پروپوزال بررسی تاثیر المان های مرزی بر رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی

تعداد صفحات: 14 فرمت فایل: word کد فایل: 3910
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت قدیم:۷,۲۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروپوزال بررسی تاثیر المان های مرزی بر رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی

    درخواست تصویب موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری

    رشته: عمران - سازه  

      مقطع: کارشناسی ارشد

    سئوال اصلی تحقیق: (مسئله تحقیق)

    یکی از سیستم های سازه ای که در طراحی ساختمان های فولادی و همچنین در مقاوم سازی سازه های بتنی موجود ، مورد استفاده قرار می گیرد ، سیستم دیوار برشی فولادی می باشد .این سیستم به دلیل عملکرد مناسب قابلیت بکارگیری در مناطق با لرزه خیزی بالا را دارا می باشد و می تواند به عنوان سیستم مقاوم در برابر بارهای جانبی باد و زلزله در ساختمان های کوتاه و بلند مرتبه مورد استفاده قرار گیرد . این سیستم از یک ورق فولادی که توسط دو تیر و دو ستون به عنوان المان های مرزی محصور شده است ، تشکیل می شود که این مجموعه رفتاری تقریبا شبیه به تیر ورق دارد . از انواع دیوارهای برشی فولادی می توان به دیوارهای سخت نشده ، دیوار های سخت شده و دیوارهای برشی کامپوزیت اشاره نمود . از این سیستم در تعدادی از ساختمان های ساخته شده در امریکا ، کانادا و ژاپن به عنوان سیستم لرزه بر استفاده شده است . با توجه به تاثیر زیادی که تیرها و ستون های اطراف دیوار برشی فولادی ، به عنوان المان های مرزی ، در عملکرد لرزه ای دیوار های برشی فولادی دارند ، بررسی بیشتر مشخصات این المان ها دلیل انجام این تحقیق در قالب یک پایان نامه کارشناسی ارشد می باشد . از جمله ضرورت های انجام این پروژه می توان به بررسی تاثیر سختی المان های مرزی بر روی ظرفیت برشی دیوار ، بررسی تاثیر نوع اتصال تیر به ستون در رفتار دیوار ، بررسی نحوه اتصال دیوار به المان های مرزی و تاثیر آن بر زاویه تشکیل میدان کششی در دیوار ، بررسی تشکیل مفصل پلاستیک در تیر و اثر آن بر ایجاد لنگر در ستون ها و ... اشاره نمود .

     

    ه بیان مسئله(شامل تشریح ابعاد، حدود مسئله، معرفی دقیق آن، بیان جنبه های مجهول و مبهم، متغیرهای مربوط به سئوالات تحقیق، منظور تحقیق).

    با توجه به تاثیر زیادی که تیرها و ستون های اطراف دیوار برشی فولادی ، به عنوان المان های مرزی ، در عملکرد لرزه ای دیوار های برشی فولادی دارند ، بررسی بیشتر مشخصات این المان ها دلیل انجام این تحقیق در قالب یک پایان نامه کارشناسی ارشد می باشد . از جمله ضرورت های انجام این پروژه می توان به بررسی تاثیر سختی المان های مرزی بر روی ظرفیت برشی دیوار ، بررسی تاثیر نوع اتصال تیر به ستون در رفتار دیوار ، بررسی نحوه اتصال دیوار به المان های مرزی و تاثیر آن بر زاویه تشکیل میدان کششی در دیوار ، بررسی تشکیل مفصل پلاستیک در تیر و اثر آن بر ایجاد لنگر در ستون ها و ... اشاره نمود .

     

    و سوابق مربوطه: (بیان مختصر سابقه تحقیقات انجام شده پیرامون موضوع و نتایج حاصل شده در داخل و خارج و نظرهای علمی موجود در رابطه با مسئله)

    در زمینه دیوار های برشی فولادی مطالعات زیادی در دانشگاه های معتبر ایران و جهان صورت گرفته است . سعید صبوری و فرزاد حاتمی در سال 1383، در دانشکده عمران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ، پروژه ای را با عنوان اثر اتصال لولایی بین تیر و ستون در دیوارهای برشی فولادی ، به انجام رسانده اند . ابوالحسن آستانه اصل در دانشگاه Berkeley ، طی پروژه ای آزمایشگاهی با عنوان رفتار لرزه ای و طراحی دیوار های برشی فولادی ، دو مدل با مقیاس 2/1  را در قالب قاب دوگانه خمشی به همراه دیوار برشی فولادی بدون سخت کننده ، مورد بررسی قرار داده است .

    در سال 2008 تحقیقی توسط Michel Bruneau در کشور امریکا صورت گرفته است که در آن از اتصالات RBS بین تیر و ستون استفاده شده است .

    1- الف تحقیق بنیادی: تحقیقی است که به کشف ماهیت اشیاء، پدیده ها و روابط بین متغیر ها، اصول، قوانین و ساخت یا آزمایش تئوریها و نظریه ها پرداخته و به توسعه مرزهای دانش رشته علمی کمک می کند.

     ب تحقیق نظری: تحقیقی است که نوعاً بنیادی بوده و از روش های استدلال و تحلیل عقلانی استفاده نموده و بر پایه مطالعات کتابخانه ای انجام می شود.

    ج تحقیق کاربردی: تحقیقی است که با استفاده از نتایج تحقیقات بنیادی به منظور بهبود و به کمال رساندن رفتارها، روشها، ابزارها، وسایل، تولیدات، ساختارها و الگوهای مورد استفاده جوامع انسانی انجام می شود.

    د تحقیق عملی:  تحقیقی است که با استفاده از نتایج تحقیقات بنیادی و با هدف رفع مسائل و مشکلات جوامع انسانی انجام می پذیرد.

     

    ز اهداف تحقیق: ( شامل اهداف علمی، کاربردی و ضرورت های خاص انجام تحقیق )

    با توجه به تاثیر زیادی که تیرها و ستون های اطراف دیوار برشی فولادی ، به عنوان المان های مرزی ، در عملکرد لرزه ای دیوار های برشی فولادی دارند ، بررسی بیشتر مشخصات این المان ها دلیل انجام این تحقیق در قالب یک پایان نامه کارشناسی ارشد می باشد . از جمله ضرورت های انجام این پروژه می توان به بررسی تاثیر سختی المان های مرزی بر روی ظرفیت برشی دیوار ، بررسی تاثیر نوع اتصال تیر به ستون در رفتار دیوار ، بررسی نحوه اتصال دیوار به المان های مرزی و تاثیر آن بر زاویه تشکیل میدان کششی در دیوار ، بررسی تشکیل مفصل پلاستیک در تیر و اثر آن بر ایجاد لنگر در ستون ها و ... اشاره نمود .

    لینک دانلود پایان نامه این پروپوزال

  • فهرست و منابع پروپوزال بررسی تاثیر المان های مرزی بر رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    1.Berman, J.W.and Bruneau, M. (2003), “Plastic Analysis and Design of Steel Plate Shear Walls,” ASCE Journal of Structural Engineering, Vol. 139, No. 11, pp. 1448-1456.

     

    2.Sabouri-Ghomi, S. (2000), “Reduction Of Strength and Stiffness Hysteretic Characteristics of Perforated Thin

      Steel Plate Shear Panels”, 12th World Conference on Earthquake Eng. Paper No.1787.

     

    3.Darren Vian; Michel Bruneau, (2004), “Testing of Special LYS Steel Plate Shear Walls”, 13th World

      Conference on Earthquake Eng. Paper No.978.

     

    4.FEMA (2004), FEMA 450, NEHRP Recommended Provisions for Seismic Regulations for New  Buildings

      and Other Structures, Part 1-Provisions, Building Seismic Safety Council for the Federal Emergency

      Management Agency, Washington, DC.

     

    5.Astaneh-Asl, A. (2001), “Seismic Behavior and Design of Steel Shear Walls”, Structural Steel Educational

      Council, Steel TIPS Report.

     

    6. Nateghi, Alavi (2008), “ Theoretical Seismic Behaviour of Steel Plate Shear Walls ”, 14th World

       Conference on Earthquake Eng.

     

    7. Astaneh-Asl, A. (2002), “Seismic Behavior and Design of Composite Steel Plate Shear Walls,” Steel  

       Technical Information and Product Services Report, Structural Steel Educational Council, Steel TIPS Report.

     

پروپوزال در مورد پروپوزال بررسی تاثیر المان های مرزی بر رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی, گزارش سمینار در مورد پروپوزال بررسی تاثیر المان های مرزی بر رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی, تز دکترا در مورد پروپوزال بررسی تاثیر المان های مرزی بر رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی, رساله در مورد پروپوزال بررسی تاثیر المان های مرزی بر رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی, پایان نامه در مورد پروپوزال بررسی تاثیر المان های مرزی بر رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی, تحقیق در مورد پروپوزال بررسی تاثیر المان های مرزی بر رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی, مقاله در مورد پروپوزال بررسی تاثیر المان های مرزی بر رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی, پروژه دانشجویی در مورد پروپوزال بررسی تاثیر المان های مرزی بر رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی, تحقیق دانشجویی در مورد پروپوزال بررسی تاثیر المان های مرزی بر رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی, مقاله دانشجویی در مورد پروپوزال بررسی تاثیر المان های مرزی بر رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی, پروژه دانشجویی درباره پروپوزال بررسی تاثیر المان های مرزی بر رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت