روش تحقیق بررسی تاثیر افسردگی در جوانان و مقایسه آن ها در دختران و پسران

تعداد صفحات: 19 فرمت فایل: word کد فایل: 4521
سال: 1385 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت قدیم:۷,۲۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه روش تحقیق بررسی تاثیر افسردگی در جوانان و مقایسه آن ها در دختران و پسران

    «بسم الله الرحمن الرحیم »

    __ پیشگفتار :

    * تحقیقی که در دست داریم در مورد بیماری افسردگی و عوامل ایجاد این بیماری و نحوه بروز آن و علائم و نشانه هایی که از خود بروز می دهد و راههای پیش گیری این بیماری و درمان آن به طور کلی این تحقیق علل و عوامل افسردگی را بررسی کرده و آن را در میان قشرهای مختلف جامعه مخصوصاً جوانان در گروهای زنان و مردان می باشد.

    افسردگی از لحاظ تعریف پزشکی عبارت است از یک نوع آزردگی که فعالیتها و قابلیتها حیاتی- جسمانی- عقلانی را پایین می برد. و به عبارت دقیق تر افسردگی عبارت است از کاهش یافتن نیرو و فعالیت جسمانی و روانی به سبب آزردگی .

    افسردگی پاسخ طبیعی آدمی به فشارهای زندگی است. عدم موفقیت در تحصیل یا کار و از دست دادن یکی از عزیزان و آگاهی از اینکه بیماری یا پیری توان ما را به تحلیل می برد از جمله موفقیتهایی است که اغلب موجب بروز افسردگی می گردند.

    به طور کلی افسردگیمساله هر روز هر جامعه ای می تواند باشد و تقریباً همه از افسردگی و افسرده بودن حرف می زنند . همه ما می خواهیم خود را فردی با خلقیات متعادل و ثابت و ملایم و در همه حالات مسلط بر احوال خویش بنماییم. احساسات ما تابع یک الگوی ادواری است که گهگاهی بالا یا پایین و تغییرات کوچک آن لحظه به لحظه و ساعت به ساعت و روز به روز در حال تغییر می باشد در واقع هدف این تحقیق این می باشد که در رابطه با این ضمیمه اطلاعات و آگاهی هایی را دراختیار افراد علاقمند قرار دهد.

    فصل اول کلیات:

    مقدمه :

    جوانی زیباترین دوره زندگی افراد است. جوانان از ناهمواریهای دوره کودکی و نوجوانی و مسائل مختلف آن گذشته و مبدل به انسانهایی خوش اندام- نیرومند با ظاهری کاملاً آراسته و نظم یافته خود را در می یابند. اندیشه درباره آینده و فکر و شغل و پیشه آنها و انتخاب راهی که مسیر زندگی آنها را معین خواهد کرد جای زیادی در زندگی جوانان را اشغال می کند. آنها در حالی که جدا درباره آینده خود می اندیشند به کمک بزرگتر ها شروع به اصلاح خود نیز می کنند. در دوره جوانی در رشد روحی و روانی دختران و پسران جوان تغییراتی حاصل می شود و اصولاً در این دوره جریان تفکر تغییر کرده و بیشتر حالت انتقاد به خود می گیرد. جوانان به اندازه کافی از اندوخته اطلاعاتی خویش استفاده می کنند خصوصاً‌از اطلاعات تعمیمی و تجزیه و تحلیل شده نهایت استفاده را می‌برند.

    در آغاز سالهای جوانی همراه با پیشرفت جسم- روح و روان جوانان نیز پیشرفت می کند و سبب تقویت منابع معنوی و شخصیتی آنها می گردد . در این سنین جوانان شروع به بررسی شایستگی ها و رفع نقایص خود اقدام می کنند و خصوصیات درونی و بیرونی خود را مورد تجزیه و تحلیل منطقی قرار می دهند. علاقه به زیبایی شناسی و اخلاق که در جریان تماس با طبیعت و هنر و مردم بروز می کند دارای اهمیت خاصی است. جوانان به سوی ادبیات و شعر و تئاتر کشیده می‌شوند و بسیاری از آنها به داستان گویی و داستان نویسی و کارهای هنری گرایش پیدا می کنند. در آغاز  جوانی اراده قوی تر می گردد و ویژگی های درونی یعنی پایداری- تصمیم گیری و شجاعت و انتقاد گیری و      از خود و ابتکار رشد کرده و توسعه می یابد. وجود تمام این ویژگی هایی که برای جوانان دردوره جوانی بر شمردیم فقط جوانانی از این خصوصیات بهره مند می گردند که تحت تعلیم و ترتیب صحیح و علمی قرار گرفته باشند . در این راستا نقش جامعه- مدرسه و خانواده و مربیان از اهمیت ویژه ایی برخوردار است. اگر غیر از این باشد به پسران و دختران جوانی بر می‌خوریم که مایوس – گرفته و غمگین و خیالباف و... هستند و علل آن در نتیجه ناروایی محیط زندگی خانوادگی و یا روابط سرد بین والدین و غیره می باشد که منجر به افسردگی آنها می گردد. خصوصیات روانی که مشخص کننده دوره جوانی هستند می توان از تمرکز اساسی و آگاهانه که به جوانان در ارتباط با جامعه وحدت می بخشد و قبول هدایت خاص جوانان است نام برد.

    آنچه که جوان را از بزرگسال متمایز می سازد این است که طبیعت     جوان با جامعه متزلزل می‌ماند. فرد بزرگسال خود را نسبت به سبک ارتباط با موسسات اجتماعی مستقر متعهد می داند. این سبک ممکن است کجروانه- انقلابی- جنای و از روی همرنگی یا تناسب باشد اما به هر حال مقرر و معین است.

    موضوع تحقیق:

    بررسی میزان افسردگی در جوانان و مقایسه آن در نمونه های دختران و پسران (مردان و زنان).

    اهمیت و ضرورت و فایده و هدف تحقیق :

    همان طور که در نوشته ها و کتابهای مختلف از نویسندگان مختلف و هم چنین نظریه های گوناگون روانشناسان و روانپزشکان و متخصصین آمده است. افسردگی مسئله روز جوامع مختلف بشری محسوب می گردد و به قولی افسردگی را بیماری قرن خوانده اند چرا که در گذشته سازگاری اجتماعی با سهولت بیشتری صورت می گرفت و حال آن که امروزه به علت تغییرات بسیار سریع مکانیسم های اقتصادی- اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و عاطفی و... در جوامع شهرنشینی و صنعتی این کار دشوار است به ویژه که عامل بسیار نیرومند اختلاف فرهنگی که خود زاده تسهیل ارتباط بین شهری- ملی و قاره ای است هر چند که تفاهمات بزگر را بیشتر کرده اما به سوء تفاهمات کوچک افزوده است که این سوء تفاهمات نهایتاً‌به ناتوانی در سازگاری منجر می گردد وافسردگی چیزی جزء احساس ناتوانی در سازگاریهای مختلف به انواع مختلف و مفاهیم آن نیست.

    پس از شناسایی حدود و    بحث و دامنه و مشمول اختلال یاد شده بین جوانان شهر نشین (دختر و پسر) و انتشار آنها و با عطف توجه به این واقعیت که نسل جوان کشور است که در صورت اخذ تخصص و تجربه و با برخورداری از      متعارف سلامت روانی می توان نهال امیدهای ملی را در زمینه های رشد و تولید مادی و فرهنگی به برگ و بار بنشاند و همچنین می توان از این کوشش و نظایر آن را قابل تبیین و توجه دانست و هدف را بیشتر بربهره وری در راههای صحیح و علمی پیشرفت جامعه در نظر داشت.

     

    بیان مسئله :

    با توجه به موضوع تحقیق عوامل ایجاد کننده این بیماری- شرایط تشکیل این بیماری و نحوه بروز آن در افراد مختلف علایم و نشانه هایی را که این بیماری دارد و در افراد مختلف به شکلهای مختلفی بروز می کند راههای جلوگیری و پیش گیری از این بیماری و درمان آن و به طور کلی علل و عوامل این بیماری را بررسی می کند و این بررسی ها در قشرهای مختلف جامعه می تواند باشد.

  • فهرست و منابع روش تحقیق بررسی تاثیر افسردگی در جوانان و مقایسه آن ها در دختران و پسران

    فهرست:

    پیش گفتار

    فصل اول کلیات

    مقدمه

    موضوع تحقیق

    بیان مسئله

    اهمیت تحقیق

    ضرورت تحقیق

    فایده تحقیق

    هدف یا اهداف تحقیق

    سوالات تحقیق

    فرضیه های تحقیق

    پیش فرضهای تحقیق

    پیش بینی محدودیتهای تحقیق

    خلاصه فصل

     

    منبع:

    ندارد.

پروپوزال در مورد روش تحقیق بررسی تاثیر افسردگی در جوانان و مقایسه آن ها در دختران و پسران, گزارش سمینار در مورد روش تحقیق بررسی تاثیر افسردگی در جوانان و مقایسه آن ها در دختران و پسران, تز دکترا در مورد روش تحقیق بررسی تاثیر افسردگی در جوانان و مقایسه آن ها در دختران و پسران, رساله در مورد روش تحقیق بررسی تاثیر افسردگی در جوانان و مقایسه آن ها در دختران و پسران, پایان نامه در مورد روش تحقیق بررسی تاثیر افسردگی در جوانان و مقایسه آن ها در دختران و پسران, تحقیق در مورد روش تحقیق بررسی تاثیر افسردگی در جوانان و مقایسه آن ها در دختران و پسران, مقاله در مورد روش تحقیق بررسی تاثیر افسردگی در جوانان و مقایسه آن ها در دختران و پسران, پروژه دانشجویی در مورد روش تحقیق بررسی تاثیر افسردگی در جوانان و مقایسه آن ها در دختران و پسران, تحقیق دانشجویی در مورد روش تحقیق بررسی تاثیر افسردگی در جوانان و مقایسه آن ها در دختران و پسران, مقاله دانشجویی در مورد روش تحقیق بررسی تاثیر افسردگی در جوانان و مقایسه آن ها در دختران و پسران, پروژه دانشجویی درباره روش تحقیق بررسی تاثیر افسردگی در جوانان و مقایسه آن ها در دختران و پسران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت