گزارش قانون اهم

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 4575
سال: 1384 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: فیزیک
قیمت قدیم:۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۳,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش قانون اهم

    وسایل مورد نیاز :

    منبع تغذیه

    مولتی متر

    رئوستا

    سیمهای رابط

       هدف از انجام آزمایش :

    بررسی قانون اهم و پی بردن به صحت فرمول   V = IR

     حالت عملی :

    طبق قانون اهم ، هرگاه به دوسر یک مقاومت اختلاف پتانسیل مختلف اعمال شود در هر حال جریانهای مختلفی خواهیم داشت .

    در تمامی حالات اختلاف پتانسیل به شدت جریان در هر مرتبه آزمایش مقداری ثابت و خارج نسبت برابر است با مقاومت مدار که طبق فرمول زیر است :

     , … const = R     or    V = IR                                   

     

     

    V   ولت

     I   آمپر

     R  مقاومت بر حسب اهم

       آشنایی با مولتی متر :

    مقدار مقاومت ،  شدت جریان ، ولتاژ ، قطع و وصل بودن سیمی که قرار است از آن جریانی بگذرد توسط مولتی متر مشخص می شود . مولتی متر برای استفاده با دو جریان متناوب ( AC ) و جریان مستقیم ( DC ) طراحی شده است . مولتی متر دارای اجزاء زیر می باشد :

    دکمه power  ، selector ، Renge  و  ورودی های سیم های رابط  .

     

      شرح آزمایش :

    در ابتدای آزمایش به کمک مولتی متر مقاومت رئوستا را اندازه گرفته و در تمام طول آزمایش ثابت در نظر می گیریم . برای این کار در حالتی که رئوستا از مدار خارج است دو سر سیمهای رابط را به دو پایه پایین رئوستا وصل کرده تا مقاومت در طول آزمایش تغییر نکند . از طرف دیگر دکمه power  مولتی متر را روی نشانه DC  قرار داده  و دکمه selector   را روی نشانگر آبی که برای اندازه گیری مقاومت می باشد قرار می دهیم. حال یک سیم رابط به com  و سیم دیگر را به وصل می کنیم، عدد نشان داده شده روی مولتی متر بیانگر مقاومت رئوستا می باشد .

    حال رئوستا را به منبع تغذیه وصل کرده و مولتی متر را بصورت موازی به سر منبع تغذیه وصل می کنیم ،  برای این کار ابتدا دکمه selector   را روی رنگ زرد که برای اندازه گیری ولت می باشد قرار داده و یک سر سیم را داخل com  و دیگری را روی V  قرار می دهیم .

    عدد نشان داده شده روی مولتی متر را محاسبه نمائیم ، ابتدا selector  مولتی متر را روی رنگ قرمز قرار می دهیم . یک سیم را روی com و سیم دیگر را روی آمپر قرار می دهیم . سپس مولتی متر را بصورت سری در مدار بسته و عدد نمایش داده شده روی صفحه مولتی متر را یادداشت کرده ، اگر مولتی متر عددی را نشان نداد selector   را روی 200 میلی آمپر می گذاریم . این آزمایش را چند مرتبه با تغییر ولتاژ منبع تغذیه تکرار می کنیم .

     

  • فهرست و منابع گزارش قانون اهم

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

پروپوزال در مورد گزارش قانون اهم , گزارش سمینار در مورد گزارش قانون اهم , تز دکترا در مورد گزارش قانون اهم , رساله در مورد گزارش قانون اهم , پایان نامه در مورد گزارش قانون اهم , تحقیق در مورد گزارش قانون اهم , مقاله در مورد گزارش قانون اهم , پروژه دانشجویی در مورد گزارش قانون اهم , تحقیق دانشجویی در مورد گزارش قانون اهم , مقاله دانشجویی در مورد گزارش قانون اهم , پروژه دانشجویی درباره گزارش قانون اهم
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت