم می کند برای مواردی نظیر تهیه منابع مالی ، افزایش منابع مالی ، هدفهای که این منابع مالی برای تحقق آنها مصرف می شود دلایل منطقی ارائه نمایند.این پژوهش با توجه به هدف آن با طرح فرضیه هایی که پژوهشگر به شرح زیر مطرح نمود: 1-سامانه تامین اعتباردر شهرداری های استان اردبیل فاقد توانایی کنترل هزینه های برنامه ، طرحها و پروژه های مصوب سالانه رادارامی باشد.2- سامانه حسابداری دولتی مورداستفاده درگزارشگری مالی شهرداری های استان اردبیل فاقد توانایی گزارش دهی صورت های مالی به نحو مطلوب است.3- سامانه خزانه داری شهرداری های استان اردبیل فاقد قابلیت لازم مورد انتظار یک سامانه دریافت و پرداخت مطلوب وجوه است. برای همین   شهرداری ها استان اردبیل را که شامل 17 حوزه شهرداری می باشد مورد مطالعه قرار گرفت البته در این پژوهش از انجائیکه  بخش مالی شهرداری ها مدنظر بود به همین خاطر برای شخص کردن حجم نمونه از نمونه گیری خوشه ای (طبقه بندی شده)استفاده شد برای آزمون فرضیات اطلاعات لازم از راه پرسشنامه و با استفاده از نرم افزار SPSS برای آزمون فرضیات استفاده ودرنهایت هرسه فرضیه مورد آزمون تایید شد. در این پژوهش شخص شدکه شهرداری های استان اردبیل قادر به کنترل،گزارش دهی،سامانه دریافت وپرداخت مطلوب برخوردار نبود.

     

     

     

    فصل اول :

    کلیات پ‍‍‍ژوهش

    1 1 دیباچه

    دولت و واحدهای تابعه، شهرداریها و همچنین نهادهای عمومی غیر دولتی، از جمله سازمان‌های بزرگ بخش عمومی ایران محسوب می­شوند. بنابراین، با ارائه تحلیلی در مورد گزارشگری مالی این قبیل سازمانها می­توان سیمای وضعیت گزارشگری مالی بخش عمومی را یکی از ابزارهای اصلی ایفای مسئولیت پاسخگویی مقامات برگزیده و منصوب سازمانهای بزرگ بخش عمومی است برای دست یابی و ارتقای سطح مسئولیت پاسخگویی، شرایط لازم را فراهم کرد. با افزایش سطح مطالبات شهروندان دایر بر حق دانستن حقایق و پاسخ خواهی، دولتمردان و سیاستمداران کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه را بر آن داشت تا نظام گزارشگری مالی نوینی را که مبتنی بر مسئولیت پاسخگویی مجهز نمایند. چون در جوامعی که دولتها بر اساس رای مستقیم مردم برگزیده می شوندتوان ناشی از اراده مردم است مسئولیت پاسخگویی عمومی دولت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است . ولی گفته می شود که توجه ناکافی بر منابع مالی واقتصادی عمومی مقامات برگزیده شده و منصوب سازمانهای بزرگ بخش عمومی ایران ورشد ناچیز یا افت سطح مطالبات شهروندی در مورد حق دانستن حقایق و نظارت مردم‌سالار،از جمله دلایلی است که نظام گزارشگری مالی بخش عمومی ایران را با نارسایی­های در خورملاحظه‌ای روبروساخته است. (باباجانی،حعفر،1378،ص 1و2)

    در این میان، دگرگون سازی شهرداریهای کشور در برای افزایش هرچه بیشتر امور مشارکت‌پذیر مردمی و تلاش در ایجاد خودکفایی شهرداری‌ها از راههای ارائه خدمات و دریافت عوارض بابت خدمات انجام شده، اعمال مدیریت صحیح و تصمیمات مناسب و بهنگام شهرداران را ایجاب می‌نماید، اجرای سیاست دولتی مبنی بر خودکفایی شهرداری‌های کشور امکان‌پذیر نخواهد بود مگر با تجزیه و تحلیل صورتهای مالی که بر مبنای بودجه عملیاتی، شهرداری در واحد مالی تهیه و تنظیم شده باشد، تحلیل و تفسیر این صورتهای مالی به مسئولین و شهرداران این امکان را خواهد داد تا نسبت به حذف درآمدهای پرهزینه و زائد و ایجاد درآمدهای سهل الوصول اقدام نمایند . و همچنین عوامل ایجاد کننده را نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند در این پژوهش پژوهشگر تلاش می کند تا ارزیابی دقیقی از وضعیت گزارشگری مالی شهرداری های استان اردبیل انجام داده و در صورت امکان پیشنهادهائی عملی و مناسب برای ارتقاء وضعیت گزارشگری این سازمان ارائه نماید

    12 بیان مسئلهوانگیزه برگزیدن موضوع پژوهش

    امروزه افراد جامعه بیش از هر زمان دیگری نسبت به آینده خودشان حساسیت نشان می­دهند. شهرداری­ها به عنوان یک سازمان عمومی برای پاسخگوئی به نیازهای اطلاعاتی مردم تلاش می­کنند گزارش عملکرد خود را در قالب اعدادوارقام ارائه نمایند.برای مثال : اگر کل حساب تراز افتتاحیه شهرداری اردبیل مبلغ 10265000ریال دارایی ها را نشان دهد و همان مبلغ بدهی و مازاد تخصیص یافته و نیافته را تشکیل داده باشد و بودجه مصوب ابلاغ شده از شهرداری ها برای سال مالی بالاشامل ماده‌های مختلف همچون ماده یک حقوق و دستمزد 540000ریال ،ماده دوارتباطات 250000 ریال،ماده‌سه‌اجاره210000ریال ماده چهار خرید خدمات 415000 ریال و . . .  در شهرداری تلاش می شود یا توجه به منابع در دسترس و شناسایی محل درآمدها تلاش می کند برای راهنمایی و کمک به دستگاه مدیریت علاوه بر صورتحساب هایی که بطورمعمول در پایان دوره(صورتحساب درآمد و هزینه،صورتحساب مازاد و ترازنامه)تهیه‌وارائه می گردد در طی دوره مالی و یا فاصله های کوتاه نیز گزارش و صورتحساب های جداگانه تهیه می‌گردد که اهم آن به قرار زیر است:

    1 در آمدها وصولی و هزینه های انجام شده یک دوره و مقایسه آن با در آمدهای وصولی و   هزینه های انجام شده دوره قبل .

    2 نمودار فعالیتهای مالی یکساله و مقایسه آن با برآوردهای بودجه و یا فعالیت های سال قبل.

     3 صورت وضعیت صندوق و بانک شامل صورتهای دریافت و پرداخت .

    شفاف­سازی اطلاعات مورد ارائه به استفاده‌کنندگان از جمله، شهروندان، شورای شهر و مقامات ذیصلاح یکی از وظایف اصلی‌ شهرداری‌ها است بدین منظور برقراری یک نظام گزارشگری مالی­ مطلوب برای ایفای مسئولیت پاسخگویی شهرداری‌ها الزامی است. اطلاعات­ مالی توسط گروههای مختلف برای مقاصد گوناگون بکار گرفته می­شوند. شورای شهر، مردم و مسئولین دستگاه‌های دولتی مرتبط با شهرداری‌ها از استفاده‌کنندگان عمده گزارشات و سامانه مالی شهرداری‌ها می­باشند که پاسخگو یا عدم‌ پاسخگو بودن این سامانه به استفاده‌کنندگان، نشانگر وضعیت این سامانه­هاست. سامانه مناسب از اجزایی تشکیل می‌شود که زنجیروار عمل می­کنند و کارکرد نامناسب هرجزء این زنجیر می­تواند عملکرد کل نظام گزارشگری مالی را با مشکل روبروکند. بدیهی است طراحی و   به کارگیری یک نظام مناسب گزارشگری نیازمند دانش و تجربه کافی و مناسب است، که به نظر می‌رسد هم‌ اکنون در شهرداری‌های استان اردبیل با مشکلاتی روبرو است. و از آنجائی که پژوهشگر برای یافتن پاسخ سوالات ذهنی خودکه اکثرمردم نیز با آن مواجه بودندکه چرا   شهرداری ها صورت مالی خود را به صورت شفاف ارائه نمی کنند چون همواره اختلافاتی میان اجرای طرحها و بودجه شهرها دیده می شد سوال اصلی مطرح شده این بودکه1- آیاسامانه گزارشگری مالی شهرداری های استان اردبیل ازقابلیت های مورد انتظار از یک نظام گزارشگری مالی مطلوب برخوردارمی باشد؟ 2- سامانه تامین اعتبار مورد استفاده گزارشگری مالی در شهرداری های استان اردبیل تا چه اندازه توانایی کنترل هزینه های برنامه، طرحها و پروژهای مصوب سالانه شهرداری ها  رادارد؟3-آیا سامانه حسابداری دولتی مورد استفاده در گزارشگری مالی شهرداری های استان اردبیل تا چه اندازه امکان توانایی گزارش دهی صورت های مالی رابه نحوه مطلوب رادارد؟ 4-سامانه خزانه داری مورد استفاده در گزارشگر مالی  شهرداری های استان اردبیل  تا چه اندازه امکان بازتاب اطلاعات مربوط به صورتهای مالی را دارد ؟ که از چهار سوال بالاسوال اول به عنوان سوال اصلی وسه سوال بعدی به عنوان سوالات فرعی در نظر گرفته شد بنابراین در این پژوهش ضعف های نظام گزارشگری مالی شهرداری های نمونه استان اردبیل با  کسب نظر متخصصان مشخص و در صورت امکان پیشنهادهائی برای رفع این ضعف ها و تقویت نظام گزارشگری مالی سازمانهای یاد شده ارائه خواهد شد.

     

    13 اهمیت و ضرورت انجام پژوهش:

    مدیریت دولت در امور اقتصادی از آن برای تاثیر اساسی در سرنوشت ملت دارد که اقتصاد ما اقتصاد دولتی است ، شکوفایی اقتصاد دولتی نتایج پر بار برای تمام شئون کشور و رکود اقتصادی بحرانهای مهیبی برای آن به دنبال دارد . پس امور اقتصادی دولت مهم و پاسخگویی در زمینه امور اقتصادی مهمتر است . مسئولین باید به آنچه که حق مردم ایجاب می کند در زمینه مسائل اقتصادی و دخل و خرج های دولتی به آنها گزارش دهند . مطالعه در زمینه های بالاو مقایسه وضع موجود در ایران و تشخیص نارسایی های اساسی گزارشگری مالی دولتی ، به منظور دستیابی به نظام های مناسب و قابل اجرا با در نظر گرفتن شرایط ، امکانات و مقررات کشور ، یک ضرورت اساسی است.

    برای پاسخ به این ضرورت باید برنامه های مطالعاتی کوتاه مدت و بلند مدتی به منظور فراهم نمودن زمینه های لازم برای تدوین چهارچوب نظری و استانداردهای حسابداری و گزارشگری مالی دولتی صورت پذیرد . با توجه به یکی از ارکان اساسی نظام های مردم سالار پاسخگویی است و یکی از این ابزارهای اصلی برای پاسخگویی برقراری نظام گزارشگری مالی است. (باباجانی،جعفر،1378،ص3)

     

     14 اهداف پژوهش:

    هدف های کلی پژوهش شامل موارد زیر است:

    ارزیابی دقیق گزارشگری مالی موجود در شهرداری های استان اردبیل و مقایسه آن با  نحوه گزارشگری مالی مطلوب با توجه به عوامل تعیین  شده.

    تعیین عوامل اصلی موثر درسامانه گزارشگری مالی شهرداری های استان اردبیل با استفاده از سامانه گزارش مطلوب .

    ارزیابی عملکردسامانه های اطلاعاتی درحسابداری مالی و تامین اعتبار و سامانه خزانه داری باتوجه به شاخص موثر در گزارشگری مالی شهرداری های استان اردبیل.

     

    15 فرضیه های پژوهش:

    1-سامانه تامین اعتباردر شهرداری های استان اردبیل فاقد توانایی کنترل هزینه های برنامه ، طرحها و پروژه های مصوب سالانه رادارامی باشد.

    2- سامانه حسابداری دولتی مورداستفاده درگزارشگری مالی شهرداری های استان اردبیل فاقد توانایی گزارش دهی صورت های مالی به نحو مطلوب است.

    3- سامانه خزانه داری شهرداری های استان اردبیل فاقد قابلیت لازم مورد انتظار یک سامانه دریافت و پرداخت مطلوب وجوه است.

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی قابلیت گزارشگری مطلوب سیستم اطلاعات حسابداری شهرداری های استان اردبیل

    فهرست:

    چکیده ........................................................................................ 1

    فصل اول : کلیات پژوهش

    11 دیباچه................................................................................ 3

    12 بیان مسئله وانگیزه برگزیدن موضوع پژوهش.................................. 4

    13 اهمیت و ضرورت انجام پژوهش................................................. 5

    14 اهداف پژوهش...................................................................... 6

    15 فرضیه های پژوهش................................................................ 7

    16 روش پزوهش....................................................................... 7

    17روش جمع آوری اطلاعات........................................................ .8

    18 قلمرو پژوهش....................................................................... .8

    19 متغیر های پژوهش............................................................... .10

    110 محدودیت های پژوهش......................................................... 10

    111 تعریف واژگان واصطلاحات کلیدی........................................... 10

    112 ساختار پژوهش ................................................................. 13

    فصل دوم : چارچوب نظری و پیشینه پژوهش

    گفتار اول : مفاهیم حسابداری و گزارشگری مالی و دولتی

    211 دیباچه............................................................................ 15

    212 تعریف حسابداری و حسابداری دولتی....................................... 17

    213 تعریف گزارشگری مالی...................................................... 19

    214 اهداف گزارشگری مالی....................................................... 19

    215 گزارشگری مالی در ایران................................................... 21

    216 گزارشگری مالی در عصر تجارت الکترونیک.............................. 23

    217 استفاده کنندگان از گزارشگری مالی......................................... 24

    218 امکان ارتقا گزارشگری مالی در ایران..................................... 25

    219 تحولات اساسی در گزارشگری.............................................. 27

    2110 واحد گزارشگری مالی...................................................... 29

    2111 جایگاه تئوری وجوه مستقل................................................. 30

    2112 جریان اطلاعاتی گزارشگری مالی......................................... 31

    2113 محدودیت های گزارشگری مالی.......................................... .32

    2114 گزارشگری مالی دولتی...................................................... 34

    2115 اهداف گزارشگری مالی دولتی............................................. 36

    2116 مفهوم مسئولیت پاسخگویی.................................................. 36

    2117 اصول حسابداری و گزارشگری مالی دولتی............................. 39

    2118 مبانی حسابداری دولتی...................................................... 39

    2119 مبانی تعهدی در حسابداری دولتی......................................... 39

    2120سامانه حسابداری حساب مستقل............................................. 41

    2121 انواع حسابهای مستقل........................................................ 42

    2122 ارزیابی عملکردسامانه گزارشگری مالی و ارتباط آن با مدیریت دولتی 44

    گفتار دوم : شهرداری ها و گزارشگری مالی شهرداری ها

    221 شهرداری ها بحث نظری...................................................... 46

    222 پیشینه ، رشد و تحول شهرداری در ایران................................. .48

    223 مسائل مربوط به گزارشگری مالی مطلوب در شهرداری های و ارتباط آن با سامانه مالی.         51

    224 استفاده کنندگان گزارش های مالی و نیازهای اطلاعاتی آنها.............. 52

    225 خصوصیات ، محسنات و کاربرد حسابداری شهرداری ها............... 54

    226 اصول و موازین حسابداری شهرداری....................................... 56

    227 اصول حسابداری در شهرداری ها و مفهوم بودجه........................ .59

    228 خلاصه دستورالعمل تهیه و تنظیم بودجه شهرداری ها................... 66

    229 حسابداری بودجه .............................................................. .68

    گفتار سوم : پیشینه پژوهش

    231 موانع اجرای حسابرسی صورتهای مالی موسسات غیر انتفایی (شهرداری‌های

    استان کردستان و آذربایجانغربی....................................................... 69

    232 ارزیابی میزان پاسخگویی نظام مالی دولت جمهوری اسلامی ایران.... 70

    233 بررسی موانع توسعه حسابداری دولتی و اثرات آن بر گزارشگری مالی دولتی71

    234 گزارش ارزیابی مدیریت از کنترل داخلی و بررسی فایده مندی برون سازمانی

    آن در ایران.............................................................................. .72

    فصل سوم : روش شناسی پژوهش

    31 دیباچه.............................................................................. 75

    32 جامعه آماری..................................................................... .75

    33 تعیین حجم نمونه.................................................................. .77

    34 متغیرهای پژوهش................................................................. 80

    35 فرضیه های پژوهش با تعداد پرسشها در هر فرضیه........................ 80

    36 روش پژوهش...................................................................... 81

    37 روش گردآوری اطلاعات........................................................ 83

    38 ابزار اندازه گیری اطلاعات.................................................... 84

    39 روایی و پایایی ابزار پژوهش................................................... 84

    391 روایی پرسشنامه................................................................ 84

    392 پایایی ابزار پژوهش........................................................... 86

    310 آماره آزمون...................................................................... 87

    فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

    41 دیباچه90

    42 توصیف نمونه آماری.91

    421 جنسیت........................................................................... 92

    422 میزان تحصیلات ..............................................................  93

    423 رشته تحصیلی.................................................................. 93

    424 سابقه خدمت..................................................................... 94

    425 سمت سازمانی................................................................ . .94

    43 آزمون فرضیه..................................................................... 95

    431 آزمون فرضیه اول............................................................. 95

    432 آزمون فرضیه دوم........................................................... . .98

    433 آزمون فرضیه سوم.......................................................... .101

    44 فرضیه اصلی................................................................... 104

    45 نتیجه گیری...................................................................... .106

    فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادهای پژوهش

    51 دیباچه............................................................................ .108

    52 نتیجه گیری...................................................................... .109

    53 پیشنهادها......................................................................... .111

    531 پیشنهادها مبتنی بر یافته های پژوهش.................................... .111

    532 پیشنهادها برای پژوهش های بعدی....................................... .113

    منابع

    منابع..................................................................................... 114

    .

    منبع:

    1 آقایی ، محمد علی ، ( 1383) ، بررسی فرایند تدوین استاندسمتای گزارشگری ، پایان نامه ( کارشناسی ارشد ) دانشگاه تربیت مدرس.

    2 اکبری ، فضل الله ، ( 1382) ، تجزیه و تحلیل صورتهای مالی ، سازمان حسابرسی .

    3 اقوامی ، داود ، باباجانی ، جعفر (1380) ، اصول و کاربرد حسابداری در سازمانهای دولتی و غیر انتفاعی ، انتشارات سمت ، چاپ دهم.

    4 آون ، هیوز ، (1381) ، مدیریت دولتی نوین : نگرشی راهبردی ( استراتژیک ) ، سیر اندیشه ها ، مفاهیم ، نظریه ها ، ترجمه سید مهدی الوانی ، سهراب خلیلی شورینی ، غلامرضا معمازاده طهران ، انتشارات مروارید ، چاپ چهارم .

    5 باباجانی ، جعفر (1382) ، مسئولیت پاسخگوئی و تحولات حسابداری موضوع بیانیه 34 GASB، پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی ، دانشگاه مازندران ، شماره هشتم ، سال سوم.

    6 باباجانی ، جعفر  ، ( 1378) ، ارزیابی میزان پاسخگویی نظام مالی (سامانه حسابداری ) دولت جمهوری اسلامی ایران ، پایان نامه ( دکترا ) ، دانشگاه علامه طباطبایی .

    7 بهرامی ، پورهنگ ، (1376) ، حسابداری شهرداری و مدیریت امور مالی شهرداریهای ایران ، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی ، چاپ دوم.

    8 بجنوردی ، حسین ، (1379 ) ، ارزیابی موانع توسعه حسابداری دولتی و اثرات آن بر گزارشگری مالی دولتی ، پایان نامه (کارشناسی ارشد ) دانشگاه واحد تهران مرکز

    9 بیات،اکبری (1382)،حسابداری سازمانهای دولتی و موسسات غیر انتفاعی ، نشر علوم گستر ملایر

     

    10 پروفسور هندر مکسین ، پروفسور ران بردا ،(1382)، تئوری حسابداری ( تاریخ جهار هزار ساله حسابداری ) ، ترجمه ، امیر پوریا نسب و عبدالرضا تالانه ، ماهنامه حسابداری ، شماره 109 و 110.

    11 پوریا نسب ، امیر (1382)،مسایل و مشکلات اجرای اهداف گزارشگری، ارزیابی های حسابداری

    12 ثقفی ، علی (1380) ، مبانی نظری استانداردهای حسابرسی ، ارزیابی های حسابداری

    13 خاکی ، غلامرضا ، ( 1383) ، روش پژوهش با رویکردی به پایان نامه نویسی ، انتشارات بازتاب، چاپ دوم.

    14 خاکی،غلامرضا،(1379) ، روش پژوهش در مدیریت ، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی ، چاپ اول.

    15 خالقی مقدم حمید ، (1381) ، موانع اجرای حسابرسی صورتهای مالی موسسات غیر انتفاعی ( شهرداریهای استان کردستان و آذربایجان غربی ) ، پایان نامه ( کارشناسی ارشد ) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی .

    16 دانالدا ، آری جیکونر ، لوسی رضویه ، اصغر ( 1380) ، روش پژوهش در تعلیم و تربیت ، ترجمه وازگن سرکیسیان ، مینو نیکو ، ایما سعیدیان ، انتشارات سروش ، چاپ اول.

    17 سازمان شهرداریهای کشور ، ( 1383) ، گزارش اقتصاد شهری و شهرداریها ، انتشارات سازمان شهرداریهای کشور ، چاپ اول.

    18 سکاران ، اوما ، ( 1381) ، روش پژوهش در مدیریت ، ترجمه محمد صائبی و محمود شیرازی ، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی ، چاپ اول.

    19 شکیبا ، مقدم ، ( 1384) ، مدیریت سازمانهای محلی و شهرداریها ، انتشارات میر ، چاپ اول.

    20 طاهری ، ابوالقاسم،(1374)، اداره امور سازمانهای محلی، انتشارات دانشگاه پیام نور ، چاپ سوم.

    21 طلایی ، حمید رضا ، ( 1377) ، بررسی و ارزیابی سامانه حسابداری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و مقایسه آن با استاندارد و اصول حسابداری در موسسات دولتی و غیر انتفاعی ، پایان نامه ( کارشناسی ارشد ) دانشگاه علوم و فنون مازندران.

    22 قهاری منوچهر ، ( 1364) ، اداره امور شهر ، انتشارات رامین.

    23 عالی ور ، عزیز (1377) ، صورتهای مالی اساسی ، سازمان حسابرسی .

    24 عالی ور ، عزیز ( 1381) ، مفاهیم و کاربسمتا در هزینه یابی ، سازمان حسابرسی ، نشریه 158

    25 عرب مازار یزدی ، محمد ، ( 1382 ) ، دگرگونی در آموزش حسابداری : ضرورت یک رویکرد استراتژیک ، پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی ، دانشگاه مازندران ، سال سوم ، شماره هشتم .

    26 عرب مازار یزدی ، محمد ، ( 1380 ) ، تأثیر فناوری اطلاعات بر کنترلهای داخلی ، حسابداری ، شماره 146.

    27 عربی ، محمود ، و ، نسرین فریور ، ( 1380 ) ، حسابداری صنعتی 3 ، انتشارات دانشگاه پیام نور ، چاپ پنجم .

    28 کزازی ، ابوالفضل ، ( 1382 ) ، کنترل کیفیت جامع راهنمایی به روشهای علمی مدیریت کنترل کیفیت فراگیر ، موسسه آموزش عالی و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی.

    29 کمیته تدوین استانداردهای حسابداری ، ( 1384 ) ، استانداردهای حسابداری ، انتشارات سازمان حسابرسی ، چاپ پنجم .

    30 ملک آرایی ، نظام الدین (1384) ، مروری بر تاریخچه حسابداری و حسابرسی در ایران ، ماهنامه حسابداری 263

    31 مهدوی ، غلامحسین ، ( 1384 ) ، حسابداری سازمانهای دولتی و موسسات غیر انتفاعی .

    32 موسوی شبیری ، محمود ، ( 1378) ، بررسی تأثیر گزارشهای حسابرسی بر کیفیت گزارشگری مالی در ایران ، پایان نامه ( کارشناسی ارشد ) ، دانشگاه تربیت مدرس.

    33 مردانی ، بهزاد ، ( 1381 ) ، موانع اجرای حسابرسی صورتهای مالی موسسات غیر انتفاعی ( شهرداریهای استان کردستان و آذربایجان غربی ) ، پایان نامه ( کارشناسی ارشد ) ، دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی.

    34- IFAC, 2000, "Governmental Financial Reporting " , PSC, Study no 11.

    35- Financial Accounting Standards Board (FASB) . 1980.Objectives of Financial Reporting by No business Organizations. Statement of Financial Accounting Concepts No . 4 Stamford, CT, FASB.

    36- 1991. Governmental College and University Accounting and Financial Reporting Models . Statement No. 15 . Norwalk , CT:GASB.

    37- national Council on Governmental Accounting ( NCGA). 1979 . Governmental Accounting and Financial Reporting Principles. Statement No. 1. Chicago, IL: NCGA.

    38- National Committee on Governmental Accounting Municipal Accounting and Auditing ( Chicago : Municipal Finance officers Association . 1951 . ) 25 pp.

    39- SEC- securities and Exchange Commission (2004) , Comments on Proposed Rule:

    XBRL Voluntary Financial Reporting Program on the Edgar System , Available at.

    .

پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی قابلیت گزارشگری مطلوب سیستم اطلاعات حسابداری شهرداری های استان اردبیل, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی قابلیت گزارشگری مطلوب سیستم اطلاعات حسابداری شهرداری های استان اردبیل, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی قابلیت گزارشگری مطلوب سیستم اطلاعات حسابداری شهرداری های استان اردبیل, رساله در مورد پایان نامه بررسی قابلیت گزارشگری مطلوب سیستم اطلاعات حسابداری شهرداری های استان اردبیل, پایان نامه در مورد پایان نامه بررسی قابلیت گزارشگری مطلوب سیستم اطلاعات حسابداری شهرداری های استان اردبیل, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی قابلیت گزارشگری مطلوب سیستم اطلاعات حسابداری شهرداری های استان اردبیل, مقاله در مورد پایان نامه بررسی قابلیت گزارشگری مطلوب سیستم اطلاعات حسابداری شهرداری های استان اردبیل, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی قابلیت گزارشگری مطلوب سیستم اطلاعات حسابداری شهرداری های استان اردبیل, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی قابلیت گزارشگری مطلوب سیستم اطلاعات حسابداری شهرداری های استان اردبیل, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی قابلیت گزارشگری مطلوب سیستم اطلاعات حسابداری شهرداری های استان اردبیل, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه بررسی قابلیت گزارشگری مطلوب سیستم اطلاعات حسابداری شهرداری های استان اردبیل
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت