پروژه سیستم انبار داری شرکت بهپاک

تعداد صفحات: 91 فرمت فایل: word کد فایل: 3483
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۲۶,۴۰۰ تومان
قیمت: ۲۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه سیستم انبار داری شرکت بهپاک

    چکیده:

    انگیزه ی ما از تهیه این  پروژه علاقه به سیستم و نوع کار انبار داری بوده و بخاطر کامل نبودن اطلاعات و تکمیل اطلاعات شرو ع به تهیه ی این پروژه کردیم تا هم بتوانیم بر اطلاعات خود افزوده و درعین حال نوع

    کار را یاد بگیریم.

     

    کار پروژه از کلیاتی برتاریخچه-طراحی سیستم و روش آن –تعار یف انبار داری-کد گذاری-فر مها و نوع صورت حسابها- مدیریت وتجزیه تحلیل آن

     

    کلیات تاریخچه :

     

    تاریخ تا سیس:

    شرکت صنعتی بهپاک (سهامی عام)در تاریخ ۱۴/۶/۱۳۴۷تحت شماره  ۸۴در اداره ثبت شرکتهای شهرستان بهشهر به ثبت رسیده است که طبق تصمیم مجمع عمومی فوق العاده مورخه ۲۱/۱۲/۷۳نوع شرکت به سهامی عام تبدیل گردیده است .

    شرکن سهامی عام صنعتی بهپاک در سال ۱۳۳۳تاسیس شده است سرمایه شرکت ۴۰۰میلیون ریال منقسم به هشتصد سهم 50هزار ریالی با نام بشرح زیر میباشد : 

                                                     درصد             تعداد سهم

    شرکت سهامی عام توسعه صنایع بهشهر     ٩۶۵/۷                ۵۶/٩٩

    آقای قاسم لاجوردی                          ۱۱                    ۱۴           

    آقای سید محمود لاجوردی                   ۷                       ۹                    

    آقای احمد لاجوردی                          ۷                       ۹

    آقای اکبر لاجوردیان                         ۷                       ۹

    محمد باقر حبیبی                             ۳                        ۳

     

    ۵/۴۶درصد از سهام شرکت عام توسعه صنایع بهشهر و همچنین سهام خانواده لاجوردی پس از انقلاب مشمول بند (ب) قانونحفاظت و توسعه صنایع ایران قرار گرفته و بر همین اساس اداره امور شرکت به سازمان صنایع ملی ایران محول گریده است

    اعضای هیئت مدیره شرکت که کلا از طرف سازمان ملی ایران منصوب گردیده است در تاریخ تنظیم این گزارش به شرح زیر می باشد :

    آقای سید ابوالقاسم حسینی کوهستانی           رئیس هیئت مدیره و مدیر بازرگانی

    آقای محمد پوریانی                                                مدیر عامل

    آقای عباسعلی رضوی                                مدیر کارخانجات نواحی

    آقای عباسعلی پور ومسعود شهدا                           اعضاء غیر موظ

     

    موضوع فعالیت شرکت :

     

    به استناد ۱۲اساسنامه عبارتست از تاسیس و بهره برداری کارخانجات پنبه پاکنی – روغنکشی – وپروتئین گیاهی وکارخانجات دیگر وهمچنین کارهای تولیدی و بازرگانی – سرمایه گذاری – صادرات- وردات وانجام هر نوع عملیات و معاملات که بصورت مستقیم و غیر مستقیم مرتبط با موضوع شرکت باشد .

    نوع فعالیت شرکت :

     

    فعالیت شرکت بطور کلی عبارتست از پنبه پاکنی و روغنکشی از دانه های روغنی بشرح زیر است:

    ۱-انجام عملیات پنبه پاکنی . تولید محلوج – تخم پنبه و لینتر و................

    ۱- انجام عملیات روغنکشی از تخم پنبه و تولید روغن و کنجاله و پوسته ولیتر

    ۳- انجام عملیات پنبه پاکنی و روغنکشی از دانه های آفتابگردان و سویا بصورت کارمزدی

    ۴- تولید و فزونی پروتئین و آرد سویا

     

     

    شناخت محصول فعلی شرکت :

    هر محصول ویژگی و مشخصات خاصی دارد که پیش از هر گونه بررسی لازم است این خصوصیات به درستی ساخته شوند شناخت صحیح مشخصات و انواع مختلف محصول بدون تردید راهنمای مناسبی جهت تصمیم گیری لازم در انتخاب روش تولید و محاسبات بعدی مورد نیاز خواهد بود در این ارتباط یکی از موثرترین روشهای قابل استفاده بکارگیری  استانداردهایم مدون ملی و جهانی برای هر یک از محصولان می باشد .

    انواع محصولات تولیدی شرکت سهامی عام صنعتی بهپاک عبارتند از :

    ۱- انواع روغن خام شامل :روغن سویا – پنبه دانه – کلزا- آفتابگردان – گلرنگ

    ۲- انواع کنجاله شامل :سویا – پنبه دانه – کلزا – آفتابگردان- گلرنگ

    ۳- لیستن از سویا

    ۴- پروتئین بافتدار گیاهی

    ۵- لینتر پنبه دانه

    ۶- پنبه محلوج

     

    محل استقرار و مشخصات واحدهای تابعه:

     

    ۱- واحد بهشهر :این واحد مرکز اصلی شرکت بوده ودر بهشهر خیابان آیت الله مطهری استقرار دارد این واحد دو کارخانه پنبه پاکنی و چهار کارخانه روغنکشی یک کارخانه پروتئینی و یک کارخانه تولید آرد می باشد علاوه بر این کلیه واحدها اداری فنی و خدماتی شرکت در این استقرار دارند .

    ۲- واحد نکاء:این واحد در شهرستان نکاء مستقر بوده و مشتمل بر یک کارخانه پنبه پاکنی و انبار های مواد اولیه (وش)و انبارهای محصول می باشد .تخم پنبه تولیدی در این واحد جهت روغنکشی به واحد بهشهر ارسال می گردد.

    ۳- واحد گنبد :این واحد در شهرستان گنبد مستقر بوده و فعالیت آن مشابه واحد نکاء است .

    ۴- واحد گرگان :این واحد شامل دو کارخانه پنبه پاکنی و تعدادی انبار مواداولیه و محصول می باشد که در سال 1366به دنبال اعتراض اهالی کارخانه و به دستور سازمان حفاظت محیط زیست از فعالیت آن جلوگیری بعمل آمده است ولی با پیگیری های بعمل آمده فعلا مشمول به فعالیت می باشد .

    ۵- دفتر تهران : آن بخش از عملیات خدماتی واداری که انجام آن به دلیل دوری از تهران در بهشهر به دشواری انجام می گیرد به مسئولین این دفتر محول گردیده است .

    این عملیات به طور کلی عبارتند از :خرید اقلام مورد نیاز شرکت از طریق تدارکات داخلی و یا خارجی – فروش پروتئین سویا –هماهنگی با مشتر یان در مورد فروش سایر محصولات و همچنین انجام امور مرتبط با ساز مانها و ارگانهای مستقر در تهران .

     

     

     

    برآورد نیروی انسانی :

    در سال مورد گزارش به دنبال سیاست اصلاح ساختار شرکت اقدامات اساسی جهت تعدیل نیروی انسانی انجام گرفته است که نتیجه آن تغییر قابل ملاحظه ای در ترکیب نیروی انسانی شرکت بوده است .

    وضعیت پرسنلی                 اسفند ۸۴                        اسفند ۸۳

    پرسنل دائم                          ۲۰۲                               ۳۴۴

    پرسنل فصلی                       ۱۷۰                                ۱٩۸

    پرسنل قرار دادی                    ۳۴                                 ۴۲

    روزمزد پیمانی                     ۴۷۸                                ۷۳۴

    جمع                                 ۸۸۴                                ۱۳۱۸

     با توجه به لزوم آموزش مداوم کلیه کارکنان شرکت برای آمادگی در مقابل هر گونه تغییر شرایط اقتصادی و صنعتی کشور واحد آموزش نسبت به اجرای دورهای مختلف آموززشهای تخصصی و عمومی و مدیریت سرپرستی بمیزان ۱۰۰۸۲نفر ساعتدر سال ۸۳اقدام نموده است و جهت ارتقاء و تکمیل سطح دانش تئوری و عملی کارکنان در سال ۸۴به میزان ۱۲۳۰۰نفر ساعت دورهای آموزشی پیش بینی گردید .

    بودجه پیشنهادی سال ۱۳۸۴در چهار چوب سیاستها و خط مشی توسعه صنایع بهشهر و با عنایت به وضعیت اقتصادی کشور که خلاصه آن بشرح زیر می باشد:

    کل پیش بینی تولید برای سال ۸۴                   ۳۳۸۴۵۹تن

    کل پیش بینی فروش برای سال ۸۴                 ۱۱۷۱۰۸۷میلیون ریال                 

    سود قبل از مالیات                                    ۱۰۳۸۲میلیون ریال                     

    طی سال۸۳تعداد ۸٩۵۳۰۰۰سهم بانک اقتصادنوین به مبلغ ۷۴۴۷۰میلیون ریال از طریق بورس اوراق بهادار فروخته شده که سود ناشی از فروش شناسایی گردید .

    طراحی سیتم اطلاعاتی انبار :                

    روش طرح سیستم :

    برای پیدا کردن شناخت روی سیستم کل باید پس از مشخص نمودن حد و مرز آن با هر یک از افرادی که در این سیستم بنحوی فعالیت دارند مصاحبه بعمل آورده و وظائف و مسئولیت‌های هر یک را در سیستم یادداشت نمائیم. البته باید توجه داشت که این کار آسانی نیست چون شاغلین معمولاً تمام کارهائی را که دارند انجام میدهند بازگو نمی‌کنند. طراح سیستم باید با حوصله بوده و با جدا کردن مطالب درست و نادرست از یکدیگر، اطلاعاتی را که به آنها نیاز دارد بدست آورد. وی همچنین باید مواظب باشد تا درگیر مسائل شخصی شاغلین نگردد. غالباً برای تکمیل اطلاعات باید مصاحبه‌های زیاد بعمل آید. یکی از نکاتی که در مصاحبه با افراد درگیر سیستم، بخصوص پرسنل فنی باید در نظر گرفته شود اینست که افراد فوق وقت کم و مشغله زیادی دارند و بهمین جهت برای استفاده بهتر از وقت ایشان باید سؤالات را حتی‌المقدور قبلاً‌ تنظیم و دسته‌بندی نمود.

    بعد از اینکه شناختی از کل سیستم موجود بدست آمد، باید یک تجزیه و تحلیل منطقی و سیستماتیک بر روی کارهایی که باید بشوند و کارهایی که نباید بشوند انجام گیرد «چرا اینکار باید انجام شود و چرا به این روش؟» مسائل باید مشخص شوند. زیرا خیلی از اوقات روشن کردن یک مسئله خود بخود منجر به حل آن میگردد. اینکار یکی از فوایدیست که از بکار بردن شاغلین در تجزیه و تحلیل شغلشان ناشی می‌گردد. اگر چه انجام اینکار چندان هم ساده نیست. توجه داشته باشید که عدم رضایت کارمندان از سیستم پیشنهادی می‌تواند باعث عدم موفقیت شود، لذا لازم است که کلیه تغییرات، پس از جلب موافقت مسئولان و افراد ذیربط به مرحله اجرا درآید. برای موفقیت هرچه بیشتر سیستم، بهتر است که مدتی آنرا بصورت آزمایشی بکار گرفت (یعنی فرمهای طرح شده را به تعداد محدودی تکثیر کرد.) این مدت را می‌توان با توجه به طبیعت کار، میدان عمل، پیچیدگی کار و عواملی از این قبیل تعیین نمود.

    بطور کلی مراحل مختلف از زمان تصمیم به طرح یک سیستم اطلاعاتی انبار تا مرحله طرح سیستم، بصورت ارائه شده در نمودار 1-2 می‌باشد.

    قبل از اینکه به شرح مراحل مختلف طرح سیستم اطلاعاتی انبار بپردازیم، باید با کدگذاری اقلام موجود و همینطور کاردکس که دو رکن اساسی سیستم هستند و همچنین نحوه طرح آنها آشنا بشویم

     

    طبقه بندی انبار ها و نام گذاری آن :

    تقسیم ونام گذاری انبارها به روشهای متعددی و متفاوتی می تواند صورت گیرد در ذیل به چند نمونه از تقسیم بندی انواع انبارها و نام گذاری ان اشاره می شود :

    1-انبار از نوع مصرف مصالح بکار رفته : این گونه انبارها برحسب نوع مصالح عمده مصرف شده در اسکلت بندی و ساختمان ان طبقه بندی می شود :

    الف ) –انبار های آجری : عمدتا در این گونه انبارها از مصالح ساختمانی آجر وو چوب استفاده می گردد و به همین دلیل به آن "انبار آجری"گفته می شود و معمولا در مناطقی که داردای اب هوای گرم است ساخته می شود .

    ب)- انبار های فلزی :در ساخت این گونه انبارها عمدتا از انواع حلب و ورق های اهنی و گالوانیزه در ابعاد و اندازه های مختلف استفاده می گردد .

    انبار های چوبی : در این گونه انبارها عمده مصالح به کار رفته  چوب می باشد که به همین نام خواند می شود  عمده اینگونه انبارها در ابعاد بزرگ نمی شود و در نواحی جنگلی و رطوبتی استفاده  قرار می گیرد

    د- انبار های متفرقه : این گونه انبارها به صورت چادری و یا داخل کوه به صورت زاغه  ویا در عمق زمین مانند سرابه و غیره مورد استفاده قرار می گیرد .

    2-انبار از نظر ساختما نی : این گونه انبار ها از نظر ساختمانی ومهندسی سازی آن تقسیم بندی و نام گذاری می شود .

    الف)- انبار کاملا محصور یا پوشیده : در این گونه انبار ها چهار طرف انبار دیوار کشی شده و محصور است و دارای سقفی متناسب با فو نداسیون و نحوه ساخت بنای انبار دارد ورود وخروج به داخل این گونه انبار ها فقط از درب هایی که به همین منظور نصب گردیده مقدور است .

    ب)- انبار سرپوشیده : این گونه انبار ها فاقد دیوار در چهار طرف آن می باشد و فقط سقفی متناسب با وضعیت انبار دارد که به وسیله پایه های متناسب با سقف برقرار شده است . انبارهایی که به صورت سوله فلزی ساخته می شود بدون چهارطرف آن دیوار کشی ومحصور شود از جمله انبار های سرپوشیده محسوب می گردد.

    ج)-انبار در محوطه باز : این گونه انبار فاقد هر گونه دیوار و ستون و سقف  می باشد و در محوطه باز صورت های مختلف مواد و کالا نگهداری می شود .

    3-انبار برحسب نوع و مشخصات و نام کالا :

    این گونه انبار ها برحسب نام کالا یا نوع مشخصات کالا و موجودی های جنسی صبقه بندی و نام گذاری می شو که به چندین نمونه از این طبقه بندی در ذیل اشاره می شود:

    الف) – انبار مواد اولیه : در این گونه انبارها می توان یک و یا چند نوع مواد اولیه را ذخیره و انبار نمود که به طور کلی به انبار مواد اولیه نامیده می شود .

    ب)- انبار کالای ساخته شده : این نوع انبار مخصوص انبار نمودن کالا ی نیم ساخته یا در جریان تولید یا ساخت می باشد که در فرایند تولید یک واحد تولیدی ساخته شده است و نیاز به تکمیل پروسه تولید دارند . معمولا این گونه انبارها در محل تولید و یا نزدیک به خط تولید وجود دارد .

    ج)- انبا ر کالای ساخته شده یا محصول : در این انبار هر گونه کالای ساخته شده و یا محصول آماده برای فروش ذخیره می شود .

    د)- انبار لوازم یدکی : در این نوع انبار انواع لوازم و قطعات یدکی تجهیزات و ماشین الات یک واحد تولیدی نگهداری می شود .انبار های دیگر بنا به ماهیت و مشخصات نوع کالا می تواند در موسسات و سازمانهای مختلف وجود داشته باشد که اهم آنها عبارتند از : انبار مواد شیمیایی – انبار سموم و کود – انبار بذور – انبار ابزار آلات – انبار ضایعات و ......

    4- انبار برحسب خاصیت کالا : انبار را می توان برحسب خاصیتی که دارند طبقه بندی و نام گذاری نمود که در ذیل به چند نمونه از آن اشاره می شود :

    الف)- انبار کالای فاسد شدنی : انبارهایی که برای نگهداری این قبیل مواد به کار می روند می باسیت از تجهیزات حرارتی (برودت- گرما ) برخودار باشند زیرا در این گونه  انبار ها مواد و کالا هائی نگهداری می شوند که می باید در درجه حرارت ویزه ای انبار شوند نگهداری انواع میوه ها – داروها و هر گونه مواد غذایی و سایر مواد و کالائی که نگهداری آنها درجه حرارت ویزه ای مقدور  است از جمله کالا های فاسد شدنی تلقی می شود .

    ب)- انبار مواد آتش زا و قابل احتراق : این گونه انبار ها مخصوص مواد و کالائی می باشد که می بایست از نظر حفاظت وامنیت خاصی با مقررات ویزه ای برخوردار باشد . زیرا هر گونه مواد آتش زا و قابل احتراق و انفجار در آن نگهدار ی می گردد بشکه های نفت – بنزین و کپسول های گاز و هر گونه مواد قابل اشتعال از آن جمله است .

    ج)- انبار مواد شیمیای و سموم : در این گونه انبار ها به دلیل ذخیره مواد شیمیایی و سموم که تماس با اعضای بدن انسان و با مواد غذایی و همچنین احتمالا محصولات تولید شده باعث آسیب رسلندن به آنها می گردد . باید کلیه شرایط ایمنی و حفاظتی خاص برای نگهداری آنها در نظر گرفته شود و در یک محل خاص نگهداری گردد.

    د)- انبار مواد فله ( باز و بدون بسته بندی خاص ) : نگهداری موادی که از یک نوع هستند و بدون بسنه بندی خاص در یک جانگهدای می شود از جمله گندوم – جو – آرد- سیمان و یا انواع دانه های روغنی از قبیل دانه آفتاب گردان – سویا و یا تخم پنبه – نیاز به مکانی هایی دارد که می بایست از درجه حرارت به خصوص در شرایط ویزه ای برای مدت ها ذخیره می شود

    5-انبار برحسب موقعیت مکانی و عملیاتی :

    این گونه انبار ها برحسب موقعیت مکانی و عملیاتی آن طبقه بندی و نام گذاری می شود و به دلیل اهمیت و فعالیتی که در این گونه انبارها دارد برحسب آن نام گذاری می شود که در ذیل به چند نمونه از آن اشاره می شود :

    الف)- انبار عمومی : این گونه انبار ها مخصوص نگهداری هر گونه کالا در هر اندازه و ابعادی برای هر مدت زمان می باشد .

    ب)- انبار کالای متروکه : همان گونه که از نام انبار مشخص است این گونه انبار ها مخصوص نگهداری کالاهای متروکه می باشد.

    ج)_ انبار گمرک و ترانزیت :  این گونه انبار ها مخصوص مبادی و خروجی مواد و کالا به هر کشور می باشد که عمدتا در راه های ترانزیتی هوائی ( مانند فرودگاه ها ) دریائی (مانند بنادر ) و زمینی (مبادی ورودی کشور مرزها و گمرکات) مورد استفاده قرار می گیرد .

    د)- سایر انبارها : این گونه انبار ها برحسب موقعیت جغرافیایی و مکانی خاص خود طبقه بندی و نام گذاری می شود مانند انبار شرقی – انبار غربی – انبار شمالی – انبار جنوبی – انبار جنوبی – انبار مرکزی و یا برحسب نام محل و شهر مربوطه می تواند طبقه بندی شود مثلا انبار تهران – انبار تبریز و......اصطلاحا به انبار منطقه ای که عملیات انباشتن کالا و ذخیره کردن در آن صورت می گیرد .

    "کلیه انبار هایی که در با لا ذکر شد در شرکت بهپاک بسته به تولید محصولی که تولید می شوداز  انبار هایی تقسیم شده است که هر یک از آن دارای شرایط بالا است لذا انبار ها از لحاظ مصالح بکار رفته و از نظر مهندسی  ساخته شده و بیش از پنجاه سال از قدمت ساخت آن می گذرد و مشخصات دیگر انبار ها  دقیقا با شرایط ذکر شده با توجه به مشاهدات به عمل آمده و مطابقت آن با موارد بالا هیچ گونه تفاوتی ندارد لذا بسته به کارایی هر انبار در شرکت مورد استفاده قرار گرفته است ."

     

     

     

    سازمان انبارها:

    ساختار سازمانی انبار هااز قسمت های مختلف به سرپرستی و اداره افرادی که باید دارای مشخصات معین و وظایف مشخص باشد تشکیل یافته است که امورمربوط به دیافت و نگهداری و صدور موجودی را به عهده دارند . اداره امور انبارها به برنامه ریزی صحیح و منظم و استقلال و برقراری سیستم اداری و انبار داری نیاز و بستگی دارد . سازماندهی انبار در شرکتها و سازمانها ی مختلف به صورتهای متفاوت صورت می گیرد . به طوری که گاهی انبار زیر نظر مدیر کارخانه و بعضا تحت نظر مدیر امور مالی و گاهی هم مستقیما تحت نظر مدیر عامل و یا مدیر بازرگانی قرار می گیرد .

    ساختار سازمانی انبارها مشخص کننده تعداد انبار و مشاغل موجود در هر دوره سازمانی می باشد که منظور از آن رده سازمانی  تقسیم بندی مسئو لیتهای مختلف در کلیه سطوح انبار ها براساس عامل سلسله مراتب و سطوح گزارش دهی می باشد . برای آشنایی بیشتر به ساختار سازمانی موارد فوق الذکر در ذیل چند نمونه ساختار سازمانی انبار نشان داده شده است                                 مدیر کارخانه

     

                                                                          

    مدیریت تولید            مدیریت فنی      مدیریت انبارها       مدیریت خدمات و تعمیرات

                                                                                                        

                       انبارمواد اولیه    انبار محصولات        انبار لوازم یدکی 

     

     

    گفته شد که سازمان انبار از قسمتهای مختلف به سرپرستی و اداره اشخاصی با وظایف معین تشکیل می شود این قسمت ها و افراد به دو دسته اصلی تقسیم می گردند و فقط به اشخاصی که مستقیما در کلیه مراحل انبارداری شرکت دارند اشاره می شود :

    الف      : افرادی که مستقیما در کلیه مراحل انبارداری شرکت دارند .

    ب        : افرادی که در بعضی از مراحل انبار داری سهیم هستند .

    به دلیل این که افرادی که در بعضی از مراحل انبارداری سهیم می باشند (بند ب فوق ) مورد نظر نمی باشند بنابراین از توضیح در خصوص آنها خوداری می گردد و فقط به اشخاصی که مستقیما در کلیه مراحل انبار داری شرکت دارند اشاره می شود .

     

    افرادی که در کلیه مراحل انبار داری شرکت دارند :

    این افراد از مرحله درخواست خرید جنس یا کالا تا مرحله تحویل دادن آن از انبار به خارج دخالت مستقیم دارند و مسئولیت آنها در تمام این مراحل به چشم می خورد عبارت است از :

    1-مدیر انبارها

    2-انبار داران

    3-کاردکس نویسان ( کارمندان انبار )

    4-دیگر کارکنان انبار

    افراد فوق الذکر از این در کلیه مراحل انبار داری دخالت مستقیم دارند هریک از آنها باید دارای خصوصیات و مشخصات ووظایف ویزه باشند تا ضمن توانایی انجام عملیات قادر به ایفای وظایف و مسئولیتهای خود باشند .که به طور خلاصه به چند مورد از هر یک  از آن  اشاره می شود :

     

    مدیر انبار ها

    خصوصیات و مشخصات :

    1-مدیر انبار ها با زیر نظر مستقیم مدیر عامل یا باتصویب وی زیر نظر مدیریت کارخانه یا مدیریت مالی انجام وظیفه کند و کلیه گزارشها و نظرات را به ایشان تسلیم کند .

    2-از امور انبار داری و سیستم و روشهای انبار داری آگاهی کامل داشته باشد و به اداره آنها و کارکنان انبار مسلط و موظف باشد تا بتواند مسائل و معضلات مربوط به مسئولیت خود را حل نماید .

    3-دارای سواد فارسی کامل ( ترجیحا دانشگاهی ) باشد و توانایی خواندن حروفو اعداد و ارقام لاتین را داشته باشد

    4- قدرت اداره انبارداران و کارکنان انبار را اشته باشد و مسائل اداری و انسانی آنها را بتواند بخوبی حل نماید .

     

     

     

    اهم وظایف مدیر انبار ها :

     به طور خلاصه به چند مورد اشاره می شود :

    1-اداره امور انبار طبق اصول و سیستم انبار داری و اجرای مفاد آن در کلیه موارد .

    2- سرپرستی کارمندان انبار ها ( انبار داری – مسئولان کاردکس و کارگران انبار ) از لحاظ اداری و آموزش سیستم صحیح انبار داری .

    3-بالابردن کارایی کارکنان انبار با آموزش های مدام خواه مبتنی بر سیستم مدون اصول انبار داری و خواه براساس اطلاع و تجربه خود و خواه بنا بر تغیر و تعویض احتمالی روش جاری در آینده .

    4- رفع مشکلات مربوط به امور انبار داری اعم از اداری و انسانی و مشاوره با مدیریت .

     

    انبار داران

    خصوصیات و مشخصات :

    انبارداران زیر نظر مستقیم مدیر انبار ها انجام وظیفه می نماید .

    باید دارای سواد فارسی کافی باشند .

    سابقه و آگاهی کافی از انبار داری و امور مر بوط به آن داشته باشند .

    علاقمند به کار و وظیفه خو د بوده به افزایش تجربه دانسته های خود دلبستگی داشته باشند.

    قدرت اداره کارکنان زیر دست خود را داشته باشند .

     

    اهم وظایف انبار داران :

    1-دریافت و بررسی مجدد کالاها یا اجناس از قسمت تحویل گیری و کنترل دوباره از لحاظ مقدار و اسم و مشخصات آنها با رسید انبار صادر شده .

    2- امضای رسید انبار صادر شده توسط مسئول امور تحویل گیری و توزیع نسخ آن .

    3- نوشتن کد کالا هایی که قبلا در انبار بوده و تعین کد یا جنس جدید در رسید انبار ها ( از طریق دفتر راهنمای کد اجناس و کالا )

    4-تفکیک اجناس و ارسال هر نوع به محل و قفسه خود ( در صورتی که اجناس یا کالا مربوط به چند انبار باشد ) .

    مسئولیت ثبت کارتها انبار ( کاردکس نویسان )

    خصوصیات و مشخصات :

    1-زیر نظر مدیر انبار ها انجام می شود .

    2-از نظرسواد فارسی باید به قدرکافی مسلط باشند تا هرگونه نوشته فارسی را بتوانند درست بخوانند و بنویسند و با اعداد و حروف لاتین آشنا با شند .

    3- دقیق و امین و علاقمند بکار خود باشند .

    4- از حسابداری و انبارداری اطلاع و معلوماتی داشته باشد به حدی که در ثبت وارده صادره کارت ها و موجودکیری آنها دچار مشکل نگردند و سرعت عمل کافی داشته و بتوانند اشتباهات موجود در رسیدها و حواله انبار هایی که به دستشان می رسد برطرف سازند و به مسئول قسمت اشتباه کننده اطلاع دهند .

     

  • فهرست و منابع پروژه سیستم انبار داری شرکت بهپاک

    فهرست:

    چکیده

    فصل اول : کلیات تاریخچه و تعاریف

    تاریخ تاسیس

    موضوع فعالیت

    نوع فعالیت شرکت

    شناخت و محصول فعلی شرکت

    محل استقرار و مشخصات واحدهای تابعه

    برآورد نیروی انسانی

    طراحی سیستم اطلاعاتی انبار

    روش طرح سیستم

    طبقه بندی انبار ها و نام گذاری آن

    سازمان انبار ها

    افرادی که درکلیه مراحا انبارداری شرکت دارند

    انبارداران

    مسئولیت ثبت کارتها کاردکس نویسان هدف و اهمیت انیارداری

    موجودیهای انبار

    انبارداری

    تعاریف  انبار داری

    خط مشی انبارداری

    سازمان

    وظایف در سیتسم انبارداری

    کدگذاری

    کلیات کدگذاری

    روشهای مختلف کدگذاری

    کدگذاری براساس استاندارد بین الملی

    چیدن جنس در انبار

    روشهای مختلف کدگذاری ویزه کارخانه

    گروه بندی انواع اقلام

    کدگذاری موجودیها و روشهای آن

    کد میله ای و بار کدBAR CODE

    فرم

    کارت کنترل انبارکاردکس

    کاردکس مرکزی

    نحوه طرح فرم

    اندازه وجنس و رنگ فرمها

    انواع فرمهای مورد استفاده در سیستم اطلاعاتی انبار

    لیست آزمون طرح فرم

    نمودار و سمبلهای حرکت فرمها

    متداولترین فرمهای مورد استفاده در سیستم اطلاعاتی انبار

    سیر تحول انبار وانبار داری در ایران

    مدیریت انبار و شرایط عمومی آن

    تعریف مدیریت انبار

    وظایف مدیران انبار

    رهبری – انگیزش و ارتباطات در مدیریت انبار

    فصل دوم : تجزیه و تحلیل سیستم انبارداری در شرکت بهپاک

    رفتا و روابط متقابل انبار با سایر قسمتها

    شرایط و وضع عمومی انبارها در این شرکت

    موجودی برداری و انبارگردانی در شرکت

    حداقل و حداکثر نقطه سفارش

    ارتباط اداره خرید

    انواع انبار در اداره شرکت

    سیستم انبار فنی

    ارتباط اداره خرید با انبار فنی

    سیستم کدینگ این شرکت در انبار و فنی و.... 

    گزارشات در سیستم انبار شرکت

    انبار مواد اولیه

    انبار پروتئین یا محصول

    فرم های انبار بسته بندی

    انبار بسته بندی

    مرحله درخواست خرید و یا مرحله تقاضا تهیه وتدارک کالا

    مرحله خرید کالا و ارسال آن به انبار

    انبار فوری

    رسید انبار مستقیم

    برنامه ریزی ووکنترل و ارزیابی موجودیها

    شرح و تنظیم نسخه های گزارش

    روش شمارش و کنترل موجودیه انبارگردانی

    فصل سوم:

    نتیجه گیری 

     

    منبع:

    ندارد

پروپوزال در مورد پروژه سیستم انبار داری شرکت بهپاک, گزارش سمینار در مورد پروژه سیستم انبار داری شرکت بهپاک, تز دکترا در مورد پروژه سیستم انبار داری شرکت بهپاک, رساله در مورد پروژه سیستم انبار داری شرکت بهپاک, پایان نامه در مورد پروژه سیستم انبار داری شرکت بهپاک, تحقیق در مورد پروژه سیستم انبار داری شرکت بهپاک, مقاله در مورد پروژه سیستم انبار داری شرکت بهپاک, پروژه دانشجویی در مورد پروژه سیستم انبار داری شرکت بهپاک, تحقیق دانشجویی در مورد پروژه سیستم انبار داری شرکت بهپاک, مقاله دانشجویی در مورد پروژه سیستم انبار داری شرکت بهپاک, پروژه دانشجویی درباره پروژه سیستم انبار داری شرکت بهپاک
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت