پایان نامه ترجمه - تحصیلات مردم

تعداد صفحات: 85 فرمت فایل: word کد فایل: 4207
سال: مشخص نشده مقطع: کارشناسی دسته بندی: زبان های خارجی
قیمت قدیم:۲۶,۴۰۰ تومان
قیمت: ۲۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه ترجمه - تحصیلات مردم

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی مترجمی زبان روسی

    تحصیلات مردم

    کتابی برای مطالعه چک زبانان

    سری «کشور شناسی اتحادجماهیر شوروی

    مسکو

    «زبان روسی»

    1984

     

    .... به دستور کمیته دولتی علوم، مرکز علمی نیز به وسیله تجهیزات، طرح پیش بینی بهره برداری کامل از تمامی ذخائر طبیعی قفقاز شمالی را تا سال 2000 هماهنگ می‌نماید. همه جانبه بودن علائق – امکان سریع گروهبندی نیروهایی، جهت تصمیم گیری درمورد مسائل جدید، همچنین جذب جوانان با استعداد را فراهم می آورد، این ویژگی های مدارس علمی قطعاً امکان بهره گیری درچهارچوب مراکز علمی را فراهم می‌آورد. تلاشهای ما درجهت این است که راه علم و دانش برای دانش آموزان، دانشجویان و متخصصان مبتدی باز شود.

    -اما دراین میان زندگی دانشجویی به پایان می رسد، 3 واقعه مهم این زندگی را به پایان می رساند:

    دادن امتحانات دولتی، دفاع از فوق لیسانس، یافتن شغل.

    -درکنار امتحان و دفاع از فوق لیسانس، دانشجویان روان شناسی آماده می شوند: که درجریان 5 سال آنها امتحان داده اند و از رساله های دانشجویی و پروژه هاشان دفاع نموده اند. پیداکردن شغل درمرحله اول است. مدتها قبل از پایان سال تحصیلی در وزارت آموزش عالی و متوسطه درخواستها از سوی مؤسسات و واحدهای مختلف  مبنی بر اینکه آنها نیازمند به متخصصان جوان دارند آورده شده است. وزارت آموزش و پرورش این درخواستها را در مدارس عالی پخش نمود. دانشجویان فارغ التحصیل این دوره با کیفیت و کمیت درخواستها  آشنا شدند. بدین ترتیب آنها می توانند برای گزینش محل کار خود آماده شوند. قطعاً تصمیم نهایی در روز جلسه هیئت جهت تعیین شغل متخصصان جوان اخذ می شود. معمولاً‌ دراین هیئت معلوم می شوند: رئیس مؤسسه آموزش عالی، رئیس دانشکده، نمایندگان شعبات مختلف، اعضای کمیته دانشکده کمونیستی.

    و البته نمایندگان آن سازمانهایی که متخصصان جوان جهت کار به آنجا فرستاده می‌شوند.

    -این پایان نامه های متماز همه کسانی است که با موفقیت مدرسه عالی را به پایان رسانده اند و هیچگونه وابستگی به گروههای دانشجویی شبانه، روزانه یا دانشجوی تحصیل کرده ندارند.

     

    -این کمیته درنظر می گیرد که دانشجو چطور تحصیل کرده، استعدادهای او را در زمینه پژوهشهای علمی چگونه است و همچنین این کمیته سلامتی و وضعیت خانوادگی اش را مورد توجه قرار میدهد. متخصص جوان با توجه به میزان کیفیت کارهای آینده اش می تواند شغل و میزان حقوق را تعیین نماید. سپس او قطعاً مکانی را برای کار آینده خود انتخاب می کند و سندی را درمورد تعیین شغل امضاء می‌کند. این مرحله کمی زمان خواهد گرفت و او زندگی جدید را آغاز خواهد کرد، زندگی که انتخاب نموده و خود را برای آن آماده کرده است.

    -تحصیل درمدرسه عالی تمام شده، اما ... آموختن تمام نشده است. درصورتیکه علم و فن بسیار سریع پیشرفت می کنند و آن دانشهایی که درمدرسه عالی ارائه می شود ممکن است منسوخ شده و درعمل توجه کافی به آن نشود. غیر از این موضوع در خودآموزی و مهارت حرفه ای وجود دارد که به طور پیوسته معلومتشان را تجدید و غنی می نماید. زندگی معاصر (کنونی) و پیشرفت علمی – فنی (علم و فن) مسئله ارتقاء مهارت حرفه ای را درمقابل هر متخصص مطرح می نمایند.

    سیستم ارتقاء مهارت حرفه ای :            چطور  عمل می کند؟

    حقوق و امکانات برای تمامی متخصصین و درتمام اجزاء سیستمهای آموزش عالی افزایش می یابند و آنها تخصص خود را ارتقاء می بخشند.

    یکی از این فرصتها تحصیل توأم با کاراست. اصولاً «درضمن کار درس می خوانم» درمیان کارگران و داوطلبان استادی، استادان و داوطلبان مهندس شدن محبوب است. ابتدا کافی است هنرستان یا مدرسه استادان پایان بپذیرد، دوم مؤسسه آموزش عالی است.

    اما اگر آن تمام بشود؟ چه امکاناتی پیش روی متخصصان با مدرک دیپلم آموزش عالی وجود دارد؟ او می تواند ضمن تجربه کارهای عملی در زمینه تخصص، آموزش را در دوره دکترا (حضوری – غیرحضوری) ادامه بدهد. اگر دیپلم او  از لحاظ نظری (تئوری) متفاوت بوده پژوهش او قریحه روشنی داشته و صرف نظر از این موضوع بلافاصله بعد از اتمام مدرسه عالی او می‌تواند در دوره فوق لیسانس وارد شود.

    دوره دکترا اغلب در دوران مدرسه عالی و مؤسسات تحقیقاتی – علمی سازماندهی می شود.

    این مشکل اساسی (فرمت بینادی) جهت آماده سازی تخصص های بسیار حرفه ای کاردرهای علمی وفرهنگی می باشد.

    برای دکتر شدن لازم است امتحان ورودی داده شود. دوره آموزش در دکترای حضوری 3 سال و در دوره غیرحضوری 4 سال است. آنها رشته تخصصی که برگزیده اند را عمیقاً مطالعه می کنند، امتحان می دهند، حداقل کاندیدی، امتحانات تخصصی در زمینه های فلسفه و زبانهای خارجی بوده و رساله فوق لیسانس را می‌نویسد و دکتر ها روی پروژه های انفرادی کار می کنند.

     

    چه کسی می گوید که دانشمند کسی است که موهایش سفید شده است؟...

    با دفاع از فوق لیسانس آموزش در دوره دکترا به اتمام می رسد. از فوق لیسانس دفاع می کنند ودرجه کاندیدای علمی را بدست می آورند.

    -کسانیکه در دکترای حضوری تحصیل کردند و همچنین فارغ التحصیلان مدرسه عالی درزمینه تخصص خود تعیین شغل می کنند. آنهائیکه به دوره دکترا اعزام شده‌اند همانطوریکه مؤسسه یا مدرسه عالی آنها را دکترای تخصصی می نامند، به محل کار سابق مراجعه می کنند اما درمقام بالاتر.

    -این کار مربوط به کسی است که دوره آموزشی دکترای غیرحضوری را با موفقیت به اتمام رسانده است. مضاف بر مدرک دکترا ممکن است آموزش علمی و مهارت حرفه ای نیز ارتقاء یابد. هرفردی که در مدرسه عالی را به اتمام رسانده ممکن است به یکی از ارگان های پژوهشی- علمی وابسته باشد و کار علمی را به عنوان داوطلب درجه دانشمندی نامزد علمی انجام دهد.

    اما در این میان کارعلمی با فعالیت درزمینه تخصص توأم خواهد بود. داوطلب دکترای غیرحضوری، آموزش کارتوأم باتحصیل است. داوطلب جهت اتمام کار علمی، تحقیقات را تا 3 ماه باحفظ میزان حقوق ارائه می دهد.

    -اگر فردی قابلیت فوق العاده ای درکار پژوهشی – علمی داشته باشد می تواند روی رساله دکتریش کارکند. برای دفاع از رساله دکتری و دکترای علوم شدن لازم است یکی از مسائل علمی تخصصی و یامسائل عمیق روزمره، چاپ نتایج پروژه ها و در نظر گرفتن چشم اندازهای مهم ایده علمی رشد یافته  که اساس کار را تشکیل می دهد را تهیه نماید.

    -فردی که درمدارس بعنوان معلم کار می کند جهت تحقیقات علمی تا سقف 2 سال به او مرخصی با حقوق تعلق می گیرد. این مرخصی اغلب دوره دکترا نامیده می شود.

    -به این طریق از درجه نامزدی رساله دکترا در شوراهای تخصصی یا در دیگر رشته‌های علمی دفاع می کنند. این شوراها درمؤسسه های آموزش عالی برجسته یا مؤسسات علمی وجود دارند. مسئله اعطای درجه دانشمندی یا درجه دکترای علوم توسط رأی محرمانه اعضای شورا اتخاذ می گردد. نهایتاً تصمیم هیئت ممیزه شورای عالی در شورای وزیران اتحاد جماهیر شوروی به تصویب نهایی می رسد.

    -برای کارمندان در مدارس عالی کشور ما عنوان های علمی دیگری مانند: استادیاری، دانشیار، استادتعیین شده است. استادیار می بایست دارای تحصیلات عالی و تخصص در رشته مربوطه را داشته باشد. او اغلب زیر نظر دانشیار یا استاد کار می‌کند. عنوان علمی دانشیار ممکن است به همکاری که دارنده درجه علمی دکترا است اعطا شود.

     

     

     
    در دانشگاه مرکزی دکترای تکمیلی متخصصین آماده در زمینه گیپربادیچکاری آکسیگناتسی

    (درمان درشرایط فشارخون بالا) وجود دارند.

    -دانشیار بعنوان معلم عمل کرده و کار علمی دانشجویان را هدایت می نماید. عنوان علمی استادی اغلب اگر به کار معلمی و هدایت کار علمی گروه دانشجویان و معلمین بپردازد به عنوان دکترای علمی نائل می شود. در مؤسسات علمی لقب استادیار متناسب با کارمند علمی جزء و عنوان دانشیار، کارمند علمی ارشد است. عنوان استادی در مؤسسات علمی شناخته شده نیست.

    -بنابراین صعود به مراحل آموزشی ادامه دارد: در دوره فوق لیسانس نامزد علمی می شود، نامزد علمی دکترا شدن و سپس دکترای علمی؛ پس وضعیت فارغ‌التحصیلان مدرسه آموزش عالی که به دلایلی نامزد یا دکترای علمی شده اند چگونه است؟ برای آنها امکان بالا بردن سطح تخصص خود وجود دارد.

  • فهرست و منابع پایان نامه ترجمه - تحصیلات مردم

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پروپوزال در مورد پایان نامه ترجمه - تحصیلات مردم, گزارش سمینار در مورد پایان نامه ترجمه - تحصیلات مردم, تز دکترا در مورد پایان نامه ترجمه - تحصیلات مردم, رساله در مورد پایان نامه ترجمه - تحصیلات مردم, پایان نامه در مورد پایان نامه ترجمه - تحصیلات مردم, تحقیق در مورد پایان نامه ترجمه - تحصیلات مردم, مقاله در مورد پایان نامه ترجمه - تحصیلات مردم, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه ترجمه - تحصیلات مردم, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه ترجمه - تحصیلات مردم, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه ترجمه - تحصیلات مردم, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه ترجمه - تحصیلات مردم
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت