گزارش کار آزمایشگاه مدار های منطقی

تعداد صفحات: 50 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 4534
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی برق
قیمت قدیم:۱۶,۸۰۰ تومان
قیمت: ۱۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کار آزمایشگاه مدار های منطقی

    تعاریف :

     

    آی‌سی یا مدار مجتمع : عبارت است از مدار الکترونیکی کاملی که بصورت مجتمع در تراشه‌ای نیمه‌هادی گردآوری شده و در قالبی چند پایه قرار گرفته باشد .

     

    مقاومت : بعنوان محدود کننده وبرای تقسیم جریان مورد استفاده قرار می‌گیرد .

     

    LED یا دیود نوری : دو پایه مثبت و منفی دارد و معمولاً پایه مثبت (آند) کمی بلندتر از پایه منفی (کاتد)  می‌باشد .

     

    7-Segment : نمایشگر هفت قسمتی در واقع وسیله‌ای است که از قطعه فتوالکتریک مستقل مانند LED یا کریستال مایع تشکیل شده است . با فعّال کردن ترکیبات مختلفی از این قطعات می‌توان اعداد صفر تا 9 و حروف A تا F را نمایش داد.

     

    آی‌سی 7400 : این آی‌سی شامل چهار گیت NAND دو ورودی می‌باشد که در منطق مثبت بصورت جداگانه از آنها استفاده می‌شود . در هر گیت اگر یکی از ورودی‌ها صفر باشد خروجی یک خواهد بود و اگر هر دو ورودی یک شوند خروجی صفر خواهد بود تأخیر انتشار این آی‌سی بطور متوسط برابر 10 نانو ثانیه بوده و متوسط جریان مصرفی               آن 12 میلی آمپر می‌باشد .

    آی‌سی 7402 : این آی‌سی شامل چهار گیت NOR دو ورودی می‌باشد که در منطق مثبت بصورت جداگانه از آنها استفاده می‌شود در هر گیت اکر یکی از ورودی‌ها یک شود خروجی آن صفر می‌شود و اگر هر دو ورودی صفر شوند ، خروجی آن یک می‌شود . تأخیر انتشار این آی‌سی بطور متوسط برابر 10 نانو ثانیه بوده و متوسط جریان مصرفی               آن 12 میلی آمپر می‌باشد .

     

    آی‌سی 7404 : این آی‌سی شامل شش گیت NOT می‌باشد . از تمام این شش Invert می‌توان بصورت جداگانه استفاده کرد . در هر گیت Invert اگر ورودی صفر باشد خروجی یک خواهد بود و اگر ورودی یک شود خروجی صفر خواهد بود . تأخیر انتشار این آی‌سی بطور متوسط برابر 10 نانو ثانیه بوده و متوسط جریان مصرفی آن 12 میلی آمپر می‌باشد .

     

    آی‌سی 7408 : این آی‌سی شامل چهار گیت AND دو ورودی می‌باشد که در منطق مثبت بصورت جداگانه از آنها استفاده می‌شود در هر گیت اگر یکی از ورودی‌ها یا هر دو ورودی صفر باشد خروجی صفر خواهد بود و اگر هر دو ورودی یک شوند خروجی یک خواهد بود . تأخیر انتشار این آی‌سی بطور متوسط برابر 15 نانو ثانیه بوده و متوسط جریان مصرفی آن 16 میلی آمپر می‌باشد .

     

     

     

    آی‌سی 7410 : این آی‌سی شامل سه گیت NAND سه ورودی می‌باشد که در منطق مثبت بصورت جداگانه از آنها استفاده می‌شود در هر گیت اگر یکی از ورودی‌ها صفر شود خروجی یک خواهد شد و اگر تمامی ورودی‌ها یک شوند خروجی خروجی صفر خواهد بود.

     

    آی‌سی 7411 : این آی‌سی شامل سه گیت AND سه ورودی می‌باشد که از هر کدام این آی‌سی‌ها می‌توان بصورت مستقل استفاده کرد . در هر گیت اگر یکی از ورودی‌ها یا بیشتر از یکی از آنها صفر باشد خروجی صفر می‌شود در صورتی که ورودی‌ها یک باشند ، خروجی یک می‌شود .

     

    آی‌سی 7420 : این آی‌سی شامل دو گیت NAND چهار ورودی می‌باشد که در منطق مثبت بصورت جداگانه از آنها استفاده می‌شود . در هر گیت اگر یکی از ورودی‌ها صفر باشد ، خروجی یک خواهد شد و اگر تمامی ورودی‌ها یک شوند ، خروجی صفر خواهد شد .

     

    آی‌سی 7421 : این آی‌سی شامل دو گیت AND چهار ورودی است که هر کدام از گیت‌ها می‌تواند مستقل از دیگری استفاده شود برای هر گیت اگر یکی از ورودی‌ها یا بیشتر از یکی از ورودی‌ها صفر باشد خروجی صفر است ، درصورتی که هر چهار ورودی یک باشند خروجی یک می‌شود .

     

    آی‌سی 7427 : این آی‌سی شامل سه گیت NOR سه ورودی است هر کدام از گیت‌ها می‌تواند مستقل از بقیه استفاده شود برای هر گیت اگر یکی از ورودی‌ها یا بیشتر از یک ورودی یک باشد خروجی صفر می‌شود در صورتی که هر سه ورودی صفر باشند خروجی یک می‌شود .

     

    آی‌سی 7430 : این آی‌سی شامل یک گیت NAND هت ورودی می‌باشد که در منطق مثبت بکار می‌رود . در این گیت اگر یکی از ورودی‌ها صفر باشد ، خروجی یک خواهد شد و اگر تمامی ورودی‌ها یک شوند ، خروجی صفر خواهد بود . تأخیر انتشار این آی‌سی بطور نمونه برابر با 10 نانو ثانیه بوده و متوسط جریان مصرفی آن 2 میلی آمپر می‌باشد .

     

    آی‌سی 7432 : این آی‌سی شامل چهار گیت OR دو ورودی می‌باشد که در منطق مثبت بصورت جداگانه از آنها استفاده می‌شود در هر گیت اگر یکی از ورودی‌ها یا هر دو ورودی یک باشد خروجی یک خواهد بود و اگر هر دو ورودی صفر شوند خروجی صفر خواهد بود. تأخیر انتشار این آی‌سی بطور متوسط برابر 12 نانو ثانیه بوده و متوسط جریان مصرفی       آن 19 میلی آمپر می‌باشد .

     

    آی‌سی 7486 : این آی‌ سی شامل چهار گیت EX-OR می‌باشد که در منطق مثبت بطور جداگانه می‌توان از آنها استفاده کرد . در هر گیت اگر یکی از ورودی‌ها یک باشد ولی هر دو یک نباشند ، خروجی یک می‌شود . ولی اگر هر دو ورودی یک یا صفر باشند خروجی صفر خواهد شد . از این گیت‌ها می‌توان بعنوان مقایسه کننده استفاده کرد به اینصورت که اگر هر دو ورودی برابر باشند خروجی صفر بوده و اگر ورودی‌ها متفاوت باشند . خروجی یک خواهد شد .

  • فهرست و منابع گزارش کار آزمایشگاه مدار های منطقی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پروپوزال در مورد گزارش کار آزمایشگاه مدار های منطقی , گزارش سمینار در مورد گزارش کار آزمایشگاه مدار های منطقی , تز دکترا در مورد گزارش کار آزمایشگاه مدار های منطقی , رساله در مورد گزارش کار آزمایشگاه مدار های منطقی , پایان نامه در مورد گزارش کار آزمایشگاه مدار های منطقی , تحقیق در مورد گزارش کار آزمایشگاه مدار های منطقی , مقاله در مورد گزارش کار آزمایشگاه مدار های منطقی , پروژه دانشجویی در مورد گزارش کار آزمایشگاه مدار های منطقی , تحقیق دانشجویی در مورد گزارش کار آزمایشگاه مدار های منطقی , مقاله دانشجویی در مورد گزارش کار آزمایشگاه مدار های منطقی , پروژه دانشجویی درباره گزارش کار آزمایشگاه مدار های منطقی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت