پروژه بررسی پلیمر و پلیمریزاسیون و صنایع اکستروژن و دستگاه های مربوط اهمیت و نقش مهم pvc در صنعت و زندگی روزمره

تعداد صفحات: 161 فرمت فایل: word کد فایل: 1254
سال: مشخص نشده مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: ادبیات فارسی
قیمت قدیم:۳۸,۴۰۰ تومان
قیمت: ۳۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه بررسی پلیمر و پلیمریزاسیون و صنایع اکستروژن و دستگاه های مربوط اهمیت و نقش مهم pvc در صنعت و زندگی روزمره

    چکیده

    علیرغم گسترش روزافزون واحدهای تولیدی محصولات پلاستیکی در سالهای اخیر و توسعه صنایع پتروشیمی هنوز کمبود اطلاعاتی خصوصا به زبان فارسی در صنعت پلاستیک کاملا مشهود و محسوس می باشد مضافا اینکه تقریبا کلیه منابع اطلاعاتی قابل دسترس نیز به زبان اصلی بوده که صرفا جهت استفاده طیف خاصی از علاقمندان می باشد و برای سایر علاقمندان بویژه تولیدکنندگان هنوز تجربه تنها راه گردآوری اطلاعات و پیشرفتهای فنی محسوب می گردد.

    فقدان و یا کمبود منابع اطلاعاتی به زبان فارسی از یکطرف و ارتباط ضعیف دانشگاهها و مراکز تولیدی و نیز اشاعه فرهنگ کپی سازی محصولات و اصطلاحات فنی کشورهای صنعتی پیشرفته از طرف دیگر مهمترین عواملی بوده اند که موجبات ایجاد خلاء علمی – عملی موجود و نهایتا دوگانگی در زبان مشترک دانشگاه و صنعت را فراهم ساخته و باعث بوجود آمدن تئوری محض دانشگاهی و تجربه محض کارگاهی گردیده اند .

    این پروژه از دو قسمت تشکیل شده است که قسمت اول آن شامل برنامه و گزارشات کار کارآموز و مکان کار کارآموز و موقعیت رشته کارآموز در واحد صنعتی می باشد و قسمت دوم آن مطالب جمع آوری شده ای که در دو بخش تهیه وتنظیم شده است می باشد در بخش اول مروری بر صنعت مهم پلیمر و پلیمریزاسیون و صنایع اکستروژن و دستگاههای مربوط را خواهیم داشت و در بخش دوم اهمیت ونقش مهم pvc در صنعت و زندگی روزمره را بررسی می کنیم .

    مطالب این قسمت از پروژه در 6 فصل تنظیم شده است :

    در فصل نخست به معرفی وبررسی فرآیندهای گوناگون تولید پی وی سی پرداخته شده است .

    نرم کننده ، پایدار کننده ، روان کننده ، پرکننده ، رنگینه و... مواد افزودنی گوناگونی هستند که به میزان کم در آمیزه های پی وی سی مصرف می شوند . در فصل دوم به یکایک مواد یاد شده و نقش کاربردی هر کدام اشاره شده است .

    فصل سوم حاوی ویژگی ها و عوامل تعیین کننده در فرآورده های پی . وی . سی مثل : استحکام کششی ، پایداری حرکتی و نوری و انعطاف پذیری می باشد و آگاهی از این عوامل امکان تولید محصولی با کیفیت مناسب از پی . وی . سی را میسر می سازد .

    قیمت آمیزه های پی . وی . سی در فصل چهارم مورد بحث و بررسی قرار گرفته است .

    فصل پنجم ، دربرگیرنده فرمولاسیون های مختلف از محصولات پی . وی . سی است که می تواند برای دست درکاران و صاحبان این صنعت سودمند باشد .

    مهمترین تولیدکنندگان جهانی پی . وی . سی به منظور آگاهی بیشتر خوانندگان ، در فصل ششم معرفی شده اند .

    حجم مطالب گردآوری شده و یا قابل ارائه بیش از آن است که بتوان آن را در یک کار علمی – تحقیقی (پروژه ) جمع آوری کرد لذا امیدوارم که مجموعه ارائه شده در این پروژه بتواند گامی هرچند کوچک در جهت اعتلای اقتصاد و صنعت کشورمان ایران باشد.

    مقدمه

    کشور ما دارای ذخایر غنی نفت و گاز – به مثابه مواد بنیادین برای تولید انواع پلیمرها – است، و نگارش ، تالیف ، ترجمه ، اقتباس ، و در نهایت انتشار هرگونه منبع علمی و یا خواندنی – مجله یا کتاب یا جزوه – که بتواند به رشد دانش عمومی جامعه ، و دانش ویژه دست درکاران این صنعت کمک کند ؛ هم ضرورتی بی چون وچرا دارد ، هم بزرگترین خدمت ملی به شمار می آید ، و هم حرکتی ضروری و الزامی در جهت دستیابی به خوداتکایی صنعتی و استقلال اقتصادی کشور است .

    به تحقیق ؛ هفت کشور صنعتی غرب برنامه ای پنجاه ساله را تدوین کرده اند تا از رشد به هنگام دانش پلیمر در کشورهای دارای ذخایر نفت وگاز جلوگیری کنند ، و تاکنون نیز در اجرای این برنامه بسیار موفق بوده اند . آنان – بیش از صاحبان حقیقی این ذخایر ، یعنی ملت ها – آگاه هستند که اگر این گروه از کشورها بتوانند همزمانی رشد علمی خود در این قلمرو را با آنان حفظ کنند ، آن گاه خواهند توانست نقشی پویا در معادلات اقتصادی جهان ایفا نمایند ، و این ، شرایطی مطلوب برای این گروه از کشورها نخواهد بود . پس ، وظیفه تمامی تحصیل کردگان این رشته آنست که به هر طریق در همزمان سازی رشد علمی دانش پلیمرها بکوشند .

    به هر تقدیر ، اگر برنامه ریزان علمی وصنعتی کشور این حقیقت را باور داشته باشند که برترین نقطه اتکای استقلال اقتصادی کشور ما طی نیم قرن آینده صرفا در حرکت به سمت و سوی رشد دانش پلیمرها نهفته است ، آن گاه علاوه بر تلاش در جهت افزایش و بسط

    تعداد دوره های این رشته تحصیلی در تمامی دانشگاه های کشور ، از هرنوع حرکت دیگر فرهنگی در این زمینه نیز دریغ نخواهند ورزید ، که امید است چنین باشد و چنین شود .

    زمینه های گوناگون کاربرد پی وی سی در صنایع کوچک وبزرگ پلاستیک ، وجود فرایندهای گوناگون تولید ، و سرانجام امکان استفاده از مواد افزودنی مختلف سالهاست که این ماده را به عنوان یکی از مهمترین مواد پلاستیک در اقتصاد صنعتی جهان مطرح ساخته است .

    پی وی سی پس از پلی اتیلن یکی از پرفروش ترین مواد پلاستیک است . مدتی طولانی است که این پلیمرها به عنوان ماده ای رشد یافته مورد توجه قرار گرفته است و با تمامی صحبت

    هایی  که درمورد آن مطرح بوده و هست ، و به رغم وجود محدودیت های گوناگون در استفاده از آن ، آینده ای همراه با رشد اقتصادی برای این ماده تصور می شود .

    گرچه مسایل زیست محیطی ، تصویری ناخوشایند از «پی . وی . سی» را در اذهان مجسم نموده است ، ولی باید اذعان داشت که این نکته در مورد اکثر مواد پلاستیک صادق است و آنچه که مهم ولازم به رعایت خواهد بود ، توجه ویژه و دقیق به هنگام تولید ، فرآیند و بازیابی ضایعات ناشی از محصولات «پی . وی . سی» است .

    در زمان حاضر این ماده پرمصرف در بسیاری از کشورهای جهان و از جمله ایران تولید می شود ، و نوآوری های بسیار در جهت بهینه سازی شکل دهی و اقتصاد تولید این ماده انجام پذیرفته ، و می پذیرد .

    در میان گونه های مهم شاخص مواد پلاستیک ، گونه ای که به شکل های گوناگون و ویژگی های متنوع تولید می شود ، بی تردید «پی . وی . سی» است . تقریبا نود درصد پی . وی . سی تولید شده – درجهان – توسط یک از سه فرآیند اکستروژن ، کلندرکاری و قالب گیری تزریقی به محصول نهایی تبدیل می گردد . بیشترین مقدار پی . وی . سی اکسترود شده ، در ساخت انواع لوله – لوله های آب تحت فشار ، لوله های مجاری آب و فاضلاب – به کار می رود . حجم محصولات کلندری هرچند به اندازه محصولات اکسترود شده نیست ، اما تنوع و گستردگی آن بیشتر است . انواع کف پوش ، کاغذ دیواری ، ورق های پی . وی . سی و انواع مشمع ، نمونه هایی از محصولات کلندری هستند . مهمترین کاربرد قطعات قالب گیری تزریقی در مصارف ساختمانی است و محصولاتی از قبیل اتصالات لوله ، قطعات الکتریکی و الکترونیکی توسط این فرآیند تولید می شوند .به دلیل جایگاه ویژه کشور ما به عنوان یک کشور صاحب نفت ، دسترسی صنایع پتروشیمی مفروض به مواد پایه برای صنایع پلاستیک آسان به نظر می رسد ، و از آنجا که امید به شکوفایی و بالندگی این صنعت در کشور ما دور از ذهن نیست .

    امید است این پروژه فرهنگی بتواند در پیشرفت پژوهش ، مطالعه ، مستندسازی تجربه های ارزنده دانش پژوهان کشور مؤثر باشد .

     

     

    فصل اول – آشنایی کلی با مکان کارآموزی

    تاریخچه سازمان

    صنعت پتروشیمی یکی از پیچیده ترین صنایع موجود در جهان امروز است که با تبدیل مواد هیدروکربوری ، محصولات مهم و پایه ای مورد نیاز بسیاری از صنایع پایین دستی را تولید می کند .

    نقش کلیدی این صنعت در توسعه اقتصادی کشورهای مختلف برکسی پوشیده نیست و نیاز روزافزون جوامع بشری به فرآورده های آن توجه مسئولان امر را به ایجاد کارخانه های تولیدی و جلب سرمایه در صنایع پتروشیمی معطوف داشته است .

    در ایران این صنعت در سال 1342 با بهره برداری از کارخانه کود شیمیایی در مرودشت فارس آغاز به کار کرد . ایجاد و گسترش مجتمع های تولیدی در چند دهه گذشته توانسته است در اعتلای اقتصاد ملی کشور نقش بسزایی داشته باشد .

    بدیهی است اداره چنین صنعت عظیمی به نیروی انسانی قابل توجهی که در سطوح مختلف تحصیلی از تخصص و تجربه لازم برخوردار باشند نیازمند است تا بتوانند با تلاش و خلاقیت در جهت بالندگی این صنعت گام های موثری بردارند .

    از آنجا که استفاده از کتابهای علمی – کاربردی نشئت گرفته از تخصص و تجربه های علمی و عملی در آموزش نیروی انسانی اهمیت خاصی دارد ، شرکت ملی صنایع پتروشیمی از کارکنان و افراد خارج صنعت دعوت می نماید تا با استفاده از امکانات و تسهیلاتی که در اختیار آنها قرار می دهد تجربه های علمی – کاربردی خود را در اختیار علاقمندان قرار دهد .

    امید است این پروژه فرهنگی بتواند در پیشرفت پژوهش ، مطالعه ، مستندسازی تجربه های ارزنده دانش پژوهان کشور موثر باشد .

     

     

     

     

     

     

     

    فصل دوم – ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموز:

     

    1-2 موقعیت رشته کارآموز در واحد صنعتی

    در رابطه با موقعیت رشته کارآموز در واحد صنعتی می توان گفت که شرکت صنایع پلاستیک در قسمت مواد سازی به طور مستقیم با رشته پتروشیمی و صنایع پتروشیمی در ارتباط می باشد به طوری که پودرهای شیمیایی استفاده شده برای تهیه گرانول در قسمت گرانول سازی تنها توسط شرکت های پتروشیمی تولید و توسط نمایندگیهای پتروشیمی به کارخانه داران و مصرف کنندگان عرضه می شود که این پودرها جزء اصلی ترین مواد اولیه در تهیه گرانول در واحد صنعتی مربوطه می باشد .

    بنابراین اساس کار تولید صنایع پلاستیکی بر پایه صنعت پتروشیمی بنا نهاده شده است .

    2-2 بررسی شرح وظایف رشته کارآموز در واحد صنعتی

    رشته پتروشیمی همانطور که در قبل اشاره شد نقش بسیار موثری را در صنایع پلاستیک سازی ایفا می کند

    اکثریت مواد اولیه تمامی شرکتهای وابسته به صنایع پلاستیک توسط شرکتهای پتروشیمی تهیه شده و بدون وجود شرکتهای پتروشیمی و تکنیک های خاص آنها در تهیه مواد اولیه کلیه شرکتهای  وابسته به صنایع پلاستیک در تولید محصولات نهایی دچار مشکل می شوند.

    3-2 امور جاری در دست اقدام

    امور جاری در دست اقدام شرکت مربوطه به شرح زیر می باشد :

    افزایش تولید گرانول در بخش گرانول سازی از طریق افزایش مواد اولیه

    افزایش تعداد دستگاهها جهت تولید بالاتر و در نهایت بالارفتن راندمان شرکت

    افزایش نیروی انسانی جهت جوابگویی به میزان تولید

    4-2 برنامه های آینده

    خرید دستگاههای مدرن و پیشرفته جهت تولید محصولات با کیفیت بالاتر

    به کارگیری مهندسین و تکنسین های مجرب و آشنا با تکنیک های روز برای رفع نواقص و کاستی ها

    به کارگیری دستگاههایی که بتوان به وسیله آنها مواد ضایعاتی و غیرقابل استفاده را به چرخه تولید بازگرداند.

    افزایش نمایندگی های وابسته به شرکت

    5-2 تکنیک هایی که توسط رشته مورد نظر در واحد صنعتی به کار می رود

    تکنیک هایی که توسط شرکتهای پتروشیمی در تهیه و تولید کلیه محصولات صنایع پلاستیک به کار برده می شود کاملا سری است و این تکنیک ها در اختیار شرکتهای پلاستیک سازی قرار نمی گیرد و اگر هم این کار صورت پذیرد به صورت کاملا محرمانه می باشد و متاسفانه هیچ گونه اطلاعاتی در این زمینه در اختیار کارآموز قرار داده نمی شود.

     

     

    فصل سوم – آزمون آموخته ها و نتایج

    با توجه به رابطه تنگاتنگی که بین کلیه رشته های شیمی (به خصوص رشته پلیمر) با صنعت پلاستیک و صنایع اکستروژن چه از لحاظ فرمولاسیون و مواد ترکیبی (دربخش موادسازی) و چه از لحاظ حساس بودن مواد پلیمری به کار رفته در این صنعت به دما – چگالی -روغن ها و سایر مواد تاثیر گذار (که باید در ساخت دستگاههای مورد استفاده توجه فر اوانی شود ) دارد اهمیت مطالعه و بررسی جامع در مورد  این صنعت را واجب می سازد .

    لذا در قسمت دوم این پروژه به توضیحاتی در مورد صنایع اکستروژن و همچنین آشنا کردن خوانندگان با دستگاههای مورد استفاده در این صنعت (اکسترودرها) و همچنین طرز کار آنها می پردازیم .

    البته به دلیل رابطه و اهمیت چشمگیر پی.وی.سی (پلی وینیل کلراید) در این صنعت در بخش دوم این قسمت از پروژه به آشنایی و ترکیب این ماده (PVC) با مواد دیگر و نقش آن در صنایع پلاستیک و تولید کنندگان جهانی این ماده حیاتی پرداختیم.

  • فهرست و منابع پروژه بررسی پلیمر و پلیمریزاسیون و صنایع اکستروژن و دستگاه های مربوط اهمیت و نقش مهم pvc در صنعت و زندگی روزمره

    فهرست:

    چکیده ....................................... 1

    مقدمه........................................ 3

    قسمت اول

    فصل اول : آشنایی با مکان کارآموزی............ 5

    1-1تاریخچه سازمان............................... 5

    2-1 نمودار ساختمانی و تشکیلات.................... 5

    3-1 نوع محصولات تولیدی یا خدمات ................. 5

    4-1 شرح مختصری از فرآیند تولید یا خدماتی........ 5

    فصل دوم : ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموز............................................. 6

    1-1موقعیت رشته کارآموز در واحد صنعتی............ 6

    2-2 بررسی شرح وظایف رشته کارآموز در واحد صنعتی.. 6

    3-2 امور جاری در دست اقدام...................... 6

    4-2 برنامه های آینده............................ 6

                 2-5 تکنیک هایی که توسطرشته مورد نظر در واحد صنعتی بکار میرود........................................... 7

    فصل سوم : آزمون آموخته ها و نتایج............ 8

    قسمت دوم

    بخش اول : پلیمریزاسیون و صنایع اکستروژن

    فصل 1 : پلیمرها به زبان ساده

                1- تعریف................................. 9

               1-1 تهیه پلیمرها.......................... 9

               2-1 روش های تولید پلیمرها................. 9

               1-2-1 پلیمریزاسیون زنجیره ای............. 10

              2-2-1 پلیمریزاسیون تقطیری یا تراکمی....... 10

             3-2-1 پلیمریزاسیون مرحله ای................ 10

             3-1 بافت ساختمانی پلیمرها.................. 11

             1-3-1 ماکرومولکولهای خطی................... 11

             2-3-1 ماکرومولکولهای مشبک.................. 11

             4-1 تقسیم بندی پلیمرها..................... 12

             1-4-1 ترموپلاستها........................... 12

             2-4-1 الاستومرها............................ 12

            3-4-1 ترموپلاستها............................ 13

            4-4-1 ترموپلاستهای الاستومر................... 13

            5-1 تغییر فاز پلیمرها در برابر افزایش دما .. 13

    فصل دوم : طرز شناسایی پلیمرها............... 16

                 2- مقدمه............................ 16

                 1-2 شکل ظاهری....................... 16

                 2-2 جرم مخصوص ماده پلیمری........... 17

                 3-2 اثر حلال های شیمیایی............. 18

                4-2 اثر گرمایی....................... 19

                5-2 تعیین مقدار PH..................... 20

                6-2 اشتعال با شعله................... 21

    فصل سوم : روشهای آماده سازی مواد پلیمری..... 25

                 3- مقدمه............................ 25

                 1-3 آسیاب کردن ..................... 25

                 2-3 مخلوط سازی...................... 27

                1-2-3 همزن ها........................ 27

                2-2-3 خمیرزن ها...................... 27

                3-2-3 مخلوط کننده ها................. 29

                3-3 رطوبت زدایی (خشک کردن)........... 30

    فصل چهارم : اکسترودرها...................... 32

                         4- اکسترودر کردن............... 32

                            1-4 تعریف .................. 32

                           1-1-4 اکسترودرهای خمیری کننده 33

                          2-4 مارپیچ اکسترودر........... 35

                          3-4 انواع مارپیچ ها........... 36

                          4-4 اکسترودرهای خمیری کننده با مارپیچ سه منطقه ای (ESE-ZG) .................................... 37

                           1-4-4 گذرگاهها و عملکرد آنها. 38

                           1-1-4-4 قیف تغذیه ای.......... 38

                           2-1-4-4 منطقه تغذیه........... 39

                          3-1-4-4 منطقه تراکم (یا تبدیل). 40

                         4-1-4-4 منطقه خروجی یا مترینگ... 41

                         2-4-4 شاخص کار اکسترودرهای یک مارپیچه   41

                        3-4-4 نقطه کار اکسترودرهای یک مارپیچه    42

                        5-4 نقاط ضعف اکسترودرهای یک مارپیچه 42

                       1-5-4 درجه انتقال ماده .......... 42

                       2-5-4 تشکیل پروفیل فشار.......... 43

                       6-4 اکسترودرهای یک مارپیچه با منطقه تغذیه فشاری (ESE-ZN) ....................................... 43

                       7-4 مقایسه اکسترودرهای یک مارپیچه با منطقه تغذیه صاف و منطقه تغذیه فشار........................ 45

                       1-7-4 عمق کانال.................. 45

                       2-7-4 پروفیل فشار................ 46

                       3-7-4 قطعات کمکی مارپیچ ها....... 46

                       8-4 اکسترودرهای یک مارپیچه گازدار (Vent-Extruder).       47

                      9-4 اکسترودرهای دو مارپیچه (DSE)... 49

                      1-9-4 مارپیچ های اکسترودرهای دو مارپیچه    50

                      1-1-9-4 جهت گردشی مارپیچ ها........ 50

    2-1-9-4 قرارگیری مارپیچ ها نسبت به یکدیگر..... 51

    3-1-9-4 مشخصات هندسی مارپیچ ها................ 52

    2-9-4 مقایسه اکسترودرهای یک مارپیچه(ESE) و دو مارپیچه (DSE)............................................. 53

    1-2-9-4 دمای ماده پلیمری...................... 53

    2-2-9-4 شاخص انتقال........................... 53

    3-2-9-4 ساخت پروفیل فشار...................... 54

    فصل پنجم : تکنولوژی صنایع اکستروژن.......... 55

     5- صنایع اکستروژن ........................... 55

                1-5 لوله های پلیمری.................. 55

                1-1-5 تجهیزات خطوط تولید لوله های پلاستیکی 57

                1-1-1-5 قالب های اکسترودر............ 57

                2-1-1-5 سیستم های کالیبراسیون........ 58

                1-2-1-1-5 کالیبراسیون قطر داخلی...... 59

                2-2-1-1-5 کالیبراسیون قطر خارجی ..... 59

                3-2-1-1-5 افزایش فشار داخل لوله ..... 60

               4-2-1-1-5 سیستم کالیبراسیون واکئوم.... 61

               3-1-1-5 دستگاه کشش یا انتقال لوله..... 62

               2-1-5 لوله های خرطومی................. 63

               3-1-5 پروفیل ......................... 64

              2-5 فیلمهای پلیمری..................... 64

             1-2-5 دستگاههای تولید فیلم دمشی یا blown film machine 66

            1-1-2-5 قالب اکسترودر فیلم های دمشی ..... 67

           2-1-2-5 خنک سازی فیلم های دمشی............ 68

           3-1-2-5 وسایل و سیستم های خنک کننده فیلم های دمشی  69

           2-2-5 آلیاژ سازی پلیمرها.................. 70

    3-5 روشهای دیگر اکستروژنی...................... 71

    1-3-5 کابل سازی یا پوشش کاری حلقوی............. 71

    2-3-5 دانه یا گرنول سازی....................... 72

    3-3-5 تولید نخ – الیاف و تورهای پلاستیکی........ 74

    1 -3-3-5 تولید نخ و الیاف نساجی................ 74

    2-3-3-5 تولید تورهای لوله یی پلاستیکی........... 74

     بخش دوم : p.V.C................................ 76

    فصل اول : پی .وی.سی چیست و چگونه تولید می شود 76

    فرآیندها..................................... 76

    فرآیند تعلیقی...................................... 76

    2-1 فرآیند امولسیونی........................... 77

    3-1 فرآیند توده ای............................. 78

    4-1 فرآیند محلول............................... 78

    فصل دوم : پی.وی.سی و مواد افزودنی          . 79

    مواد ا فزودنی................................ 79

    نرم کننده ها.......................................... 80

    1-1-2 انواع فتالات ............................. 82

    2-1-2 انواع دی استر الیفاتیک................... 83

    3-1-2 انواع فسفات ............................. 85

    4-1-2 انواع اپوکسی............................. 85

    5-1-2 نرم کننده های پلیمری..................... 85

    6-1-2 نرم کننده های ویژه....................... 86

    2-2 پایدار کننده ها............................ 86

    1-2-2 پایدار کننده های قلع .................... 86

    2-2-2 پایدارکننده های باریم/کادمیوم و باریم /کادمیوم/روی............................................... 88

    3-2-2 پایدارکننده های سرب...................... 88

    4-2-2 پایدارکننده های غیر سمی.................. 89

    3-2 روان کننده ها.............................. 89

    4-2 پرکننده ها................................. 92

    1-4-2 کربنات کلسیم............................. 92

    2-4-2 سیلیکات و سیلیکا......................... 93

    3-4-2 سولفات باریم............................. 94

    4-4-2 هیدروکسید آلومینیم....................... 94

    5-4-2 الیاف شیشه .............................. 96

    6-4-2 دوده .................................... 95

    7-4-2 خاک اره ................................. 95

    5-2 اصلاح کننده های ضربه پذیری.................. 95

    1-5-2 آمیزه پودر............................... 95

    2-5-2 آمیزه مذاب............................... 95

    3-5-2 پلیمریزاسیون پیوندی...................... 95

    6-2 مواد کمک فرآیند............................ 97

    1-6-2 فرآیند اکستروژن ......................... 98

    2-6-2 فرآیند قالب گیری تزریقی.................. 99

    3-6-2 فرآیند کلندرکاری......................... 99

    4-6-2 فرآیند قالب گیری دمشی.................... 99

    5-6-2 فرآیند شکل دهی حرارتی................... 101

    7-2 مواد اسفنجی کننده......................... 101

    8-2 رنگینه ها................................. 102

    1-8-2 رنگدانه ها.............................. 102

    2-8-2 جوهرها.................................. 102

    3-8-2 رنگینه های ویژه......................... 102

    1-3-8-2 رنگدانه های صدفی ..................... 103

    2-3-8-2 رنگدانه های فلزی...................... 103

    3-3-8-2 رنگدانه های فلوئورسان................. 103

    4-3-8-2 رنگدانه های فسفرسان .................. 103

     

    فصل سوم : فرآورده های تولید شده از پی.وی.سی چه ویژگی هایی دارند ................................ 104

    ویژگی های فرآورده های پی.وی.سی.............. 104

    سختی  104

    2-3 استحکام کششی.............................. 105

    3-3 بازدهی نرم کننده.......................... 105

    4-3 افزایش طول نهایی.......................... 105

    5-3 انعطاف پذیری در دمای اندک ................ 106

    6-3 دوام نرم کننده در آمیزه .................. 106

    7-3 پایداری حرارتی............................ 107

    8-3 پایداری نوری.............................. 107

    9-3 سمیت...................................... 108

    10-3 مقاومت شیمیایی........................... 108

    11-3 مقاومت در برابر رشد قارچ و باکتری........ 108

    12-3 آتش گیری (اشتعال پذیری).................. 109

    13-3 ویژگی های الکتریکی....................... 109

    فصل چهارم : بررسی اقتصادی قیمت آمیزه....... 110 فصل پنجم : روش تهیه فرمولاسیون پی.وی.سی......... 112

    1-5 فرمولاسیون پی.وی.سی نرم و سخت (روش عملی)... 112

    1-1-5 لوله (در ساختمان سازی).................. 114

    2-1-5 لوله (در آب رسانی)...................... 114

    3-1-5 لوله (در فاضلاب) ........................ 114

    4-1-5 لوله (در تراکم هوا و خلا)................ 114

    5-1-5 لوله (درگاز رسانی)...................... 114

    6-1-5 لوله (در کارخانه های شیمیایی و مکان های صنعتی)    115

    7-1-5 انواع لوله نرم و انعطاف پذیر (پی.وی.سی نرم) 115

    2-5 پروفیل.................................... 116

    1-2-5 فیلم و ورق (سخت)........................ 117

    2-2-5 فیلم و ورق (در ساختمان سازی)............ 117

    3-2-5 فیلم و ورق (در بسته بندی)............... 117

    4-2-5 فیلم و ورق (در کارخانه های شیمیایی و مکان های صنعتی) .............................................. 117

    5-2-5 سایر موارد استفاده ..................... 117

    6-2-5 ورق و فیلم نرم.......................... 117

    3-5 صنایع تولید کفش........................... 118

    4-5 اسفنج پی.وی.سی ........................... 118

    5-5 الیاف روکش شده ........................... 118

    6-5 انواع روکش پی.وی.سی....................... 119

    7-5 بطری سازی................................. 120

    8-5 کاربرد پی.وی.سی در پزشکی.................. 120

    9-5 پی.وی.سی و خودروسازی...................... 121

    فصل ششم : تولید کنندگان جهانی پی.وی.سی .... 122

    منابع...................................... 126

    .

    منبع:

    1-       Hansjuergen Saechtling

    Kunststoff Taschenbuch 24. Ausgabe

    VDI- Gesellschaft Kunststofftechnik.

    Carl Hanser Verlag , Munchen Wien 1989

    2-       Dr. Ing .B. Gnauck

    Leichrverstaendliche Einfuerung in die Kunststoffchemie.

    Carl Hanser Verlag , Munchen Wien , 1979

    3-       Dr.Ing.B.Gnauck

    Lehrveranstaltung "Grundlagen der Kunststoffechnik"

    FB Kunststoffechnik FHD

    WS 1984                                          

    4-       Dr. Ing. Otto Schwarz , chem. Ing. F. wolfhard Ebeling kunststoffverarbeitung/ Velag Vogel- Buck Wuelzburg

    SS 1985

    5-       Dipl. Ing. Verse.

    Skriptum zur Volesung Kunststofflechnik III

    FB Kunststofflechnik FHD

    6-       Plor-Dr .R. Vieweg / prof – Dr.D.Braun Grundlagen der Kunststoofverarbeitung Darmstadf 1970.

    7-       Dipl.Ing. Verse.

    Skriptum zur vorlesung kunststofflechnik II

    FB.Kunststofflechnik FHD

    8-       BASF

    Kunststoff-verarbeitung im Gespraech 2 Extusion

    9-       BASF

    Kunststoff-verarbeitung im Gespraech 3 Blasformen

    10-   Dr.Ing , Willi Predoehl

    Technoligie extrudierter kunststoffolien

    11-   VDI – Verlag

    Kuehlen von Extrudaten

    .

پروپوزال در مورد پروژه بررسی پلیمر و پلیمریزاسیون و صنایع اکستروژن و دستگاه های مربوط اهمیت و نقش مهم pvc در صنعت و زندگی روزمره, گزارش سمینار در مورد پروژه بررسی پلیمر و پلیمریزاسیون و صنایع اکستروژن و دستگاه های مربوط اهمیت و نقش مهم pvc در صنعت و زندگی روزمره, تز دکترا در مورد پروژه بررسی پلیمر و پلیمریزاسیون و صنایع اکستروژن و دستگاه های مربوط اهمیت و نقش مهم pvc در صنعت و زندگی روزمره, رساله در مورد پروژه بررسی پلیمر و پلیمریزاسیون و صنایع اکستروژن و دستگاه های مربوط اهمیت و نقش مهم pvc در صنعت و زندگی روزمره, پایان نامه در مورد پروژه بررسی پلیمر و پلیمریزاسیون و صنایع اکستروژن و دستگاه های مربوط اهمیت و نقش مهم pvc در صنعت و زندگی روزمره, تحقیق در مورد پروژه بررسی پلیمر و پلیمریزاسیون و صنایع اکستروژن و دستگاه های مربوط اهمیت و نقش مهم pvc در صنعت و زندگی روزمره, مقاله در مورد پروژه بررسی پلیمر و پلیمریزاسیون و صنایع اکستروژن و دستگاه های مربوط اهمیت و نقش مهم pvc در صنعت و زندگی روزمره, پروژه دانشجویی در مورد پروژه بررسی پلیمر و پلیمریزاسیون و صنایع اکستروژن و دستگاه های مربوط اهمیت و نقش مهم pvc در صنعت و زندگی روزمره, تحقیق دانشجویی در مورد پروژه بررسی پلیمر و پلیمریزاسیون و صنایع اکستروژن و دستگاه های مربوط اهمیت و نقش مهم pvc در صنعت و زندگی روزمره, مقاله دانشجویی در مورد پروژه بررسی پلیمر و پلیمریزاسیون و صنایع اکستروژن و دستگاه های مربوط اهمیت و نقش مهم pvc در صنعت و زندگی روزمره, پروژه دانشجویی درباره پروژه بررسی پلیمر و پلیمریزاسیون و صنایع اکستروژن و دستگاه های مربوط اهمیت و نقش مهم pvc در صنعت و زندگی روزمره
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت