پروژه روستای میمون دره - مطالعات وضع موجود روستای میمون دره

تعداد صفحات: 15 فرمت فایل: word کد فایل: 4598
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری
قیمت قدیم:۷,۲۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه روستای میمون دره - مطالعات وضع موجود روستای میمون دره

    "مطالعات وضع موجود روستای میموندره"

    الف: مطالعات طبیعی و جغرافیایی :

    وضعیت طبیعی روستا:

    روستا میموندره در دشت ودر دامنه کوه قرار گرفته است.

    خاک روستا:

    خاکهای محدوده روستا ی میموندره از نظر حاصلخیزی ،درجه نفوذپذیری آب در خاک عمق جزء خاکهای درجه دو سه طبقه بندی شده است. می توان گفت غالب اراضی از نظر کشاورزی دارای استعداد متوسطی بوده ودر صورت وجود آب می تواند موقعیت مناسبی را از نظر کشاورزی برای روست ایجاد نماید.

    پوشش گیاهی روستا :

     در اطراف روستای میموندره هیچگونه جنگل و.جود ندارد بیشتر زمینهای منطقه راباغات تشکیل داده اند.

     

     

     

    کشاورزی :

     

     

    همانطور که اشاره شد محور فعالیت اصلی روستای میموندره بر بخش کشاورزی استوار است.محصولات باغی عمده روستا نیز شامل باغات انگور است که مهمترین محصولات باغی روستا را تشکیل می دهد .سایر محصولات باغی روستا گردو - بادام – میوهای درختی می باشد که برای مصرف خانوار ها قابل استفاده بوده ودر آمد اقتصادی چندانی برای روستا ندارد عمده محصولات کشاورزی روستا آبی است و شیوه آبیاری غرق آب می باشد

     

    نقش عوامل طبیعی روستا بر بافت ساختمانها:

     در روستای میموندره به دلیل اینکه این روستا در منطقه سردسیر واقع شده است و خانه ها متراکم هستند این  خانه ها اکثرا" با دیوارهای ضخیم و با خشت وگل ساخته می شوند.

    شناخت محیط تاریخی:

    تغییر و تحولاتی که در تقسیمات کشوری سال 1376در سطح استان زنجان صورت گرفت هم قلمرو کل استان را محدود تر نمود و هم تقسیمات داخل آن دچار تغییرات اساسی شد براساس این تغییرات تعدادشهرستان ها نیز به 12مورد افزایش پیدا کرد .

    در نتیجه به همگام سازی مشخصه های مختلف جمعیتی و مسکن و شاخص های اصلی این بخش برای شهرهای جدید استان بعنوان یک ضرورت احساس می گردد.در این راستا مجموعه حاضر سعی دارد با استناد نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1375 شاخص های عمده و اساسی هر شهر را به همراه تحلیلی کوتاه و مفید ارائه نماید.

     

    موقعیت ،حدود،وسعت و تعدادشهرهای استان:

    استان بر اساس آخرین تقسیمات اداری و سیاسی در سال 1376 دوازده شهر به نامهای ابهر،آببر،خرمدره،دندی،زرین آباد،سلطانیه ،صائین قلعه،قیدار،گرماب،ماهنشان،هیدج بوده است.

     

    استان زنجان:

     بر اساس آخرین تقسیمات اداری و سیاسی ،کل کشور استان زنجان در سال 79 دارای 7 شهرستان ،15بخش،16،شهر ،46،دهستان،1206 آبادی،بوده است که از این تعداد آبادی 81 درصد دارای سکنه و بقیه خالی  بودند.

     

     

    شهرستان ابهر:

    ابهر یکی از شهرستانهای زنجان محسوب می شود که فاصله ابهر تا زنجان                       (90 کیلومتر )میباشد لازم به ذکر است فاصله ابهر تا قزوین نیز (90 کیلومتر)است این شهرستان با وجود شرکتهای صنعتی یکی از قطبهای صنعتی استان و کشور است   (صنایع ریلی ایریکو-ایران خودرو-سیم کابل –پارس نخ – ساینا- و غیره) این شهرستان همسایگانی چون(خرمدره –صائین قلعه –هیدج-خدابنده- قیدار نبی)در اطراف خود دارد.

     

    روستای میموندره:

    بر اساس پرسش به عمل آمده از اهالی و مسئولین روستا از بدو اقامت در روستا نام آن میموندره بوده وکه به معنی (مبارک) می باشد. لازم به ذکر است  قدمت روستا به بیش از 300 سال پیش باز می گردد.

     

     

    راههای دسترسی به روستا(حوزه نفوذ):

    راههای دسترسی به این روستا از طریق جاده ابهر – قیدار می باشد و انتهای روستا همانطور که گفته شد انتهای روستا به جای ختم نمی شود و هیچ روستای جهت خرید وسایل یا تحصیل به این روستا نفوذ نمی کنند و لازم به ذکر است محصلان این روستا جهت ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان به ابهر می آیند.

     

    بررسی جمعیت و عوامل اجتماعی :

     

    آمار کل جمعیت روستای میموندره:

    آمار کلی مردم روستای میموندره در سال 1387به تعداد(1032نفر)رسیده است که نسبت به روستاهای اطراف رشد چشم گیری داشته است. روستای میموندره به علت داشتن موقعیت های خوب از قبیل زمینهای غنی از لحاظ کشاورزی وحاصلخیزی ،دامداری ،آب فراوان نزدیک بودن به شهر ابهر و غیره آمارش روز به روز افزایش د اشته و میزان مهاجرت از این روستا بسیار کم بوده .

    جمعیت روستای میموندره در سرشماری سال65معادل------نفر بوده است،این رقم در سال 1375به1231نفر رسیده است ودر سال 1385به 1028نفر که کمتر شده است رسیده است.

     

    آمار تعداد زن و مرد :                                  

    تعداد زن و مرد در روستای میموندره در سال 1387 به شرح ذیل می باشد.(این آمار از سازمان بنیاد مسکن جمع آوری شده است)

     

    میزان مرگ و میر و زادو ولد در روستا:

    میزان مرگ ومیر و زاد وولد به طور متوسط در سال در روستای میموندره  به شرح ذیل می باشد.(این آمار تقریبی می باشد و از طریق مطالعات میدانی کسب شده است.)

    آمار طلاق:

    به طور کلی در روستاهای کشورمان به علت داشت فرهنگ و آداب ورسوم قدیمی و  این اعتقاد که دختر با لباس سپید به خانه بخت رفته وبا لباس سفید بیرون می آید              (از زبان روستائیان) طلاق در روستا به خصوص در این روستا بسیار کم یا شاید بتوان گفت اصلا" وجود ندارد.

    آمار مهاجرت:

    روستای میموندره به علت داشتن موقعیت های خوب از قبیل زمینهای غنی از لحاظ کشاورزی وحاصلخیزی ،دامداری ،آب فراوان نزدیک بودن به شهر ابهر و غیره آمارش روز به روز افزایش د اشته و میزان مهاجرت از این روستا بسیار کم بوده حتی اگر جوانان روستا برای کار به خارج از روستا بروند (کارهای صنعتی) برای زندگی به روستا             برمی گردند.حتی اشخاصی که از روستا مهاجرت کرده ورفته اند در روستا خانه ای دارند و در مواقعی از سال به روستا برگشته و در آنجا زندگی می کنند.

     

    برق:

    در قدیم در روستا چون برق نبود از گرسوز و وسایل دیگر برای روشنایی استفاده می کردند.و با گذشت زمان و امکانات دهی به روستا ها ،برق در سال 62به روستا ی میموندره انتقال داده شده است و در همان سال با کمک مسئولین م مردم روستا قابل بهره برداری شده است . و امروز کل روستا دارای سیستم برق می باشند (انتقال برق به روستا توسط کابل کشی از ابهر به میموندره  می باشد)

    (جداول در فایل اصلی موجود است)

     

  • فهرست و منابع پروژه روستای میمون دره - مطالعات وضع موجود روستای میمون دره

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پروپوزال در مورد پروژه روستای میمون دره - مطالعات وضع موجود روستای میمون دره, گزارش سمینار در مورد پروژه روستای میمون دره - مطالعات وضع موجود روستای میمون دره, تز دکترا در مورد پروژه روستای میمون دره - مطالعات وضع موجود روستای میمون دره, رساله در مورد پروژه روستای میمون دره - مطالعات وضع موجود روستای میمون دره, پایان نامه در مورد پروژه روستای میمون دره - مطالعات وضع موجود روستای میمون دره, تحقیق در مورد پروژه روستای میمون دره - مطالعات وضع موجود روستای میمون دره, مقاله در مورد پروژه روستای میمون دره - مطالعات وضع موجود روستای میمون دره, پروژه دانشجویی در مورد پروژه روستای میمون دره - مطالعات وضع موجود روستای میمون دره, تحقیق دانشجویی در مورد پروژه روستای میمون دره - مطالعات وضع موجود روستای میمون دره, مقاله دانشجویی در مورد پروژه روستای میمون دره - مطالعات وضع موجود روستای میمون دره, پروژه دانشجویی درباره پروژه روستای میمون دره - مطالعات وضع موجود روستای میمون دره
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت