پروژه سیستم فرمان

تعداد صفحات: 88 فرمت فایل: word کد فایل: 947
سال: مشخص نشده مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: مهندسی مکانیک
قیمت قدیم:۲۶,۴۰۰ تومان
قیمت: ۲۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه سیستم فرمان

    مقدمه

     

    دراغلب ماشینهاودستگاههای صنعتی رفتاروحرکات هماهنگ وهدف دار مجموعه اجزاءواعضاء،سیستمی دینامیکی راایجاد می کند.

    که مهندس طراح دراولین گام گریزی به جزء تجزیه و تحلیل حرکتها و نیروها درآن را ندارد.از طریق این مرحله است که نهایتاٌ به     فازهای بهینه سازی و طراحی استانداردسازی...دسترسی می یابد.

    در تحلیل سیستمهای دینامیکی اعتبار نتا یج بستگی مستقیم به میزان بالا بودن دقت و پرهیزاز فرضیات ساده کننده درمدل سازی دارد. دستیابی به نتایجی معتبر و اطمینان از محصولات مربوط به آن به جزءاز طریق به کار گیری نرم افزارهای صنعتی پیشرفته،

    بسیارسخت و پرهزینه و چه بسا در شرایط رقابت جهانی صنعت غیر ممکن است .

    یکی از این نرم افزارهای پر استفاده در صنعت که در شبیه سازی سیستم های دینامیکی بکار می رود، نرم افزارADAMSمی باشد که در این پروژه ابتدا شرح مختصری از آن  داه می شودو سپس بخش های مختلف نرم افزار به طور مختصر معرفی می شودو پس از آن بخش ADAMS/ CAR به طور کامل شرح داده می شود ،که شامل طراحی و ساخت سیستم فرمان خودروی پرایدو سپس تست آن مطابق با شرایط تستهای استانداردمی باشد. 

    فصل اول

    سیستم فرمان

     

    1-معرفی سیستم فرمان

    از وظایف اصلی یک وسیله نقلیه، حرکت، چرخش و توقف می باشد. چرخش توسط سیستم فرمان انجام می شود. با وجود سیستم های  بسیاردراتومبیل، سیستم فرمان یکی از تاثیرگذارترین سیستم ها برروی کارکرد وسیله نقلیه می باشد. سیستم فرمان به راننده امکان می دهد که جهت حرکت خودرو را تنظیم کند. لذا چگونگی طراحی سیستم فرمان روی کنترل خودرو تاثیرگذار است. تنظیم و کنترل خودرو به وسیله اهرم بندیهای انجام می شود که غربیلک فرمان را به چرخ های فرمان گیر متصل می کند.

    وقتی تنها منبع انرژی سیستم فرمان نیرویی باشد که راننده به غربیلک فرمان وارد می کند، سیستم فرمان خودرو دستی است. در سیستم فرمان غیردستی از یک پمپ هیدرولیک یا یک الکتروموتور برای کمک به راننده استفاده می شود. طرز کار هر دو سیستم اساسا یکی است. در این تحقیق ابتدا به ساختار اصلی فرمان پرداخته و اجزای آن معرفی می شوند سپس سیستم فرمان دستی و غیردستی بررسی می شوند.

    وقتی راننده غربیلک فرمان را می چرخاند حرکت دورانی غربیلک فرمان توسط محور فرمان و چهارشاخ فرمان و در صورت نیاز توسط عایق های ارتعاشی به جعبه فرمان منتقل می شود. وظیفه جعبه فرمان آن است که برای چرخاندن جرخ های فرمان، حرکت دورانی غربیلک فرمان را با نسبت مناسبی به حرکت انتقالی یا خطی تبدیل کند. حرکت خطی از طریق اهرم بندی فرمان یا میل فرمان های چپ و راست به بازوهای سگدست فرمان یا شغالدست های چپ و راست عمل می کنند. درنتیجه سگدست فرمان روی سیبک ها به طرف داخل یا خارج حرکت می کند. این حرکت سبب پیچیدن چرخ ها و لاستیک ها به چپ یا راست، برای هدایت خودرو می شوند.

     

    2- اجزای سیستم فرمان

    سیستم فرمان سه جزء اصلی دارد.

    غربیلک فرمان و مارپیچ فرمان:  حرکت دست راننده را به جغبه فرمان منتقل می کند.

    جعبه فرمان حرکت چرخشی غربیلک فرمان را به حرکت خطی تبدیل می کند.

    اهرم بندی فرمان:حرکت خطی رابه شغالدست انتقال می دهد.

  • فهرست و منابع پروژه سیستم فرمان

    فهرست:

    مقدمه   ………………………………………………………………………………………………  4

    فصل اول

     سیستم فرمان …………………………………………………………………………………………  6

    1-معرفی سیستم فرمان .............. ………….......... ………… …………..………….......     6

    2-اجزای سیستم فرمان .......... ………….. …………........... ……………………..........      9

    3-انواع جعبه فرمان .................... …………......………….....……………………………...       10

    1-3-جعبه فرمان ساچمهء............ ………….......…………………….....…………..………      11 

    2-3-جعبه فرمان شانه ای ........... ………….............…………………………………………....    12 

    4- نسبت فرمان ..... …………........... …………..... ………….........…………........ …………...     13

    1-4- نسبت فرمان متغیر ....... …………........ …………......………….........…………...………     13    

    5- سیستم فرمان هیدرولیکی ....... ………….....………….....…………........…………...…………   14 

    1-5-انواع فرمان های هیدرولیکی ......... ………….……………………... ………….......………    15

    2-5-اجزای سیستم فرمان هیدرولیکی ............ ……………………………...…… …......   16 

    1-2-5-پمپ فرمان هیدرولیکی ........ …………....…………....…………....………… ...………..   16

    2-2-5- شیلنگ ها و اتصالات ....... …………...... …………........... …… …….. ..………....    18

    3-2-5- روغن فرمان هیدرولیکی ....... ………….... …………..........…… …….... .………...    18 

    4-2-5- کلید فشار سیستم هیدرولیکی ...... ....... …....... ...…… ….. ..……......  .... ...  18

    3-5- جعبه فرمان ساچمه ای هیدرولیکی............ ....… ……….....……..... ......... ..........   19

    4-5- جعبه فرمان شانه ای هیدرولیکی .......... …… ….....…….......... ........ ...................20

    5-5- جعبه فرمان با نیروی کمکی..................... ....… ................... .. ............... ........  21

    6- سیستم فرمان الکترونیکی.......................…….......... ................... ........... .... ...........22

    1-6-طرح یک سیستم EPS بر روی ستون فرمان  ............................ ............ ............24 

    2-6-مقایسه سیستم فرمان هیدرولیکی و الکترونیکی..... .......... ..................... ...........26

    3-6-مزیت های سیستم فرمان الکترونیکی.......... ....... ............................ ....................28

    فصل دوم

    هندسه سیستم فرمان ......................... .... . ................. ...................................................29

    1.مزیت مکانیکی ........................... ...................................................................................29

    2.نسبت فرمان(نسبت دنده) ...................... ......................................................................29

    3.زاویه کمبر(Camber Angle) ................... ..............................................................29

    4.شیب محورفرمان(King pin angle) ................. .....................................................30

    5.زاویه مجموع ................................. ............... ...............................................................31

    6.انحراف فرمان(scrub radius).................. .............................................................................31

    7. زاویه کستر(caster angle).................... .................................................................................32

    8. زاویه تو(toe angle)........................ ......................................................................................33

    9. زاویه آکرمان(ackerman angle).................... .........................................................................33

    10.ست بک (setback)....................... .. ..........................................................................................34

    11زاویه فرمان داخل.............................. ............................................................................................35

    12زاویه فرمان خارج................... .......................................................................................................35

    .13صفحه چرخ................................ .....................................................................................................35

    .14مرکز چرخ............................ .............................................................................................................35

    .15مرکزسطح تماس تایر................. .......................................................................................................35

    .16شعاع بارگذاری........................... .......................................................................................................35

    نیروهای وارده برفرمان

    1.نیروی طولی..................................... ....................................................................................................37

    2.نیروی جانبی...................................... ............................... ..................................................................37

    3.نیروی عمود بر سطح.............................. .............................................................................................37

    1. گشتاور بالاگردان.......................... .....................................................................................................38

    2. گشتاور مقاوم غلتشی....................... .................................................................................................38

    3. گشتاور تنظیم............................ .................................................................... .................... ..............38

    زاویه لغزش  (Slip Angle)...................... ......................................... .................... ........................38

    نسبت لغزش (Slip Ratio)................. ......................................... .................... ..............................38

    سختی دور زدنC (Cornering Stiffness)........ ............ .................... .................................................39

    سختی کمبر (Camber Stiffness)............ .................... .................................................................39

    فاصله هوائی(Pneumatic Trail )................. ................................................................. ...........40

    بار عمودی (Normal load)...................... .................... ........................................... .......................40

    ضریب اصطکاک جاده(Friction Coefficient)......... ................................ ....................... ............40

    مقادیر پارامترهای فنی سیستم فرمان پراید(R&P)..... ............................ ....................... ....................41

    فصل سوم

    سیستم فرمان پرایدهیدرولیکی(R&P)............... ............................ ....................... ............................42

    مجموعه پمپ هیدرولیک .......................... ............................ ....................... ............................ ............43

    مجموعه کمپرسور مربوط به سیستم کولر............... .... ....................... ............................ ...................44

    لوله های انتقال سیا ل...................... .......... .... ....................... ............................ ................................45

    فصل چهارم

    آشنائی با نرم افزارADAMS  ..................... ....................... ............................ ..................................47 

    فصل پنجم

    Adams/car..................................... ....................... ............................ ....... ......................... ............58

    مزایای Adams/car................................ ....................... ............................ ...................................... 63

    شرح کامل مراحل پروژه.................. ....................... ............................ ................................................63

    آنالیزجابجایی چرخها......... ....................... ............................ .............................................................70

    steering (اجرای آنالیز فرمان)............. ....................... ........................... .........................................74

    فصل ششم

    نتایج آنالیز سیستم فرمان(steering )....... ............................ ....................................... ................75

     

    .

    منبع:

    ندارد.

پروپوزال در مورد پروژه سیستم فرمان, گزارش سمینار در مورد پروژه سیستم فرمان, تز دکترا در مورد پروژه سیستم فرمان, رساله در مورد پروژه سیستم فرمان, پایان نامه در مورد پروژه سیستم فرمان, تحقیق در مورد پروژه سیستم فرمان, مقاله در مورد پروژه سیستم فرمان, پروژه دانشجویی در مورد پروژه سیستم فرمان, تحقیق دانشجویی در مورد پروژه سیستم فرمان, مقاله دانشجویی در مورد پروژه سیستم فرمان, پروژه دانشجویی درباره پروژه سیستم فرمان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت