پروژه ذخیره و بازیابی اطلاعات

تعداد صفحات: 27 فرمت فایل: word کد فایل: 4592
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۱۲,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه ذخیره و بازیابی اطلاعات

     

    اهداف مقاله :
        چرا باید به سوی DVD  مهاجرت کرد ؟
        شناخت رسانه DVD و انواع گونه های آنDVD Formats ) )
        آشنایی با مناطق توزیع DVD و اصطلاحات رایج این فناوری مانند : Region , RPC , CSS
        راهنمای خرید DVD Writer  ها و DVD Player  ها
        معرفی نرم افزارهای مربوط به DVD
        معرفی منابع و سایت هایی که اطلاعات بسیار کامل تری را در آنجا پیدا خواهید کرد .
    مقدمه :
    چرا باید به سویDVD مهاجرت کرد ؟
    1- در حال حاضر اکثر نرم افزار های روز دنیا بر روی DVD عرضه می شوند حتی خود مایکروسافت هم رسما اعلام کرده که نسخه نهایی ویندوز ویستا بر روی DVD عرضه خواهد شد .
    2- اکثر بازی های روز دنیا هم دیگر بر روی DVD عرضه می شوند .
    3- زمان ارائه VCD و جایگزین شدن آن به جایVHS  را به خاطر دارید و الان 11سال از ورود DVD به بازار جهانی می گذرد کشورهای صنعتی در حال مهاجرت به سوی نسل بعد از DVD یعنی  HD DVDو BLUE-EAY هستند . آیا هنوز هم معتقد هستید که هنوز بعد از 11 سال باز هم برای استفاده از DVD زود است ؟
    4- یک R   DVD قاب دار حد اکثر قیمتی در حدود 1000 تا 1200 تومان دارد در حالی که یک CD با همان مشخصات قیمتی در حدود 300 الی 500 تومان دارد، اگر با توجه به ظرفیت DVD که حدود هفت برابر CD است بخواهیم قیمت آن را حساب کنیم جیزی درحود 2100 الی 3500 تومان می شود . در حالیکه قیمت آن از نصف هم کمتر است . با یک حساب ساده می توان به این نتیجه رسید که در خرید به تعداد بالا چه صرفه جویی از لحاظ ریالی انجام خواهد شد .
    5- جمع آوری آرشیو با حجم کمتر : با توجه به ظرفیت بالای DVD بهترین رسانه برای آرشیو اطلاعات است .
    قبل از اینکه وارد مبحث  استانداردها شویم بهتر است نگاهی کلی به DVD و انواع آن داشته باشیم .
    جدول 1و 2 یک دید کلی در مورد DVD رائه می کند .
    نکته : اصطلاح ( DL   ) Dual Layer  را برای DVD  های دو لایه مدل منفی ( DVD-R ) به کار می برند و برای DVD  های  دو لایه مدل مثبت ( DVD+R ) از اصطلاح Double Layer   استفاده می کنند ، ولی در حقیقت هر دو یک معنی می دهند و منظور DVD  دولایه یا ( DL ) DVD-9 می باشد .

     

    رسانه های DVD نسل تازه ای از رسانه های فناوری ذخیره سازی نوری می باشد که از سال 1995 میلادی شروع به کار کردند و توانستند خیلی زود جای VHS  را بگیرند البته از کشورهای مثل خودمان بگذریم که VCD را به اشتباه جایگزین VHS می دانند . تقریبا مارس 1997 میلادی بود که اولین DVD Player ها را روانه بازار شدند . ( به این نکته توجه داشته باشید که اکنون سال 2006 میلادی می باشد ولی متاسفانه هنوز از فراگیر شدن این رسانه در ایران اثری به چشم نمی خورد . )
    شباهت ها و تفاوت های DVD با CD :
        هر دو از رسانه های ذخیره سازی نوری هستند .
        از لحاظ ظاهری هر دو مدور، 120 میلی متر قطر و 2/1 میلی متر ضخامت دارند .
        ظرفیت یک DVD تقریبا 7 برابر CD می باشد .
        قابلیت 2 لایه ای بودن DVD
        قابلیت 2 طرفه بودن DVD
        پرچگال تر بودن DVD نسبت به CD
        کوجکتر بودن اندازه حفره هاPit )) در DVD
        کوچکتر بودن طول موج نور لیزر در DVD .
        گسترده تر بودن فرمت های DVD نسبت به فرمت های CD
        هر X در استاندارد سرعت برای DVD معادل 1385 کلیو بایت بر ثانیه است که این سرعت در CD معادل 150 کیلو بایت بر ثانیه بود .

     

    استاندارد DVD
    اگر سال های 1980 تا 1995 میلادی که تفریبا معادل دهه 1358 تا 1375 هجری شمسی می باشد را بتوانید به یاد بیاورید پس می توانید جنگ بزرگ آن دوران را هم به یاد آورید . بله درست حدس زدید منظورمان جنگ بین  VHS و  Betamaxمی باشد اگر چه این جنگ طولانی بود ولی در نهایت VHS برنده نهایی آن بود .
    با وارد شدن نسل DVD  که به طور رسمی جایگزین VHS شدند جنگ بین آن دو هم به پایان رسید امال در آن سال ها که DVD وارد بازار دنیا شده بود و داشت به استانداردی برای ذخیره فیلم سینمایی چه مصارف خانگی و چه مصارف تجاری تبدیل می شد تازه سر و کله CD در ایران پیدا شده بود بعد از گذشت 12 سال از زمان معرفی تکنولوژی DVD که تازه در ایران در حال عمومیت پیدا کردن است در اروپا آمریکا و ژاپن و خیلی از کشورهای دیگر تقریبا دارد از دور خارح می شود و جای خود را به 2 دستاورد جدیدتر به نام های Blue-ray  و HD- DVD می دهد که اولی 50 گیگابایت و دومی 30 گیگابایت توانایی ذخیره اطلاعات را در خود دارند . مسئله ای که در حال حاضر مهم می باشد این است که با ازدیاد DVD وDVD player    و  DVD Writer ها باید با گونه های مختلف و نحوه کار آن آشنا شد .
    در حالت مرسوم و متداول در جهان رسانه DVD به ترتیب به 3 نوع کلی زیر تقسیم می شود :
    1-DVDRAM ( RANDOM ACCESSREWRIABLE)  بخوانید(دی وی دی رم ) پشتیبان و توسعه دهده انجمن DVD FORUM .
    2-DVD ( RECORDABLE)  بخوانید : ( دی وی دی دش آر یا دی وی دی ماینوس آر یا دی وی دی منفی آر ) پشتیبان و توسعه دهنده انجمن DVDFORUM .
    3- DVD+ R ( RECORDABLE)  بخوانید : ( دی وی دی پلاس آر یا دی وی دی مثبت آر ) پشتیبان و توسعه دهنده گروه DVD+RW ALLIANCE
    DVD RAM  
    انجمن DVDFORUM که در ابتدا DVD CONSORTIUM ( دی وی دی کنسرسیوم ) نام داشت .
    DVDFORUM در سال 1995 به عنوان انجمنی بین المللی متشکل از شرکت هایی که فعالیت آنها در رابطه با سخت افزار نرم افزار یا رسانه DVD بود تشکیل شد .
    این انجمن وظایف گوناگونی دارد که در فرصت نمی توان به همه موارد اشاره کنیم ولی بدانید پشتیبانان فرمت های DVD-R/RW و DVD-RAM این انجمن می باشد شرکتهایی که اعضای این انجمن را تشلیل می دهند عباتند از :
    1- Hitachi , Ltd
    Electric Industrial co . Ltd .
    2- Matsushita/Panasonic
    3-Mitsubishi Electric Corporation
    4- Pioneer Electronic Corporation
    5- Royal Philips Electronics N.V.
    6-Sony Corporation
    7- Thomson SA ( RCA )
    8- Time Warner Inc .
    9- Toshiba Corporation
    10-Victor Company Of Japan, Ltd .
    مزایا و معایب DVD RAM
    1-    داشتن عمری طولانی مقاوم تر در برابر صدمه های فیزیکی . اگر به دقت از آنها مراقبت کنید تا 30 سال توانایی نگهداری اطلاعات را دارند .
    2-    این رسانه تا بیش از 100 صدهزار بار قابلیت پاک شدن و نوشته شدن را دارد در حالیکه رسانه های DVD+RW وDVD-RW حداکثر تا 1000 بار این قابلیت را دارند . ( البته این اعداد ظرفیت ایده آل این رسانه ها هسنتد و در واقع شاید عمرشان هیچ گاه به نصف این اعداد هم نرسد . )
    3-    عملکرد رسانه DVD-RW همانند FLASH Memory   ها یا به عبارت دقیق تر REMOVABLE DISK STORANGE می باشد یعنی برای وارد کردن اطلاعات در آنا نیاز به نرم افزارهای رایت مانند NERO ROXIO   نیست به راحتی با یک عمل COPY & PAST اطلاعات را می توانید به آن منتقل کنید و یا از آن حذف کید .
    4-    بعضی از انواع  DVD RAM ها دارای محفظه به خصوصی هستند که به آن کارتریج می گویند . وظیفه این کاتریج حفاظت بیشتر از این رسانه با جلولیری از تماس شئی یا دست با سطح رسانه می باشد . در مدل های قدیمی امکان در آوردن کاتریج وجود نداشت و برای دسترسی به اطلاعات داخل آن باید از درایو مخصوصی که محل قرار گیری کاتریج در آن تعبیه شده بود استفاده می کردید ولی در حال حاضر این مشکل بر طرف شده و کارتریج آن قابلیت جدا شده از دیسک DVD-RAM را دارد .
    5-    متاسفانه فقط تعداد کمی از دوربین های دیجیتالی فیلمبرداری از نوع DVD Camcorder ازرسانه DVD RAM پشتیبانی می کنند .
    6-    کاربرانی که از ویندوز XP استفاده می کنند با رسانه  DVD RAM  مشکلی نخواهند داشت چون ویندوز XP از DVD RAM پشتیبانی می کنند ولی کاربران ویندوزهای نسخه های قبل از XP برای کار با این رسانه و استفاده از آن حتما باید از نرم افزار مخصوص درایور این رسانه کمک بگیرند .
  • فهرست و منابع پروژه ذخیره و بازیابی اطلاعات

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پروپوزال در مورد پروژه ذخیره و بازیابی اطلاعات, گزارش سمینار در مورد پروژه ذخیره و بازیابی اطلاعات, تز دکترا در مورد پروژه ذخیره و بازیابی اطلاعات, رساله در مورد پروژه ذخیره و بازیابی اطلاعات, پایان نامه در مورد پروژه ذخیره و بازیابی اطلاعات, تحقیق در مورد پروژه ذخیره و بازیابی اطلاعات, مقاله در مورد پروژه ذخیره و بازیابی اطلاعات, پروژه دانشجویی در مورد پروژه ذخیره و بازیابی اطلاعات, تحقیق دانشجویی در مورد پروژه ذخیره و بازیابی اطلاعات, مقاله دانشجویی در مورد پروژه ذخیره و بازیابی اطلاعات, پروژه دانشجویی درباره پروژه ذخیره و بازیابی اطلاعات
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت