پایان نامه مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان

تعداد صفحات: 116 فرمت فایل: word کد فایل: 782
سال: مشخص نشده مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۳۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۲۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان

    مقدمه

    زندگی عصر صنعتی بطور سنتی بر پیشرفت فن آوری، بهره وری و رشد تاکید داشته است و انسان بطور ضمنی و یا آشکارا به همراه زمین و سرمایه بعنوان یکی از عوامل تولید مطرح شده است. از آن جا که بین رویه های مدیریت منابع انسانی و کیفیت زندگی کاری رابطه مستقیمی وجود دارد، لذا حیات مجدد بخشیدن به کارکنان از طریق ارتقا کیفیت زندگی کاری ایشان کلید موفقیت هر سازمانی محسوب می شود(محب علی،1373: 54- 39).

    توجهی که امروز به کیفیت زندگی کاری می شود بازتابی است از اهمیتی که همگان برای آن قائل هستند. کارکنان درخواست دارند در کارشان نظارت و دخالت بیشتری داشته باشند و مانند یک مهره در یک دستگاه بزرگ بشمار نیایند. هنگامی که با کارکنان با احترام رفتار شود و آنان فرصت بیان اندیشه های خود را داشته و در تصمیم گیری ها بیشتر دخالت کنند واکنش مطلوب و مناسب از خود نشان خواهند داد(دولان و شولر،1376: 355).

    مفهوم کیفیت زندگی کاری در حال حاضر مربوط به فلسفه ای در سازمانهاست که می خواهد شان و منزلت کارکنان را افزایش دهد، تغییراتی در فرهنگ سازمانی ایجاد کند و رفاه فیزیکی و روحی کارکنان را افزایش دهد. در بعضی سازمانها، برنامه های کیفیت زندگی کاری قصد دارند،اعتماد، درگیری و توانایی حل مسئله کارکنان را افزایش دهند و در نتیجه رضایت و اثربخشی سازمانی را افزایش دهند(نامبی[1]،2003: 148).

    نامبی به نقل از گری و استارک[2](2003)می گوید: اگر کارکنان احساس عدم پیشرفت در کارشان کنند، احتمال وفادار ماندن آنها به سازمان کم می شود و احتمال دارد به خرابکاری، غیبت و تجاوز به حقوق دیگران اقدام نمایند و یا ممکن است از خستگی یا فشارهای کار رنج ببرند که بطور زیان آوری هم کیفیت زندگی کاری و هم بهره وری را تحت تاثیر قرار دهند(نامبی،2003: 148).

     

     

     

     

     

     

     

     

    بیان مسئله

    نیروی انسانی کارآمد، مهمترین سرمایه هر سازمانی محسوب می شود. تقریبا تمام صاحب نظران، منابع انسانی را بعنوان اساسی ترین منبع سازمان قلمداد کرده اند ومعتقدند که بایستی این منبع بعنوان سرمایه اصلی جامعه پرورش داده شود. استفاده مطلوب از منابع انسانی متکی به اقداماتی است که برای حفظ و صیانت جسم و روح کارکنان به عمل می آید. این اقدامات که شامل اقدامات رفاهی و خدمات درمانی، طرحهای تشویقی، امنیت شغلی، اهمیت به نقش و جایگاه فرد در سازمان، فراهم نمودن زمینه رشد و پیشرفت کارکنان و مواردی از این قبیل می باشد، مجموعاً تحت عنوان کیفیت زندگی کاری نامیده می شود. شماری از آگاهان بر این باورندکه بخشی از رکود بهره وری و کاهش کیفیت تولیدات و خدمات، ناشی از کاستی های کیفیت زندگی کاری می باشد(فیلیپو[3]،1987: 412).

    هاروی(2002 : 112) کلید رقابت موفقیت آمیز در بازارهای جهانی را در گرو وضعیت منابع انسانی و رهبران کاملاً ماهر می داند، علاوه بر فعالیتهای اقتصادی، نیاز به مدیریت و رهبری در سایر زمینه ها نیز امری محسوس و حیاتی است. لازمه هدایت منابع انسانی، توجه کردن به نیازهای روانی و جسمانی آنهاست(فتاح، 1378 : 44). مطالعات انجام شده نشان می دهد، نیازهای روانی کارکنان در سازمان از طریق کاربرد فنون کیفیت زندگی کاری برآورده می شود(پولاک، 1993: 42-36). برنامه کیفیت زندگی کاری شامل هرگونه بهبود در فرهنگ سازمانی است که حامی رشد و تعالی کارکنان در سازمان می باشد(فیلیپو،1987 : 412). لذا نظام ارزشی کیفیت زندگی کاری، سرمایه گذاری بر روی افراد را به عنوان مهمترین متغیر در معادله مدیریت راهبردی مورد توجه قرار می دهد، به این معنا که بر این باور است که برآورده نمودن نیازهای کارکنان به بهسازی و کارایی بلند مدت سازمان منجر خواهد شد(شریف[4]،1990 :61-58).

    کیفیت زندگی کاری در قرن حاضر، در سراسر دنیا به صورت یکی از مهمترین اهداف سازمان و کارکنان آن درآمده است(محب علی،1373: 49). از سوی دیگر بایستی خاطر نشان کرد نظر به این که کیفیت زندگی کاری برای هر فرد یا گروهی از افراد با فرهنگ و طرز تلقی مشابه ویژگیهای خاص خود را دارد، شاخصهای ارائه شده در ادبیات علمی مربوط به کیفیت زندگی کاری خاص کشورهای صنعتی بوده و در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران و حتی در نقاط مختلف این کشور بایستی با پژوهش علمی جداگانه به شاخصهای کیفیت زندگی کاری دست یافت.

    در بسیاری از برنامه های کیفیت زندگی کاری تلاش بر آن بوده است تا رضایتمندی شغلی و عملکرد کارکنان از طریق ارتقاء سطح انگیزش درونی آنها افزایش یابد. یافته های مطالعه شده نشان می دهد اجرای این برنامه ها منجر به کاهش میزان شکایات کارکنان، کاهش نرخ غیبت از کار، کاهش میزان اعمال مقررات انضباطی، افزایش نگرش های مثبت کارکنان و افزایش مشارکت آنان در برنامه های نظام پیشنهادها شده است(گوردن[5]،1993 :36-34).

    تاکید بر عوامل ملموس و عینی زندگی در محیط کار، این نظریه را تقویت می کند که افزایش این عوامل، بهره وری و عملکرد منابع انسانی را افزایش می دهد(سلمانی،1384: 125).

    یکی از اقدامات مهم مدیریتی در سالهای آتی، حرکت به سمت ارتقای کیفیت کار و کیفیت زندگی کارکنان خواهد بود. در ایران، بهبود کیفیت زندگی در گرو بهبود وضع اقتصادی و اشتغال است. اتخاذ راهبردهای بلند مدت دولت در این زمینه و اجرا و ارزیابی آنها می تواند در آینده تاثیر چشمگیری در کیفیت زندگی و کار داشته باشد(نجف بیگی،1383: 294).

    برخی از شواهدی که در مورد افزایش علاقه مندی به موضوعات مربوط به کیفیت زندگی کاری وجود دارد بر مبنای این رخداد استوار است که دومین کنفرانس بین المللی در مورد کیفیت زندگی کاری که در سال 1981 در تورنتو برگزار گردیده باعث جلب توجه و حضور 15000 نفر در این کنفرانس شد(خرازیان،1385: 68). رهبران بسیاری از سازمانها موضوع کیفیت زندگی کاری و نحوه بهبود آن را مطالعه نمودند. بهبود بهره وری به موازات بهبود کیفیت زندگی کاری مورد مطالعه قرار گرفت. علاوه بر سازمانهای بین المللی، پژوهشگران دانشگاهی نیز در زمینه کیفیت زندگی کاری، کارهای قابل ملاحظه ای را در قالب برنامه های کیفیت زندگی کاری انجام داده اند(بیچ[6]،1991 :73).

    در مطالعه ای که توسط مورتون[7] انجام شده است، کیفیت زندگی کاری به شش قسمت عمده تقسیم بندی شده است که عبارتند از:

    1- حقوق و مزایا: که باید بر اساس میزان دقت، توانایی و کوشش های افراد در سازمان به آنها تعلق گیرد.

    2- جدول زمانی کاری: اوقات فراغت بین کار، مرخصی و تعطیلات و زمان کاری شناور به افراد آزادی بیشتر و فرصت برای پرداختن به فعالیتهای غیر کاری می دهد. این عوامل در سالهای اخیر اهمیت زیادی یافته اند.

    3- ماهیت شغل: چنانچه ساختار شغل متناسب با استعداها و توانایی فرد باشد در آن صورت احساس رضایت به وی دست می دهد.

    4- جنبه های فیزیکی شغل: چنانچه کارکنان مدت طولانی در محیطی که از نظر شرایط و ابزار کاری نامناسب است به کار گرفته شوند، در آن صورت رضایت شغلی آنها کاهش می یابد.

    5- جنبه های نمادی شده داخل و خارج شغل: عوامل داخلی شامل امنیت شغلی، امکانات رفاهی، رستوران و بهداشت محیط کار می باشد و عوامل خارجی شامل فرصتهای تحصیلی، موانع شغلی یا اتحادیه ای برای رشد و پیشرفت، شرایط بازار کار ، محدودیتهای نژادی، جنسی، سن و ... می باشد.

    6- عوامل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی موثر بر زندگی کاری: رضایت یا عدم رضایت شخص از زندگی ممکن است بهره وری محیط کار منتقل شود. مسائلی از قبیل ارتقاء سطح زندگی، هزینه های بالای مسکن، مشکلات انرژی، مشاجرات خانوادگی و آلودگی هوا باعث اضطراب و ناتوانی شده و در نهایت منجر به عدم رضایت می گردند. از طرف دیگر نزدیکی به مراکز فروش، وسایل گرم کننده و تفریحی، غذای منجمد شده، موفقیت در آموزش های عمومی، وجود وسایل حمل و نقل خوب و کافی و دیگر امکانات رفاهی باعث آرامش و آسایش زندگی افراد شده و رضایت آنان را فراهم می آورد(داودی،1377: 30-28).

    انجمن مدیریت آمریکا، یازده مولفه برای کیفیت زندگی کاری بیان می دارد:

    1- حقوق و دستمزد

    2-  مزایا بویژه مزایای خدمات درمانی

    3- امنیت شغلی

    4- داشتن شانس انتخاب شغل

    5- نداشتن تنش های کاری

    6- شرکت در تصمیماتی که به سرنوشت افراد مربوط است. 

    7- دموکراسی در محل کار

    8- سهیم بودن در سود

    9- وجود نظام بیمه و بازنشستگی

    10- وجود امکانات و خدمات رفاهی

    11- چهار روز کار در هفته(ممی زاده، 1375: 45-244).

    اما از بین نظریات مختلف در زمینه مولفه های کیفیت زندگی کاری نظریه والتون بهترین توضیح در مورد کیفیت زندگی کاری را ارائه می دهد. والتون برای تجزیه و تحلیل کیفیت زندگی کاری چارچوبی متشکل از هشت عامل که عبارتند از: پرداخت منصفانه و کافی، محیط کاری ایمن و بهداشتی، تامین فرصت رشد وامنیت مداوم، قانون گرایی در سازمان کار، وابستگی اجتماعی زندگی کاری، فضای کلی زندگی، یکپارچگی و انسجام اجتماعی در سازمان کار و توسعه قابلیتهای انسانی را ارائه می دهد(والتون[8]، 1973 : 172). همچنین مولفه های مربوط به عملکرد مدیران عبارتند از: برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی، رهبری(هدایت)، کنترل(نظارت)، برقراری روابط انسانی، تصمیم گیری، تغییر و تحول، ارزشیابی، زمینه سازی یادگیری، انگیزش، بازخورد، هدف گذاری و مشارکت جویی.

    خوشبختی(1383) در راستای پایان نامه دکتری خود می گوید: بر اساس تجربه شخصی خود و مصاحبه هایی که با کارکنان سازمانها انجام داده است به این نتیجه رسیده است که کارکنان از جنبه های مختلفی همچون حقوق و دستمزد، فرصت رشد، توسعه قابلیتهای انسانی، امنیت شغلی، قانون گرایی در کار و... که از ابعاد کیفیت زندگی کاری محسوب می شوند، گلایه دارند. لذا مسئولان و روسای سازمانها که سکان هدایت سازمان را در اختیار دارند بایستی محیط و شرایط سازمان را به گونه ای برای کارکنان فراهم کنند که در آنها ایجاد انگیزه شود واین منجر به بالا رفتن کیفیت زندگی کاری و در نتیجه افزایش عملکرد آنها شود. البته این مسئله که آیا پرداختن به کیفیت زندگی کاری تنها عامل بهبود عملکرد است یا خیر؟ یا چه مقدار از این عملکرد را به این عامل یعنی کیفیت زندگی کاری ارتباط دهیم ؟ دقیقا مشخص نیست و به همین خاطر در این پژوهش به دنبال بررسی و پیدا کردن رابطه کیفیت زندگی کاری و عملکرد مدیران گروه های آموزشی هستیم.

    اهمیت و ضرورت پژوهش

    نظر به اهمیت و نقشی که نیروی انسانی در رسیدن به اهداف سازمان ایفا می کند، مطالعه رفتار افراد در سازمان توجه بسیاری از متخصصان رفتار سازمانی را به خود جلب کرده است. دانشگاهها مانند سایر سازمان های دولتی نیازمند آن هستند که کمیت و کیفیت کار افراد شاغل در کادر آموزشی خود را افزایش دهند. این مهم جز از راه ایجاد انگیزش برای اعضاء هیأت علمی تحقق نمی یابد و این به خودی خود میسر نیست مگر این که برخی از ریشه های نارضایتی اعضاء هیأت علمی و مخصوصاً مدیرگروه ها روشن گردد. یکی از ابعاد نارضایتی و عملکرد نامناسب کیفیت زندگی کاری است که تأثیر مستقیمی بر روحیه آنان و روحیه نیز تأثیر مستقیمی بر ترک خدمت از سازمان دارد(جان سورد[9]، 2002 : 125). اهمیت این بعد به حدی است که در بیشتر کشورها و در کارخانه های صنعتی بزرگ جهان، کمیته های کیفیت زندگی کاری یا سرویس های خدماتی کیفیت زندگی کاری برقرار می کنند(قائم پناه، 1380: 44). عدم توجه به کیفیت زندگی کاری مدیران گروه های آمورشی دانشگاهها علاوه بر این که لطمات جدی به کار دانشگاهی می زند می تواند به زندگی خصوصی آنها در خارج از محیط کار نیز کشیده شود و بالعکس مزایای کیفیت زندگی کاری، علاوه بر زندگی کاری، زندگی غیر کاری را هم در بر می گیرد.

    تمام تلاشهای اقتصادی بشر همواره به کسب حداکثر سود از حداقل منابع معطوف بوده و تمام ابداعات و اختراعات با هدف نهایی بهره وری از کار بوده است. صاحب نظران مهمترین عامل افزایش بهره وری را نیروی انسانی قلمداد کرده اند و معتقدند که برای رسیدن به بهره وری، نیروی انسانی باید پرورش یافته و در آنها انگیزه ایجاد شود(میرسپاسی، 1381: 8).

    لذا انجام تحقیقی که بتواند تاثیر برنامه های کیفیت زندگی کاری را بر روی عملکرد افراد در محیط کار مورد سنجش قرار دهد، ضروری می نماید.

     

    [1] . Hellicy Ngambi

    [2] . Gary & Stark

    [3] . Edwin Flippo

    [4] . Shareef

    [5] . Judith Gordon

    [6] . Dale Beach

    [7] . Morton

    [8] . Richard Walton

    [9] . John Sord 

  • فهرست و منابع پایان نامه مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    منابع فارسی

    الوانی، سید مهدی. (1376). مدیریت عمومی. تهران: نشر نی.

    انصاری، قاسم. (1373). آقایان در استفاده از شیوه مدیریت مشارکت جویی، کمی تامل کنید. فصلنامه دانش مدیریت. شماره24.

    بابایی، ایازالله. (1382). بررسی رابطه ابعاد اندیشه مدیران با عملکرد آنها در دبیرستانهای شهر تالش. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.

    پاشا شریفی، حسن. (1381). مبانی نظری آزمونهای روانی. تهران: آگاه.

    پرهیزگار، کمال. (1373). مدیریت منابع انسانی و اداره امور استخدامی. تهران: آگاه: انتشارات دیدار.

    پولا، اچ.اس. (1375). ارزشیابی و برنامه های آموزش برای توسعه. ترجمه خدایار ابیلی. تهران: مرکز انتشارات موسسه بین المللی روشهای آموزش بزرگسالان.

    پیو، دی.اس، هیکسن،دی.جی و هینینگز، سی.آر. (1380). نظریه پردازان علم سازمان. ترجمه سید محمد میرکمالی و قاسم کبیری. تهران: انتشارات یسطرون.

    جزنی، نسرین. (1380). مدیریت منابع انسانی. تهران: نشر نی. 

    چشمی مقدم، حسن. (1385). بررسی رابطه بین تعهد سازمانی مدیران با عملکرد آنها در دبیرستانهای شهرستان سبزوار. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه تهران.

    خرازیان، زهره. (1385). بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران زن دبیرستانهای دخترانه شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.

    خوئی نژاد، غلامرضا. (1380). روشهای پژوهش در علوم تربیتی. تهران: سمت.

    داوودی، محمدرضا. (1377). بررسی رابطه کیفیت زندگی شغلی با عملکرد کارکنان عملیاتی شاغل در مجتمع فولاد مبارکه. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران. 

    دسلر، گری. (1378). مبانی مدیریت منابع انسانی. ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.

    دعایی، حبیب الله. (1377). مدیریت منابع انسانی. مشهد: مولف(حبیب الله دعایی).

    دلاور، علی. (1382). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی. تهران: رشد. 

    دولان، ال شیمون. شولر، اس رندان.(1378 ). مدیریت امور کارکنان و منابع انسانی. ترجمه محمد علی طوسی و محمد علی صائبی. تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی.

    دیویس، کیت و نیواستورم، جان. (1377). رفتار انسانی در کار. ترجمه محمد علی طوسی. تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی. چاپ چهارم.

    رابینز، استیفن. (1384). مدیریت رفتار سازمانی. ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی. تهران: موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.

     رابینز، استیفن. (1379). مبانی مدیریت. ترجمه سید محمد اعرابی و محمد علی رفیعی و بهروز اسراری. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.

    رحمان سرشت، حسین. (1377). تئوری های سازمان و مدیریت از نوین گرایی تا پسانوین گرایی. تهران: موسسه فرهنگی انتشاراتی فن و هنر.

    رضائیان، علی. (1371). اصول مدیریت. تهران: سمت.

    رضایی، بیژن. (1385). بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و تعهد سازمانی کارکنان شرکت آب و فاضلاب شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی تهران.

    رمضانی فرزانه، طاهره. (1380). بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران دبیرستانهای عادی دخترانه و پسرانه ناحیه 1و2 شهرستان همدان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی تهران.

    زارعی متین، حسن. (1379). مدیریت منابع انسانی. قم: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم.

    زمردی، حوا. (1382). بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و فرسودگی شغلی مدیران مدارس شهر مشهد در سال تحصیلی 81-82. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی تهران.

    سرمد، زهره. بازرگان، عباس. حجازی،الهه. ( 1384). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: نشرآگاه.

    سلمانی، داوود. ( 1384 ). کیفیت زندگی کاری و بهبود در رفتار سازمانی. تهران: انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.

    سید جوادین، سید رضا. (1383). مبانی مدیریت منابع انسانی. تهران: انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.

    سینجر، مارک. (1378). مدیریت منابع انسانی. ترجمه فریده آل آقا. تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی.

    شعاری نژاد، علی اکبر. (1375). فرهنگ علوم رفتاری. تهران: انتشارات امیرکبیر.

    شعبانی، حسن. (1382). مهارتهای آموزشی و پرورشی(روشها و فنون تدریس). تهران: سمت.

    شهرآشوب، تقی. (1385).  بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و تعهد سازمانی دبیران دبیرستانهای گنبد کاووس. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی تهران.

    عباسپور، عباس. (1382). مدیریت منابع انسانی پیشرفته (رویکردها، فرایندها و کارکردها). تهران: سمت. چاپ اول.

    علاقه بند، علی. (1374). مقدمات مدیریت آموزشی. تهران: انتشارات بعثت. 

    علاقه بند، علی. (1375). مدیریت عمومی. تهران: نشر روان.

    علاقه بند، علی. (1381). مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی. تهران: نشر روان.

    علامه، محسن. (1378). توسعه الگوی کیفیت زندگی شغلی والتون بر مبنای ارزشهای اسلامی و تعیین اثر الگوی توسعه یافته بر کاهش تنیدگی روانی. پایان نامه دکتری. دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس.

    علوی، سید امین الله. (1369). ارزشیابی عملکرد کارکنان، نظریه ها، اصول و روشهای ارزشیابی. فصلنامه مدیریت دولتی. شماره10.

    علی اکبری، معصومه. (1383). بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد کارکنان شاغل در سازمان گمرک تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی تهران.

    فتاح، ناظم. (1378). رابطه سبک رهبری و فضای سازمانی با بهره وری خدمات مدیران آموزشی به منظور رائه الگوی مدیریت آموزشی. مجله اقتصاد و مدیریت. شماره 43.      

    فخیمی، فرزاد. (1379). سازمان و مدیریت(تئوری ها، وظایف و مسولیت ها). تهران: نشر هوای تازه: نشر دهستان.

    فیوضات، یحیی. (1382). مبانی برنامه ریزی آموزشی. تهران: موسسه نشر ویرایش.

    قائم پناه، رمضان علی. (1380). بررسی عوامل موثر در بهبود کیفیت زندگی شغلی کارکنان موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاع. پژوهش یار. شماره24. 22-33.

    کامینگز،ج و اورلی، توماس. (1379)(1993). توسعه سازمان و تحول. ترجمه عباس محمد زاده. تهران: مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد.

    کرینر، استورات. (1385). دیدگاههای کلیدی در مدیریت. ترجمه محمد علی حسین نژاد. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.

    محب علی، داوود. (1373 ). زندگی کاری بهتر، عاملی در افزایش بهره وری. فصلنامه مطالعات مدیریت. شماره 13-14.

    مشبکی، اصغر. (1377). رابطه تعهد و وجدان کاری با تحول اداری. مجموعه مقالات اجلاس بررسی راه های عملی حاکمیت وجدان کاری و انظباط اجتماعی. تهران: واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد.

    ممی زاده، جعفر. (1375). توسعه سازمان، دانش نوسازی و بهسازی سازمان. تهران: روایت.

    مورهد و گریفین. (1374). رفتار سازمانی. ترجمه مهدی الوانی و غلامرضا معمارزاده. تهران: مروارید.

    میرسپاسی، ناصر. (1378). تاثیر متقابل بهره وری و کیفیت زندگی کاری. مجله اقتصاد و مدیریت. شماره 115.

    میرسپاسی، ناصر. (1381). مدیریت منابع انسانی و روابط کار، نگرشی راهبردی(استراتژیک). تهران: انتشارات شروین. چاپ اول.

    میرسپاسی، ناصر. (1384). مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار. تهران: انتشارات میر. چاپ بیست و چهارم.

    میرکمالی، سید محمد. (1371). فرایند تصمیم گیری در سازمانهای آموزشی. فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش. شماره 2.

    میرکمالی، سید محمد. (1373). فلسفه ارزشیابی در مدیریت. فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش. شماره12.

    میرکمالی، سید محمد. (1384). روابط انسانی در آموزشگاه. تهران: یسطرون.

    میرکمالی، سید محمد. (1382). رهبری و مدیریت آموزشی. تهران: نشر یسطرون.

    میرکمالی، سید محمد. (1383). افزایش رضایت شغلی معلمان از طریق معنی دار سازی حرفه معلمی. فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش. شماره 37-40.

    میرکمالی، سیدمحمد. (1383). رفتار و روابط در سازمان و مدیریت. تهران: نشر رامین.

    نجف بیگی، رضا. ( 1383 ). سازمان و مدیریت. تهران: مرکز انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.

    نجفی، علی. (1385). بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری با بهره وری مدیران میانی شرکت ملی گاز ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی تهران.

    همر، مایکل و شامپی، جیمز. (1375). مهندسی دوباره شرکتها، منشور انقلاب سازمانی. ترجمه عبدالرضا رضایی نژاد. تهران: انتشارات موسسه خدمات فرهنگی رسا.

    هنسن، مارک. (1370). مدیریت آموزشی و رفتار سازمانی. ترجمه محمد علی نائلی. اهواز: انتشارات دانشگاه شهید چمران.

    هومن، حیدر علی( 1373 ). پایه های پژوهش در علوم رفتاری. تهران: انتشارات سمت.

    هیکس، هربرت. جی و گولت، سی. ری. (1384). تئوری های سازمان و مدیریت. ترجمه گوئل کهن. تهران: اطلاعات.

    وایلز، کیمبل. (1376). مدیریت و رهبری آموزشی. ترجمه محمد علی طوسی. تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی.

    وندال، فرنچ و سیسیل، بل. اچ. (1382). مدیریت تحول در سازمان. ترجمه سید مهدی الوانی و حسن دانایی فرد. تهران: صفّار. چاپ ششم.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    منابع لاتین

     

    Argyris, C. (1964). "Integrating the Individual and the Organization". New York: John Wiley.

    Arnold, Hugh. J and Feldman, Daniel. C. (1988). "Organizational  Behavior". Second Edition. New York: MC Graw- Hill.

    Beach, Dale. S. (1991). "Personnel , The management of people at work". 5th Ed. New York : MaxWell MCMillan.

    Bennis, Warren. Mason, Richard and Mitroff, Ian.(1987)."Productive workplaces". First Edition. Safrancisco: Jossey-Bass Publishers.

    Berg, Linda and Others. (1990). "New Wave of Quality of Work Life". Journal of Quality and Participation.

    Cascio , Wayne F .(1995). "Human resources management". 4th Ed. (New York: MC Graw- Hill) , inc.

    Chaipol, H. (1989). "A Comparative Study of that Middle Managers Perception of there Quality of Work Life in American-Owned, Japanese Owned and that Owned Companies Operating in Thailand". D.B.A. Dissertation. United State International University.

    Chan Choon, Hian and Enstein, Walter. (1990). "Quality of Work Life: What Can Unions do?" Advanced Management Journal. Vol 55.

    Copenhaver, Lisa and Guest, Robert. H. (1985). "Quality of Work Life: the Anotomy of Two Successes". National Productivity Review.

    Decenzo & Robbins. (1989). "Personnel, Human Resource management". Third Edition. Prentice-Hall international Editions.

    Dessler, Gary. (1994). "Human Resource management". 6th Edition. Prentice – Hall international Edition.

    Filippo , Edwin . B. (1987). "Personnel management". 6th Ed. New York : MC Graw – Hill.

    Friedman, A.L. (1977). "Industry and labour". London: MC Millan.

    Gordon , Judith. R. (1993). "A Diagnostic Approach To organizational Behavior". 4th Ed . Boston : Allyn and Bacon. Inc.

    Gordon, Judith R. (1996). "A Diagnostic Approach to organizational Behavior". 5th  Edition. Prentice – Hall international Inc.

    Griffin, Ricky .w. (1988). "Concequences of Quality Circles in an industrial Setting: A Long Titudinal Assessment". Academy of Management Journal.

    Hales, Calin. (1994). "Managing Through Organization". Rutledge.

    Harvey , Michael . G. (2002). " Developing leaders rather than managers for the global marketplace ". university of Oklahoma , USA , Available online 11 november.

    Harvey, Donald. F and Brown, Donald. R. (1988). "An Experlential Approach to Organization Development". Third Edition. Prentice – Hell international Edition.

    Hersberg, Fredrick. Mausner, Barnard and Sayderman, Barbara. (1968). "The Motivation to Work". New York: John Wiley. 

    Hoy, Wayne K and Miskel, Cecil G. (2001). "Educational Administration". New Jersey: Prentice-Hall.

    Hughes, Richard. L. Ginnett, Robert. C. and Curphy, Gordon. J. (1999). "Leadership: Enhanceing the Lessons of Experience". Boston: MC Graw-Hill.    

    Ivancevich, John. M and Matteson, Mitchaeit. (1990). "Organizational  Behavior and Management". Second Edition. International Student Edition.

    Kayem, K. (1986). "Quality of Work Life Professional Staffs of Selected Public School (Job Satisfaction)". Educated. D. Dissertation. Brigham Young University.

    Kelly, J.E. (1982). "Scientific Management, Job Redesign and Work Performance". London: Academic Press.   

    Kopelman, R.E. (1985). "Job Design and Productivity: a Review of the Evidence". National Productivity Review.

    Lau, R. (2000). "Quality of Work Life and Performance – an ad hoc Invitation of Two Key Elements in the Service Profit Chain Model". International Journal of Service Industry.

    Lawler, Edward. E and Ledford, G.E. (1981). "Productivity and the Quality of Work Life". National Productivity Review. Vol 1, No 1.

    Lewis, P. Godman, S and Fudent, P. (1995). "Management". Ohio: South Western College Publishing Cinciant.

    Luthans, Fred. (1998). "Organizational Behavior". 8th  Edition. New York: MC Graw- hill International Editions.

    Martin, John. (1998). "Organizational Behavior". First Edition. International Thomson Business Press.

    Meyer, T.W and scott, R.G. (1985). "Quality Circles: Panancea or pandoras Box?" . Organizational Dynamics.

    Mills ted, Director. (1978). American Center for the Quality of Work Life. Speech entitled. "The Name that isn’t there". To center international derecherches et detudes en Management. June8. Montreal Canada.

    Mullins, Laurie. (1993). "Management of Organizational Behavior". Third Edition. New York: Pitman Publishing.

    Nadler, David. A and Edward Lawler. (1984). "Quality of Work Life, Perspective and Directions". Reading in Personnel and Human Resource Management. In: Organizational Dynamics. Vol 3. No 11. p20-30

    Nancy, Roberts (1997). "Public Deliberation on Alternative Approach to crafting Policy Setting Direction". Public administration Review, Vol 57, NO 2. 

    Ngambi , Hellicy . C. (2003) . "Can Job – shairing improve quality of work life in south Africa ? " Southern African Business Review. Vol 1. No 4. Retrieved 5/10/2003 from internet.

    Piore, M.J and sable, C.F. (1984). "The second Industrial Divide: Possibilities For Prosperity". New York: Basic books.

    Plas, Jeanne. M and Lewis, Susan. E. (2001). "Person- centered Leadership for non Profit Organization". London: Sage Publication Inc.    

    Pollock , Steve .(1993)."Doing organizational Effectiveness Effectively ". journal of Quality & Participation . Vol 16. No 5.

    Pylee. MV. (1997). "Worker Participation in Management". Second Revised Edition. Vikas Publishing House, Pvt Ltd.

    "QWL: Catching on, "Business Week". September 21 1991. pp72-80.

    Razali, Matzin. (2004). "Perception of Professional Engineers Toward Quality of Work and Organizational Commitment: a case study". Gad Jah Made International Journal of Business. Vol 5. No 3.

    Ruth, Champion. Hughes. (2001). "Totally integrated employee benefits". Public Personnel management. Washington. Vol 30.

    Schermerhorn, j. Hunt, Jeams and Osborn, Rechard. N. (1998). "Basic Organizational Behavior". Second Edition. New York: John Wiley & Sons Inc.

    Schermerhorn, John, R. (1996). "Management and Organizational Behavior Essentials". New York: John Wiley & Sons, Inc.  

    Shareef , Reginald .(1990). "QWL Programs facilitate change". Personnel journal . Vol 69.

    Simmons, John and Mares, William. (1983). "Working Together". Knopf Publication.

    Szilagy, Androw D & Walace, Marce J.(1987). " Behavior and Performance ".4th Ed. Illinois: Foreman and Co.

    Vacchio, Robert. P. (1991). "Organizational Behavior". Scond Edition. Hinsdale. IL: Dryden Press.

    Van de, Frank. Looij and Benders, Jos. (1995). "Not Just Money: Quality of Working Life as Employment Strategy". Health Manpower Management. Vol 21. No 3.

    Walker, James. w. (1980). "Human Resource Planning". New York: MC Graw-Hill Publishing company.

    Walton, Richard. R. (1973). "Quality of work life: What is it?". Sloan Management Reviev, fall. Vol 15. No 1.

    Wendell, French. L and Cecil, Bell. H. (1999). "Organizational Development". 6th Edition.  Prentice-Hall Inc.

    Werther, William. B. (1982). "Out of the Productivity Box". Business Horizons. Vol 25. No 5. Werther, William Jr., 1982. "Out of the productivity box," Business Horizons, Elsevier, vol. 25(5), pages 51-59.

    http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi

    Wood, S. (1989). "The Transformation of work? Skill, Flexibility and the labour process". London: Hutchinson.

    Yoder, Dale and staudohar, paul. D. (1986). "Personnel management and industrial Relation". 7th Edition. New York: MC Graw-Hill international Editions.

    Yulk, Cary.(1989). "Leadership in Organizations". New Jersy: Engleweed Cliffs , Prentic- Hall.

    .

پروپوزال در مورد پایان نامه مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان , گزارش سمینار در مورد پایان نامه مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان , تز دکترا در مورد پایان نامه مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان , رساله در مورد پایان نامه مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان , پایان نامه در مورد پایان نامه مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان , تحقیق در مورد پایان نامه مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان , مقاله در مورد پایان نامه مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان , تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان , مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان , پروژه دانشجویی درباره پایان نامه مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت