پایان نامه بررسی رابطه خود کار آمدی و تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات آموزشی به دانشجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردبیل

تعداد صفحات: 91 فرمت فایل: word کد فایل: 393
سال: 1394 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۲۶,۴۰۰ تومان
قیمت: ۲۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی رابطه خود کار آمدی و تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات آموزشی به دانشجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردبیل

    چکیده :

    این پژوهش با هدف «بررسی رابطه خود کار آمدی و تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات آموزشی به دانشجویان»  در کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اردبیل انجام یافته است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی می باشد و با توجه به هدف تحقیق، از نوع کاربردی است. جامعه آماری کلیه کارکنان مدیریت شهرستان کمیته اردبیل(56نفر) و همچنین دانشجویان تحت پوشش این نهاد(703نفر) است. که به روش کل شماری 56 نفر از کارکنان و همچنین 56 دانشجو به جهت توازن با حجم کارکنان انتخاب شدند. در تحقیق حاضر از پرسشنامه‌های استاندارد خودکارآمدی شرر و همکارانش(1982)، پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مه یر(1997) و پرسشنامه استاندارد کیفیت خدمات سروکوال استفاده شده است و فرضیه های تحقیق با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره آزمون شدند و نتایج پژوهش حاکی ازآن است که؛ بین خود کار آمدی و تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات آموزشی رابطه معناداری وجود دارد و همچنین مولفه های میل به آغاز گری رفتار و میل به گسترش تلاش از قدرت تبیین بیشتری در پیش بینی کیفیت خدمات آموزشی برخوردار هستند. از سوی دیگر تعهد سازمانی کارکنان پیش بینی کننده خوبی برای ارائه کیفیت خدمات آموزشی می باشد و بالاخص با تقویت تعهد عاطفی و مستمر کارکنان در ارائه کیفیت خدمات آموزشی بیشتر به دانشجویان بهره وری بیشتر را ایجاد می نماید.

    -1مقدمه:

    هر سال عده زیادی از دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد به جمع دانشجویان می پیوندند و با عنایت به اینکه دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) به دلیل شرایط خاص حاکم بر جنبه های مختلف زندگی شان، وضعیت متفاوتی و منحصر به فردی نسبت به سایر دانشجویان دارند بیشتر نیاز به خدمات آموزشی و فرهنگی ویژه ای دارد. بنابراین تعیین شکاف کیفیت خدمت، و در پی آن اتخاذ استراتژی هایی برای رفع یا کاهش شکاف ، اولین گام اساسی در تدوین برنامه های ارتقای کیفیت، برای این قشر از دانشجویان محسوب می شود.  

    شایان ذکر است که عوامل بسیار زیادی می توانند در افزایش کیفیت خدمات دخیل باشند که در این تحقیق به بررسی خودکارآمدی و تعهد سازمانی به عنوان متغیرهای جدید پرداخته شده است. به عقیده بندورا(1992) داشتن دانش، مهارت ها و دستاوردهای  قبلی، پیش بینی کننده های مناسبی برای عملکرد آینده افراد نیستند، بلکه باور انسان درباره توانایی های خود در انجام آنها بر چگونگی عملکرد او مؤثر است  در واقع، خودکارآمدی به احساس شایستگی در کنترل داشتن بر محیط خود تأکید دارد و تقویت و توجه به ویژگی خودکارآمدی در عملکرد کارکنان، مستلزم شناسایی عوامل پیشایندی یا تعیین کننده آن میباشد.

    اگر کارکنان در کنار خودکارآمدی از درجه نسبی تعیین هویت فرد با سازمان و مشارکت او در آن. به بیان دیگر تعهد سازمانی داشته باشند، در اینصورت کیفیت خدمات آموزشی چه تغییر پیدا خواهد کرد. تعهد سازمانی به معنای حالتی که فرد آرزو می کند در عضویت سازمان باقی بماند و نگرشهای مثبت یا منفی افراد نسبت به کل سازمانی است که در آن مشغول به کار هستند(گولراز،2008). لازم به ذکر است که تعهد سازمانی با بسیاری از رفتارهای شغلی کارکنان مرتبط  است، از جمله اینکه تعهد سازمانی با پیامدهایی از قبیل رضایت شغلی، رفتار سازمانی فرا اجتماعی و عملکرد شغلی و کیفیت خدمات آموزشی ارتباط دارد (کوزه چیان و همکاران،1382)..

    دراین فصل به بررسی کلیات تحقیق پرداخته شده  است. ابتدا مسئله  اصلی تحقیق  بیان  می گردد و سپس بطور مختصر به تشریح و بیان موضوع پرداخته می شود. در ادامه ضرورت انجام تحقیق مورد بررسی قرارمی‌گیرد. سپس به اهداف تحقیق پرداخته می‌شود و اهداف اصلی وفرعی مشخص می گردد. درادامه پرسش های تحقیق بیان می‌شود، سپس به بیان فرضیه‌های تحقیق پرداخته می شود و در انتها واژه ها و اصطلاحات تخصصی تحقیق هم به صورت مفهومی و هم به صورت عملیاتی تشریح می‌گردد.

     

     

    1-2 بیان مسأله

    در دنیای کنونی ،موضوع کیفیت،مدیریت سازمانها را با چالش هائی مواجه ساخته است. کیفیت خدمات،عامل مهمی برای رشد،موفقیت و ماندگاری سازمان است و به عنوان موضوعی راهبردی، موثر و فراگیر در دستور کار مدیریت قرار گرفته است (داگلاس[1]،2006). در بررسی کیفیت خدمات به مقایسه انتظارات مشتری و آنچه احساس می کند که باید باشد، با ادراکات او و آنچه که دریافت داشته است پرداخته می شود.اگر انتظارات بیش از ادراکات باشدازدیدمشتری کیفیت خدمات دریافت شده کم است و نارضایتی وی را به دنبال دارد(ساهنی[2]،2006).از طرفی دیگر امروزه بیشتر کشورهای جهان بر این باورند که پایه اصلی توسعه ملی ،گسترش کمی و کیفی سریع و برابر فرصتهای آموزش است هرچه آموزش بیشترو با کیفیت بهتر ارائه شود توسعه ملی سریعتر صورت خواهد گرفت(شیخعلی زاده، 1383).

    گفتنی است که مدل سروکوال، ابزار معتبری برای ارزشیابی کیفیت خدمات است و در قیاس با سایر روش های ارزشیابی کیفیت، مزایایی دارد که امکان تطبیق ابعاد آن با انواع مختلف محیط های خدماتی، پایایی و اعتبار بالای آن در مقایسه ادراک و انتظار مشتریان، اهمیت نسبی ابعاد پنج گانه آن در درک کیفیت خدمات و توانایی تحلیل براساس ویژگی های جمعیت شناختی، روان شناختی و سایر زمینه ها از جمله این مزایا است کلیه سازمان ها می توانند با توجه به ویژگی ها نیازهای متفاوت خود، برای ایجاد تغییرات مناسب  به طور اختصاصی ازاین مدل استفاده نمایند.

    با توجه به اینکه دانشجویان به عنوان یکی از اصلی ترین مشتریان دریافت خدمات آموزشی در کمیته امداد به حساب می آیند لذا یکی از مشخصه های کیفیت خدمات،برآورده شدن انتظارات دانشجویان از خدمات ارائه شده است.با بررسی شکاف بین انتظارات و ادراکات دانشجویان می توان کیفیت خدمات ارائه شده را تعیین نمود. کم بودن شکاف بین انتظارات و ادراکات دانشجویان،نشان دهنده کیفیت مطلوب خدمات آموزشی ارائه شده است.در واقع گام اساسی برای جبران این شکاف، شناخت ادراکات و انتظارات دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی،تعیین نقاط قوت و ضعف و در پی آن اتخاذ تدابیر و استراتژیهای برای کاهش شکاف و تأمین نظر دانشجویان است (کبریائی،1384)

    در این راستا یکی از عواملی که به نظر می رسد میتواند بر توانائی کارکنان در جهت ارتقای کیفیت خدمات موثر باشد خودکارآمدی آنان باشد.باندورا[3](2000) خودکارآمدی را به عنوان باورهای افراد به توانائی خود در انجام وظایف به گونه موفقیت آمیز تعریف کرده است.

    از عوامل مهم دیگر که به تحقق اهداف سازمانی همه سازمانها کمک میکند تعهد سازمانی است که  یکی از عوامل موثر بر انجام مشاغل در سازمانها نیزمطرح است.در تعهد سازمانی ، شخص نسبت به سازمان احساس وفاداری قوی دارد و از راه آن سازمان خود را مورد شناسائی قرار می دهد(زکی،1383).در واقع تعهد سازمانی انجام مناسب فعالیت، برنامه ریزی و انجام مسئولیتهای حرفه ای و مشارکت آنان میشود.با توجه به مطالب ذکر شده مطالعه حاضر در پی پاسخگویی به این سوال است که خودکار آمدی و تعهد سازمانی کارکنان کمیته امداد امام(ره)شهرستان اردبیل چه تاثیری در کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده به دانشجویان داشته و سهم هر کدام از این عوامل در کیفیت خدمات ارائه شده چقدر است؟

     

    1-3 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

     دانشجویان ، سرمایه های گران قدر هر کشور به شمار می روند که توجه به تربیت آن ها از نظر علمی، پژوهشی و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است و برنامه ریزی صحیح در آموزش و پرورش آنان از وظایف اصلی سازمانهای آموزشی به حساب می آید. بدیهی است که با بررسی و مقایسه دیدگاه دانشجویان در خصوص کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده می توان در برنامه ریزی های بعدی آنها تجدید نظر نمود . از سوی دیگرهمواره خدمات آموزشی نقش اساسی در توسعه یافتگی جوامع دارند.بنابراین توجه به ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی و پژوهشی به طور مستمر،مسئله ای ضروری به نظر می رسد(نورالنساء و همکاران،1390).چرا که سازمان ها دریافته اند که تاچه حد فقدان اطلاعات کافی درباره انتظارات و بازخورد ادراکات مشتریان از خدمات ارائه شده برای سازما نها، مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد(الوانی و ریاحی،1382).

    کمیته امداد امام(ره)همگام با مراکز آموزش عالی،وظیفه مهم تربیت و حمایت نیروی انسانی متخصص و دانشجویان تحت پوشش خود را بر عهده داردو بایستی ضمن توجه به افزایش کمی و کیفی دانشجویان و تنگناهای مالی،به حفظ بهبود و ارتقای کیفیت خدمات نیز بپردازد و در صورتی از عهده وظایف و اهداف خود بر می آید که از نظر کیفیت خدمات آموزشی و فرهنگی در وضعیت مطلوبی باشد

    توجه به مطالب فوق در مورد اهمیت خودکارآمدی کارکنان، مسأله این تحقیق از آن جا نشأت می گیرد که خودکارآمدی کارکنان نقش تعیین کننده ای در بهبود و عملکرد کیفیت خدمات آموزشی دارند سبب گردیده تا برنامه ریزی ها به طور مناسب جهت بهبود خودکارآمدی کارکنان و به تبع آن بهبود عملکرد یا کیفیت خدمات آموزشی حاصل گردد. بنابراین، این تحقیق به دنبال بررسی این مهم است که دریابد آیا می توان با پرورش خودکارآمدی کارکنان و یا افزایش تعهد سازمانی کارکنان، سبب بهبود کیفیت خدمات آموزشی به دانشجویان گردید. از سوی دیگر کسب بازخورد از دریافت کنندگان درباره کیفیت خدمات آموزشی، یکی از گامهای اساسی برای ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده است تا بخش هایی را که درآنها نیاز به بهبود مستمر وجود دارد، با توجه به محدودیت های زمانی و منابع و دیگر عوامل، اولویت بندی کرد.

     

    [1] Douglas

    [2] . Sahney

    3.Bandura

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی رابطه خود کار آمدی و تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات آموزشی به دانشجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردبیل

    فهرست:

    فصل اول: کلیات تحقیق

    چکیده : 1

    1-1مقدمه: 3

    1-2 بیان مسأله. 4

    1-3 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق. 5

    1-4 اهداف تحقیق. 6

    1-5 فرضیات تحقیق: 6

    1-6 تعریف مفهومی و عملیاتی واژه‏ها و اصطلاحات.. 6

    فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

    2-1 مقدمه: 9

    2-2 بخش اول: 9

    2-2-1 خودکارآمدی.. 9

    2-2-1-1 تقسیم بندی خودکارآمدی.. 11

    2-2-1-2 قابلیت و اعتقاد به خودکارآمدی.. 12

    2-2-1-3-1 تجربه های موفق: 15

    2-2-1-3-2 تجربه های جانشینی: 15

    2-2-1-3-3 ترغیبهای کلامی یا اجتماعی: 16

    2-2-1-3-4 حالات عاطفی و فیزیولوژیک: 17

    2-2-1-5 ویژگیهای افرادخودکارآمد. 17

    2-3 بخش دوم تعهد سازمانی.. 18

    2-3-1تعاریف تعهد سازمانی.. 18

    2-3-2مبانی نظری تعهد سازمانی: 19

    2-3-2-1 نظریات کلاسیک: 20

    2-3-2-2 نظریه معاصر تعهد سازمانی: 21

    2-3-3 ابعاد تعهد سازمانی: 21

    2-3-4  انواع تعهد سازمانی.. 23

    2-3-4-1 تعهد عاطفی: 23

    2-3-4-2 تعهد مستمر: 23

    2-3-4-3  تعهد هنجاری: 23

    2-3-5 مدلهای تعهد سازمانی: 24

    2-3-5-1 مدل اریلی و چتمن: 24

    2-3-5-3 مدل آنجل و پری: 26

    2-3-5-4 مدل مایر و شورمن: 27

    2-3-5-5  مدل پنلی و گولد: 27

    2-3-5-6 مدل جاروس و همکاران. 28

    2-3-5-7  مدل  ماتیو و زاجاک: 28

    2-3-5-8 مدل پیشنهادی بالفور و وکسلر: 29

    2-3-5-9  مدل مودی و همکاران: 29

    2-3-6  نتایج حاصل از تعهد سازمانی.. 30

    2-4بخش سوم : 31

    2-4-1 کیفیت خدمات آموزشی.. 31

    2-4-2سنجش کیفیت خدمات  مدل سروکوال. 31

    2-4-3 واژه شناسی کیفیت.. 35

    2-4-3-1مفهوم کیفیت خدمات.. 35

    2-4-4 ابعاد پنج گانه کیفیت خدمات در مدل سروکوال. 36

    2-5-پیشینه تحقیق. 38

    2-5-1 تحقیقات داخلی: 38

    2-5-2 تحقیقات خارجی: 40

    2-6 چارچوب نظری تحقیق. 42

    فصل سوم: روش شناسی تحقیق

    3-1 مقدمه: 44

    3-2 روش تحقیق: 44

    3-3 جامعه آماری: 44

    3-3 حجم نمونه و روش نمونه‏گیری: 44

    3-4 ابزار اندازه گیری : 45

    3-5 روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها: 46

    3-6 روای وپایایی پرسشنامه: 46

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های تحقیق

    4-1 مقدمه: 48

    42 داده های آمار توصیفی: 49

    4-3 داده های آمار استنباطی.. 56

    4-3-1 بررسی فرضیه ها : 56

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات تحقیق

    5-1)مقدمه. 63

    5-2)خلاصه یافته های پژوهش : 63

    5-3 بحث و بررسی یافته های حاصل از آزمون فرضیه های تحقیق. 64

    5-4-1)پیشنهادات کاربردی  پژوهش: 67

    5-4-2) پیشنهادات برای پژوهشگران آتی: 69

    5-5 محدودیت ها: 69

    فهرست منابع. 70

    پیوست ها 76

    .

    منبع:

    منابع داخلی:

    بدیعی، مینو(1388). فایول و چندین اصل مدیریتی دیگر. قابل دسترسی در آدرس: http://minoobadiee.blogfa.com

    تنهایی ، ابوالحسن( ۱۳۷۹): مکاتب و نظریه های جامعه شناسی، انتشارات مرندیز.

    توفیقی، ‎شهرام؛‎ صادقی‎ ‎فر،‎ ‎جمیل و‎ محمودزاده،‎ ‎پژمان‎ .(1390).‎‏ کیفیت‎ ‎خدمات‎ ‎آموزشی‎ ‎از‎ ‎دیدگاه‎ ‎دانشجویان. فصل نامه ‏راهبردهای آموزشی دوره 4، شماره 1 صص 61-52. ‏

    چلپی ، مسعود (۱۳۷۵)جامعه شناسی نظم، تهران، نشر نی.

    چلپی ، مسعود (۱۳۸۵): تحلیل اجتماعی در فضای کنش، تهران، نشر نی.

    دیویس،کیت و نیواستورم،جان (۱۳۷۰): رفتار انسانی در کار، ترجمه محمدعلی طوسی، تهران، چاپ اول، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی ..

    رضائیان،علی(1372). خودمدیریتی. نشریه مدیریت دانش . ش22.صص 73-64.

    زارعی، عزیز الله ؛ قاسمی، نوشاد  و سروقد، سیروس.(1388). بررسی  رابطه بین  توانمندسازی، خودکارآمدی و عملکردشغلی در کارکنان اداره آموزش و پرورش مرودشت و درودزن. پایان نامه کارشناسی ارشد. رشته مدیریت.دانشکاه رشت. دانشکده مدیریت.

    زکی، محمدعلی. (1383). بررسی تاثیر ابعاد شغلی بر تعهد سازمانی معلمان مرد و زن دبیرستان های شهر ‏اصفهان، مجله مصباح، شماره 47، صص85- 74‏ .

    ساعت چیان،وحید؛قنبرپور نصرتی،امیر؛ رسولی،سید مهدی؛ پورسلطانی زرندی،حسین(1390)، بررسی ارتباط بین رضایت شغلی، تعهد سازمانی و کیفیت خدمات داخلی در فدراسیون های منتخب، دوفصلنامه پژوهشی در مدیریت ورزش و رفتار حرکتی، سال اول، شماره دوم، صص137 تا 147

    سرایی، حسن. (1382). مقدمه ای بر نمونه گیری در تحقیق، چاپ سوم، تهران، انتشارات سمت.

    سید جوادین، سیدرضا، (1383)، مدیریت رفتارسازمانی، تهران ، انتشارات نگاه دانش، چاپ اول.

    سیماراصل،نسترن؛ فیاضی، مرجان و کاوه، منیژه.(1389). استفاده از روانشناسی مثبت گرا در مدیریت و رهبری سازمانی.همایش ملی چالشهای مدیریت و رهبری در سازمانهای ایرانی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اصفهان.

    شهیدی، نیما؛ جعفری، پریوش، قورچیان، نادرقلی و بهبودیان، جواد. (1392). رابطه بین خودکارآمدی و تعهد سازمانی با کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی در منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی، رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، دوره 4، شماره 15، صص 21-44.

    شولتز، دوان.(1990). نظریه های شخصیت، مترجمان: یوسف کریمی، فرهاد جمهری، سیامک نق شبندی، بهزاد گودرزی، هادی بحیرایی، محمدرضا نیکخواه(1384)، تهران: نشر ارسباران.

    ‏شیخعلی‌زاده، سیاوش. (1383). آموزش عالی، دانشگاه و توسعه ملی، مجموعه مقالات همایش ‏آموزش عالی و توسعه پایدار، وزارت علوم - تحقیق و فنّاوری، مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی ‏آموزش عالی، شماره 38، صص 32- 15.

    فولاد چنگ، محبوبه و مهید و مینا. (1391).  نقش دلبستگی به والدین در پیشرفت تحصیلی با واسطه ‏گری خودکارآمدی، نشریه‏‎ ‎روان‎ ‎شناسی‎ ‎کاربردی، دوره 6، شماره1، صص 11-18.

    ‏قلاوندی، حسن؛ بهشتی راد، رقیه و قلعه ای، علی رضا. (1391). بررسی وضعیت کیفیت خدمات آموزشی ‏دانشگاه ارومیه بر اساس مدل سروکوال. مجله مدیریت نو، سال سوم، شماره 25، صص 55-68.

    کبریایی، مسعود. (1384). ارزیابی شکاف کیفیت خدمات پزشکی زاهدان، مجله ایرانی آموزشی در علوم پزشکی،سال پنجم، دوره اول، صص53-61

    کشاورزی، لقمان و سرخوش، سمیرا. (1392). ارتباط خودکارآمدی شغلی مدیران و تعهد سازمانی کارکنان با رضایت مشتریان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، مجله پژوهش کاربردی در مدیریت ورزشی، دوره 1، شماره 4، صص 11-19.

    کوزه چیان، هاشم، زارعی، جواد و طالبپور.(1382).بررسی ارتباط تعهد سازمانی و رضایت شغلی مدیران و معلمان مرد تربیت بدنی آموزشگاههای استان خراسان، فصلنامه المپیک، سال. یازدهم، شماره 1 و 2، صص 43 تا 52.

    گل پرور، محسن و حمیدرضا عرضی سامانی.1385. پیش بینی تعهد سازمانی و مولفه های آن بر اساس متغیرهای هفده گانه فردی و سازمانی، فصلنامه دانش و پژوهش در روان شناسی، شماره 29. صص 41 تا 68.

    گیمینیان، وجیهه(1383)، "بررسی رابطه بین آزادی عمل و تعهد شغلی دبیران مدارس شهر اصفهان"، فصلنامه تعلیم و تربیت، سال بیستم، شماره 1، شماره مسلسل 14.صص29-17.

    مقیمی،سید محمد(1377). نقش پیوند موثر در فرایند رهبری سازمانی، فصلنامه مصباح سال هفتم  تهران:شماره22..صص43-39.

    میرزامحمدی،محمدحسن؛عبدالملکی، جمال(1387)؛بررسی رابطه تعهد سازمانی با کیفیت ارائه خدمات در کارکنان اداری و اموزشی غیر هیات علمی دانشگاه شاهد، مجله دانشور رفتار،دوره 15، شماره 33، ص67 تا 84

    مورهد، جی و گریفین(1383)،" رفتار سازمانی"، ترجمه مهدی الوانی و غلامرضا معمارزاده،. تهران: انتشارات مروارید.

    میچل ، ترنس آر. (1373). مردم در سازمانها، زمینه رفتار سازمانی . "ترجمه حسین شکرکن ". تهران : رشد.

    نجفی، محمود و فولادچنگ.(1389). رابطه خودکارآمدی و سلامت روان در دانش‌آموزان دبیرستانی. دو فصلنامه پژوهشی دانشور. دانشگاه شاهد. جلد 1 شماره 22 صفحات 69-83.

    نورالنسا، رسول و تقی زاده هرات، علی. (1390). ضرورت بازآفرینی الگوی تعالی سازمانی بنیاد مدیریت ‏کیفیت اروپا متناسب با بخش بهداشت و درمان جهت استفاده در جایزه ملی بهره وری و تعالی ‏سازمانی، فصلنامه بیمارستان، سال دهم، شماره 2، صص 16-25.‏

    هرسی، پاول و بلانچارد، کنت ایچ،(1373)، مدیریت رفتار سازمانی، قاسم، کبیری، مؤسسه انتشارات جهاد دانشگاهی(ماجد)، چاپ چهارم.

    هرگنهان.ب. السون. م .(1382). مقدمه ای بر نظریه یادگیری .ترجمه دکتر علی اکبرسیف.تهران .نشر دوران.

    الوانی، مهدی و ریاحی، بهروز. (1382). سنجش کیفیت خدمات در بخش عمومی، چاپ اول، تهران، انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات ایران.

     

     

     

     

    Appelbaum,steven H., Hongger,Karen. (1998)"Empowerment: a contrasting overview of organizations in general and nursing in parti- cular –an examination of organizational factors, managerial behaviors, job design, and structural power". Joural of Empowerment in organization. v6 N 2.pp.29-50                                              

    Balfour, D., Weschler, B. (1996). Organi zational commitment : antecedents and outcomes in public organizations, Public Productivity and Management Review, 29, 256-277.

    35.Bandura , A. (2004). Social cognitive theory: and ognatic perspective, Annual Review ofPsychology, 52, 1-26.

    Bandura, A .(‎‏2000‏‎) Cultivate self–efficacy for personal and organizational ‎effectiveness. Handbook of principles of organization behavior. Oxford, uk: ‎Blachwell. Pp: 13-26.‏

    ‏Bandura, A. (‎‏1997‏‎) Self-efficacy: the exercise of control. New York: W. H. ‎Freeman‏

    Becker, H. S. 1960. Notes on The Concept of Commitment.American Journal of Sociology,Vol.66,No,1

    Becker, T.E. (1992), Foci and Bases of Commitment: are They Distinctions Worth Making? Academy of Management Journal, Vol.35, No. 5, pp.232-244

    40.Betz, N., &Hackett, G.(1981).the relationship of careerrelated self-efficacy expectations to perceived Careeroptions in college women and men. Journal of counselingPsychology,28,399-410

    41.Burke, J. (2000). Reading, Reminders: tools, tips, and techniques. Portsmoul NH:Boyntow/cook.

    Cerit,Y( 2010) , Teacher efficacy scale: the study of validity and reliability and preservice classroom teachers‟ self -efficacy beliefs, Journal of Theory and Practice in Education, Journal of Theory and Practice in Education. Vol.28, No 6, pp. 737-757Chan ,D,(2008) , Teacher self-efficacy and successful intelligence among Chinese secondary school teachers in Hong Kong, Educational Psychology, Vol. 28, No. 7, 735–746, available at : http://www.informaworld.com/smpp/title~content=t713415498

    CRAMER, D.(1996).“JOB SATISFACTION AND ORGANIZATIONAL CONTINUANCE COMMITMENT: A TOW - WAVE PANEL STUDY”, JOURNAL OF ORGANIZATIONAL BEHAVIOR, VOL 17. NO 4.

    Douglas A, Douglas J.(2006).Campus spies? Using mystery students to evaluate university performance. Educ Res.48(1):111-9.

    Gautam.T and all (2004). organizational citizenship behavior and organizational commitment in nepal, a ston business, aston university, birmingham B4 7ET

    46.Guleryaz, G., Guney, S., Miski Aydin, E., Asan. (2008). The mediating effect of Job satisfaction betweenemotional intell igence and organizational commitment of nurses: A questionnaire survey.

    47.Haight, K. W. (2011). “Teacher self-efficacy in the adoption and integration of technology within the classroom”. Thesis Degreeof Doctor, Walden University.

    48.

    49.Joe, S. W. (2012) Assessing job self-efficacy and organizational commitment considering a mediating role of information asymmetry, The Social Science Journal, Volume 47, Issue 3, Pages 541–559.

    50.Lunenburg, F. C. ( 2011 ). “Self-efficacy in the workplace: Implications for motivation and xperformance” . International Journalof Management, Business and Administration , Vol. 14, No. 2, PP: 1-5

    51.Maddux, J. E. (2002). The power of believing you can. Hand book of positive psychologyOxford University Press,.

    Margolis, H and;. McCabe,P( 2010) , Self-Efficacy: A Key to Improving the Motivation of Struggling Learners, available at : http://www.informaworld.com/smpp/title~content=t914957660

    Matieu John E. and Dennis Zajac (1990), “A Review and Meta  Analysis of Antecedents, correlations and consequences of organizations commitment. Psychological Bulletin, 108, 171-199

    Mayer, R .C & Shoorman, D. F (2000): Differentiating antecedents of organizational commitment, a test of March & Simon model. Journal of organizational behavior. 19(1). 47-49

    MAYER, R.C & SCHOORMAN, D.F.(1998).“DIFFERENTIATING ANTECEDENTS OF ORGANIZATIONAL COMMITMENT: A TEST OF MARCH AND SIMON’ MODEL”, JOURNAL OF ORGANIZATIONAL BEHAVIOR, VOL 19 NO 1.

    Mayer,J & Hrrscovitch, L (2002): Commitment in the workplace toward a general model. Human Resource management review. 2(9).Meyer, J. and Allen ,N.J.,(1991),”  Three Component of organizational Commitment”, Human Resource Manangement Review, Vol.1,  No. 7.

    Mcnealy, R.M (1994).,Making customer satisfaction Happen, 1st edition, New Jersey, Chapman & Hall. 

    Meyer, J. and Allen, N. (‎‏1997); Commitment in the Workplace, Thousand Oaks, CA: ‎SAGE Publicati.

    Mowday, R. T.& Porter, L. W. & Steers, R. M. (1982)," Organizational Linkages: The Psychology of Commitment, Absenteeism, and Turnover",San Diego, CA: Academic Press.

    ‏MOWDAY, R.T.(198).“REFLECTIONS ON THE STUDY AND RELEVANCE OF ORGANIZATIONAL COMMITMENT”. HUMAN RESOURCE MANAGEMENT REVIEW, VOL 8, NO 4 .

    O’Reilly, C., & Chatman, J. (1986). Organizational commitment and psychological attachment: The effects of compliance, identification, and internalization on prosocial behavior. Journal of Applied Psychology, 71, 492-499.

    62.Pajares,F.,&Schunk,D.H().Self-beliefs and school success: Selfefficacy-concept and school achievement. Chapter in R. Riding & S.Rayner (Eds.), (), Perception (pp. ). London: Ablex Publishing

    Parasuraman A, Zeithaml VA, Berry L..(1988). SERVQUAL: A multiple item scale for easuring consumer's perceptions of service quality.Journal of Retailing .64(1):12-40.

    64.Parasuraman, A., Zeithaml, V. ABerry, L. L. (1994). Alternative Scalesfor Measuring Service Quality: A Comparative Assessment Based on Psychometricand DiFgnostic CriteriaJournal ofRetailing,3230-201

    Parasuraman, A., Zeithaml, V., & Berry, L. (1985). A conceptualmodel of service quality and its implications for future research.Journal of Marketing, 49, 41–50.

    66.Redmond, B. F. (2010). Self-Efficacy Theory: Do I think that I can succeed in my work? Work Attitudes and Motivation. ThePennsylvania State University; World Campus. Retrieved xfrom https://cms.psu.edu/ .

    Richardson, E. D. (1999). Adventure Based Theory and Self Efficacy Theory: Test of Treatment Model for Late Adolescents with Depressive Symptomatology,Dissertation of Virginia Polytechnic Institute and State Universit

    68.Rigotti,T.,Schyns, B.and Mohr, G.(2008).A short versionof the occupational self-efficacy scale .Structural andconstruct validity across five countries, journal of CareerAssessment,16,238-255.

    Ruby CA.(1998). Assessing student satisfaction with selected student services using SERVQUAL, a market-driven model of service quality. NASPA Journal; 35(4): 331-341.

    ‏Sahney, S. D., Banwet, K. and Karunes, S. (2006). An integrated framework for quality in ‎education: Application of quality function deployment, interpretive structural ‎modeling and path analysis. Total Qual Manag, 17(2): 17-29.

    71.Schewarzer, R., & Scholz, U. (2000). Cross-cultural assessment of coping resources: thegeneral perceived self-efficacy scale. Paper presented at the Asian Congress of HealthPsychology. Health psychology and culture. Tokyo , Japan.

    Sheldon, M. E.,(2000),” Investment and Involvement as Mechanisms Prouducing Commitment  to the Organization Administration”, Administrative Science Quarterly, Vol.16, pp.142-150.                  

    Sherer, M., Maddux, J. E., Mercandante, B., Prentice- Dunn, S., Jacobs, B., & Rogers, R.W. (1982). The selfefficacy scales: Costruction and validation. Psychological Reports, 51

    Siders. M and all (2003). the Relationship of internal  and external commitment to job per formance, som research committee at syracuse University.

    Somers, M.J.; Brinbaum, D. (1998), “Work-related commitment and  job performance: It’s also the  ature of the performance that counts”, Journal of Organizational Behavior, 19: 621-634

    Tamosaitis, W. L. (2006). The relationship between employee performance ratings and the three components of organizational commitment for technical personnel in a project environment. issertation Abstract Ph.D. The University of Alabama.

    Whetten,David.A&kim s.cameron(1998). Developing Management skills.New York: Addison- Wesley,wheelan,

    .

پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی رابطه خود کار آمدی و تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات آموزشی به دانشجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردبیل, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی رابطه خود کار آمدی و تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات آموزشی به دانشجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردبیل, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی رابطه خود کار آمدی و تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات آموزشی به دانشجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردبیل, رساله در مورد پایان نامه بررسی رابطه خود کار آمدی و تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات آموزشی به دانشجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردبیل, پایان نامه در مورد پایان نامه بررسی رابطه خود کار آمدی و تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات آموزشی به دانشجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردبیل, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی رابطه خود کار آمدی و تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات آموزشی به دانشجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردبیل, مقاله در مورد پایان نامه بررسی رابطه خود کار آمدی و تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات آموزشی به دانشجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردبیل, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی رابطه خود کار آمدی و تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات آموزشی به دانشجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردبیل, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی رابطه خود کار آمدی و تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات آموزشی به دانشجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردبیل, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی رابطه خود کار آمدی و تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات آموزشی به دانشجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردبیل, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه بررسی رابطه خود کار آمدی و تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات آموزشی به دانشجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردبیل
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت