پروژه بررسی نمرات ریاضی و فیزیک سال دوم تجربی و ریاضی دبیرستان دین و دانش 2

تعداد صفحات: 19 فرمت فایل: word کد فایل: 3981
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: آمار
قیمت قدیم:۷,۲۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه بررسی نمرات ریاضی و فیزیک سال دوم تجربی و ریاضی دبیرستان دین و دانش 2

    مقدمه  :

    مطالعات تجربی و مشاهداتی هدف کلی برای یک پروژه تحقیقی آماری، بررسی حوادث اتفاقی بوده و به ویژه نتیجه گیری روی تأثیر تغییرات در ارزش شاخص‌ها یا متغیر های غیر وابسته روی یک پاسخ یا متغیر وابسته است. دو شیوه اصلی از مطالعات آماری تصادفی وجود دارد : مطالعات تجربی و مطالعات مشاهداتی. در هر دو نوع از این مطالعات، اثر تغییرات در یک متغیر ( یا متغیر های ) غیر وابسته روی رفتار متغیر های وابسته مشاهده می‌شود. اختلاف بین این دو شیوه درچگونگی مطالعه‌ای است که عملاً هدایت می‌شود. یک مطالعه تجربی در بردارنده روش های اندازه گیری سیستم تحت مطالعه است که سیستم را تغییر می‌دهد و سپس با استفاده از روش مشابه اندازه گیری های اضافی انجام می‌دهد تا مشخص سازد که آیا تغییرات انجام شده، مقادیر شاخص‌ها را تغییر می‌دهد یا خیر. در مقابل یک مطالعه نظری، مداخلات تجربی را در بر نمی‌گیرد. در عوض داده‌ها جمع آوری می‌شوند و روابط بین پیش بینی‌ها و جواب بررسی می‌شوند.

    یک نمونه از مطالعه تجربی، مطالعات Hawthorne مشهور است که تلاش کرد تا تغییرات در محیط کار را در کمپانی الکتریک غربی Howthorne بیازماید. محققان علاقه مند بودند که آیا افزایش نور می‌تواند کارایی را در کارگران خط تولید افزایش دهد. محققان ابتدا کارایی را در کارخانه اندازه گیری کردند و سپس میزان نور را در یک قسمت از کارخانه تغییر دادند تا مشاهده کنند که آیا تغییر در نور می‌تواند کارایی را تغییر دهد. به واسطه خطا در اقدامات تجربی، به ویژه فقدان یک گروه کنترل محققاتی در حالی که قادر نبودند آنچه را که طراحی کرده بودند، انجام دهند قادر شدند تا محیط را با شیوه Hawthorne آماده سازند. یک نمونه از مطالعه مشاهداتی، مطالعه ایست که رابطه بین سیگار کشیدن و سرطان ریه را بررسی می‌کند. این نوع از مطالعه به طور اختصاصی از شیوه‌ای استفاده می‌کند تا مشاهدات مورد علاقه را جمع آوری کند و سپس تجزیه و تحلیل آماری انجام دهد. در این مورد، محققان مشاهدات افراد سیگاری و غیر سیگاری را جمع آوری می‌کنند و سپس به تعداد موارد سرطان ریه در هر دو گروه توجه می‌کنند.

     

     هدف ها ی  اصلی آمار عبارتند از:

    الف) انجام استنباط درباره جامعه از طریق تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود در داده های نمونه ای.

     ب) سنجش میزان عدم حتمیتی که در این استنباط ها وجود دارد. علمی که برای رسیدن به هدف های فوق اهمیت دارد, عبارتست از طرح ریزی فرایند و دامنه نمونه گیری به طور یکه مشاهدات مبنایی برای استخراج استنباط های معتبر تشکیل دهند.

     دلایل برگزاری دوره کلاس های کاربردی آمار در موسسه ایران زمین:

    قرن بیستم شاهد افزایش روز افزون کاربرد استدلال آماری در تمامی رشته های علوم و حتی در علوم انسانی بوده است. در نتیجه, امروزه آشنایی دانشجویان با اصول و تکنیک های پایه ای تحلیلی آماری در اکثر دوره های علمی و حرفه ای اهمیت خاص دارد.

    خوشبختانه درک بسیاری از مفاهیم اساسی آمار نیاز به دانش ریاضی پیشرفته ندارد. مقصود ما در این دوره, ضمن معرفی طیف وسیعی از تکنیک های آماری که کاربرد گسترده ای دارند, آشنایی دانشجو با این روش ها و آگاه کردن او از محدودیت های آنها و نحوه اعمال این روش ها با نرم افزار SPSS و در صورت لزوم با سایر نرم افزار های آماری می باشد. 

  • فهرست و منابع پروژه بررسی نمرات ریاضی و فیزیک سال دوم تجربی و ریاضی دبیرستان دین و دانش 2

    فهرست:

    مقدمه     .......................................................................................    آ

    داده ها  ......................................................................................... 1

    اعداد تصادفی ................................................................................ 2

    دسته بندی داده ها و جدول فراوانی .............................................. 3

    جدول فراوانی ................................................................................ 4

    نمودار ساقه و برگ ......................................................................... 5

    شاخص های مرکزی ....................................................................... 6

    نمودار جعبه ای .............................................................................. 7

    میانگین ......................................................................................... 7

    واریانس ......................................................................................... 8

    انحراف معیار و ضریب تغییرات ...................................................... 9

    نمودار مستطیلی ............................................................................ 10

    نمودار میله ای ............................................................................... 11

    نمودار چند بر فراوانی .................................................................... 12

    نمودار دایره ای .............................................................................. 13

    نتیجه گیری ................................................................................... 14

     

    منبع:

    ندارد

پروپوزال در مورد پروژه بررسی نمرات ریاضی و فیزیک سال دوم تجربی و ریاضی دبیرستان دین و دانش 2, گزارش سمینار در مورد پروژه بررسی نمرات ریاضی و فیزیک سال دوم تجربی و ریاضی دبیرستان دین و دانش 2, تز دکترا در مورد پروژه بررسی نمرات ریاضی و فیزیک سال دوم تجربی و ریاضی دبیرستان دین و دانش 2, رساله در مورد پروژه بررسی نمرات ریاضی و فیزیک سال دوم تجربی و ریاضی دبیرستان دین و دانش 2, پایان نامه در مورد پروژه بررسی نمرات ریاضی و فیزیک سال دوم تجربی و ریاضی دبیرستان دین و دانش 2, تحقیق در مورد پروژه بررسی نمرات ریاضی و فیزیک سال دوم تجربی و ریاضی دبیرستان دین و دانش 2, مقاله در مورد پروژه بررسی نمرات ریاضی و فیزیک سال دوم تجربی و ریاضی دبیرستان دین و دانش 2, پروژه دانشجویی در مورد پروژه بررسی نمرات ریاضی و فیزیک سال دوم تجربی و ریاضی دبیرستان دین و دانش 2, تحقیق دانشجویی در مورد پروژه بررسی نمرات ریاضی و فیزیک سال دوم تجربی و ریاضی دبیرستان دین و دانش 2, مقاله دانشجویی در مورد پروژه بررسی نمرات ریاضی و فیزیک سال دوم تجربی و ریاضی دبیرستان دین و دانش 2, پروژه دانشجویی درباره پروژه بررسی نمرات ریاضی و فیزیک سال دوم تجربی و ریاضی دبیرستان دین و دانش 2
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت