پروژه درس دیم کاری

تعداد صفحات: 18 فرمت فایل: word کد فایل: 4591
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت قدیم:۷,۲۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه درس دیم کاری

    سیستم های کشاورزی غرب :      The Agrcultre system of the occid ert    

    برجسته ترین ویژگی کشاورزی اندازه نسبتاً بزرگ زمین های زیرکشت است . زراعتهای بزرگ اساس و مبنا هستند ؛ زمینهای زیر کشت کوچک مورد اعتراض و ایراد هستند  .

    یادداشت ( نکته ) : کشت تخصصی برای تولید سبزیجات در کنار (مجاورت) زمینهای شهری یک پدیده نسبتاً جدیدی است و فقط یک زمین کوچک را مورد اثر قرار میدهد . زراعتهای بزرگ غرب متعهد ترین (مشغولترین ) بخش در تولیدات مواد غذایی و به مقدار کمی مواد خام شبیه پشم برای جمعیت های شهری دنیا هستند که بطور عمده کارخانجات و تجارت در ارتباط هستند .

    به منظور تولید این مواد مصرفی عظیم و در همان زمان قراردادن آنها در فروشگاه ها با نرخ های پائین ، بطور عملی همه مناطق گرم اشغال نشده دنیا ، که برای انسانهای نژاد سفید مناسب هستند برای بهره برداری آماده هستند بیشتر نواحی آمریکای شمالی ، از آرژانتین ، از آفریقای جنوبی و قطعات بزرگ استرالیا و عملاً همه نیوزلند در طول صد سال اخیر برای تولید کانتینرهای بی انتهای محموله های مواد غذایی و مواد خام مورد نیاز بوسیله فروشگاههای بزگ دنیا مورد بهره برداری قرارگرفته اند ( به خدمت گرفته شده اند ) .

    ضعف این سیستم کشاورزی کتمان واقعیتی است که تازه است و هنوز به حمایتی  که قرنها تجربه موفق می توانست به تنهایی تهیه کند نرسیده است . در ابتدا این سیستم کشاورزی روی بهره برداری از ذخایر مواد غذایی  و مواد آلی مجتمع در زمینهای بکر پایه گذاری شده بود . که در بهترین شرایط نمی توانست بیشتر از یک تعداد محدودی سال طول بکشد . حتی امروزه عملاً هیچ تلاشی برای استفاده از مقدار عظیمی از کاه گندم و ضایعات سبزیجات دیگر ( روییدنیهای دیگر) برای نگهداری ذخایر مواد آلی در خاک صورت نگرفته است .برای مثال نواحی جدید آمریکای شمالی به زودی نشانه های از تحلیل رفتگی را نشان میدهند .در مورد زمینهای زراعی قدیمی اروپا کود دهی لازم میباشد برای تهیه مقدار زیادی نیتروژن ترکیبی مورد نیاز ، همه منابع ممکن است به استثناء یک عامل تبدیل سیستمیک تولیدات عظیم کشاورزی به هوموس یکی بعد از دیگری مورد بهر برداری قرارگرفته اند :

    گوانواز جزایر خاموش سواحل پرو ، نیترات سدیم از شیلی ، آمونیم از زغال سنگ و اخیراً ترکیبات نیتروژن سنتیک از اتمسفر بدست آورده می‌شود. این مواد بوسیله کلاسهای دیگری از کود های آلی نیتروژنی مانند گوانو مصنوعی ، خون خشک شده و اجساد زایدکشتارگاه ، کیک های روغنی و ضایعات پشمی بوسیله تولیدات کشاورزی و بوسیله گروهی از مواد مصنوعی و کودهای فسفات مختلفی و پتاسی تکمیل می شوند .

     این مواد تهیه شده از مواد کنسانتره ای ( فسفره ) قادرند تولیدات کشاورزی را در سطح بالایی نگهدارند .

    حقیقت وجود آنها برای یک زمان به انحراف کردن توجه بهره برداری کامل بوسیله تولیدات زراعی گرایش دارد . اخیراً اگرچه یک تغییر مکانی اتفاق افتاده است و یک مقدار زیادی از تلاشهای علمی برای مشکلات که گرداگرد ( اطراف ) تولدات عظیم ، حیوانی و گیاهی از خود کشاورزی جمع شده صورت گرفته است نیاز به نگهداری ذخیره مواد آلی خاک در خاک امروزه بطور گسترده شناخته شده است .

    بعد اندازه گیریهایی بزرگ زمین های زیرکشت و ضرورت کوددهی ، هزینه بالا بکارگیری از سایر ویژگیهای عمده زراعت غرب است ، تعدا انسانها در هر مایل مربع از زمینهای کشاورزی که واقعاً تعداد کسانی که کار میکنند پائین است.

    نکته : اشکال مقایسه ای که از تولید محصول زراعی همه کارگر برای مقطع 5 ساله جنگ جهانی قبلی ، بوسیله وزارت کشاورزی آمریکا آماده شده است آموزنده هستند . تعداد کارگران استخدام شده برای هر ناحیه 1000 هکتاری از زمینهای محصولات زراعی تقریباً در ایتالیا 235 ،160 در آلمان ،120 در فرانسه ،105 در انگلستان و ولز ،60 در اسکاتلند ولی در آمریکا فقط 41 نفر بود . در کانادا منطبق با Riddell ، اشکال سال 1911 نشان میدهند که برای هر 1000 هکتار زمین زراعی فقط 16 کارگر متعلق شده است این مشاهدات بیان میکنند که در سه استان دشتی ( آلبرتا – مانیتوبا-ساسکاچوان ) اشکال حتی بسیار قابل توجه هستند . نواحی تحت محصولات زراعی 091/677/17 جریب بود و تعداد مشغولین در کشاورزی 872/283 بود بنابراین هر شخص استخدام شده و مسئول برای 62 جریب بود. هر 1000 جریب فقط به 16 کارگر نیازمند است از این زمان این داده‌ها منتشر شده بودند ، به نظر میرسد اندازه جمعیت کارگری در کشاورزی در آمریکای شمالی تقلیل می یابد هنوز حمایت می شوند.

    این حالت از چیز ها از گرانی و کاهش و کمبود جمعیت کارگری بوجود آمده اند که بطور طبیعی مطالعه طرحهای رهایی بخش از کارگری را شامل می شود که کاربرد وسایل ماشین آنها را رهبری می کرد . هرگاه یک ماشین می توانست اختراع شود که رهایی بخش کار کارگری باشد ، آن به سرعت گسترش می یافت . موتور ها از انواع مختلف مبناء و اساس هر چیزی هستند . نشانه همیشگی از دروگر های کمپانی در همه نواحی در حال تولید گندم ، آخرین مثال از مکانیزاسیون کشاورزی در غرب است .

    ویژگی دیگر از این سیستم گسترده از کشاورزی طبقه بندی شده ، بزرگ توسعه صنایع تبدیلی ،نگهداری مواد غذایی ، از انتقال و از بازاریابی ، که تولیدات کشاورزی به ارزانی و به سرعت به مراکز پخش و مصرف انتقال داده می شوند . کمبود زیادی از ذخایر در هر مرحله وجود ندارد.

    پول همیشه برای هر ماشین جدیدی و برای هر توسعه جدیدی که بطور مشابهی به یک سودسهام بر می گردد پیدا شود. زمین و ذخایر فراوان هستند . انتقال با کیفیت مطلوب و فروش خوب بیشتر میشود . بطور مقایسه ذخایر کوچک از نیروی کارگری مناسب و هزینه بالا مشکلات عمده غرب را بوجود می آورد.

    این سیستم کشاورزی ضرورتاً مدرن و بطور عمده به عنوان یکی از اجزای کشفیات ماشین بخار و استفاده سریع از ذخایر زغال سنگ ، روغن و قدرت ، آب توسعه یافته اند . آن امکان ساخته شدن فقط بوسیله وجود نواحی عظیمی از زمینهای بکر در بخشهایی از سطح زمین که نژادهای سفید می توانند زندگی و کار کنند را دارد. از آنجائیکه نقاط ضعف بطور آماده ذکر شد در این روش از تولیدات محصولات زراعی ، آنست که این روش تازه است و عدم برگشت پذیری که یک مقطع طولانی از تجربه عملی می‌تواندآنها را قرار گیرد و تهیه کند . زمین مادری هم با ذخیره فراوان از کود های اختصاصی که همیشه می تواند برای یک زمان مورد استفاده قرارگیرد تهیه شده است . هر سیستم موفق از کشاورزی اگرچه حقیقتاً باید بر اساس چشم انداز طولانی پایه گذاری شود  و گرنه روز تسویه مسلم و حتمی است ( ضرب المثل ) .

     درکنار این روش بهره برداری از زمین یک رشد عظیم از علم وجود دارد. تلاشهای انجام شده برای بدست آوردن کمک هایی از یک تعداد علوم پراکنده در مطالعه مشکلات کشاورزی و در افزایش تولیدات خاک انجام شده است . این روشها بر اساس موفقیتهای آزمایشهای مختلف و متعدد تعویض شده است ، که هر سال یم میزان زیادی از نتایج پرینت شده ( ثبت شده ) می گویند و به زارع اطلاع میدهند .در ابتدا کار های علمی بطور طبیعی خودشان را برای حل مشکلات محل وقف می کنند ( مشغول می کنند) و برای تفسیر های ( توضیح های ) علمی عملیات کشاورزی مجهز می شوند . این حالت امروزه مورد تصویب و تأیید است یک یادداشت جدید در حال شروع برای چاپ کردن در انتشارات موقعیت های آزمایشی است . بدین معنی که از هدایت و اطلاع که می تواند تنها پیش رود بوسیله انسانهایی که تحصیلات و آموزش در نظریات علمی همراه با هدفهای سیاستمدارانه ترکیب شده است . احساس تنها در حال رشد نیست بلکه آن در امتداد مشاغل ( کارهای ) علمی که صرفاً برای حل مشکلات با اهمیت است بیان شده است . موجودی ( چیزی ) که بیشتر موردنیاز است . فعالیت عمده علم در کشاورزی آینده تهیه هدایت و راهنمایی آگاهانه در رویه های عمومی و اشاره کردن میسر است .

     

    سیاست های کشاورزی شرق :

    زمین های زارعی روستایی :

    ویژگی مهم سیستم های کشاورزی شرق اندازه کوچک زمینهای زراعی است ارتباط بین قدرت انسان و جریب های کشت شده در هندوستان در جدول   I داده شده است در این جدول ، بر اساس گزارش سرشماری سال 1921، تعداد کارگران و جریب های کشت شده برای استانهای اصلی هندوستان بریتانیایی حساب شده است . ضمناً این اشکال نشان میدهند که چطور حرارت عامل تنازع بقاء در این بخش از استوا است .

    جدول   I  ارتباط بین قدرت انسان و جریب های کشت شده در هندوستان این زمینهای کم اهمیت ( کم قدرت ) توسط روشهای پیشرفته به کرات مورد کشت قرار گرفته اند ( آن روشهایی که برای جریب های بزرگ مورد استفاده هستند ) که هم انرژی انسان و دام و هم انرژی ذخیره‌ای خاک بطور کامل مورد بهره برداری قرارگرفتند چنین سیستم کشاورزی فقط در مواقع کمبود و ضعف ( نارسایی ) می تواند نتیجه دهد . خط آشکار یا روش آشکار پیشرفت ، معرفی تدریجی بسیاری از روشهای گسترده که تأمین کود مناسب درون ابزار کارنده معمولی که برای ثابت کردن یک فاکتور مهم مجبور شده است . اگر ما به شرق دور توجه کنیم  به چین و ژاپن ، یک سیستم مشابه ای از زمین های زراعی کوچک بوسیله یک فشار حرارتی  یا بیشتر در جمعیت انسانها و دامها ( چهارپایان ) همراه شده است .

    برای معرفی به کشاورزان قرن چهاردهم ، فرمانروایان یا سه جزیزه اصلی از ژاپن را که در سال 1907 ، 003/977/46  نفر جمعیت و مشتمل بر 20000 مایل مربع زمین های زیر کشت شده داشت شناسایی کردند . این جمعیت میزان 349/2 نفر برای هر مایل مربع یا بیشتر است 3 نفر برای هر جریب است . یادداشتهایی که این اشکال موافقت بسیار نزدیک با سهمیه های داده شده در کتاب سال ژاپن 1931 که تعداد اشخاص ( افراد ) را برای هر کیلومتر مربع 969 داده است در دست است برابر با 433 /2 برای هر مایل مربع .

    بعلاوه در ژاپن روی هر مایل مربع از زمین کشت یک جمعیت زیادی از حیوانات تغذیه میکنند ( 69 اسب و 56 گله ، نزدیک به همه افراد استخدام شده در بخش کارگری و 825 تا از هاکیان ، 13 خوک ، بز و گوسفند . 

  • فهرست و منابع پروژه درس دیم کاری

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پروپوزال در مورد پروژه درس دیم کاری , گزارش سمینار در مورد پروژه درس دیم کاری , تز دکترا در مورد پروژه درس دیم کاری , رساله در مورد پروژه درس دیم کاری , پایان نامه در مورد پروژه درس دیم کاری , تحقیق در مورد پروژه درس دیم کاری , مقاله در مورد پروژه درس دیم کاری , پروژه دانشجویی در مورد پروژه درس دیم کاری , تحقیق دانشجویی در مورد پروژه درس دیم کاری , مقاله دانشجویی در مورد پروژه درس دیم کاری , پروژه دانشجویی درباره پروژه درس دیم کاری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت