پایان نامه مقایسه نحوه برخورد با پدیده همجنس بازی در کشور های مختلف ( اروپایی - اسلامی )

تعداد صفحات: 132 فرمت فایل: word کد فایل: 4404
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت قدیم:۳۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۲۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه مقایسه نحوه برخورد با پدیده همجنس بازی در کشور های مختلف ( اروپایی - اسلامی )

    فصل اول:

    کلیات

    مقدمه

    بیان مسئله

    اهمیت موضوع

    اهداف تحقیق

    روش تحقیق

    از لحاظ بعد زمانی

    از لحاظ بعد مکانی

     

     

    مقدمه

    انسان دارای دو بعد ملکوت و ناسوت است که مراتب این دو بعد شامل عقل، روح و غرائز و تمایلات می شود. شگفتی انسان دربرخورداری از این دو بعد متضاد است و هنرمندی انسان در ایجاد تعادل بین ابعاد می باشد که با کنترل امیال و غرائز حاصل می گردد. شهوت یکی از این غرایز است همانند غرایز دیگر، نه باید سرکوب گردد و نه آن که بی هیچ محدودیتی پروبال داده شود. درتاریخ ملل و مذاهب راه حل هایی برای سازماندهی این غریزه سازنده و در عین حال مخرب اندیشیده شده است یکی ازاین راه حل ها که با هدف تهذیب  اخلاق و تحکیم مبانی خانوادگی است، پیوندی از قواعد طبیعی تولیدنسل است زیرا انحراف جنسی، مخرب و عامل ویرانی فرهنگ ها و جوامع قلمداد می شود . چون انسان موجودی اجتماعی بوده و هر اجتماعی از کنش های متقابل اجتماعی ساخته شده است، لذا هنجارهای اجتماعی چگونگی روابط اجتماعی را معین می نماید.

    هدایت غریزه شهوت درکانال قواهد تکوین شده دراجتماع امری ضروری و خروج از آن مسیر انحراف جنسی تلقی می گرددکه علاوه بر تزلزل بنیان های اخلاقی و دینی جامعه ، اثرات مخرب برجسم و روان فرد می گذارد چون اصلی ترین مشخصه انسان اجتماعی بودن است و هراجتماعی دارای هنجارهایی برای تنظیم روابط فیمابین اعضای خویش است. لذا عدول و تخطی از این هنجارها گاه آن قدر مهم می نماید که انحراف نامیده می‌شود. اگر چه انحراف درهر جامعه ای معنایی نسبی داشته و وابسته به طرز تلقی جامعه ارزش ها است و با این معنا چه بسا عملی درجامعه ای انحراف و حتی جرم تلقی شود و درجامعه ای دیگر آن عمل درچارچوب  هنجارها و روابط قانونی باشد. اما چون بسیاری از ارزش ها جنبه مطلق داشته به طور ذاتی ارزش محسوب گردیده و تخصلی  جوامع از آن ها موجب سقوط جامعه به پرتگاه انحراف خواهد شد1.

     

    بیان مسئله

    هم جنس بازی را نوعی ارتباط جنسی بین افراد یک جنس ذکر کرده اند که درهمه مذاهب و دربسیاری ازجوامع لغزش بزرگ به حساب آمده و حتی برای آن عقوبت ها و کیفرهائی را درنظر گرفته اند.

    این امر که مقدمات آن حتی ممکن است دردوران کودکی گذارده شده و صورت ناآگاهانه‌ای داشته باشد درسنین تمیز و نوجوانی سبب پیدایش و دامنه دار شدن انحراف شده عوارض سخت و نگران کننده برای افراد پدید می آورد .

    درفلسفه احکام و درباب تحریم و نهی از این گونه روابط ناروا یکی این مسأله ذکر شده است که تداوم و بقای نسل براثر شیوع این رفتار به خطر می افتد و رغبت و تمایلی به داشتن خانواده و زندگی درافراد پدید نمی آید.

     

    اهمیت موضوع

    درریشه یابی انحراف هنوز امری به غیر از جنبه غریزی و گرایش و تمایل نسبت به ارضاء به چشم نمی آید که این حالت براساس تحقیق خود ناشی از یکی از جنبه های زیر است:

    1- عدم دست یابی به ازدواج برای آنها که درسنین بلوغند و تمنای داشتن همسر درآنان وجود دارد . 

    2- دگرگونی احساس محبت نسبت به یک فرد که خود ناشی از انحرافی روانی است و حکایت از اختلال آن دارد. 

    درعین حال محققان صاحب نظر از دو دسته عوامل و انگیزه ها دراین رابطه نام می برند و معتقدند که وجود و حضور آنها ممکن است سبب پیدایش انحرافی ایجاد کند که حاصل آن تن دردادن به همجنس بازی می گردد. آن عوامل کلاً‌ عبارتند از: عوامل و انگیزه های اجتماعی، عوامل و انگیزه های روانی است.[1]

     

    اهداف موضوع

    1-شناسایی این که ریشه این انحراف درافراد ارثی است یا اینکه افراد براساس گرایش و غریزه جنسی خود دست به این عمل می زنند.

    2-آیا اینکه این انحراف که در افراد ایجاد می شود و گرایش به جنس موافق خود دارند براثر چه عواملی است و ازکجا این عوامل ایجاد می شود.

    3-شناسایی این که انحراف همجنس بازی درمردان بیشتر گرایش دارد یا درزنان که به این عمل دست می زنند.

     

    روش تحقیق

    به صورت اسنادی و کتابخانه ای است.

    ازلحاظ بعد زمانی

    این پایان نامه درتیرماه سال 1385 نوشته شده است.

    ازلحاظ بعد مکانی

    مکان های چون کتابخانه ملی – مشارکت امور زنان، کتابخانه مجلس کتابخانه گرمسار، مرکز آمار و اطلاعات ایران.

     

    فصل دوم :

    انحراف جنسی

     

    مقدمه

    تعریف انحراف جنسی

    تاریخچه انحراف جنسی

    واژه انحراف جنسی

    انحراف جنسی از دیدگاه‌های مختلف

    انحراف جنسی ازنظر جامعه شناسان

    انحراف جنسی از نظر روانشناسان

    انحراف جنسی از نظر زیست شناسان

    انحراف جنسی از نظر علمای اخلاق

    قانون و مقررات اجتماعی انحراف جنسی

    قضاوت جامعه درباره انحراف جنسی

    مقدمه

    قبل از اینکه مسایل جنسی از نظر علمی مورد مطالعه قرار گیرد قوانین مذهبی برچنین اعمالی حکم می کرد و مردم آنچه مذهب دستور می داد می پذیرفتند مردم هم اکنون نیز درمسایل جنسی تا حدودی پایبند مذهبند لیکن مذهب بیشتر روی قانون طبیعی این غریزه و طرز استفاده مشروع آن نظر دارد که هدف آن تولید مثل و بقای نسل است با چنین دیدی آنچه دراین قالب و طرز فکر قرار نگیرد انحراف جنسی خواهد بود. بطور کلی دانشمندان علوم الهی قرون وسطی اعتقاد داشتند همان طور که چشم برای دیدن است آلت تناسلی انسان نیز فقط برای تولید نسل ایجاد شده و وظیفه ی طبیعی آن تنها ایجاد نسل است.

    دراین دوره اعمالی که برای جلوگیری از آبستنی صورت می گرفت نیز نوعی انحراف شناخته شده لذا دانشمندان علوم دینی آن زمان معتقدبودند افرادی که به مبانی دینی و اصول ماوراء الطبیعه اعتقاد ندارند اعمال جنسی را به خاطر لذت آن انجام می دهند نه به منظور تولید نسل که هدفی طبیعی است. با توجه به این طر تفکر به شوهرها و خصوصاً زنها چنین القا نموده بود که این عمل صرفاً برای تولید نسل است و هنگام مقاربت نباید از آن لذت برد و عمل زناشوئی فقط برای بچه دار شدن است چنان چه زنی درهنگام مقاربت دچارلذت می شد آن را یک نوع انحراف می دانستند. چنین طرز تفکری قرنها اعمال جنسی زن و شوهر را هدایت می کرد و حتی هنوز هم بعضی افراد از این طرز تفکر پیروی می کنند1.

     

    تعریف انحراف جنسی

    انحراف جنسی عبارت است از منحرف شدن از حالت هنجار رفتار جنسی.

    به عبارت دیگر اگر رفتار جنسی ازچهارچوب موازین مقبول خود خارج شود به انحراف تعبیر می شود. البته انحراف مسأله ای نسبی است به عبارت دیگر آنچه دریک فرهنگ و جامعه انحراف خوانده می شود ممکن است درفرهنگ و جامعه دیگر انحراف تلقی نشود موازین اخلاقی، فرهنگی و عرض جامعه تعیین کننده حوزه روابط جنسی سالم است.

    نکته حائز اهمیت آن است که رفتارهای جنسی به صورت یک طیف نمی باشد و نمی توان افراد را به دو گروه سالم یا منحرف تقسیم کرد دامنه حالات جنسی از رفتارهای سالم تا منحرف گسترده بوده و دربین آن افراد با درجات انحراف مختلف دیده می شود. دربعضی انحراف خفیف و دربعضی شدید بوده و گاهی چند انحراف باهم دیده           می شود[2].

    درتببین انحراف جنسی عقاید مختلفی ابراز شده عده ای معتقدند چون ترشح غدد جنسی امری طبیعی محسوب می شود پس اتخاذ هر روشی از جمله همجنس بازی برای ارضای انحراف جنسی سلسله وسیعی از رفتارهای جنسی است که تعدادی از آن ها شایع بوده و اجتماع در مقابل آن به تجاهل متوسل می‌شود در حالی که انحراف شدیدتر کمتر رواج داشته اما اجتماع (و قانون) آن را مذموم می شمارد و تقبیح می نماید.[3] در علل انحراف جنسی که به معنای تمام شامل سادیسم، مازوخیسم حیوان بازی، بچه بازی، خودنمایی جنسی، هم جنس بازی و … می‌شود سخن بسیار رفته است زیست شناسان اختلال در جفت کروموزوم ها و عدم توازن غدد و مخصوصاً هورمون ها را در بروز انحراف مؤثر می دانند.[4] روان شناسان معتقدند که اکثر منحرفان جنسی به اختلالات شخصیتی و بیماری‌های مختلف روانی از جمله جنون، عصبانیت، آسیب های مغزی اختلال منش (پسیکوپات) و نقص عقل مبتلا بوده و به ضعف کنترل های حقیقی، اخلاقی و پرورش معیوب روابط جنسی دچار می باشند به عنوان مثال شخص سادیست به علت طرد از جامعه و سرخوردگی یا خصومت و رفتار مخرب این ناکامی را جبران می‌کند آن طبیعی محسوب می شود و عده ای دیگر کسانی را منحرف می دانند که احساس لذت جنسی آنها یا رفتار اکثریت مردم عادی متفاوت باشد[5].

    خداوند متعال به طور طبیعی نیاز به جنس مخالف را درغریزه آدمی نهاده است و درجهت تأمین این نیاز طبیعی ازدواج را به عنوان عامل وحدت جسمی و روانی انسان ها برای ساختن نهاد خانواده درمسیر همفکری و مساعدت دررفع نیازهای مادی و روحی مجاز شمرده و نسبت به آن تشویق نموده است اما هدایت غلط غریزه سبب برآورده نشدن نیاز واقعی و ایجاد نیاز کاذب دروجود انسان میگردد. این انحراف گاه ریشه درفقر و عدم وجود امکانات ازدواج داشته و گاهی توجه زودرس و بیش از اندازه به غریزه شهوت موجب دلزدگی از جنس مخالف می شود البته از شرایط اجتماعی نیز نباید غافل بود.

     

    تاریخچه انحراف جنسی

    درگذشته قواعد و مقررات مذهبی بر اعمال جنسی حاکم بود و افراد مردم آنچه را که مذهب درباره اعمال جنسی مقرر داشته بود، در مناسبات جنسی خود رعایت می کردند. البته اصولی که مذهب برای این اعمال تعیین کرده بود بسیار است ولی مهمترین آنها پیروی از قاعده طبیعی درامور جنسی بود. بر طبق این قاعده، یگانه هدف عمل جنسی، تولید نسل تقلی شده بود و هرنوع عمل جنسی که درورای این هدف انجام می گرفت انحراف تلقی می گردید.

    می دانیم که انجیل مقرر داشته است: «درتولید و تکثیر نسل کوشش کن» همچنین می‌دانیم که «اونان» به علت اینکه از تولید نسل خودداری می کرد مجازات شد و عمل وی به عنوان اونانیسم» یک انحراف جنسی شناخته شد.

    بنابراین هرنوع عمل جنسی که درگذشته به منظور تولید نسل انجام نمی گرفت انحراف شناخته می شد واین اعمال حتی شامل بعضی از عملیات مقدماتی معاشرت های جنسی نیز می شد.

    حتی جلوگیری از آبستی و کلیه اعمالی که بدین منظور انجام می گرفت انحراف شناخته می شد و فهرستی که برای انحرافات جنسی تهیه شده بود فهرست بسیار طویلی بود که به غیر از اعمالی که به منظور تولید نسل انجام می گرفت بقیه را انحراف نشان می داد.

    به طور کلی حتی اگر عمل جنسی با توجه به جنبه های لذت آور و تلذذ بخشش انجام می‌گرفت یک نوع انحراف جنسی تلقی می شد و دانشمندان علوم دینی آن زمان معتقد بودند افرادی که به مبانی دینی و اصول ماوراء الطبیعه و متافیزیک اعتقادی ندارند اعمال جنسی را به خاطر لذت آن ها انجام می دهند نه به منظور تولید نسل که هدف طبیعی و واقعی این اعمال است.

    بنا به علل مذکور، افرادی دیندار و پارسا شناخته می شوند که عمل جنسی را فقط به منظور تولید نسل انجام می دادند و سعی می کردند هنگام انجام این عمل هرچقدر که ممکن است کمتر لذت جنسی کسب کنند بسیاری از افراد نیز برای این که هنگام عمل مزاجعت کمتر لذت به دست بیاورند به بعضی شیوه های عجیب و قریب دست می زند مخصوصاً‌ معتقد بودند که زنان هنگام عمل جنسی هیچ نوع لذتی نباید کسب بکنند و اگر زنی عمل مزاجعت را به خاطر کسب لذت جنسی انجام می داد عمل وی را یک نوع انحراف جنسی می دانستند.

    دربین کلیه اعمالی که درآن زمان انحراف جنسی شناخته می شدند اعمالی که به منظور جلوگیری از آبستنی انجام می گرفت ازسایر انحرافات جنسی شدیدتر و خطرناک تر تلقی می گردید. عمل استناد و هم جنس بازی نیز مخصوصاً از انحرافات بسیار خطرناک جنسی به شمار می رفتند و قرن ها عمل هم جنس بازی چون مخالف قواعد طبیعی بود مجازات مرگ داشت و افرادی که به این عمل مبادرت می کردند اعدام می شدند. تحقیقات علمی ربع قرن اخیراً‌ درباره روش های جنسی معتقدات زمان گذشته را تأیید نمی کند و حتی علوم«پسیک آنالیز» و «پسیکیا تری»  چنین طرز فکری را درباره امور و مسائل جنسی محکوم می کند و آن هارا برای بشریت گمراه کننده و مضر می داند ازکلیه تحقیقاتی که درسال های اخیر درباره امور و مسائل جنسی به عمل آمده نتیجه گرفته می شود اگر مابخواهیم آن دسته از اعمال جنسی را که به خاطر تولید نسل انجام نمی گیرد انحراف بدانیم باید بطور کلی اصولاً کلیه اعمال جنسی را انحراف تلقی کنیم زیرا به طور یقین می توان گفت تعداد مردان و زنانی که اعمال جنسی را فقط به منظور تولید نسل انجام می دهند آنقدر نادر است که اصولاً نمی توانند رقمی را درتحقیقات علمی حائز شود.

    ازتمام مباحث مذکور که بگذریم امروزه علم «پسیکیاتری» ثابت کرده است که بسیاری از هیجانات روحی افراد بشر به وسیله آنچه که ما آنرا عشق می نامیم و همچنین اعمال جنسی تشفی پیدا می کند. [6]

     

    واژه انحراف جنسی

    واژه انحرافات جنسی به معنای گسترده آن دسته از اعمال جنسی اطلاق می گرددکه متفاوت یا غیر معقول بوده و ازروش های جنسی مورد تصویب قانون و آداب و رسوم اجتماعی پیروی نمی کنند[7].

    انحراف جنسی از دیدگاههای مختلف

    تعریف انحراف جنسی از نظر جامعه شناسان

    ازنظر جامعه شناسان چنانچه ارضا و لذت و جنسی مورد قبول و تأیید جامعه نباشد انحراف به حساب می آید[8].

    انحراف جنسی از نظر روان شناسان

    روان شناسان معتقدند هرگونه ارضای میل جنسی که هدفش خارج از حیطه تولید مثل باشد انحراف جنسی است[9].

    انحراف جنسی از نظر زیست شناسان

    زیست شناسان درروابط جنسی فقط به تولیدمثل و بقای نوع توجه دارند و هرگونه آمیزش جنسی که درراه میل به این هدف نباشد از نظر آنان انحراف به حساب می آید.[10]

    انحراف جنسی از نظر علمای اخلاق

    علمای علم اخلاق هر نوع ارضای جنسی که مورد نکوهش قرار گیرد و بلافاصله به فرد ندامت دست دهد را انحراف جنسی به حساب می آورند به نظر اخلاقیون کسی که برخلاف تکلیف اخلاق مرتکب خلاف شود دچار ندامت و پشیمانی می گردد و خود را خوشبخت به حساب نمی آورد و پس به نظر این عده انحرافات جنسی یعنی بیرون رفتن از خط فطرت و شریعت دررابطه با غریزه جنسی است.

    انحراف مذکور به سبب گریز از اجتماع، انزوا، احساس عدم کفایت، حسادت نسبت به دیگران و اثرات سوء جسمانی از قبیل: خستگی، فرسودگی، کم خونی و عوارض خطرناک دیگرمی شود.

    چنان چه ارضای غرایز جنسی از راهی صورت گیرد که با فطرت و عقل و شریعت سازگار نباشد تشفی این غرایز باعث انحراف جنسی می شود و شخص مبتلا به این عمل را منحرف گویند که درجامعه ی ما با چشم دیگر به وی می نگرند[11].

    قانون و مقررات اجتماعی انحراف جنسی

    هنگامی که قوانین و مقررات اجتماعی را ازنظر جرائم جنسی مورد مطالعه قرار می دهیم ملاحظه می کنیم که «جرائم جنسی» تقریباً‌ همان «انحرافات جنسی» بوده و انحرافات جنسی عبارت از آن دسته از اعمالی است که ازحدود و معیار و میزان متعارفی تجاوز کرده و یک عمل نامتناسب و مضر ضداجتماعی بشمار می رود ولی باید دانست معیار و ملاکی که درهر اجتماع مرز مشروع و مجاز اعمال جنسی محسوب می شود و از آن به بعد این اعمال درحیطه «انحرافات جنسی» درمی آیند متفاوت است و هر اجتماعی این اعمال را تا حدودی مجاز و مشروع دانسته ولی از آن حد به بعد رااجتماع نمی تواند غمض عین کند و ناچار است جزء« جرائم یا انحرافات جنسی» محسوب می شوند[12].

    قضاوت جامعه درباره منحرفین جنسی

    چون انحرافات جنسی حتی ساده ترین آنها از نظر جامعه کثیف و مذموم و مشمئز کننده است واز طرفی طبق قوانین چنانچه که گفته شده به هر صورت که باشد جرم محسوب می گردد. لذا عامه مردم درباره ی آنها پیش داوریهائی دارند که خواه و ناخواه گناه آنانرا نابخشودنی تر جلوه گر می سازد. مهمترین این پیش داوریها عبارتند از:

    1- منحرفین یا تکرار اعمال گناه آلود خود جامعه را به خطر می افکنند، اگر از منحرفین خودنما، چشم چران و متمایلین به تغییر جنسیت بگذریم سایر منحرفین درصورت دستگیری و مجازات کمتر دست به تکرار جرم می زنند و آمارهائی که از این گونه مجرمین دردست است نشان می دهد که درحدود هفت درصد از محکومین دست به تکرار عمل انحرافی می زنند.

    2- منحرفین جنسی به تدریج دامنه انحراف و شدت آنرا بیشتر می کنند و به تدریج به جنایت کاران خطرناکی تبدیل می گردند : اگر چه گاهی منحرفین جنسی از اعمال ملایمتر خود احساس ارضاء جنسی نکرده و ممکن است به خشونت دست بزنند ولی آمار نشان می دهد که اکثریت منحرفین تا آخر عمر به همان روشی که از ابتدا از آن رضایت حاصل می کردند ادامه می دهد.

    3- منحرفین جنسی افراد ضد بشر و خطرناک هستند و درراه ارضاء اعمال گناه آلود خود از قتل وشکنجه خودداری نمی کنند: قتل همراه اعمال انحرافی جنسی بسیار کم است و آمار نشان می دهد که حدود پنج درصد انحرافات جنسی یا ضرب و جرح توأم است. جنایات و حشتناک عین اعمال انحرافی جنسی وقتی پیش می آید که فاعل دچار درجاتی از اختلالات دماغی باشد. 

    4- منحرفین جنسی از بیماری غدد داخلی یا اختلالات آن رنج می برند: تجربه نشان می‌دهد که انحرافات جنسی حاصل تربیت غلط و تجربه های غیرمتعارف شخص است و تعادل با عدم تعادل هورمونهای جنسی نقش جند زمانی در این مورد ندارد.

    5- منحرفین جنسی از نظر توانائی شهوانی و نیروی جنسی قدرت فوق العاده دارند: اگر منحرفین جنسی مبتلا به ضعف قوای جنسی نباشند مسلماً قدرتی بیشتر از افراد عادی ندارند این بیماران علاوه برضعف قوای جنسی از بی عرضگی و بی لیاقتی و بی‌شخصیتی و عدم اتکاء به نفس رنج می‌برند و قسمت اعظم آنان عرضه کافی برای انجام اعمال متعارف جنسی را خود نمی بینند. به همین سبب بسیاری از آنان هنگام مقاربت با استفاده از زبان و لیسیدن دستگاه تناسلی طرف جنسی زن و نشیمنگاه و مقعد زن و یا مرد و حتی بوکشیدن مدفوع و خوردن آن و استفاده از ادار معشوق یا معشوقه و یا انزال منی و ترشحات جنسی او یا به دهان کشیدن اندام جنسی و غیرجنسی طرف حتی البسه خاصی از زن و مرد با پوشیدن آن خودرا ارضاء می‌کنند گاهی دیدن عکسها و فیلم های اعمال جنسی برای ارضاء آنان کافی است. 

    این تبه کاران گاهی برای ارضاء تمایلات جنسی خود به شیوه های عجیب و غریبی دست می زنند که انسان را درعین حالی که مشمئز و بیزار و متنفر ازچنین کثیف کاریهائی می‌سازد و به تعجب و شگفتی شدید فرو می برد[13]

     

    فصل سوم:

     

    انواع انحراف جنسی

    استمناء و یاخود ارضائی

    بچه بازی

    همجنس بازی

    پیامد های انحراف جنسی

    انحراف درپسران

    انحراف دردختران

     

    انواع انحراف جنسی

    1-استمنا یاخود ارضائی

    استمناء یا خود ارضائی نوعی تحریک مکانیکی دردستگاه تناسلی است فرد عملاً با خود کاری می کند که به تخلیه هیجانی منجر گردد این یک انحراف است که با عکس العمل از نوع جایگزینی رفتاری به جای رفتار دیگر است.

    استمناء یا خود ارضائی که درجنس مذکر بسیارشایع است و علت آن سطحی بودن و دردسترس بودن نقطه حساس جنسی است استمناء تا هنگامی که عادت نشود و به عبارت دیگر اتفاقی باشد جنبه انحراف جنسی پیدا نمی کند.جنبه عادتی یاانحرافی آن موجب گوشه گیری افراد گردیده و کم کم قبح این عمل فراموش می گردد تا جایی که مبتلایان به این گونه عادت جنسی درپاکها، اتوبوس ها، مجامع عمومی بدون خجالت از دیگران به استمناء می پردازند و موجب جریحه دار شدن عفت عمومی می گردند بعضی از این منحرفین ازدواج می کنند و بچه دار می شوند ولی ارضاء جنسی آنان با وجود داشتن همسر فقط و فقط منوط به استمناء است.

    2-بچه بازی

    قربانیان این انحراف جنسی کودکانی خردسال و متجاوزین اغلب پیرمردان و افرادی با ناتوانی جنسی می‌باشند که با ملامسه و مصاحبت کودکان ارضاء جنسی می نمایند «تفخیذ». افرادی از این دسته جوانانی بچه باز می باشند و قربانیان خود را برای دخول جنسی (اعم از پسران یا دختران) انتخاب می نمایند این گونه حوادث اغلب موجب صدمه بدنی و نقض عضوی و حتی مرگ می‌گردد والا پیرمردان و ناتوانان جنسی اغلب با مکیدن آلت تناسلی مردانه، لیسیدن مقعد، لیسیدن دستگاه تناسلی زنانه، ویا دیدن منظره ادار کردن و یا چشیدن و بوکردن ادار یا مدفوع فرد مورد علاقه ارضاء جنسی می شوند.

    3-انحراف همجنس بازی

    نزد انسان ها اعم از زن و مرد آثاری ازجنس مخالف حتی پس از بلوغ برجا می ماند و درحقیقت همه افراد بشر دارای عوامل جنسی مردی و زنی هر دو هستند و فقط درمردان کامل نری و درزنان کامل مادگی غالب است درصورتی که درفردی عوامل مزبور کافی نباشد بسته به میزان کمبود آن حالات مختلف جنسی بوجود می آید که به صورت انواع انحراف ممکن است تجلی نماید که دررأس آن همجنس بازی قرار دارد و علاوه بر این مسئله توجه به نکات چهار گانه زیر نیز علاقه به هم جنس را ممکن است تسهیل نماید.

    1-دو جنسی بودن جنین – درسنین پائین جنینی غدد تناسلی به طور اساسی هم شکل است و بارشد جنین به سوی مردانگی یازنانگی سیر می کند.

    2-دو جنسی بودن بافتی- که حتی پس از بلوغ کامل نیز ,آثاری ازجنس مخالف از نظر نسجی برجای می ماند.

    3-دو جنسی بودن روانی – که پسران و دختران تا بروز آثار بلوغ از نظر روانی تمایز جنسی ندارند.

    4-دو جنسی بودن هرمنی - که حتی پس از بلوغ هورمونهای مردانه درزنان و زنانه درمردان موجود است هم جنس بازی درمردان و زنان منحرف دیده می شود و به طور اتفاقی دراجتماع مردان بی زن مانند آسایشگاههای پسرانه، سربازخانه ها و یا زنان بی مرد و مثل پانسیون های دخترانه به این عمل مبادرت می نمایند ولی برای بسیاری از مردان و زنان اجتماع این اعمال عادت شده و فقط به این طریق است که واقعاً‌ ارضاء جنسی می شوند[14]

  • فهرست و منابع پایان نامه مقایسه نحوه برخورد با پدیده همجنس بازی در کشور های مختلف ( اروپایی - اسلامی )

    فهرست:

    فصل اول: کلیات................................................................................................... 1

    مقدمه............................................................................................................................................................. 2

    بیان مسئله................................................................................................................................................... 4

    اهمیت موضوع............................................................................................................................................. 5

    اهداف تحقیق.............................................................................................................................................. 6

    از لحاظ بعد زمانی...................................................................................................................................... 7

    از لحاظ بعد مکانی..................................................................................................................................... 7

    فصل دوم: انحراف جنسی..................................................................................... 8

    مقدمه............................................................................................................................................................. 9

    تعریف انحراف جنسی............................................................................................................................... 11

    تاریخچه انحراف جنسی............................................................................................................................ 13

    واژه انحراف جنسی.................................................................................................................................... 16

    انحراف جنسی از دیدگاه های مختلف

    1- انحراف جنسی از نظر روان شناسان

    2- انحراف جنسی از نظر زیست شناسان

     

     

    3- انحراف جنسی از نظر علمای اخلاق

    قانون و مقررات اجتماعی انحراف جنسی............................................................................................ 17

    قضاوت جامعه درباره انحراف جنسی.................................................................................................... 18

    فصل سوم: انواع انحراف جنسی........................................................................... 21

    انواع انحراف جنسی................................................................................................................................... 22

    1- استمناء یا خودارضایی

    2- بچه بازی

    3- همجنس بازی

    پیامدهای انحراف جنسی.......................................................................................................................... 25

    انحراف در پسران........................................................................................................................................ 26

    انحراف در دختران..................................................................................................................................... 27

    فصل چهارم: جرم شناسی اختلالات و انحراف جنسی در حوزه خانواده............ 28

    بررسی اختلالات جنسی در اسلام........................................................................................................ 29

    جرم شناسی انحراف جنسی................................................................................................................... 31

    جرم انگاری انحراف جنسی در خانواده................................................................................................ 33

    تأثیر اختلال انحراف جنسی در خانواده ............................................................................................. 34

    فصل پنجم: همجنس بازی .................................................................................. 35

    مقدمه............................................................................................................................................................. 35

     

     

    تعریف همجنس بازی................................................................................................................................ 36

    همجنس بازی چیست............................................................................................................................... 39

    همجنس گرایی و تاریخچه آن................................................................................................................ 40

    عوامل همجنس بازی................................................................................................................................. 41

    1- عوامل روان شناختی

    2- عوامل روانی اجتماعی

    3- عوامل زیستی (بیولوژیک)

    آثار همجنس گرایی................................................................................................................................... 46

    نظر ادیان در مورد همجنس گرایی........................................................................................................ 48

    1- اسلام

    2- مسیحیت

    3- یهودیت

    4- جامعه شناسی

    فصل ششم: انواع همجنس بازی.......................................................................... 53

    1- همجنس بازی در مردان (لواط)

    2- همجنس بازی در زنان (مساحقه)

    الف- همجنس بازی در مردان (لواط)................................................................................................... 54

    لواط................................................................................................................................................................ 57

     

     

    مقدمه............................................................................................................................................................. 57

    تعریف لواط.................................................................................................................................................. 60

    انحراف جنسی به صورت تمایل مرد به مرد (لواط).......................................................................... 62

    محرمات به سبب لواط.............................................................................................................................. 64

    داستان لواط (قوم لوط) و هم خوابگی لوط با دخترانش................................................................. 66

    مقایسه دو روایت توراتی و قرآنی داستان حضرت لوط (ع)............................................................ 68

    ب- لواط از دیدگاه علم............................................................................................................................ 69

    1- لواط از نظر قرآن................................................................................................................................. 70

    2- لواط از دیدگاه معصومین.................................................................................................................. 78

    3- لواط از دیدگاه فقها............................................................................................................................. 85

    4- لواط در کشورهای غربی.................................................................................................................... 90

    5- طریق اثبات لواط در دادگاه.............................................................................................................. 94

    فصل هفتم: انواع همجنس بازی ......................................................................... 98

    2- همجنس بازی در زنان (مساحقه).................................................................................................... 99

    علل همجنس بازی زنان............................................................................................................................ 104

    مقدمه............................................................................................................................................................. 107

    تعریف مساحقه (سحق)............................................................................................................................ 108

    سحق از دیدگاه علم.................................................................................................................................. 109

     

     

    1- سحق از نظر قرآن............................................................................................................................... 109

    2- سحق از نظر معصومین...................................................................................................................... 112

    3- سحق از نظر فقها................................................................................................................................. 114

    4- اثبات سحق در دادگاه........................................................................................................................ 116

    فصل هشتم: همجنس بازی در کشورهای دیگر................................................... 118

    - همجنس گرایی در اروپا........................................................................................................................ 118

    - جنبش های همجنس گرایان.............................................................................................................. 120

    - عواقب همجنس گرایی در کشورهای اسلامی................................................................................ 123

    - کانادا و همجنس بازان........................................................................................................................... 125

    - تصویب قانون ازدواج همجنس بازان در کشورهای الگوی دموکراسی حزب مشارکت.................................. 126

    - ازدواج قانونی همجنس گرایان در بریتانیا........................................................................................ 126

    فصل نهم: نتیجه گیری......................................................................................... 129

    فهرست منابع............................................................................................................................................... 133

     

     

    منبع:

    الف- کتابها

    1- قرآن کریم

    2-اکبری ابوالقاسم. مشکلات نوجوانی و جوانی . نشر ساوالان نوبت چاپ اول و دوم پاییزو زمستان 1381

    3-قائمی علی . خانوده و مسائل جنسی کودکان – انتشارات انجمن اولیاء و مربیان –چاپ یازدهم 1382

    4-مطلق پیروز مهدی ، رازهای نهفته جنسی – چاپ سعدی پائیز 1381

    5-کی نیامهدی ، علوم جنایی چاپ بیجاوبینا سال 1367

    6-انصاری مسعود، روان شناسی جرائم و انحرافات جنسی . ناشر صفار اسلامی چاپ دوم 1381

    7-ستوده هدایت الله . آسیب شناسی اجتماعی (جامعه شناسی انحرافات . انتشار آوای نور چاپ دهم 1382

    8- اوحدی بهنام دکتر، تمایلات و رفتار جنسی طبیعی و غیر طبیعی انسان، نشر اگرواپات چاپ اول 1379

    9-واحد ابراهیم دکتر. اختلالات و انحرافات جنسی ، انتشارات اگروپات سال 1378

    10-مطهری احمد ، کنترل رابطه جنسی . ناشر:دارالتبلیغ الاسلامی سال ‏1380‏-‏

    11-یزدان پرست حمید ، داستان پیامبران درتورات ، تلمود، انجیل و قرآن و بازتاب آن درادبیات فارسی،انتشارات اطلاعات چاپ اول 1380 چاپ دوم 1384

    12-بازگیریدلله ، قانون مجازات اسلامی درآئینه آراد دیوان عالی کشور حد و جرائم اخلاق حسنه . نشر نخستین نوبت چاپ 1378

    13-کجباف محمدباقر. روان شناسی رفتار جنسی (نظریه ها و دیدگاهها )نشر روان چاپ دوم پائیز 1381

    14-سرخی اصفهانی نجفی موسوی علی آثار سوء روابط نامشروع – تهران حافظ نوین چاپ 1381

    15-ماجراجو محسن . روابط نامشروع دختران و پسران . انتشارات لاهوت چاپ بهار آذر 1384.

    16-صادقی محمد . محرومین جنسی و اضطراب – چاپ حیدری –بهارسال 1373

    17-منصور جهانگیر . قانون مجازات اسلامی –انتشارات آگاه –چاپ بیست و هشتم (ویرایش سوم) سال 1383

    18-هاشمی فردمیراحمد، مسائل و اختلالات جنسی زن و مرد. ناشر. شرکت سهامی چهر. چاپ پنجم سال 1363

    19-گرجی ابوالقاسم دکتر با جمعی از همکاران، حدود وتعزیرات و قصاص انتشارات دانشگاه تهران پائیز 1381

    20-گودرزی فرامرز دکتر-  پزشکی قانونی – انتشارات انیشتین چاپ حیدری چاپ سوم 1373

    21-حقوق کیفری اسلام . ترجمه وتعزیرات قصاص و دیات ، ازکتاب شرایع الاسلام محقق حلی و مسالک القهام شهید ثانی

    22-خرمشاهی بهاء الدین . دانشنامه قرآن وقرآن پژوهشی ج 2 .انتشارات دوستان –چاپ اول 1377.

    ب- کتابهای فقهی

    1-شهید اول، مترجم شیروانی علی – ترجمه لمعه دمشقیه ج 2 انتشارات دارالفکر چاپ 22 بهار 1383.

    2-تحریر الوسیله امام خمینی ج4 ترجمه علی اسلامی، انتشارات اسلامی.

    3-محقق حلی ، شرایع الاسلام جلد 3 . ترجمه ابوالقاسم بن احمد یزدی بکوشش محمد تقی دانش پژوه – انتشارات دانشگاه تهران . چاپ ششم  اسفند 1374

    4-تحریرالوسیله امام خمینی جلد 2 ترجمه علی الاسلامی . انتشارات اسلامی

    ت - کتابهای تفسیری

    1-مکارم شیرازی و جمعی ازاستادان تفسیر نمونه ج 9 چاپ 27سال 1383

    2-مکارم شیرازی و جمعی ا زاستادان تفسیر نمونه جلد 6 چاپ 28 سال 1383 .

    3-مکارم شیرازی و جمعی از استادان . تفسیر نمونه ج 15 چاپ 22 سال 1367.

    4-علامه بزرگوار مرحوم طبرسی . تفسیرالمیزان ، انتشارات فراهانی . چاپ مشعل آزادی.

    س – مقاله ها

    1-فرهمند مریم-کتاب زنان فیمینیسم و لزیسیم سال هفتم ش 28 تابستان 1384.

    2-تریقان اسکندری محمدرضا ، هم جنس گرایی، ابهام جنسی ، نشریه اندیشه جامعه ش 30 سال 1384

    3-اسدی لیلا. مساحقه جرمی علیه زنان (هم جنس گرایی) نشریه کتاب زنان – ش 20

    4-یزدی محمد . نکته ای درمجازات لواط نشریه فقه اهل بیت ش 33

    5-عواقب همجنس گرایی درکشورهای اسلامی نشریه ترجمان سیاسی 29 دی –80

    ش – پایان نامه ها

    1-رمضانی محمد، پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد دررشته فقه و مبانی حقوق (بررسی نابرابری زن ومرد درحدود مسئولیت جزائی) تابستان 1383

    2-عمرانی محمد صامت، پایان نامه گروه مطالعات خانواده (حد از دیدگاه حقوق اسلامی تابستان 1380

    ج – سایت های اینترنتی

    1-سایت اینترنتی google / عنوان همجنس گرایی و حقوق همجس گرایان/ نیلوفر بیضایی

    2-سایت اینترنتی google/ عنوان هم جنسی گرایی و همجنس بازی

    3-سایت اینترنتی google/ محمد حسن قدیری ابیانه

    ه – ماهنامه ها

    1-تعالی خانواده 17-16 ماهنامه آموزشی – خبری مجتمع قضایی خانواده یک سال دوم/  بهمن و اسفند 1384

پروپوزال در مورد پایان نامه مقایسه نحوه برخورد با پدیده همجنس بازی در کشور های مختلف ( اروپایی - اسلامی ), گزارش سمینار در مورد پایان نامه مقایسه نحوه برخورد با پدیده همجنس بازی در کشور های مختلف ( اروپایی - اسلامی ), تز دکترا در مورد پایان نامه مقایسه نحوه برخورد با پدیده همجنس بازی در کشور های مختلف ( اروپایی - اسلامی ), رساله در مورد پایان نامه مقایسه نحوه برخورد با پدیده همجنس بازی در کشور های مختلف ( اروپایی - اسلامی ), پایان نامه در مورد پایان نامه مقایسه نحوه برخورد با پدیده همجنس بازی در کشور های مختلف ( اروپایی - اسلامی ), تحقیق در مورد پایان نامه مقایسه نحوه برخورد با پدیده همجنس بازی در کشور های مختلف ( اروپایی - اسلامی ), مقاله در مورد پایان نامه مقایسه نحوه برخورد با پدیده همجنس بازی در کشور های مختلف ( اروپایی - اسلامی ), پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه مقایسه نحوه برخورد با پدیده همجنس بازی در کشور های مختلف ( اروپایی - اسلامی ), تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه مقایسه نحوه برخورد با پدیده همجنس بازی در کشور های مختلف ( اروپایی - اسلامی ), مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه مقایسه نحوه برخورد با پدیده همجنس بازی در کشور های مختلف ( اروپایی - اسلامی ), پروژه دانشجویی درباره پایان نامه مقایسه نحوه برخورد با پدیده همجنس بازی در کشور های مختلف ( اروپایی - اسلامی )
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت